Restaurant Riche

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:30
- Diner vanaf 17:30

Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Met een dierbare vriend een avondje bijpraten is altijd leuk. Maar het lekkere eten maakte het extra bijzonder. De vis van de dag was voortreffelijk en de bijgerechten waren feestjes op zich. Wij hebben genoten en het klopte allemaal. Dit restaurant is zeker een aanrader.
Annemiek S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Afgelopen week weer heerlijk gegeten! Heerlijk voorgerecht (gevulde champignons) en een perfecte biefstuk. Voeg daar de altijd relaxte sfeer aan toe en je hebt een heerlijke avond.
JolandaTimmers .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Al twintig jaar komen we bij Riche! Je zit er heerlijk op je gemak, het eten is super goed en altijd afgemaakt met heerlijke groenten, aardappelgerechten en fruit. Alles wordt met liefde bereid en gebracht door de zeer vriendelijke gastvrouw.
Ronnieronaldo .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We wilden een gezellige culinaire avond. Daarom naar Riche met zijn tienen. Voor ons bekend maar onze gasten de eerste keer. En het was zeer goed. Hoofgerecht combinatie wild en voorgerecht de zalm. Gecombineerd met de heerlijke groenten en gepofte aardappel. Alles is zeer op smaak. All time favourite. We hebben lang getafeld, lekker bijgepraat en fantastisch gegeten
N.w.postma .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Lekker eten in huiselijke sfeer.
Als voorgerecht de Hoedjes, heerlijk.
De kok geeft duidelijk aandacht aan alle ingrediënten om een zeer smakelijke maaltijd te bereiden.
Het restaurant is gezellig ingericht.
Een aanrader.
Leon K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Wij zijn hier gisteren naar binnen gelopen via de eerdere recensies van iens, en deze zijn zeker niet gelogen!

Het eten was extreem goed, echt niets aan op te merken, goed gekruid en goede porties. Je kreeg bij het hoofdgerecht verse groente, fruit en een gepofte aardappel. Ook was het prima betaalbaar.

De service en decor waren ruim voldoende, de ruimte is inderdaad wat klein en simpel ingericht en voor een zondagavond was het vrij rustig.

Maar dit heeft geen invloed gehad op onze heerlijke avond, we zijn met een super voldaan gevoel naar huis gegaan en gaan zeker snel weer terug.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Wij hebben met ons 4ren heerlijk gegeten het was echt top en zeker ook voldoende. Onze complimenten aan de kok. Wij komen hier zeker terug en onze vrienden zullen wij dit restaurant zeker aanbevelen.????
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Waar vind je nog zoiets? Een ouderwetse huiskamer midden in de stad, klassieke keuken, gerechten volgens de "oude school", vers en met liefde en vakmanschap bereidt. Het komt niet veel meer voor, dat er eerlijke, verse Hollandse groenten met zorg bereidt meekomen met het hoofdgerecht. De verse spinazie bijvoorbeeld, kwam als een mooie bol op tafel, warm en niet te gaar en geen uitloop. Knap. Kabeljauw op spek mooi geportioneerd, niet teveel en zeker niet te weinig en mooi van smaak. Erg puur, je ziet wat je eet. Verhelderende ervaring, ik zeg doen!
Fleur Z.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Riche. Knusse, rustige sfeer. De bediening is prettig. De gastvrouw zorgt dat je van alles bent voorzien, zonder opdringerig te zijn. Het interieur is gedateerd, maar dat bepaalt ook weer de gezellige huiskamersfeer die er hangt. De kok kookt met liefde zijn gerechten; dit is zeker terug te proeven in al het heerlijks wat je voorgeschoteld krijgt. De verwennerij vooraf was top; de vis van de dag (kabeljauw op een bedje van spek) zeer smakelijk. Bij Riche moet je zijn voor een avondje heerlijk eten en bijkletsen. Zoals ook op de kaart staat: je vergeet hier de tijd.
Iak R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Super lekker eten, vooral de lams rib! Decor hoort bij zo'n kleine zaak vandaar de 9!

Betreft een echt ouderwets etentje is het een aanrader! De kok komt nog even aan tafel om te vragen of het smaakt.

Zeker een aanrader!
Molly44z .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Dit restaurant is bij mij al meer dan 10 jaar het favoriete restaurant van Alkmaar. Je kunt er heerlijk eten voor een mooie prijs en het is er erg gemoedelijk! Ze hebben naast de kaart ook altijd nog een aantal seizoensgerechten. Het is gewoon een gezellig avondje uit en je gaat altijd met een heel tevreden gevoel naar huis
Beefstuk .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Hier speelt de klok geen rol, hier ga je een avond TAFELEN met hoofdletters geschreven! Begonnen met een carpaccio, deze blijft hangen in mijn geheugen, wat een klasse. Daarna de entrecote, prima gedaan wat een topper. Een lekkere koffie toe en dan uit kijken naar het volgende bezoek. Dit gaat nooit vervelen ben ik bang.
Rempt .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Knus restaurant met gezellige bediening, huiskameridee. Heerlijk gegeten. Een aanrader voor iedereen die van lekker eten houd.
AlphaS .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Klein maar zeer fijn, zo zou ik het omschrijven.
Gisteren heerlijk gegeten met vrienden. Als voorgerecht de kaashoedjes in boschampignons. Heerlijk gevuld en goed knapperige geraspte kaas bovenop. Aansluitend de vis van de dag, roodbaarsfilet. Heerlijk mals en zeer goed van smaak. Daarbij voor de groep een mooi opgemaakte schaal groenten en patat, een gepofte aardappel met knoflooksaus, een klein beetje salade en een glaasje verse vruchtjes. Zeer uitgebreid al met al, en alles smaakte uitstekend!
Tot slot nog de chocolade mascarpone met aardbei. Beetje machtig na een vrij uitgebreide maaltijd, maar ook erg lekker.
Het restautant is gelokaliseerd in een oud Alkmaars 'huis', en in die sfeer moet je ook denken. De toiletten zijn heel schoon.
Peter1007 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Een echt familie bedrijf. Meneer in de keuken, mevrouw in de bediening. Wonderlijk dat Riche er al 25 jaar zit, maar dat ik het als Alkmaarder helemaal niet ken. Ze zeiden zelf dat ze nooit adverteren, blijkbaar werken advertenties toch. Maar door mond op mond reclame nu dan toch eindelijk ook geweest. En het is zeker de moeite meer dan waard.

