Restaurant Sfeerlijk

Raadhuisstraat 158 5161 Sprang-Capelle Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Sfeerlijk

Zoveel passie op een bord

Zakelijk of romantisch. ’s Middags of ’s avonds. Vlees of geen vlees. Het is altijd sfeervol en heerlijk. Eigenaren Michael Somers & Enid Kroot staan garant voor de kwaliteit van het eten en de bediening. Seizoengerechten met zoveel mogelijk ingrediënten uit de streek met passie bereid en geserveerd.

Meer informatie over restaurant Restaurant Sfeerlijk

9,1
Gfijnaut .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Genieten bij Sfeerlijk!
Dat hebben we vandaag gedaan met een voortreffelijke lunch in dit sfeervol restaurant. De gastvrouw wat attent en zeer gastvrij. Het eten was geweldig: alle gerechten waren puur van smaak, origineel en met aandacht bereid, van de amuse tot aan het dessert. De wijn die werd geadviseerd bij de gerechten, was verrassend en heerlijk. Zelfs bij de koffie kregen we 4 huisgemaakte bonbons, die met veel creativiteit en smaak waren klaargemaakt. We weten zeker dat we hier terugkomen!!
Lithic .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Na een dagje Efteling zochten wij een goed restaurant met veel zorg voor duurzaamheid om lekker te eten. Iens bracht ons naar Sfeerlijk en dat was meer dan terecht. We kozen voor het menu van 4 gangen. Als ik al een kritiekpuntje moet noemen dan was het dat wij niet genoeg ruimte hadden om alles op te krijgen. Na het hoofdgerecht moesten we namelijk stoppen omdat we te vol zaten. Het eten was voortreffelijk en de zelfgemaakte cocktails net zo. Ook de gastvrijheid van onze gastvrouw was erg fijn. Wij gaan zeker nog een keer terugkomen! Ik kan niet anders dan voor het eerst een 10 uitdelen.
Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Omdat we aantal dinercheques hadden liggen was ik op zoek naar een restaurant waar we deze konden besteden, daarbij kwam ik op Sfeerlijk uit welke lovende recensies kreeg.
Nou, dat is dan ook niet overdreven. Wat een gastvrijheid en ook het eten was uitmuntend.
We waren helemaal alleen in het restaurant, dus werd privé diner maar dat deed niets af aan de gezellige en gemoedelijke sfeer die de gastvrouw neerzette, top!

Wij gaan hier zeker nog vaker terug komen!
Barry T.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Sinds we Sfeerlijk enkele jaren geleden ontdekt hebben, komen we regelmatig terug om te genieten van het heerlijke eten, de perfect bijpassende wijnen en de meer dan fijne bediening door o.a. gastvrouw Enid. Gisterenavond zijn we door haar en chefkok Michael weer eens flink in de watten gelegd!

We hadden gekozen voor het 5-gangenmenu van de maand. Een voorgerecht met drie bereidingen van zalm. De vis was al zo smakelijk van zichzelf, maar de subtiele toevoegingen van allerlei verse producten was echt een feest om mee te beginnen! Vervolgens een heerlijk soepje met o.a. doperwten. Als tussengerecht lekkere coquilles met heerlijke groenten, olie en gemberschuim; een fantastische combinatie! Het hoofdgerecht was een duo van gamba's en parelhoen, omringd door verse groenten en een heerlijke, beetje pittige saus. Bij het gerecht werden ook heerlijke frietjes geserveerd. Het sappige vlees was geweldig lekker gekruid! Het dessert was een lekkere combinatie van witte chocolademousse met kersen, die ook weer gevuld waren met chocolade. Bij elk gerecht heb ik een heerlijk bijpassend wijntje geproefd!

