Over het restaurant Restaurant Puur

Puur en eerlijk in Leiden

In de schilderachtige omgeving van het historische centrum van Leiden ligt het unieke restaurant Puur! Proef de eerlijke en pure gerechten die op een klassieke en ambachtelijke manier bereid worden door de keuken. De eerlijke producten zitten vol met smaak en de sfeer van het restaurant zorgt altijd voor een geslaagde avond!

Meer informatie over restaurant Restaurant Puur

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Noor W.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Aniek91 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Puur met de AH restaurant actie. De gerechten waren mooi opgepakt en smaakte goed. Je hoefde niet lang te wachten op je gerechten en het personeel was vriendelijk. Kortom heerlijk avond gehad en heerlijk gegeten !
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Goede en snelle service. Geen uitgebreide menu kaart (gelukkig), maar goede gerechten. De amuses tussendoor zijn de puntjes op de i. We komen hier graag terug.
Koen R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Marijkejoop .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Gisteravond met een internationaal gezelschap bij jullie gegeten! Heerlijke gerechten, prima wijn.. kortom een aanrader!
Esther_ZM .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Erg lekker gegeten in dit restaurant met een grote groep mensen. Vooral het vegetarische voorgerecht was heerlijk. Enige minpuntje aan het eten was dat - doordat we met een grote groep waren - de keuze uit de gerechten steeds uit drie bestond. Het vegetarische hoofdgerecht vond ik wat magertjes: een risotto. Op zich lekker, maar niet heel bijzonder, zeker gezien de rest van het menu en de andere hoofdgerechten.
Bediening was netjes en sfeer in het restaurant goed!
jan willem K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
We hebben gisteravond in een mooie ambiance lekker gegeten.
Het personeel is uiterst vriendelijk. Wat opviel is, dat er meer toelichting gegeven had kunnen worden bij de advisering tav de gerechten op de menukaart. Dit gebeurde alleen bij het nagerecht, toen de kok aan ons tafeltje kwam.
Gerechten zijn smaakvol, niet 'over de top' . Enige minpuntje vonden wij de gepresenteerde amuses. Hier zat niet al te veel smaak aan. Verder prima ambiance!
onno V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Net mooie wachttijden tussen de gerechten terwijl heet restaurant helemaal vol zat,
Nina I.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Vanavond hebben wij heerlijk gegeten bij restaurant Puur. Wij gaan vaak uit eten maar dit restaurant staat wat ons betreft in de top drie van de restaurant's in Leiden! Kort samengevat, een mooi restaurant met heerlijke gerechten, vriendelijke / gastvrije bediening, echt een aanrader voor een gezellig avondje uit. Puur hartelijk dank van de goede service en de gezellige avond, jullie zien ons snel weer. Groetjes, Nina
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Vers eten en dat proef je! Sfeervolle inrichting en hele attente bediening. Voorgerecht was aan de kleine kant maar erg smaakvol - zowel de huisgemaakte filet als de rilette van makreel. Hoofdgerechten daarentegen waren grote porties - black angus en gamba truffel risotto, beide weer eg lekker. Als toetje de chocolademousse - heerlijk! Aangevuld met een erg lekker malbec en witte dessertwijn was de avond compleet. Een aanrader!
Lydia Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
pure verwennerij! het personeel is heel vriendelijk en vrolijk met aandacht, we kregen een heerlijk wijnarrangement, met leuke uitleg. En wat een goede keuken.
Annelies H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Op vrijdagavond om 18.30 uur gereserveerd voor 2 personen met de AH-actie. Restaurant leuk ingericht en
ook op dat vroege tijdstip al gezellig druk. Mandje brood vooraf € 3,50. Menuprijs € 33,50 p.p. maar dit stond niet op de kaart en werd ook niet vooraf verteld. Eenvoudige kaart met keuze vis of vlees bij voor- en hoofdgerecht. Mogelijkheid om tussengerecht toe te voegen om er een 4- of 5- gangen menu van te maken. Risotto of kaasplankje. Wij kozen voor de risotto € 6,50 en dat was geen verkeerde keuze. Super goed klaargemaakt. Vooraf een prosecco € 4,50 en tijdens het eten een glaasje wit en rood per glas € 4,25/€ 4,50 In meer recensies vermeld dat frites bij het eten extra betaald moeten worden € 4, dat zouden ze eigenlijk niet moeten doen. Maak dan de menuprijs iets hoger of reken dit niet want patatjes horen er gewoon bij. Doordat één menu gratis was heb je heerlijk gegeten met alles erop en eraan voor een redelijke prijs. Voor herhaling vatbaar. Annelies en André, Almere.
19640900 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Gezellige avond. Gevraagd om tafel bij het raam via de reservering, ook gekregen vriendelijk personeel (soms wat rommelig) maar heerlijk gegeten.
judy12 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
De gerechten zijn goed bij Puur, en hebben ook iets bijzonders. Veel smaak!
Alles is vers en met liefde bereid en opgediend.
Vriendelijk en vlot personeel.
Het is niet goedkoop, zo af en toe moet dit kunnen.
stephanydonze .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Gegeten bij Puur met AH restaurantactie. Ok gegeten, maar prijs-kwaliteitverhouding in onze ogen wat scheef. Extra betalen voor friet (die niet erg lekker was en zonder het vooraf te melden), vonden we niet passend.
wilmahogendoorn .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Wij vinden Puur een heerlijk restaurant met heel fijne bediening. We hebben al voor de 4e keer van het AH-menu genoten! De gerechten zijn altijd heel goed verzorgd en je krijgt altijd lekkere amuses.
Marzan .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Ik vond het prima in orde, vriendelijke bediening, leuke amuses van het huis. Eten goed verzorgd en lekker. Alleen jammer toch weer van dat water, daar zijn wij Nederlanders wel heel slecht in. In buitenland staan karaffen kraanwater met citroen en munt gewoon gratis ter beschikking. No problem.
Gudy D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Zoals altijd was het weer fantastisch!!! Ik heb verschillende voedselintoleranties en hier wordt zo goed rekening mee gehouden. En niet alleen dat, er wordt ook naar een alternatief gezocht waarbij echt aandacht is voor het eten. Dus niet alleen iets weghalen maar een heerlijk alternatief gerecht maken.
Daarnaast worden we altijd heel prettig bediend. Voor mij echt een toprestaurant wat ik iedereen aanraad.
joopjjanssen .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Gezellig informeel restaurant met vriendelijk bediening.
Prijs kwaliteit is in overeenstemming!
Beslist een aanrader in het. Entrum van Leiden.
vdbosch4 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
mooi geserveerd en smakelijk, alleen daarna nog honger ondanks 3x patat/aardappel bijbestellen a 4 euro per bakje (we waren met 4 personen) en daardoor dus te prijzig (zonder AH bon) . Maak de patat gratis en doe er een bakje groente bij, dat zou al beter zijn