Restaurant Soigné

Kapelstraat 16 1404 HX Bussum Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Soigné

Dineren in sfeervol en historisch Bussum

In dit intieme, knusse restaurant geniet je van culinaire hoogstandjes. Passie en perfectie staan centraal en dat merk je aan alles. Terwijl chef-kok Dennis Jong je de lekkerste gerechten voorschotelt, zorgt maître Frank Velthuys dat het je aan niks ontbreekt aan tafel.

Meer informatie over restaurant Restaurant Soigné

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag
- Lunch vanaf 14:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We gaan voor het eerst eten bij Soigne. Pas geleden zaten we in de buurt bij Bel Ami. Soigne heeft een ster, dus is de verwachting nog hoger.

Vooraf bitterballetje met oude kaas en mosterd, twee soorten chips
Tartaar makreel, gekruide mayonaise met quinoa

Tartaar tonijn, wortel, wasabi crème
Gerookte Eenden borst
Kalf, truffel olie, soep knol selderij. Merg en kruiden
Zeebaars, oester, zeekraal beurre Blanc. 1 foutje: er zit nog een schub op.
Zwijnen wang en truffel saus
Tournedos

Heerlijk gegeten. Prettige en attente bediening. De ambiance is prima, en rustig maar chique decor. Je kunt de omgeving best goed horen, maar je hebt er geen last van.
Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
1e kerst avond geweest,
In een hoekje gepropt tussen bar en trap.te veel tafels.bij een deur opening waar op een avond 20 mensen heen en weer voor roken, dat rook je ook binnen,de wijnen werden niet gecombineerd met eten(aranchement ) half uur op nagerecht wachten.wij vonden het niet fijn voor toch wel een best bedrag. Twijvol over Miechelin ster.
Grt j en s
Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Beste.
Wij hebben 1e kerstavond bij jullie gegeten ,maar vonden het matig,
We zaten aan een klein tafeltje gepropt tussen bar en trap, de wijnen(aranchement) kwamen steed te vroeg niet tijdens het eten,
Op het nagerecht half uur wachten,wij zaten ook bij een doorgang waar
20 keer de deur opon en dicht ging tijdens het menu.
Iedereen moest zonodig roken,dus de rook kwam ook binnen.
Na mijn idee waren er te veel tafels neergezet,en was het iet wat chaotisch daardoor,
Wij vinden het best wel jammer ,het is best wel veel geld voor een tegen valler en dit met een Miechelin ster.helaas niet voor herhaling vatbaar.
Grt. Jeroen en Simone
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Tweede Kerstdag met vrienden van een fantastisch 6 gangen Kerstdiner genoten.
Alle gerechten waren zeer vakkundig samengesteld en in combinatie met het wijn arrangement, meer dan een feest!
Absoluut terecht dat men hier een ster behouden heeft voor 2017!
Wij komen snel terug.
T. E.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Eergisteren met zijn zessen van het fantastische kerstmenu incl. Champagne en wijnarrangement mogen genieten bij Soigné. We kunnen heel duidelijk zijn, dit restaurant verdient zijn ster ruimschoots en overtreft elke verwachting. Geweldig verfijnde keuken met een sfeervolle huiskamer ambiance. Elk gerecht en wijn is opnieuw een tongstrelende verassing is, en dit in combinatie met een waanzinnig ontspannen manier van uitserveren en bedienen. Hierdoor ga je echt op een informele manier je hele fijne avond door en is tijd even niet meer aan de order van de dag. Vanuit onze interesse in wijnen, heeft de eigenaar op eigen initiatief nog speciaal een, recent persoonlijk aangekochte en uiterst exclusieve, Portugese rode wijn open getrokken voor bij het hoofdgerecht. Dit was onze tweedehands keer met kerst bij Soigné en wederom niets anders dan lof, van binnenkomst tot vertrek.
