Restaurant Sistermans

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Wi-Fi
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Al regelmatig genoten van de uitstekende gerechten. Prettige bediening. Goede wijnen in het wijn arrangement. de sfeer is goed, maar de aankleding vinden wij wat zakelijk.
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Normaal eet ik bijna nooit in een bij m'n hotel horende restaurant, maar het was een zeer warme dag, had een drukke dag achter de rug en een voor de boeg, dus vooruit dan maar. En ik heb geen spijt. Koel, rustgevende achtergrond muziek, attente bediening, een lekkere wijn. Maar belangrijker... voedsel met zeer aparte smaak nuances. De witte bonen soep met spekjes en tomaat was zacht, romig en toch pittig. En de parelhoen rouleau, gevuld met kaas en ham, (Manchego en Serrano) was een waar feest om te eten. Ik heb echt genoten. Het ontbijt de andere ochtend was ook zonder meer goed te noemen.
Guust D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Gisteravond weer eens in onze Roosendaalse topper wisten eten en weer TOP.
Een heerlijk maandmenu met ruime keus voor elk,vooral de zeewolf was erg lekker en natuurlijk het dessert de aardbeien Romanoff super
Vlotte nette bediening en we hebben weer intens genoten.
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Etentje met collega's: we kregen een mooie, sfeervolle ruimte aan een achtertuin. Keurige afstemming over muziek, gepaste goede bediening (voldoende aanwezig, toch genoeg privacy). Mooi opgemaakte borden, prima porties. Ik had coquilles en als hoofdgerecht kalfswang en kalfszwezerik. De zwezerik was mooi, maar had wat meer bite mogen hebben. De kalfswang was de best ever: wat een mooie zachte smaak!
Toe de (naar het schijnt) beroemde aardbeien Romanoff van Sistermans. Ik snap waarom dat zo populair is: heerlijke combinatie van fris, zoet en zuur.
Ook mijn collega's leken erg tevreden. Bijpassende wijnen van hoge kwaliteit. Echt mooi om zo in een groep te mogen eten. Ik kom hier graag terug.
René D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten met mooi opgemaakte borden voorgerecht mousse van paddestoelen hoofdgerecht forel met kreeftensaus en na een palletje van nagerechten het was weer een gezellige avond
Wimwarman .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ik logeerde in het hotel en wilde hapje eten in bijbehorende restaurant. Vanwege plaatsgebrek kon ik toch een plaats aan de bar krijgen om de maaltijd te nuttigen. Da's altijd er toffe service. Helaas werd het daar erg druk om me heen toen bleek dat er een verjaardag gevierd werd en het hele gezelschap in dezelfde bar een aperitief nam. Da's wat minder relaxed eten.
Tegen de tijd van het toetje werd het drukker in het restaurant zelf en leek men mij een beetje vergeten. Ik heb het toetje derhalve maar overgeslagen. De maaltijd zelf was voedzaam en royaal genoeg.
Het eten was goed, bediening goedbedoeld en het restaurant zelf ziet er erg mooi uit.
Anton D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Heerlijk geluncht met een palet van fruits de mer. Prachtig uitgeserveerd met o.a. gamba, gerookte zalm, noorse zalm, klein kopje kreeftenbisque, fraai opgemaakt torentje van groente en smakelijke coquille st. jacques. Met een koud glas chardonnay en prima service helemaal goed. De heerlijke stoelen en rustgevend interieur door warme donkere kleuren maakten de lunch goed en compleet. Een aanrader tegenover het station.
Jbmaas .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
voor een familiediner was een apart zaaltje ingericht met fraaie ambiance en gezellig (gas)haardvuur. Eten was uitstekend. Bediening attent en correct, een aanbeveling voor een heerlijke avond uit
Bart254 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Eten is prima prijs kwaliteit is niet super maar niks mis mee. De kaart vind ik persoonlijk weinig verrassend en geen echte keuze qua stijle. Service is prima en decor niet echt mijn syle maar dat is ook persoonlijk. Prima tent maar ik zou er niet weer snel heen gaan.
Sharons1971 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
O o wat was dit lekker....!!! Bijzondere art, heerlijke smaken, bediening is super. aanpassingen van het menu op grond van allergiieen is geen punt.
Josetteb .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Al vaker hier gegeten, is altijd goed. Het decor is klassiek, stijlvol. Het eten en de service is geweldig. Iedere keer weer verrassende gerechten en prachtig opgediend. Of je nu met zijn tweeën of met een groep gaat eten, er is altijd een passende ruimte.
