Restaurant Sowieso

Tweede Hugo de Grootstraat 44HS 1052 LE Amsterdam Nederland Kaart
31-207735029

Over restaurant Restaurant Sowieso

Grenzeloos genieten in de Hugo de Grootbuurt

Van malse steak tot kruidige curry, de chef weet uit landen over de hele wereld de lekkerste gerechten op tafel te toveren. In een sfeervolle ambiance geniet je tijdens je lunch of diner van prachtige smaken, heerlijke wijnen en geweldige bediening. Het is goed toeven bij Sowieso!

Meer informatie over restaurant Restaurant Sowieso

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 01:00

Claudia L.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Zo jammer....na jarenlang met veel plezier hier goed en gezellig te hebben gegeten kwam ik gister tot de ontdekking dat het nu meer een shisha-café is geworden. Kaart is ook verandert, het bijzondere bij de hoofdgerechten is er helemaal af. Kip smaakte naar niets, al met al zeer teleurstellend. Moet helaas op zoek naar een ander eercafé in de buurt :-(
Dorisjohanna .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Met 4 personen een 3 gangen menu. Eten was zeer smakelijk en goed verzorgd. Bediening goed en vriendelijk. Prijs, prestatie en kwaliteit is uitstekend in evenwicht. Wij zijn hier al 3 keer geweest en alle keren goed. Komen zeker weer terug.
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Met social deal voor een 3 gangenmenu a la carte met 5 personen gegeten.
Het eten was erg goed.
De wijnkaart matig.
We vonden het weinig coulant dat we het toetje niet mochten vervangen met een (goedkoper) kopje koffie of thee.
Rens G.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Vandaag hebben mijn vriendin, oom en ik gegeten in restaurant Sowieso.
We kwamen aan met een AmigoAmigo bon en kregen te horen dat deze per se uitgeprint moest worden. Ik begrijp dit, maar normaal hoeft het niet aangezien ik zelf in de horeca werk en weet hoe dit gaat, dus moesten we naar een internet café in de buurt, dit vonden we alle twee jammer.

Daarna zijn we met zijn drieën gaan zitten op het terras. Een mooi plekje met mooie kussens en goede banken. We werden vrijwel meteen geholpen door de serveerster. De voorgerechten waren erg lekker, we hadden de gevulde avocado en de caprese, deze waren beide erg lekker en goed op smaak. Als hoofdgerecht hadden we de Sowieso vis, de zalm en de steak. De sowieso vis heb ik een opmerking over gemaakt die is meegenomen bij de keuken, de steak was erg lekker en precies hoe ik hem wilde, de groente was goed beetgaar en de jus was redelijk op smaak. De zalm vond mijn vriendin ook erg lekker alleen jammer dat een groot stuk buik van de zalm was meegenomen in het gerecht. De desserts waren erg lekker! Op het laatst waren ze vergeten om een drankje aan te slaan, toen ik dit eerlijk kwam zeggen werd deze niet in rekening gebracht, dus een compliment naar de baas hier voor.