Tot en met de afsluitende koffie hebben mijn tafelgenoot en ik wederom intens genoten van alles! De combinatie van het fantastische eten, de gastvrije service en de ambiance maakt dit sfeervolle restaurant tot een ware parel van Noord-Brabant en ver daarbuiten! Heel graag tot de volgende keer!
Infodi .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Blij dat we dit restaurant gevonden hebben, heerlijk gegeten! We kozen voor een drie gangen menu en hebben de meest heerlijke combinatie's geserveerd gekregen. De filosofie van de eigenaren spreekt ons erg aan. Hier gaan we terugkomen
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Lekker gegeten bij Sfeerlijk. We hadden het 6-gangenmenu met bijpassende wijntjes. Bij ons sprongen de aspergesoep en de longhaas eruit. Heerlijk!!
Carola S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Vandaag de tartines gegeten waren echt heerlijk.
Lekker buiten op het terras gezeten.
Mooi uitzicht en vriendelijk personeel.
Wim Van Eeuwijk K.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant Sfeerlijk. Super eten (biologisch), sfeerlijke ambiance, gepaard met een heerlijk wijnarrangement, top bediening met goede kennis van de gerechten en wijnen en een super gastvrouw: Enid Kroot. Bedankt chef Michael Somers (die na afloop ook nog eens aan tafel kwam) en de koks. Een echte aanrader!
Whjklijn .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Goede ontvangst.
Zeer attente bediening die uitstekend rekening hield met lactose-vrije wens.
Heerlijk eten en nog met een oog op dierenwelzijn en de kleine lokale boer ook!
Yvonne1963 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wederom heerlijk gegeten. Het was even geleden maar we waren weer verrast. Met vier personen voor het menu gekozen, bij elke gang werd ons ook nog een alternatief aangeboden. Elke gang was een feestje. Niet alleen op het bord ook in de mond. Alleen over de spinaziesoep waar we vooraf al onze bedenkingen over hadden waren we niet laaiend enthousiast, maar we waren toch blij dat we het een keer geprobeerd hebben. De wijnen van het wijnarragement paste mooi bij de gerechten en waren zeker geen standaard wijnen.
AstonMartine .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Het voorgestelde diner van 5 kleine gangen was heerlijk en niet teveel. Ook met de 2 vegetariërs in onze groep was goed rekening gehouden en zij kregen heerlijke alternatieven aangeboden.
Bediening was super en we voelden ons erg op ons gemak binnen de huiselijke sfeer van dit restaurant. Tot slot viel de prijs ook erg mee voor een diner van zulke klasse.
Echte aanrader! Hier komen we graag nog eens terug.
Janboom1 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
We hebben HEERLIJK en GEZELLIG gegeten dank zij de goede kennis van de bediening.
De wijn was heerlijk en paste prima bij onze gerechten.
En dan het kaas plankje, GEWELDIG.
Het is n echte aanrader!!!!
J en B
MarcelenTamara .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We hebben onwijs lekker gegeten in een erg sfeervolle ambiance met super bediening. Elk gerecht van ons 6 gangen menu was weer een verrassing qua smaak en presentatie.
We hebben een favoriet restaurant gevonden in restaurant sfeerlijk en komen dan ook zeker vaker eten in dit bijzondere restaurant.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Sfeerlijk doet zijn naam eer aan. Erg sfeervolle ambiance, ruim opgezette indeling waardoor je niet het idee hebt dat de buren de heerlijke gerechtjes van je bord kijken. Het nieuwe maandmenu is verrassend met bijzondere combinaties. Kortom, een echte aanrader!
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Voor een etentje met vrienden zochten we een adres in het midden en zo zijn we uitgekomen bij Sfeerlijk. Voor beiden 35 minuten rijden en dus goed te doen. De ontvangst in het gezellige pand was hartelijk. We kozen voor het 4-gangenmenu. Leuk dat hierin ook wat alternatieven zitten als er iets niet bij je past. De gerechten zijn origineel, mooi gepresenteerd en smaken bovenal erg goed. De bediening is netjes en correct. Sfeerlijk is dus voor herhaling vatbaar.
Angmaa .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij Sfeerlijk in Sprang Capelle. Lekker eigentijdse visie op producten ( vooral lokaal en geen ' jonge dieren op tafel, want dat is zielig' . ). Ontvangst en bediening is hartelijk en ongedwongen. Het menu is goed met mooie vis en smaakvolle eend geserveerd met ' lekkere streek groentjes' ..( rode bietjes op deze wijze gemaakt, gekookt in zoet/zuur, is bijna stroopachtig van smaak). Pompoensoep met kokos en notenolie is smaakvolle creatie.
Wijnen passen goed bij de gerechten en zijn normaal geprijsd. Dit zouden meer restaurateurs moeten doen! Een aanrader dus onder de rook van de Efteling..

Jeroen Z.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Een pareltje. Wat een verrassende mix van een verfijnde keuken, gastheerschap en kindvriendelijkheid. Onze dochter had alle aandacht van de keuken... Het was 'gelukkig' niet te druk.
Oosterhouter .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Uitmuntend! Woensdagavond voor het eerst hier gegeten, maar dat zal zeker niet de laatste keer zijn. Wat een super enthousiaste gastvrouw; veel aandacht voor zowel producten als de gasten. En een gezonde dosis humor. Een gratis karaf water, daar hoefde je niet om te vragen, dat is gastvrijheid. Heerlijk brood van het huis en daarna..... Alle gerechten smaakten meer dan uitstekend. Zowel kwaliteit als bereiding van de biologische producten was super. Na de heerlijke maaltijd kwam de kok aan tafel om te vragen of alles naar wens was. Deze interesse waardeer ik enorm. Ik raad restaurant Sfeerlijk van harte aan bij ieder ander die om heerlijke en prachtig tot stand gemaakte producten geeft.
Bockweg .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Tijdens een dagje uit met drie vriendinnen, gelunched bij Sfeerlijk. De ontvangst was heel gastvrij en we kregen een goede uitleg over de diverse gerechten. Ook de vegetarische lunch was heerlijk en verrassend.
Een bijzondere en positieve ervaring!
Guust D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Gisteravond te gast bij Sfeerlijk en dat was bijzonder goed.
De ontvangst door een zeer gastvrije gastvrouw was speciaal,ze bracht alle gerechtten onder aandacht op een zeer vlotte manier.
Na mijn keus voor een 4 gangen maandmenu en mijn tafelgenote een 3 gangen van de kaart was een goede keus.
En inderdaad alles was over heerlijk met een super uitleg door de gastvrouw,geweldig.
Na afloop kwam de chefkok nog even aan tafel vragen naar onze ervaring,die was af.
Enige minpunt was dat mijn tafelgenote lang,1 uur, moest wachtten tussen voor en hoodfgerecht dit verklaarde de chefkok door de minimale bezetting door ziekte in de bediening,al met al een aanrader en we gaan zeker nog eens bij Sfeerlijk ons laten verwennen,tot ziens,