Over het restaurant Restaurant Puur

Puur en eerlijk in Leiden

In de schilderachtige omgeving van het historische centrum van Leiden ligt het unieke restaurant Puur! Proef de eerlijke en pure gerechten die op een klassieke en ambachtelijke manier bereid worden door de keuken. De eerlijke producten zitten vol met smaak en de sfeer van het restaurant zorgt altijd voor een geslaagde avond!

Meer informatie over restaurant Restaurant Puur

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

M_Domingus .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Puur is één van die restaurants waar je graag terug komt met vrienden. Gisteren waren we er weer. Het eten is verfijnd en de creativiteit en het plezier van de kok toont zich in de details (gerookte mayonaise bijvoorbeeld). De wijnen zijn verrassend en maken deel uit van het totale smaakpalet. De bediening is attent en behulpzaam. De ambiance is ongedwongen en sfeervol. Een betrouwbare aanrader voor jezelf en je gasten.
Jack D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Aangenaam verast bij Puur. Wij kwamen voor de AH actie en waren al lang niet meer bij Puur geweest. De bediening was zeer attent en kundig . Het eten was perfect van smaak en alle gerechten waren zeer mooi opgemaakt . Zelfs bij de aanbieding kregen we nog een amuse en een pré - dessert .
Bij elk gerecht werd prima uitgelegd wat er op jouw bord lag .
Hier komen wij zeker terug .????????
Adri S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Wij hebben gekozen uit het menu binnen de AH regeling. Het voorgerecht, het hoofdgerecht en het nagerecht waren voortreffelijk. Heerlijk. Wel extra frietjes erbij. Erg lekker. Bijzonder smakelijk waren ook de amuses tussendoor.
De bediening was attent, vriendelijk en aangenaam communicatief.
We hebben genoten. Ook van de wijn, trouwens, en van de koffie met een calvados.
Ted V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Na een dagje wandelen hebben wij de dag afgesloten met een heerlijk diner bij Puur. De bediening was zeer vriendelijk. Wij kozen voor het drie gangen surprise menu. Daarbij een bijpassend wijnarrangement met uitstekende en enthousiaste uitleg van de sommelier.
Verrassende gerechten en uitstekende combinatie van smaken. Wij hebben er ontzettend van genoten. Mijn complimenten
dick Z.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Wij hebben op 24 juni en 8 juli twee etentjes georganiseerd in PUUR omdat wij gaan emigreren naar Bali. Beide keren maakten we gebruik van de aparte ruimte. Beide keren was het een heel geslaagde avond, eerst met familie, de tweede keer met vrienden. We hebben heerlijk gegeten, de gerechten werden duidelijk uitgelegd, met een dieet van een van de vrienden werd perfect rekening gehouden, er was een deur naar de gezellige steeg buiten, en het geheel was feestelijk en ongedwongen. Zeer bedankt daarvoor! Van harte aanbevolen door Dick Zandbergen en Monica Aartsma
JBOBO .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Leuk restaurant met heerlijke gerechten. (AH menu) Carpaccio vooraf was lekker zacht rundvlees. Heilbot als hoofdgerecht met verse greonten heel goed op elkaar afgestemd. Dessert van de chef was ook super lekker! Jammer dat er geen mogelijkheid was om op terras te zitten (was niet aanwezig) het was behoorlijk warm binnen.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk restaurant in een van de mooiste stegen in Leiden. De ambiance was precies goed. Zoek je goede samengestelde gerechten en een uiterst correcte bediening (Bedankt Denise!), dan moet je bij Puur zijn!
Mariska L.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij Puur. Leuke bediening, extra gerechtjes tussendoor en er werd perfect rekening gehouden met een tarwe/gluten allergie in ons gezelschap. Wij komen zeker nog eens terug!
Martha Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Lekker gegeten!
Marcia S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Het eten was erg lekker en de bediening op zich heel vriendelijk. Maar het lag er wat ons betreft erg dik bovenop dat het een actie betreft en het restaurant er zoveel mogeiljk uit wilde halen wat betreft drank/bijgerechten.
We zaten nog niet rustig en wisten nog niks over het menu en kregen direct een stroom aan vragen; wilt u prosecco, brood en een fles water? Ik vond het erg veel voor een binnenkomst/welkom en zou liever eerst gelegenheid krijgen om het menu te zien/horen.
Ook gedurende het eten waren er veel vragen; wilt u bijpassende wijn, friet, een tussengerecht, desertwijn, koffie/thee? OOk wanneer we gewoon nog drinken hadden. Het kwam opdringerig over en ik voelde me er ongemakkelijk bij. Ik kreeg ook de indruk dat het niet heel erg op prijs werd gesteld dat we slechts wilden eten met een wijntje en fris erbij.

