Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Menu's

Menu Rttll's Summetime & Fruits de Mer 37€

Over het restaurant Restaurant Ratatouille

Proef de creativiteit

Op hét culinaire plein van Harderwijk schuilt achter een van de charmante oude geveltjes Ratatouille. Hier ervaar je gastvrijheid in een modern jasje: een artistieke inrichting, een warm welkom en een creatieve keuken. Meesterkok Wim Zwaart creëert met chef-kok Gerwin en sous-chef Marco verrassende smaakcombinaties. Vinologe Tina Zwaart heeft de wijnkaart met zorg samengesteld.

Meer informatie over restaurant Restaurant Ratatouille

• : Betaald parkeren in de buurt; Parkeergarage Vuldersbrink, Houtwal ofwel op de Boulevard.

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag

Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Een heerlijke avond gehad! In diverse opzichten:
Er heerst een prettige ontspannen sfeer en m.n. de jonge vrouw die ons vnl. bediende was erg spontaan en enthousiast. Toen ze merkte dat ik verrast was bij het zien van het (binnen)terras, gunde ze me direct ook een kijkje in de kookwinkel.
En dan het verrassingsdiner:
Toen we aangaven dat we beiden ‘de Bob’ waren, werd er een leuk alternatief geschonken. Vooral de Wostok in de smaak amandel/abricot beviel ons erg.
We werden verrast door mooi gepresenteerde amuses en gerechten die soms leken op schilderijtjes; zo mooi! Je eet hier dus duidelijk ook met je ogen.
Dan de smaken: van zacht tot hoog op smaak; van tot de laatste kruimel verorberen tot de neiging om het bord af te likken. Dit restaurant verdient op alle fronten een dikke 9 (hoewel ik dit op Iens niet dusdanig kan invullen)!
Kortom: Ratatouille blijft mijn favoriet in Harderwijk en ik kom dus graag weer terug (ondanks de afstand van 80 km)!
René D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Fenomenale kwaliteit en presentatie van de gerechten, mooie ambiance, een absolute aanrader! De ontvangst door en het contact met het vakkundige personeel is een verademing. De sommelier is van grote klasse.
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Een grote pluim voor ratatouille! De reservering via Iens was niet aangekomen bij Ratatouille (dus veel minpunten voor Iens!!) maar er werd zonder problemen een tafel voor ons gemaakt.
Het kerstmenu met wijnarrangement was heerlijk. Ook met een vol restaurant mocht onze dochter zelf haar toetje maken in de keuken. Bedankt voor de gastvrijheid en het heerlijke eten.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Gisteravond met een gezelschap van zes buiten gegeten op het terras, bijna hetzelfde gezelschap waarmee ik hier twee jaar geleden ook was. En opnieuw was de kwaliteit van het eten uitstekend! We namen het verrassingsmenu en dat hield naast wat kleine en zeer smakelijke amuses in dat we begonnen met een voortreffelijke salade met kreeft van de grill en daarna perfect gebakken stukjes rib-eye met wat boontjes en polenta waarin paddenstoelen verwerkt waren. Zonder meer heerlijk. En dat gold ook voor het dessert waarin zomerfruit was verwerkt. Een klein puntje van kritiek is dat de porties niet erg groot zijn: mijn 86-jarige tante heeft al haar bordjes keurig leeggegeten en zulke porties zijn voor een man die makkelijk anderhalf keer zoveel weegt als tante wat aan de krappe kant. Maar de smaak? Om je bord bij af te likken!
De bediening was heel adequaat en wat formeel maar werd gelukkig ietsje losser gaande de avond zonder daarbij joviaal te worden. En de locatie: tja, die Vischmarkt is zo'n mooi schilderachtig plekje; ook zonder eten is het de moeite waard om daar rond te lopen.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Heerlijk gegeten van de kaart op het prachtige plein in Harderwijk. Mooie begeleidende wijnen. Amuses ontbraken niet en fijne correcte bediening. Mooi terras
Irene_Maria .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
We hadden een heerlijke avond bij Ratatouille in Harderwijk. Gelegen op een mooi plein in het oude gedeelte van Harderwijk en parkeergelegenheid dichtbij aan de boulevard.
Het eten was heerlijk. We kregen kleine amuses tussen de verschillende gangen van ons driegangen-diner, die onze smaakpapillen deden tintelen.
De sfeer was goed. De achtergrondmuziek prettig en niet overheersend en we werden goed geholpen. De gerechten werder afgestemd op onze speciale (dieet)-wensen. Aanrader!
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Meer dan uitstekend gegeten op een drukke zaterdag. Ratatouille menu van 3 gangen was erg lekker en goed in balans. Prima huiswijnen. Zelfgebakken brood. Super amuses. Alles met gemaakt. Complimenten.
frombol .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Door het weer hebben we buiten op het terras kunnen eten.
Ondanks dat het redelijk waaide hebben we hier door de terrasschermen geen last van gehad en bleek het een prima plek voor het diner.

