Restaurant Ruig

Veemarktplein 43-44 3521 Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Ruig

Basic met een ruige twist

What's in the name? Steaks, burgers & beers is het thema van restaurant Ruig, wat door hun lendenen stroomt! De meest basic gerechten geven zij een originele twist en serveren zij op 'ruige' houten serveerbladen. De bediening geeft ruimte voor spoedetentjes vanwege de voorstellingen in het naastgelegen Beatrixtheater, maar neem vooral de tijd om hier van de “ruige” gerechten te genieten.

Meer informatie over restaurant Restaurant Ruig

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 11:30 - 00:00
Zaterdag en Zondag 16:00 - 00:00

Paul F.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Een afscheidsreceptie van een collega en een etentje achteraf. Dat was het "menu" op een doordeweekse dag. EEn prima lokatie, goed bereikbaar zeker met het OV. De drankjes werden traag geleverd maar verder was de service prima. De eetruimte binnen vond ik veel te donker en te lawaaierig. De muziek deed ook nog eens moeite om daar boven uit te komen. Dat kan veel beter. Het eten was prima, al was mijn tournedos gewoon slecht gesneden. Als hobbykok valt me dat meteen op en had ik eigenlijk niet moeten willen. Maar op de rest van de plankjes zag ik wel acceptabele exemplaren liggen. Het vlees werd begeleid door handgesneden frites en een bakje coalslaw. Niet direct mijn ding maar smaakte zoals het hoorde. Ik vind het geen lokatie voor een romantisch avondje uit maar voor een borrel en etentje met een groep of collega's een prima gelegenheid.
Sylvia H.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vanwege mijn zwangerschap mag ik geen rauw eten krijgen.. Ik bestelde een Tournedos op de gok en had vooraf geen hele hoge verwachtingen. Toen ik mijn vlees kreeg was het super goed gebakken, mooi rosé... Normaal is dit perfect, maar ik durfde het niet aan ivm zwangerschap. Teruggestuurd... ik dacht al: nu krijg ik een verkoold stuk terug... maar niets was minder waar. De Tournedos was perfect gebakken en het smaakte heeeeerlijk!! Complimenten voor de kok. Bediening was attent en goed. Een dikke tien voor De Ruig. Ik kom hier zeker nog eens eten.
Verda S.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Ze hebben prima gevarieerde kaart met keuze v burgers, salades, vlees en ook vega.
Heerlijke kipburger voor een prima prijs met lekkere frietjes. Wel wat weinig koolsalade. Niet heel bijzonder, maar wel goed eten. Goede prijs kwaliteitverhouding. Aardige bediening en leuk ingericht.
Mijn tafelgenoten hadden de salade van ossenhaaspuntjes. Ook goed van smaak.

