Restaurant Rauw

Kaliumweg 8 3812 PT Amersfoort Nederland Kaart
31-334619394

Meer informatie over restaurant Restaurant Rauw

Maandag t/m Vrijdag vanaf 12:00
- Diner vanaf 17:00
Zaterdag 17:00 - 12:00
- Diner vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Duur
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Top avond met collega's uit VS. Zeer vlotte bediening, verrassend eten. Vleesplankje was voortreffelijk, zowel qua bereiding als qua opmaak. Industriële uitstraling erg geslaagd, tikkeltje rumoerig.
Parkeren voor de deur is een uitkomst!
Aanrader voor zowel privé als zakelijk. Hier voel je je snel op je gemak.
Reinier I.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Wij hebben hier met 65 personen een top avond gehad! Unieke locatie en mooie uitstraling. Maarten en team bedankt voor deze beleving en we komen zeker terug. Een 100% aanrader!
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Rauw is een bijzonder restaurant. De inrichting is een beetje industrieel en dus erg apart. Zeer bijzonder is de enorme vitrine (?), 'slagerij' genaamd, waar het vlees zichtbaar aan het rijpen is. Die vitrine en de naam, vind je ook terug in de gerechten. Ik had een heerlijke steak tartaar vooraf en een prima rib-eye van de 'dry aged meat' kaart. De prijzen op dat gedeelte van de kaart zijn wat mij betreft iets te hoog.
De sfeer in het restaurant is prima om zakelijk te gaan eten of bijvoorbeeld met een groep. Voor een romantisch etentje zou ik Rauw niet aanraden. In elk geval een mooi concept dat zeker wat toevoegt aan de mogelijkheden in Amersfoort.
HeleneVanT .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Gisteravond een heerlijke avond gehad bij Rauw! De inrichting en sfeer is top! Evenals het eten. Als voorgerecht de flensjes met pekingeend, die was heerlijk. Man had de steak tartare en dat was als een zalfje zo lekker. Als hoofd hadden wij de Cote du Boeuf. Prachtig gerijpt vlees. Grandioos! Had er extra gegrilde groenten bij besteld die ook goed op smaak waren.

Doordat ik vrij vol zat was er geen ruimte meer voor een groot desert. Maar ook daar hebben ze wat op gevonden: de kleine creme brulee! Ik besteld die samen met een espresso en een limoncello. En wat ik erg leuk vond is dat ze dat dan wel mooi serveren als één geheel op een stoere plank.

Bediening is erg leuk en vriendelijk. De eigenaar betrokken en komt ook geregeld langs de tafels. Bij de rijpingskast vertelde hij o.a. over het mooie stuk vlees wat nu aan het rijpen is in Jack Daniels. De passie druipt er vanaf. Rauw is een hele fijne toptent!
MVmB .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Het restaurant zit op een ongewone plek en dat maakt het juist charmant. De binnenkant van het restaurant zag er leuk uit, maar er zaten slechts mensen op het terras dus zijn wij ook buiten gaan zitten. Het duurde redelijk lang voordat wij werden geholpen met de vraag of we wat te drinken wilden. We aten een driegangenmenu. Er werden vooraf broodjes met boter geserveerd en we kregen een karaf met water. Het eten was lekker, maar niet heel bijzonder. Onze verwachting lag hoger en dat maakte dat we het eten redelijk prijzig vonden. De toetjes waren mooi opgemaakt, maar de smaak kon beter. De wijnglazen waren groot en werden goed gevuld. Het personeel was vriendelijk, maar de service kon wat netter/strakker. Zo hebben wij een lange tijd met lege borden voor ons gezeten zonder dat dit werd opgehaald. Ook het opnemen van de bestellingen verliep soms rommelig.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Nogal teleurgesteld door mijn 1e bezoek aan dit restaurant. Ik had er al veel over gehoord dus was erg nieuwsgierig. Het eten vond ik erg matig. De ossenhaas kwam op een nogal kaal bord. De patat zat in een zakje en bij het broodje vooraf kreeg je een ingepakt botertje (zoals je ze in een hotel ook krijgt bij het ontbijt )
Het terras is ook niet echt gezellig gemaakt met de picknick banken , kortom voor ons laatste keer geweest
Helaas voor u konden we de verwachtingen niet waar maken. Wellicht inderdaad beter om naar een wat normaler restaurant om te zien. Met kruidenboter en zo.

