Restaurant Soigné

Kapelstraat 16 1404 HX Bussum Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Soigné

Dineren in sfeervol en historisch Bussum

In dit intieme, knusse restaurant geniet je van culinaire hoogstandjes. Passie en perfectie staan centraal en dat merk je aan alles. Terwijl chef-kok Dennis Jong je de lekkerste gerechten voorschotelt, zorgt maître Frank Velthuys dat het je aan niks ontbreekt aan tafel.

Meer informatie over restaurant Restaurant Soigné

6,9

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Soigné

. ..
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Afgelopen week hebben wij genoten van het herfstmenu bij restaurant Soiné. Het eten en de bijpassende wijn was niets op aan te merken. Op sommige momenten verrassende smaken maar de echte smaakexplosie bleef uit.

Wat wij kwalijk vinden is het niveau en de kwaliteit van de bediening. Bij binnenkomst werden de jassen pas bij de tafel overgenomen terwijl we deze over onze arm hadden en we langs de garderobe kwamen. Na de amuse kregen we de menukaart terwijl we duidelijk gereserveerd hadden voor het herfst menu.

Bestek verschilde, grote vork en klein mes. Stotterende uitleg van gerechten en het missen van essentiële ingrediënten. Het dessert indekken nadat we dit net genuttigd hadden en de verkeerde koffie komen brengen. Mijn thee werd ook weer mee terug genomen en was bij het brengen van de juiste koffie lauw. Op de bon stond een fles bronwater echter hebben we deze niet gekregen. Toen we hierop attenderen kregen we te horen dat dat de prijs niet zou veranderen. De bediening bestond uit een sommelier met meer ervaring die helaas de standaard tekst afdraaide en weinig tot geen ruimte liet voor vragen. De overige leden van de bediening waren rond de 20 jaar en zeer onervaren wat duidelijk merkbaar was. In dit restaurant kom je voor een algehele beleving en die is flink teniet gedaan. Het etentje voor de verjaardag van mijn man ging uiteindelijk over de slechte bediening i.p.v. het eten.