Bas L.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Restaurant Ruig. Goede hamburgers, lekkere steaks met dito sauzen. De bediening mag echter wel op cursus. Hoewel ze zeer vriendelijk zijn is de kennis over de drank en het eten beneden maats. Tel daarboven op de 2x dat er geen drank kwam en je kan de bediening maar net een voldoende geven.
Aj.schmidt .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Diner was goed en tevens ook de bediening. Een minpuntje was echter dat de gangen tamelijk snel achter elkaar geserveerd werden, waardoor wij amper tijd kregen om even te herstellen van de voorgaande gang. Stoelen mogen wel een kussen hebben, stalen zittingen zijn wat aan de harde kant om er anderhalf uur op te vertoeven. Verder alles prima in orde.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Een lekkere burger gegeten met een goed steekbiertje en een fijn cheesecakeje na. De bediening is vriendelijk en er wordt prima voor je gezorgd. Het enige dat afbreuk doet aan Ruig is Ruig zelf. De diner ruimte is vrij kaal, saai ingericht en de akoestiek is beroerd.
Ik zou zeggen, laat eens iemand kijken naar de inrichting en akoestiek, want met de rest zit het wel goed
Nien K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De medewerker snapt het verschil niet tussen alcoholvrij en alcoholarmbier.
Ze maken nogal veel foutjes in de bediening. De hamburgers zijn lekker maar niet speciaal.
heel erg 13 in een dozijn maar wel waar voor je geld.
Trees S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Ondanks een reservering met het verzoek om een lage tafel, kregen we een hoge tafel. I.v.m. een blessure aan mijn knie, was het lastig op de hoge kruk te geraken, maar dankzij de hoffelijke medewerker toch zo ver gekomen. Door deze hoge tafels, vind ik het decor van het restaurant wat minder.
Het eten was verrukkelijk, we hadden slechts de kleine Ruig's Steak, maar die bleek ruim voldoende voor ons beiden te zijn. We werden heel vlot bediend.
Een minpuntje is de grote aantallen Rabobank-medewerkers die hier na werktijd een borrel en/of een hapje doet. Sommigen hangen bijna tegen je aan.. Pas na half acht wordt het wat rustiger.
Annelieke W.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
De bediening was traag en vergat de drankjes, kwam niet afruimen nadat we klaar waren met eten noch vragen of we een dessert of koffie wilden. Hoewel er nog zin in koffie was, hebben we die vanwege het lange wachten maar gelaten voor wat het was. Het is is prima overigens. Ik had een kipburger en die was zoals een kipburger moet zijn, maar niets bijzonders. Met name door de slechte bediening zou ik er niet nog eens heen gaan.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Heerlijk gegeten, vooral prijs/kwaliteit was erg goed. We gingen voor een biertje en een vlugge hap, dus alleen een mandje brood en hoofdgerechten. Waren met z'n drieën, twee keer de Ruig burger, één keer de Ruig steak. Allen waren prima in orde. Lekkere friet, goede saus. Zelfs voor een maandag avond was het gezellig druk, veel van de tafeltjes waren bezet. Vind ik altijd erg prettig, niets zo ongezellig als een leeg restaurant. Snelle en aardige service. Ik kom hier graag nog een keer terug!
Marsha2208 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Vooraf aan ons theaterbezoek bij Ruig gegeten. Leuke tent! We hebben heerlijk gegeten. Aardige, vlotte bediening. Op steenworp afstand van het theater. Ideaal en een echte aanrader!
Seatme6 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Het was erg gezellig, eten is prima. Helemaal voor vleesliefhebbers. Het was erg druk bij het café dat er aan vast zit waardoor het vrij rumoerig was. Hoewel het personeel vriendelijk was, hebben we vaker moeten vragen of onze bestellingen nog kwamen.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Het kon helaas niet erg overtuigen bij Ruig.
Knullige bediening die bv. om de haverklap zaken uit hun handen liet vallen.
Lang wachten op het voorgerecht. Brood met kruidenboter kan niet veel aan stuk, Charcuterie was lachwekkend met twee soorten vleeswaar, wat olijven en mini augurkjes. Volstrekte misser. Gamba's waren daarentegen wel prima.
Tournedos was helaas alles behalve medium gebakken. Toen dat aan de kok werd gemeld kwam die nog even om de hoek kijken wie er dan wel geklaagd had..... maar geen verontschuldiging. Maaltijdsalade met ossehaaspuntjes was voortreffelijk, satéh kon niet overtuigen. Saus en garnering goed, maar vlees was niet als kippevlees herkenbaar. Kraak-noch-smaak...
Bediening amateuristisch, gerechten kwalitatief niet van dien aard om nog eens terug te gaan.
Nog een opmerking: waarom moest halverwege de avond die muziek ineens koerthard worden gezet...?
Matthijslk .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Vooropgesteld: het eten was echt meer dan prima. Kipkluifjes als voorgerecht en Spareribs als hoofd. Beide erg lekker en mals. Ook de grote hoeveelheid bieren op de kaart zijn top!
Bediening was vriendelijk, deden hun best, maar waren niet altijd even oplettend.
De rekening klopte helaas ook niet, de hapjes en drankjes van de vorige gasten stonden er ook op. Maar alles werd keurig opgelost.
Kortom: goed eten, lekkere bieren, vriendelijke bediening. Prima avondje uit!
Madelon V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Salade ossenhaaspuntjes genomen en die was royaal en heerlijk! Bediening was heel vriendelijk. We gingen erna naar de musical en hier hielden ze rekening mee. Op 3 min loopafstand van Beatrix theater dus ideale combi!
Chantal.iesberts .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het eten en de bediening was goed alleen de muziek kon zachter voor de rest geen op en aanmerkingen Mooie prijzen en een leuke locatie dichtbij het station
Cavh .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Via de AH restaurant actie op het nippertje nog bij Ruig gegeten. We hadden vooraf stokbrood en gamba's piri piri, als hoofdgerecht de lamsrack en spareribs en als nagerecht de cheesecake en brownie. Was allemaal lekker, met als absolute uitblinker voor mij de cheesecake. Echt heerlijk! Ze hadden een citroendoekje om je handen schoon te maken bij de spareribs, erg prettig. Bediening erg vriendelijk en attent.

Ruig staat bij ons zeker op de shortlist voor als we nog eens uit eten gaan!
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Leuke tent, gezellig ingericht. Maar het allerbelangrijkste het eten was echt super. Je proeft dat ze hier met kwaliteitproducten werken. Super mals vlees. Zoals het hoort!
Bediening is informeel en weet wat hij doet.
Ondank de drukte kregen wij onze gerechten snel ( niet te snel ) geserveerd.
Tessamaks .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Voorgerecht soep was lekker. Hoofdgerecht hamburger ruig was top. Veel bediening, goed geholpen. Zou er zeker weer eten!
Katena .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk eten.
Bediening is vriendelijk maar traag, zelfs op gebied van koffie en de rekening. Ik kreeg geen brood bij mijn salade terwijl wel gevraagd was of ik bruin of wit wilde.