Reactie van proever:

Wat een aparte reactie .. Je zou denken dat een beetje goed restaurant blij is met een beoordeling van buiten af.. Wellicht als er meer mensen komen en dit ook zo ervaren lijkt het mij het overwegen waard om dingen te verbeteren en/ of aan te passen.
Schijnbaar heb ik met mijn review tegen het zere been aangeschopt ?

anf 2e reactie van restaurant:

Hi proever in spe Marja, Nee, hoor niets geen zeer been. We zijn ontzettend blij met hoe het loopt bij RAUW. Nu ook opgenomen in de Michelingids, juist omdat we de dingen een beetje anders doen. Dus 'een beetje goed restaurant' dát zijn we, daarover geen zorgen. Dat dit niet een ieders smaak is nemen we graag voor lief, maar we zien in ieder geval geen enkele reden om iets aan te passen. RAUW is gewoon niet uw ding. En dat is prima.
Linsie .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
We zijn hier maar eens gaan eten omdat het lekker dichtbij is en we er lekker in de zon konden zitten. Je komt hier eten voor het vlees en dat is ook echt goed. Er wordt niet gevraagd hoe je het gebakken wil hebben, je krijgt het zoals het bedoeld is: medium/rare. Zelf ben ik niet een hele grote vleeseter en ik was dan ook een beetje teleurgesteld over wat er verder op het bord kwam: 1 asperge en nog wat garnering.
Buiten kun je leuk zitten, alleen nodigen de picknickbankjes zonder rugleuning niet heel erg uit tot lang tafelen. Op het veldje tegenover werden nog wat luchtballonnen opgelaten, dat zorgde voor vermaak.
Bediening was prima, niks op aan te merken.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Voor het eerst gegeten bij Rauw. Na de goede ervaringen met hun vorige restaurant, Jean er Allemand, waren de verwachtingen hooggespannen.
Het was erg lekker. We begonnen met een selectie van de voorgerechten waarbij vooral de pannenkoek met Peking eend, de Rilette, en de Terrine waanzinnig goed waren. Maar ook de ossenworst en smôrrebrot waren prima.
Daarna kozen twee mensen voor de ribeye en een persoon voor de entrecote. Het werd op één plank opgediend waarbij het vlees al was voorgesneden in perfecte reepjes. De verwachtingen tav het vlees werden zeker waargemaakt. Fantastisch, mooi gerijpt vlees met liefde en passie bereid.
Geweldige volle en intense smaak!

Frieten zijn tikkeltje saai en iets meer groente zou van mij een tien hebben opgeleverd.

Dessert was ook zeer goed. Een panna cotta met rabarber, vanille en amandel met een bolletje rabarberijs deed me lang aarzelen, maar het was geweldig. Het zure van,de rabarber is in perfecte verhouding met het zoete van de panna cotta en,vanille. Een aanrader!!

