Restaurant Scarlatti

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
7,2
Mors2016 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Vanavond hier gegeten. Eten was lekker, gezien de prijs voor 3 gangen (€25) was de kwaliteit echt goed te noemen. Jammer alleen van de nukkige serveersters (studentes?). Halen hun schouders op over een verkeerd bezorgd drankje en er kunnen geen excuses vanaf op het moment dat de rekening voor geen ene meter blijkt te kloppen (3 gangen ieder los gerekend ipv de menuprijs, wat behoorlijk scheelt). Ook jammer was dat er geen evenwichtige verdeling tussen de gangen zat qua tijd. Eerste drankjes en broodplankje duurden lang. Voorgerecht stond al op tafel terwijl het brood er net was. Hoofdgerecht kwam zeer snel na het voorgerecht.
Echt jammer van de bediening, want dit is voor ons mede bepalend om al dan niet nog eens terug te komen.
Beste Mors,
Hartelijk dank voor de recensie. We hebben ondertussen contact gehad en aangegeven dat we hieraan werken. Hopelijk zien we u nog snel terug op ons terras!
Met vriendelijke groet,
Team Scarlatti
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Wat was dit een tegenvaller. Gezellig lunchen met mijn zus.
We bestelde Bourgondische kroketten, wat wij kregen was echt verschrikkelijk!
2 casino witte boterhammen uit de vriezer en twee kroketten en een zakje mosterd!!!! Te triest voor woorden.
Dit is geen aanrader
Beste Philip,
Hartelijk dank voor de recensie. We zijn afgelopen week gestart met een nieuwe kaart en serveren de kroketten voortaan met mais- of waldkornvloerbrood.
Met vriendelijke groet,
Team Scarlatti
IngeVollaard .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Een sympathiek restaurant met voor elk wat wils en goede prijs-kwaliteitverhouding. Een prima driegangenmenu voor 25 euro. Heel vriendelijke bediening. We zaten net zijn vijven aan de gezellige ronde tafel en vierden de verjaardG van mijn 18-jarige zoon. Hij kreeg een mooi vuurwerk op zijn ijsje.
Kleine minpunten zijn de tamelijk harde muziek, die net iets zachter mag. En de klapdeur naar het terras, die elke keer een koude stroming meenam als de ober naar binnen of buiten ging en bovendien veel geluid maakt als hij dichtvalt. Aks aan deze nadelen nog iets wordt verbeterd, zeg ik: toptent. Ze verdienen meer klanten, want donderdagavond waten we bijna de enige eters.

Wout K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Een lunch bij dit restaurant viel een beetje tegen. Ik had twee kroketten met wit brood, de korsten waren enorm taai en de kroketten zout en melig, mijn vrouw had een vissalade, beslist niet bijzonder.Bediening prima. Interieur wel leuk, bruin café. Jammer ik heb betere ervaringen met scarlatti.
Berry D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Prijs kwaliteit verhouding is erg goed. Eenvoudige keuken maar lekker vers en goed verzorgd. De carpaccio was echt top, kwaliteitsvlees op de perfecte temperatuur geserveerd. Verwacht geen culinaire hoogstand maar goed bereide eenvoudige maaltijden. Precies wat je zoekt in een cafe restaurant achtige formule. Oja, en ze serveren goed getapte biertjes.
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Vanmiddag heerlijk geluncht bij Scarlatti op het zonnige terras. Het was heel druk, wat een tikkeltje te merken was aan de bediening qua snelheid, maar iedereen was vriendelijk en duidelijk druk bezig, dus dan is dat zo vergeven. We kozen een sesambagel met huisgemaakte tonijnsalade en een sesambagel met brie en gebakken parmaham uit de oven. Allebei heerlijk! Pluspunten voor de tonijnsalade, want die was inderdaad zelfgemaakt en heerlijk. Leuk en centraal gelegen plekje in Leiden met een hele goede prijs-kwaliteit verhouding. Wij komen hier graag weer eens terug!
Arentiena .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Fijn terras, lekker eten. Asperges erg lekker! De service was helaas nogal traag. Dat deed wat afbreuk aan de prettige sfeer en smaak.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Hier geluncht tijdens een dagje Leiden. We namen allebei Waldkornbrood met gravad lax, dus over de rest van het menu zegt dat niet veel. Maar het smaakte ons prima en om ons heen zagen we ook tevreden gezichten. We hebben ook genoten van een speciaalbier. De entourage is mooi en het personeel was vriendelijk.
Ik vraag we wel eens af hoe gravad lax eigenlijk in Zweden smaakt, want daar begraven ze het twee weken in een emmer met marinade, naar het schijnt. Dat moet wel een hele sterke smaak opleveren.
Moulin1 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Borden zien er goed uit qua opmaak, wel vlakke en flauwe smaken. Producten zijn vers. Biefstuk niet gebakken naar wens en weinig aandacht voor details: brood met 2 soorten boter en met 1 mesje ( schoonmaken aan het servet?). Je krijgt een pan met piepkuiken en daarbij doperwten zonder lepel geserveerd. Dat is lastig scheppen met een vork. Personeel vriendelijk maar weinig productkennis.
Cynthia W.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Met een vriendin hier wezen lunchen. Zij bestelde waldkornvloerbrood met geitenkaas en peer en ik met huisgemarineerde gravad lax. De smaak van de graad lax was niet echt bijzonder maar wel ok zo ook het gerecht van mijn vriendin. Door misschien de drukke zaterdagmiddag kregen we niet de nodige aandacht van het bedienend personeel. De zaak is erg klein en de tafels staan krap op elkaar. Als je eenmaal aan tafel zit kan je amper met je stoel naar achteren. Dus telkens voelde ik de stoot van de stoel achter mij als iemand ging opstaan en dat was niet prettig. Ook de ingangsdeur ging niet altijd goed dicht waardoor er een enorme tocht was.
