Restaurant Roka

Kerkstraat 45 5701 PL Helmond Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Roka

10 min loopafstand centraal station Helmond, buslijn 25, 150 halte Kasteeltraverse

Dinsdag t/m Donderdag 16:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 22:30

Uitmuntend
9,7
9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Roka

Kendy K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Het eten was heerlijk en zeker met veel liefde voorbereid! We zijn daar geweest op mijn schoonmoeder verjaardag en wij bestellen de chef verassingmenu! Nou!!! Het was voor ons echt een echte heerlijke verassing en hoe het klaar gemaakt is, echt fantastisch!
Rene P.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Was hier met mijn vrouw die jarig was. Omdat ik zelf door veel geluid en herrie snel moe en duizelig word, hebben wij een tafel aan het raam (naast de ingang) gekregen. Dit was perfect voor mij ! Wij werden heel vriendelijk en correct ontvangen, en werden goed geïnformeerd over bv de wijn en het eten. Het eten zelf was heerlijk en ook mooi klaargemaakt. Vers gemaakt ook. Ook hoefden wij niet lang te wachten (het was op dat moment redelijk rustig). Wij hebben een heerlijk etentje gehad; de bediening is heel vriendelijk ! Wij komen graag nog terug. Met, het liefst, hetzelfde tafeltje aan het raam ! Dank jullie wel !!
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Bijzonder goed modern Japans restaurant. Een pareltje in Helmond. Super verse gerechten met mooie Japanse smaken. Fijn contact met (open) keuken bediening en eigenaars.
Kaat L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
We zijn voor mijn man zijn 50-ste verjaardag op aanraden van een collega gaan eten bij ROKA
Dit werd een geweldige avond, mede door het heerlijke eten, het gastvrije en vriendelijke personeel en eigenaresse , we hebben enorm genoten en zelfs onze zoon van 12 vond het zo lekker dat we zeker terug gaan, want we hebben nog lang niet alles geproefd zei de lieve eigenaresse
Dus een echte aanrader, voor een heerlijke avond
Bedankt
Han, Karin en Gijs
Martje V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Onze eerste kennismaking met het restaurant.
Erg vrienelijke bediening, gezellige sfeer en vurrukkelijk eten.
Echt een aanrader, voor herhaling vatbaat
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Hier weer gegeten op een zondagavond

Bij binnenkomst hartelijk ontvangen door de jonge bediening, vriendelijk en correct.

Het tafeltje dat wij kregen was fijn met zicht op de openkeuken.

Wij gingen voor de Chefs Special vier gangen zonder beperkingen ,wat netjes werd gevraagd .

Eerste gang was van de Sushi bar wat een mooi gerecht was ,jammer dat ik niet met de stokjes vooruit kan.

Tweede gang met Coquille en garnalen

Derde gerecht was een vlees gerecht wat heerlijk was .

Vierde gang was mochi ijs en dergelijke heerlijk hoe wel ik niet van de ijs of zoet nagerechten ben.

Als afsluiter een koffie met een Japanse Whisky (Hakushu) heerlijk.

Weer heerlijk gegeten en tot de volgende keer.
Noud H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Heerlijk gegeten gisteren bij ROKA. De open keuken is een feest voor het oog maar zeker ook voor de neus.
Het personeel is zeer vriendelijk en attent.
We gaan zeker nog een keer.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Met z'n tweetjes zojuist heerlijk bij Roka gegeten. Ins voorgerecht bestond uit enorme verse sushi, daarna had ik heerlijke garnalen met vongole, mijn vrouw heeft een heerlijk gerecht van crispy kippendijen met rettich-sliertjes,heerlijk !!Daarna als hoofdgerecht had ik een uitstekend bereide eendfilet met terryakisaus en mijn vrouw had een heerlijk gerecht met ibericovlees-fingers (sparerib zonder bot) en een paar spiesjes met overheerlijk vlees, dat op een greenegg bereid was, dus een heerlijk rooksmaakje had. Kortom dit was voor ons de eerste keer dat we dit restaurant geprobeerd hebben , MAAR ZEKER NIET DE LAATSTE KEER, een echt blijvertje !!TOP!!
Erwin P.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Een heel mooi restaurant met hele goede kwaliteit eten. En wat een vriendelijk personeel!! Wij hadden tickets voor Pathé er bij besteld en dat is een super service!!! Wij van hier vaker eren.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Mijn vrouw en ik zijn op de waardering op Iens afgegaan en mensenlief, we zijn niet teleurgesteld! Zeer persoonlijke bediening door ook de eigenaresse, haar man is de kok en die kan er wat van! Het is echter geen authentiek Japans restaurant. Er zitten wat kruisverbanden met de westerse keuken, maar smaakvol gedaan en vooral smakelijk!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Voor de eerste keer hier gegeten, bij binnenkomst vriendelijk ontvangst en een mooie tafel met zicht op de keuken.

Wij hadden à la carte, 3 gangen.

Het voorgerecht beide: coquilles met asperges tips met knoflook, chili, gember en soja, mooi en heerlijk gerecht.

Hoofdgerecht mijn vrouw; Gegrilde filet van zeebaars, coquilles knoflook, gember en chilli en vongole met soja.

