Restaurant Roka

9,1
Voordelig
Somebody .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteren een 3 gangen menu gegeten bij Roka. We hadden niet gereserveerd maar kregen een fijn tafeltje toegewezen. De eigenaresse begroette ons hartelijk en nam de jassen aan. Het voorgerecht was sushi en sasimi. Dit was heerlijk en vers. Het hoofdgerecht was ossenhaaspuntjes met knoflook soja. Dit was voor ons best veel maar omdat het zo lekker was hebben we alles opgegeten. Overigens kun je ook kiezen voor vis. Als dessert hadden we een brownie met vanille ijs. En niet zomaar een brownie, dit was heerlijk en ook weer prachtig opgemaakt. De sfeer in het restaurant was gemoedelijk en de open keuken geeft toch wat extra's. Zij gaan echt voor goede kwaliteit en dat proef je.
Mayra G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wat een goede service! En heerlijk gegeten , super aardige bediening !
En bedankt dat wij nog op een laat tijdstip mochten genieten van de overheerlijke kookkunsten van de kok ! Zeker een aanrader voor iedereen om daar te eten of gezellig wat te gaan drinken .
Mij zien jullie in ieder geval zeker terug !
Ad B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Heerlijk gegeten. Leuke bediening. Goed met de opmerkingen over het eten omgegaan. Kortom; voor herhaling vatbaar en iets om aan te raden.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Japans restaurant in een voor ons bekend mooi gerestaureerd karakteristiek pand.
Last minute gereserveerd en dat was nodig omdat we aan de late kant waren, is er al een tafeltje vrij gekomen. Tot ons geluk aan de open keuken wat op zich al entertainment is om de koks aan het werk te zien. Door de grote drukte en de versheid van producten waren een aantal gerechten niet meer beschikbaar. Daarom een 4 gangen verrassingsmenu gekozen.
Sake boontjes bij het aperitief zou eigenlijk een appetizer moeten zijn maar moeten apart besteld worden. De keuze van wijn is beperkt maar er is net genoeg keuze.
Voorgerecht bestaat een gefrituurde octopus-bal en een gegrilde garnaal met knoflook soja saus.
Tussengerecht kalfsvlees mooi rosé met een Japanse kruiden witte wortel en gember.
Hoofdgerecht tournedos met zoete sojasaus, groente dumplings en een soort Japanse chips van aardappel. Tot slot een mooi nagerecht met ondermeer panna cotta van groene thee, macarone en chocolade brownie.
Allemaal mooi opgemaakte gerechten met mooi sterke smaken. Jammer dat er geen visgerecht in het menu kwam. Wij waren toch erg tevreden.
Ook de bediening was vriendelijk en accuraat. Een aanwinst voor Helmond. We komen zeker terug.
Aamsmits .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Dit restaurant heeft zijn recensies meer dan waar gemaakt!
Heerlijk 4-gangenverrassingsmenu gegeten met een aanbieding van Dining City.
Een afwisseling van vis en vleesgerechten allemaal goed op smaak. Als ik iets zou moeten klagen vond ik de saus bij de steak wat overdadig (in hoeveelheid en zoetheid) en kwamen de gangen wat te snel op elkaar.
De edamame die we vooraf bestelden werden binnen een paar minuten gevolgd door het voorgerecht. Dat was jammer. Maar dat was dan ook het enige waar iets over te klagen is.
Een aanrader dus!
Boogschutter1812 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Gisteravond met mijn man in dit restaurant gegeten. Hartelijk ontvangen door de eigenaresse welke zelfs de jas in ontvangst nam. Een hoog tafeltje voor twee personen toegewezen gekregen aan het raam wat ons inziens altijd prettig is. Ruim opgezet waardoor je rustig kunt praten en ook geen conversaties van anderen 'hoeft' te volgen. Omdat we nog nooit Japans hadden gegeten gekozen voor het verrassingsmenu Chef's Special, dit bleek een schot in de roos te zijn. Heerlijk gegeten, pure ingrediënten, een feest voor je mond en ogen. Het personeel was erg attent en allemaal even vriendelijk. Een echte aanrader voor wie van lekker eten houdt en avondvullend rustig wil dineren.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Al menig maal hier gegeten. Telkens is het werkelijk top!!!!!!! Mooie smaak combinaties. Hele warme en persoonlijke bediening. Een super restaurant waar ik graag een goede recensie over schrijf, gewoon omdat het restaurant dat verdient!!!
Timo B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Super lekker! Mooie combinatie van Japans en modern eten! Goede service en juiste kwaliteit / prijs. Leuke ambiance en heerlijke ossenhaas. Sushi wordt gemaakt met soja / sesam jasje wat aangenaam verassend is! Heerlijk!
Annette1988 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Pathe diner gekozen. Veelzijdige menukaart. Eten was super en het zag er heel chique uit.
Enige nadeel vond ik de barkruk-achtige stoelen. Dat zit toch niet zo comfortabel.
Maar zeker een top restaurant!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Een weekend in Helmond geweest om te vieren dat m'n vrouw en ik 20 jaar samen zijn.

