Restaurant Setare

Bierkade 13 2512 AA Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Setare

Binnen de Perzische keuken is er veel variatie, elke regio in Iran heeft namelijk zijn eigen specialiteiten. Barg klinkt misschien wat cru, maar deze ossenhaas met gegrilde tomaten en saffraanrijst is niet te versmaden. Setare ontvangt je meer dan hartelijk, zichtbaar trots op hun keuken waar ze je ook van alles over kunnen vertellen. Het duizend-en-een-nacht verhaal uit het Midden-Oosten leeft in Den Haag!

Meer informatie over restaurant Restaurant Setare

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag

9,3
Guurtje Maartje B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
We waren met 5 personen hebben heerlijk rustig zitten eten en genoten van de traditionele gerechten. Ik had gevraag om van alles wat te mogen proven, dit was geen probleem. Het eten was zeer smaakvol bereid en aantrekkelijk geserveerd, waardoor je het gevoel krijgt van huiselijkheid.

Ik kom hier zeker weer terug en kan iedereen aanraden om hier te gaan genieten.
bobdilanglenbob .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
We hebben hier geluncht met AH actie. We vonden de gerechten authentiek en smakelijk. De bediening is heel vriendelijk en behulpzaam. Het restaurant ligt mooi aan de gracht en heeft een leuk terrasje aan het water. Al met al heel tevreden en raden dit restaurant zeker aan!
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Ik wilde met de AH restaurantbon eens wat nieuws proberen en zo kwam ik uit op dit mooie perzische restaurant. We kwamen op zondagavond om 8 uur binnen toen het erg rustig was maar we werden hartelijk ontvangen en vriendelijk geholpen.
Het eten was echt heel erg lekker en zoals ook in andere recensies te lezen is krijg je een goede uitleg over het eten wat erg leuk is om te leren.
Al met al een erg fijne eetervaring!
Kim M.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Gisteren hebben wij met veel plezier gegeten bij Setare. De eigenaren zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij, en namen uitgebreid de tijd om te vertellen over de gerechten en het restaurant. Alle gerechten waren duidelijk met liefde bereid. Het terras aan de pitoreske Bierkade maakt dit restaurant echt uniek.
jacqbal B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst en vlotte bediening. Het eten was goed, maar niet echt verrassend.
Sawin S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Hele spontane ontvangst en zeer klantvriendelijk. Er waren twee kinderen mee en daar werd van alles voor uit de kast gehaald. Eten was heerlijk, porties erg royaal en en smaken zeer goed!! Absoluut een aanrader!
Erica H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst door zoon van de Iraanse familie. We hadden online gereserveerd en werden hartelijk naar onze tafel begeleid. De eerste ervaring met de Iraanse keuken was heel smakelijk. We kregen een uitgebreide uitleg over de gerechten en informatie over Iraanse gebruiken. Een aanrader is het voorgerecht van 4 verschillende gerechtjes, soort aubergine tapenade en kip salade met tortilla achtige broodstukjes, gevulde wijnbladeren en een soepje met spinazie en kikkererwten. Als hoofdgerecht, 2 verschillende stoofschotels. Vond ik erg lekker, maar hadden wat warmer opgediend mogen worden
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Met een vriendin op terras gegeten heerlijk plekje aan de gracht. Voor eerste keer Iraanse keuken. Familie restaurant moeder is de kok. Zeer vriendelijke bediening. Ruime uitleg over gerechten. Heerlijk gegeten met lekker glas rode huiswijn. Aanrader het bijgerecht van Yoghurt met spinazie
Léon P.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Setare laat je op de meest vriendelijke manier kennis maken met de Perzische keuken. De familie spant zich met overgave in om het je helemaal naar de zin te maken: een vriendelijke bediening en gerechten die met terechte trots worden gepresenteerd en toegelicht door de vrouw des huizes. De kaart is breed en biedt voor ieder wat wils. De gerechten zijn lekker en authentiek. Een terras is natuurlijk in deze zomer een plus, zo midden in de stad.
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Online hadden we gereserveerd, al hadden we niet echt het idee dat de ober op de hoogte was van onze komst.
Het was geen probleem om buiten plaats te nemen, want het was mooi weer. Het duurde wel even voordat we drankjes konden bestellen. Niet lang daarna bestelden we onze voor en hoofdgerechten. Voorgerecht kwam redelijk vlot, een groenteomelet en een mouse van aubergine, beiden geserveerd met stukjes pitabrood. Dat was smakelijk. Het duurde wel lang voordat we onze hoofdgerechten kregen, daarom kregen we nog een bakje yoghurt met komkommer van het huis. Hoofgerecht Kubideh en de vegetarische Mirza ghasemi ba berenj waren ook smakelijk al bestond mijn vegetarische gerecht wel veel uit olie, wat ik niet goed kan verdragen dus heb wel een hoop laten staan. In een nagerecht had ik niet veel trek meer, dus nam ik een koffie en mijn tafelgenoot koos voor de saffraan ijs en faloodeh. Die was ook smakelijk volgens mijn tafelgenoot.
Toiletten zijn schoon, personeel is vriendelijk, prijs/kwaliteit is oké.
Amir- .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Gisteravond heerlijk gegeten zoals altijd na een lange dag werken. Khoreshte gheyme bademjoon en soltani. Het sfeer is huiselijk waarvan wij houden.
Amir
Tijmen V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
De service was vriendelijk en behulpzaam. Meneer en mevrouw lijken erg enthousiast om mensen Perzisch eten te laten proberen. Het eten werd snel geserveerd en was zeer smakelijk. Enige aanmerking op het eten die ik kan maken is dat het wel veel rijst was in verhouding met de hoeveelheid vlees, groente of stoofpot. Wij zaten op het terras buiten, dus de inrichting was niet echt relevant, maar het sanitair was heel netjes.