Edith M.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Gisteravond genoten van een heerlijk Kerstdiner met ons bedrijf. We zaten heel gezellig aan een feestelijke tafel in het Kookatelier. Vooraf werden we getrakteerd op een tongstrelende amuse van gamba's. Daarna volgde een 4 gangen diner waarvan de ene gang nog lekkerder was dan de andere. Vooral het dessert van bloedsinaasappel viel in de smaak. Allemaal prachtig opgemaakte borden. Met zorg en vakmanschap bereidde gerechten. Heerlijke wijnen bij elke gang. Ik heb gesmuld en genoten. Een aanrader!
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Jaren geleden (2012) ben ik een keer in Soigne geweest en dat was een deceptie toen qua gastvrijheid (ze hadden hun dag denk ik niet). Omdat een van mn beste vrienden in Laren woont, toch nog een keer dit restaurant geprobeerd. Het viel niet tegen, zeker niet. De rekening met 2 personen was 352.35. 3x water 16.35, 2 menu 145,-, 1 Sancerre 95,- en een Banfi voor 96,-. Het eten was erg goed, waarbij vooral de sauzen opvielen. Het eerste gerecht de Tartaar met Japanse smaken deed het erg goed. De eendenlever in laagjes met worst zie je tegenwoordig in elk sterrenrestaurant, niet origineel, maar wel lekker. Het stoofvlees van ossenhaas met een heerlijke saus overgooid met truffel kan niet tegenvallen, dat deed het ook totaal niet. Heel erg lekker. Nog een stuk vlees gewoon prima en als afsluiting een safe degelijk maar smaakvol dessert. Ik vond het in het 1sterren genre gewoon prima. Geen enorme verrassingen maar vooral heel erg goed en smaakvol. Prima restaurant enorm attente en vakkundige bediening. Dat is zeker wat waard!
iemkeamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Fantastisch(!) gegeten op een doordeweekse dag. Gelukkig gereserveerd want het zat toch vol.
Wij kozen voor 4 gangen verrassingsmenu van de chef en wijnarrangement. Handig dat je geen keuzes hoefde te maken en alleen maar hoefde te vertellen wat je evt. liever niet eet (of niet lust). Bij elke gang kregen we een bijpassende wijn en een verhaal over de wijn. Erg leuk, leerzaam en lekker!
Het eten was zo lekker als het eruit zag: elk bord een kunstwerk.
Heel graag gaan we hier terug!
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Op een gezellig drukke zaterdagavond hebben we voor de tweede maal dit jaar bij Soigné gegeten. We hadden beiden het zesgangenmenu genomen en een wijnarragement. Net als de vorige keer van tevoren aangegeven dat ik geen vlees eet en een notenallergie heb. Net als de vorige keer werd hier rekening meegehouden. Helaas betekende dit dat ik gewoonweg minder op mijn bordje kreeg. Dit vond ik toch wat gek, omdat er de vorige juist zo goed op werd geanticipeerd. Het eten was zoals we inmiddels konden verwachten: prachtig voor het oog en de mond. De service was professioneel en toch ook losjes - er was zeker tijd voor een grapje. Het decor was ditmaal anders, we zaten buiten en hoewel we uitkeken op de winkelstraat voelde het toch intiem (godzijdank is het zijstraatje inmiddels autovrij!). Zonder in details te treden waren er naar onze smaak zo nu en dan wat foutjes/slordigheden te ontdekken, dat kan wat ons betreft gebeuren. Hoe ze vervolgens omgaan met die foutjes/slordigheden is de reden dat we ook een volgende keer bij Soigné gaan eten; hartelijk en supersnel inspringen om het te corrigeren.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We Hadden nog op het laatste moment een tafeltje kunnen krijgen. Het was heel druk dus goed teken! Heerlijke gegeten, gerechten goed in balans qua smaak en hoeveelheid. De enige opmerking die Ik Heb, het restaurant is te vol of misschien wel te klein. Als je voor dit soort kwaliteit gaat wil je ook wat meer privacy en meer ruimte om je heen voelen.