Restaurant Ruitersbosch

Doctor Batenburglaan 111 4837 BP Breda Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Ruitersbosch

Genieten van seizoensgerechten

Het Ruitersbosch is gelegen op een prachtige plek aan de rand van het Mastbos. Geniet in alle rust van je lunch of diner, geïnspireerd op de Franse keuken met invloeden uit de rest van Europa. De chef werkt zo veel mogelijk met seizoensproducten waardoor de kaart vaak wisselt. Kom het beleven!

Meer informatie over restaurant Restaurant Ruitersbosch

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag

Clara M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk geluncht. Gezellige inrichting. Mooie gerechten. Prima bediening. We hebben in de zomer ook heel prettig op het terras gegeten.
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een heel gezellig restaurant met vriendelijk personeel. Leuk ingericht, comfortabele stoelen. En heerlijk gegeten ! Het is een aanrader !
Calo2 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Zaterdagavond 26 november met 4 personen wezen eten bij Ruiterbosch op de AH/Iens kaartenactie.
Al met al redelijk tevreden over de avond; het was gezellig en niet overdadig rumoerig. De kwaliteit van de gerechten was prima, maar de keuzemogelijkheden uit de menu kaart waren o.i te beperkt; slecht 2 uit voor- en hoofdgerechten. Het restaurant zou duidelijk meerwaarde hebben als je kon kiezen uit de volledige menukaart, zoals je dat op de website kunt zien. Ook de meerprijs van € 4,50 voor het kaasplateau ( overigens uitstekend) is aan de ruime kant. De bijpassende wijnen waren prima; zeker de sherry bij het kaasplateau. Bij een ruimere keuze uit de menukaart is het restaurant zondermeer aan te bevelen.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Op dinsdagavond genoten van een 5 gangenmenu bij Mirabelle (Le Petit Caravan Mirabelle). De smaakcombinaties waren verrukkelijk en iedere gang werden we weer verrast. De aandacht die we aan tafel kregen van de bediening maakte de avond. Zeker voor herhaling vatbaar!
Wenny D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Goed verzorgde avond met oog voor detail en klant. Gezellige sfeer. Goede met het vak bezig. Goede uitleg van middels een speciale menukaart AH arrangement waarbij de gerechten niet onder doen voor de eigen menukaart.
Uitleg kaasplateau was perfect en de kazen op de juiste manier bij elkaar gebracht. Wijn-spijzen goede combinatie.
Corry B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wij vonden dit een erg goed adres
Goede ontvangst
Eten was heerlijk
Leuke gelegenheid en erg gezellig ingericht
Het is zeker voor herhaling vatbaar en zullen dit ook zeker doen
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Zeer goed verzorgde maaltijd. Prachtig opgediend en zeer vriendelijk personeel. Restaurant is zeker kindvriendelijk. We gaan zeker nog eens terug
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het was een leuke ervaring bij dit mooie, modern ingerichte restaurant waar wij gastvrij ontvangen werden. Het verrassingsmenu deed zijn naam eer aan want ik kreeg een paar heerlijke aparte gerechten. Het eerste gerecht met fijne zachte makreel en een beetje piccalilly was voortreffelijk en heel apart fris van smaak, voor een makreelgerecht. Daarna volgde een doperwtensoep met kabeljauw, ook niet een bepaald standaard gerecht maar wel geweldig lekker. Het hoofdgerecht van hertenbiefstuk was zeer goed van smaak maar niet alle delen waren even mals, dat was op het geheel een kleine min want het nagerecht was weer erg goed. Steranijs ijs met ananas en karamel, zalig. Samen met een prima service, er werd heel goed ingegaan op vegetarische wens, en de goede prijs kwaliteit verhouding is dit zeker een aanrader.
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Geweldig goed, lekker en gezellig gegeten. Alles klopt! Prima porties, mooie wijnkaart tegen betaalbare prijzen. Een aanrader voor n lekker en gezellig avondje uit eten!!
Bealb .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Leuk restaurant, vriendelijke bediening en heerlijk eten! Zeker de moeite waard. Kijk nu al uit naar een bezoekje in de zomer aan het achtergelegen terras.
Anny F.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Gezellige service en bediening
Eten was goed sfeer en aan kleding restaurant gezellig
We komen zeker weer een keertje terug
RL S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Gereserveerd met AH Actie.
Na een vriendelijke ontvangst, bestelden we een wat stevig/frisse rosé als aperitief. Karafje kraanwater erbij was ook geen probleem. Al snel verschenen de amuses; een soort deegbolletje met parmezaan en olijf en een truffelsaus erop. Prima begin.
De rosé ging ook goed bij onze voorgerechten, snert met lavas,buikspek en grove mosterd voor mijn eega en gepekelde zalm met truffel, fregola negro en een 62 graden eitje voor mijzelf, welke sneller dan verwacht werden uitgeserveerd. Beide zeer smaakvol en heerlijk. We kozen beide voor de roodbaarsfilet als hoofdgerecht, vergezeld door een Australische Chardonnay. Hoewel wijn en spijs beide lekker waren, waren ze ook niet echt meer dan dat. Te veilig. Had allebei wat meer uitgesproken gemogen, wat de voorgerechten dus wel waren.
Het nagerecht (steranijs/tonkaboon-ijs met ananas en citrus) was wel weer van het hogere niveau van het voorgerecht. De begeleidende muscat ging prima bij de frisfruitige zuren van het dessert.
