Over restaurant Restaurant Savage

Savage is de Engelse vertaling van barbaar, dus als je een stukje wildernis in Rotterdam wilt zien, ben je op de goede plek. Een jong team wordt geïnspireerd door de rauwe schoonheid van de natuur. Op het menu staan hele creatieve gerechten opgemaakt uit producten als oerkomkommer, geiten lam Pörkölt, boterkoek. Uiteraard geserveerd in karkassen. In het restaurant staat een echte eikenboom en aan de zijkant een glazen wijnkast.

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant Restaurant Savage

Diner Woensdag t/m zondag 17.30 - 22.30
Lunch Donderdag en vrijdag 11.30-14.00

Eerste kerstdag en kerstavond 2016: OPEN. Reserveren alleen in combinatie met het speciale kerstmenu 6 of 7 gangen van €87,50 en €97,50.

31 December 2016 open tot 17.00

Uitmuntend
9,4
Arno Z.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prima eten, zeer fraai gepresenteerd. Bewust een "smalle" kaart. Zeer kundig én vriendelijk personeel. Echt een aanrader!
Waihan W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Zeldzaam goed gegeten! Alles klopte. Ik ben lyrisch over dit restaurant!! De combinaties, het smakenpallet, geitenvlees(! Ik wist niet dat dat zo lekker is), verrassingen! Een avondje verrukkelijk eten, daar word ik zo blij van. Hulde ook aan de fijne relaxte service!
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Genieten hier in dit nieuwe restaurant in een zijstraat van de Witte de Withstraat. Eenvoudige kaart, eigenlijk het volledige menu maar er kan gekozen worden van 3-6 gangen. Eén tussengerecht en het dessert vega, verder niet nagevraagd of ze ook een volledig vega menu hebben.
We gingen van verrassing naar verrassing. Heerlijke amuses en gerechten. Geit als vleesgerecht, waar zie je dat. De crew kent de gehele keten van hun producten.
Espresso ook goed, ook belangrijk.
Kortom ga dat proeven en zien.
Niels J.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Olga V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vandaag ben ik met mijn vrienden naar Restaurant Savage gegaan alles zag er mooi en strak uit. Op het menu kon je kiezen uit een voor, tussen, hoofd en nagerecht. Als voorgerecht besloot ik voor een Markreel te gaan. Als tussengerecht besloot ik niks te nemen omdat ik anders geen trek meer zou hebben in het hoofdgerecht. Als hoofgerecht hadden we een heerlijke BBQ met verschillende soorten vlees. Dit was erg lekker en had een leuk concept. Het personeel was erg vriendelijk en we hoefden ook niet lang te wachten op ons eten. Het was een fijne avond, om het af te sluiten hadden we nog een heerlijke boterkoek. Ik raad iedereen dan ook aan naar dit restaurant te gaan.
Joke N.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Dit miste Rotterdam nog ! Restaurant NOMA meets restaurant Savage! Superlatieven. Reisbureau Buitenlandsche Zaken Joke Nuijs
Douwe S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het gehele team van Savage draagt zorg voor een bijzondere ervaring. Elk gerecht wordt tot in detail beschreven en het is overduidelijk dat de gastheer verstand heeft van wat hij zegt. De sommelier heeft een brede kennis van bijpassende wijnen en heeft altijd wel een alternatief wanneer een bepaalde wijn je niet bevalt. Het is daarnaast prachtig om te zien hoe het sobere en strakke interieur in contrast staat met de kleurrijke en creatieve gerechten die de revue passeren.
Christian W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
waanzinnig lekker gegeten in een erg mooi kader. Jong, temperamentvolle, gedreven en machtig getalenteerde ploeg brengt de ene na de andere goddelijke combinatie van pure, lokale , eerlijke smaken op je bord. Zonder franjes, geen tierlantijntjes, geen overbodigheden - zo moet eten voor ons zijn. 4-gangen met aangepaste wijnen (zowel het brave als het wilde wijn assortiment zijn beiden perfect in hun pairing en in hun prijs) . anderhalve maand aan de gang en nu al een geoliede machine.... dit was sterrenmateriaal (zelfs voor deze verwende belg :) - wij komen ab-so-luut terug. Haast je, voor ze onbetaalbaar worden :). dikke merci voor een heerlijke culinaire reis!
Djien T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk en verrassend gegeten, met lekkere wijnen. Alles werd goed uitgelegd en mooi gepresenteerd. Attente en vriendelijke service. Leuke ontdekking!
Roel N.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Top gegeten!!! We hadden niet heel lang vanwege theaterbezoek. Daarmee werd zeer flexibel omgegaan zonder afbreuk te doen aan het concept. Spannende smaken met mooie bijpassende wijnen. Aanrader voor Rotterdam!
Joffrey W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Zelden maak je mee dat iedere gang raak is. Wat een prachtige gerechten. Zo veel verschillende smaken op je mooi opgemaakte bord. Alles is in balans en gewoon lekker.

