Restaurant Saffraan

Oudegracht aan de Werf 146 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Saffraan

Heerlijke Turkse specialiteiten

In het hart van de Domstad aan een historische werf genieten van heerlijke Turkse specialiteiten. Traditie, verse producten en oprechte gastvrijheid gaan hier hand in hand. De meiden in de bediening zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam. Gastvrijheid als een warm bad.

Meer informatie over restaurant Restaurant Saffraan

Dinsdag t/m Zaterdag 16:30 - 22:00

carla T.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
heerlijk gegeten, mooi aangekleed en reuze vriendelijke bediening
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
De ober ontvangt ons met flair in het restaurant, gelegen in een werfkelder. De bestelde drankjes staan snel op tafel met een karafje fris kraanwater ernaast.

Er is genoeg keuze op de menukaart; we laten de keuze aan de chef en gaan voor het twee gangen mezze diner. Vooraf de koude mezze en als hoofdgerecht de warme mezze. Bij het voorgerecht twee smaken kikkererwtenpasta, Heerlijk van smaak, maar wel erg gewoontjes.

Het hoofdgerecht maakt dit alles meteen goed, met o.a. kippenvleugels, wijnbladeren en diverse gefrituurde hapjes. Ons buikje zit meer dan gevuld, ook omdat we een schaaltje olijven van het huis kregen (en die van de buurtjes hebben opgegeten).

Het restaurant is een aanrader al mis ik in de kelder met strakke stoelen en dito tafels een beetje sfeer. Alles is wel heel erg steriel! En door de strak afgewerkte wanden (en de vorm van werfkelder) is het later op de avond een kakofonie aan geluiden en dat is erg storend.
Neeltje K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. De sfeer in het restaurant is aangenaam en gezellig. Zeker een aanrader.
Aukje V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, heel mooie inrichting (we hebben zelfs het adres gevraagd van de winkel waar de lampen gekocht zijn).

Wij eten hier geregeld en het Mezze diner is favoriet. Heerlijke hapjes en zoveel verschillende smaken.
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Saffraan is een sfeervol restaurant met vriendelijke bediening. Er zijn hier en daar nog wel wat verbeterpuntjes. Zo zouden de boregi sigara (bladerdeeg gevuld met fetakaas) dunner mogen, het was nu gemaakt als een chinese loempia en daardoor een overdaad van fetakaas ervoor zorgt dat snel tegen gaat staan en ook iets te machtig word als voorgerecht.

