Restaurant Serengeti

Eerste van Swindenstraat 44A 1093 GE Amsterdam Nederland Kaart
31-204638388

Over restaurant Restaurant Serengeti

Een stukje Afrika in Amsterdam

Benieuwd naar de Afrikaanse keuken? Laat je hier verrassen door de verschillende smaken die dit prachtige land te bieden heeft. Je hebt een ruime keus uit vlees- en vegetarische gerechten. Drink Afrikaanse bieren uit een kalebas of proef de smaakvolle Zuid-Afrikaanse wijnen. Proef Afrika bij Serengeti.

Meer informatie over restaurant Restaurant Serengeti

• : Parkeerplaats

7,2
6,8
Duur
Erg lang
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Erg weinig eten voor je geld. Verder vriendelijke bediening maar inefficiënt. Neem ruim de tijd voor afrekenen. Toetje, yoghurt met lijnzaad en honing en een dadel bovenop was prima maar niet speciaal.
Hoemie .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten was heerlijk!! Was niet mijn eerste keer afrikaans eten maar het was wel net zo goed als mijn eerdere ervaring. De gastvrouw was heel vriendelijk en ook de bediening was netjes. Decor is niet mijn smaak maar laat je dat niet afleiden van een verder top restaurant.
Fritz020 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk vegetarisch gegeten! Er zijn ook voldoende vleesgerechten en er is ook vis, maar mijn aanrader is om voor vegetarisch te gaan. Op de menukaart is het lastig kiezen en lijken de gerechten wellicht niet zo bijzonder, tot dat het voor je neergezet wordt: een grote schaal met een soort pannenkoek waarop het eten gelegd is. Ziet er fantastisch uit en de smaak is heerlijk. Sympathieke en attente bediening. Voor iets meer dan E40 hadden we met z'n tweeën ieder een voorgerecht, drie biertjes, hoofdgerecht, samen een dessert (we zaten nogal vol, helaas!) en twee thee. Een goede keuze en waar voor je geld dus.
Wvonk .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We hadden voor de musical Pippin in Carre geboekt en wilde vooraf eten. (Na onze Africa reis met al zijn safari avonturen sprak de naam Serengeti ons wel aan). gezien de aanvangstijd van de Musical hadden we om 17.00 gereserveerd. Na een wandeling door het Oosterpark kwamen we bij de restaurant. Er was nog niet op ons gerekend an alles moest spoorslags in werking worden gezet. van buiten heeft het restaurant niet veel uitstraling, van binnen is het apart ingericht met duidelijk Afrikaanse sfeer. De bediening was erg vriendelijk maar de organisatie erachter was duidelijk niet op orde. het eten was ook apart en duidelijk Afrikaans, maar de prijs tov van het gebodenen aan de magere kant.
In totaal was het interesssant maar zullen het niet direct aanbevelen.
Nocip .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Na het lezen van de recensies werd ik wat huiverig maar dat was nergens voor nodig.
Reservering was om 1800 uur met 2personen, uiteindelijk werd het 1915 met 4 personen. Geen enkel probleem voor de Mozambiquese gastvrouw. Vrolijk en welbespraakt ( zij het alleen jn het engels).
Het eten was verrukkelijk, en voldoende voor ons 4en met 2 samosa's vooraf. Bijzondere biertjes en het afrikaanse decor maakten het af.
Het eten liet niet zo lang op zich wachten als sommige recensies doen geloven, maar ik kan me wél voorstellen dat als het wat drukker is, de kok het in haar eentje lastig gaat krijgen.
Al met al zeker een aanrader.
Murmar .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Hier met twee personen gegeten door de AH/Iens-actie. Personeel is zeer gastvrij en vriendelijk, eten was heerlijk voor zowel vleeseters als vegetariërs. Voorgerecht was niet veel maar een goede appetizer. Hoofdgerecht was erg lekker en ook zeker genoeg om de maag te vullen. Toetje was een goede afsluiter, het honingijs is zeker aan te bevelen! Ook de muzikale entourage was prima met veel afwisselende Afrikaanse muziek. Decor is grappig met dierenhuiden aan het plafond en struisvogeleieren in de vensterbank. Wij komen hier zeker een keer terug!
Horoztepe .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Niet echt tevreden, kealiteit maaltijd onder verwachtingen, bediening veels te traag... Niks te maken met driegangen menu, een afzetterij...