Heel jammer, want het eten was heerlijk, zag er prachtig uit en de sfeer was goed. Maar vanwege de bijna continue vragen zou ik hier niet snel nog een keer heen gaan.
Monique J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Wij zijn hier al een paar keer eerder geweest. Altijd is het eten lekker en de service goed. Er wordt erg goed rekening gehouden met voedselintoleranties. Onze gasten vonden het ook heerlijk!
We hadden het AH menu. Keuze uit 2 of 3 gerechten. Prima! Zeker voor die prijs.
Genoten. Wij komen zeker terug!
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Heerlijk eten! Aardige bediening! In een woord: Top!!
Loes O.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
We werden heel vriendelijk en gastvrij ontvangen. De wijn was voortreffelijk en het eten heerlijk.
Tussen de gangen werden we verwend met kleine hapjes. Het is een restaurant om aan te bevelen!
eikelenboom .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Cijfer zegt genoeg...
Top! we hadden geen idee waar we terecht zouden komen.
Maar dit hadden we toch niet verwacht :) borden mooi opgemaakt en erg lekker, gezellig net personeel, mooie aankleding van de zaak. als ik toch een puntje moet zoeken dan zou ik zeggen jammer dat er buiten geen mooi terras is waar je kan zitten met dit mooie weer
Joel_1307 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
In het kader van het afstuderen van mijn vriendin gegeten bij Puur. Zeer goed gegeten en goede service door Denise en Diene. Goede variatie binnen het menu en goede portionering. Samengevat, top!
Roland M.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Gisteren voor de 2e keer met 2 vrienden in Restaurant Puur gegeten. Top! Heerlijk eten, mooi opgemaakt en de bediening maakt het af. Keurig, charmant en tegelijk wordt alles met heel erg veel humor geserveerd. Deze combinatie maakt Puur tot een unieke ervaring, we verheugen ons alweer op de volgende keer Jacky, Dine, Rosa, Lisanne, Denise en David! Dank voor gisteren
Roland
Ienenpien .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Met AH bonnen gegeten. Kwaliteit prima, opmaak netjes en aantrekkelijk. Gastvrije en deskundige bediening. Zoals het meisje zelf zei: "ik zorg goed voor mijn tafels". Dat klopte precies.
Leuke avond gehad en we komen beslist nog eens terug.
Een minpuntje: altijd dat gezeur over handgemaakte frites die dan 4 euro per minischaaltje moeten kosten; gooi gewoon twee euro per gerecht bovenop de prijs en lever zo'n portie er standaard bij, dat staat veel gastvrijer.
Lieve T.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Een goede ontdekking in Leiden,waar we lekker gegeten hebben,gewoon subliem. De bediening door Roos(Roza)was af,met de glimlach en tot in de puntjes verzorgd en uitgelegd,rest personeel altijd glimlach,kortom een fijne avond gehad!
Magdalena H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
De naam zegt het al heerlijk "puur" gegeten in een gezellige entourage met uiterst vriendelijke bediening en een top kok die zelf het hoofdgerecht kwam serveren. Het ijs als dessert is gemaakt van alleen maar natuurlijke ingrediënten, zonder suiker en is een echte aanrader.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Wij hebben vanavond heerlijk gegeten. Prima bediening en service. Prachtige en lekkere gerechten met leuke verrassingen tussen de gangen door.