De bediening is vriendelijk en gastvrij.

De ruimte is mooi en ruim ingericht. Het enige puntje van kritiek is dat het wat rumoerig was.

Zij zien me hier zeker terug. Fantastische avond gehad.
Kirsten J.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
vrijdag 21 oktober voor het eerst dit nieuwe restaurant aan de steeds leuker wordende Schiedamse Vest bezocht. Het grote raam geeft al een hele mooi beeld van het restaurant dat strak maar stijlvol is ingericht. Wij kozen voor een tafel op de vide waar je mooi overzicht hebt over het restaurantgedeelte beneden. De keuken bevindt zich in souterrain. Savage heeft een kleine kaart waar je tot zes-gangen kan bestellen. Wij kozen voor het 4-gangenmenu maar met twee heerlijke amuses vooraf zeker voldoende.

Alise de gastvrouw zorgde voor een welkome ontvangst en een heerlijk glaasje Franciacorta als aperitief. Het eerste gerecht was al gelijk een toppertje: een makreelfilet met mierikswortelijs en een hele bijzondere jus van de graatjes van de makreel. Echt een explosie van smaak en wat een gewaagde maar heerlijke combinatie! Het tweede gerecht was een smaakvol gerecht met gele biet (volgens Alise door het team zelf geoogst bij hun biologische boer). Overigens ook nog zelfgemaakte boter met royaal zeezout erop en lekker brood. Hoofdgerecht een heerlijk mals stukje geit. Na het hoofdgerecht kwamen we nog in de verleiding om een kaasplateau te delen. Deze was er ook in de versie van alleen blauwschimmelkazen, die van mild tot heel pittig werden geserveerd met bijbehorende stroopjes (onze favoriet: gember). Wat ons betreft was het piece de resistance het dessert: maanzaadijs met gedroogde appeltjes en een vinaigrette. Dat was echt een heerlijke afsluiting van dit bijzondere diner. Nu is Savage een restaurant met een bijzondere wijnkaart en dat merk je in de wijnen die bij de gerechten uitgekozen worden. Omdat ik niet kan ruiken is wijn proeven heel lastig maar Alise zorgde voor hele speciale wijnen die ook vooral veel deden op de tong. Ook haar gedetailleerde uitleg over de wijn maakt het voor mij echt mogelijk om te genieten van de wijnen, ondanks mijn beperking. Mijn complimenten hiervoor! Mijn favoriet: de Trenzado 2013, een witte wijn van Tenerife. Echt heel bijzonder. Ook de rode wijn Aglianico del Vulture (Basilicata Italie) was geweldig.

