Restaurant Savage

Schiedamse Vest 14 3011 BA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Savage

Savage is de Engelse vertaling van barbaar, dus als je een stukje wildernis in Rotterdam wilt zien, ben je op de goede plek. Een jong team wordt geïnspireerd door de rauwe schoonheid van de natuur. Op het menu staan hele creatieve gerechten opgemaakt uit producten als oerkomkommer, geiten lam Pörkölt, boterkoek. Uiteraard geserveerd in karkassen. In het restaurant staat een echte eikenboom en aan de zijkant een glazen wijnkast.

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant Restaurant Savage

Diner Woensdag t/m zondag 17.30 - 22.30
Lunch Donderdag en vrijdag 11.30-14.00

vanaf 18 januari zijn wij weer open en zien u graag in Restaurant Savage!

Sluitingstijd

patricia H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Els I.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Buitencategorie . Bijzonder smakelijk, heelergverrassemd.
Heinvink18 V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Savage is avontuurlijk en daarmee een aanwinst voor de stad. Vrijdagavond met z'n vieren het 6 gangenmenu. Amuse met ui en kaas: fantastisch! Makreel heerlijk zacht, bijzonder met mierikswortel en een wijn die het gerecht aankan. Het gerecht met bonen, zwam en aardpeer ging ook erg goed met de bijpassende wijn. De eend was ook heerlijk met bijpassende Zinfandel, de bijgerechtjes waren minder naar onze onze smaak. De rode loirewijn viel aan onze tafel ook niet lekker bij de Mangalista (de juin was wel weer heerlijk). Bediening is erg aardig en geeft veel goede info. Prima sommelier. 2 soorten wijnarrangementen: leuk om samen te delen.
Ian19 .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Fantastisch restaurant. Heerlijk en verrassend eten, met hele leuke wijn combinaties. Zeer deskundig en vriendelijk personeel. Absoluut een Michelin ster waardig, misschien wel een van de beste restaurants van Rotterdam. Een absolute aanrader in zijn segment.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Geweest naar aanleiding van een tip; een goede tip dus ! We hebben het zesgangenmenu van de dag gegeten, met nog 3 amuses vooraf. Zij een paar wijntjes, ik het bierarrangement. Alleen al het simpelweg hebben van een bier- naast een wijnarrangement is een forse plus. Alle gangen werden mooi gepresenteerd en waren zeer smakelijk, de biertjes goed gekozen. Het personeel enthousiast, deskundig en persoonlijk. Veel meer kun je niet wensen
hielke H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Fantasierijke spijzen, originieel, maar niet gezocht en erg lekker.
Dit restaurant is een aanrader
A O.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Gewoon geweldig restaurant, zeker gegeven het feit dat ze pas een paar maanden in bedrijf zijn. We kozen voor het 7 gangen kerstmenu. Prachtige amuses: scheermes in een vissenbek, uitje op stokjes en zeeduivel met geit. Vervolgens boterzachte makreel met stroop van de graatjes (ja...). Heerlijke bonen met aardpeer in sausje dat je uit het schaaltje wilde likken. Langoustine met soepje, Eend met appel, zeeduivel met macadamia (oeh), haan met truffel (die was minder, beetje gimmick met hanenpoot, zag er leuk uit, maar smaakte naar niets), en dan eindelijk hert met ui als hoofdgerecht, Het dessert (boompje met yoghurt) kon er nog net bij, maar het chocoladetaartje lukte echt niet meer en hebben we de dag erna thuis opgegeten.

Echt een bijzondere ervaring, ook met de geserveerde wijnen. Enthousiaste, attente en vriendelijke bediening die goed op elkaar zijn ingespeeld. Ook al weer knap in de korte tijd dat ze bezig zijn. Niet goedkoop, maar een hele avond vertier en fantastisch eten mag wat kosten.
tengo .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
5 gangen menu met een wijnarrangement genomen. Heerlijk restaurant met uitstekende bediening. Werden enorm in de watten gelegd. Goede wijnen. Is wel een redelijk lange zit. Sommige maaltijden lieten zich, voor mijn gevoel, net iets te lang op zich wachten. Lekker gesmuld. Ga vooral hier eten! Hele belevenis..
R. S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Savage gevonden in Iens om een zakelijke lunch in te gebruiken met 4 personen. Als goed gastheer arriveerde ik als eerste. Ik werd heel aardig opgevangen en snel naar mijn tafel begeleid, waar ik van een lekkere tonic kon genieten (geen standaardspul). Nadat de gasten arriveerden kozen we voor het lunchmenu. Porties uitstekend voor een lunch, gangen voorafgegaan door een lekkere amuse, en daarna makreel (heerlijk zacht, sushi-kwaliteit), gebakken geit met diverse bereiding van biet - goede cuison van de geit, erg lekker, en daarna een nagerecht met sorbet en een hoop andere dingetjes die mooie smaken en texturen combineren. De gasten dronken fris, ikzelf een mooie witte uit Toscane.
Overall, een hele aangename ervaring, Savage wordt op het lijstje van geschikte gelegenheden voor een zakenlunch gezet. De ontvangst is professioneel en erg vriendelijk, mooie menu, de wijnkaart is prima. De entourage is erg modern, heel licht, aangenaam.
Nicolas V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Savage is een van de nieuwe hotspots van Rotterdam op culinair gebied. Genoten van een 5 gangen diner met leuke en verrassende gerechten, waarbij er gedurfde smaken en combinaties op het bord komen.