Jammer een gemiste kans!
De volgende keer gaan we in deze prijsklasse zeker op zoek naar een ander restaurant.
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Wij (2 personen) zijn hier recent wezen eten, omdat we weer eens in een echte sterrenzaak wilden eten (met alle verwachte "privileges"). In het Gooi (kapitaalkrachtig) zijn er weinig sterrenzaken. We kwamen binnen en de zaak was leeg, dus extra veel aandacht. Bediening was een jong meisje, erg vriendelijk welke een onervaren indruk maakte. We zijn eerst maar eens begonnen met 2 glazen Champagne à € 29,--. De kaart bestuderend viel op dat deze vrij klein is voor een sterrenrestaurant. We kozen voor de proeverij van eend en daarna de Grietfilet. De proeverij van eend was een groot gerecht hetgeen we als heel positief zien. Niets is zo vervelend dan dat je de honger moet stillen met brood e.d. en tegen die miniporties op je bord aan zit te kijken. Niet bij Soigne dus. Voor de Grietfilet gold hetzelfde. Ook dat was royaal. Voor ons is het lastig om te zeggen of het eten wel of niet sterrenwaardig is. Dat is heel persoonlijk. Sommigen op deze site hebben het over het ontbreken van de smaaksensatie bij Soignee, maar persoonlijk zitten wij ook niet te wachten op een soort "Oud Sluis" met allerlei minihapjes. Eén ster is volgens de definitie van Michelin een zeer goede keuken (in zijn categorie) en dat is Soigne wel dus dan moet je niet zeuren en vergelijken met andere restaurants die ook 1 ster hebben. In Nederland is een ster natuurlijk altijd wat anders dan in Frankrijk. Qua "beleving" en service hebben we enige twijfels, We namen een mooie rode Santenay welke voor € 89,-- op de enigszins overprijste wijnkaart stond. Het is altijd jammer als restaurateurs de duurdere wijnen ook voor 3 x de inkoopprijs op de kaart zetten i.p.v. genoegen te nemen met een absolute marge. Dan weet je zeker dat de duurdere wijnen niet veel gedronken worden en krijg je ook te oude belegen wijnen op de kaart. De wijn was ok, maar zeker niet spectaculair voor de prijs. Brood werd niet aangevuld toen het op was. Bij het dessert wilden we een glas dessertwijn. Geadviseerd werd om daar een witte port bij te drinken. Dit vonden we met 20% iets te alcoholisch. We vroegen om een echt glas dessertwijn, bijv. Sauternes, maar toen kwam de aap uit de mouw: er werd ons medegedeeld dat dit niet per glas kon worden geschonken, maar alleen per fles. Enkel port kon per glas. Dus dat was ook wat de kok bij het dessert adviseerde en het meisje liet meedelen aan tafel in plaats van dat zelf even uit te leggen. Deze kok stond overigens naast ons te koken, maar heeft zich in een compleet lege zaak (behalve wij) niet aan tafel laten zien. Uiteindelijk hebben we met 2 personen € 275,-- afgerekend met het gevoel dat dit qua eten een zeer goed restaurant is, waar de menukaart vrij beperkt is en waar voor het overige nog "gewerkt" moet worden aan het in lijn brengen van de beleving met de verwachtingen van de gast welke bewust kiest voor een sterrenrestaurant. Dat vereist een betere bediening welke meer inhoudelijke kennis heeft of beter nog een chef die zelf naar de tafels loopt, meer cliëntvriendelijkheid (in een sterrenzaak geen dessertwijn per glas willen schenken is absurd) en ook wel een iets uitgebreidere menukaart. En fris dan gelijk de wijnkaart op en zet daar ook wat bijzondere iets betaalbaarder wijnen op. Voor € 50,-- (i.p.v. € 89,--) mag er ook best een mooie rode Bourgogne opstaan. Immers er zijn genoeg mooie flessen voor een inkoop van € 25,-- te krijgen en 2 maal over de kop is ook goed. Dan komen we graag terug. Wij wensen de eigenaar veel succes, want het Gooi verdient een echte sterrenzaak en dat is Soignee nu nog niet op alle daarvoor vereiste criteria.
Marloes A.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Het eten was prima maar niet perse sterwaardig. Lamsvlees was droog en de geur van het vlees was wisselend erg penetrant. De bijpassende wijnen kwamen allen niet uit Frankrijk maar waren Spaans, Portugees en Duits. Mn de Spaanse rode wijn was teleurstellend. Ook de bediening was prima maar gaf ons niet het speciale gevoel wat we doorgaans in andere sterrenrestaurants krijgen. Al met al een eenmalige ervaring waarvan we ondanks de ‘aanbieding’ het echt nog steeds overpriced vinden. De afzuiginstallatie kan overigens ook wel een verversing gebruiken.
Dagmar D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Gisteren hebben wij hier heerlijk gegeten. Ondanks de mooi opgemaakte worden, de lekkere smaakcombinaties en de lekkere wijnen een puur minpunten:
- de gerechten kwamen erg snel naar elkaar. Hierdoor zat het tempo er flink in. Na vijf gangen en met dit hoge tempo, zaten wij snel vol.
- de wijnen waren wat aan de prijzige kant, maar vooral het wijnarrangement was erg duur. Wij hadden belangstelling in het BOB wijnarrangement (bij het 5 gangen menu), maar zijn afgehaakt omdat vijf halve glazen ca. 22 euro per persoon ging kosten. Dit werd ons te veel, zeker als wij ook kijken naar andere sterren restaurants die dit arrangement aanbieden en lager in de prijs zitten (en top wijnen hebben).
- wij hadden net de laatste hap genomen en de borden werden weg genomen. Niet heel relaxt dineren op zo'n manier.
- wij wilden betalen, maar er kwam niemand meer naar ons toe. Ik vind het zelf vervelend om in een duur restaurant zelf naar de kassa te lopen (niet passend).
- bij het vertrek kregen wij geen pepermuntje oid mee. Dit is meestal wel zo om de smaak te neutraliseren.