Conclusie: een echt culinair pareltje met stijl, geweldige keuken en bovenal excellente bediening. Wij hebben dezelfde avond al een reservering gemaakt om met vrienden in Savage te gaan eten!
Nico H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een aangename verrassing! Jonge maar kundige en professionele bediening (met handschoenen!). Zeer mooie gerechten met veel verschillende smaaksensaties. De makreel vooraf is voortreffelijk. Absoluut een aanrader
Anita R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gisteravond van een 7 gangen diner genoten, inclusief wijnarrangement van het hogere segment. Het was werkelijk top!! Wat een smaakbelevingen; echt ongelofelijk wat een creativiteit. Dit is een echte aanrader en MOET je zelf geproefd hebben.
Benjamin W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Het restaurant heeft hele mooie gerechten op de kaart staan met mooie en unieke amuses. Het restaurant heeft een prachtige ambiance, mooie inrichting met een een wijnkast midden in het restaurant. De inrichting van het restaurant is mooi en de service is goed. Met het 4 gangen menu en wijnarrangement vond ik de wijn van het tussen gerecht niet bijpassend. Maar de wijn van pièce en dessert waren erg lekker. Zeker een aanrader!
Fred P.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Van de ene verrassing in de andere vallen.
Dat is wat er gebeurd als je hier gaat eten.
Een beleving/ Fine dinning op mooi niveau.
Mooie gerechtjes, verrassende smaken- voortreffelijke wijnen/ perfecte en fijne bediening , mooie en heerlijke huisgemaakte non alcholische sappen gemaakt van fruit/groenten/ kruiden etc. Super!!!!!
Een heerlijke avond uit!
Debora R.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Heerlijk genieten! Een grote beleving van verrassende en mooie presentaties, smaakcombinaties en prachtige wijnen!De aandacht en persoonlijke service vd eigenaar Xander Rodrigues is verwennerij ten top!Zeker wbt de wijnen dan is hij in zijn element.Neem zeker een kijkje in de wijnkast...De inrichting,de sfeer,de natuurlijke aspecten en vooral de waanzinnig mooie boom in de zaak maken dit plaatje compleet.Puur genieten dus..Mijn favoriet vh menu is de biet zeker sterwaardig! Het dessert waar ik normaal geen grote fan van ben,deed me verrassen,heerlijk, mooie smaakjes zeker een aanrader! Tsja, prijzig?,duur? Als je zo in de watten wordt gelegd...Dank jullie wel! PS:wat deze zaak ook zo bijzonder maakt, zijn de huisgemaakte (ook bijpassend bij het menu)sappen.Goed alternatief, erg fijn als je nog moet rijden of geen alcohol drinkt!
Bosse K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wij hebben gegeten bij restaurant Savage tijdens het proefdraaien, dit was het weekend voor de officiële opening. Ik ben wel een beetje bevooroordeeld omdat de eigenaar een vriend van mij is. Maar de ervaring was erg plezierig en ik heb er heerlijk gegeten en gedronken. Totaal hadden wij 7 gangen inclusief het wijn arrangement. Wat bij mij vooral indruk maakte was de zorg die in het eten en de bijpassende dranken was gestopt. Het neusje op de zalm was vooral voor mij het (blauwe) kaasplankje en de bijhorende drankjes. De kaasjes werden geserveerd op sterkte en je kreeg daar een bijpassend drankje bij. Het laatste kaasje werd geserveerd met een 30 jaar oude tawny port, fantastisch! Verder is het personeel een jong team met een sterke passie voor hun vak. Ik zou iedereen aanraden om er zeker een keer te gaan eten.
Attila S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
De verwachtingen waren hoog gespannen en gelukkig heeft dit jonge team die volledig waargemaakt! Zeer verrassende gerechtjes met een duidelijke hint naar de roots van de jonge chef; de Hongaarse gastronomie. Ook de bij de gerechtjes gekozen wijnen voldeden meer dan uitstekend. Hoewel het team pas kort bij elkaar is hebben ze met dit restaurant en de gemaakte keuzes al duidelijk hun stempel gezet op de Rotterdamse gastronomie. Ik voorzie een geweldige toekomst!