Restaurant Rotisserie Zott

Dorpsstraat 49 3433 CL Nieuwegein Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Rotisserie Zott

Onthaast en geniet

Deze fraaie zaak is de ideale plek om te onthaasten.Terwijl je tot rust komt in dit mooie stukje Nieuwegein geniet je van verse vis, schaal- en schelpdieren of van een mals stuk vlees van de rotissoir. Het kundige personeel wat altijd het perfecte wijntje te schenken bij je gerecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant Rotisserie Zott

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Rotisserie Zott

Bo V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Vond het niet top, wat ik wel had verwacht. Eten was lekker maar de bediening was matig. Geen toelichting bij het eten en de wijn en miste enthousiasme. Terwijl er tijd voldoende was met maar twee bezette tafeltjes.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Zaterdag bij Zott gegeten in het kader van de AH restaurant actie. Het menu is beperkt maar er is keuze genoeg. Helaas kregen wij geen brood geserveerd (andere tafels wel). Als aperitief was de vraag een witte wijn, geen wedervraag, wilt u zoet of droog? Bij het uitserveren, hier is de witte wijn. Geen etiket kunnen zien. Voorgerecht was prima, extra tussengerecht ook, hoofdgerecht was Runderhachee met rosbief van Runderstaartstuk. 2 stukken vlees die totaal niet bij elkaar pasten, wel lekker en prima bereidt, maar een vreemde combi. Op de vraag waarom voor deze combi was gekozen kregen we als antwoord dat dit de keuze was van de vorige kok!
Als nagerecht zijn we voor het kaasplankje gegaan, prima keuze wat betreft de kazen, alleen hadden wij voor een andere volgorde gekozen, eerst kaas nummer 3 en daarna nummer 2. Bij navraag waarom deze keuze een interessant antwoord, ik weet niet wat de volgorde van de kazen waren, aangezien ik ze niet heb uitgeserveerd!
Helaas is er geen koffie of thee aangeboden na afloop (andere tafels wel) dus zijn we maar gaan afrekenen.
Marleen D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Niet goedkoop maar prijs van menu redelijk. Prijs brood wel erg duur 7,50 voor 2 personen. Ook wijn behoorlijk duur 7 euro per glas. Amuse vrij smakeloos. Maar 1 meisje in de bediening wat ten koste ging van de service. Al met al niet slecht, maar een prijskaartje van 152 euro voor 2 personen teveel voor het gebodene. Wat mij betreft een eenmalig bezoek aan dit restaurant.
Ton Z.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
We hebben het Bib Gourmand menu genomen. Het eerste gerecht, de makreel, was bijzonder lekker. Het hoofdgerecht, hachee, was eveneens bijzonder. Het zag er allemaal heel lekker uit en het smaakte ook prima. De geschonken wijnen pasten perfect bij de gerechten. Het nagerecht viel wat tegen. De panna cotta was te stug van textuur. de smaak was overigens prima. Vriendelijke en attente bediening. Het was een mooie en gezellige avond.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Mooi gelegen, met plenty gratis parkeergelegenheid in de omgeving.
Ontvangst is plezierig, we mochten zelf kiezen uit drie geschikte tafels.
Alle disgenoten kozen het lunchmenu. Deze startte natuurlijk met een smakelijke amuse. Het voorgerecht was een smakelijke tartaar met een gepocheerd ei en een schuim met paddestoelen (ik proefde toch heus truffel). Smakelijk. Hoofd een eendenborst en een geconfijt pootje met een smakelijke jus. Het pootje had wat mij betreft nog zachter mogen zijn. Na panna cotta voor mijn tafelgenoten, voor mij een kaasplankje. Eea vergezeld van een mooie Zuid-Tiroolse Vernatsch. Kleine, maar goede wijnkaart. Gelukkig geen telefoonboek, maar goed gekozen wijnen uit allerlei streken. De bediening was zeer plezierig, overal een goede ervaring...
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
We hebben een fijne avond gehad en het eten was lekker. Vooral de kwartel met couscous was bijzonder en de Panna Cotta was lekker stevig en fris. Verder nog een relaxte sfeer en een gastvrouw die niet verlegen was voor een praatje. Zott kreeg dit jaar terecht de Bib Gourmand status.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Heerlijke lunch. Prima verzorgt. Leuke entourage echter het was erg rustig. In totaal twee tafeltjes bezet.
Muziek had wat mij betreft iets rustiger gemogen.
Z K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
De service en het eten was niet meer de kwaliteit die de goede naam Zott had
Ilma K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Vriendelijke bediening en omdat van te voren aangegeven was dat alleen vis en geen vlees gewenst was, hoefde er geen extra geld betaald te worden bij het AH menu.
Jaap ( Jacob) V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Prima accommodatie, bediening goed !, hoofdgerecht viel een beetje tegen, nagerecht was prima ! Verder gezellige avond gehad!
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Vrijdagavond gegeten bij Zott. We waren ervan op de hoogte dat i.v.m. vakantie er 2 weken lang werd gewerkt met een "aangepaste kaart". Dat klonk wat vaag, maar de naam en faam van Zott is toch wel zodanig dat je je door zoiets niet laat afschrikken. Daarnaast is er alle begrip voor het feit dat een chef ook wel eens rustig op vakantie wil. Dat hij met een vervangende bezetting zijn restaurant toch draaiende wilt houden voor zijn gasten is alleen maar prijzenswaardig.

