Restaurant Sinne

Ceintuurbaan 342 1072 Amsterdam Nederland Kaart
31-206827290

Over het restaurant Restaurant Sinne

Zweeds verwennen

Sinne is Zweeds voor zintuig, gemoed, humeur en ‘state of mind’. Maar het is vooral genieten van Frans en Mediterrane gerechten bij restaurant Sinne. De gemoedstoestand van de gast staat voorop, dat merk je aan het service-gerichte personeel. Zij doen alles om je te verwennen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Sinne

9,3
9,2
Olivier O.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Gezellig klein restaurant wat er op eerste blik uitziet als een buurt kroeg of normaal cafeetje en nog steeds dezelfde indruk maakt als je binnenkomt ! Maar zodra je je jas op hebt gehangen en gaat zitten aan je tafel heb je meteen door in wat voor restaurant je zit! De bediening is erg attent en beleefd, misschien wel te beleefd voor de sfeer die in de tent hangt! Maar dat is niet storend! Het eten is buitengewoon voor zo een klein tentje in amsterdam , maar ik moet zeggen dat de Michelin ster die ze onlangs hebben gekregen niet zomaar is! Heb hier echt genoten van het eten en van de wine spice combinatie ! Kom hier zeker terug! En als kok zijnde, zou ik hier graag willen werken als ik op mijn ervaring uitga!
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Wat een heerlijk restaurant is dit. Ben er nu 4 keer geweest en elke keer weer met een grote glimlach naar huis gegaan. Eten is top, zeer goede wijnen en hele vriendelijke bediening. Voor een sterrent restaurant vind ik de prijzen ook zeer vriendelijk. Kom hier zeker weer terug als ik wat te vieren heb!
Jasperina F.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Dineren in Sinne is een feestje. Naast de geweldige gerechten die afwisselend en verrassend zijn, ook een perfecte bediening. We werden in de watten gelegd. Op het juiste moment de wijn bijschenken, aanvoelen dat we iets meer tijd wilde hebben tussen de gangen, en uitstekende toelichting op eten en wijn. Zonder het gevoel te hebben 'in de gaten' te worden gehouden. Hier geniet ik nog lang van na.
Claudia Z.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Op een zondagavond gegeten, restaurant zat vol. Gekozen voor het 5 gangen menu met een wijnarrangement van 3 glazen. Ober maakte voor ons de juiste keuzes qua wijn. Eten was verrukkelijk en bediening perfect.
Annique V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Heerlijk! We hebben in de afgelopen jaren 3x bij Sinne gedineerd. Het eten, het wijnarrangement en de service was alle drie de keren perfect!
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Met mijn vriend op een vrijdag bij Sinne gegeten. Bediening doet het leuk. We namen het verrassingsmenu. Prima eten en mooi opgemaakt. Verrassende maar toch passende wijnen bij elke gang. Je zit wat crap op elkaar zoals andere recensies ook zeggen echter is zeker niet raar voor een restaurant in Amsterdam.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Wij aten met mijn beste vriend in dit sterrenrestaurant. De bediening is Amsterdam op z'n best, informeel, hartelijk en correct. Zeer terzake kundig (wijnkennis) en oprecht geïnteresseerd in de gasten. We namen het verrassingsmenu en alle opmerkingen werden verwerkt in de diverse gangen.
