Restaurant Sinne

Ceintuurbaan 342 1072 Amsterdam Nederland Kaart
31-206827290

Over het restaurant Restaurant Sinne

Zweeds verwennen

Sinne is Zweeds voor zintuig, gemoed, humeur en ‘state of mind’. Maar het is vooral genieten van Frans en Mediterrane gerechten bij restaurant Sinne. De gemoedstoestand van de gast staat voorop, dat merk je aan het service-gerichte personeel. Zij doen alles om je te verwennen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Sinne

9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Sinne

Lori A.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk met z'n 2-en gegeten. Goede service met uitleg over de wijnen en verschillende gerechten. Wij hadden een 3-gangen diner met als toevoeging 2 heerlijke amuses.
Wij komen hier zeker nog terug.
Natasja H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Genoten van het heerlijke eten, de prachtige wijn spijs combinaties en de gastvrije ontvangst.
De oktober wijn maakte het geheel af.
markwamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Bij Sinne heb je altijd een bijzondere avond met aparte, maar lekkere smaken. Super creatief en verrassend. Het personeel geeft uitstekend advies over de wijnkaart, en daar ooknzijn er echt onverwachte juwelen te vinden.
Jaap J.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Alles was heerlijk. Sfeer eten bediening. We komen zeker terug.
120 tekens is erg veel dat heeft dit restaurant niet nodig.
Maickel R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Sinne is een culinaire ervaring. Jammer dat het er rumoerig kan zijn waardoor je de uitleg van het eten niet altijd goed verstaat en onderlinge gesprekken wat moeilijk zijn. Maar de passie in de relatief kleine keuken is ongelooflijk. Zeer vriendelijke bediening op een ongedwonge wijze.
Kortom, zeker doen als je in Amsterdam bent!
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Met zijn vieren naar restaurant Sinne geweest, mijn partner en 2 vrienden. Het restaurant ligt redelijk verstopt, valt niet erg op aan de buitenkant. Binnenin word je welkom ontvangen en naar de tafel begeleid. De sfeer is erg huiselijk, geeft niet perse een restaurant met een ster weer, lijkt meer op een alledaags restaurant. Waar niets mis mee is uiteraard, maar om de sfeer te schetsen.

De bediening is erg informeel, maakt een praatje, jong team. Wat betreft de wensen lijken ze eerst open: allergieën, dieet of vegetarisch. Ik ben een makkelijke eter en ik lust alles, maar ik houd alleen niet van pittig eten. Omdat er jalapenos op het menu stonden, vroeg ik me af of dit eruit gelaten kon worden, maar hier werd wel wat lastiger over gedaan: "het valt wel mee, het is niet zo pittig. Ik vond het ook niet te pittig". Vervolgens zaten er een aantal pittige dingen in 2 gerechten, die ik hierdoor moest laten staan wat ik erg jammer vond.

Dan een van de belangrijkste dingen natuurlijk, het eten. We gingen voor het 7 gangen menu van de chef met bijpassende wijnen, welke ook in halve glazen geschonken kunnen worden. De mogelijkheid bestaat om tot 8 gangen te gaan, maar dit werd ons afgeraden, want zou wel eens te veel kunnen zijn (?). De gangen waren erg lekker, met veel smaak en verrassende combinaties. 2 gerechten waren voor mij wat te pittig, maar als je hiervan houdt is daar natuurlijk niets op aan te merken. Het eten werd mooi geserveerd. Wat betreft de wijn-spijs combinatie: niet goed, niet slecht. Het waren vooral veilige wijnen, niet perse verrassend of goed. Ze deden niet veel voor het eten en het eten deed niet veel voor de wijn. Wat we ook verrassend vonden was dat er geen sommelier was. Toen we ernaar vroegen, was het antwoord dat "iedereen wel wat van de wijn weet".