Babette R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Aangepast Iens menu dat veels te weinig was met drie stukjes vlees. Maar wat we proefden was goed. Bediening maakt luidkeels ruzie met elkaar. En laten mensen veel te lang wachten. Of vergeten de bestelling. Maw geen interesse.
Yayan .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Eten was wel lekker, maar ook niet super. Klein voorgerechtje, soort klein loempiaatje en pompoensoep (wat flauw). Hoofdgerecht voor twee op grote schotel op koude pannenkoeken met handen eten. Warme pannenkoeken waren lekkerder geweest. Bediening was wel aardig, maar geheel niet efficiënt. Alle tafels waren wel bezet, maar bediening deed het erg rustig aan en wisselden naar elkaar uit bij het geven van opdrachten aan elkaar dat ze zo 'busy' waren. Onze 2e gang werd opgediend, terwijl onze 1e gang net op was en nog afgeruimd moest worden. Waarschijnlijk was die 2e gang voor twee tafeltjes verderop, die heel lang op hun tweede gang moesten wachten. Onze derde gang (ijsje) duurde zo lang, dat we na een half uur maar zijn gaan afrekenen. Aan de kassa werd niet opgemerkt dat we de derde gang nog niet hadden gekregen, laat staan excuses of dat het nu nog snel zou komen. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Sosoof .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We kwamen binnen om 8 uur en niemand kwam ons helpen. De gastheer reageerde vreemd op onze vraag welke plek voor ons was gereserveerd, en wees naar een tafel die net gebruikt was. Er lagen her en der servetten op en niemand is daarna ons tafeltje komen fatsoeneren. Nadat we een menu hadden besteld hebben we anderhalf uur op ons voorgerecht gewacht. Toen we ons voorgerecht eindelijk aan het eten waren, ontstond er discussie tussen de gastheer en -vrouw omdat wij schijnbaar 2 samosa's hadden moeten krijgen in plaats van 4, oftewel: de bestelling van de mensen naast ons. Wij schrokken, want wij hadden vegetarische besteld en nu bleken er twee met vlees te zijn. Een van ons was al vaker bij Serengeti geweest en vertelde dat we nu veel minder eten kregen bij het hoofdgerecht en bovendien voor veel meer geld dan normaal. We aten het hoofdgerecht bovendien pas om kwart over 10, en inmiddels waren we het wachten wel zat dus zeiden we dat ze de toetjes wel konden laten zitten en we vroegen of ze ons de rekening wilden brengen. In plaats daarvan hebben ze er alles aan gedaan om ons te laten zitten tot we ons toetje hadden, en toen we af gingen rekenen probeerden ze ons ook nog uit alle macht die tweede portie samosa's te laten betalen, omdat ze vonden dat we hadden moeten zeggen dat we niet vier stuks hadden besteld, terwijl de hoeveelheid helemaal niet aangegeven stond op de menukaart en het dus geheel hun fout was. En dan aten we ook nog eens vlees in plaats van vega...
De keuken werd bemand door welgeteld één vrouw, die het hele restaurant van eten moest voorzien. De gastheer en gastvrouw waren totaal niet efficiënt en snel, en ze stonden af en toe gewoon niks te doen, terwijl hun hulp (extreem) dringend nodig was in de keuken. En ze hebben ons na de eerste ronde drankjes ook niet meer gevraagd of we nog iets anders wilden drinken (die eerste hadden we trouwens al lang en breed op voordat we ons eten kregen), terwijl ze daar toch juist winst op hadden kunnen maken. We hadden enorm te doen met de kok, die zich als enige uit de naad aan het werken was. Toen er discussie ontstond tussen de gastheer en -vrouw en een andere klant die wilde afrekenen, was er niemand die de bediening deed, en dus bracht de kok haar eigen eten rond, én ruimde de tafels af, én bracht bestek en servetten, én bood iedereen excuses aan, enzovoorts. Als wij die vrouw waren geweest, hadden we hier na een uur werken al ontslag genomen.