Het vlees was erg mals, echter helaas niet allemaal goed gaar van binnen wat echter niet onderdeed aan de smaak. Het toetje daarentegen heeft zijn indruk achtergelaten. De baklava met roomijs; werkelijk heeeerlijke baklava!!
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Lekker gegeten. Omgeving is sfeervol maar relaxed. Wat haperingen bij de bestelling (in plaats van de bestelde fles wijn werd een glas geserveerd en er ging iets mis bij een van de hoofdgerechten), maar dat werd snel en prettig opgelost.
We komen zeker terug.
Maj D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Spontaan uitgekomen bij dit restaurant en dat bleek een verrassend goede keus! Mooie plek, goede service en bovenal heerlijk gegeten. We zijn gegaan voor de tapas met een ronde koude voorafjes en daarna een ronde warme gerechten. Zeker de warme gerechtjes waren stuk voor stuk zalig! Mijn favorieten waren de druivenbladeren gevuld met rijst en kruiden, de köfte, de garnalen en de Turkse pasta.
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Wij hebben met zijn 2e gekozen voor tapas. Allerlei verschillende hapjes geproefd van deze keuken. Leuk opgemaakt en lekker divers. Zeker voldoende voor met zijn 2e. Mooie locatie en prima sfeer. We werden helaas aan het begin vergeten, maar daarna was alles dik in orde met de bediening. Ik zou hier zeker nog wel eens terug kunnen komen om iets van de kaart te proberen!
danisf D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
De vorige keer was de manti (Ravioli) zo lekker dat ik het weer heb besteld. Wederom ECHT de lekkerste. Ik kom er graag voor terug. Het viel ons op dat de kaart was uitgebreid met o.a. cop sis. Lijkt op sis kebab maar dan aan een kleiner spies en kleinere malse stukje vlees gecombineerd met heerlijke brood. Aanrader!
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Zeer vriendelijk personeel en heerlijk Turks eten. Jammer dat hun menukaart op hun website niet overeen komt met die die je in het restaurant kreeg. Had me al op het een en ander verheugd wat dus niet meer op de kaart stond. Erg jammer. Het eten is verder erg goed van smaak en vers. Vlees lekker mals. De service is snel en de oplettendheid van het personeel erg goed. Met name de inktvisringen zijn een aanrader. Niet van die smaakloze diepvries dingen die je in veel andere restaurants krijgt maar heerlijk gekruid.
Leuk dat het bezoek zeer divers is. Alle culturen en leeftijden.
Een aanrader.
Dionne D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijke avond gehad en heerlijk gegeten. Uitstekende en vriendelijke bediening. Ik vond de inrichting een beetje kaal. Een orientaals restaurant verwacht ik wat meer snuisterijen. Nu alleen de lampjes. Dat alles LICHT was maakte het wel wat "sjieker" en ruimer. Is niet verkeerd hoor maar ik had andere verwachting. Ik was eerder in uw restaurant geweest en toen zag het er volgens mij anders uit.
suzannedewit .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Een zeer leuke restaurant, met lekker eten, fantastische bediening, leuke inrichting en gezellige sfeer.
We komen zeker terug
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Prachtige ambiance in het centrum van Utrecht. Gastvrij ontvangst en bediening. Heerlijk gegeten! Wij waren met een groep van 12.
Teunie D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Prima gegeten. Het was heerlijk en goed verzorgd.
Patrick S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Saffraan. Gezellige, attente en vlotte bediening. Onze keuze was gevallen op het 3-gangen Mezze-diner. Vooraf een zestal heerlijke salades met Turks brood. Het hoofdgerecht was een plateau met 9 gerechten/hapjes. Ruim voldoende voor 4 hongerige mannen. Super! Aanrader!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Prettig restaurant en prima eten. We waren met zijn tweeën en aten het aangeboden 3-gangen menu. Bij dit voordelige menu valt er meer dan genoeg te kiezen. We aten uitgebreide mezze vooraf en als hoofd een tanzine respectievelijk gegrilde kip. Toe koffie respectievelijk ijs met een traditionele 'cake'. Bediening was vlot en vriendelijk. Eten is smakelijk en zeker voldoende qua hoeveelheden. Enige tip is dat waarschijnlijk meer mensen net als wij niet heel erg gek zijn op Turkse muziek. Muziek was niet storend qua niveau en normaal gesprek is zonder meer mogelijk, maar gewoon niet onze smaak.
Rozemarie O.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Het restaurant ziet er gezellig en strak uit. Prijs-kwaliteit verhouding vond ik persoonlijk niet goed. Het mag wel iets goedkoper voor de kwaliteit voedsel die je krijgt. Het is wel goed van smaak, maar niet speciaal. De service vond ik matig. Ons voorgerecht stond nog op tafel en het hoofdgerecht werd al opgediend. Het was 'te vroeg' klaar volgens hen.
Fokko S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Werkelijk fántastisch gegeten! Ben in mijn leven al in meer dan 100+ restaurants geweest, maar deze staat zeker in de top 10. Om te beginnen is het restaurant van binnen prachtig sfeervol ingericht. En alle gerechten waren top qua smaak en verrassing. Als voorgerecht had ik de garnalentajine. Als hoofdgerecht de mixed spies. Gezamenlijk hadden we enkele bijgerechten, en na afloop koffie. Mijn metgezel koos voor ijs, wat hem voortreffelijk is bevallen. Een aanrader in Utrecht! Enige verbeterpunt is de bediening die iets attenter zou mogen zijn.
Julian B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
We hebben ons met zijn 2en net heerlijk vol gegeten bij saffraan. Als voorgerecht hadden de koude mezze. Deze bestond uit meerdere dips, salsas en spreads met Turks brood.

Als hoofd gerecht hadden de lams tajine en de sarma. We kregen een flinke portie en konden met moeite alles op. Het smaakte ook erg goed. De tajine was misschien wat zoutig maar de vele groente en gedroogde pruimen maakte dat meer dan goed.

De heren in de bediening waren ook erg vriendelijk en deden goed hun best.

Wij zijn tevreden, vol en blij weg gelopen. Met een karaf wijn waren we voor 59 euro klaar.
Emmy H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Laatst een keer op een mooie dag doordeweeks gegeten. Er was gelukkig nog net 1 tafeltje vrij op het terras. Binnen zag het er erg leuk uit, maar zat er nu niemand door het mooie weer. Alles op de menukaart klonk erg lekker, dus we hadden moeite met kiezen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de vis tahine en mijn tafelgenoot voor de gevulde aubergine. Allebei erg lekker, zeker aan te raden, alleen wel erg grote porties. Daardoor hadden we helaas geen plek meer voor een toetje. De bediening was ook oplettend en attent. Ik zou iedereen aanraden om hier een keer te gaan eten.