Restaurant Sluizer

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Prima restaurant. Fijne en erg alerte bediening. Voorgerecht Gerookt uit Zoet en Zout, bestaande uit paling, heilbot en makreel was zalig. Het hoofdgerecht tonijn met paksoi was voortreffelijk. Een mooi stuk tonijn die precies goed was klaargemaakt. Er staan ook mooie wijnen op de kaart. Erg goede ervaring, komen hier zeker terug.
Amajou2 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Het eten in Sluizer is van een zeer goede kwaliteit en gezien de portiegroottes op bieden, zorg ervoor dat u hier rechtsaf honger.Het king Prawn en sint-jakobsschelp voorgerecht was mooi en fris, maar volledig ontbrak kruiden. Het hoofdgerecht was gewoon krankzinnig - drie skidragers rip kwam op een bord elk van die plakkerig en viel aan het been, heerlijk was. De tweede main bestond uit drie lichtzinnig gehavende tong Sole die weer heerlijk en vers waren. Wijn was goed en betaalbaar.Maar service was erg slecht en hoewel attent wanneer er, werden we naar onze eigen hulpmiddelen voor veel te lang en vaak overgela
Susanne57 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Gisterenavond hadden we een jubileumfeest met 18 personen en alles was prima voorelkaar. Heel leuke bediening, echt lekker eten en heerlijke wijn. Het was echt een topavond.
Wij hadden een aparte zaaltje maar verder zat het restaurant goed vol en zo te zien zat iedereen lekker te eten.
JvB .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Memory lane; zo'n 15 jaar geleden kwamen we heel vaak in dit restaurant. Echter de afgelopen jaren niet meer. In onze herinnering aten we hier ooit de meest fantastische spareribs en mosselen. Ze waren er nog allebei! Echter, de smaak was niet meer zoals vroeger. De mosselen waren prima, de saus echter erg zout. De spareribs waren niet echt vlezig en de sla een beetje slap. Op zich zou dit prima eetcafé-kwaliteit zijn echter voor de prijs die we moesten betalen hadden we meer kwaliteit verwacht. Jammer; we gaan de oude herinneringen goed bewaren en voorlopig niet meer proberen te herbeleven.
Culinairegenieters .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Heerlijk gegeten bij dit authentieke restaurant! Warm welkom bij binnenkomst en alhoewel het erg druk was toch een raamtafeltje beschikbaar gemaakt voor ons. Het eten was prima, goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Vooraf had ik de Escargots (klassiek maar lekker) mijn partner de Haring met appel (super combinatie). Als hoofdgerecht had ik een rijk gevulde mosselpan, heerlijk!! Mijn partner heeft genoten van een hele, gerookte zeebaars......ook erg goed. Ik kan niet anders zeggen dat Sluizer een aanrader is, met name de informele sfeer en de vriendelijke bediening vind ik super!! Wij komen graag snel weer terug!!
Marie-Anne V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Voorgerecht zalm en kreeft stelt niets voor, minirolletje zalm, en de bij de kreeft ( 2 theelepels) proefde je alleen de appel!! Mosselpannetje veel te kleine portie (24 euro!!) heb 2 stukjes wortel ontdekt, 2 sausjes en patat met mayo. Tournedos van tafelgenoot was o.k., bijlage stronkje broccoli, half tomaatje met gegrilde kaas, en patat .
Aggie J.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
De Iens recensies waren nogal verdeeld maar we zijn toch, na jaren, weer bij Sluizer gaan eten.
We hebben er erg lekker vis gegeten zoals "vroeger" . Onze ober Klaas (?) was super !