Dos-gastronomos .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Voor het eerst met vrienden gegeten in het aan Hotel Central verbonden Restaurant Sistermans te Roosendaal en vanaf het eerste tot het laatste moment hebben wij ons gast gevoeld. De bediening was niet opdringerig maar wel attent en op een prettige manier betrokken bij de klanten. Over het eten waren we zonder uitzondering zeer tevreden. Tot de voorgerechten behoorden zowel de traditionele carpaccio als de carpaccio van zwaardvis en over beide gerechten alleen maar lovende opmerkingen. Met twee personen voor de krabsoep gekozen en de daarin verwerkte strandkrabbetjes moeten haast wel een leuk strandleven gehad hebben want de soep was voortreffelijk. Bij de hoofdgerechten was de keuze op 2 keer vis en 2 keer vlees gevallen en het was wederom 4 keer smullen geblazen. Zowel bij de dorade en de skrei als bij de tournedos en de filet van speenvarken werd volop genoten en ook de presentatie oogstte waardering.
Kortom, we hebben genoten van deze avond en zijn met een warm en voldaan gevoel huiswaarts gegaan.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Gisteren weer heerlijk gedineerd in dit geweldige restaurant. We waren met een groep van 5 en kozen voor het Sistermans keuzemenu. We aten van de geheel nieuwe kaart, slechts 1 dag in gebruik. Als voorgerecht nam ik een paté van eend, eendenlever en gemarineerde eendenborst. Hierbij een chutney van vijg en mango. In een woord heerlijk. Mooie smaken, heel subtiel op elkaar afgestemd. Vooral de eendenborst vond ik erg lekker. Enkele van mijn tafelgenoten namen een tosti van scampi's. Ook dit was erg lekker en de opgemaakte borden leken prachtige schilderijtjes. Als hoofdgerecht een bavette van grain fed rund op roergebakken oosterse groenten. Mooi rosé gebakken en smeltend op je tong. Daarnaast de wat pittigere groenten met knapperige peultjes. Heel lekker. De erbij geserveerde frietjes waren voor mij niet nodig. Ook de vislasagne met geitenkaas was prima van smaak. Dat gold zeker ook voor de hertenhaas met bospaddestoelen. Mooie smaken van goed bereide gerechten, perfect bij elkaar passend.
De desserts, waaronder een kaasplankje met niet alledaagse lekkere kazen en warm notenbrood sloot de maaltijd prima af.
We hebben wederom heerlijk gegeten en komen hier zeker weer terug. Altijd prima hier met voorkomende vriendelijke mensen in de bediening en goede koks in de keuken!
AnsNB .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Geen surprise-afspraken dus we lieten ons op 5 december graag verrassen bij Sistermans, één van de beste restaurants in Roosendaal. Altijd sfeervol zitten met vriendelijk, oplettend personeel. En niet te vergeten: smakelijk eten. Dit weekend uiteraard naast weekend- en brasseriemenu's ook een sinterklaasmenu voor de prettige prijs van €27,50. Keuze uit drie voor- en drie hoofdgerechten en een sinterklaasdessert. We lieten het ons goed smaken: een crème brulée van geitenkaas met zongedroogde tomaten en een kokertje van komkommer met daarin sla en drie warme scampi's. Lekker! En leuk idee om thuis eens na te maken. Daarna mooie stukken tongfilet met zalmsnippers en een witte wijnsaus en garnituur. Schaaltje frites erbij. Ook niet verkeerd en ruim voldoende. Het dessert bestond uit diverse hapjes: een chocoladebrownie, niet te zwaar, precies goed, een driehoekje van pepernotenmousse, ook lekker, een heerlijk fris bolletje limoncellosorbet, een quenelle slagroom, wat vers fruit erbij, stukje kletskop. Lekker!! Ober Maurice kwam met een proeverijtje van dessertwijn. Leuk. We proefden van de muscat en van een witte banyuls. De laatste was wat frisser en dus werd het glas daarmee verder gevuld. Overigens: ook de huiswijn was prima en de glazen worden goed gevuld! Kopje koffie uiteraard en we konden er weer even tegen. Waarom gaan we eigenlijk niet vaker hierheen? :)
J. W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Een heerlijk 4-gangen diner met 8 personen. Alle gerechten zijn mooi opgemaakt en worden met sfeer uitgeserveerd door attente bediening en begeleid met passende wijn. De voorgerechten varieren van steak tartaar tot creme brullee van blauwschimmel kaas & geitenkaas (verrassend van smaak). De tussengerechten van soep (o.a. duivenbouillon, krab- en pompoensoep) en gerookte kabeljauw en rondelle van parelhoen. Alles heerlijk van smaak, ook de diverse hoofdgerechten (o.a. kalfs- en hertenhaas en zwaardvis ). De desserts (aardbeien romanoff, chocolade cake en creme brulle van chocolade en amarene kersen) vormden een ware afsluiting van deze goed verzorgde en gezellige avond.