Kortom: goed restaurant, gezellige sfeer, aardige bediening met hier en daar nog wel wat verbeterpunten, zeker voor een sterrenrestaurant.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Voor de eerste keer in dit restaurant gegeten maar hier komen we ongetwijfeld terug! Een fantastisch viergangenmenu gegeten. Daarnaast gekozen voor een wijnarrangement. Hoogtepunt van het menu was zonder twijfel de knolselderij van de bbq met 63 graden eidooier, hollandaise, knoflooksaus, geroosterde hazelnoot en truffel. Wat een fantastisch mooi gerecht! De wijnen van het wijnarrangement pasten heel goed bij de verschillende gerechten. Neem daarbij ook nog de zeer vriendelijke en correcte bediening en de avond was perfect.
Vivian V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Wauw, wat is dineren bij Sinne altijd een feestje. De ontvangst is warm het eten fantastisch en de prijs kwaliteit helemaal goed! Laat je verrassen door de chef, je wordt niet teleurgesteld. En de bijpassende wijnen zijn echt goed. 5 - gangen, waarbij de makreel chevice eruit sprong. zo zacht en goed op smaak. De zwezerik staat altijd op de kaart en wordt hier heel goed klaargemaakt, lekker krokant. Het vlees van de Green Egg is zo mals, heerlijk.
Dit restaurant is een gezellige bistro ipv een stijve sterrentent. Een echte aanrader.
Bas G.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Alweer voor de derde keer in dit toprestaurant. Waanzinnig gebruik van specerijen en zuren in de gerechten, dit is echt het handelsmerk van de chef. Ook een aantal zeer bijzondere, en lekkere, wijnen erbij gekregen. Bediening is erg vriendelijk en heel persoonlijk en vol humor, je voelt je echt op je gemak en gehoord hier. Zelfs nog een extra gang besteld omdat het zo lekker was. Het zit niet voor niets altijd vol. Gewoon weer helemaal top
Olivier O.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Gezellig klein restaurant wat er op eerste blik uitziet als een buurt kroeg of normaal cafeetje en nog steeds dezelfde indruk maakt als je binnenkomt ! Maar zodra je je jas op hebt gehangen en gaat zitten aan je tafel heb je meteen door in wat voor restaurant je zit! De bediening is erg attent en beleefd, misschien wel te beleefd voor de sfeer die in de tent hangt! Maar dat is niet storend! Het eten is buitengewoon voor zo een klein tentje in amsterdam , maar ik moet zeggen dat de Michelin ster die ze onlangs hebben gekregen niet zomaar is! Heb hier echt genoten van het eten en van de wine spice combinatie ! Kom hier zeker terug! En als kok zijnde, zou ik hier graag willen werken als ik op mijn ervaring uitga!
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Wat een heerlijk restaurant is dit. Ben er nu 4 keer geweest en elke keer weer met een grote glimlach naar huis gegaan. Eten is top, zeer goede wijnen en hele vriendelijke bediening. Voor een sterrent restaurant vind ik de prijzen ook zeer vriendelijk. Kom hier zeker weer terug als ik wat te vieren heb!
Jasperina F.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Dineren in Sinne is een feestje. Naast de geweldige gerechten die afwisselend en verrassend zijn, ook een perfecte bediening. We werden in de watten gelegd. Op het juiste moment de wijn bijschenken, aanvoelen dat we iets meer tijd wilde hebben tussen de gangen, en uitstekende toelichting op eten en wijn. Zonder het gevoel te hebben 'in de gaten' te worden gehouden. Hier geniet ik nog lang van na.
Claudia Z.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Op een zondagavond gegeten, restaurant zat vol. Gekozen voor het 5 gangen menu met een wijnarrangement van 3 glazen. Ober maakte voor ons de juiste keuzes qua wijn. Eten was verrukkelijk en bediening perfect.
Annique V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Heerlijk! We hebben in de afgelopen jaren 3x bij Sinne gedineerd. Het eten, het wijnarrangement en de service was alle drie de keren perfect!
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Met mijn vriend op een vrijdag bij Sinne gegeten. Bediening doet het leuk. We namen het verrassingsmenu. Prima eten en mooi opgemaakt. Verrassende maar toch passende wijnen bij elke gang. Je zit wat crap op elkaar zoals andere recensies ook zeggen echter is zeker niet raar voor een restaurant in Amsterdam.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Wij aten met mijn beste vriend in dit sterrenrestaurant. De bediening is Amsterdam op z'n best, informeel, hartelijk en correct. Zeer terzake kundig (wijnkennis) en oprecht geïnteresseerd in de gasten. We namen het verrassingsmenu en alle opmerkingen werden verwerkt in de diverse gangen.
Mooie knapperige en sappige amuse pittig soepje bij, eerste gerecht een vegetarische smaakbom van knolselderij met zijn spekachtige jasje, gegaard eidooiertje jemig! Gevolgd door tartaar van een wild hertje in een super-bereiding, waarna volgde de black angus (gerookt?) - en een fantastisch visje in prachtige beurre blanc en heel mooie grasgroene groentetorentjes- Het vlees had wel iets meer mogen zijn, wellicht een idee om als optie een tweede hapje aan te bieden. Perfecte toetjes en kaas. Zelfgekleide caramels bij de koffie.
Zeer goed gekozen wijnarrangement, best onorthodox maar goed gevonden.
En vooral die bediening, voortdurende aandacht zonder in te dringen. Knap.
Matige akoestiek. Leuk volk. Tafels knus bij elkaar maar niet te dichtbij.
Honderd euro pp inclusief wijn en fooi.
We komen terug!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Kwaliteit is verwachtingen overtreffen. Ook als die verwachtingen torenhoog gespannen zijn. En dat waren ze in dit geval, omdat we al meer dan 2 jaar in het weekend probeerden te reserveren bij Sinne. Waarom het altijd al vol zit begrijpen we nu: door een ongelofelijk goede prijs-kwaliteit verhouding. Van de vier gerechten zullen er drie ons lang bijblijven: tartaar van wild hert met biet was een vliegende start, aardpeer met ei en truffel hemels lekker en het verfijnde stukje vlees van de BBQ een perfecte afsluiter. Tel daar de attente en professionele bediening en gezellige Amsterdamse setting bij op en je hebt een perfecte avond.
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Ohhhh, wat was het allemaal heerlijk. Steeds smaakverrassingen bij het menu van de chef. Ik vond dat Aziatische invloeden goed ge proeven waren. Met m'n gluten- en lactoseintolerantie werd heel goed rekening gehouden. Ik kom graag nog eens terug....
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Dit is zo'n plek waar alles klopt en je je meteen thuis voelt. Het eten is werkelijk fantastisch, van amuse tot dessert met hele lekkere wijnen erbij. Dank je wel Sinne, voor een fantastische avond, we hebben echt genoten!
Ron G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Elke hap was een smaaksensatie. Waanzinnig. We hadden 6 gangen met bijpassend wijnarregement. Genoten van begin tot eind. Mooie opmaak van de gerechten. Aanrader.