Amuses en voorgerecht waren prima. Het vlees van het hoofdgerecht was echter wat aan de droge en taaie kant waarbij de kruidnagel in de saus te overheersend was, maar nadat wij dit hadden aangegeven kregen we een fantastisch stuk vlees hiervoor in de plaats waarbij zelfs aangeboden werd om de gerechten van de andere gasten, die voor vis hadden gekozen en verder prima was, ook mee terug te nemen en alles opnieuw uit te serveren zodat we samen konden eten.
Wij hebben hier geen gebruik van gemaakt, maar waardeerden dit enorm!!
Vervolgens kregen wij allemaal alsnog een kaasplankje aangeboden van het huis wegens het 'misgelopen' hoofdgerecht. Onze complimenten!

Het wijnarrangement, nagerecht en koffie en thee waren prima.
Al met al hebben wij werkelijk een uitstekende en ontspannen avond tegenover een prima prijs (gebruik gemaakt van IENS Dinner deal) gehad waarbij tevens gezegd mag worden dat het relatief jonge en soms wat onervaren team van de bediening ons leuk, vlot en met een dosis humor hierin heeft begeleid.

Ratatouille blijft voor ons een aanrader!
wesleyeggens .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
We hebben lekker gegeten. Het verassingsmenu was goed en gevarieerd. Het hoogtepunt werd voor het laatst bewaard, het toetje.
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Meerdere keren al bij ratatouille geweest, altijd goed maar gisteravond een grote tegenvaller. Bediening doet haar best maar soms gewoon lomp, maakt fouten bij uitserveren van gerechten, zien asperges voor witlof aan. Brood bij eten en kaasplank oud en uitgedroogd. Amuses weinig verrassend. Wijn heerlijk. Alles bij elkaar een tegenvaller qua prijs/kwaliteit. Voor 160 euro met 2 personen bewacht je toch wat. Even maar geen ratatoulle meer.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Wij hebben hier goed gegeten gisteravond. Ambiance is top. Mooie locatie en inrichting. Bediening is goed en vriendelijk. Eten was wisselend. Ons verrassingsmenu bestond uit twee voorgerechten met witvis, een hoofdgerecht met runderlende en een zoet nagerecht. Daartussen kregen we nog een aantal amuses. Het wijnarrangement maakte het geheel compleet. Restaurant Ratatouille in Harderwijk is een leuk restaurant om eens een hapje bij te eten. Alleen de lovende recensies konden ze in onze ogen niet waar maken.
info722 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Eten was prima, bediening vriendelijk, maar niet zo proactief, regelmatig met een leeg glas gezeten. Bovendien was het ons eerste bezoek aan Ratatouille. We worden vriendelijk ontvangen, maar daarna even aan ons lot overgelaten. Geen welkom, uitleg van de kaart, geen eigen wijnkeuze etc..
Bas0001 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Leuke bediening, we hadden een 4 gangen verrassingsmenu. De kinderen konden een menu delen. We hadden ook een lekker wijn arrangement waar veel over uitgelegd werd.
Hier komen we zeker terug
rob584 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Zoals de scores al aangeven; dit was echt in alle opzichten een prachtige ervaring. Hier wil je je (toekomstige) partner altijd mee naar toe nemen :) . Het beste cadeau dat je kunt geven!
H.M. V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Het verrassing dinner was voor ons een verwendinner. Elke keer een byzondere samenstelling van de verschillende gerechten, die allemaal heerlijk smaakte. Een compliment voor de kok. We werden vriendelijk en correct bediend en ze waren heel oplettend. De wijn was heerlijk en paste uitstekend bij de opgediende gerechten. Hygiëne bleek al uit de handdoekjes bij de toiletten en de servetten (geen papier) op de keurig gedekte tafel. Het was echt een avondje dineren. Kom hier zeker terug als ik weer in Harderwijk moet zijn.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Zeker een aanrader! Mooie creatieve biologische gerechten en tussengerechtjes. Vriendelijke bediening. Heerlijk terras op de sfeervolle Vischmarkt van Hardewijk.
Robert A.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Gegeten op het mooiste plein van Nederland. Een verrassing 4 gangen diner, heerlijk bereid met ook nog 2x een amuse. Veel wijnkeuze en flexibel in wat je wel en niet lust. Een heerlijke culinaire ervaring!
cremebruleetje .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Heerlijk gegeten in dit sfeervol en gezellig restaurant op een prachtige historische locatie in Harderwijk. Vriendelijke meiden, deden erg hun best. 4 gangen verrassing menu gekozen.
Was heerlijk, er werd rekening gehouden met de vraag om meer vis dan vleesgerechten. De start van de amuze, een aspergesoepje, beloofde veel goeds. Tot en met de koffie alles goed verzorgd!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Geen spektakel en overbodige fratsen maar gewoon erg goed en smakelijk. Het menu, met leuke amuses tussendoor, was prima in balans en de bijpassende aanbevolen wijnen erg verrassend en gul geschonken. Vriendelijke bediening. Prijs - kwaliteit helemaal goed. Een terugkomer.
wijnliefhebberpaul .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Super restaurant ook voor goed vegetarisch eten. Gewoon de kok vragen en hij maakt met plezier van een ander gerecht een vegetarisch geheel voor mijn gast die avond. Ik kwam voor niet-vegetarisch en dat was uitstekend. Heerlijke wijnen ook per glas (o.a. een mooie witte Viognier) voor als een fles (helaas) te veel is. Ook hier weer enkele tafels met fijne bankjes waar je (wel krap) naast elkaar kunt zitten. En gelukkig op maandagavond open.