Over het restaurant Restaurant Puur

Puur en eerlijk in Leiden

In de schilderachtige omgeving van het historische centrum van Leiden ligt het unieke restaurant Puur! Proef de eerlijke en pure gerechten die op een klassieke en ambachtelijke manier bereid worden door de keuken. De eerlijke producten zitten vol met smaak en de sfeer van het restaurant zorgt altijd voor een geslaagde avond!

Meer informatie over restaurant Restaurant Puur

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Niet veel keus, maar wat ze je
voorzetten is heerlijk. En zoutjes en amuse van het huis en een vriendelijke bediening. Water uit de fles eigenlijk, maar een enkel glas mocht toch.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. We hadden het 4-gangenmenu gekozen en alle gerechten waren zalig en ruim geportioneerd. De bediening was aardig en attent.
inge A.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Sfeervol maar behoorlijk prijzig. Eten viel wat tegen, zeker na het lange wachten.
John F.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Zeer vriendelijke personeel, er word de tijd genomen voor de gasten.
Het eten en de opmaak was voortreffelijk.
Gezellig netjes en zeer schoon intrieur
Zeker een aanrader
Fd G.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Top gerechten , bediening en sfeer
Dolly D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Ik was verrast door het uiterlijk van de gerechten. Groentetuintje en het verrassingsdessert zagen er mooi uit en smaakte voortreffelijk.
Roelien S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
We kozen voor het driegangen verrassingsmenu. Dat was heerlijk, en er werd tot het toetje aan toe goed rekening gehouden met allergieën. Dat werd trouwens daarna ook snel opgelost, al was het reservetoetje minder spectaculair dan het 'gewone' toetje. Maar de vis- en vleesgerechten waren erg lekker. Ook de tussengangetjes van het huis (makreelsalade, een koffietoetje) waren een leuke verrassing.
We werden vriendelijk en vlot geholpen, en zaten heerlijk rustig. Je merkte niet dat het eigenlijk heel druk was in het restaurant.
aleyd V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Ontzettend gezellig restaurant, we waren met vrienden en hadden een gezellige ronde tafel, fantastisch gegeten en prettige bediening,
B D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Wij hebben voortreffelijk gegeten bij Puur met de AH-restaurantactie!
Bij binnenkomst werden onze jassen aangenomen en zijn wij vrijwel direct naar onze tafel gebracht.
Keuze uit drie voorgerechten en drie hoofdgerechten: vis, vlees en vegetarisch. Als afsluiter een dessert van de chef.
Alle gerechten worden met de grootste zorgvuldigheid en liefde bereid en qua smaken is alles perfect op elkaar afgestemd!

Een minpunt vond ik opdringerige upselling van de bediening. Kraanwater is geen optie, wijn wordt zo bijgeschonken dat de fles halverwege de tafel leeg is, met daarbij de mededeling dat een nieuwe fles besteld moet worden voor de rest van de tafel.
De amuses tussendoor waren dan weer wel een aangename verrassing.
Naast een minpuntje een heerlijk avondje uit!
B D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Wij hebben voortreffelijk gegeten bij Puur met de AH-restaurantactie!

De amuses tussendoor waren dan weer wel een aangename verrassing.
Naast een minpuntje een heerlijk avondje uit!
Louise L.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Ben tot de ontdekking gekomen dat we Zondag 27 febr. meer betaald hebben voor een 3 gangen diner via AH actie dan 14 dagen geleden. Zondag €33.50 en vorige keer € 29 vraag me af waarom????
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Heerlijke gerechten, goede sfeer en zeer fijne bediening. Kortom, pure liefde...
Noor W.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Hier met zijn zevenen heerlijk gegeten. Duo van kloostervarken en de risotto allebei erg lekker! Porties van elk gerecht, elke gang waren niet heel groot, maar de twee amuses tussendoor waren dan wel weer een aanvulling! Bediening was af en toe wel een beetje "brutaal" en persoonlijk zou ik sommige dingen niet terug zeggen tegen gasten. Al met al een hele fijne avond met heerlijk eten. Complimenten aan de kok Ricki ;) Zou hier zeker terugkomen!
Aniek91 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Puur met de AH restaurant actie. De gerechten waren mooi opgepakt en smaakte goed. Je hoefde niet lang te wachten op je gerechten en het personeel was vriendelijk. Kortom heerlijk avond gehad en heerlijk gegeten !
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Goede en snelle service. Geen uitgebreide menu kaart (gelukkig), maar goede gerechten. De amuses tussendoor zijn de puntjes op de i. We komen hier graag terug.
Koen R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Een geweldige sfeer met een goede en gezellige bediening. Daarnaast ook heerlijk gegeten. Het is zeker een aanrader voor een leuke avond.
Marijkejoop .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Gisteravond met een internationaal gezelschap bij jullie gegeten! Heerlijke gerechten, prima wijn.. kortom een aanrader!
Esther_ZM .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Erg lekker gegeten in dit restaurant met een grote groep mensen. Vooral het vegetarische voorgerecht was heerlijk. Enige minpuntje aan het eten was dat - doordat we met een grote groep waren - de keuze uit de gerechten steeds uit drie bestond. Het vegetarische hoofdgerecht vond ik wat magertjes: een risotto. Op zich lekker, maar niet heel bijzonder, zeker gezien de rest van het menu en de andere hoofdgerechten.
Bediening was netjes en sfeer in het restaurant goed!
Anouk R.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Lekker eten, en vriendelijke service. Alleen na het betalen werden we een beetje raar achter gelaten, als in: er werd niet van tot ziens of zo gezegd dus we stonden daar een beetje twijfelachtig van "moeten we nu gaan, is het betalen goed gegaan?". Verder heel lekker eten, wel enigszins prijzig, maar je krijgt er wel iets bijzonders voor terug :)
jan willem K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
We hebben gisteravond in een mooie ambiance lekker gegeten.
Het personeel is uiterst vriendelijk. Wat opviel is, dat er meer toelichting gegeven had kunnen worden bij de advisering tav de gerechten op de menukaart. Dit gebeurde alleen bij het nagerecht, toen de kok aan ons tafeltje kwam.
Gerechten zijn smaakvol, niet 'over de top' . Enige minpuntje vonden wij de gepresenteerde amuses. Hier zat niet al te veel smaak aan. Verder prima ambiance!