Als laatste was de rode wijn verrassend lekker.
floorbrill .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Wij aten hier met de AH actie. De ontvangst en de bediening waren super, enorm aardige mensen, die alles uitlegden over de gerechten. We zaten gezellig op het terras aan het water. Alleen het eten vonden wij tegenvallen. Auberginepuree en kipsalade vooraf waren lekker, maar het hoofdgerecht miste pittigheid en spanning, geserveerd met kale rijst en een hoopje sla. Het saffraanijs zag er prachtig uit, maar smaakte echt niet lekker. Ik denk dat de Iraanse keuken veel meer in zich heeft. Jammer, aan de bediening ligt het niet!
Guntoro U.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Dit wordt mijn favoriete restaurant! Vandaag de derde keer gegeten in dit restaurant en de kwaliteit van de service is nooit minder dan geweldig! Het eten is super lekker. Ik heb elke keer andere gerechten genomen en altijd lekker gevonden. Super aardige en vriendelijke kok (de moeder) die met hart en ziel de gerechten klaar gemaakt. En dat proef je zeker. Ingrediënten zijn ook authentiek. Dus als je een echte Iraanse gerechten proeven dan moet je hier eten. Een aanrader!
WimStal S.
Setare Iraans restaurant 24 mei 2017
De ontvangst was heel aardig en attent. Hoewel de zon al bijna achter de daken verdween, bood de ober ons aan om nog even van de laatste zon te genieten. Het voorgerecht hebben we buiten aan de waterkant genuttigd en de rest binnen aan het raam. Het Iraans alcoholvrij bier was vriendelijk geprijsd en heel lekker, alleen leek het niet op bier. Wij kwamen met een AH-kortingskaart en konden hiermee in dit restaurant niet kiezen, het menu stond vast, alleen voor het toetje konden we kiezen uit thee, koffie of Iraanse rijstepap.
Het voorgerecht was voor mij en mijn vrouw verschillend en we konden daarom van elkaar proeven, wel een beetje gek. Waarom het voorgerecht niet op één schotel opgediend met ieder een bord om van te eten? Het hoemoesachtige smeersel opgediend met dunne kleine pannenkoekjes was smakelijk en heel bijzonder. De door wijnbladeren omhulde gekruide rijst met gedroogde pruimen was heel verfijnd, een streling voor de tong.
Voor het hoofdgerecht kregen mijn vrouw en ik wel dezelfde gerechten op de borden: langkorrelrijst bedekt met nootjes en kleine rode besjes met wat olie, wel smakelijk. Hierbij een spies kipfilet van de gril, wat smakeloos, saai. Jammer dat de begeleidende groente hetzelfde als bij de voorgerechten was: sla, tomaat, komkommer met wat dressing.
De rijstepap met saffraan was smakelijk, lekker zoet, maar wat waterig. Waarom niet gekookt met volle melk?
Hoewel de bediening erg aardig en persoonlijk was, ook een oudere dame kwam nog vragen of alles in orde was, was dit uitgeklede AH-menu naar het scheen voor arme lui bestemd, voor mensen die de volle prijs niet konden betalen, zo leek het. Je zou denken dat restaurants aan de AH-actie meedoen om klanten te trekken, maar met een armeluismenu zal dit averechts werken.
Pas op voor restaurants die met de AH-actie niet laten kiezen, maar een speciaal AH-menu hebben! Dit heeft voor ons al eerder voor een teleurstelling geleid. Zo is de actie niet bedoeld, eigenlijk moet je kunnen bestellen wat je wilt waarbij het tweede (goedkoopste) gerecht gratis is.
U bent gewaarschuwd!
Wim Stal
M T.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Bij de ah restaurantactie zagen we een Iraniërs restaurant en een goede beoordeling, daarom wilden we komen om te proberen. Maar we zijn echt teleurgesteld. Voor ah-actie konden we niet de menu kiezen, ze hebben een verassing menu.
