Restaurant Rotisserie Zott

Dorpsstraat 49 3433 CL Nieuwegein Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Rotisserie Zott

Onthaast en geniet

Deze fraaie zaak is de ideale plek om te onthaasten.Terwijl je tot rust komt in dit mooie stukje Nieuwegein geniet je van verse vis, schaal- en schelpdieren of van een mals stuk vlees van de rotissoir. Het kundige personeel wat altijd het perfecte wijntje te schenken bij je gerecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant Rotisserie Zott

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Rotisserie Zott

Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
We reserveerden vanwege het kreeftmenu. We werden vriendelijk ontvangen en onze tafel gewezen. En snel daarna gevraagd wat we wilden drinken. Onze vraag naar een speciale spumante, werd vlot geregeld. tevens een begeleidend hapje.
Na bevestiging dat wij het kreeftmenu wilden, waarbij dat uitgelegd werd, kregen een lekkere amuse.
Ondanks dat slecht een persoon de bediening deed, en het redelijk druk was, werd er vlot gereageerd.
Het voorgerecht, een salade van kreeft, was heerlijk.
Het tussengerecht, ravioli van kreeft en een heerlijk schuim van gedroogd eekhoorntjesbrood, was uitstekend. Evenals de wijn die erbij werd geserveerd.
Ook het hoofdgerecht, halve kreeft Thermidor was uitstekend met een prima begeleidende wijn.
Wat op viel was dat er voor alle tafels voldoende tijd genomen werd om met de klanten te spreken, zonder dat anderen echt moesten wachten. Bovendien was de bediening uitermate vriendelijk en kon zeer goed met (met name) ons overweg.
Bij ons toetje wilden we zelf kiezen wat we erbij wilden drinken. Daarop kregen we een rijtje proefglaasjes. Top gereageerd.
Het toetje (van het BIB-menu) was heerlijk.
Koffie was prima (met normale prijzen). Taxi die werd gebeld, kwam snel en er hartelijk afscheid genomen.
Conclusie, een heerlijke avond, met goed gezelschap en heerlijk eten en super bediening.
Sijmen V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Weinig inspirerende kaart . Helaas was de herterug op , dat was erg jammer zeker in dit seizoen.
Het kan wat spannender allemaal.
David B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Gegeten op een zaterdagavond, restaurant zat vol. De service was niet optimaal: Bij binnenkomst geen ontvangst, na het apiritief hebben we anderhalf uur gewacht voordat we de kaart kregen en we moesten vragen of we iets te drinken konden bestellen. De kennis van de menu's liet ook te wensen over. In ons gezelschap was 1 vegetarier, de vegetarische keuze was beperkt. Dat gezegd hebbende, het eten was wel lekker..
hvdu .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
De kok doet zijn best maar met de bedroevend slechte service van de bediening kan hij beter de tent sluiten. Geen ontvangst, jassen konden we over een barkruk gooien. Na half uur zelf moeten vragen om de kaart, na 1,5 uur kwam het voorgerecht. Toen we aan de serveerster (zich hullend in een smog van opdringerige parfum) kenbaar maakte dat het allemaal wat traag ging, kregen we de snerpende opmerking dat ‘als iedereen om 19.00u binnenkomt zij er ook niks aan konden doen)
Over het eten: de keuken leeft zich uit in prachtige verassende voorgerechten. Daarna ging het al snel berg afwaarts met een hoofd gerechten in de categorie ‘bistro om de hoek’, goede kwaliteit vlees maar een weinig fantasievolle of verrassende bereiding en presentatie. Nagerechten waren redelijk en de koffie ronduit een belediging, zonder enige aankleding. Het aangeklede fabrieksbroodje kostte de lieve duit van 15 euro... let daar op, de bediening zegt dat er niet bij. Net zoals ze geen verstand hadden van de kazen en totaal geen uitleg geven. Ik de gerechten. Kortom onkundig, ongeïnteresseerd en ongastvrij....
gelukkig waren we in goed gezelschap en hebben we ons kostelijk vermaakt over de bedroevende situatie waarin we beland waren. Bij vertrek was al het bedienend personeel onvindbaar en hebben we zelf de jassen gezocht en zijn betrokken. Het mag duidelijk zijn dat we de 350 euro (!) die we kwijt waren voor 4 personen nooit meer uit zullen geven in deze zaak. Kortom, een zaak om te vermijden!
Wies H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wij hebben met z'n 4tjes heerlijk gegeten, er was een prima gezellige sfeer. Kan dit restaurant zeker aanbevelen. Erg leuk dat Zott meedoet aan de AH-actie????????????
Jacqueline A.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Met ah actie gegeten. Geen keus alleen met bijbetaling. Procureur nekvet vh varken. Ze leveren volgens mij gewoon buikvet.
Amper oog voor gasten. Rest van eten goed.
willem jan G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
We hebben meer dan een half uur op het dessert moeten wachten!! Bij de afrekening bleek dat er 2 "tafelhapjes" à raison van € 3.75 per stuk gefactureerd waren, gerechten waar wij niet om hadden gevraagd!
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Het is hier altijd prima eten, ook gisteravond weer. De zaak is mooi ingericht, met aangenaam ruim opgestelde tafels en prettig zittende stoelen. De kaart biedt voldoende keus en het eten is geweldig: mooi gepresenteerd en erg lekker. Enig minpuntje vond ik dit keer dat het na binnenkomst en plaatsnemen aan de tafel wel erg lang duurde voordat iemand naar ons toe kwam om te vragen wat we wilden drinken en de kaart te brengen. Ook het aannemen van de jas bij aankomst en het na afloop weer in de jas helpen schoot er dit keer bij in. Verder niets dan lof!
