Restaurant Rotisserie Zott

Dorpsstraat 49 3433 CL Nieuwegein Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Rotisserie Zott

Onthaast en geniet

Deze fraaie zaak is de ideale plek om te onthaasten.Terwijl je tot rust komt in dit mooie stukje Nieuwegein geniet je van verse vis, schaal- en schelpdieren of van een mals stuk vlees van de rotissoir. Het kundige personeel wat altijd het perfecte wijntje te schenken bij je gerecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant Rotisserie Zott

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

Jaap ( Jacob) V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Prima accommodatie, bediening goed !, hoofdgerecht viel een beetje tegen, nagerecht was prima ! Verder gezellige avond gehad!
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Vrijdagavond gegeten bij Zott. We waren ervan op de hoogte dat i.v.m. vakantie er 2 weken lang werd gewerkt met een "aangepaste kaart". Dat klonk wat vaag, maar de naam en faam van Zott is toch wel zodanig dat je je door zoiets niet laat afschrikken. Daarnaast is er alle begrip voor het feit dat een chef ook wel eens rustig op vakantie wil. Dat hij met een vervangende bezetting zijn restaurant toch draaiende wilt houden voor zijn gasten is alleen maar prijzenswaardig.

Toch hadden we wat gemengde gevoelens bij ons bezoek.
De aanpassingen op de kaart bleken vooral te gaan om het terugbrengen van de keuze naar slechts een klein aantal eenvoudige, klassieke gerechten. Best verdedigbaar, en bij de voorgerechten (carpaccio, ham en salade geitenkaas) pakt dat nog wel goed uit. Maar slechts één vlees-, één vis- en één vegetarisch hoofdgerecht maakt de keuze wel héél smal! Houd je niet van vis en heb je geen zin in een entrecôte, dan heb je dus gewoon pech. Bij de nagerechten idem dito: of een kaasplankje of een vrij uitgesproken dessert met ananas. Zet daar dan als extra mogelijkheid een iets meer doorsnee ijs-dessert bij!