Ik was hier met een Amerikaanse collega en normaal gesproken zou ik met Dodenherdenking niet uit eten gaan. Maar de mannen van Rauw gaven aan dat er twee minuten stilte zouden worden gehouden en of we daar rekening mee wilde houden. Echt klasse!! Colega's en ik waren onder de indruk van dit gebaar. Daarom een tien!
Ik ga zeker terugkomen!
Eva1973 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Leuke setting met heerlijk eten! Vooraf hadden we het RAUW plateau met een variëteit aan kleine voorgerechten. Vooral het flensje met eend viel erg in de smaak!! Als hoofdgerecht kozen we het rood vlees; precies goed gegrild en overheerlijk. We komen graag een keer terug!
Annerike K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Netjes ontvangen, wij vonden het echter tochten in de wat grote zaal, de slsgersbar is prachtig om te zien. Brood met boter een beetje smakeloos. Voorgerecht carpaccio wordt op een blok platgeslagen, te dik naar onze smaak je moet echt kauwen op de carpaccio terwijl dit normaal mits het vers gesneden is moet smelten op de tong ook misten we toch echt de kaas. Biefstuk met friet was erg lekker leuk geserveerd ook, zag er goed uit. Aan het nagerecht zijn we niet meer toegekomen.
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Gisteren avond ben ik samen met mijn zoon wezen eten bij Rauw. Dit al een tijdje in mijn hooft had om daar te eten en het er maar niet van kwam. Maar we hebben onze ogen uitgekeken hoe het allemaal in zijn werk gaat. Chiq en toch heel gewoon en dat zie je in alles terug .in het voorgerecht. We hadden de rauw plateau. Luxe gerechten zoals pannekoekje met eend maar ook een plak leverworst en gekookte worst. Hoe kom je hierop geniaal. Hoofdgerecht met kalfsneck met een zak patat. Luxe en gewoon . In een woord fantasties. Bediening is leuk en slim en staan open voor vragen. Ook een geniaal concept is dat je ziet hoe het voorgerecht gemaakt word en dat je de koks aan het werk ziet. Ook een min puntje en dat is dat er niemand handschoentjes draagt. Het vkees word met de handen omgedraait. Het tartaartje word in de vorm gedrukt. En dat allemaal met blotte handen. Maar al met al vresselijk lekker gegeten en een leuke avond gehad. En ik zie er een keer naar uit om op een mooie avond live zalm te komen roken in spakenburgse kledij. Dit word een top avond. Gr rene klarenbeek
Laura T.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Gisteren gegeten bij restaurant Rauw. Een heerlijke avond gehad! Het decor is geweldig, met de slagerij, vitrine, industriële look, graffiti en discobal. We begonnen met een proeverij van de voorgerechten, alles was even lekker. Vooral de peking eend wraps zijn een aanrader. Hoofdgerecht gekozen voor Steak Tartare en biefstuk. Ook deze gerechten waren helemaal top. Afgesloten met een mini crème brulee, fijn dat een kleine portie te bestellen is. De service was uitstekend, erg gastvrij, goede productkennis en de juiste adviezen. Kortom: een echte aanrader!!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Dit levendige restaurant op een uitgestorven industrieterrein is een walhalla voor carnivoren, de liefhebbers van een flink stuk vlees zonder opsmuk. Want hoewel er ook een visgerecht op de kaart staat (kabeljauw met mosterdsaus), serveren ze hier toch vooral vlees in alle soorten en maten. Zelfs een steak van 750 gram behoort tot de mogelijkheden. Daarmee vergeleken steekt het door ons gekozen eendenpootje een beetje schriel af.
We beginnen met een klassieke carpaccio. Dat doen meer mensen en het getimmer op het keukenblok om het vlees plat te slaan is dan ook de hele avond niet van de lucht. Smaakt uitstekend, met een lekkere, frisse dressing. De vegetarische salade die mijn tafelgenote eet, valt iets minder in de smaak. Daar is weinig werk van gemaakt: gemengde sla, geen merkbare dressing en wat stukken brood met gesmolten kaas - dat kan beter. De damessteak van 175 gram met goed gebakken frites smaakt haar daarentegen prima. Het gekonfijte eendenpootje laat zijn vlees met tegenzin los. De bijbehorende linzen zijn lekker. Dat geldt ook voor het nagerecht: notentaart met een gelukkig niet zo zoete bramensorbet.
De bediening is vriendelijk, maar in de loop van de avond, als het drukker wordt, verslapt de aandacht voor ons merkbaar. Op de wijnkaart redelijke wijnen die goed bij vlees passen, al zijn de prijzen te hoog: soms wel vier tot vijf keer de winkelprijs. De huiswijnen zijn goedkoper.
Het is een sympathiek restaurant, waar we waarschijnlijk nog wel eens terug zullen komen.
R V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Een leuke locatie op een bedrijventerrein in Amersfoort. Binnen heerst een gemoedelijke sfeer in een nagebootste semi-slagerij / workplace. In werkelijkheid vind ik het een iets te glad concept (betere referentie de Club Utrecht). De grote slagerij counter snel verveeld. We eten gezellig met een partij van vier personen.
De muziek staat net iets te hard, is eigenlijk niet nodig voor een gezellige avond hier. De bediening is goed en zeer vriendelijk in de benadering en vragen echt door wat je wilt.
Het concept dat een wilekeurig drie gangen menu 34 euro kost werkt prettig. Het eten smaakt echter niet bijzonder. Ik eet een stoofpotje met vooraf een beef tartaar. Het stoofpotje is "gemiddeld" vlak van smaak / kwaliteit. De tartaar is perfect met een rauw ei en fijne ui.
Wat bijzonder is dat je hier eigenlijk alleen vlees te eten / krijgen is, of had ik 't moeten weten? OK, er is wel 1 visgerecht; kabeljauw maar ja daar moet je net zin in hebben. Vegetarisch kan zegt onze bediening, ; "dan halen we 't vlees toch uit de salade".
Ja, er staat wel op het menu over "we kunnen iets voor je koken" maar deze reactie was hilarisch!
Francien B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Bijzondere plek om te eten. Midden op een industriegebied verwacht je niet zo'n groot en hip restaurant, maar het is er wel. De vorige keer zaten we heerlijk buiten, maar nu binnen met een goed uitzicht op de slagerij en de keuken. We hebben prima gegeten, het is vooral een restaurant voor vleeseters, maar je krijgt ook echt een goed stuk vlees. Prijs-kwaliteitsverhouding is prima en ook de huiswijnen bleken al prima op smaak. Klein verbeterpunt voor de eigenaren: kom even bij alle tafeltjes langs en niet alleen bij de mensen die je (her)kent. Dan zijn jullie echt goede gastheren.
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Voormalige opslaghal omgetoverd in hippe tent met superhoog plafond, ruimtelijk en ambachtelijke uitstraling door de letters SLAGERIJ bij de open keuken.Druk bezet voor de lunch met vooral genieters met zakelijke bezigheden zo lijkt het. Tafels meer dan voldoende van elkaar voor prima privacy. Vlotte bediening. leuke kaart met prima prijzen. Je eet hier heerlijke broodjes met een kroket voor 3,75 euro maar ook steak tartare van 2 ons schatten we plus heerlijke frites voor 15 euro. Voorgerecht van zalm was heerlijk, prijs 9,50. Je kunt ook twee gangen nemen voor 19,50 maar dan moet je toch aardige trek hebben. Wijnen zijn heerlijk, huiswijn 4,20, sauvignon/viognier plus andere. Gezellige sfeer, wordt hard gewerkt in de keuken, bediening neemt de tijd,lunch kan binnen een uur en dat gebeurde ook incl. de prima capuccino
plus koetjesreep(nostalgie).We gaan zeker nog eens terug, misschien buiten met uitzicht op park en dat op een industrieterrein vlakbij het centrum van Amersfoort met gratis parkeren.
Rianne K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wat een ontzettend toffe plek om te eten! Ik had hier al vaker naar toe willen gaan, maar was steeds te laat met reserveren. Nu eindelijk een tafel voor twee op zaterdag en de verwachtingen waren hoog gespannen. Deze verwachtingen zijn echt overtroffen; wat een fantastische smaken, stijlvolle inrichting en vriendelijke bediening.

