Restaurant Satéhuis

7,2
7,1
Mokum8 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
De saté is heel goed maar verder...totaal niet Indonesische smaak.
De pisang goreng met poedersuiker...hoe bedenk je zoiets???
Naai goreng is alles behalve nasi goreng, geen trassi.
De prijzen zijn veel te hoog!
Erg jammer want de Indonesische keuken is nml waanzinnig lekker, zelf Indo maar beschamend dit 'restaurant'
Wimenlouise .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
we hadden er wat meer van verwacht. Prima en vlotte bediening maar eten is fantasieloos. Daar kun je veel meer van maken door mix van sauzen, beter en gevarieerder vleeskwaliteit, meer gebruik van oosterse kruiden etc. Ook de inrichting kan een oppepper gebruiken. De naam van het restaurant dekt de lading niet. Met satevlees kun je veel meer doen dan dat satehuis laat zien. Kom op , team satehuis, dit kan beter......
EvaGrim .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Superlekkere sate van echte houtkoolgril. Hele vlotte bediening. Voor leuke prijsjes mag je ook nog van de saladebar halen. De menuutjes zijn een aanrader met veel lekkers. De sate kambing (lamsvlees) is erg lekker en ook de soepjes zijn lekker. Enig minpuntje misschien dat typisch Indische bijgerechtjes zoals atjar, seroendeng en gefruite uitjes ontbreken of in kleine hoeveelheden komen, en de sambal moet je apart bijbestellen. Restaurant zit heel handig tegenover het filmhuis (Groninger forum). Wel reserveren rond het weekend want het is een grote zaak maar kan erg vol zijn. Ook vol zit je hier lekker ruim. Wij zijn er twee keer geweest en vonden het helemaal top!
Vnesz .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Vanavond een bestelling via de website gedaan voor 2x menu nummer 18 Saté Ajam. Na een uur wachten nog geen bezorger gezien, dus gebeld. Er werd gezegd dat de bezorger al een poosje onderweg was. Dus weer wachten, inmiddels was het 19.00 uur geweest en bijna 1,5 uur na de internet bestelling en hèhè daar was het eten. De saté was lauw, de rijst oke en het bekertje ketjapsaus was gewoonweg koud. Alsof het überhaupt nooit warm was gemaakt. We moesten de maaltijd dus eerst zelf opwarmen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij het Satehuis en ik heb dan ook niet zoveel zin er weer te bestellen ondanks de smaakvolle saté's.
Mark P.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Wij waren met een groep van 7 en we hadden gereserveerd. Er was netjes een tafeltje vrij gehouden en de binnenkomst verliep prima. Maar na de hele eet ervaring was duidelijk waarom het restaurant Satéhuis heet - de saté is fantastisch maar al het andere eten is de moeite niet waard.

ETEN
Het eten was vrij wisselend. De spare ribs waren best aardig en dat gold ook voor het meeste andere eten. De saté stokjes en de saus waren beide heel erg goed. De saus was iets donkerder dan sate saus die ik gewend ben en heel erg smaakvol. Het vlees werd op een soort binnen barbecue gegaard waardoor er een perfect "grill" smaakje aan zat.

De rest van het eten was allemaal best lekker, maar vaak zomaar op een bord gekwakt, zelf had ik de Nasi Tjampur speciaal. Hiervan was eigenlijk alleen de sate kanbing heel erg goed. Verder kreeg je een bord met in het midden rijst, en de rest van de gerechten waren er maar een beetje tegenaan gegooid. Daarnaast was bijvoorbeeld de Rengdang helemaal niet zo goed en ook niet lang genoeg gegaard om echt lekker zacht te zijn.

Conclusie ETEN
Prima home-style eten, maar voor een restaurant helemaal niet bijzonder - behalve de Saté. Ga je echt naar het restaurant voor de saté? Dan heb je voor een fatsoenlijke prijs heel goed eten. Voor de andere gerechten zou ik niet terugkomen vanwege het amateuristische niveau in de keuken. Tegenover andere restaurants waar op een hoger niveau gekookt wordt is het ondanks dat ik prima gegeten heb niet eerlijk om meer dan een 6 te geven.

SERVICE
Wij werden netjes bediend door knappe Aziatische dames die hun werk goed verstonden. Zoals je het verwacht in een niet te duur restaurant, geen bijzondere plus of minpunten.