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
De ontvangst was vriendelijk. De bediening was snel met eerste drankje en de kaart.
We namen het viergangen verrassingsmenu met een wijnarrangement.
De amuse, een stukje tonijn met een kroepoek van wasabi, was redelijk maar kon iets meer pit hebben.
Echter de volgende gerechten waren heerlijk, met prima begeleidende wijnen.
De uitleg bij de gerechten en wijnen was voldoende. Op vragen werd zonder haast, goed ingegaan.
Conclusie: herlijk gegeten en we komen terug.
Bo V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Vond het niet top, wat ik wel had verwacht. Eten was lekker maar de bediening was matig. Geen toelichting bij het eten en de wijn en miste enthousiasme. Terwijl er tijd voldoende was met maar twee bezette tafeltjes.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Zaterdag bij Zott gegeten in het kader van de AH restaurant actie. Het menu is beperkt maar er is keuze genoeg. Helaas kregen wij geen brood geserveerd (andere tafels wel). Als aperitief was de vraag een witte wijn, geen wedervraag, wilt u zoet of droog? Bij het uitserveren, hier is de witte wijn. Geen etiket kunnen zien. Voorgerecht was prima, extra tussengerecht ook, hoofdgerecht was Runderhachee met rosbief van Runderstaartstuk. 2 stukken vlees die totaal niet bij elkaar pasten, wel lekker en prima bereidt, maar een vreemde combi. Op de vraag waarom voor deze combi was gekozen kregen we als antwoord dat dit de keuze was van de vorige kok!
Als nagerecht zijn we voor het kaasplankje gegaan, prima keuze wat betreft de kazen, alleen hadden wij voor een andere volgorde gekozen, eerst kaas nummer 3 en daarna nummer 2. Bij navraag waarom deze keuze een interessant antwoord, ik weet niet wat de volgorde van de kazen waren, aangezien ik ze niet heb uitgeserveerd!
Helaas is er geen koffie of thee aangeboden na afloop (andere tafels wel) dus zijn we maar gaan afrekenen.
Marleen D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Niet goedkoop maar prijs van menu redelijk. Prijs brood wel erg duur 7,50 voor 2 personen. Ook wijn behoorlijk duur 7 euro per glas. Amuse vrij smakeloos. Maar 1 meisje in de bediening wat ten koste ging van de service. Al met al niet slecht, maar een prijskaartje van 152 euro voor 2 personen teveel voor het gebodene. Wat mij betreft een eenmalig bezoek aan dit restaurant.
Ton Z.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
We hebben het Bib Gourmand menu genomen. Het eerste gerecht, de makreel, was bijzonder lekker. Het hoofdgerecht, hachee, was eveneens bijzonder. Het zag er allemaal heel lekker uit en het smaakte ook prima. De geschonken wijnen pasten perfect bij de gerechten. Het nagerecht viel wat tegen. De panna cotta was te stug van textuur. de smaak was overigens prima. Vriendelijke en attente bediening. Het was een mooie en gezellige avond.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Mooi gelegen, met plenty gratis parkeergelegenheid in de omgeving.
Ontvangst is plezierig, we mochten zelf kiezen uit drie geschikte tafels.
Alle disgenoten kozen het lunchmenu. Deze startte natuurlijk met een smakelijke amuse. Het voorgerecht was een smakelijke tartaar met een gepocheerd ei en een schuim met paddestoelen (ik proefde toch heus truffel). Smakelijk. Hoofd een eendenborst en een geconfijt pootje met een smakelijke jus. Het pootje had wat mij betreft nog zachter mogen zijn. Na panna cotta voor mijn tafelgenoten, voor mij een kaasplankje. Eea vergezeld van een mooie Zuid-Tiroolse Vernatsch. Kleine, maar goede wijnkaart. Gelukkig geen telefoonboek, maar goed gekozen wijnen uit allerlei streken. De bediening was zeer plezierig, overal een goede ervaring...
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
We hebben een fijne avond gehad en het eten was lekker. Vooral de kwartel met couscous was bijzonder en de Panna Cotta was lekker stevig en fris. Verder nog een relaxte sfeer en een gastvrouw die niet verlegen was voor een praatje. Zott kreeg dit jaar terecht de Bib Gourmand status.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Heerlijke lunch. Prima verzorgt. Leuke entourage echter het was erg rustig. In totaal twee tafeltjes bezet.
Muziek had wat mij betreft iets rustiger gemogen.
Z K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
De service en het eten was niet meer de kwaliteit die de goede naam Zott had
Ilma K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Vriendelijke bediening en omdat van te voren aangegeven was dat alleen vis en geen vlees gewenst was, hoefde er geen extra geld betaald te worden bij het AH menu.
Jaap ( Jacob) V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Prima accommodatie, bediening goed !, hoofdgerecht viel een beetje tegen, nagerecht was prima ! Verder gezellige avond gehad!
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Vrijdagavond gegeten bij Zott. We waren ervan op de hoogte dat i.v.m. vakantie er 2 weken lang werd gewerkt met een "aangepaste kaart". Dat klonk wat vaag, maar de naam en faam van Zott is toch wel zodanig dat je je door zoiets niet laat afschrikken. Daarnaast is er alle begrip voor het feit dat een chef ook wel eens rustig op vakantie wil. Dat hij met een vervangende bezetting zijn restaurant toch draaiende wilt houden voor zijn gasten is alleen maar prijzenswaardig.

