Restaurant Savage

Schiedamse Vest 14 3011 BA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Savage

Savage is de Engelse vertaling van barbaar, dus als je een stukje wildernis in Rotterdam wilt zien, ben je op de goede plek. Een jong team wordt geïnspireerd door de rauwe schoonheid van de natuur. Op het menu staan hele creatieve gerechten, het is een mooi voorbeeld van culinair toegepaste no waste. Hier wordt alles gebruikt van de groentes, de dieren en vissen. In het restaurant staat een echte eikenboom en aan de zijkant een glazen wijnkast met de meest bijzondere wijnen.

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant Restaurant Savage

Diner Woensdag t/m zondag 17:30 - 22:30
Lunch Donderdag tot en met zondag 12:00-14:00

Vanaf 24 juli tot en met 15 augustus zijn wij gesloten vanwege de zomervakantie.

Sluitingstijd

9,3
9,1
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Zalig gegeten en geweldige service!
AlieWieke H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Wij vonden het een belevenis.
Wat een creatieve keuken (kok).
Bediening attent en prima uitleg van de gerechten.
Heerlijke avond gehad!
Wimpo .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Wat een geweldig restaurant: alles klopte tijdens onze avond!! Zeer vriendelijk, attent en terzakekundig personeel. Met name heel fijn contact met de al eerder door Loek genoemde dame met de blauwe jurk. Wat een goede en fijne gastvrouw!! Goede wijnen. Zeer verrassende en smaakvolle gerechten (met een hoge zuurgraad, daar moet je van houden), prachtig opgedekt; heel creatief: kunst op het bord!! Mooi strak modern interieur. Tafeltjes niet te dicht op elkaar en de muziek niet te hard. Goede koffie. De rekening aan het eind van de avond was zeker niet laag, maar we hebben een fantastische ervaring beleefd. Helaas gaat Savage sluiten.
Ruth V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Bijzondere smaken, bereidingswijze en ingrediënten. Heerlijk.
Zeer geschikt voor lange gesprekken en warm gezelschap.
g V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Wijnen zijn behoorlijk aan de prijs , evenals de friandises.
teleurstellend, dat er weinig alternatiefs geboden kan worden , als men onverwacht aankondigt geen vis of orgaanvlees te willen eten.
Het aangeboden alternatief ( het enige wat er was), Franse duif, was aan de erg rauwe kant.
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
De lunch moet nog ontdekt worden bij Savage, maar wij maakten dankbaar gebruik van de rust in de zaak om het ene na de andere heerlijke visgerecht te proeven. En ondertussen uitgebreid te kletsen met de bediening over de wijnen, smaken en de zaak. Leuk ook om na afloop even in de keuken te kijken. Jonge honden met een missie!
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Restaurant Savage scoort hoog in de Gouden Pollepel (AD) en dus willen wij dat zelf beoordelen. Het restaurant heeft zich, gezien het heerlijke weer, verplaatst naar buiten. Op de stoep wel te verstaan. Onze tafel van formica wiebelt en dat laten wij merken. De ober geeft aan dat dat bekend is en dat er twee tafels wiebelen. Dan denken wij; laat ze repareren of gooi ze weg. Wij krijgen een andere tafel maar die is niet echt schoon. Enfin we doen het ermee. Overigens; geen tafelkleed maar gelukkig wel katoenen servetten.
Het restaurant zelf hebben wij natuurlijk ook bekeken. Erg steriel maar omdat er niemand zit willen wij er niet echt een oordeel over geven.
Wij krijgen een verzegelde brief waarin wij het menu aantreffen. Er staan 8 gerechten op. Zowel voorgerechten, hoofdgerechten als nagerechten. Wij kiezen uiteindelijk voor een 5 gangen diner. Van scheermesje met noordzeekrab ragout, meerval met savooikool, asperges met aardpeer, en duif met rabarber. De opmaak van de borden is alleen al het bekijken waard. Zeer creatief. De porties zijn niet groot maar wij zijn daar erg blij mee. Het is meer een proeverij van bijzondere smaken. Wat ons wel opvalt is dat er veel zuur in en op de gerechten zit. De uitleg daarbij is dat zuur het vettige elimineert. Maar voor ons is het zuur een beetje teveel van het goede. En de sous-chef begrijpt dat ook. Alles bij elkaar kunnen wij vaststellen dat er goed gekookt wordt maar het kan nog iets beter. Dan de bediening. Deze avond worden wij geholpen door een dame die wij vanaf dat moment "lady in blue" noemen. Zij snapt het vak als geen ander. Erg attent, vriendelijk en verstand van zaken. Wij geven haar een pluim ! Haar wijnadvies is een voltreffer: Albarino Finca.
Conclusie: alles bij elkaar een voldoende maar het kan en moet nog beter. We houden er rekening mee dat het restaurant pas vanaf september 2016 open is. Er is nog wel wat werk aan de winkel en in de keuken.
Loek Wijchers
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Verrassende gerechten, mooie smaken en goed van portie. Bijpassende wijnen heel goed. uitstekende uitleg over de opbouw van het menu. Kortom een feestje om er te eten.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het diner heeft ons over troffen. Geweldige combinaties die onze smaak pupillen strelen.
Komen zeker terug. Knap van zo'n jonge kook.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Gisteren gaan lunchen en, wowwww, wat een goeie zaak. Leuke bediening en jammer dat het niet zulk weer was dat we buiten konden zitten maar binnen is het ook erg leuk. Mooie en schone toiletten met stoffen handdoekjes.
3 gangen lunch met leuke en vooral lekkere amuses.
. Scheermes •
• Rotterdams uitje •
• Noordzeekrab ragout •
Noordzeekrab, witlof, appel, hangop, wortel vinaigrette
Asperges, kruisdistelzwam, gepekelde eidooier, aardpeer
Harder, savooikool, laurier mousseline
Leuke wijnkaart en de mogelijkheid tot glazen wijn. Wij gaan zeker een keer een 6 gangen diner doen.
Stephane L.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Meeste van de schotels waren verrukkelijk andere iets minder naar onze smaak (soms de indruk van teveel smaken of dat de smaak van het krab bvb verdwenen is) maar dat is eerder een persoonlijke voorkeur zou ik zeggen. Lekker eten dus!