Toch hadden we wat gemengde gevoelens bij ons bezoek.
De aanpassingen op de kaart bleken vooral te gaan om het terugbrengen van de keuze naar slechts een klein aantal eenvoudige, klassieke gerechten. Best verdedigbaar, en bij de voorgerechten (carpaccio, ham en salade geitenkaas) pakt dat nog wel goed uit. Maar slechts één vlees-, één vis- en één vegetarisch hoofdgerecht maakt de keuze wel héél smal! Houd je niet van vis en heb je geen zin in een entrecôte, dan heb je dus gewoon pech. Bij de nagerechten idem dito: of een kaasplankje of een vrij uitgesproken dessert met ananas. Zet daar dan als extra mogelijkheid een iets meer doorsnee ijs-dessert bij!

Niet alleen de kaart bleek aangepast, maar - naast de chef - ogenschijnlijk ook de bediening, wij herkenden althans deze aardige dames niet. Hoe joviaal zij ook waren, zij lieten toch echt te veel steken vallen. De messen werden zorgvuldig neergelegd met de snijzijde naar buiten i.p.v. naar binnen. De naam en herkomst van het glas huis-rosé kon niet worden genoemd ("gewoon, rosé, altijd lekker toch?"). We hadden nog nooit van San Daniela ham gehoord, dus we waren benieuwd naar de achtergrond. "Geen idee, het zal wel zoiets als Serrano-ham zijn. Of Parma-ham". De uitleg over de kaasjes op het kaasplankje bleef steken bij het derde kaasje: "iets gemengds, ik weet het ook niet, ik denk geitenkaas, misschien herkent u het zelf, dan kunt u het mij vertellen!". Nogmaals: alles zeer vrolijk en sympathiek, maar toch zou je denken dat bij zo'n beperkte kaart de achtergrondinformatie in een uurtje oefenen er wel wat beter in zou mogen zitten. Ook verrassend was de koffie, waarbij een handvol nog in cellofaan verpakte koekjes op tafel werd gelegd. "Sorry, ze passen er niet bij op de schoteltjes". Waarom niet even in de keuken het cellofaan verwijderd, dat staat toch veel beter?!?
Belangrijkste is natuurlijk de kwaliteit van het eten, en gelukkig was daar helemaal niets mis mee: vis (gebakken zalm) en vlees (entrecôte - wel verrassend dat niet werd geïnformeerd hoe ik deze gebakken wilde) waren helemaal prima!
Toch dus, ondanks het lekkere eten en de goede bedoelingen, wat gemengde gevoelens bij dit avondje uit, zeker ook gezien de prijzen die ons van een heel normaal, niet aangepast niveau leken.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Hoe kun je een Michelin waardige tent zo te grabbel gooien ????. Doet mij als klant zelfs zeer. Al heel vaak bij Zott gegeten en enorm genoten van de gerechten. Toevallig zag ik bij social deal een aanbieding voorbij komen, top doen we, supergoed eten voor ook een goede prijs ! Maar wat een ongelooflijke deceptie..,, Bij binnenkomst om 18.45 uur werd ons verteld dat ze om 20 uur gingen sluiten vanwege zomerrooster ????. Euh Ok, we hebben een 4 gangen diner gereserveerd met hun bevestiging dus..., Via Social Deal hadden we een culinair 4 gangen diner met de fijnste gerechten van de chef gereserveerd. Een verwennerij. Vervolgens krijgen we een kaart en moeten kiezen uit carpaccio, een soepje of salade geitenkaas als voorgerecht. Euh ????, het was toch een culinair verrassingsdiner? En het hoofdgerecht was keuze uit een entrecote met (slappe) friet of zalmfilet met pasta. En zij willen een ster????! Ben echt zoooo teleurgesteld.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Zelden zo slecht gegeten. Als dit het hoofdgerecht is van een culinair 4 gangen diner van een chef die graag een ster wil... A long way to go..
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Als je tijdens de zomer de kwaliteit niet kunt garanderen en dan maar een totaal fantasieloos zomer menu aanbiedt, dan kun je beter de tent sluiten.
korry.meijers .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Gerechten zijn altijd smaakvol en een klein schilderijtje.
Kunnen ons voorstellen dat de amuse niet door iedereen gewaardeerd wordt.
Piet J.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Vriendelijke ontvangst, goede sfeer, eten was prima verzorgt met uitleg erbij.
Zeker een restaurant om nog een keer te bezoeken.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
We waren hier met de social deal-actie. Leuk menu voorgeschoteld gekregen. Ik vond de gepofte paprikasoep heerlijk en alle andere gerechten waren ook echt goed. Je zit er prima en het personeel is netjes. Oftewel, ik kom hier zeker nog een keer terug!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
De gerechten op de menukaart waren beperkt. Daarbij maakten we gebruik van de restaurantactie zegels (AH) met als gevolg dat er maar 1 gerecht was. De keuze in het bier was beperkt, geen donker bier. Waarschijnlijk zal ik hier niet meer naar toegaan.
Anke en Mark U.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Wij zijn recent in Nieuwegein komen wonen en wilden graag via de ah actie eens kennis maken met dit restaurant... Maar we zullen er niet snel nog eens naar toe gaan! Vanwege zwangerschap kon ik het voorgestelde menu niet eten, en zat ik verplicht vast aan een toeslag. Er was geen enkel begrip van het personeel voor de kwestie. Qua kwaliteit van het eten had ik meer verwacht, ik zou het de volle prijs echt niet waard vinden.
duifjes .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Mooie inrichting. Bediening: deskundig lief en vriendelijk. Aanrader.
Waren daar al eerder, dus vonden het al voor herhaling vatbaar.