Van binnen ziet het er leuk uit. Auto parkeren is een ramp! De directe omgeving staat vol met reeds geparkeerde auto's.
Dago B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Wij hadden een menu. De keus uit 1 soort witte huiswijn is wel erg karig. De geadviseerde wijn bij het hoofdgerecht vond IK, niet lekker (overdreven eiken). Na mijn opmerking hierover kreeg ik de keus uit wederom 1 soort andere. Mocht nu proeven. En de eikenwijn ging ``dus, nu 2glazen`` naar mijn tafelgenote??!! Een heel slechte actie..... Bij lekker eten hoort ook een lekker glas wijn. Ik weet ook dat over smaak niet valt te twisten. Het was druk. Toch was de snelheid van opdienen en vooral afruimen heel hoog, dit droeg niet bij tot een lekker relaxt avondje uit eten. Jammer wij hadden ons er zo op verheugd. Wij begrijpen echt niet waar die ster vandaan komt. Schilderijtjes met vlakke smaken.
Niels J.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Gisteren mijn verjkaardagsfeest hier met mijn vriendin gevierd. Achteraf bezien een enorme misser. Deze zaak is zijn Minchelin-ster totaal niet waardig. Zowel qua eten (vlakke smaken), alsook service (er wordt zeer zuinigjes geschonken, een plichtmatig verhaal draaien de gerant en sommelier af, ook bij diverse opmerkingen van mijn kant), alsook de inrichting (oubollig, afgeleefd, onverzorgd en slechte afzuiging), alsook het publiek (veelal 55+, wellicht dat daarop het laf smakende menu is afgestemd?). Wij vertrokken volledig gedesissullisioneerd bijna Euro 300 lichter, na een 6-gangen menu met passende wijnen. Don't go there is our advice!
tynmar .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Gisteren gegeten bij Soigne. Gezellige inrichting. Krappe ruimte met half open keuken. Hing een iets vettige lucht uit de keuken. Gekozen voor het vier-gangen menu. Achteraf konden wij ons niet voorstellen dat het restaurant een Michelin-ster heeft. Eerste gerecht een tonijn cannelloni. Niet bijzonder van smaak. De kleinigheden er omheen waren zeker smakelijk. Tweede gerecht kabeljauw op asperges risotto. Je moet van goede huize komen om dit niet vlak te laten smaken. Helaas wist de chef er weinig spannends van te maken. Hoofdgerecht was lam. Vlees was prima. Maar de saus leek van honig uit een pakje. Zal zeker zo niet zijn, maar wat weinig finesse. Nagerecht was rabarber met aardbeien. Geen geweldige combinatie. Rabarber was lekker. Maar als geheel weinig bijzonder. Wijnarrangement met (zuinige) halve glazen was prima. Bediening was wisselend. En water betaal je per fles. Weet wel dat ze zonder vragen de glazen flink vol schenken en ongevraagd de flessen blijven aanslepen. Hebben best gezellig gezeten. Maar je betaalt hier veel te veel voor middelmatig eten.
