Restaurant Saffier

- Diner vanaf 17:30

Erg rustig
Anastasia R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
De interieur oogt wat sober, maar laat je je niet hierdoor afschrikken: je kunt daar heel erg goed eten. Verfijnd cuisine, vriendelijke bediening, en redelijk geprijsd. Wij hebben echt genoten. Echt een aanrader en een aanwinst voor Utrecht Oost
Bart Jan C.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk restaurant en authentiek is in dit geval ook echt authentiek. Geen Europese variant van de aangeboden Marokkaanse gerechten, maar precies zoals je het daar ook zou eten. Heerlijk!
Fleur V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Fijne, vriendelijke bediening. En interieur is prachtig met de Marokkaanse lampen. Komen hier zeker nog eens terug
Jalila_ .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Hele nette en vriendelijke personeel. Eten was super lekker voorbereid. Echt een aanrader. Wij gaan zelfs met het bedrijf daar eten.
ErwinRookersma .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Vandaag na een bezoekje aan het Diakonessenhuis hebben mijn vrouw en ik besloten om even wat nieuws te proberen. Dus we kwamen aan bij restaurant Saffier.

Aangezien wij vrijwel geen ervaring hebben met de Marokkaanse keuken besloten we een bezoekje te brengen aan dit restaurant.

We werden bij binnenkomst al vriendelijk begroet door een medewerker wat altijd fijn is. Ook kregen we gelijk een drankje aangeboden. Ook waren de medewerkers wel in voor een gesprekje. We kregen ook uitgelegd waar het eten precies vandaan kwam en hoe het er in Marokko zelf aan toe ging. Onze eerste indruk was op en top!

De sfeer was op zich wel gezellig. Een Arabisch muziekje op de achtergrond. Niet te hard en niet te zacht. We kregen er een prettig gevoel bij en kwamen niets te kort.

Het eten smaakte overheerlijk! Wij waren zeker niet teleurgesteld en we hoefde ook niet lang te wachten. Na een kleine 10 tot 15 minuten was ons eten al op tafel!

Conclusie: Een top restaurant! Wij komen zeker weten terug voor een tweede bezoekje.

Bedankt voor een onvergetelijke avond, Saffier!
HappyCoupleforever .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Ik heb heerlijk bij Saffier gegeten. Wij hadden een groupon bon en hebben hier kunnen genieten van een voorgerecht, hoofdgerecht en toetje. Voorgerecht mezze genomen, hoofdgerecht tajjine was echt heerlijk! Nagerecht de sinaasappel dat smaakte erg goed. Goede service. Wel vonden wij het prijzig om voor 4 glaasjes cola alleen al 15 euro te betalen. Dat was wel minder. Verder is het eten echt heerlijk!
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Even buiten het centrum van Utrecht hebben we dit fijne restaurant ontdekt. De ober heette ons heel vriendelijk welkom en we mochten zelf kiezen waar we plaats wilden nemen. Altijd prettig! We dronken heerlijke, Marokkaanse muntthee. Omdat het voorgerecht wat langer duurde, kregen we wat olijfjes en warm, Marokkaans brood met boter. Een goed begin! Het was het wachten waard, want de Pastilla kip smaakte geweldig. Vervolgens mochten we kiezen of we de hoofdgerechten meteen wilden, of toch nog even wilden wachten. We waren nieuwsgierig en lieten de Tajine Kip en de Couscous Kip dus maar komen :-) Bijna de mond verbrand vanwege de hitte, maar wat een lekkere smaken. Ik vond de couscous wel een beetje droog en toen ik dit aangaf, werd gelijk extra couscoussaus geregeld. Goede oplossing! Ondanks dat we eigenlijk genoeg hadden gegeten, wilden we toch nog een dessert. Hierbij kozen we voor de Sorbet (vier bollen heerlijk vruchtensorbetijs, indien gewenst met slagroom en chocoladesaus) en de Sinaasappel. Een fris besluit van een flinke maaltijd! Een wonder dat het zo rustig was, want dit is een verborgen parel. Of een Saffier :-D
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Op een erg rustige zaterdagavond hebben we hier met z`n tweeën drie gangen gegeten.
Bediening was vriendelijk, maar onhandig. Ik vind dat persoonlijk geen probleem. Qua sfeer kan het nog wel wat beter; iets meer Marokkaanse aankleding.

De taktouka was prima op smaak en ideaal als licht voorgerecht. De kip tajine met gekonfijte citroenen is wat mij betreft een echte aanrader. De kip gleed zo van het bot. Dat gold ook voor de lamskotelet van mijn partner. Hij bestelde er ook nog friet bij, deze waren met passende kruiden gekruid.