AnnadW .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Mooie 'warme' sfeer, fijn licht, leuke Afrikaanse stoffen, goede Oost-Afrikaanse muziek. Heerlijk geurige kruidenthee, in fraaie glazen potjes opgediend. Goed eten, ronduit Ethiopisch/Eritrees en dus is het een beetje verwarrend dat de keuken niets te maken heeft met Tanzania, waar immers natuurreservaat Serengeti ligt. Voorgerecht 1 samosa per persoon vonden wij wat weinig, maar hij was wel verrukkelijk. Ook het toetje was een klein bakje aangeklede yoghurt, dat had wat opwindender gekund. Hoofdgerecht injera met diverse vlees en bonengerechtjes was heerlijk. Wij kregen als AH-(3)gangers alleen een menukaart met twee keuzes per gang. Om de gewone kaart zijn we vergeten te vragen. Bediening vriendelijk, maar niet erg tot uitleg of toelichting geneigd, o.a. door onzekerheid met de taal. Prijs/kwaliteit verhouding: Normaal Amsterdams Peil (wat ik te hoog vind, in vergelijking met andere Europese steden).
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heel lekker gegeten met gebruik van onze handen. Allemaal verse producten, alles goed gekruid. Vlotte en vrolijke bediening. De Afrikaanse sfeer kwam goed over.
Megalimali .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het restaurant is leuk aangekleed met leuke muziek, maar de bediening is (ondanks dat ze behulpzaam zijn) erg traag. Ook was het eten erg lekker en leuk dat je zo kan delen en met je handen eten, maar was het wel vrij weinig.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
De gerechten waren lekker, maar de bediening was wat langzaam. Waarschijnlijk omdat wij vroeg waren. Ik ga graag meteen vanuit mijn werk eten, zodat ik in deze donkere dagen niet eerst naar huis hoef om er daarna weer uit te gaan. De serveerster/kok was toen dus nog alleen en dat was te merken, want wij waren niet de enige eters.
Dorienjohan .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Leuk om een keer wat nieuws te proberen. Goed gekruid eten en bijzondere Afrikaanse biertjes. Lieve bediening die de tijd neemt.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Het was weer als vanouds goed bij Serengeti. Heerlijk eten, attente en zeer vriendelijke bediening. Echt genoten en het is een aanrader!
Veldhuis1 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Mee gedaan met de Albert Heyn actie: tweede menu gratis. Het menu was minder dan het gewone a la carte menu en bovendien duurder. Het vlees was koud en er zat een haar in het ijs-nagerecht. Eens maar nooit weer dus.
Ceciliaverhagen .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Het eten bij Serengeti was best lekker maar daar is dan ook alles mee gezegd. We moesten een uur wachten voor er iets op tafel kwam, terwijl het niet druk was. Het voorgerechtje was echt heel klein. Na het hoofdgerecht moesten we ook nog bijna een uur wachten op een toetje dat niet aan de omschrijving voldeed. Verder kregen we een zgn. voordeelmenu waarbij je steeds uit twee dingen kon kiezen. Als je die dingen echter los van de kaart bestelt, zijn ze bij elkaar 6 euro goedkoper dan met dit speciale menu! De mensen zijn vriendelijk maar zeer onprofessioneel. Ze lijken zomaar wat te doen in plaats van te bedienen. Ik ga hier zeker nooit meer heen.
Ngruijs .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Met de restaurantactie 2e diner gratis meegedaan en toen we kwamen kregen we een speciale actie menukaart waarop voor elke gang 2 keuzes stonden voor 29,95. De gerechten apart bestellen via de normale menukaart was echter per persoon ruim 5 euro goedkoper! Toen we daarvan iets zeiden, zei de eigenaar dat ze kosten hadden die ze moesten afdragen aan Iens..
Linzensoep en hoofdgerecht waren smaakvol, daarom geven we een voldoende, maar.. de injera was koud en mijn dessert bleek geen honingijs maar een bolletje stracciatella- en een bolletje aardbei-ijs op een laagje honing en ik vond een haar in mijn dessert. Ten slotte moesten we lang wachten op ons dessert en erom vragen, omdat we nog naar de film gingen. We hebben daar uren gezeten. Hoewel de bediening vriendelijk was en het hoofdgerecht en de soep smaakvol vinden wij het geen aanrader.
N B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Ik vind 't altijd jammer als er een aangepast AH menu is. En dat was hier dus. Het eten was goed en smakelijk. De porties waren erg klein. We hadden het gevoel 1 hoofdgerecht met z'n tweeën te delen. Zo kan ik ook een tweede maaltijd gratis geven. Lekker, maar beetje karig dus.