Restaurant Rubens (Golden Tulip Hotel)

Schipholweg 3 2316 XB Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Rubens (Golden Tulip Hotel)

Net buiten het drukke centrum van Leiden vind je Restaurant Rubens. Tegenover Leiden Centraal en dus prima bereikbaar met openbaar vervoer. Maar natuurlijk ook met de auto of fiets. Heerlijk dineren en daarbij genieten van een bijpassende wijn. De uitgebreide wijnkaart biedt voor ieder wat wils. Dat geldt ook voor het diner: kies voor bijvoorbeeld het Rubens menu, vegetarische specialiteiten of een dagmenu met een dagelijks wisselend voor- en hoofdgerecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant Rubens (Golden Tulip Hotel)

• : Gratis parkeren bij het restaurant.

Maandag t/m Zaterdag
- Ontbijt 07.00 - 10.00 (zaterdag 7.30 - 11.30)
- Lunch vanaf 12.00 - 17.00
- Diner 18:00 - 21.30
- Bar tot 01:00
Zondag Gesloten

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Rubens (Golden Tulip Hotel)

Walter D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
We zochten een restaurant in de buurt van het station van Leiden dat op maandag open was. Ook moest de kaart aantrekkelijk zijn. Rubens, in het 4* Golden Tulip hotel,, voldeed aan die voorwaarden. We waren met zijn vieren (twee gasten uit Noorwegen) en iedereen had lekker gegeten. De bediening was attent. Mijn vrouw wilde geen ijs bij het nagerecht en daar kwam een mousse voor in de plaats. De steak werd op verzoek medium-rare opgediend. De prijs-kwaliteit verhouding was goed. De menu's waren Bib Gourmand waardig. Zelf had ik een heerlijk een gazpacho, die aan tafel op het bord werd geschonken . Daarbij kleine groene asperges in tempura. Vegetarisch hoofdgerecht brie in tempura. Heerlijk. Na een gerecht met chocola en een sorbet van … kriekbier. Verrukkelijk. We bestelden koffie. Dat bleek koffie complet met allerlei lekkernijen.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Arrangement Culinair weekend geboekt. Heel eenvoudig eten. Beslist niet culinair! Zo jammer als je weken van tevoren aangeeft lactosevrij, het bij aankomst in het hotel om 4 uur nog eens zegt en er dan om 7 uur achter komt dat ze er totaal niets mee gedaan hebben. Dat is gewoon ronduit slecht. Uiteindelijk hebben ze iets kunnen verzinnen, maar niks bijzonders. Hoofdgerecht varkensoester met een rosti rondje en patat met rucola. Dat noem ik echt niet culinair. Bovendien was het vlees taai en droog. Teruggestuurd. Ze hebben het netjes financieel gecompenseerd, dat moet gezegd, vriendelijk personeel. Maar wij komen om lekker te eten. En dat is niet gelukt.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, vriendelijk en attent personeel. Zeker voor herhaling vatbaar.
Allen B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Modern, maar traditioneel, zeer net restaurant. Fijne bediening en prima kwaliteit eten. De snelheid van opdienen was prettig. Niet te snel, maar in een prettig tempo.
Kristel V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Lekker gegeten, zeer goede en vriendelijke bediening! We voelde ons echt welkom!
Sieger Z.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Bediening was goed. Kundig ook qua wijn- en kaaskennis. Preisoepje was goed, varkensoester was een beetje droog, supplementen waren goed. Kaasplankje was erg goed met een fijne port.
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Weekendje leiden, mooi restaurant in het golden tulip hotel. ( ver boven de standaard hotel restaurants ) Wij hadden beide het 3-gangen menu. De prijs kwaliteit verhouding was geweldig. 2 hele mooie gangen en als dessert de keuze uit een prachtig verzorgde kaastrolley of een surprise van de chef ( een proeverij van huisgemaakte desserts ) Bediening had veel verstand van het eten en een mooi wijnadvies. Aanrader dus!
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Samen met mijn vader hier gegeten als onderdeel van ons verblijfsarrangement. Keurige, beetje zakelijk formele inrichting. Goede ontvangst en uitleg over menu. 3 gangen menu bestond uit brood met smeersel vooraf, tomatensoep (uit een pakje?), varkensoester (beetje bleek maar wel goed van smaak) met groentes, rosti en aardappels in room. Dessert was een trio van zoetigheden. Alles goed van smaak. Uitstekende, maar wel dure (6,75/glas) Chardonnay en lekker kopje koffie na. Bediening is formeel, alert en vriendelijk. Alert omdat mijn vader last heeft van tremor (trillende handen), dit werd opgemerkt door bediening waarop wijn in een whiskeyglas werd geschonken en gevraagd werd of de kok het vlees vast moest snijden. Top! De volgende ochtend werd bij het ontbijt nog vriendelijke gevraagd of mijn vader hulp nodig had bij het pakken van het ontbijtbuffet. Zo hoort het.
Marc R.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Dit restaurant is werkelijk waar verbazingwekkend goed!
Ze hebben vorig jaar kerst het pand verbouwd waardoor het nu van buitenaf meer opvalt. Daarvoor was het wat minder bekend en vandaar schrijf ik verbazingwekkend goed.
Maar restaurant Rubens is werkelijk een enorme aanrader, het eten is fan-tas-tisch (en ik weet uit betrouwbare bronnen hoe vers alles gemaakt wordt).
Ik vind Rubens persoonlijk vele malen beter dan menig bekend restaurant in Leiden en omstreken, als ik thuis in 'een uit-eten bui' ben en heel goed wil eten, dan staat Rubens voor mij bovenaan het lijstje.

Een aanrader!