Erg vol zaten we niet, dus bestelde we beiden baghrir. We vonden dat allebei niet bijzonder; hele kleine pannenkoekjes met een bolletje ijs dat op een theelepel paste. De chocoladesaus die erover zat overheerst alles.

Aangezien het hoofdgerecht echt heel goed was, vind ik het restaurant nog wel een aanrader.
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Gisteren lekker gegeten samen met een vriendin. De pastilla was heerlijk! Evenals de gegrilde aubergine salade. Jammer dat hier een sausje van mayonaise bij zat. Haalde een stukje van dit traditionele gerecht weg! De overheerlijke tajines zorgden er voor dat we na dit gerecht helemaal vol zaten en dat er alleen nog ruimte over was voor een kopje koffie! We gaan zeker nog een keer, maar zorgen er dan voor dat er nog plaats is voor nagerecht! de wijn was ook heerlijk, echter nogal karig. Iets meer dan een bodempje wijn in een klein formaat rode wijn glas. Voor € 4,75 per glas mag het glas iets voller geschonken worden!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Ik heb gisteren samen met mijn vrouw en zoontje een bezoekje gebracht bij restaurant Saffier.

Het restaurant had een aangename sfeer en we werden vriendelijk begroet bij binnenkomst. Dat stelden wij zeer op prijs! Dat is nog eens klantvriendelijkheid met zeer jonge gemotiveerde medewerkers. Voor ons was dit al een goeie eerste indruk!

Allereerst begonnen we met Taktouka als voorgerecht. Zeker niets te klagen en heerlijk van smaak.

Vervolgens besloten we om de Tajine Kip als hoofdgerecht te kiezen. Mijn vrouw en ik vonden het overheerlijk!
Mijn zoon had genoegen met een kindermenu kip. Toen ik vroeg of het smaakte grapte hij dat hij lang niet zo heerlijk had gegeten. Alleen maar positief dus.

Tot onze grote verbazing hadden we al gauw een volle maag en konden we er echt eventjes niets meer bij hebben. Dus we hebben geen dessert gegeten wat we achteraf wel jammer vonden omdat we graag wat meer wouden proeven bij Saffier.

Wij komen zeker weten terug bij Saffier!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Ik loop vaak langs dit restaurant. Ik heb er nog nooit eerder gegeten, maar het rook altijd heerlijk. Dus heb ik gisteren besloten om de Marokkaanse keuken te gaan oriënteren samen met mijn man.

Had zeker niets te klagen over de service. Mijn eten werd bediend door jonge medewerkers die hun werk heel serieus nemen. Ook zijn ze heel klantvriendelijk geweest tegenover mij en mijn man.

Het duurde circa 10 tot 15 minuten tot ons eten klaar was gemaakt. Dus we hoefden niet lang te wachten, en zeker niet als je in gesprek bent met je partner.

De sfeer was top. Heerlijke Arabische muziek op de achtergrond. We voelden ons vermaakt. Wij zullen in de toekomst zeker nog eens langskomen voor een tweede ronde. Bedankt Saffier!!
Mokerboef .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Hoewel gereserveerd via Iens, was men in het restaurant niet op de hoogte van de reservering. Het was echter geen probleem en we werden vriendelijk ontvangen. Het restaurant was rommelig. Eén tafeltje was niet afgeruimd en leek nog van de vorige avond. Achter de bar was het rommelig, niet opgeruimd. Er liep slechts één persoon in de bediening, waardoor de wachttijden wel opliepen. Mogelijk resulteerde dit tot de lauwe koffie die we kregen. De rest van het eten was goed, hoewel de verhouding tussen prijs en de hoeveelheid eten die geserveerd werd wat ons betreft aan de karige kant was.
Beste,

Wij vinden het jammer dat uw verblijf bij ons restaurant niet zoals gehoopt was.

Wij hebben nog een kleine opmerking op dit recensie,

Een tafeltje wat rommelig was, was van een groepje voor u. U kwam binnenlopen voor openingstijden en wij lieten u binnen omdat het voor ons geen probleem zou zijn, wij hadden het u al aangegeven dat het nog een rommeltje is vanwege de lunch en wij druk aan t opruimen zijn voor de openingstijden van het diner, dit heeft dan ook te maken dat u het rommelige tafeltje heeft kunnen zien.

Toen wij u vroegen of alles naar wens was, kregen wij van u te horen dat alles prima was en niets op aan te merken viel, ook de koffie vond u goed alleen was het iets te sterk vanwege de kruiden.

Wij vinden het jammer dat u in het restaurant zegt dat alles prima was maar op internet het tegenovergestelde schrijft, wij hadden het met u goed kunnen maken met een tegoedbon of op een andere manier zodat u toch tevreden naar huis zou gaan.

