Restaurant Ruig

Veemarktplein 43-44 3521 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Ruig

Basic met een ruige twist

What's in the name? Steaks, burgers & beers is het thema van restaurant Ruig, wat door hun lendenen stroomt! De meest basic gerechten geven zij een originele twist en serveren zij op 'ruige' houten serveerbladen. De bediening geeft ruimte voor spoedetentjes vanwege de voorstellingen in het naastgelegen Beatrixtheater, maar neem vooral de tijd om hier van de “ruige” gerechten te genieten.

Meer informatie over restaurant Restaurant Ruig

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 11:30 - 00:00
Zaterdag en Zondag 16:00 - 00:00

6,9
7,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Ruig

• Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijke burgers, maar het geluid/galm is wel erg aanwezig. Een rustig gesprek met een tafelgenoot die wat verder weg zit (wij waren met zijn zessen) is moeilijk te voeren.
Willeke O.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
het eten was enorm smakelijk en goed bereid. Het personeel zeer ter zake kundig en heel vriendelijk en snel.
Een top gelegenheid en zeker voor herhaling vatbaat
Raèl E.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Het eten was niks bijzonders. Spareribs van een varken waren hartstikke rood, maar bleek zo te horen. En een t bone medium besteld, maar was jammer genoeg rare
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Naast de bioscoop met het ideale kinder recept van frietjes en frikandellen, dus we bedachten om hier te gaan gaan eten voor de film. Nou dat was een flinke vergissing, alleen de frites en frikandellen was goed, maar ja daar kun je ook niks aan verknallen. De spareribs waren super vet, verbrand, heel raar en vies, zoiets simpelweg nog nooit gezien. Ook de T-bone was gruwelijk vet. Echt geen aanrader wat ons betreft.
ConstanZ .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Prijzig voor een eenvoudige hamburger, zelfs duurder dan in Amsterdam.
Vriendelijk personeel.
Veel biersoorten. Oncomfortabele koude stoelen.
Lekkere voorgerechten.
boerke77 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Eten was redelijk maar ook niet meer dan dat, de hamburger was onverwacht smaakloos, personeel liep ook niet over van vriendelijkheid; op de automatische piloot. Maar ja naast de Beurs, dus het loopt toch wel vol, dat idee. En dan de wijn behandeling; natte glazen uit de spoelbak, vol met vette vingers aanslag en dito vette prijzen; brrrrr
C.B. G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Op 27/1 tussen de middag geluncht met een oud collega. Beide waren we hier nog nooit geweest. Mijn lunch bestond uit een maaltijdsalade met ossehaaspuntjes en mijn collega heeft een vegetarische burger. Met groene en verse muntthee. Het eten was goed en smakelijk, het was wel erg druk maar de bediening snel genoeg en vriendelijk. Wel uiterst prettig dat er niet geprobeerd werd om boven het praten van de gasten uit ook nog muzak te laten horen.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Een afscheidsreceptie van een collega en een etentje achteraf. Dat was het "menu" op een doordeweekse dag. EEn prima lokatie, goed bereikbaar zeker met het OV. De drankjes werden traag geleverd maar verder was de service prima. De eetruimte binnen vond ik veel te donker en te lawaaierig. De muziek deed ook nog eens moeite om daar boven uit te komen. Dat kan veel beter. Het eten was prima, al was mijn tournedos gewoon slecht gesneden. Als hobbykok valt me dat meteen op en had ik eigenlijk niet moeten willen. Maar op de rest van de plankjes zag ik wel acceptabele exemplaren liggen. Het vlees werd begeleid door handgesneden frites en een bakje coalslaw. Niet direct mijn ding maar smaakte zoals het hoorde. Ik vind het geen lokatie voor een romantisch avondje uit maar voor een borrel en etentje met een groep of collega's een prima gelegenheid.
Sylvia H.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vanwege mijn zwangerschap mag ik geen rauw eten krijgen.. Ik bestelde een Tournedos op de gok en had vooraf geen hele hoge verwachtingen. Toen ik mijn vlees kreeg was het super goed gebakken, mooi rosé... Normaal is dit perfect, maar ik durfde het niet aan ivm zwangerschap. Teruggestuurd... ik dacht al: nu krijg ik een verkoold stuk terug... maar niets was minder waar. De Tournedos was perfect gebakken en het smaakte heeeeerlijk!! Complimenten voor de kok. Bediening was attent en goed. Een dikke tien voor De Ruig. Ik kom hier zeker nog eens eten.
Verda S.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Ze hebben prima gevarieerde kaart met keuze v burgers, salades, vlees en ook vega.
Heerlijke kipburger voor een prima prijs met lekkere frietjes. Wel wat weinig koolsalade. Niet heel bijzonder, maar wel goed eten. Goede prijs kwaliteitverhouding. Aardige bediening en leuk ingericht.
Mijn tafelgenoten hadden de salade van ossenhaaspuntjes. Ook goed van smaak.

