Restaurant Rood

Voorstraat 8 3401 DC IJsselstein Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Rood

Proef het seizoen

Onder de rook van Utrecht vind je dit fijne restaurant. In de gemoedelijke ambiance kom je helemaal tot rust en geniet je van de lekkerste seizoensgebonden gerechten. De vriendelijke bediening schenkt ondertussen nog een heerlijk glas wijn voor je in.

Meer informatie over restaurant Restaurant Rood

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:30
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 00:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Arnoudvanraak .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prettige ontvangst. Driegangen menu was prima en heerlijke fles 100% Voignier wijn. Prijs was met de AH aktie voordelig. Locatie in de stad dus wat lastig parkeren. Komen zeker nog eens terug.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Eten en de bedoening was goed maar moesten erg lang wachten op het eten. Maar doordat de rest goed was verdienen ze zeker een 9. Absoluut voor herhaling vatbaar ! Ik kan het ook iedereen aanraden.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Echt heel lekker gegeten voor een realistische prijs. De carpaccio was eenvoudig maar prima, de schnitzel onverwacht lekker. Wij komen terug.
F R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Het nieuewe restaurant ziet er mooi en sfeervol uit. We werden hartelijk ontvangen door de dames vd bediening. De eigenaar oogde wat zenuwachtig de hele avond..
We zaten bij het raam en het hierdoor koud.Er is veel keuze op de kaart! We hadden de AH spaarkaart en kozen voor 21,50 euro korting op de eind rekening.
Voorgerecht saté en proeverij waren redelijk. De ossenhaaspuntjes en schnitzel waren als hoofdgerecht heerlijk. Maar het is jammer dat de salade niet even mooi wordt opgemaakt die je er apart bij het hoofdgerecht krijgt.
Nagerecht brownie en cheesecake waren lekker..
We schrokken van de eindafrekening.: 7,50 euro voor een halve liter weizen bier!
Jammer, er zijn in IJsselstein restaurants waar je beter voor dat geld kan eten.
Femke D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Met de AH actie hier gegeten. Beetje vreemde constructie, want er wordt korting gegeven op de totale prijs. De locatie is er een stuk beter op geworden sinds ze zijn verhuisd. Het eten is niet slecht, maar ik kan dit zelf voor veel minder geld, thuis lekkerder maken. Daarvoor ga je niet uit eten. Met de actie waren we met 2 personen nog 70 euro kwijt. Het voorgerecht van Salade geitenkaas bestond uit 2 toastjes geitenkaas, 1 plakje tomaat en 2 blaadjes sla. Dat noem ik geen salade. De salade bij het hoofdgerecht was een klein bakje ijsbergsla, 2 plakjes tomaat, 2 plakjes komkommer en een half ei. Dat moet je dan samen delen. De Ossenhaaspuntjes in ketjap waren oke, maar niet bijzonder lekker. Bij de thee krijg je een lange vinger, een goedkoper "koekje" bestaat volgens mij niet. Bediening was wel vriendelijk, maar ik zal hier niet meer terug gaan.
Andrea H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Hier gegeten met de albert heijn actie, en daar ging dit restaurants vreemd mee om. Ze hadden een erg beperkte selectie gemaakt die je kon kiezen, en als je dat koos kreeg je 25€ korting op de eindrekening. Als je echter drie gerechten koos uit het keuzemenu en de normale prijzen bij elkaar optelde, kwam je al op minstens 27€ uit. Dus je kreeg niet eens een heel drie gangen menu gratis. Verder leuke sfeer en mooi aangekleed, de bediening vonden wij matig. We kregen het gevoel snel weer weg te willen. Het eten was prima, maar niet speciaal.
Nielsgierig .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Een vernieuwd restaurant met een moderne inrichting. We werden vriendelijk ontvangen en zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht stonden vrij vlot op tafel. De keuze is niet reuze als je voor het AH-menu gaat. De kaart zelf is gevarieerder. Het eten is heerlijk, maar vrij standaard uitgevoerd: een flinke bak standaard friet en een simpele salade naast het hoofdgerecht. Het toetje was wat mager. Overigens leek men de drukte deze avond niet aan te kunnen, we hebben aardig lang gewacht tussen hoofd- en nagerecht en wat mij persoonlijk kan irriteren is wanneer je de medewerkers vol stress door het restaurant ziet vliegen. Dat deed geen goed aan de rust die er begin van de avond heerste. Zeker een aanrader, maar beter als de rust is wedergekeerd zonder AH-klanten.
Vinada V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
leuke inrichting, sfeervol. vriendelijke bediening. Het was prima maar niet meer dan dat. De patat en salade maken geen indruk. Weinig keuze als je geen vlees of vis wilt eten.
Het was kennelijk geen goede avond want niet alles verliep vlekkeloos. Het werd wel naar tevredenheid opgelost. Door de beperkte keuze qua vegetarisch eten is dit voor mij geen restaurant om naar terug te gaan.
Rood2016 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Bij binnenkomst werden wij netjes begroet. Het hoofdgerecht was lekker (tong), de service was uitstekend, en het decor was prima uitgevoerd. Mijn kaartvriendin had tegen de eigenaar gezegd dat ze haar verjaardag hier wilde vieren> Het was perfect.
Dank voor uw leuke recensie.