Debby V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Ooit met mijn vader hier regelmatig gegeten maar dat is al meer dan 13 jaar geleden. Nu een vluggertje want we kwamen om 19u binnen en we moesten in 20.00u in Carré zijn. Jammer want alles wat we gegeten hebben, smaakte naar meer. Heerlijke tonijn en gevulde kalfsentrecôte gegeten. En de wijn was voortreffelijk: een volle Spaanse rosé waar we net 12 flessen van hebben besteld. Tijd zat want we waren net te laat bij Carré dus moesten 20 minuten wachten. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Wat een mooi pand! Een beetje sluip-door-kruip-door met steeds weer een trapje naar een volgende zaal met hoge plafonds. Achterin heb je mooi uitzicht op de binnentuinen en her en der zien we aan de wanden foto-portretten van bekende Nederlanders. Het eten blijft een beetje achter bij het interieur. Het is niet slecht, maar sprankelt ook niet. Vooral het hoofdgerecht, varkenshaas, valt tegen: te droog, al is de jus erbij dan wel weer aardig. En iets meer groente mag wel, want die twee blaadjes sla en halve knop brocolli houden niet over. Het dessert (twee soorten parfait) is royaal maar een beetje onbestemd van smaak. De wijn glijdt daarentegen soepltjes naar binnen. De bediening is uitermate vriendelijk, maar laat hier en daar wel wat steken vallen (al moet hierbij ter verdediging aangevoerd worden dat we met een grote groep zijn, hetgeen het er niet makkelijker op maakt).
AvanGils .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Voorgerecht Gravlaks was een lachertje. Ooit in hetzelfde restaurant gegeten in de 80er jaren. Wat een achteruitgang. Hoofdgerecht: Tarbot prima, maar frites van zeer armoedige kwaliteit, idem het bakje sla. Het vegetarische hoofdgerecht van mijn partner: gevulde rode paprika. De vulling van noten was indisch aangemaakt. Ik proefde iets bekend: de bami kruidenmix van Honig. Als die het niet was, dan smaakte en rook het wel zo. Tegenvaller a raison van 80 euro voor 2 personen, waarvan 1 persoon geen wijn kon drinken ivm antibiotica. Dus 2 glaasjes huiswijn. Geen nagerecht: bang voor een volgende teleurstelling.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
We gingen met z'n drieën naar Carré en we zochten een restaurant dat op maandag én al om vijf uur geopend is. Nou had ik in een ver ver studentenleven tweemaal gegeten bij Sluizer en ik kan me herinneren dat ik 't niet goed vond. Kun je nagaan­­ — ik bezocht toentertijd nagenoeg alleen maar eetcafés. Maar de recensies op IENS zagen er oké uit, 't was al zo lang geleden en mensen kunnen veranderen... (volgens de EO). Het was een deceptie! Afgezien van het koude biertje, de bitter lemon en de fles Leyda chardonnay was het naatje pet. De geitenkaas vooraf kon nog net door de ballotage maar het voorgerecht met graved lax en gerookte forel was een bagatel. Over de hoofdgerechten waren we geen van drieën tevreden. De dorade was ondermaats en de mosselen waren van slechte kwaliteit. Over mijn tonijn wil ik het al helemaal niet hebben — deze was pezig (ik wist niet eens dat tonijn pezig kon zijn). Voor 28 euro verwacht ik een topgerecht, het was slechts frituurkotwaardig. De outillage bij de gerechten was voor die prijs een regelrechte aanfluiting. Ze durven voor een armagnac meer dan zeven euro te vragen: krankzinnig! Op de rekening staat drie maal Fill The Cup à 20 eurocent maakt 60 eurocent. Wie helpt me? Ik beloof hierbij plechtig nooit, maar dan ook nooit meer, bij Sluizer te gaan eten.
Math H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Op onze wandeling door het Amsterdam Light Festival dachten we hier "eventjes" te eten zoals een aantal jaren geleden. Het restaurant is echter aardig "geüpgraded". Dus maar even de verwachtingen en het budget aanpassen. De competente bediening kon ons goed adviseren over het menu en we kwamen uit bij 4 verschillende hoofdgerechten. Wat ons opviel was dat het inderdaad ook 4 verschillende borden werden, niet alleen wat de ingrediënten betreft, maar ook de opmaak. De kok had zich er niet gemakkelijk vanaf gemaakt. Mijn gerookte zeebaars smaakte mij prima. De spareribs werden zeer gewaardeerd. De rode huiswijn is voor die Euro 4,50 uitstekend te drinken.
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Bij toeval, al wandelend kwamen we in de Utrechtsestraat uit, en een beetje omdat ik hier vroeger regelmatig kwam vielen we bij Sluizer binnen. De ambiance is wat apart met helle verlichting en foto's van diverse min of meer bekende Nederlanders die serieus vanaf de muur toekijken hoe je je eten verwerkt. Dineren onder het toeziend oog van Job Cohen, het is weer eens wat anders.