Mooie knapperige en sappige amuse pittig soepje bij, eerste gerecht een vegetarische smaakbom van knolselderij met zijn spekachtige jasje, gegaard eidooiertje jemig! Gevolgd door tartaar van een wild hertje in een super-bereiding, waarna volgde de black angus (gerookt?) - en een fantastisch visje in prachtige beurre blanc en heel mooie grasgroene groentetorentjes- Het vlees had wel iets meer mogen zijn, wellicht een idee om als optie een tweede hapje aan te bieden. Perfecte toetjes en kaas. Zelfgekleide caramels bij de koffie.
Zeer goed gekozen wijnarrangement, best onorthodox maar goed gevonden.
En vooral die bediening, voortdurende aandacht zonder in te dringen. Knap.
Matige akoestiek. Leuk volk. Tafels knus bij elkaar maar niet te dichtbij.
Honderd euro pp inclusief wijn en fooi.
We komen terug!
Jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Kwaliteit is verwachtingen overtreffen. Ook als die verwachtingen torenhoog gespannen zijn. En dat waren ze in dit geval, omdat we al meer dan 2 jaar in het weekend probeerden te reserveren bij Sinne. Waarom het altijd al vol zit begrijpen we nu: door een ongelofelijk goede prijs-kwaliteit verhouding. Van de vier gerechten zullen er drie ons lang bijblijven: tartaar van wild hert met biet was een vliegende start, aardpeer met ei en truffel hemels lekker en het verfijnde stukje vlees van de BBQ een perfecte afsluiter. Tel daar de attente en professionele bediening en gezellige Amsterdamse setting bij op en je hebt een perfecte avond.
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Ohhhh, wat was het allemaal heerlijk. Steeds smaakverrassingen bij het menu van de chef. Ik vond dat Aziatische invloeden goed ge proeven waren. Met m'n gluten- en lactoseintolerantie werd heel goed rekening gehouden. Ik kom graag nog eens terug....
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Dit is zo'n plek waar alles klopt en je je meteen thuis voelt. Het eten is werkelijk fantastisch, van amuse tot dessert met hele lekkere wijnen erbij. Dank je wel Sinne, voor een fantastische avond, we hebben echt genoten!
Ron G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Elke hap was een smaaksensatie. Waanzinnig. We hadden 6 gangen met bijpassend wijnarregement. Genoten van begin tot eind. Mooie opmaak van de gerechten. Aanrader.
juliensaarloos .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Heb hier heerlijk gegeten met mijn vriendin. Ik ben vegetarisch en gelukkig waren hier goeie alternatieve voor.
Vriendelijk personeel en lekker eten. aanrader!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Fantastische bediening, zeer ontspannen en huiselijke sfeer. Zicht op de keuken is geweldig en het eten was voor ons heel erg verassend.