Lilian T.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Lekker gegeten. vlotte professionele bediening, goede wijnen, mooi opgemaakte borden. Wij hadden een prima avond!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Een sterrenrestaurant. De keuze in de kaart is beperkt maar dat geeft in ieder geval geen keuzestress. De tafeltjes zijn erg krap en als er meerdere mensen zijn dan moet de ober erg oppassen dat hij bij de andere tafel niet iets omstoot. Maak ruimte of benut in ieder geval de ruimte beter als niet alle tafels bezet zijn.
Van een sterrenrestaurant verwacht ik persoonlijk meer van de bediening. Het tempo lag hoog. De toelichting werd eruit gegooid en voor mijn gevoel werd minzaam gekeken door de bediening. Zo van; jij hoort hier niet te eten" De gerechten waren stuk voor stuk lekker, al kan ik niet zeggen dat er sprake is van een smaakexplosie. Het is allemaal vrij vlak.
menk H.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Prima gegeten in Soigne ter Bussum. Een ster restaurant , in het Gooi, daar mogen we trots op zijn. Het eten was goed, varierend en de bediening professioneel, wel direct en zakelijk. Het eten was zonder meer lekker, maar voor een sterrestaurant verwacht je de wow factor en die hadden we helaas niet.
A H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We wilde al een lange tijd in dit 1* restaurant dineren, en uiteindelijk besloten om dit een keer te doen. De entourage van het restaurant is gezellig. Het eten is goed maar wij hebben geen smaak sensatie ervaren voor een 1* restaurant. We kregen steeds andere bediening waardoor er weinig interesse aan ons besteed werd. Bediening vonden wij erg kil en onprofessioneel. Er werd vertelt wat de chef bereid had, maar dat werd niet overtuigend overgebracht maar opgesomd. Het leek of er meer aandacht besteed werd aan bekende/vaste klanten. Jammer deze beleving was voor ons echt een teleurstelling.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Voor de eerste keer hier gegeten. Een leuk restaurant met een uiterst vriendelijke bediening. De heren besloten het 6 gangen menu te nemen; de dames lieten het bij 5 gangen. De amuses en het eerste gerecht van het menu waren zeer hoopgevend; erg lekker. De overige gerechten waren goed maar of hier op ster-niveau wordt gekookt, betwijfel ik.
We hadden gevraagd of de rogvleugel met ris de veau die op de kaart staat in het menu kon worden "ingepast". Gelukkig was dat mogelijk. Helaas liep deze keuze uit een kleine teleurstelling. De ris de veau was prima gebakken maar de rogvleugel was echt niet goed op smaak. Jammer.
Al met al goed gegeten maar helaas nooit die smaaksensaties die je van een restaurant met Michelinster zou mogen verwachten.
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
22 juni jongstleden hebben we hier gedineerd. Het restaurant bestaat tien jaar en om dat te vieren hadden ze een jubileummenu, het zogenaamde tientjesmenu. Wij kozen voor 6 gangen. De bediening was professioneel en vriendelijk, niks op aan te merken, super. Na de tijd een koude chocomel? Geen probleem. Daar houden we van.

