Restaurant Saffraan

Oudegracht aan de Werf 146 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Saffraan

Heerlijke Turkse specialiteiten

In het hart van de Domstad aan een historische werf genieten van heerlijke Turkse specialiteiten. Traditie, verse producten en oprechte gastvrijheid gaan hier hand in hand. De meiden in de bediening zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam. Gastvrijheid als een warm bad.

Meer informatie over restaurant Restaurant Saffraan

Dinsdag t/m Zaterdag 16:30 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Saffraan

Anita S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
erg lekker gegeten met een prima prijs kwaliteit verhouding. goede adviezen personeel.
Suzanne C.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Het eten was goed en smaakvol. We hadden mezze, een combinatie van kleine gerechtjes. Wat wij met name uitstekend vonden was de service en de inrichting.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance en een snelle en goede bediening .
Giesela M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Een restaurant met een hele prettige sfeer en bediening. De gerechten die we met het gezelschap hebben gegeten waren allemaal heerlijk en de portie waren voldoende.
Een aanrader in elk opzicht. Prijs-kwaliteit zijn prima!
Iris B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Mooi, sfeervol restaurant op een goede locatie. Het eten is misschien wat voorspelbaar maar van prima kwaliteit. Bediening denkt op een prettige manier met je mee in het geval van allergie.
Andre De Meern .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Donderdag 2 augustus was ik hier alleen. lekker buiten gezeten en zo'n visstoofpotje besteld. Vooraf werden er wat olijven op tafel gezet. Het visstoofpotje was geweldig. Alle vis was precies goed gaar, twee glazen Rosé, vriendelijke bediening, helemaal goed. Ik ga er zeker binnenkort weer heen.
Lisette D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heerlijk gegeten grote keus, mooi opgediend!
Lex G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Beetje aan de projzige kant. Wel een vriendelijke en snelle bediening en goed eten
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Een zeer vriendelijke gastheer, en gerechten die met zorg zijn gemaakt.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijke avond. Klopte allemaal.
Lala G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk eten! Goede service. Fijne sfeer. Een echte aanrader voor iedereen. ........ . ........................
carla T.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
heerlijk gegeten, mooi aangekleed en reuze vriendelijke bediening
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
De ober ontvangt ons met flair in het restaurant, gelegen in een werfkelder. De bestelde drankjes staan snel op tafel met een karafje fris kraanwater ernaast.

Er is genoeg keuze op de menukaart; we laten de keuze aan de chef en gaan voor het twee gangen mezze diner. Vooraf de koude mezze en als hoofdgerecht de warme mezze. Bij het voorgerecht twee smaken kikkererwtenpasta, Heerlijk van smaak, maar wel erg gewoontjes.

Het hoofdgerecht maakt dit alles meteen goed, met o.a. kippenvleugels, wijnbladeren en diverse gefrituurde hapjes. Ons buikje zit meer dan gevuld, ook omdat we een schaaltje olijven van het huis kregen (en die van de buurtjes hebben opgegeten).

Het restaurant is een aanrader al mis ik in de kelder met strakke stoelen en dito tafels een beetje sfeer. Alles is wel heel erg steriel! En door de strak afgewerkte wanden (en de vorm van werfkelder) is het later op de avond een kakofonie aan geluiden en dat is erg storend.
Neeltje K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. De sfeer in het restaurant is aangenaam en gezellig. Zeker een aanrader.
Aukje V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, heel mooie inrichting (we hebben zelfs het adres gevraagd van de winkel waar de lampen gekocht zijn).

Wij eten hier geregeld en het Mezze diner is favoriet. Heerlijke hapjes en zoveel verschillende smaken.
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Saffraan is een sfeervol restaurant met vriendelijke bediening. Er zijn hier en daar nog wel wat verbeterpuntjes. Zo zouden de boregi sigara (bladerdeeg gevuld met fetakaas) dunner mogen, het was nu gemaakt als een chinese loempia en daardoor een overdaad van fetakaas ervoor zorgt dat snel tegen gaat staan en ook iets te machtig word als voorgerecht.

Het vlees was erg mals, echter helaas niet allemaal goed gaar van binnen wat echter niet onderdeed aan de smaak. Het toetje daarentegen heeft zijn indruk achtergelaten. De baklava met roomijs; werkelijk heeeerlijke baklava!!
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Lekker gegeten. Omgeving is sfeervol maar relaxed. Wat haperingen bij de bestelling (in plaats van de bestelde fles wijn werd een glas geserveerd en er ging iets mis bij een van de hoofdgerechten), maar dat werd snel en prettig opgelost.
We komen zeker terug.
Maj D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Spontaan uitgekomen bij dit restaurant en dat bleek een verrassend goede keus! Mooie plek, goede service en bovenal heerlijk gegeten. We zijn gegaan voor de tapas met een ronde koude voorafjes en daarna een ronde warme gerechten. Zeker de warme gerechtjes waren stuk voor stuk zalig! Mijn favorieten waren de druivenbladeren gevuld met rijst en kruiden, de köfte, de garnalen en de Turkse pasta.
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Wij hebben met zijn 2e gekozen voor tapas. Allerlei verschillende hapjes geproefd van deze keuken. Leuk opgemaakt en lekker divers. Zeker voldoende voor met zijn 2e. Mooie locatie en prima sfeer. We werden helaas aan het begin vergeten, maar daarna was alles dik in orde met de bediening. Ik zou hier zeker nog wel eens terug kunnen komen om iets van de kaart te proberen!
Filiz D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
De vorige keer was de manti (Ravioli) zo lekker dat ik het weer heb besteld. Wederom ECHT de lekkerste. Ik kom er graag voor terug. Het viel ons op dat de kaart was uitgebreid met o.a. cop sis. Lijkt op sis kebab maar dan aan een kleiner spies en kleinere malse stukje vlees gecombineerd met heerlijke brood. Aanrader!