DECOR
Er zijn een aantal vrij comfortabele zitplaatsen en het restaurantje is best goed ingericht. Er is een open keuken, wat ik zelf heel fijn vind en het is er best sfeervol. Achter de bankjes aan de muur zitten de radiatoren, bovendien waren die aan de bovenkant niet super schoon noch goed afgewerkt. Al met al een aardig decor want in deze prijsklasse kom je gewoon kleine nadelen tegen.
Bianca Z.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Vanavond heerlijk wezen eten bij het satehuis, echt super lekker gegeten en absoluut niet duur! Vriendelijk personeel en snelle service! Wij komen hier zeker nog een keer terug! :)
Bbfazer .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Heerlijke saté en nog lekkerder vond ik de babi gulling, heerlijk krokant buikspek. Veel verschillende saté soorten, met heel erg lekkere pittige zelfgemaakte ketjapsaus. Je proeft duidelijk de houtskool smaak waarop het vlees gegrild is. Bediening is top door de eigenares zelf. Kortom een aanrader om eens lekker te genieten van de klassieke sate op houtskool, die je zo nergens kunt krijgen.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
We hebben er prima gegeten. We kozen voor een menu met Lemper, soep en sateschotel, ijs en thee.
Locatie lekker dichtbij de stad.
Goede vlotte bediening.
Ben E.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Donderdag j.l. hier samen met mijn vriendin gegeten. We kwamen hier met een voucher van Dagpas. Mijn vriendin nam als voor gerecht de Soto Ajam. Een smakelijke rijk gevulde soep met veel kip. Ik nam als voorgerecht de Lemper, kip kerrie verpakt in een rijstrolletje. Was op zich wel lekker, kreeg het alleen nog in folie ingepakt,leek net uit de magnetron, op mijn bord. Was een hele toer om het hete ding uit te pakken. Weet niet of dit zo hoort maar was best lastig.
Daarna namen we de Babi Guling en de Sate Mix als hoofdgerecht. Beide gerechten waren erg smakelijk met veel vlees en rijst. Er was alleen geen groente bij. Dat moest je halen bij de saladebar. Best veel keus hier, alleen vonden wij dit niet zo passen bij onze Indische maaltijd. Wij hadden Indische groenten beter passend gevonden.
Kortom het gebodene was erg lekker met hier en daar een klein minpuntje.
Djoeka .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Ik vond de soto ajam zeeer tegenvallen! Zat vol met ALLEEN tauge hier en daar wat gesneden prei.. En de kip van de soto ajam was volgens mij verre van vers het leek wel uit een blik te komen. De saus van de gebraden kip was ook teleurstellend.. De saus leek uit een kant en klare pot tekomen.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
We herkennen veel in de voorgaande recensies. Het komen en gaan van de afhalers en thuisbezorgers in combinatie met de bijbehorende tocht. Oh ja en dan de saladebar. Gauw mee stoppen zou ik zeggen. Het eten, hoewel beter dan bij menig Chinees, kan authentieker. Neemt niet weg dat we er vanavond lekker gegeten hebben voor een faire prijs. De bediening is beter dan in het gemiddelde restaurant in Nederland.
SidoniaNL .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
We kwamen met een grote groep van ca 10 personen binnenvallen en wilden nog snel wat eten voordat we met de trein naar het zuiden zouden vertrekken. Ontzettend aardige en prettige bediening, flexibel en lekker eten. Ook tekenend voor het Sate-huis: in de haast was ik mijn mobiel vergeten, deze hebben ze opgestuurd zonder kosten in rekening te brengen. Een volgende keer kom ik er weer.
Elles P.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Tussen de middag even gelunched omdat we wat gezond wilden eten en er weinig saladebars in Groningen zijn. We vonden het een aanfluiting eerste klas. Het restaurant is smoezelig en donker. Het is er verre van gezellig. Dat lag ook wellicht aan het feit dat we de enige gasten waren. Het portie saté en gado gado dat we bestelden was liefdeloos en zonder smaak klaargemaakt. Gewokte sperziebonen, taugé en kool met een kwak satésaus. Hoe anders smaakt het in Indonesië zelf. De twee minimale glaasjes wijn (3 slokjes) waren ook niet om over naar huis te schrijven. In totaal kostte ons dit nietszeggend hapje eten wel 27 euro. Misschien zijn we verwend in Amsterdam, maar dit mag voor mij geen authentiek Indonesisch eten heten.
Hilje-Maarten .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Mijn vriend wilde me hier altijd al eens mee naartoe nemen en zo gebeurde
het afgelopen zondag dat we bij het satehuis hebben gegeten.

Een aangename verrassing!
De vegetarische sate is heerlijk, dat heb ik weleens anders ervaren.
satesaus is ook lekker, evenals de lontong rijst.
Gewoon goed voor elkaar

Zeker voor herhaling vatbaar.
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Het is een feest hier te kunnen eten. Misschien is het culinair niet van het hoogste niveau, maar het is gewoon wel erg lekker! We hebben hier samen gegeten en gesmuld van saté mix. In plaats van de witte rijst bami serveren was geen probleem. De hoeveelheid was ruim voldoende. Halverwege werd vriendelijk gevraagd of alles naar wens was en of het kommetje satésaus nog aangevuld moest worden. Daarom voor het eten en de service een acht. Betaald voor 2 x menu incl. nagerecht + 3 consumpties: 53,80. Een aanrader, wij komen hier graag nog een keertje terug.
Leon S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Gericht aan het Satehuis,

Gisteren heb ik om 20:48 een online bestelling geplaatst van 20,20 euro bij het Satehuis in Groningen. Ik heb het volgende besteld: 43. Patat Frites, 9. Pasteitje, 11. Pangsit Goreng, en 19. Sate Babi met Bami en satesaus. Normaliter bestel ik altijd via thuisbezorgd.nl en ben ik zeer tevreden over de kwaliteit van het eten, maar omdat jullie een leuke actie hebben met een gratis drankje heb ik besloten om rechtstreeks bij jullie te bestellen.

