Restaurant Sinne

Ceintuurbaan 342 1072 Amsterdam Nederland Kaart
31-206827290

Over restaurant Restaurant Sinne

Zweeds verwennen

Sinne is Zweeds voor zintuig, gemoed, humeur en ‘state of mind’. Maar het is vooral genieten van Frans en Mediterrane gerechten bij restaurant Sinne. De gemoedstoestand van de gast staat voorop, dat merk je aan het service-gerichte personeel. Zij doen alles om je te verwennen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Sinne

9,1
Voordelig
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Fantastische bediening, zeer ontspannen en huiselijke sfeer. Zicht op de keuken is geweldig en het eten was voor ons heel erg verassend.

Absolute aanrader! Hier gaan wij terugkomen.

Ons menu;
1. Dorade Filet (wow!)
2. Knolraap (heel lekker en verassend)
3. Catch of the day (fantastisch)
4. Chocolade Fondant (heeeerlijk)
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Uitstekend gegeten, culinair dik in orde met het 4 gangen verrassingsmenu. Verfijnd, zeker de warme gerechten uit de green egg, wijnen afgestemd op ieder gerecht dus alle in lijn met eerdere beoordelingen. Kritiek is er ook: de bediening was nogal functioneel; er kon geen glimlach vanaf. De wijn werd niet toegelicht. Verder alles meer dan ok.
BaSiQ .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Voor de tweede keer hier geweest. Wederom een fantastische ervaring. Verrassende smaakcombinaties, zeer goede bijpassende wijnen en een vriendelijke, gezellige, doch niet te amicale bediening. Absoluut sterwaardig!
Robin B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Fantastische ervaring in dit gezellige restaurant! De ster hebben ze absoluut verdiend want het eten is heerlijk en de service is perfect. Je hoeft nooit een ober te zoeken want hij komt geregeld vragen of alles naar wens is en is altijd in de buurt.
Ik koos voor 4 gangen à €47 (ik ben geen grote eter en 4 gangen waren voor mij echt voldoende), de meeste mensen nemen 5 gangen.
Alles was heerlijk, mijn favoriet was de knolselderij van de bbq met truffelsaus, wat een smaaksensatie! Tussendoor kregen wij ook nog twee keer een amuse, heel attent en lekker.
Kortom: een aanrader!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Op een zondagavond bij Sinne gegeten, en het was geweldig! De bediening was uitstekend, en de gerechten waren zowel qua smaak als qua presentatie sensationeel, en het restaurant heeft een erg prettige inrichting. Ik denk dat een verkeerde keuze maken qua eten en drinken hier haast niet mogelijk is.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Ter gelegenheid van mijn verjaardag hebben we gedrieën gegeten bij Sinne, en het was een feest van begin tot eind, zowel qua ambiance en service als qua spijs en drank. Vanaf de Ceintuurbaan bezien is Sinne gehuisvest in een onopvallend pand. Eenmaal binnen treft men een sfeer- en stijlvol interieur en de bedrijvigheid van de chefs en en de rest van de ploeg achterin de open keuken. Onze gastheer had een groot aandeel in onze feestvreugde: met veel humor, vakbekwaamheid, kennis en verve loodste hij ons van gang naar gang. We kozen voor een viergangenmenu met bijpassend wijnarrangement waarbij we de keuze van de gangen aan de chef lieten. Voor de eerste gang kregen we voortreffelijk brood met gezouten boter en een amuse bestaande uit knolraap met mosterdzaad, gepofte rijst en met een crème van tomaat, olijf en parmezaan. Erg lekker! Datzelfde gold voor het voorgerecht: een ceviche van makreel met babykomkommer, groene curry en een Thaise vinaigrette. Het tussengerecht bestond uit gebarbecuede knolselderij, een op 63 graden gegaard eitje, hazelnoot, hollandaise, een saus van knoflook en vers geraspte truffel. We waren het er unaniem over eens dat het een fenomenaal gerecht was. Als hoofdgerecht hadden we de catch of the day (kabeljauw) en de black angus met cantharellen, snijbiet, gerookte hollandaise en een vleesjus: lekker maar niet heel spectaculair. Het nagerecht – na een frisse amuse met rabarber – was dat daarentegen weer wel: aardbei en verveine met yoghurt, citroen en met een poeder van olijfolie. Wauw! En de verschillende gangen werden natuurlijk omlijst met heerlijke wijnen. We hebben een fantastische avond gehad.
Rob De W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Zoals verwacht, na eerdere bezoeken weer heerlijk gegeten bij Sinne. We namen een 4-gangen keuze-menu waarbij uit alle gerechten van de kaart gekozen kan worden. Als voorgerecht begonnen met de gebrande langoustine, prima bereid en voorzien van heerlijke garnituren. Daarna de kalfszwezerik, welke echter iets te droog was, had wel een beetje smeuïger gekund, maar met de prima saus toch lekker. Als volgende tussengerecht krokant gebarbecuede knolselderij met een op 63 graden gegaard eitje, een heerlijke combinatie! Als hoofdgerecht de catch of the day, dit maal een voortreffelijk bereide tongschar-filet, begeleid door heerlijke garnituren welke als een prachtig schilderijtje op het bord waren gerangschikt. De bijpassende wijnen waren OK, maar niet bijzonder. De bediening is vriendelijk en correct zoals je van een restaurant van dit niveau mag verwachten. De Michelinster is absoluut terecht toegekend.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Van de week voor 5 personen van mijn afdeling bij dit restaurant een tafel gereserveerd, en één ding kan ik je vertellen.......

