Restaurant Soigné

Kapelstraat 16 1404 HX Bussum Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Soigné

Dineren in sfeervol en historisch Bussum

In dit intieme, knusse restaurant geniet je van culinaire hoogstandjes. Passie en perfectie staan centraal en dat merk je aan alles. Terwijl chef-kok Dennis Jong je de lekkerste gerechten voorschotelt, zorgt maître Frank Velthuys dat het je aan niks ontbreekt aan tafel.

Meer informatie over restaurant Restaurant Soigné

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Soigné

Dago B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Wij hadden een menu. De keus uit 1 soort witte huiswijn is wel erg karig. De geadviseerde wijn bij het hoofdgerecht vond IK, niet lekker (overdreven eiken). Na mijn opmerking hierover kreeg ik de keus uit wederom 1 soort andere. Mocht nu proeven. En de eikenwijn ging ``dus, nu 2glazen`` naar mijn tafelgenote??!! Een heel slechte actie..... Bij lekker eten hoort ook een lekker glas wijn. Ik weet ook dat over smaak niet valt te twisten. Het was druk. Toch was de snelheid van opdienen en vooral afruimen heel hoog, dit droeg niet bij tot een lekker relaxt avondje uit eten. Jammer wij hadden ons er zo op verheugd. Wij begrijpen echt niet waar die ster vandaan komt. Schilderijtjes met vlakke smaken.
Niels J.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Gisteren mijn verjkaardagsfeest hier met mijn vriendin gevierd. Achteraf bezien een enorme misser. Deze zaak is zijn Minchelin-ster totaal niet waardig. Zowel qua eten (vlakke smaken), alsook service (er wordt zeer zuinigjes geschonken, een plichtmatig verhaal draaien de gerant en sommelier af, ook bij diverse opmerkingen van mijn kant), alsook de inrichting (oubollig, afgeleefd, onverzorgd en slechte afzuiging), alsook het publiek (veelal 55+, wellicht dat daarop het laf smakende menu is afgestemd?). Wij vertrokken volledig gedesissullisioneerd bijna Euro 300 lichter, na een 6-gangen menu met passende wijnen. Don't go there is our advice!
tynmar .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Gisteren gegeten bij Soigne. Gezellige inrichting. Krappe ruimte met half open keuken. Hing een iets vettige lucht uit de keuken. Gekozen voor het vier-gangen menu. Achteraf konden wij ons niet voorstellen dat het restaurant een Michelin-ster heeft. Eerste gerecht een tonijn cannelloni. Niet bijzonder van smaak. De kleinigheden er omheen waren zeker smakelijk. Tweede gerecht kabeljauw op asperges risotto. Je moet van goede huize komen om dit niet vlak te laten smaken. Helaas wist de chef er weinig spannends van te maken. Hoofdgerecht was lam. Vlees was prima. Maar de saus leek van honig uit een pakje. Zal zeker zo niet zijn, maar wat weinig finesse. Nagerecht was rabarber met aardbeien. Geen geweldige combinatie. Rabarber was lekker. Maar als geheel weinig bijzonder. Wijnarrangement met (zuinige) halve glazen was prima. Bediening was wisselend. En water betaal je per fles. Weet wel dat ze zonder vragen de glazen flink vol schenken en ongevraagd de flessen blijven aanslepen. Hebben best gezellig gezeten. Maar je betaalt hier veel te veel voor middelmatig eten.
Lilian T.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Lekker gegeten. vlotte professionele bediening, goede wijnen, mooi opgemaakte borden. Wij hadden een prima avond!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Een sterrenrestaurant. De keuze in de kaart is beperkt maar dat geeft in ieder geval geen keuzestress. De tafeltjes zijn erg krap en als er meerdere mensen zijn dan moet de ober erg oppassen dat hij bij de andere tafel niet iets omstoot. Maak ruimte of benut in ieder geval de ruimte beter als niet alle tafels bezet zijn.
Van een sterrenrestaurant verwacht ik persoonlijk meer van de bediening. Het tempo lag hoog. De toelichting werd eruit gegooid en voor mijn gevoel werd minzaam gekeken door de bediening. Zo van; jij hoort hier niet te eten" De gerechten waren stuk voor stuk lekker, al kan ik niet zeggen dat er sprake is van een smaakexplosie. Het is allemaal vrij vlak.
menk H.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Prima gegeten in Soigne ter Bussum. Een ster restaurant , in het Gooi, daar mogen we trots op zijn. Het eten was goed, varierend en de bediening professioneel, wel direct en zakelijk. Het eten was zonder meer lekker, maar voor een sterrestaurant verwacht je de wow factor en die hadden we helaas niet.
A H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We wilde al een lange tijd in dit 1* restaurant dineren, en uiteindelijk besloten om dit een keer te doen. De entourage van het restaurant is gezellig. Het eten is goed maar wij hebben geen smaak sensatie ervaren voor een 1* restaurant. We kregen steeds andere bediening waardoor er weinig interesse aan ons besteed werd. Bediening vonden wij erg kil en onprofessioneel. Er werd vertelt wat de chef bereid had, maar dat werd niet overtuigend overgebracht maar opgesomd. Het leek of er meer aandacht besteed werd aan bekende/vaste klanten. Jammer deze beleving was voor ons echt een teleurstelling.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Voor de eerste keer hier gegeten. Een leuk restaurant met een uiterst vriendelijke bediening. De heren besloten het 6 gangen menu te nemen; de dames lieten het bij 5 gangen. De amuses en het eerste gerecht van het menu waren zeer hoopgevend; erg lekker. De overige gerechten waren goed maar of hier op ster-niveau wordt gekookt, betwijfel ik.
We hadden gevraagd of de rogvleugel met ris de veau die op de kaart staat in het menu kon worden "ingepast". Gelukkig was dat mogelijk. Helaas liep deze keuze uit een kleine teleurstelling. De ris de veau was prima gebakken maar de rogvleugel was echt niet goed op smaak. Jammer.
Al met al goed gegeten maar helaas nooit die smaaksensaties die je van een restaurant met Michelinster zou mogen verwachten.
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
22 juni jongstleden hebben we hier gedineerd. Het restaurant bestaat tien jaar en om dat te vieren hadden ze een jubileummenu, het zogenaamde tientjesmenu. Wij kozen voor 6 gangen. De bediening was professioneel en vriendelijk, niks op aan te merken, super. Na de tijd een koude chocomel? Geen probleem. Daar houden we van.