Dienst was werkelijk heel attent, vriendelijk en probeert niet om consumptie op te drijven. We hadden aangegeven dat we om 19.50 moesten vertrekken ivm voorstelling, alles werd prachtig en netjes geregegeld om exact op het opgegeven tijdstip te vertrekken!

Overal: prachtige avond, we raden iedereen aan om langs te gaan! Wij doen her zeker nog eens !!
marlies K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Bijzondere smaken maar erg kleine porties. Qua wijn kun je kiezen uit 2 arragementen. Wij hadden medium wat ook al zeer aan de prijs was maar viel tegen. Geen bijzondere wijnen. Al met al toch enigszins teleurstellend na alle goede recensies die we gelezen hadden.
Anja D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Leuke locatie, bediening is erg beleefd en formeel, bijna streng "als u de menukaart wilt meenemen dan nu graag in de tas zodat de tafel schoon is", bijzonder kleine porties (wat we kregen was wel heel lekker en mooi gepresenteerd), geen goede value for money verhouding.
Jammer!
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Erg lekker gegeten, de gerechten stuk voor stuk erg verzorgd. Veel aandacht besteed aan de combinaties. 5 gangen menu besteld, was prima qua hoeveelheden. Bediening zorgzaam en attent, doen hun uiterste best het naar je zin te maken en niet te stijf, zoals het hoort.
Bas P.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Lekker gegeten in een mooi restaurant dat duidelijk een gooi gaat doen naar een Michelin ster. De prijzen zijn daar helaas al een voorschot op, wij waren uiteindelijk 150 euro p.p. kwijt, vooral de prijzen van het wijnarrangement zijn stevig. Met name de voorgerechten zijn erg lekker, de meeste amuses, het hoofdgerecht en de kazen vond ik wat minder. De bediening is goed, en het is een erg mooie zaak dus zeker een bezoek waard?
Bart E.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Lekker gegeten en erg vriendelijk en correcte service. Wij vonden het eten wel behoorlijk aan de experimentele kant. Borden/porties zijn ook redelijk minimaal. Maar zeker een prima ervaring, weet niet of ik er snel weer heen zal gaan.
cynthia A.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Heerlijk restaurant wat betreft sfeer. De bediening is keurig met een fijne iets informele houding. Het licht en de inrichting zijn wat mij betreft heerlijk. Niet te donker, maar ook niet te licht dat het ongezellig wordt. Het eten was geweldig. Het zijn hele mooie natuurlijke/aardse gerechten die er prachtig uitzien, met een pure smaak. Ik heb me laten vertellen dat alle delen van het dier gebruikt worden, wat je natuurlijk alleen maar toe kunt juichen. Veel wordt bereid op een big green egg. Wat betreft wijnen zou ik zeker aanraden een arrangement te nemen, waarbij de 'toegankelijke wijnen' prima zijn. Wij hadden een aantal zware wijnen waardoor het gehele arrangement wel een gevorderde drinker vergt. Ik ga volgende keer zeker het bierarrangement proberen, lijkt me geweldig met de stijl van koken.
Jochem W.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Helaas maakte het de hoge verwachtingen niet waar.
Eind van de avond ruim 30 minuten moeten wachten op toetje, smaken ok maar niet bijzonder, gerechten zeer klein.
Voor hetzelfde geld ga je naar een zaak met een ster waar de lat echt een stuk hoger ligt.
Claire N.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Wij hebben en heerlijke avond gehad! De ambiance is perfect: het restaurant oogt chique maar het gebruik van natuurmaterialen (de boom, houten tafels etc.) maakt het tot een ongedwongen en fijne plek. Het eten was eveneens heerlijk: verrassende en creatieve gerechten. Tevens voor mij als vegetariër had men een leuk menu samengesteld. Professioneel maar gezellig personeel. Lekkere wijnen: leuk dat men de keus krijgt tussen twee "klassen" wijn. Wij komen hier zeker terug!
Marc M.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Keuze uit een 5, 6 of 7-gangen menu. Wij kozen voor de 6 gangen, met aangepaste wijnen.
Bij elke gang werden we aangenaam verrast door de samenstelling van de gerechten, telkens weer kregen we een zeer lekker gerecht met prachtige smaakervaringen.
De keuze van wijnen sloot uitmuntend aan bij de gerechten.
Er werd voldoende tijd gelaten tussen de verschillende gangen zo dat je telkens extra kon nagenieten. Hierdoor zit je hier snel 3 à 4 uur aan tafel.
Zeer vlotte bediening met bij elk gerecht een deskundige uitleg.
Zeer de moeite waard en een geslaagd verjaardagsetentje voor de echtgenote.
Een aanrader voor wie van lekker eten houdt met een vleugje eigentijdse invulling.