Toch hadden we wat gemengde gevoelens bij ons bezoek.
De aanpassingen op de kaart bleken vooral te gaan om het terugbrengen van de keuze naar slechts een klein aantal eenvoudige, klassieke gerechten. Best verdedigbaar, en bij de voorgerechten (carpaccio, ham en salade geitenkaas) pakt dat nog wel goed uit. Maar slechts één vlees-, één vis- en één vegetarisch hoofdgerecht maakt de keuze wel héél smal! Houd je niet van vis en heb je geen zin in een entrecôte, dan heb je dus gewoon pech. Bij de nagerechten idem dito: of een kaasplankje of een vrij uitgesproken dessert met ananas. Zet daar dan als extra mogelijkheid een iets meer doorsnee ijs-dessert bij!

Niet alleen de kaart bleek aangepast, maar - naast de chef - ogenschijnlijk ook de bediening, wij herkenden althans deze aardige dames niet. Hoe joviaal zij ook waren, zij lieten toch echt te veel steken vallen. De messen werden zorgvuldig neergelegd met de snijzijde naar buiten i.p.v. naar binnen. De naam en herkomst van het glas huis-rosé kon niet worden genoemd ("gewoon, rosé, altijd lekker toch?"). We hadden nog nooit van San Daniela ham gehoord, dus we waren benieuwd naar de achtergrond. "Geen idee, het zal wel zoiets als Serrano-ham zijn. Of Parma-ham". De uitleg over de kaasjes op het kaasplankje bleef steken bij het derde kaasje: "iets gemengds, ik weet het ook niet, ik denk geitenkaas, misschien herkent u het zelf, dan kunt u het mij vertellen!". Nogmaals: alles zeer vrolijk en sympathiek, maar toch zou je denken dat bij zo'n beperkte kaart de achtergrondinformatie in een uurtje oefenen er wel wat beter in zou mogen zitten. Ook verrassend was de koffie, waarbij een handvol nog in cellofaan verpakte koekjes op tafel werd gelegd. "Sorry, ze passen er niet bij op de schoteltjes". Waarom niet even in de keuken het cellofaan verwijderd, dat staat toch veel beter?!?
Belangrijkste is natuurlijk de kwaliteit van het eten, en gelukkig was daar helemaal niets mis mee: vis (gebakken zalm) en vlees (entrecôte - wel verrassend dat niet werd geïnformeerd hoe ik deze gebakken wilde) waren helemaal prima!
Toch dus, ondanks het lekkere eten en de goede bedoelingen, wat gemengde gevoelens bij dit avondje uit, zeker ook gezien de prijzen die ons van een heel normaal, niet aangepast niveau leken.