Edwin_1968 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Praktisch gelegen aan het station aan een verder niet helaas niet al te fraai plein. De ontvangst was allerhartelijkst, jas werd netjes aangenomen en meteen naar tafeltje gebracht. Het restaurant oogt wat donker door het vele gebruik van donkergrijze verf en donkere meubels. Aan tafel is er toch voldoende licht en ondanks de wat kale inrichting is de sfeer toch goed. Op verzoek werd de wat hard blazende airco meteen zachter gezet.

We kregen een kaart voor een drie gangen weekend menu en de standaard menu. Wij kozen van de standaard menukaart. Drie gangen met zowel vlees als vis en kaas als dessert. Het voor- en hoofdgerecht waren goed op smaak en prachtig op het bord vormgegeven. Ook het kaasplateau was prima, niet echt bijzondere kazen, maar goed op smaak.

Punt van kritiek is de wijn. Er werd geen wijnkaart aangeboden en wij besloten daarop de huiswijn te vragen. Deze wijnen, zowel wit als rood, waren ok maar wel wat 1-dimensionaal. Het eten had een betere wijn verdiend!

Al met een een fijne avond bij een restaurant met prima eten en een kans op verbetering wat de wijn betreft.
Mevrouw L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
De losse gerechten zijn flink aan de prijs, met een menu is het wel prima betaalbaar. Een paar jaar geleden hier al gegeten, toen was het zowel qua bediening als inrichting nog een enorm sjieke tent. Nu was het meer een brasserie. Nu houden we niet van te sjiek, maar het was qua bediening dit maal wel veel minder goed. Te nonchalant en gehaast personeel, lege glazen die steeds maar niet werden opgehaald, er was wel een manager maar die leek alleen steeds naar een tafel te gaan waar hij de mensen van kende. Niemand die tussendoor vraagt of alles in orde is etc. Er was een enorm grote en lawaaierige groep bij de bar, op een gegeven moment gingen die wel naar een apart zaaltje. Voorgerechten en hoofdgerechten waren prima, al was een deel wel erg zout. Met name de desserts vielen tegen, de chocolade (3 soorten chocola) werd bijvoorbeeld neergezet zonder dat gezegd werd wat wat was en de chocoladecake was enorm droog, maar met die feedback werd niets gedaan. Culinair gezien geen bijzondere avond, zeker niet vergeleken met ons vorige bezoek.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2014
Hier gegeten in het kader van een scholing voor werk. A la carte gegeten. 3 gangen, vooraf crème brûlée van geitenkaas, vervolgens zalm en een grand dessert na. Het eten was erg lekker, met name het voorgerecht, goed passende smaken. Bediening was goed een vriendelijk, al komen de oudere medewerkers wel wat stijfjes over. Decor is klassiek en statig, niet echt mijn ding, maar past prima in een restaurant als deze, daardoor wel wat donker binnen.
Gourmandeur .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Bekend restaurant waar het goed eten is en bijna alle dagen van de week goed tot druk bezet. Hebben aparte ruimte voor grote groepen (ook deze avond) wat er voor zorgt dat deze geen verstoring geven (behalve als ze aan de bar staan). Kaart is zeer gevarieerd per categorie en wisselt regelmatig. Passend bij de tijd van het jaar stonden er wild gerechten op die stuk voor stuk smaakvol waren. Regelmatig wordt geinformeerd of alles goed is. Prijzen zijn redelijk in verhouding tot de kwaliteit. Aankleding door het vele (donker) bruin wat donker maar verlichting doet veel goed. Geluid van verkeer (druk punt nabij station) dringt nauwelijks door.
Lewiesa .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Prima restaurant met een makkelijke locatie (tegenover het station). De menukaart veranderd regelmatig en ook kunnen maaltijden makkelijk aangepast worden aan persoonlijke wensen. Wij gaan er met regelmaat heen; vooral het sistermans keuze menu is een aanrader. Let wel op: reserveren is vaak nodig.