Het restaurant zat goed gevuld en de sfeer was gezellig. Dat soort dingen dragen voor ons zeker bij aan de avond en de ervaring die we hebben bij een restaurant.

Ook qua eten was het prima. Niet uitmuntend, maar over het algemeen niet slecht. Tafelgenoten vonden het vlees van de carpaccio en de aspergesoep wat laag op smaak en de rogfilet wat droog. Verder hadden de (meeste) gerechten niet echt een wow-factor. De amuse van filet americain en het voorgerecht met zalm daarentegen waren wel top. Ook het hoofdgerecht met lam was een mooi gerecht. Porties waren precies goed, niet te groot, maar zeker niet te klein.

Al met al hebben we het erg gezellig gehad en goed gegeten, prima dus!
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We gaan voor het eerst eten bij Soigne. Pas geleden zaten we in de buurt bij Bel Ami. Soigne heeft een ster, dus is de verwachting nog hoger.

Vooraf bitterballetje met oude kaas en mosterd, twee soorten chips
Tartaar makreel, gekruide mayonaise met quinoa

Tartaar tonijn, wortel, wasabi crème
Gerookte Eenden borst
Kalf, truffel olie, soep knol selderij. Merg en kruiden
Zeebaars, oester, zeekraal beurre Blanc. 1 foutje: er zit nog een schub op.
Zwijnen wang en truffel saus
Tournedos