Niet alleen de kaart bleek aangepast, maar - naast de chef - ogenschijnlijk ook de bediening, wij herkenden althans deze aardige dames niet. Hoe joviaal zij ook waren, zij lieten toch echt te veel steken vallen. De messen werden zorgvuldig neergelegd met de snijzijde naar buiten i.p.v. naar binnen. De naam en herkomst van het glas huis-rosé kon niet worden genoemd ("gewoon, rosé, altijd lekker toch?"). We hadden nog nooit van San Daniela ham gehoord, dus we waren benieuwd naar de achtergrond. "Geen idee, het zal wel zoiets als Serrano-ham zijn. Of Parma-ham". De uitleg over de kaasjes op het kaasplankje bleef steken bij het derde kaasje: "iets gemengds, ik weet het ook niet, ik denk geitenkaas, misschien herkent u het zelf, dan kunt u het mij vertellen!". Nogmaals: alles zeer vrolijk en sympathiek, maar toch zou je denken dat bij zo'n beperkte kaart de achtergrondinformatie in een uurtje oefenen er wel wat beter in zou mogen zitten. Ook verrassend was de koffie, waarbij een handvol nog in cellofaan verpakte koekjes op tafel werd gelegd. "Sorry, ze passen er niet bij op de schoteltjes". Waarom niet even in de keuken het cellofaan verwijderd, dat staat toch veel beter?!?
Belangrijkste is natuurlijk de kwaliteit van het eten, en gelukkig was daar helemaal niets mis mee: vis (gebakken zalm) en vlees (entrecôte - wel verrassend dat niet werd geïnformeerd hoe ik deze gebakken wilde) waren helemaal prima!
Toch dus, ondanks het lekkere eten en de goede bedoelingen, wat gemengde gevoelens bij dit avondje uit, zeker ook gezien de prijzen die ons van een heel normaal, niet aangepast niveau leken.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Hoe kun je een Michelin waardige tent zo te grabbel gooien ????. Doet mij als klant zelfs zeer. Al heel vaak bij Zott gegeten en enorm genoten van de gerechten. Toevallig zag ik bij social deal een aanbieding voorbij komen, top doen we, supergoed eten voor ook een goede prijs ! Maar wat een ongelooflijke deceptie..,, Bij binnenkomst om 18.45 uur werd ons verteld dat ze om 20 uur gingen sluiten vanwege zomerrooster ????. Euh Ok, we hebben een 4 gangen diner gereserveerd met hun bevestiging dus..., Via Social Deal hadden we een culinair 4 gangen diner met de fijnste gerechten van de chef gereserveerd. Een verwennerij. Vervolgens krijgen we een kaart en moeten kiezen uit carpaccio, een soepje of salade geitenkaas als voorgerecht. Euh ????, het was toch een culinair verrassingsdiner? En het hoofdgerecht was keuze uit een entrecote met (slappe) friet of zalmfilet met pasta. En zij willen een ster????! Ben echt zoooo teleurgesteld.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Zelden zo slecht gegeten. Als dit het hoofdgerecht is van een culinair 4 gangen diner van een chef die graag een ster wil... A long way to go..
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Als je tijdens de zomer de kwaliteit niet kunt garanderen en dan maar een totaal fantasieloos zomer menu aanbiedt, dan kun je beter de tent sluiten.
korry.meijers .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Gerechten zijn altijd smaakvol en een klein schilderijtje.
Kunnen ons voorstellen dat de amuse niet door iedereen gewaardeerd wordt.
Piet J.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Vriendelijke ontvangst, goede sfeer, eten was prima verzorgt met uitleg erbij.
Zeker een restaurant om nog een keer te bezoeken.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
We waren hier met de social deal-actie. Leuk menu voorgeschoteld gekregen. Ik vond de gepofte paprikasoep heerlijk en alle andere gerechten waren ook echt goed. Je zit er prima en het personeel is netjes. Oftewel, ik kom hier zeker nog een keer terug!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
De gerechten op de menukaart waren beperkt. Daarbij maakten we gebruik van de restaurantactie zegels (AH) met als gevolg dat er maar 1 gerecht was. De keuze in het bier was beperkt, geen donker bier. Waarschijnlijk zal ik hier niet meer naar toegaan.
Anke en Mark U.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Wij zijn recent in Nieuwegein komen wonen en wilden graag via de ah actie eens kennis maken met dit restaurant... Maar we zullen er niet snel nog eens naar toe gaan! Vanwege zwangerschap kon ik het voorgestelde menu niet eten, en zat ik verplicht vast aan een toeslag. Er was geen enkel begrip van het personeel voor de kwestie. Qua kwaliteit van het eten had ik meer verwacht, ik zou het de volle prijs echt niet waard vinden.
duifjes .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Mooie inrichting. Bediening: deskundig lief en vriendelijk. Aanrader.
Waren daar al eerder, dus vonden het al voor herhaling vatbaar.
slofje14 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Extra's worden enigszins opgedrongen (bruiswater, kraanwater en z.g. tafelhapjes vooraf). Dit geeft na ontvangst rekening een onaangenaam gevoel. De kwaliteit van het eten was redelijk. De vis komt in zijn geheel op het bord (helaas niet vantevoren bedacht dat de vis niet gefileerd zou zijn).
Danielle E.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Een teleurstelling, dit restaurant.
We kozen voor het verrassingsmenu omdat we daar bij andere restos goede ervaringen mee hebben. Deze keer pakte dat anders uit. Inspiratieloze gerechten.
Als klap op vuurpijl moesten we betalen voor een 'plankje vooraf'. Dat was ons niet verteld.
We hadden een 3 gangen menu gereserveerd via social deal en wisten niet beter dan dat het plankje erbij hoorde
Sietske J.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Bij binnenkomst duurde het te lang voordat de kaart erbij kwam. Het mag sneller. Her was niet druk in het restaurant. We kregen geen brood. Verder was het eten top. Wij aten er in het kader van de ah-actie.
astrid K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Voor eerste keer bij Zott. Aanrader! Gelegen in erg fijne straat/wijkje. Heerlijk terras bij de brug/sluis. Bediening erg sympathiek. Bijzondere gerechten, heerlijk!
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
gegeten met ah-voucher. ze kunnen best lekker koken, daar niet van maar de "devil is in the detail". op zo'n snikhete dag moet je zorgen dat ook de rode wijn niet te warm is; het tafelwater niet te lauw; en het bestek bij het dessert funktioneel is. jammer genoeg dessert vergeten uit te vragen hetgeen wel goedgemaakt werd met een kopje koffie. verder een fijne avond op het heerlijke terras in het mooie vreeswijk
cobo2007 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Gisteren een heel genoeglijke afronding van de dag gekregen door naar dit restaurant te gaan. De keuze voor niet alledaagse, maar zeer smaakvolle gerechten - met een oogstrelende presentatie geserveerd door vriendelijke en attente gastvrouwen in een aangename sfeer met goed gekozen achtergrond muziek op het juiste geluidsniveau - was een schot in de roos. Het omrijden waard!
Jan E.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Was een super 5 gangen diner. Helaas was boeken via Heerlijk.nl niet meer mogelijk, maar omdat we die aanbieding hadden gezien, en wel geldig was voor die dag, toch van de aanbieding gebruik kunnen maken. Top service! Heerlijke avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Alleen we vonden het erg vreemd dat we de aangeboden Amuse(tafelhapje) in rekening is gebracht.

Verder een prima restaurant om terug te komen.
Andres V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk 3-gangen diner gegeten in een gezellig restaurantje met sfeer. We komen zeker nog eens terug bij Zott in Vreeswijk.