Het restaurant zat goed gevuld en de sfeer was gezellig. Dat soort dingen dragen voor ons zeker bij aan de avond en de ervaring die we hebben bij een restaurant.

Ook qua eten was het prima. Niet uitmuntend, maar over het algemeen niet slecht. Tafelgenoten vonden het vlees van de carpaccio en de aspergesoep wat laag op smaak en de rogfilet wat droog. Verder hadden de (meeste) gerechten niet echt een wow-factor. De amuse van filet americain en het voorgerecht met zalm daarentegen waren wel top. Ook het hoofdgerecht met lam was een mooi gerecht. Porties waren precies goed, niet te groot, maar zeker niet te klein.

Al met al hebben we het erg gezellig gehad en goed gegeten, prima dus!
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We gaan voor het eerst eten bij Soigne. Pas geleden zaten we in de buurt bij Bel Ami. Soigne heeft een ster, dus is de verwachting nog hoger.

Vooraf bitterballetje met oude kaas en mosterd, twee soorten chips
Tartaar makreel, gekruide mayonaise met quinoa

Tartaar tonijn, wortel, wasabi crème
Gerookte Eenden borst
Kalf, truffel olie, soep knol selderij. Merg en kruiden
Zeebaars, oester, zeekraal beurre Blanc. 1 foutje: er zit nog een schub op.
Zwijnen wang en truffel saus
Tournedos

Heerlijk gegeten. Prettige en attente bediening. De ambiance is prima, en rustig maar chique decor. Je kunt de omgeving best goed horen, maar je hebt er geen last van.
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Hier kan je echt heerlijk eten. Super lekkere wijnen ook. En een hele vriendelijke bediening. Is zijn michelinster waardig.
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Tweede Kerstdag met vrienden van een fantastisch 6 gangen Kerstdiner genoten.
Alle gerechten waren zeer vakkundig samengesteld en in combinatie met het wijn arrangement, meer dan een feest!
Absoluut terecht dat men hier een ster behouden heeft voor 2017!
Wij komen snel terug.
Tim E.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Eergisteren met zijn zessen van het fantastische kerstmenu incl. Champagne en wijnarrangement mogen genieten bij Soigné. We kunnen heel duidelijk zijn, dit restaurant verdient zijn ster ruimschoots en overtreft elke verwachting. Geweldig verfijnde keuken met een sfeervolle huiskamer ambiance. Elk gerecht en wijn is opnieuw een tongstrelende verassing is, en dit in combinatie met een waanzinnig ontspannen manier van uitserveren en bedienen. Hierdoor ga je echt op een informele manier je hele fijne avond door en is tijd even niet meer aan de order van de dag. Vanuit onze interesse in wijnen, heeft de eigenaar op eigen initiatief nog speciaal een, recent persoonlijk aangekochte en uiterst exclusieve, Portugese rode wijn open getrokken voor bij het hoofdgerecht. Dit was onze tweedehands keer met kerst bij Soigné en wederom niets anders dan lof, van binnenkomst tot vertrek.
Edith M.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Gisteravond genoten van een heerlijk Kerstdiner met ons bedrijf. We zaten heel gezellig aan een feestelijke tafel in het Kookatelier. Vooraf werden we getrakteerd op een tongstrelende amuse van gamba's. Daarna volgde een 4 gangen diner waarvan de ene gang nog lekkerder was dan de andere. Vooral het dessert van bloedsinaasappel viel in de smaak. Allemaal prachtig opgemaakte borden. Met zorg en vakmanschap bereidde gerechten. Heerlijke wijnen bij elke gang. Ik heb gesmuld en genoten. Een aanrader!
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Jaren geleden (2012) ben ik een keer in Soigne geweest en dat was een deceptie toen qua gastvrijheid (ze hadden hun dag denk ik niet). Omdat een van mn beste vrienden in Laren woont, toch nog een keer dit restaurant geprobeerd. Het viel niet tegen, zeker niet. De rekening met 2 personen was 352.35. 3x water 16.35, 2 menu 145,-, 1 Sancerre 95,- en een Banfi voor 96,-. Het eten was erg goed, waarbij vooral de sauzen opvielen. Het eerste gerecht de Tartaar met Japanse smaken deed het erg goed. De eendenlever in laagjes met worst zie je tegenwoordig in elk sterrenrestaurant, niet origineel, maar wel lekker. Het stoofvlees van ossenhaas met een heerlijke saus overgooid met truffel kan niet tegenvallen, dat deed het ook totaal niet. Heel erg lekker. Nog een stuk vlees gewoon prima en als afsluiting een safe degelijk maar smaakvol dessert. Ik vond het in het 1sterren genre gewoon prima. Geen enorme verrassingen maar vooral heel erg goed en smaakvol. Prima restaurant enorm attente en vakkundige bediening. Dat is zeker wat waard!
Iem B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Fantastisch(!) gegeten op een doordeweekse dag. Gelukkig gereserveerd want het zat toch vol.
Wij kozen voor 4 gangen verrassingsmenu van de chef en wijnarrangement. Handig dat je geen keuzes hoefde te maken en alleen maar hoefde te vertellen wat je evt. liever niet eet (of niet lust). Bij elke gang kregen we een bijpassende wijn en een verhaal over de wijn. Erg leuk, leerzaam en lekker!
Het eten was zo lekker als het eruit zag: elk bord een kunstwerk.
Heel graag gaan we hier terug!