Ik had: Bavette van Black Angus en coquilles met Japanse barbecue kruiden.

Beide hoofdgerechten waren zeer smakelijk en mooi opgemaakt, SUPER.

Nagerecht voor mijn vrouw, Chocolade Brownie, caramel en mochi van kokosijs, voor mij een koffie met cognac.

Bij de gerechten hadden wij een Pinot Grigio, een mooie witte wijn (fruitig) en ik had nog een rooie wijn bij de Bavette.

Tot de volgende keer.
J. D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Met zes mensen op vrijdagavond heerlijk gegeten. Met name de sushi was voortreffelijk. Het restaurant is sfeervol, brandschoon, en de bediening ontzettend hartelijk en gastvrij. Zeker voor herhaling vatbaar!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Op advies van vrienden gaan eten bij Roka op een rustige avond. Heerlijke avond gehad. Fijne sfeer, aardige bediening en ontzettend lekker eten. Goede porties, bijgerecht had ook echt toevoeging. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Alles was goed, heerlijk gegeten en goede sfeer en service. Dit was de 2e keer dat wij er geweest zijn en we komen terug
Somebody .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteren een 3 gangen menu gegeten bij Roka. We hadden niet gereserveerd maar kregen een fijn tafeltje toegewezen. De eigenaresse begroette ons hartelijk en nam de jassen aan. Het voorgerecht was sushi en sasimi. Dit was heerlijk en vers. Het hoofdgerecht was ossenhaaspuntjes met knoflook soja. Dit was voor ons best veel maar omdat het zo lekker was hebben we alles opgegeten. Overigens kun je ook kiezen voor vis. Als dessert hadden we een brownie met vanille ijs. En niet zomaar een brownie, dit was heerlijk en ook weer prachtig opgemaakt. De sfeer in het restaurant was gemoedelijk en de open keuken geeft toch wat extra's. Zij gaan echt voor goede kwaliteit en dat proef je.
Mayra G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wat een goede service! En heerlijk gegeten , super aardige bediening !
En bedankt dat wij nog op een laat tijdstip mochten genieten van de overheerlijke kookkunsten van de kok ! Zeker een aanrader voor iedereen om daar te eten of gezellig wat te gaan drinken .
Mij zien jullie in ieder geval zeker terug !
Ad B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Heerlijk gegeten. Leuke bediening. Goed met de opmerkingen over het eten omgegaan. Kortom; voor herhaling vatbaar en iets om aan te raden.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Japans restaurant in een voor ons bekend mooi gerestaureerd karakteristiek pand.
Last minute gereserveerd en dat was nodig omdat we aan de late kant waren, is er al een tafeltje vrij gekomen. Tot ons geluk aan de open keuken wat op zich al entertainment is om de koks aan het werk te zien. Door de grote drukte en de versheid van producten waren een aantal gerechten niet meer beschikbaar. Daarom een 4 gangen verrassingsmenu gekozen.
Sake boontjes bij het aperitief zou eigenlijk een appetizer moeten zijn maar moeten apart besteld worden. De keuze van wijn is beperkt maar er is net genoeg keuze.
Voorgerecht bestaat een gefrituurde octopus-bal en een gegrilde garnaal met knoflook soja saus.
Tussengerecht kalfsvlees mooi rosé met een Japanse kruiden witte wortel en gember.
Hoofdgerecht tournedos met zoete sojasaus, groente dumplings en een soort Japanse chips van aardappel. Tot slot een mooi nagerecht met ondermeer panna cotta van groene thee, macarone en chocolade brownie.
Allemaal mooi opgemaakte gerechten met mooi sterke smaken. Jammer dat er geen visgerecht in het menu kwam. Wij waren toch erg tevreden.
Ook de bediening was vriendelijk en accuraat. Een aanwinst voor Helmond. We komen zeker terug.
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Dit restaurant heeft zijn recensies meer dan waar gemaakt!
Heerlijk 4-gangenverrassingsmenu gegeten met een aanbieding van Dining City.
Een afwisseling van vis en vleesgerechten allemaal goed op smaak. Als ik iets zou moeten klagen vond ik de saus bij de steak wat overdadig (in hoeveelheid en zoetheid) en kwamen de gangen wat te snel op elkaar.
De edamame die we vooraf bestelden werden binnen een paar minuten gevolgd door het voorgerecht. Dat was jammer. Maar dat was dan ook het enige waar iets over te klagen is.
Een aanrader dus!
Jos Z.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Gisteravond met mijn man in dit restaurant gegeten. Hartelijk ontvangen door de eigenaresse welke zelfs de jas in ontvangst nam. Een hoog tafeltje voor twee personen toegewezen gekregen aan het raam wat ons inziens altijd prettig is. Ruim opgezet waardoor je rustig kunt praten en ook geen conversaties van anderen 'hoeft' te volgen. Omdat we nog nooit Japans hadden gegeten gekozen voor het verrassingsmenu Chef's Special, dit bleek een schot in de roos te zijn. Heerlijk gegeten, pure ingrediënten, een feest voor je mond en ogen. Het personeel was erg attent en allemaal even vriendelijk. Een echte aanrader voor wie van lekker eten houdt en avondvullend rustig wil dineren.