Na wat zoekwerk terrecht gekomen bij Roka en gereserveerd.

Een tafeltje uitgekozen aan de hogere tafels bij de open keuken. Uiteindelijk bleek dit echt een top keuze, wat leuk om in de keuken te kunnen kijken !

Gekozen voor drie gangen keuze menu. Het verassingsmenu leek ons ook lekker maar aangezien het de eerste keer was dat we hier waren toch maar voor het wat "veiligere" 3 gangen menu gekozen dus.

Het was echt allemaal heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar!! Jammer dat ze niet bij ons in de buurt zitten.

Enige minpuntje is dat we lang op drinken moesten wachten en dat het vervolgens ook best een tijdje duurde alvorens er iemand aan tafel kwam om nog een rondje drinken op te nemen.
Maar dit doet niets af aan de kwaliteit van het eten!!
JHteH .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
31 december, we hadden zin om er op oudejaarsavond even samen tussenuit te "sneaken" en te genieten van mooi eten en drinken. Maar waar kun je nu nog spontaan terecht op zo'n avond. We waren zelfs nog nooit in Helmond geweest. We kwamen met behulp van een aanbeveling terecht bij Roka. En wat hadden wij daar een mazzel mee. Vriendelijke ontvangst, deskundig advies, mooie wijn en super lekker en verzorgd eten op een passend tempo. We wonen zelf in Haarlem, maar anders behoorde we nu tot de vaste gasten. Dank voor een fijne avond. J en A.
Irene B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Voorgerecht sushi gegeten en hoofdgerecht gegrilde zalm. Heerlijke smaken, lekkere wijn, goede gastvrouw en sfeervolle ambiance. Roka is echt een heerlijk restaurant als je eens een avondje lang wilt gaan tafelen.
Maartje1957 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Heerlijk....niet te vergelijken met de japanse ,,all you can eat,, restaurantjes.
De prijzen zijn ook niet te vergelijken, maar dat is een keus.
De bediening keurig en vriendelijk. Het was er de twee maal dat wij er waren wel kil/koud.
Maar de smaken .....GEWELDIG
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Prachtig nieuw pand, sfeervol ingericht met oog voor smaak en detail. Gastvrouw zeer vriendelijk en zorg voor aandacht. Ben zeer bekend met japanse keuken. Maar dit is Japans met een dikke +.. Sushi is voortreffelijk en het chefmenu naar eigen keuze van chef was voortreffelijk en super bereid. Kortom een aanwinst en zeker voor herhaling vatbaar..
Maria B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Ontzettend genoten van de lunch, die bestond uit diverse specialiteiten.Wat een smaaksensatie! Je proeft de kwaliteit en zorg die besteed is aan de gerechten. Ook de ambiance is een waar genot. Je ziet dat de bediening/klantvriendelijkheid hoog bovenaan staan. We werden ontzettend gastvrij ontvangen. Een verademing tov sommige restaurants waar je jezelf een nummertje voelt. Al met al een aanrader en een ware aanwinst voor Helmond.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Voor het eerst gegeten in Roka, we kozen voor het viergangen de luxe verrassingsmenu. Vier gerechten die laten zien dat er hier een goede keuken is. Voorgerecht een verzameling van vis, daarna zalm met coquille, gevolgd door een surf en turf hoofdgerecht en afgesloten met een verrassend dessert. De bediening was uiterst vriendelijk en gaf goede uitleg bij de gerechten.
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
We hebben een heerlijk driegangen menu gegeten gisteren bij Roka. De voorgerechten, zowel sashumi als ros bief waren prima en het hoofdgerecht ossenhaas wat wij alle drie hadden zeer goed. Ook de desserts smaakten prima.
De bediening was zeer vriendelijk en adequaat. De prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend.
PaulS1968 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Uitermate lekker gegeten en zeer vriendelijke bediening. Echt Japans en (dus) niet te vergelijken met de hap-snap sushi & grill restaurants. Dit is vele malen beter, een aanwinst voor Helmond en zeker voor herhaling vatbaar!
Ben N.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Wij hebben hier echt heerlijk gegeten. De gastvrouw is uitermate vriendelijk en het personeel professioneel. Alle gerechten smaakten echt heerlijk van de fingerfoid tot en met het nagerecht. De prijzen zijn best hoog maar dat is het zeker waard.ndit restaurant is een aanwinst voor Helmond.
Noisette .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Tijdens de lunch genoten van de Ebi Fry: met panko gefrituurde garnalen en masago /
Sake Hoso: huisgemaakte zalmmousse / Katsu Curry DON: Japanse curry met gepaneerde kippenvlees, rijst en salade en de Sashimi sarade: Salade met sashimi van zalm en tonijn. Complimenten! De twee sushirollen waren super vers en smaakvol. De garnalen waren heerlijk krokant en het geheel was erg goed op smaak. De curry was gekruid en niet te pittig. De sashimi in combinatie met de salade fris en licht. De service was uitmuntend met oog voor detail. We kunnen niet wachten om te gaan dineren bij Roka.