Restaurant Saffraan

Oudegracht aan de Werf 146 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Saffraan

Heerlijke Turkse specialiteiten

In het hart van de Domstad aan een historische werf genieten van heerlijke Turkse specialiteiten. Traditie, verse producten en oprechte gastvrijheid gaan hier hand in hand. De meiden in de bediening zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam. Gastvrijheid als een warm bad.

Meer informatie over restaurant Restaurant Saffraan

Dinsdag t/m Zaterdag 16:30 - 22:00

danisf .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
De vorige keer was de manti (Ravioli) zo lekker dat ik het weer heb besteld. Wederom ECHT de lekkerste. Ik kom er graag voor terug. Het viel ons op dat de kaart was uitgebreid met o.a. cop sis. Lijkt op sis kebab maar dan aan een kleiner spies en kleinere malse stukje vlees gecombineerd met heerlijke brood. Aanrader!
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Zeer vriendelijk personeel en heerlijk Turks eten. Jammer dat hun menukaart op hun website niet overeen komt met die die je in het restaurant kreeg. Had me al op het een en ander verheugd wat dus niet meer op de kaart stond. Erg jammer. Het eten is verder erg goed van smaak en vers. Vlees lekker mals. De service is snel en de oplettendheid van het personeel erg goed. Met name de inktvisringen zijn een aanrader. Niet van die smaakloze diepvries dingen die je in veel andere restaurants krijgt maar heerlijk gekruid.
Leuk dat het bezoek zeer divers is. Alle culturen en leeftijden.
Een aanrader.
Dionne D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijke avond gehad en heerlijk gegeten. Uitstekende en vriendelijke bediening. Ik vond de inrichting een beetje kaal. Een orientaals restaurant verwacht ik wat meer snuisterijen. Nu alleen de lampjes. Dat alles LICHT was maakte het wel wat "sjieker" en ruimer. Is niet verkeerd hoor maar ik had andere verwachting. Ik was eerder in uw restaurant geweest en toen zag het er volgens mij anders uit.
suzannedewit .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Een zeer leuke restaurant, met lekker eten, fantastische bediening, leuke inrichting en gezellige sfeer.
We komen zeker terug
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Prachtige ambiance in het centrum van Utrecht. Gastvrij ontvangst en bediening. Heerlijk gegeten! Wij waren met een groep van 12.
Teunie D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Prima gegeten. Het was heerlijk en goed verzorgd.
Patrick S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Saffraan. Gezellige, attente en vlotte bediening. Onze keuze was gevallen op het 3-gangen Mezze-diner. Vooraf een zestal heerlijke salades met Turks brood. Het hoofdgerecht was een plateau met 9 gerechten/hapjes. Ruim voldoende voor 4 hongerige mannen. Super! Aanrader!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Rozemarie O.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Het restaurant ziet er gezellig en strak uit. Prijs-kwaliteit verhouding vond ik persoonlijk niet goed. Het mag wel iets goedkoper voor de kwaliteit voedsel die je krijgt. Het is wel goed van smaak, maar niet speciaal. De service vond ik matig. Ons voorgerecht stond nog op tafel en het hoofdgerecht werd al opgediend. Het was 'te vroeg' klaar volgens hen.
Fokko S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Werkelijk fántastisch gegeten! Ben in mijn leven al in meer dan 100+ restaurants geweest, maar deze staat zeker in de top 10. Om te beginnen is het restaurant van binnen prachtig sfeervol ingericht. En alle gerechten waren top qua smaak en verrassing. Als voorgerecht had ik de garnalentajine. Als hoofdgerecht de mixed spies. Gezamenlijk hadden we enkele bijgerechten, en na afloop koffie. Mijn metgezel koos voor ijs, wat hem voortreffelijk is bevallen. Een aanrader in Utrecht! Enige verbeterpunt is de bediening die iets attenter zou mogen zijn.
Julian B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
We hebben ons met zijn 2en net heerlijk vol gegeten bij saffraan. Als voorgerecht hadden de koude mezze. Deze bestond uit meerdere dips, salsas en spreads met Turks brood.

Als hoofd gerecht hadden de lams tajine en de sarma. We kregen een flinke portie en konden met moeite alles op. Het smaakte ook erg goed. De tajine was misschien wat zoutig maar de vele groente en gedroogde pruimen maakte dat meer dan goed.

De heren in de bediening waren ook erg vriendelijk en deden goed hun best.

Wij zijn tevreden, vol en blij weg gelopen. Met een karaf wijn waren we voor 59 euro klaar.
Emmy H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Laatst een keer op een mooie dag doordeweeks gegeten. Er was gelukkig nog net 1 tafeltje vrij op het terras. Binnen zag het er erg leuk uit, maar zat er nu niemand door het mooie weer. Alles op de menukaart klonk erg lekker, dus we hadden moeite met kiezen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de vis tahine en mijn tafelgenoot voor de gevulde aubergine. Allebei erg lekker, zeker aan te raden, alleen wel erg grote porties. Daardoor hadden we helaas geen plek meer voor een toetje. De bediening was ook oplettend en attent. Ik zou iedereen aanraden om hier een keer te gaan eten.
Mlousberg .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk buiten aan de oude gracht gegeten bij restaurant Saffraan.

Vis Tajine is een echte aanrader. Volle smaak en niet zwaar.
joop K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Fantastisch gegeten wederom bij dit sfeervolle restaurant. Met zijn vijven hebben we niets aan te merken alleen maar lovende woorden. Warme ontvangst met persoonlijke aandacht.
De gegrilde zalm met spinazie, de tajine met vis en een met kip, de inktvis en de dorade, super!
Alles gelijk op tafel, zo hoort het.
Natuurlijk gaan we weer terug naar de oudegracht.
Happpers .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Overheerlijke gegeten op een mooi plekje in Utrecht. De gerechten smaakte uitermate goed en de bediening was vriendelijk.
hendrikv .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Hele lekker tappas, mooie locatie en een mooie omgeving, vriendelijke bediening. Af en toe is het wat krapjes om te zitten. Met mooi weer zeker een aanrader.
ben_donatz .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Erg lekker tapas gegeten. Een keur aan verschillende gerechten werd perfect geserveerd. In een erg leuke sfeerr hebben wij genoten van deze heerlijke maaltijd.
mrkaas .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Goede ervaring bij Saffraan! Met een vriend buiten op het terras gegeten. Midden in Utrecht en toch het gevoel dat je privé zit! Het eten was erg lekker. Heerlijke linzensoep als starter en daarnaast een kofte met verse groenten genomen. Bediening prima! Prijs is redelijk! 35 pp zonder nagerecht. 2 drankjes.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Een gemakkelijk restaurant aan de Oudegracht, zeker omdat hier nog laat de zon staat op het terras langs het water. De hapjes en huiswijn zijn prima op smaak en tegen nette prijzen.
Makkelijk als je lekker langs het water wilt eten.
Burcu F.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Lekker langs het water tapas gegeten en dit was heel lekker. Daarnaast vonden we het niet echt schoon, zoals de glazen. Maar verder wel genoten.