Ik als kok zou kunnen zeggen dat dit restaurant een erg goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, ook als je niet komt met een AmigoAmigo bon. Het is een plek waar ik terug zou willen komen om nog een keer te eten dus zeker aan te raden.
Charlotte A.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heerlijk gegeten, fijne service van de bediening en leuk ingericht. We komen hier zeker terug. Probeer de steak, deze was fantastisch.
Inge-b .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Met een groupon deal een 3-gangen menu bij Sowieso gegeten. Als voorgerecht hadden we de gevulde avocado, origineel en lekker. Het hoofdgerecht was de rosto köfte en de gegrilde köfte, specialiteiten van het restaurant. Op zich lekker, maar klein beetje jammer dat je de patat moest bijbestellen. Overigens waren ze deze vergeten te brengen, en moesten we er opnieuw naar vragen. Nagerecht de Turkse yoghurt, die erg goed was, en fruit met ijs, waarvan het ijs wat simpel was. Bediening is erg vriendelijk. Er stonden 2 mensen in de bediening, wat weinig was gelet op de drukte in het restaurant. Het was voor hun lastig om het bij te houden. Het duurde ook erg lang voordat ze voor het nagerecht kwamen vragen. De inrichting is prima, tafeltjes gelukkig niet al te dicht tegen elkaar aan. Buiten zitten veel mensen waterpijp te roken op leuke banken, ziet er gezellig uit. Voor de normale prijs zou ik hier niet nog eens terugkomen, maar de groupon deal was prima prijs/kwaliteit verhouding.
Safter69 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Hier op 4 mei wezen eten met een groupon actie.Er is hier een leuke,relaxte en ongedwongen sfeer.Wij hebben hier genoten van heerlijke garnalen met div.groenten,kruidige lamsvlees tanjine en lamsspiesjes,voortreffellijk.Wij gaan hier zeker nog een keertje eten!!!!!
Sukkerunge .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij hebben met en Groupon bon a la carte gegeten. Het eten was heerlijk, er was ruime keuze, de bediening was erg vriendelijk. Ik zou het zeker aanbevelen.
Lekkereshit .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Mijn zus en ik hebben op 8 april met Groupon heerlijk gegeten. Mijn zus had als hoofdgerecht de tajine en ik lamsloteletten met geroosterde aardappelen. Het nagerecht, we hadden beiden de huisgemaakte griesmeel met honing en walnoten, was overheerlijk! De bediening was vriendelijk, vlot en schonken aandacht aan alle gasten.
We hebben gewoon a la carte gegeten, alleen de drank hebben we bijbetaald.
Kortom: wij waren verzadigd en voldaan toen we vertrokken. Een minpuntje: er was een hond in de zaak, die zelfs op tafel zat. Uit hygiënisch oogpunt zullen wij waarschijnlijk er niet meer gaan eten. Jammer.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met een Groupondeal hier gegeten. We mochten zelf een tafeltje kiezen. Als voorgerechten hadden we manti [veel deeg rond een heel klein beetje gehakt] en saksuka een gerecht met aubergine dat erg smakelijk was. Als hoofdgerechten hadden we gegrilde lamsspies en gegrilde köfte. De smaak was in orde. Het lamsvlees was naar onze smaak te gaar. Jammer dat je bijgerechten moet bestellen om je maaltijd compleet te maken. Als nagerecht hadden we koffie met cheesecake, waar niks mis mee was. De bediening was jong en erg vriendelijk. De inrichting is strak en modern en komt gezellig over. De tafeltjes staan voldoende uit elkaar om rustig een gesprek te kunnen voeren. We hadden een gezellige avond.
ArnoudAltena .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Leuk ingericht restaurant op de rand van het centrum. Zeer attente bediening en heerlijk eten met een twist naar de roots van de eigenaren!
Zeker de moeite waard!
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Leuke frisse en hippe locatie. Vlotte bediening en heerlijk vers eten wat met zorg bereid is. Het lounge gedeelte boven is een leuke extra, maar als het daar te druk/luidruchtig wordt kan dit storend zijn voor de dinerende gasten. Wij komen iig zeker nog eens terug!
Adriaan1961 .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Deze week hier gegeten met 8 personen met een groupon.
De kaart is verrassend met knipoogje naar Turkse keuken. De opmaak van de gerechten is mooi en de smaak is prima.
Aanrader is de frisse carpaccio. De bediening is vriendelijk en attent!
De ambiance is prettig!
Een aanrader!
Marth B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Vandaag gegeten bij Sowieso met een Groupon bon. De vorige keer was het eten prima, alleen de Tahine erg waterig, maar dit keer werd er vaak de plank misgeslagen.
Allereerst was er een flinke rioollucht in de voorkant van het pand.
De aardappels konden niet omgeruild worden voor friet en je moest 2.50-4 euro bijbetalen als je friet, salade of rijst bij je vlees/vis wou.
Toen mijn hoofdgerecht arriveerde, lamsspies, was deze zwaar doorbakken en taai ipv medium rare zoals gevraagd. De ene spies was nog wel te doen, maar de ander was net leer. Toen ik vroeg of ik de ene spies 'medium rare' kon krijgen, werd mij verteld dat ik het bord al bijna op had. Dat klopte, de ene spies en de garnituur waren op, vandaar dat ik vroeg of ik de ene spies, niet mijn gehele bord, opnieuw kon krijgen. Helaas kon dat niet en ik heb het laten staan want het was gewoon niet lekker.
In alle eerlijkheid was mijn tafeldame erg tevreden over haar lamskoteletten en de cheesecake.
Ik was blij dat zij tevreden was want ik trakteerde, maar ik zal haar niet nog een keer meenemen naar sowieso.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Heerlijk gegeten via Social Deal. We konden gewoon alles van de kaart bestellen. Dat zie je wel eens anders! Ze hebben een heerlijke nieuwe kaart met lekkere gerechten. De gerechten zijn een mengeling van Turks en Frans/Nederlands. Je kan hier (ook zonder een aanbieding) heerlijk eten voor een leuke prijs. de bediening is vrolijk en houdt de boel goed in de gaten. Zeker de moeite waard om nogmaals te gaan eten.
Bedankt voor uw positieve reactie en leuke bericht.
We zien u graag weer eens teug.
Mvg Eumer
Erik R.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
He eten was erg lekker. Goed op smaak en mooie porties. Niet te veel, niet te weinig. Aanrader is zeker de Tajine Sowieso!

Zeer vriendelijk personeel ook.

Enige pintjes van aandacht zijn de toiletten (niet schoon) en het feit dat je bij het voorgerecht, een soort tapanade, maar 3 kleine stukjes brood krijgt terwijl er genoeg tapanade is voor wel 6 tot 8 stukjes brood. De voorgerechten zijn wel heel erg lekker overigens.
Tveldh .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
eten was erg lekker. ook de service was dik in orde regelmatig kregen we de vraag of we nog wat wilden drinken en of alles naar wens was. drankjes binnen een minuut op tafel en het eten was ook redelijk snel op tafel. prima aanrader met een groupon deal. zonder deal toch best wat prijzig.
Venus7 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
We hadden samen 2 voorgerechten 'manti' en een tapas en 2 hoofdgerechten besteld (zalm en kip) Het was heerlijk!!! Turkse nagerecht 'irmik' is zeker een aanrader. Volgens de medewerker hebben zij sindskort een nieuwe menukaart. Het zag er heerlijk uit! We komen snel terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Een leuke zaak met een goede en attente service. Over de lunchgerechten ook alleen maar lof, zeker voor die prijzen. De kaart is vrij groot met velerlei internationale maar ook Turkse gerechten. Ik had de soep sowieso, deze week een heerlijk romige en pittige linzensoep. Daarna een tortilla met gegrilde köfte met daarbij een kleine maar goed op smaak gebrachte salade. Een ander opvallend kenmerk: bij Sowieso hebben ze voorbeeldige toiletten, iets wat bij andere restaurants nogal eens te wensen overlaat.
Sapique283 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Heerlijke lamskoteletten!
Jammer dat de lamsspies al op was.
Was er (eindelijk) lekker warm.
Goede service, mochten wel iets vaker langskomen om te informeren of we nog iets nodig hadden.
Cheesecake was minder dit keer, andere leverancier/kok??
En menukaarten op papier in een clipmap vind ik niet kunnen. Staat zo armzalig.