Alles bij elkaar opgeteld en omdat de prijs-kwaliteitverhouding redelijk is geef ik dit bezoek aan Scarlatti een voldoende. Maar ik denk niet dat we, als we weer in Leiden zijn, hier terugkomen want er zijn genoeg betere lunch etablissementen in de omgeving te vinden.
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Zoals we zo vaak doen weer ‘geland’ bij Scarlatti. Oergezellig terras, deels aan het water met prima kaart. Voor ons meestal koffie, lunch of borrel. Bittergarnituur en lunch zijn hier prima, ruime porties, goed van smaak. Favoriet zijn bij ons de salade geitenkaas en de cheesecake die nergens zo lekker is als hier. De service is goed. Zonnebrand aanwezig voor de gasten die zich even willen insmeren en een bak water voor de honden die hun baasje meenemen naar dit terras. Bediening uitermate vriendelijk, allert en deskundig.
CLis .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Ik heb hier al een keer eerder gezeten en toen een prima ervaring gehad. Net als vandaag was het eten/drinken prima. Heerlijk terras aan het water. Helaas liet de bediening deze keer tot twee keer toe het dienblad met drankjes vallen (eerst over mijzelf heen, de tweede keer over een van mijn tafelgenoten). Nu kan dit gebeuren, maar helaas is hier verder niets voor aangeboden behalve een natte doek om de tafel/mijn tas en mijzelf schoon te maken.... Erg jammer, hierdoor zullen wij niet snel nog een keer langs gaan.
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Wat een heerlijke plek is dit! Afgelopen maand tijdens een weekend leiden een dag geluncht bij Scarlatti en een dag gedineerd. Beide dagen was het heerlijk weer en hebben wij kunnen genieten van het prachtige uitzicht over de leidse kanalen en alle leuke bootjes die langs kwamen varen. Er is zowel voor lunch als diner een ruime keuze aan gerechten. Op drukkere tijden is het soms iets langer wachten, maar het personeel is erg vriendelijk en het fijne uitzicht en de ontspannen sfeer maken dat dit totaal niet vervelend is. Al met al een erg leuke plek voor een zomerse dag.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Het was een mooie dag waarop iedereen het liefst buiten zat. Dus gingen we na een bezoek aan het fraaie museum de Lakenhal lunchen op het gezellige en grote terras van Scarlatti.
Het eten was zeer smakelijk, de bediening was vriendelijk en alert. En een prachtig terras met fraai uitzicht op mooie gebouwen en het water.
Het enige dat jammer is voor nietrokers die willen eten op een terras is dat zij in de vieze rook zitten van welrokers. Die zich kennelijk niet realiseren dat dit niet samengaat met lekker eten. Misschien aparte tafels voor wel- en nietrokers.
Marc N.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Heb hier jaren geleden goed gegeten (diner), maar vandaag op het terras gezeten voor een drankje en een snelle hap. Was beslist geen succes. Bediening vriendelijk en correct maar het eten liet lang on zich wachten. Kwaliteit van het eten was berovend. De boerenham broodje was erg karig belegt en de ham leek zeker niet boeren. De tosti smaakte als snackbar kwaliteit. Dit lijk een horeca gelegenheid die niet meer geïnteresseerd is in terugkerende klanten.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Erg leuk restaurant. Leuke kaart met o.a. in dit seizoen keus uit diverse stoof- en stamppotjes die je kan combineren naar keuze. Prijs 18,50 euro.
Zelf een lekkere vegetarische maaltijd gegeten met groente, frietjes, kaas en veel veel meer. Naast me kwam heerlijke ossenhaassate op tafel. Ook vis op de kaart. Kortom: voor elk wat wils. Er is keuze uit 3 huiswijnen, die kleine prijsverschillen hebben. Bijvoorbeeld 4 euro voor een rioja. De bediening is vriendelijk en alert. De sfeer in de zaak is prettig, gezellig, informeel.
Leuk vind ik de aanbieding: neem koffie/thee en een likeurtje ernaast en krijg de koffie/thee gratis. Al onze likeurtjes waren 4,25 euro (en dus de koffie inbegrepen) Dat is heel netjes. Ook kregen we een karaf met kraanwater! Ook een plus puntje. Met als gevolg dat we hier zeker nog een keer zullen terugkomen.
Jandeproever .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Spontaan binnen gevallen en heerlijk gegeten. Goede subtiele smaken in de gerechten. De klant staat duidelijk centraal met een heel vriendelijke bediening en aandacht voor net wat extra's .
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Na een dagje cultuur beleven in Leiden waren we toe aan een goede maaltijd als afsluiter van de dag. Bij Scarlatti werden we vriendelijk welkom geheten en we bestelden al gauw de steak, want vandaag was het de start van de steak-weken. Heerlijk mals stukje vlees, goed bereid en gebakken zoals ik het lekker vind, veel groente erbij en gecombineerd met een lekker rood huiswijntje. Smullen dus! Toetje hebben we niet gered want we moesten de trein halen maar het was een aangenaam verblijf.
Daphne K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
De service is heel goed, als je met een hond komt eten brengen ze gelijk een bak water, heel attent! het eten is niet heel bijzonder, er staat ook niet veel op kaart.