Voorgerecht kreeg mijn man 5 stukjes dolma met een beetje sla en ik kreeg hoemoes met een klein stukjes pannekoek en sla. De hoofdgerecht was een kip spies met witte langerijst met een beetje gele rijst/saffraan (+/-1 theelepel) en nootjes boven op en hetzelfde sla als van voorgerecht (het eten was droog en geen smaak). Nagedacht konden we kiezen tussen thee, koffie of saffraan pap (waterig smaak). Alleen de service is erg goed, maar het eten vinden we smaakloos. De ah-restaurantactie is de bedoeling voor kennis maken met de restaurants. Maar we krijgen vaak de uitgeklede menu.
Ruptuur2015 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Lunchen op zn Iraans?! Dineren op zn Iraans?! Of gewoon een Theetje? Nooit gedacht dat wij de keuken zo smaakvol zouden vinden. Bovenal zijn de eigenaren authentiek, lief, hartelijk en geven achtergrond informatie over alle gerechten. (Horeca Nederland kan nog wat leren van de gastvrijheid en versheid van gerechten)
Aanraders: de Dolme en de Ash Rest. Iraans bier? Zonder alcohol? Doen! Sluit je hoogst betaalbare diner af met hun zelfgemaakte Saffraanijs. Niet meer dan lof voor deze lieve familie. Met mooi weer prima aan de Bierkade langs de waterkant toeven. Verbeterpunten? Misschien wat meer verlichting binnen? Verder alles schoon. Zelfs de wcs. Ga zo door familie! Wij komen paar keer per maand in verschillende samenstellingen. Prive of zakelijk. Top!
lida Y.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Ik vind het voorrecht en hoofdgerecht en dessert heerlijk en super lekker. Ik ga nog een keer met hele familie en vrienden. Ik wil nog andere het eten van dit restaurant proeven. bedankt van gastvrijheid en chef-kok.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Een aanbieding van Het Laatste tafeltje. Gecheckt op Iens : 8,5 en het is de Iraanse keuken. Goed beschreven en door ons nooit geprobeerd dus op naar Den Haag.
We zijn er iets voor 6-en : nog leeg maar uiteindelijk worden we toch ontvangen. We gaan voor onze deal (10 gerechten zijnde 4 voor-, 2 hoofd- en 4 bijgerechten) maar volgens de chef een proeverij krijgen. Begint met kopje soep met te zachte vermicelli, wat bonen, andere groentes en yoghurt. Ik vind het niet lekker en laat het staan. Chef : Niet lekker?! Je wilt aardig zijn dus "ach jawel maar we verwachten nog 9 gerechten dus beetje plaats houden". Dan 3 voorgerechten. Ondanks de uitleg kunnen we nauwelijks volgen wat we gaan eten : stukje spinazie omelet, aardappelsalade en een soort bruine zalf en wat sla. We doen echt ons best maar kunnen de bekoring van de Iraanse keuken niet ontdekken. Volgens de chef is alles zacht van smaak. Nou zeg maar smakeloos met een tendens naar zuur. Ook grotendeels onder hetzelfde excuus laten staan. Dan 2 hoofdgerechten Lam in een linzensaus (5 stukjes lam) en sufgekookte kip in weer diezelfde bruine prut die van walnoten gemaakt schijnt te zijn. Wederom allebei zurig en de 4 bijgerechten ? Bloemkool in het zuur, olijven, yoghurt met komkommer en een zalf die volgens chef heel pittig zou zijn... lees heel zuur. Zie op foto wat we allemaal lieten staan. Dit was het hele gebeuren. Zeker het berekende bedrag van 17,50 niet waard (kleine hapjes groentes vnl) en zeker niet de prijs zonder korting. Nu wel gezegd dat we het echt allemaal niet lekker vonden. Hij zou een ander gerecht regelen. Gezien het voorafgaand dat maar beleefd geweigerd.. Iets nieuws proberen: soms leuk en verrassend; vaak een zeper. Zonde van het geld. Wel een zegenrijke dag dieettechnisch gezien !!
VdenHertog .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Heerlijk gegeten! Super vriendelijke bediening. Echt een familiebedrijf! De vrouw is de kok en komt zelfs aan tafel uitleg geven over de gerechten en kwam vragen hoe we het eten vonden.
Zeker een aanrader om hier te gaan eten.