Restaurant Santorini

Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 16:30 - 22:00
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Weer eens hier de Griekse keuken, niet mijn favoriet keuken eerlijk gezegd, vanwege de vaak 'te' grote hoeveelheden vlees, maar heeft men dit goed weten in te perken.

Prettige ontvangst door vlot personeel. Prettig ingericht zaak met redelijk veel afstand tussen de tafels. Gelukkig een beknopte menukaart, goed ingedeeld, ook voor vegetariërs is hier voldoende te kiezen.

Lekker gerechten, keurig opgemaakt. Kortom mijn vertrouwen in Griekse restaurants is door Santorini weer toegenomen
Willy P.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Fijn ontvangst, we mochten onze tafel uitkiezen. Mousaka en rundvleesstoof met groente. Beiden heerlijk.
Griesmeelpudding met honing en bladerdeeg was top. Van harte aan te bevelen.
Kirsten B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Ontvangst was prima. En zonder reservering was er toch nog plek.

Beide hadden we een voorgerecht. Ik had de spinazie in bladerdeeg mijn partner de gefrituurde ansjovis. Was beide heel lekker.

Als hoofdgerecht had ik de 5 lamskoteletten en mijn partner de verrassing van de chef ( moussaka, souvlaki enz.)

De hoofditems waren allemaal heel goed en lekker op smaak. Wat ik jammer vond dat als garnituur een berg ijsbergsla werd gebruikt, deze oogte niet heel vers, knapperig. En er werd gekozen voor een garnituur van doorgekookte broccoli en wortel. Dit haalde de gerechten nog al naar beneden. Heel zonde. Vandaar de 7.

Verder hebben we een heerlijke avond gehad met vriendelijke bediening.
Sushma A.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Lamsbout met aubergine uit de oven was heerlijk,mijn gerecht niet zo,kregen een welkoms apperatief waren aangenaam verrast, jong personeel , misschien wat meer manesment
Freek H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Was dit even een verassing voor ons Rotterdammers. Bij binnenkomst ontvangen door een zeer aardige eigenaar. Vervolgens hebben we als voorgerecht de gebakken mosselen genomen met heerlijke saus. Als hoofdgerecht hebben we de specialiteit van de kok genomen met Suzuki, suflaki, mousaka en giros. Alles was zeer lekker en verdiend zeker de cijfers die wij hebben gegeven. In een woord FANTASTISCH. Als we ooit nog een keer in de buurt zijn van dit restaurant gaan we zeker hier naar toe.
Anne Marie K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Dit Griekse restaurant is sinds kort een nieuw gezicht in Berg en Dal in een mooi oud horecapand dat al vele restaurants gehuisvest heeft. Het restaurant is prettig ruim van opzet en sfeervol ingericht. Dat doet de uit de toon vallende Griekse nepbeelden bij de ingang vergeten.

De menukaart biedt geen verrassingen, de bekende gerechten die je in de meeste Griekse restaurants buiten Griekenland ziet. De voorgerechten liggen in een schappelijke prijscategorie, rond de 6 euro. Wij kozen voor spanokopita (bladerdeeg gevuld met spinazie en feta) en voor keftides, de bekende gehaktballetjes in tomatensaus. Helemaal niets mis mee.
Mijn disgenoot ging daarna voor de moussaka terwijl ik de wodino me melitzana wel eens wilde proberen, simpelweg omdat ik mezelf nooit de tijd gun om langzaam gegaard rundvlees te maken in dit geval met aubergine. Dit was prima voor elkaar.

Kortom, de kaart is niet verrassend en we zouden graag wat meer durf zien, de prijs/kwaliteit verhouding is in orde, de porties mogen best wat kleiner. Erg attent en vriendelijk personeel.