Vooraf hadden we allebei de proeverij van voorgerechten. Hier had ik niets van willen missen. De steak tartaar was fantastisch en ik was zeer positief verrast door de soep van aardpeer. Nooit gedacht dat ik dat lekker zou vinden.

Als hoofdgerecht kozen we allebei een steak. Prima vlees, goede smaken, maar ik denk dat ik de volgende keer toch een wat spannender hoofdgerecht kies. Door de smaaksensaties van het voorgerecht vond ik de steak wat te gewoon.

Huiswijn smaakt goed, net als de biertjes en desertwijn. Extra pluspunt om nog te noemen; de bediening straalt en loopt constant rond met een grote glimlach. Ondanks dat het hele restaurant vol zat en het flink aanpoten was. Mijn complimenten!

Wij komen hier absoluut terug :)
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Vandaag gelunched bij Rauw waar we uiterst vriendelijk werden ontvangen. Mijn tafelgenoot en ik hadden beide de Coquelette oftewel half haantje, dat was gegrild met citroen en lekkere gegrilde wortel erbij. Heerlijk mals. Daarna hadden we een crème brulee en een notentaartje met een bolletje ijs. Super. Het is een ontzettende gezellige creatieve plek om te zitten. De bediening is uiterst aardig. Absolute aanrader, wij komen een keer voor het diner.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Een "nieuwe" plek in Amersfoort. We eten er met z'n tweeen. De ontvangst is hartelijk. Door een van de eigenaren zelf. Het restaurant is een industriele setting met een grote "slagersbar". Waar we dachten echt zelf het vlees hier uit te zoeken, bleek dit niet het geval te zijn. De gerechten waren goed en een diversiteit aan keuze in...vlees. Als je niet zo van vlees houdt (zoals ik) dan is heeft de kaart weinig keuze. Kortom, een leuk restaurant voor de carnivoor!
VanAnaarA .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Na een positieve lunch ervaring zijn we ook een avondje gaan dineren bij Rauw. Ik ken nog niet alle restaurants in Amersfoort, maar dit restaurant staat voor mij op dit moment op nummer een! De sfeer is gezellig en los, het eten heerlijk, de bediening heeft aandacht voor je en kennis van zaken. Je bent echt een avondje uit als je hier op een zaterdag avond zit.