Eten: De gebakken vis was goed, maar ik hoopte op een echte vis waar alles nog aan zat. Dat is natuurlijk voorkeur, en waarschijnlijk vindt de meerderheid het wel best dat de kok het werk al gedaan heeft. Hoe vaak zie je nog dat er gewoon groenten bij het eten mee komen, erg lekker!

Service: deze is top. Nu was het ook niet heel druk, dan zal het wellicht makkelijker zijn. Maar wij hadden niks om over te klagen, wat voor Nederlanders natuurlijk een wonder is. Niet druk kwam door een combinatie van fantastisch bbq-weer en het Nederlands elftal speelde.

Decor: alles ziet er goed uit, wellicht is de ruimte wat klein, waardoor er ook weinig mee te doen valt.

Prijs: voor deze kwaliteit eten en voor deze service zijn de prijzen echt top. Drie gangen plus twee a drie drankjes voor rond de 50 euro. Ook afhalen voor maar 7,50.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2013
Na fantastische recensies te hebben gelezen zijn we afgelopen zaterdag zelf eens gaan eten bij restaurant Riche. Gebeld om te reserveren, 19 uur was vol, 20 uur kon wel nog, maar liever richting 20.15 uur dan 19.45 uur, nou oké, zal wel bomvol zijn dachten we... Komen we aan om 20.05 uur, blijken er slechts 2 tafels bezet! De andere 3 allen voor 2 personen gedekt maar na ons kwam er niemand meer. Beetje gek, maar goed. Oubollig decor inderdaad, bediening idem, wel vriendelijk hoor. Geen wijnarrangement mogelijk. Vooraf stokbroodje, dat is inclusief. Karaf kraanwater bij de wijn geen probleem. Vooraf de hoedjes (lekker crispy) en de verwennerij (zeer smakelijk). Als hoofdgerecht een malse tournedos en zwijnsbiefstukjes met champignons. Goede kwaliteit, royale porties, vooral veel bijgerechten! Prima gegeten, qua dessert helaas geen hartige variant, vb kaasplankje. Al met al hadden we er meer van verwacht, mede door de hoge cijfers hier op iens.nl. Lekker gegeten, genoeg ook, maar voor de echte avond uit beleving moet je hier niet zijn.
Jenzo .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Gisteren samen met mijn vriend heerlijk gegeten in Riche! Vooraf had hij de Riche verwennerij en ik het gerookt rundvlees, allebei erg lekker. Als hoofdgerecht had mijn vriend het pannetje ossenhaas en ik een heerlijk malse kalfsribeye - echt verrukkelijk! Het fijne aan dit restaurant is dat het voor een mooie prijs kwaliteit én kwantiteit in een rustig sfeertje biedt, iets wat tegenwoordig lastig te vinden is. Naast het voortreffelijke eten is de bediening erg vriendelijk en relaxed. Het decor is een beetje gedateerd, maar dit geeft juist een huiskamer gevoel; gezellig en knus. Ik zou alle liefhebbers van lekker eten Riche aanraden ... het lekkerste eten van Alkmaar!
Ronnieronaldo .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Het was weer vanouds bijzonder top bij Riche. Voorgerecht zalm met mierikswortel en hoofdgerecht hertenbiefstuk. Gepresenteerd met hollandse groente/ sla en de gepofte aardappel. Eigenlijk al jaren hetzelfde, maar never change a winning team. Het blijft gewoon bijzonder lekker bij Riche. Prima bediening in nostalgisch interieur. Deze huiskamer blijft gewoon nummer 1 als het om lekker eten gaat.
Culli .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
nieuwsgierig na alle recenties . toch maar eens doen,Geweldig gegeten.Wat een passie.maar...een biertje van amstel in een fles ??
Onderwater .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Heerlijk gegeten, gisteren. Mijn man had tournedos en ik de kalfsribeye. Beiden waren heerlijk zacht en uitstekend van smaak. Mooie groentes en aardappels erbij. Prima prijs-kwaliteit verhouding die je niet vaak meer tegenkomt. Het restaurantje straalt rust uit en de gastvrouw ook. De aankleding mag dan wat gedateerd zijn, maar dat is in dit geval ondergeschikt! Aanrader.