Als je van echt lekker eten houdt dan moet je hier zijn. Zoals mijn collega het zo leuk kon vertellen; "Elke hap is als een orgasme in je mond".

Bij binnenkomt wordt je netjes ontvangen waarbij je jas wordt opgehangen. Na ons eerste biertje werd de menukaart aan ons uitgelegd. Wij kozen voor een 4 gangenmenu. De gerechten kan ik niet aan je uitleggen, maar de ober kan dit perfect. Dit is zo fantastisch dat je dit zelf zal moeten gaan ervaren. Bij elk gerecht wordt er een nieuw wijntje ingeschonken wat perfect past bij het gerecht. Ook wordt er heel goed uitgelegd waar de wijn vandaan komt en waarom deze aansluit bij het gerecht.

Dit restaurant is een echte aanrader, zowel formeel als informeel. Ik neem mijn vriendin hier zeker nog een keer mee naartoe voor een romantische avond.

Luba K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Verwend vanaf het begin van de avond tot aan het einde.
Vriendelijke ontvangst, gekozen voor 6 gangen menu met daarbij een wijn arrangement (Bob) iedere gang was een kunstwerk op je bord alle gerechten waren even lekker en verrassend met de goede keuze van wijnen. Wij hadden een tafeltje voor het raam met een heerlijk zicht op de gezellige straat.
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Lekker gegeten bij restaurant Sinne. Wij hebben gekozen voor een 6 gangenmenu met bijpassend wijn arrangement. Zowel het eten als de wijnen waren heerlijk. De kalfszwezerik was onze nummer 1. Personeel ook top! Wij hebben genoten van een heerlijke avond uit.
Etienne K.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Onlangs het 4 gangen verassingsmenu du Chef plus wijnarrangement besteld op aanraden van de vriendelijke ober die ons die avond vrolijk en met passie ons bediende.
Alles klopte en de smaken varieerde uiteenlopend, prima keuze van de chef en prima bijpassende wijnen.
Ok, de tafels staan wat dicht op elkaar maar ik heb me er niet aan gestoord en ook geen tafelgesprekken van naaste kunnen verstaan.
De prij/kwaliteit is super voor een restaurant met 1 michelin ster.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Het was weer een feestje om bij Sinne te eten, dit was de derde keer voor ons. Vanaf het moment dat we binnenkwamen voelden we ons welkom en werden we op een prettige manier in de watten gelegd. De gerechten waren allemaal even heerlijk en verrassend. Heel bijzonder was de makreel met curry en groene aardbeien, maar ook de knolselderij met op 63graden gegaard ei. Wat waren de desserts ook weer fantastisch. Meest bijzondere en lekkere dessert was de karamelmunt met goud, blaadjes van drop, bramen en bramenijs.
De volgende reservering staat al weer!
Marisca Z.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
We aten, wel erg dicht op de andere gasten gezeten, een zes gangen menu: omdat we eigenlijk alles op de kaart er goed uit vonden zien. Er zaten zeer mooie gerechten bij de gerechten die we kregen. Het vegetarische gerecht met knolselderij en de zwezerik waren onze favorieten. Persoonlijk vond ik het dessert met verveine ook goed gevonden, mijn man vond dat juist het minste van de avond.
Een relaxte bediening die pragmatisch omging met de wijnen (onder het mom "we moeten het niet te bont maken want dat kunnen de smaakpapillen niet bevatten") en goed in de gaten had wat er aan alle tafels gebeurde maakte de avond compleet en tot een succes.
Mocht je persoonlijke zaken te bespreken hebben, dan is een ander restaurant (gezien het feit dat je bijna bij je buren op schoot zit) misschien een betere keuze. Aan de andere kant zaten er tijdens ons bezoek zoveel buitenlanders dat de kans wellicht groot is dat je ook op schoot van de buurman zonder blikken of blozen je ziel bloot kunt leggen.
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Plaats! Om zeven uur gebeld en meteen plaats! Nou ja, mooi weer, dus velen zullen voor een terras hebben gekozen. Dat hebben ze dan weer niet bij Sinne. Verder ontbreekt het je aan niets. Mooie zaak (al jaren, ook voordat ze het niveau verder gingen opschroeven), heel plezierig personeel en fantastisch eten. Gekozen voor de makreel, knolselderij, zwezerik en tongschar (cotd). Allen heerlijk en zeer goed gecombineerd met het wijnarrangement. De laatste twee vielen echter een tikje weg na het smaakgeweld van de eerste twee. En hopende dat het geen signaal is om de prijzen te verhogen mag gerust gezegd dat je hier heel voordelig op zeer hoog niveau eet. Hulde!