Reactie van proever:

In uw reactie doet u het voorkomen alsof ik nogal negatief ben over Saffier. Naar mijn idee is dat niet zo. U krijgt in mijn recentie een 7 voor het eten en bediening. Ruim voldoende dus! Tussen de gangen door heeft u gevraagd of het eten smaakte. Dat was zo en dat hebben we beaamd. Na de koffie hebben wij elkaar niet meer gesproken. Wat u aanhaalt over sterke koffie was van daarvoor. We moesten na de koffie snel afrekenen en de deur uit omdat de parkeermeter verlopen was, dus dat de koffie lauw was hebben we toen inderdaad niet gezegd. Wij hadden er alle begrip voor dat u nog moest opruimen. Wij waren immers te vroeg. Het bewuste tafeltje was echter na twee en een half uur nog niet afgeruimd. Dat, samen met de bar vol vaat, maakte dat wij het decor niet voldoende vonden.
TheavoorIens .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Vanavond weer heerlijk gegeten bij Saffier. Eten ziet er niet alleen prachtig uit maar smaakt ook echt heerlijk. Wat een smaakexplosies! Compliment aan de kok! Alles mooi opgediend op authentiek Marokkaans aardewerk. Je moet er wel de tijd voornemen omdat alles vers bereid wordt. Dus een klein beetje geduld is wenselijk maar dan krijg je ook wat.
Ssimonse .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Service is zeer slecht. Het duurt een 39 minuten voordat je een kaart krijgt. Flesje niet kost 3,50 en het was ook nog lauw. Echt dramatisch. Tent absoluut geen aanrader.
Mimi74 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Weer geweldig gegeten bij Saffier, hun tajines zijn fantastisch, heerlijk gekruid en alle ingredienten perfect gegaard. super patisserie ook bij de koffie. De bediening is vriendelijk en kundig, we komen zeker snel terug!
Omar K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Samen met 2 vrienden hier gegeten. Bediening was heel vriendelijk maar nog wat verlegenachtig bescheiden in positieve zin.
Redelijk lang moeten wachten op onze lamstagine en couscous kip maar dat wachten was echt de moeite meer dan waard. 1 woord heerlijk en een ruim gevuld bord. Helaas kon er geen dessert bij. Tip: de lamstagine met pruimen en amandelen en dan als bijgerecht couscous, TOP.
Acateb .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Met gezin hier zondagavond gegeten en dat is ons zeer goed bevallen. De gerechten waren smaakvol en met zorg samengesteld. De bediening was attent. Restaurant waar we zeker naar terugkomen. Sfeer, zoals kaarsje aansteken bij je tafel, is een ding dat nog beter kan.
L.E. N.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Na al talloze malen langs Saffier te zijn gelopen, was het onlangs tijd om ook echt eens te gaan eten bij dit Marokkaanse restaurant. De binnenkant stelt niet teleur: kleurige lampen gemaakt van kaarsvet en Arabische details geven het restaurant een leuke sfeer. Helaas is de akoestiek bij drukte niet om over naar huis te schrijven: het gesprek van de buren is soms beter te verstaan dan je eigen tafelgenoten. Wij vroegen de wijnkaart, waar Marokkaanse wijnen op staan. Helaas bleek vrijwel alles van de wijnkaart al maanden, zo niet jaren, niet meer leverbaar. Dat je de wijnkaart ook kan aanpassen, daar is men bij Saffier nog niet op gekomen. Er bleek maar een wijn over te zijn. Een tip: bestel iets anders te drinken. De nogal klungelige bediening beloofde ook niet veel goeds.
Maar gelukkig kwam daar alle verandering in toen het eten werd geserveerd. Een keur aan heerlijke hapjes als voorgerecht, diverse tajines als hoofdgerecht, het was stuk voor stuk heerlijk. De mierzoete desserts maakten de avond alsnog helemaal af. En ja, als je dan in Oosterse sferen verzeild raakt, neem je die onhandige bediening uiteindelijk op de koop toe. Wij komen terug!
MBA01 .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Ik ben hier voor de tweede keer geweest bij Saffier. Het eten is voortreffelijk. Aanrader van de bediening tajine met lam pruimen met amandelen en een tajine kip met citroen. Overheerlijk! Gastheer was zeer vriendelijk en niet opdringerig. Achteraf genoten van de Marokkaanse muntthee.
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Heelijk gegeten! De Lams Tajine was heerlijk en zeker niet kostbaar (19,-). De bediening was prima, erg vriendelijk zonder hinderlijk te zijn! Wel vond ik de prijzen van de drankjes erg kostbaar (vb. klein flesje Heineken 3,40), waardoor de totale rekening iets hoger uitviel dan verwacht.