Gisteren was ik absoluut niet tevreden over de kwaliteit van het eten. De Patat Frites waren slap en doordrenkt met frituurolie, het hele zakje eromheen was zelfs doorweekt, ook stonken de frites naar oude olie. Het Pasteitje leek er eentje die opgewarmd is uit de vriezer, dit kan natuurlijk en hier is niets mis mee, maar ik had het niet verwacht omdat de saté altijd zo goed smaakt. De Pangsit Goreng was smakeloos, de vulling was minimaal, echt nauwelijks vulling, en in één van de vijf zat een zwarte haar van een centimeter of 7. Tenslotte was de saté wel erg lekker, de saus heerlijk zoals altijd, maar de bami was lauw, hooguit een graad of 30, en dat terwijl ik op 500 meter vanaf het Satehuis woon.

Al met al dus geen goede ervaring gisteren. Dat betreur ik enorm want ik heb altijd heerlijk gegeten bij het Satehuis en vertel dit ook altijd aan vrienden en familie. Ik zal in de toekomst misschien nog eens eten bestellen bij het Satehuis en ik hoop dat het dan de kwaliteit heeft zoals ik gewend ben, en zoals het hoort. Ik kom zelf uit de horeca en besef me maar al te goed dat het soms extreem druk is en dat de kwaliteit daaronder leidt. Toch wacht ik liever iets langer op goed eten, dan kort op slecht eten.

Ik hoop dat u hier iets mee gaat doen zodat de kwaliteit de volgende keer wel op orde is.
Sanniee .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Leuk restaurant, eten is lekker, bediening goed. Ook bestel ik vaak eten bij het satehuis, snelle service. Ik ben vooral gek van de Gado Gado met pindasaus, heerlijk!
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2013
In plaats van een broodje waarvoor we eigenlijk de stad ingingen, het satehuis aanbevolen gekregen. Gelegen aan een van de drukste straten van de stad, is parkeren alleen mogelijk in een van de nabijgelegen parkeergarages (maar zelf stonden we met de fiets midden voor de gevel).

Het satehuis is een Indonesisch restaurant dat ook afhaal en bezorg-aan-huis kent. Niet te dicht bij de deur gaan zitten dus, het is er een komen en gaan en tochtig. We wisselden dan ook al snel de ons toegewezen zitplaats om voor een betere.

Het Satehuis beroept zich op de sate en die is lekker en in een redelijk aantal variaties verkrijgbaar, varken, rund, garnaal, kip, vis, alles kan aan een stokje en gegrild. De smaak is prima al was de zalmsate wel wat fladderig. De overige stokjes van het menu waren prima en daarbij een flinke schep nasi, enkele sausjes en een voorgerecht en er is voor een nagerecht nauwelijks nog ruimte.

Een leuke plus is de saladebar. Hoewel niet super uitgebreid en wel erg op de itialiaanse toer met olijven en tapenade, is het toch lekker een schaal vol frisse rauwkost te kunnen scheppen en bij de maaltijd te mogen nuttigen. Maar zoals gezegd, het zou wel iets meer bij het Indonesische karakter van het restaurant mogen worden aangepast.

Prima gegeten voor een prijs die hoger ligt dan een gemiddeld eetcafe maar daar stijgt de sate-plus die men hier serveert ook bij uit, dus de maatvoering is goed.
Joepmeloen .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Nog maar een keer heengegaan dan, deze keer met collegae. Nou, ik zal wat voorzichtig zijn in mijn bewoording, want de vorige recensie die ik heb geschreven over het satéhuis werd niet geaccepteerd door Iens, kennelijk mag je ook als meesterproever niet altijd zeggen waar het op staat.
Allereerst dien ik te zeggen dat de service gewoon goed is, aardige mevrouw die haar best doet! Over het eten kan ik echter niet veel positieve dingen zeggen. Zo is geen enkel stukje vlees ook daadwerkelijk van de haas (zoals op de menukaart staat aangegeven) en ogen de salades niet dagvers. Daarnaast zijn de sausjes niet authentiek. Voor mij geen topervaring, maar sommige van mijn collega`s aten hun vingers er bij op. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur zal ik maar zeggen.
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
sate's+toebehorens verrassend lekker.. maar die europese salade bar totaal misplaatst toch.. maf maar verders wel hoor oke2..