Heerlijk gegeten. Prettige en attente bediening. De ambiance is prima, en rustig maar chique decor. Je kunt de omgeving best goed horen, maar je hebt er geen last van.
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Hier kan je echt heerlijk eten. Super lekkere wijnen ook. En een hele vriendelijke bediening. Is zijn michelinster waardig.
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Tweede Kerstdag met vrienden van een fantastisch 6 gangen Kerstdiner genoten.
Alle gerechten waren zeer vakkundig samengesteld en in combinatie met het wijn arrangement, meer dan een feest!
Absoluut terecht dat men hier een ster behouden heeft voor 2017!
Wij komen snel terug.
Tim E.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Eergisteren met zijn zessen van het fantastische kerstmenu incl. Champagne en wijnarrangement mogen genieten bij Soigné. We kunnen heel duidelijk zijn, dit restaurant verdient zijn ster ruimschoots en overtreft elke verwachting. Geweldig verfijnde keuken met een sfeervolle huiskamer ambiance. Elk gerecht en wijn is opnieuw een tongstrelende verassing is, en dit in combinatie met een waanzinnig ontspannen manier van uitserveren en bedienen. Hierdoor ga je echt op een informele manier je hele fijne avond door en is tijd even niet meer aan de order van de dag. Vanuit onze interesse in wijnen, heeft de eigenaar op eigen initiatief nog speciaal een, recent persoonlijk aangekochte en uiterst exclusieve, Portugese rode wijn open getrokken voor bij het hoofdgerecht. Dit was onze tweedehands keer met kerst bij Soigné en wederom niets anders dan lof, van binnenkomst tot vertrek.
Edith M.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Gisteravond genoten van een heerlijk Kerstdiner met ons bedrijf. We zaten heel gezellig aan een feestelijke tafel in het Kookatelier. Vooraf werden we getrakteerd op een tongstrelende amuse van gamba's. Daarna volgde een 4 gangen diner waarvan de ene gang nog lekkerder was dan de andere. Vooral het dessert van bloedsinaasappel viel in de smaak. Allemaal prachtig opgemaakte borden. Met zorg en vakmanschap bereidde gerechten. Heerlijke wijnen bij elke gang. Ik heb gesmuld en genoten. Een aanrader!
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Jaren geleden (2012) ben ik een keer in Soigne geweest en dat was een deceptie toen qua gastvrijheid (ze hadden hun dag denk ik niet). Omdat een van mn beste vrienden in Laren woont, toch nog een keer dit restaurant geprobeerd. Het viel niet tegen, zeker niet. De rekening met 2 personen was 352.35. 3x water 16.35, 2 menu 145,-, 1 Sancerre 95,- en een Banfi voor 96,-. Het eten was erg goed, waarbij vooral de sauzen opvielen. Het eerste gerecht de Tartaar met Japanse smaken deed het erg goed. De eendenlever in laagjes met worst zie je tegenwoordig in elk sterrenrestaurant, niet origineel, maar wel lekker. Het stoofvlees van ossenhaas met een heerlijke saus overgooid met truffel kan niet tegenvallen, dat deed het ook totaal niet. Heel erg lekker. Nog een stuk vlees gewoon prima en als afsluiting een safe degelijk maar smaakvol dessert. Ik vond het in het 1sterren genre gewoon prima. Geen enorme verrassingen maar vooral heel erg goed en smaakvol. Prima restaurant enorm attente en vakkundige bediening. Dat is zeker wat waard!
Iem B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Fantastisch(!) gegeten op een doordeweekse dag. Gelukkig gereserveerd want het zat toch vol.
Wij kozen voor 4 gangen verrassingsmenu van de chef en wijnarrangement. Handig dat je geen keuzes hoefde te maken en alleen maar hoefde te vertellen wat je evt. liever niet eet (of niet lust). Bij elke gang kregen we een bijpassende wijn en een verhaal over de wijn. Erg leuk, leerzaam en lekker!
Het eten was zo lekker als het eruit zag: elk bord een kunstwerk.
Heel graag gaan we hier terug!
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Op een gezellig drukke zaterdagavond hebben we voor de tweede maal dit jaar bij Soigné gegeten. We hadden beiden het zesgangenmenu genomen en een wijnarragement. Net als de vorige keer van tevoren aangegeven dat ik geen vlees eet en een notenallergie heb. Net als de vorige keer werd hier rekening meegehouden. Helaas betekende dit dat ik gewoonweg minder op mijn bordje kreeg. Dit vond ik toch wat gek, omdat er de vorige juist zo goed op werd geanticipeerd. Het eten was zoals we inmiddels konden verwachten: prachtig voor het oog en de mond. De service was professioneel en toch ook losjes - er was zeker tijd voor een grapje. Het decor was ditmaal anders, we zaten buiten en hoewel we uitkeken op de winkelstraat voelde het toch intiem (godzijdank is het zijstraatje inmiddels autovrij!). Zonder in details te treden waren er naar onze smaak zo nu en dan wat foutjes/slordigheden te ontdekken, dat kan wat ons betreft gebeuren. Hoe ze vervolgens omgaan met die foutjes/slordigheden is de reden dat we ook een volgende keer bij Soigné gaan eten; hartelijk en supersnel inspringen om het te corrigeren.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We Hadden nog op het laatste moment een tafeltje kunnen krijgen. Het was heel druk dus goed teken! Heerlijke gegeten, gerechten goed in balans qua smaak en hoeveelheid. De enige opmerking die Ik Heb, het restaurant is te vol of misschien wel te klein. Als je voor dit soort kwaliteit gaat wil je ook wat meer privacy en meer ruimte om je heen voelen.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wijn en spijs avond, met o.a. nieuwe menu 4 gangen en wijnproeverij. Bij elke gang werden verschillende wijnen geserveerd warbij de gasten mening mochten geven, verrassend en leuk. Goede uitleg van de wijnen en zelf de keuze welke pzssend is bij het gerecht. Voorgerecht tonijn en een bokkepootje van tonijn, mooie start, gevolgd door een soepje, waarbij de wijnen mijn inziens iets hoger qua zuring mochten zijn. Het hoofdgerecht lam en lamsnek mooi gerecht en keuze uit 3 rode wijnen, de italiaanse rode wijn was de meest toegankelijke, maar de chileen voller qua smaak.
Het dessert chocolade bal met verrassing en vers fruit, miste ik iets van een frisje en een zuurtje. Het dessert vond ik het minste gerecht van de avond. de bijpassende dessertwijnen pasten er prima bij. Nu maar afwachten, welke wijnen jn het wijnarrangenent komen. Ik ben benieuwd. Al net al een prima initiatief en zeer zeker wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Fantastisch kreeften menu gegeten met prachtig bijpassend wijn arrangement. Uitstekende service. Uitbouw met open keuken is een aanwinst. Een aanrader!