Wat kleine schoonheidsfoutjes waren dat de mierikswortel te overheersend was in het voorgerecht waardoor de vis weggedrukt werd, (zelf de stroop van visgraten, die echt voor een smaakexplosie zorgde, kon hier niet goed tegenop). Daarnaast moesten wij erg lang wachten tussen de 3e en 4e gang.

Maar dit werd ruimschoots goed gemaakt door het bijzondere eerste hapje van mossel en appelsorbet, de heerlijke kwartel en de fijne combinatie tussen het vegetarische tussengerecht en daarbij geschonken alcoholvrije alternatief.

Vooral de sommelier verdient een groot compliment. De geschonken wijnen zijn goed, de alcoholvrije opties zijn indrukwekkend. Fijn dat een restaurant een serieus alcoholvrij alternatief biedt, wat net zo goed (en soms zelfs wel beter) een geheel vormt met de gerechten. Daarnaast was zij zeer vriendelijk, had verstand van zaken, en knalde de passie er van af.

Fijn om een restaurant met een jonge, talentvolle en passionele brigade erbij te hebben in Rotterdam!
Andzelika C.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Het begon allemaal uit de passie voor het eten en de bijpassende wijnen. Gisterenavond hadden wij de mogelijkheid om de culinaire experience bij SAVAGE te ervaren. Onvergetelijke ervaring onder de eikenboom, heerlijk gerechten en zorgvuldig gekozen wijnen bij elke gang. Zeker een aanrader!
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Dit restaurant geweldig noemen doet het zelfs tekort. restaurant Savage heft ons 1 van de beste culinaire ervaringen geboden in een jaar waar we veel restaurants hebben bezocht. Het eten: briljant, innovatief, creatief en gewoon erg lekker. Zeer verrassende combinaties die allemaal klopten. Drank: leuk bierarrangement, maar vooral het non alcoholische arrangement was uitzonderlijk. Geweldige sapjes van bekende en onbekend fruit en groenten, in prachtige manier geserveerd. Bediening: jong, informeel, zeer bekwaam, opmerkzaam en vriendelijk. Locatie prachtig ingericht (misschien nog wat aan geluidsisolatie doen: beton weerkaatst het geluid flink). In mijn persoonlijke top 3 van Rotterdam (samen met FG en Yama)
M D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Zooooo lekker! De verwachtingen waren al hoogespannen door de reviews hier, maar zijn toch nog overtroffen. Bijzondere smaak combinaties die toch nooit botsen. Bijzondere wijnen in het bijpassende wijnmenu.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Wat een topervaring. Fantastische sfeer, mede door het professionele en jonge personeel. Ongelofelijke hoge value for money. Volgend jaar een ster, kan niet anders.
Tijn M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Fantastisch restaurant! Sfeervol, authentiek, goede bijzondere gerechten, fijne goede en aardige bediening en weten waar ze over praten. Echt een aanrader!
Jasper W.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Geweldig restaurant voor iedereen die houdt van een complete ervaring met een personal touch. Die is goed zichtbaar als de menu's worden uitgedeeld: ieder krijgt een eigen blad, dat is verzegeld met het rode lakzegel van de zaak. Zodra het zegel is doorbroken, ontvouwt zich de wereld van Xander Rodrigues en zijn team en die wereld blijft uitdagend tot de laatste afdronk.

Xander heeft goede mensen om zich heen die het vak verstaan en begrijpen waar gastvrijheid om draait. Xander heeft ons langs 6 gerechten (die waren altijd precies op de goede temperatuur uitgeserveerd, soms met en koude verrassing op -2 graden celsius) en het bijzondere wijnarrangement geleid. Hij was ook zo vriendelijk om ons desgevraagd achteraf per e-mail - voorzien van uitgebreide toelichting - te laten weten wat we precies gedronken hadden. Deze nazorg is kenmerkend voor de personal touch bij Savage en er zijn weinig restaurants in dit segment die daaraan kunnen tippen.

Over het menu, de makreel en de geit in het bijzonder, is hier (en in diverse media) al het nodige geschreven, daarbij sluit ik me graag aan. Het kleine schoonheidsfoutje in de akoestiek wordt, naar ik begreep, eind 2016 middels een bouwkundige ingreep verholpen. Ik kom graag terug om te genieten van de akoestische fintetuning, een nieuw menu en hopelijk dezelfde authentieke en sprankelende presentatie van de crew.

Bedankt!
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Na er veel goeds over gehoord te hebben hier onlangs wezen eten. De ontvangst was vriendelijk, de sfeer in het restaurant in eerste instantie wat kil. Bij het ontvangen van de kaart konden we kiezen uit 4-5-6 of 7 gangen die allen op de kaart al beschreven staan, een zeer beperkte kaart. Zodra je voor een bepaald aantal gangen kiest zijn bepaalde gerechten niet mogelijk in het menu op te nemen wat bij een beperkte kaart niet uitnodigend is tot het nemen van een meer gangen menu. Uiteindelijk kozen we om die reden om allen 2 gerechten a la carte te bestellen. De gerechten waren stuk voor stuk zeer smaakvol en mooi opgemaakt. De wijnkaart is goed in balans met mooie wijnen op de kaart. De bediening is vriendelijk, competent maar iets aan de zakelijke kant. Een restaurant met potentie al moeten ze oppassen niet de uitstraling van een sterrenrestaurant te willen hebben als je nog niet op dat niveau bent......