Bas L.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Restaurant Ruig. Goede hamburgers, lekkere steaks met dito sauzen. De bediening mag echter wel op cursus. Hoewel ze zeer vriendelijk zijn is de kennis over de drank en het eten beneden maats. Tel daarboven op de 2x dat er geen drank kwam en je kan de bediening maar net een voldoende geven.
aj.schmidt .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Diner was goed en tevens ook de bediening. Een minpuntje was echter dat de gangen tamelijk snel achter elkaar geserveerd werden, waardoor wij amper tijd kregen om even te herstellen van de voorgaande gang. Stoelen mogen wel een kussen hebben, stalen zittingen zijn wat aan de harde kant om er anderhalf uur op te vertoeven. Verder alles prima in orde.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Een lekkere burger gegeten met een goed steekbiertje en een fijn cheesecakeje na. De bediening is vriendelijk en er wordt prima voor je gezorgd. Het enige dat afbreuk doet aan Ruig is Ruig zelf. De diner ruimte is vrij kaal, saai ingericht en de akoestiek is beroerd.
Ik zou zeggen, laat eens iemand kijken naar de inrichting en akoestiek, want met de rest zit het wel goed
Nien K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De medewerker snapt het verschil niet tussen alcoholvrij en alcoholarmbier.
Ze maken nogal veel foutjes in de bediening. De hamburgers zijn lekker maar niet speciaal.
heel erg 13 in een dozijn maar wel waar voor je geld.
Trees S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Ondanks een reservering met het verzoek om een lage tafel, kregen we een hoge tafel. I.v.m. een blessure aan mijn knie, was het lastig op de hoge kruk te geraken, maar dankzij de hoffelijke medewerker toch zo ver gekomen. Door deze hoge tafels, vind ik het decor van het restaurant wat minder.
Het eten was verrukkelijk, we hadden slechts de kleine Ruig's Steak, maar die bleek ruim voldoende voor ons beiden te zijn. We werden heel vlot bediend.
Een minpuntje is de grote aantallen Rabobank-medewerkers die hier na werktijd een borrel en/of een hapje doet. Sommigen hangen bijna tegen je aan.. Pas na half acht wordt het wat rustiger.
Annelieke W.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
De bediening was traag en vergat de drankjes, kwam niet afruimen nadat we klaar waren met eten noch vragen of we een dessert of koffie wilden. Hoewel er nog zin in koffie was, hebben we die vanwege het lange wachten maar gelaten voor wat het was. Het is is prima overigens. Ik had een kipburger en die was zoals een kipburger moet zijn, maar niets bijzonders. Met name door de slechte bediening zou ik er niet nog eens heen gaan.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Heerlijk gegeten, vooral prijs/kwaliteit was erg goed. We gingen voor een biertje en een vlugge hap, dus alleen een mandje brood en hoofdgerechten. Waren met z'n drieën, twee keer de Ruig burger, één keer de Ruig steak. Allen waren prima in orde. Lekkere friet, goede saus. Zelfs voor een maandag avond was het gezellig druk, veel van de tafeltjes waren bezet. Vind ik altijd erg prettig, niets zo ongezellig als een leeg restaurant. Snelle en aardige service. Ik kom hier graag nog een keer terug!
Marsha2208 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Vooraf aan ons theaterbezoek bij Ruig gegeten. Leuke tent! We hebben heerlijk gegeten. Aardige, vlotte bediening. Op steenworp afstand van het theater. Ideaal en een echte aanrader!
seatme6 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Het was erg gezellig, eten is prima. Helemaal voor vleesliefhebbers. Het was erg druk bij het café dat er aan vast zit waardoor het vrij rumoerig was. Hoewel het personeel vriendelijk was, hebben we vaker moeten vragen of onze bestellingen nog kwamen.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Het kon helaas niet erg overtuigen bij Ruig.
Knullige bediening die bv. om de haverklap zaken uit hun handen liet vallen.
Lang wachten op het voorgerecht. Brood met kruidenboter kan niet veel aan stuk, Charcuterie was lachwekkend met twee soorten vleeswaar, wat olijven en mini augurkjes. Volstrekte misser. Gamba's waren daarentegen wel prima.
Tournedos was helaas alles behalve medium gebakken. Toen dat aan de kok werd gemeld kwam die nog even om de hoek kijken wie er dan wel geklaagd had..... maar geen verontschuldiging. Maaltijdsalade met ossehaaspuntjes was voortreffelijk, satéh kon niet overtuigen. Saus en garnering goed, maar vlees was niet als kippevlees herkenbaar. Kraak-noch-smaak...
Bediening amateuristisch, gerechten kwalitatief niet van dien aard om nog eens terug te gaan.
Nog een opmerking: waarom moest halverwege de avond die muziek ineens koerthard worden gezet...?