Verjaardagen zijn natuurlijk altijd leuke gelegenheden om te vieren, bij Rood.
Graag tot ziens, bij ons aan tafel!
Ietje66 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
In het nieuwe restaurant Rood gegeten met 6 zusters met AH actie! Werd goed uitgelegd hoe het werkte en we hadden echt alle keuze! 1 vegetariër in ons midden ook prima gegeten.
leuke bediening, alles ging vlot, super lekker gegeten! 3 gangen en koffie en thee toe!
Prima stoelen,ruime tafel, inrichting mooi en ook toiletruimte! Alles nieuw!
Verlichting bij afrekening iets te donker maar ach ook wel romantisch!
Hier durf ik de meest critische vrienden mee naar toe te nemen
Dank voor uw leuke recensie en tip!
Het "romantisch" afrekenen hadden wij toevallig ook al als actiepunt, komt goed!

Graag tot ziens, aan tafel bij Rood, bij de volgende zussen middag/avond! ;-)
Mariantimmer .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij restaurant rood , top , bediening was vriendelijk, prachtige sfeervolle , nette zaak , super mooie toilettengroep gewoon top,we gaan zeker nog een keer terug om nog meer te proeven van de heerlijke menukaart !
Een echte aanrader !!!
Succes CAMIEL EN MEIKE in jullie nieuwe mooie sfeervolle zaak !!!!!!!!
Dank voor jullie geweldige recensie.
Fijn dat jullie een gezellig (lekker) avondje uit bij ons hebben gehad, Ruud en Marian, graag tot ziens aan tafel bij Rood!

Silvia B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Voorheen zat restaurant Rood in een kleiner pand aan dezelfde straat.
daar hebben we een paar keer heerlijk en vrij exclusief gegeten.
Nu , na een verhuizing was ik zwaar teleurgesteld. de proeverij van Rood behelsde een dun soepje met truffel(???), een salade met asperge die vooral rijk was aan dressing en een vettig vis kroketje. het hoofdgerecht , van biefstuk puntjes met sojasaus vond ik ook niet de moeite. vette frietjes . zo jammer. prima voor een snelle hap maar ongeschikt voor een intiem avondje uit met zijn tweeën. de prijs was ook een stukje lager dat dan weer wel.
Renskepouw .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Eten was heerlijk en echt waar voor je geld.
Misschien een klein mini puntje. De soep van de dag. Was heerlijk alleen beetje jammer dat er niet nog een keuze was voor een ander soepje. Verder top.
Dank voor uw leuke recensie en dank voor de tip.

gebruiker3 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Vaker bezocht maar nu op de nieuwe locatie. Men heeft erg haar best gedaan en het ziet er fantastisch uit. De indeling is ook gericht op jeugdigen middels hogere zittafels. Voorgerecht Carpaccio was uitstekend van smaak mede de temperatuur was goed. Dit wordt nog wel eens te koud gereserveerd in restaurants. Hoofdgerecht viel ons tegen, mede dat er alleen frietjes en een simpele niet aangemaakte sla werd geserveerd die je uit de supermarkt zo op je bord gooit. Bij de ossehaas puntjes welke wij hadden wordt ook geen sausje gepresenteerd dus het zag er een beetje zielig uit allemaal. In de eindrekening zien we dit helaas niet terug. Complimenten over het nagerecht, de Cheesecake eet je nergens zo lekker als hier.
Dank voor uw recensie.
Ons sfeervolle interieur hebben wij gericht op iedereen, ouderen die heerlijk comfortabel op onze banken en fauteuils kunnen zitten, maar ook onze 3 hoge zittafels die veelal door jongeren worden gekozen als prettige zitplaats. Was onze gezellige stamtafel achterin, voor een grotere groep u ook opgevallen? Gezellig plekje!
Spijtig om nu te vernemen dat het hoofdgerecht u blijkbaar is tegengevallen. Dit is ons niet opgemerkt omdat alle borden volledig leeg gegeten waren en u ons niets heeft laten weten op de avond zelf.

Graag tot ziens aan tafel bij Rood, in ieder geval al voor ons goddelijke huisgemaakte cheesecake! ;-)
Schiertje .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het eten was heerlijk, hoewel het AH actiemenu behoorlijk uitgekleed was. Alleen heel erg jammer dat we meer dan een uur moesten wachten voordat we ons voorgerecht kregen. Reden: het was druk en we hadden met z'n vijven (te) veel verschillende gerechten besteld.....
Het decor was mooi, maar met vijf personen aan een vierpersoonstafel, is niet heel relaxt.
Dank voor de genomen moeite een recensie te schrijven.
Ons AH actiemenu bestaat uit een samengesteld menu. Wenst u liever zelf te kiezen van onze a la carte kaart, dan is dat ook mogelijk, echter wijzigt dan het kortingstarief. Ons inziens heel makkelijk en transparant!
Wij waren net 4 dagen geopend en zoals u gezien heeft was ons nieuwe restaurant volop bezet. Voor 95% was alles "gefinetuned", echter was het voor ons gehele team nog even zoeken naar de juiste routing. Een volgende keer zal daarom "lang" wachten niet meer voorkomen.
Zoals tussendoor aan tafel gevraagd en aan alle borden te hebben gezien, hebben onze gerechten gesmaakt, wat bij eten gaan toch wel een must is.

