Over het restaurant Restaurant Puur

Puur en eerlijk in Leiden

In de schilderachtige omgeving van het historische centrum van Leiden ligt het unieke restaurant Puur! Proef de eerlijke en pure gerechten die op een klassieke en ambachtelijke manier bereid worden door de keuken. De eerlijke producten zitten vol met smaak en de sfeer van het restaurant zorgt altijd voor een geslaagde avond!

Meer informatie over restaurant Restaurant Puur

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marzan .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Gudy D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
joopjjanssen .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Gezellig informeel restaurant met vriendelijk bediening.
Prijs kwaliteit is in overeenstemming!
Beslist een aanrader in het. Entrum van Leiden.
vdbosch4 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
mooi geserveerd en smakelijk, alleen daarna nog honger ondanks 3x patat/aardappel bijbestellen a 4 euro per bakje (we waren met 4 personen) en daardoor dus te prijzig (zonder AH bon) . Maak de patat gratis en doe er een bakje groente bij, dat zou al beter zijn
sidney P.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
net gegeten bij restaurant puur in de pieterskerk-choorsteeg.bediening top.voorgerecht top,hoofdgerecht top nagerecht uitstekend. Een aanrader voor iedereen.Mooi restaurant met een goede sfeer.normaal tafelen we een uur tot hooguit anderhalf uur.Nu zaten we ruim drie uur zonder het door te hebben.Kortom uitstekend gegeten met een leuke goede service en een uitstekende sfeer in het resaurant.hier gaan we absoluut vaker eten!! groetjes aan iedereen van puur van Sidney en bedankt voor het lekkere eten en de uitstekende service.
Tineke L.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Eten was goed, alleen weinig. Serveerster had haast. Twee keer amuse van het huis geserveerd gekregen. Leuke attentie. Cappuccino veel schuim en weinig koffie.
geertenmarjan .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Gisteren bij PUUR (doet zij naam zeker eer aan) geweldig genoten van alle heerlijke gerechten! Van voor gerecht tot verassings toetje. Werkelijk een top restaurant!!! We komen zeker terug!
M. vr. gr. Marjan Kok
Vera D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Zeer grote porties en weinig smaak. Het gaat hier om kwantiteit en niet kwaliteit. Voor hetzelfde geld kun je uiteten bij veel betere restaurants. Vlees is pezig. Personeel mag ook beter getraind worden. Kom niet terug en zal het restaurant ook niet aanraden aan vrienden. Helaas :)! Had het graag eens geweest met de andere recensenten.
JbbvM .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Wederom op 30 december bij Puur gaan eten via de AH actie. Een gezellig tafeltje in het tweede gedeelte van het restaurant. (Het zijn 3 aaneengeschakelde panden). Heel druk, maar ondanks de drukte werden we over het algemeen goed bediend en geïnformeerd. Sommige gastvrouwen waren iets minder dan de andere, maar dat kan en het was niet heel erg.
Het diner was ook weer zeer goed.We hebben het menu met 1 gang uitgebreid.
De prijs kwaliteitsverhouding was goed en we komen hier zeker terug.
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Bedankt!!!
We hebben heerlijk gegeten vanavond onze complimenten voor alles! Vriendelijk lief personeel dat overal uitleg bij gaf, leuke mooie en vooral lekkere borden! Rustige en sfeervolle interieur. Het was een Zeer geslaagde avond.
Via de ah actie kwamen we vanavond eens een hapje bij jullie eten, dit was zeker niet de laatste x.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Geweldig! Heerlijke gerechtjes en een super vriendelijke en deskundige bediening. Restaurant zat helemaal vol, de servering liep als een trein. Wachttijden tussen de gerechten nooit lang. Echt een aanrader
marjo V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Met AH actie hier gegeten. Daar wordt toch een beetje op neer gekeken. Tegen 'gewone' gasten aan een andere tafel werd gezegd: ALLES WAT hier zit, komt via de AH actie. Als je het als restauranthouder geen goede actie vindt, doe er dan niet aan mee! Of instrueer je medewerkers beter. Het getuigde in ieder geval niet van gastvrijheid.
dinibruijn .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten en het is zeker voor herhaling vatbaar. Een aanrader voor iedereen. De uitleg van de diverse gerechten werd prima gedaan door de bediening.
Casper H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Geweldige avond gehad, heerlijk gegeten en fantastische service. Heel attent gereageerd op een miscommunicatie aan het begin van de avond.. We komen hier zeker nog eens! Een aanrader.
mari_jan .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij puur in leiden.

Ondanks mijn glutenvrij dieet heb ook ik heerlijk gegeten, het was ook geen enkel probleem en het werd ook direct voor mij aangepast.
Bediening was top, wij komen zeker terug!!!
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een goede sfeer! Vriendelijke bediening, die de gerechten goed toelichtte. Wij komen zeker terug! De gerechten pasten goed bij elkaar en de porties waren zeer goed van grootte.
Judith L.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Om eerlijk te zijn was ik een beetje huivering om te gaan eten bij Puur omdat kennissen daar weleens een slechte ervaring hadden gehad. Toch geboekt en blij mee! We waren met de AH-bonnen, wat de prijs-kwaliteit verbeterde maar ook zonder bon was het eten het wel waard geweest. De porties zijn niet enorm dus als je een grote eter bent zou het krap kunnen zijn, voor ons vieren was het een uitstekende portie. Drie gangen gegeten, vooraf een rillette van makreel die zeer smakelijk was, daarna een duo van kloostervarken (smolt op de tong) met heerlijke groenten en dikke huisgemaakte friten met truffelmayonaise, toe nog een verrassend grand dessert en alles werd nog beter in combinatie met het wijnarrangement! Uitstekende keuzes en verrassende smaken, een zeer bijzondere niet zo zoete dessertwijn gedronken die voor de verandering eens geen asti, sauternes of ander cliche was! Top en de bediening was zeer vriendelijk (deels niet zo ervaren maar dat maakte sommelier Jackie helemaal goed).
Linde N.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten, ook amuse en pré-dessert. Goede prijs - kwaliteit verhouding en hele vriendelijke en zorgzame bediening. Wordt veel aandacht besteed aan details.
Mikey_B .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Erg prettige bediening, werd erg goed op ons gelet en snel geholpen. Eten was uitstekend en hebben echt heerlijk gegeten. Ook alle amuses die we tussendoor kregen waren echt heerlijk. Echt een aanrader en koen hier zeker terug.
SierdeJ .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. We begonnen met een aperitief (prosecco met kumquats) en hierna kregen we een amuse van het huis. Als voorgerecht hadden we de rilette van makreel en de huisgemaakte filet Americain. Beiden smaakbommetjes, erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we het Kloostervarken met boerenfrieten; ook dit was erg smaakvol, al vonden we dat de pulled pork misschien wel iets té smaakvol was en de varkenshaas iets korter had gemogen. Het dessert was een kletskoppenparfait met daarnaast een soort appelcompote, wat eveneens erg lekker was, maar wel vrij zoet. De wijn was ook erg lekker en de prijs is goed voor wat je krijgt. Om een eerste indruk te krijgen van culinair eten (zoals wij) is dit echt een aanrader. Top avond! PS: de service en ambiance waren erg prettig!