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wijn en spijs avond, met o.a. nieuwe menu 4 gangen en wijnproeverij. Bij elke gang werden verschillende wijnen geserveerd warbij de gasten mening mochten geven, verrassend en leuk. Goede uitleg van de wijnen en zelf de keuze welke pzssend is bij het gerecht. Voorgerecht tonijn en een bokkepootje van tonijn, mooie start, gevolgd door een soepje, waarbij de wijnen mijn inziens iets hoger qua zuring mochten zijn. Het hoofdgerecht lam en lamsnek mooi gerecht en keuze uit 3 rode wijnen, de italiaanse rode wijn was de meest toegankelijke, maar de chileen voller qua smaak.
Het dessert chocolade bal met verrassing en vers fruit, miste ik iets van een frisje en een zuurtje. Het dessert vond ik het minste gerecht van de avond. de bijpassende dessertwijnen pasten er prima bij. Nu maar afwachten, welke wijnen jn het wijnarrangenent komen. Ik ben benieuwd. Al net al een prima initiatief en zeer zeker wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Fantastisch kreeften menu gegeten met prachtig bijpassend wijn arrangement. Uitstekende service. Uitbouw met open keuken is een aanwinst. Een aanrader!
R. S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gegeten met 5 volwassenen. Ontvangst was hartelijk. Werden snel naar gereserveerde tafel geleid. Had graag een licht bubbeltje vooraf gehad, maar alleen champagne te kiezen. Dan maar een gin-tonic. Werd geserveerd in mooi glas met komkommer. Keuze viel op kreeftmenu voor de tafel met wijnarrangement. Eerste gang bestond uit lichte smaken, iets te licht vond ik. Tweede was een lekkere consomme, mooi geconcentreerd. Hoofdrol in derde gang heilbot. Mooi gegaard, mooie saus gelijkend op een bisque. Nagerecht zeer smakelijk. Vermoeden dat Soignee een patissier in de brigade heeft werd later bevestigd. Bij de wijnen viel een Viognier op. All in all een fijne avond, de prijs was juist. Herhaling waard.
Gmschimmelpenninck1 S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Soigné staat niet bovenaan de lijst van beste restaurants in Bussum. Eén slechte recensie drukt het cijfer omlaag, helaas, want dit is zonder enige twijfel de plek waar het beste gekookt wordt in Bussum. Zonder anderen tekort te doen overigens! De bediening altijd efficiënt en enthousiast. Het dagmenu, bokkenpoot van tartaar, een aspergesoep met kreeft, lamsvlees en een heerlijk nagerecht met een even prima als origineel wijnarrangement. Wat geleerd! Overigens zat het restaurant (recent uitgebreid) vrijwel vol. Van vertraging niets te merken. Er is wat nieuw bloed in de bediening gekomen, die hier en daar nog wat moet groeien, maar met hun leermeesters zal dat proces weinig tijd vergen. Soigné is nog steeds een omweg waard.
M S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Attente en vriendelijke bediening. We hadden het verrassingsmenu (3 gangen), vooraf verrassende combinatie ossenworst/gamba's (fantastisch opgemaakt!), hoofdgerecht kalfskoontjes/zwezerik en na verrassend dessert met ananas. Heerlijke wijnen! Was onze eerste keer, maar komen zeker terug!