Dit is de 2e keer dat we hier hebben gegeten en het niveau is absoluut consistent, maar mist net die laatste stap om meer dan een 8 te verdienen. Niettemin alles gewoon goed en met de AH actie zeker netjes betaalbaar.
Marcdewit10 D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
modern restaurant licht gezellig,vriendelijke ontvangst.
3-gangen menu van de albert heijn actie telkens keuze uit 2 gerechten,erg lekker en zeer verzorgd,de porties waren zeker voldoende,zeer goede wijnen per glas verkrijgbaar aan schappelijke prijzen,bij mijn hoofdgerecht een uitstekende rode Italiaanse wijn genoten.wij gaan zeker nog eens eten.
EllenWayers .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisterenavond hier gegeten via de AH actie. Ben op de recensies afgegaan om hier te gaan eten. Verkeerde keuze geweest.
Ontvangst was rommelig. Geen ruimte in het restaurant om gasten te ontvangen en jassen aan te nemen. Gelijk bij binnenkomst viel op dat het er erg rumoerig is. Dit terwijl nog lang niet alle tafeltjes bezet waren. Later op de avond nam het rumoer alleen maar toe.
Voor de AH actie hadden ze een driegangen menu met telkens keuze uit 2 gerechten. Tevens de mogelijkheid om gebruik te maken van een tussengerecht.
De gerechten waren matig van smaak. Het brood vooraf was redelijk, althans het bruine brood want het witte brood viel van droogte uit elkaar. Hierbij werd een zeer geringe hoeveelheid olijfolie geserveerd en roomboter.
Het voorgerecht was te doen. Het tussengerecht was redelijk, geen hoogstandje. Het hoofdgerecht daarentegen was te eten maar daar is dan ook alles mee gezegd. We hadden beide gekozen voor een roodbaarsfilet maar deze had totaal geen smaak. We hadden beide het idee dat we een Tilapia op ons bord hadden liggen. Deze geserveerd met smakeloze frieten. Bord karig opgemaakt, geen gebruik van groenten op een enkel bosuitje na. Er lag het een of ander zwart bolletje op de vis, niet kunnen proeven wat het was, wel dat het vies was. Serveerster wist te vertellen dat het een slak was.
Het nagerecht vond ik ronduit slecht. Kaasplankje dat zo slecht was opgemaakt dat je eigenlijk al geen trek meer hebt om eraan te beginnen. Heb dit gemeld maar hier is niets mee gedaan.
Wij kozen voor een glas Chardonay bij het eten. Een prima wijn maar deze werd veel te koud geschonken.
Voor € 5,25 per glas verwacht je dat de wijn op de juiste temperatuur is.
Om het avondje uit compleet te maken viel de dop van de pepermolen, bord zwart van de peperkorrels. Twee serveersters die kwamen vragen of ze iets konden doen maar gezien de kwaliteit van het hoofdgerecht hebben we het maar zo gelaten.
Wij komen hier niet meer terug. Prijs / kwaliteit is slecht.
Berdine D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We werden vriendelijk ontvangen in dit smaakvol ingerichte restaurant. De inrichting is strak en het is er netjes. Voor het AH menu mocht er gekozen worden uit het gewone menu. Voor mij als vegetariër (van tevoren opgegeven) werd er een speciale suggestie gedaan. Die klonk prima, dus geaccepteerd. De amuse, het brood en de gerechten werden met een prettige tussentijd opgediend. We hoefden niet te lang te wachten, maar het was ook niet te snel. De huiswijn, zowel als de aanbevolen wijn bij het hoofdgerecht was prima. De borden waren mooi opgemaakt en de gerechten waren erg lekker. Aparte combinaties. Geen gebruikelijke pasta of risotto voor mij, maar verschillende groentes. Er werd lekkere frites bij geserveerd. De zalm en poulet noir van mijn tafelgenoot waren van goede kwaliteit. De hoeveelheden waren niet groot, maar voldoende voor een normale eter. Groot pluspunt vonden wij dat daardoor geen halfvolle of zelfs onaangeroerde bakjes terug hoefden naar de keuken. We hebben lekker alles opgegeten! Knap uitgekiend van de keuken!
Het is dat er niets vegetarisch op de kaart staat, waardoor je altijd eerst moet bellen of dat wel mogelijk is, anders waren we hier misschien al wel eerder terecht gekomen. Het is zeker voor herhaling vatbaar!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Na een zeer vriendelijke ontvangst van een prima lunch genoten. Mooie producten en een heerlijke wijn : we komen zeker terug!
A.J K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Hebben heerlijk gegeten, de bediening was heel goed.
Is voor herhaling vatbaar
Els V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Zeer vriendelijk ontvangen en netjes bediend met uitleg over de gerechten. Gerechten zélf zijn erg verrassend, eens iets anders dan anders, en erg lekker. Enige minpuntje was de Steak Tartare. Deze was wat melig. Wij bestelden zelf vooraf nog een Luxe Broodmand. Héerlijk, met wel 6 verschillende en lekkere smeerseltjes. Geen spijt van. Het toetje 'Moestuin' vonden we erg geslaagd zowel qua opmaak als smaak. Kortom: Blij en tevreden! Aan te bevelen.
Ria_huls .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een rustige omgeving. Bediening was goed en het eten zag er goed uit!
Grappig detail: het moestuintje dessert (ivm AH actie)! Voor herhaling vatbaar.
Wouter0487 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Verassend lekker gegeten. Mooi opgemaakte borden met heerlijke smaken.
Lekker eten in een sfeervolle maar rustige en leuk aangeklede ambiance.