We waren wat laat op een wellicht rustige zaterdagavond en de bediening straalde niet echt uit dat men er nog veel plezier in had. Aandacht en sfeer lieten te wensen over.
Waar Sluizer in mijn herinnering stond als een tent met een zeer uitgebreide menukaart, heeft men de menukaart nu in drie delen (vegetarisch, vis, vlees) verdeeld met ieder een beperkt aantal voor- en hoofdgerechten waarvan de prijzen mij bepaald hoger voorkwamen dan in het verleden. Het eten was redelijk, maar, zeker gezien het prijsniveau, niet meer dan dat. De hertenbiefstuk van buiten de kaart was mooi rood en het garnituur was goed, de kabeljauw was iets te gaar en de (erg dikke) mosterdsaus was eetbaar, maar te zout. We beperkten ons tot de huiswijnen, waarvan de rode redelijk was en de witte wel erg strak.
Kortom, voor mij geen reden om deze ervaring snel te herhalen.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Met een groep van 7 hier gegeten. Er was 1 tafel waar 2 personen aten en voor de rest alleen maar groepen. Wat meteen bij binnenkomst opvalt is het licht. Dat is, naar mijn mening, veel te fel. Dit komt de sfeer niet ten goede. Verder is er veel koper en heeft het in verte wat van een Franse bistro weg maar dan net niet. Vooraf graved lax genomen die helaas te koud was. Als hoofdgerecht het vispotje. Dit was aardig maar niet bijzonder. De crème brulee was prima met een lekker knapperig laagje. Mijn tafelgenoten hadden portabella en de kabeljauw die lekker waren. Al met al niet bijzonder en voor het gebodene vrij duur.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
3 gangen weekmenu gegeten, gekozen voor het vismenu. Heerlijk gegeten voor redelijke prijs: 32,50. Op advies Italiaanse witte wijn gedronken die "niet op de kaart stond". lekker maar niet heel veel beter dan de huiswijn. Tweede keer binnen een jaar dat ik hier at. Teruggekomen vanwege prima prijs kwaliteit verhouding en misschien nog wel meer vanwege die heerlijk klassieke sfeer met echte obers ipv werkstudenten.
Wayne L.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2013
Na de horecava hier gaan snacken. Was absoluut niet verkeerd. Aardige bediening, mooie zaak. De zaak springt er niet uit, waardoor ik niet snel zou terug komen met een klein gezelschap, maar met een groepje van 8 zou het prima zijn.
Aaschmetz .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Het is een feest wij zijn bij Sluizer geweest.
Gezellig, prima bediening, de chefkok kwam aan tafel om te vragen of alles naar wens was. Maak je niet veel meer mee.
Gezellige avond, komen zeker terug.
Voorbeeld voor vele restaurants in deze prijsklasse.
Louis.
Alfred V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
Leuk restaurant, iets te licht en open. Oude stijl keuken / kaart, met gerechten als spare ribs (maar dan we de beste die ik ooit gegeten heb!). Voorgerecht was erg klein en het nagerecht (speciaal voor ons werd een 'grand dessert' klaargemaakt) viel helaas wat tegen: smakeloos.

Alleen al voor de spare ribs toch een aanrader!
Onnodekamper .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Hier vanavond voor het eerst gegeten en was aangenaam verrast !
We hadden beiden voor de mosselen (van Neeltje Jans) gekozen en deze waren echt verukkelijk !
De bediening was echt super vriendelijk (als in jas aannemen en weer aandoen bij vertrek) tevens kregen wij een goed wijnadvies en wist men wanneer te verschijnen.al met al een fijne beleving.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2012
We aten rond een uur of halfzes. Ik bestelde een entrecote en mijn vrouw een visgerecht. De entrecote was taai en pezig. En wat er met de visschotel weten we inmiddels. Weinig smaak, te veel zout. Al met al een matige keuken.
De rode wijn (Cote du Rhone) was wel goed. Alleen een beetje warm. Kamertemperatuur is ca 18 graden en geen 23-24.graden. DE witte wijn was prima.
De bediening was onge?nteresseerd.
Je zit er wel gezellig aan het raam.