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Het was wel zoeken, het plein in hartje Bussum was op de schop. Parkeren moeilijk ondanks een parkeergarage dichtbij.In een winkelstraat stat dit restaurant mooi te wezen, aparte bouw en daardoor herkenbaar.Binnenin kleine en grote tafels en beneden zo te zien geschikt voor partijen.Tafels ( en tafeltjes) goed gedekt en gold voor ons tafeltje ook.Wij namen het verrassingsmenu van de Chef van 6 gangen, met een grote amuse erbij was het eigenlijk 7 gangen.Het restaurant houdt goed rekening met je wensen en het diner was natuurlijk verrassend en heerlijk. De gangen stonden wel in het menu wat wordt uitgereikt, dat geeft wel een idee. De Ingrediënten waren uiteraard vers en natuurlijk goed opgemaakt. Mijn tafeldame genoot zowel van de steak tartare ( amuse), als van de visgerechten perfecte Japans gemarineerde zalm, ossenworst met gamba's,een verrassende creatie, gebakken kabeljauw ( goed gebakken op de huid), grietfilet en dat alles met omlijsting van groenten, sausen zoals je dat van een sterren restaurant gewend was.En ter afsluiting een heel dun plakje gemarineerde ananas wat om en om geroosterd was met daarbij twee soorten ijs met ondermeer kokos.Ook de rode wijn paste bij elk gerecht en tafeldame genoot eerst van en glaasje champagne en daarna water met bubbels. Er werd snel geserveerd, goed verwoord wat werd opgediend. Een prima gelegenheid om te dineren.
H H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Na toch wel een geruime tijd weer aangeschoven bij (in mijn ogen) het beste restaurant van Bussum. Dit keer zaten we in het nieuwe gedeelte wat prachtig is opgeknapt. De sfeer is nog als zoals ik deze ken. Knus en gemoedelijk. Na de heerlijke amuse (steak tartaar) begonnen we aan het voorgerecht: Japans gemarineerde zalm met sushirijst, marshmallow van limoen en gember en gel van ik meen wakame. Begeleid door een zeer elegante wijn uit Zuid-Afrika. Verrukkelijk voorgerecht. Prachtig opgemaakt ook. Ik at extra langzaam omdat ik niet wilde dat er een einde aan kwam. Tussengerecht bestond uit geroosterde coquilles met een soepje van aardpeer. Prachtig op smaak gebracht met een beetje kerrie/amandel en een pecorino crouton. Hier werd een mooie Chardonnay bij geschonken (Zuid-Afrika) genieten! Dit gold ook voor het hoofdgerecht; gestoofd kalfskoontje met zwezerik, truffeljus en crème van knolselderij. Ook hier sloot de rode wijn weer perfect aan. Als dessert had ik een warm chocoladetaartje uit de oven met peren-compote en een bolletje ijs. We hebben genoten van de zeer correcte service en de gerechten. Wij komen, dit keer sneller, weer terug!
Lekkerbekkie81 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Wat is dit toch een heerlijk restaurant! Van het heerlijk bitterballetje als amuse tot de grappa - perfect & genieten! Correcte bediening met een knipoog. Wij zaten in het achterste & nieuwe gedeelte waar de sfeer van het "oude" restaurant mooi is doorgetrokken. Enorme aanrader!
Hvdv11 V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk eten, wat je er van verwacht. Decor is prima, maar bij rustige avond is het beetje saai. Wat erg jammer was, is dat om 22:00 de kok driftig en luidruchtig de keuken schoon maakte. Anti-climax waardoor we maar thuis de koffie hebben genuttigd. Niet professioneel dus.
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
In hartje Bussum hebben we heerlijk gegeten in Soigné. Bij binnenkomst hartelijk onthaalt en naar onze tafel gewezen. Van tevoren gemeld dat ik geen vlees eet en hoewel ik al meermalen bij een sterrestaurant heb gegeten was dit de eerste keer dat het vanaf het begin goed ging. Het eten was erg goed, de service professioneel, maar wat mij het meest bijgebleven is hoe gezellig en knus het restaurant is, zonder dat je het gevoel krijgt dat je hutjemutje zit. De open keuken geeft een extra dimensie aan de eetervaring; je hoort het vlees/vis sizzelen in de pan. We hadden gekozen voor het viergangenmenu. De opmaak was keer op keer prachtig; de smaken verrrassend en de ingredienten van het hoogste niveau. En dan tot slot de prijzen: voor wat je krijgt, zeer betaalbaar! All in all, een top ervaring.