Jose R.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Super gegeten hier. Vier gangen. Heerlijke combinaties van smaken. Wijnarrangement erbij was ook zeer lekker. Bediening erg vriendelijk! De zaak is misschien een beetje te donker. Prijs/kwaliteit is absoluut top.
Arjen K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Gekozen voor een 4-gangen diner menu in combinatie met een 4-gangen wijnarrangement. Ik licht hier twee gangen er uit. Als warme starter (2e gang) gekozen voor een knolselderij met 63 graden ei wat goed smaakte. Vervolgens (3e gang) een black angus, medium gebakken, gevraagd, wat uiteindelijk per ongeluk iets meer doorbakken werd geserveerd. Het personeel loste dat goed op. De smaak was overigens uitstekend. De wijnen waren zeer smaakvol en goed gecombineerd bij de prachtig opgemaakte kleurrijke en overheerlijke gerechten. Het personeel had goed oog voor hun gasten, bediende prettig en tijdig. De tafeltjes stonden enigszins dicht op elkaar, maar niet gestoord aan tafelgesprekken van andere gasten. De prijs/kwaliteit is voor een restaurant met 1 michelin ster uitstekend te noemen. Voor herhaling vatbaar.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Na lange tijd konden we weer eens een tafel krijgen bij Sinne. Zeer vriendelijke ontvangst, comfortabel restaurant. We kozen voor viergangendiner tegen de wel zeer scherpe prijs (voor een restaurant met een Michelinster) van € 47,-. Twee voortreffelijk smakende amuses. Voorgerecht een sous vide gegaarde kabeljauw, daarna licht gebrand met bijgrechtjes omkleed met appel. Uitstekend van smaak en verfrissend door de appel. Tussengerecht een langoustine, alweer prachtig opgemaakt (weliswaar in diepe borden die wat lastig eten) met ernaast een gelei van groene curry. Een verrassende en prachtig smakende combinatie. Hoofdgerecht op de huid gebakken rode mul en in sous vide gegaarde, zeer malse, angus biefstuk. Beide gewoon voortreffelijk. De rode wijnsaus bij het vlees was geweldig van smaak. Eerst en pre-dessert en dan nagerecht, geheel ongebruikelijk, leverpastei (uiteraard zout smakend) met roomijs. Verrassend en smakelijk. Bijpassend wijnarrangement met bij het dessert een prachtig glas biologische sauternes. Het was zo goed, dat je kan niet minder dan een tien geven. Zeer deskundige en vriendelijke bediening.
Door L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Hier gisteren met mijn zoon gedineerd. Het heeft veel energie gekost om te reserveren....maar het was alleszins de moeite waard. De kalfszwezerik heb ik in jaren niet zo lekker gegeten, Black Angus was verrukkelijk en het kaasassortiment zeer verzorgd. Bij de amuses - maar liefst 3 - was rekening gehouden met onze persoonlijke wensen. En de '9' voor service is meer dan verdiend. Een aanrader!
Danusia T.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Hmmmm gister met heerlijk10daagse toevallig bij Sinne terecht gekomen voor de lunch. Al heel vaak langsgefietst, nooit opgevallen maar wij gaan hier vaker komen!
We hadden een vroege reservering in deze mooi ingerichte zaak, dus er was nog bijna niemand toen wij binnenkwamen, later liep het al snel vol. Erg vriendelijk personeel met goede kennis over de bestelde wijnen en uiteraard over de gerechten, die overigens heel erg goed waren. Geen opgeprikt gevoel maar juist heerlijk ontspannen en in combinatie met de geweldige gerechten, zeker voor herhaling vatbaar, ook buiten de heerlijk10daagse.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Wat een leuke zaak op een super locatie. Omtvangst is uiterst vriendelijk en correct. Je wordt direct geplaceerd en het apperatief wordt opgenomen.

Genoten van 7 gangen met begeleidende wijnen. Elke gang is goed op smaak en mooi opgemaakt. Uitschieters de kreeft, knolselderij, black angus en boven al het dessert met de sneeuw van olijfolie, wat een verassing!

Bediening is leuk, jong, fris en enthousiast.

Wij zijn fan.