Absolute aanrader! Hier gaan wij terugkomen.

Ons menu;
1. Dorade Filet (wow!)
2. Knolraap (heel lekker en verassend)
3. Catch of the day (fantastisch)
4. Chocolade Fondant (heeeerlijk)
peter D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Uitstekend gegeten, culinair dik in orde met het 4 gangen verrassingsmenu. Verfijnd, zeker de warme gerechten uit de green egg, wijnen afgestemd op ieder gerecht dus alle in lijn met eerdere beoordelingen. Kritiek is er ook: de bediening was nogal functioneel; er kon geen glimlach vanaf. De wijn werd niet toegelicht. Verder alles meer dan ok.
Bas G.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Voor de tweede keer hier geweest. Wederom een fantastische ervaring. Verrassende smaakcombinaties, zeer goede bijpassende wijnen en een vriendelijke, gezellige, doch niet te amicale bediening. Absoluut sterwaardig!
Robin B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Fantastische ervaring in dit gezellige restaurant! De ster hebben ze absoluut verdiend want het eten is heerlijk en de service is perfect. Je hoeft nooit een ober te zoeken want hij komt geregeld vragen of alles naar wens is en is altijd in de buurt.
Ik koos voor 4 gangen à €47 (ik ben geen grote eter en 4 gangen waren voor mij echt voldoende), de meeste mensen nemen 5 gangen.
Alles was heerlijk, mijn favoriet was de knolselderij van de bbq met truffelsaus, wat een smaaksensatie! Tussendoor kregen wij ook nog twee keer een amuse, heel attent en lekker.
Kortom: een aanrader!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Op een zondagavond bij Sinne gegeten, en het was geweldig! De bediening was uitstekend, en de gerechten waren zowel qua smaak als qua presentatie sensationeel, en het restaurant heeft een erg prettige inrichting. Ik denk dat een verkeerde keuze maken qua eten en drinken hier haast niet mogelijk is.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Ter gelegenheid van mijn verjaardag hebben we gedrieën gegeten bij Sinne, en het was een feest van begin tot eind, zowel qua ambiance en service als qua spijs en drank. Vanaf de Ceintuurbaan bezien is Sinne gehuisvest in een onopvallend pand. Eenmaal binnen treft men een sfeer- en stijlvol interieur en de bedrijvigheid van de chefs en en de rest van de ploeg achterin de open keuken. Onze gastheer had een groot aandeel in onze feestvreugde: met veel humor, vakbekwaamheid, kennis en verve loodste hij ons van gang naar gang. We kozen voor een viergangenmenu met bijpassend wijnarrangement waarbij we de keuze van de gangen aan de chef lieten. Voor de eerste gang kregen we voortreffelijk brood met gezouten boter en een amuse bestaande uit knolraap met mosterdzaad, gepofte rijst en met een crème van tomaat, olijf en parmezaan. Erg lekker! Datzelfde gold voor het voorgerecht: een ceviche van makreel met babykomkommer, groene curry en een Thaise vinaigrette. Het tussengerecht bestond uit gebarbecuede knolselderij, een op 63 graden gegaard eitje, hazelnoot, hollandaise, een saus van knoflook en vers geraspte truffel. We waren het er unaniem over eens dat het een fenomenaal gerecht was. Als hoofdgerecht hadden we de catch of the day (kabeljauw) en de black angus met cantharellen, snijbiet, gerookte hollandaise en een vleesjus: lekker maar niet heel spectaculair. Het nagerecht – na een frisse amuse met rabarber – was dat daarentegen weer wel: aardbei en verveine met yoghurt, citroen en met een poeder van olijfolie. Wauw! En de verschillende gangen werden natuurlijk omlijst met heerlijke wijnen. We hebben een fantastische avond gehad.
Robde W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Zoals verwacht, na eerdere bezoeken weer heerlijk gegeten bij Sinne. We namen een 4-gangen keuze-menu waarbij uit alle gerechten van de kaart gekozen kan worden. Als voorgerecht begonnen met de gebrande langoustine, prima bereid en voorzien van heerlijke garnituren. Daarna de kalfszwezerik, welke echter iets te droog was, had wel een beetje smeuïger gekund, maar met de prima saus toch lekker. Als volgende tussengerecht krokant gebarbecuede knolselderij met een op 63 graden gegaard eitje, een heerlijke combinatie! Als hoofdgerecht de catch of the day, dit maal een voortreffelijk bereide tongschar-filet, begeleid door heerlijke garnituren welke als een prachtig schilderijtje op het bord waren gerangschikt. De bijpassende wijnen waren OK, maar niet bijzonder. De bediening is vriendelijk en correct zoals je van een restaurant van dit niveau mag verwachten. De Michelinster is absoluut terecht toegekend.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Van de week voor 5 personen van mijn afdeling bij dit restaurant een tafel gereserveerd, en één ding kan ik je vertellen.......

Als je van echt lekker eten houdt dan moet je hier zijn. Zoals mijn collega het zo leuk kon vertellen; "Elke hap is als een orgasme in je mond".

Bij binnenkomt wordt je netjes ontvangen waarbij je jas wordt opgehangen. Na ons eerste biertje werd de menukaart aan ons uitgelegd. Wij kozen voor een 4 gangenmenu. De gerechten kan ik niet aan je uitleggen, maar de ober kan dit perfect. Dit is zo fantastisch dat je dit zelf zal moeten gaan ervaren. Bij elk gerecht wordt er een nieuw wijntje ingeschonken wat perfect past bij het gerecht. Ook wordt er heel goed uitgelegd waar de wijn vandaan komt en waarom deze aansluit bij het gerecht.

Dit restaurant is een echte aanrader, zowel formeel als informeel. Ik neem mijn vriendin hier zeker nog een keer mee naartoe voor een romantische avond.