Over het restaurant Restaurant Puur

Puur en eerlijk in Leiden

In de schilderachtige omgeving van het historische centrum van Leiden ligt het unieke restaurant Puur! Proef de eerlijke en pure gerechten die op een klassieke en ambachtelijke manier bereid worden door de keuken. De eerlijke producten zitten vol met smaak en de sfeer van het restaurant zorgt altijd voor een geslaagde avond!

Meer informatie over restaurant Restaurant Puur

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Derk-Jan E.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Genoten van het 5-gangen menu met bijpassend Bob-arrangement. De keuze van de wijnen èn de uitleg van de sommelier verdienen een pluim die wij hier graag met de recensie willen uitdelen. Kortom een heerlijke avond gehad.
M D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Een top avond bij Puur en eerlijk.
Heeeeeerlijk eten, zeer gastvrije bediening !! Voor ons was het van begin tot eind genieten, bedankt daarvoor!
pjongkiehong .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Het eten was fantastisch. Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Goede kennis van wijnen. De inrichting rustig maar erg gezellig.
Thea N.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Prettig ontvangen, heerlijk gegeten. Kregen Vooraf en tussendoor kleine 'smaakmakers'opgediend Kregen goede uitleg over het menu. Vriendelijk personeel.
Ruth V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Wat een Geweldig restaurant! Zonde dat ik zo lang heb gewacht om hier eens binnen te lopen. De sfeer is subliem, het eten zorgvuldig voorbereid, en de werknemers zijn zeer klantvriendelijk. Mijn favoriet: het groente tuintje, tomaat/parmezaan/pesto amuze en het watermeloen/aardbei sapje. Ik kan PUUR aan iedereen aanraden en ik ben hier zelf zeker nog vaker te vinden!
Adri S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Wij hadden een menu binnen de AH-restaurantactie. De carpaccio was heel goed: het malse vlees smaakte ook echt naar vlees en werd niet gedomineerd door additieven. Het duo van het kloostervarken was ook heerlijk. Het toetje was eveneens verrassend en smakelijk. Een extra zakje friet met huisgemaakte mayonaise was heel welkom. Lekker allemaal.
De bediening was vlot, attent, vriendelijk en gaf de juiste toelichting bij de gerechten.
Voor nog een keer!
Vivianne V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Ik ben vaker in dit restaurant geweest met grote groepen en over het algemeen erg tevreden. Met de social deal hebben we erg lekker gegeten, alhoewel er wel iets minder zout over heen mag en wat meer kruidenboter in het bakje is ook geen overbodige luxe.

Echter was het de bediening waar ons echt over verbaasden. Het ontvangst was prima en toen we eenmaal aan tafel zaten vroeg ze wat we wilden drinken. Eerst riep iemand wijn maar we waren er zeker nog niet uit. De dame in kwestie zei met letterlijke woorden: 'ja zal ik flessen wijn neerzetten, lekker makkelijk.' Ehh nou mogen we dat zelf bepalen? Echt heel apart.
Vervolgens kregen we de vraag of we onze handen omhoog wilden doen voor vis, vlees of vega. Heel terecht toen de vraag van een van mn tafelgenoten of het bij de vis nou om de heilbot (hoofd) of de makreel (voor) ging. Rollende ogen en een zucht was de reactie. Toen werd er toch maar per persoon gevraagd wat met wilde, wat mij ook logisch lijkt.. handen opsteken, kom op zeg, we zijn geen kleuters met de vraag of we een kroket of een frikandel willen.

Geen idee of het aan de drukte lag, maar de vaste bediening van onze tafel was vrij lomp. De rest die meeliepen met uitserveren waren overigens gewoon vrolijk en aardig.

Nogmaals, het eten was super. Het is dat het een social deal was.. maar betwijfel of ik hier mn geld normaal zou uitgeven.
BNLPA, Jan L.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijk gegeten, elke gang opnieuw was een feestje om te zien en een voorrecht om te mogen eten. Een aanrader!
Geertje D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
PUUR heeft echt een lovende recensie verdiend. Wat hebben we met z'n tweetjes lekker gegeten en genoten! Leuke atmosfeer, heerlijke hapjes vooraf en tussendoor. Borden warm, prachtig opgemaakt. Jet was goed in balans, goede hoeveelheid en we kregen zelfs een extra toetje van het huis. PUUR is een echte aanrader voor een luxe verwenavond, betaalbare luxe.
Rijk V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
nu al aantal keren gegeten en met plezier. De kaart is wat beperkt maar een goede balans zodat er voor iedereen wat te vinden is. Prijs kwaliteitniveau prima
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Vanavond heerlijk bij Puur gegeten. Genoten van het 4-gangen menu. De gerechten zijn met zorg bereid en geserveerd. De bediening is top. Menig restaurant kan hier van leren. De dames hebben kennis van zaken, adviseren de juiste wijnen en zijn erg aardig. Top lokatie dus. Voor herhalng vatbaar.
Nora K.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Het eten was voortreffelijk, goede ontvangst, vriendelijke bediening, goede sfeer, gaan hier zeker terug komen. Ook leuk in het centrum van Leiden.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Wat t ook zo bijzonder maakte, was het feit dat de chef-kok de gerechten uitserveerde en even de tijd nam om te vertellen hoe het gerecht bereid was. Geeft toch een hele persoonlijke touch aan de avond!!
Lisanne S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Het eten was weer smakelijk vol en bediening was goed, voor herhalingvatbaar. Wil je gezellig je verjaardag vier of gezellig met je vriend of vriendin uit eten ga gezellig naar puur
John J.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Met mijn vriendin hier een heerlijke avond gehad. Uitstekende service de bediening weet waar ze over praten. Alle gerechten werden goed uitgelegt. Het eten was verukkelijk! De chef kookt hoog op smaak wij kozen voor het 4 gangen keuze menu met als voorgerecht huis gerookte zalm met een salade van knol. Als tussengerecht de risotto met een beurre blanc van witte truffel en gamba was subliem. Als hoofdgerecht 2 bereidingen van rund diamanthaas en sucade te lekker! En als afsluiter parfait van kletskoppen. Al met al een top avond ! Dankjewel Puur ons zie je zeker terug!!
Brigitte D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Afgelopen zaterdag bij Restaurant puur gegeten. Wij kozen voor het 5 gangen keuze diner met bijpassend wijnarrangement. Zowel de gerechten die hoog op smaak worden bereid en de bijpassende wijnen waren erg lekker! Wij hebben genoten van de avond! Top service en top kok! Wij komen snel terug voor nog een mooie avond
Frits G.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Gister in Puur gegeten met een wat grotere van 16 man. Het was een vrijgezellen feest en na al de nodige activiteiten gedurende de dag ondernomen te hebben, waren we al een beetje uitgelaten. De grote van de groep was echt geen enkel probleem voor de bediening. We werden goed en snel bediend en het eten was heerlijk. De bediening ging leuk om met onze uitgelatenheid, vooral de complimenten aan Mariska!

Ik kan me geen betere locatie voorstellen dan Puur om onze avond te beginnen!
Edward V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Een fijne sfeer, lekker eten en goede service
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Niet veel keus, maar wat ze je
voorzetten is heerlijk. En zoutjes en amuse van het huis en een vriendelijke bediening. Water uit de fles eigenlijk, maar een enkel glas mocht toch.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. We hadden het 4-gangenmenu gekozen en alle gerechten waren zalig en ruim geportioneerd. De bediening was aardig en attent.