Restaurant Sinne

Ceintuurbaan 342 1072 Amsterdam Nederland Kaart
31-206827290
Restaurant Sinne bewijst dat Michelinzaken ook laagdrempelig en betaalbaar kunnen zijn. Zo heb je al een driegangen menu voor 39 euro. Als je de kunstige bordjes ziet en je tanden hebt gezet in één van de gerechten snap je meteen waarom dit restaurant al vier jaar op rij een Michelinster heeft weten te bemachtigen. Ik ben fan van het gebruik van zuren en verschillende texturen van eigenaar en chef Alexander Ioannou. En als je net zoals ik wel te porren bent voor spannende gerechten die je verrassen, dan zou ik zeker een tafeltje bij dit knusse restaurant reserveren. Iedere dag is er ook een catch of the day, dus visliefhebbers moeten zeker eens informeren naar het visgerecht van de dag.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de steak tartare. Deze steak is eerst op de bbq geweest en daarna pas fijn gesneden en wordt geserveerd met een mayonaise gemaakt van alleen het wit van de ei. Dit gerecht is een ware umamibom! Zin in een vegetarisch gerecht? Probeer dan hun signature dish de knolselderij. Gasten komen ervoor terug en jij kunt uitvinden waarom!

Over het restaurant Restaurant Sinne

Restaurant Sinne in Amsterdam is een eigentijds restaurant met een hoog verwen gehalte. ‘Sinne’ is een Zweedse term die staat voor zintuig, gemoed, humeur en ‘state of mind’. En met de heerlijke gerechten worden je zintuigen geprikkeld en verbetert je humeur direct!

De gerechten hebben een klassiek Frans karakter, met een moderne twist uit de Mediterraanse en oosterse keuken. Je proeft verrassende smaaksensaties en er is een hoge kwaliteit op het bord. Ze hebben er zelfs een Michelin ster voor gekregen! Tevens heeft het restaurant een mooie, unieke wijnkaart met veel keuze en vele wijnen zijn per glas te bestellen.

Je beleeft bij Sinne een heerlijke, goed verzorgde avond uit. Als je dit ook wil beleven, reserveer dan direct bij restaurant Sinne in Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Restaurant Sinne

9,5

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Sinne

Paivi K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Helemaal eens met Lotte B. - Sinne is niet pretentieus, gewoon ontzettend goed. Eten is lekker, maat van porties is precies goed. Wijnen zijn niet doorsnee wijnen, wel heerlijk. En het toetje, service ! Service is professioneel, attent en vrolijk.
Rob C.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We hadden nog een erg goede herinnering aan Sinne van ons bezoek ruim 2 jaar geleden. Vandaar dat we nu weer bij Sinne zijn gaan eten. We hadden ditmaal gekozen voor het 4 gangen menu. Het eten was nog steeds smakelijk maar de porties, en zeker het hoofdgerecht, waren echt veel te klein. We waren met z'n vieren en we merkten hier allemaal hetzelfde over op. Jammer, voor ons de laatste keer.
Lotte B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Fantastisch eten in een wat conservatief ogend restaurant (qua inrichting en publiek) De informele, vrolijke en professionele bediening zorgt voor het complete ‘verzorggevoel’. Wat een verademing in Amsterdam - niet pretentieus, gewoon ontzettend goed.
Ruud P.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Een heerlijke ervaring. Gevarieerde en originele kaart. Met knolselderij flan en kalfszwezerik maar ook een visgerechtje (skrei). Uitstekende wijnen in een wijnarrangement. Je kan kiezen uit menu’s van drie tot acht gangen. Prima en attente bediening. Het verdient de michelinster ook echt!
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Wat een heerlijke ervaring is het wanneer je een restaurant ontdekt dat zo ongeveer om de hoek van je woonhuis gelegen is en dat een fantastische gastronomische ervaring kan leveren. Waarom heb ik Sinne niet eerder ontdekt? Van ontvangst tot afrekenen is het hier heerlijk toeven. De smaken van de gerechten passen prachtig bij elkaar. De bediening is vriendelijk, attent en alert. De wijnen gaan uitstekend samen en versterken de smaken. Kortom: ik kom hier vaker want het is nog betaalbaar ook!
Emma H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
Heerlijk bijzonder gegeten, zeer prettig personeel, wel prijzig maar voor speciale gelegenheden een aanrader. Interieur is niet echt fantastisch. Daar zouden ze wat mee kunnen doen, verder helemaal goed.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Met vrienden gegeten op tweede kerstdag. Iedereen aan tafel was "blown away" bij het menu dat geserveerd werd. Het niveau ging per gang alleen maar omhoog. Het gerecht met langoustine was een van de lekkerste dingen die ik gegeten heb dit jaar. Wat een geweldige avond met geweldige bediening. SInne blijft voor ons een hoogtepunt in Amsterdam!
Francis A.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Fantastische avond met perfecte persoonlijke bediening...
nu afwijkend kerstdinner... al 3 keer eerder wisselend menu gehad.
Alle fantastisch????????
Odette O.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Geweldig kerstdiner met vrienden en de kinderen, en alles was weer top! Heerlijk eten, geweldige wijnen, en super bediening. Kon me geen leukere avond voorstellen.
Ruth N.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Lekker gegeten, maar geen uitschieters. Het was niet duidelijk of je het kerstmenu ook zonder wijn kon nemen, dus was het nogal duur voor mensen die geen alcohol drinken.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Vanaf binnenkomst voel je al dat het een special avond gaat worden, weet niet of dat met kerst te maken had....wij hebben het bijzonder naar onze zin gehad, heerlijke gerechten met bijpassende wijn voor een betaalbare prijs. Is zeker een aanrader en wij komen zeker terug.
Jeanne B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Wat ongelooflijk lekker en dat zonder die opgedirkte poeha die bij veel
Sterrententen treft. Heerlijk Amsterdams! Ik kom zeker terug.
Nicolas K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Het eten hier was in het vroeger heel goed, hoge kwaliteit en goede porties. Helaas zijn de porties gekrompen, en is de kwaliteit erg afgenomen. Zeker geen Michelin ster meer waard. Wij waren teleurgesteld en komen niet meer terug.
Nynke D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk 5 gangen diner met wijnarrangement gegeten. Bijzondere combinaties van smaken, goede service en fijne sfeer!
Vincent A.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Kwalitatief hoogstaande gerechten bereid vanuit de open keuken. De bediening is heel hartelijk en zeer ervaren en zorgen samen met de gezellige inrichting voor een heerlijk avondje uit. Voor herhaling vatbaar.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Heerlijke gegeten hele prettige bediening
Nienke P.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
We hebben heerlijk genoten van een 6-gangen verrassingsmenu. Hele mooie, smaakvolle gerechtjes met bijpassende wijnen. Tempo werd naar behoefte aangepast. Vriendelijke, ongedwongen bediening. Een plek om terug te komen!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Alles was perfect. Geweldig eten, superwijnen, enorm vriendelijke en kundige bediening. Wijn-spijscombinatie ook erg goed. Topavond!
Brian A.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Knus restaurant met spontane, leuke maar professionele bediening. Goede kennis van wijnen die goed aansluitte op het 6 gangen menu dat wij hadden gekozen. Een voor een fantastische gerechten met de Langoustines en de knolselderij als favoriet!
AM J.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Voor de vijfde keer hier gegeten. Kwaliteit is wederom erg goed. Zeer goed advies voor de gerechten en voor de (bijpassende) wijn. Voor vegetariërs diverse creatieve oplossingen.
Prijs-kwaliteit blijft ongeëvenaard . Dank. We komen terug.