NellekeBoth .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Veel gerechten van de kaart waren niet meer leverbaar ivm tijdelijke sluitign ivm verhuizing. Dit was ons bij reserveren niet verteld.
Accent ligt op vleesgerechten, slechts beperkt vegetarsich en vis op de kaart.
Menukaart AH restaurantactie was beperkt. Voorbeeld twee desserts: dame blanche of toetje van Rood. Laatste bleek ook ijs met chocoladesaus te zijn.
Witte wijn moest nog gekoeld worden in koeler.
Aantal gerechten heeft ons goed gesmaakt, onder meer carpaccio en cheesecake.

Inekevdleek .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij hebben afgelopen avond bij Rood gegeten. Met 3 personen.
Wij vroegen om het menu, zoals dat op de site wordt aangegeven. Dit was niet mogelijk. De reden was ons niet duidelijk. We hebben nog gezegd dat het op de site staat, maar blijkbaar ten onrechte? Bij het afrekenen zag ik een flyer met de menu optie. Op mijn vraag hoe het zat, kreeg ik als reactie, Ja, het werkt zo en zo. Het overigens erg aardige meisje werkt heel hard, maar dit kwam erg onprofessioneel over. We hebben gevoelsmatig (te) veel betaald voor twee gangen en koffie toe.
Beste mevrouw v.d. Leek, dank voor de genomen moeite een recensie te schrijven.

Helaas begrijp ik bij het lezen van uw recensie de essentie even niet. Wij hebben een samengesteld menu dat niet op onze website vermeld staat (dit menu varieert weleens), ons volledige menu kunt u wel op onze website teruglezen.
Tevens dient u bij de rekening uw voucher bij ons te verzilveren en geldt deze actie bij het nuttigen van een 3-gangen menu (deze "spelregels" staan vermeld op onze website), waar u ook de mogelijkheid heeft om uit onze volledige kaart te kiezen, waarbij dan het kortingstarief wijzigt (van € 27,50 naar € 22,50).
Onze bedieningsmedewerkers leggen dit onze gasten altijd graag aan tafel ook nog even uit.

U bent van harte welkom contact met ons op te nemen om -mijns inziens- deze miscommunicatie te bespreken.

Met vriendelijke groet,
Meike

Reactie van proever:

Goedenavond,
het lijkt inderdaad verwarrend. Maar mijn reactie is gebaseerd op de menuprijs op de website. Een menu ter ere van het 10 jarig bestaan. Daar heb ik het over en hebben wij genoemd aan tafel. Deze leek niet meer actueel of iets dergelijks. Toen ik bij het afrekenen daarvan een flyer zag, vroeg ik er naar en bleek het wel mogelijk te zijn geweest. Hopelijk ben ik zo iets duidelijker. Volgens mij heeft u het over de ah/ Iens actie.
Vriendelijke groet Ineke .

anf 2e reactie van restaurant:

Goedenavond,
Dank voor uw reactie.
Het menu dat wij hadden tbv ons 10 jarig bestaan, was tevens een actie gebaseerd op het nuttigen van 3-gangen.
Onze acties zijn in principe niet verwarrend, maar heel transparant, wellicht heeft de uitleg onnodig voor verwarring gezorgd...wij hebben dit intern aangekaart.

Wij hopen u graag weer 'ns te verwelkomen, maar dan wellicht in ons nieuwe pand!

Met vriendelijke groet,
Meike

Mariovanarkel .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Hebben het verrassings menu genomen echt een aanrader helemaal top.
Nette bediening en goede service.
Ga gauw weer eens daar lekker relax eten
Dank voor jullie recensie.

Graag weer tot een volgende keer, aan tafel bij Rood!
Calkool .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Bediening was uitmuntend en het eten was erg goed. Het decor is voor toekomstige gasten niet van belang, want ze gaan verhuizen.
Namens ons hele team dank voor uw leuke recensie.

Graag tot ziens, aan tafel bij Rood, in ons nieuwe pand! (per 15 augustus: Voorstraat 42).
Jeroenendorien .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Vooral de cheesecake was genieten. Vriendelijke en enthousiaste bediening. Bij Rood voel je je welkom.
Dank voor uw leuke recensie.

Onze cheesecake wordt door veel van onze gasten "hartelijk ontvangen" ;-)

Namens ons hele team: Graag tot ziens, aan tafel bij Rood!
(vanaf 15 augustus op ons nieuwe adres, een paar meter verderop: Voorstraat 42)