Over het restaurant Restaurant Prikkelz

Een combinatie van Brabantse hapjes

Patron Dirk Zwerts combineert Brabantse gerechten in het centrum van Eersel. Gemoedelijkheid, natuur, gastvrijheid, keukentafelverhalen en humor. Het resultaat is de huisspecialiteit Prikkelz, kleine spannende hapjes ontstaan uit verschillende structuren en smaken.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Prikkelz

Maandag t/m zondag 12.00 - 21.30 uur

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Prikkelz

An V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Dank je voor de fijne attentie voor de verjaardag. Hebben genoten van het begin tot het einde. Super vriendelijke bediening en prettig dat de menu toch nog aangepast kon worden al hadden we het niet tijdig gemeld
Ellen R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Wow, alles perfect, amuses gerechten alles zo smaakvol en goed. En de gastheer ook zoals altijd zeer goed. Complimenten aan iedereen.
Liefs xx
Anke M.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Heeeerlijk gegeten. Wat een fijne avond in een gezellige huiselijke sfeer. Bediening met kennis van zaken. Heel fijn. Bedankt.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Eten van zeer goede kwaliteit al zijn de porties aan de kleine kant. Daartegenover staat het enthousiasme van de ober. Super. Een plaats om terug te keren.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Het eten was goed en de sfeer gezellig. Het enige minpunt was dat de amuzes niet vegetarisch waren terwijl we met 2 van de 4 vegetarisch waren en dat enkele weken vooraf hebben aangegeven.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
We hebben een leuke avond gehad dankjewel
Een verbeterpuntje,op de tafel zat veel kaarsvet. Ook was de tafel beschadigd waardoor ik steeds het idee had dat de tafel niet schoon was. Stip het een aan met verf of een stift dan gaan de gasten er niet aan krabben.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Een geweldige ervaring: vriendelijke bediening, heerlijke en originele gerechten en een gemoedelijke sfeer. Het was top!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Mijn maat vond de carpaccio lekkerder dan ik. Zelf had ik iets met zalm verwacht. Het hoofdgerecht was lekker maar zoals we vaker bij diverse restaurants bemerkt hebben te karig en hetzelfde geldt ook voor het nagerecht.
We kozen het 3-gangen verrassingsmenu en we kregen wel en paar hapjes vooraf.
De huiswijn (Zuid-Frankrijk) was van uitstekende kwaliteit. Neem je een andere wijn dan beginnen de prijzen bij
€ 32,50 We moesten het volle pond betalen, geen euro korting dus. Conclusie: we zijn geen grote eters de kwaliteit is goed maar de kwantiteit kan beter. Martin V.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Alweer zeven jaar geopend. Inmiddels is de eigen signature van Dirk Zwerts helemaal doorontwikkeld. Toevallig was er een vriend op bezoek dus ditmaal geboekt voor een lunch op donderdag met vijf personen.

We werden begeleid naar het romantisch ingerichte nisje, de tafel was keurig ingedekt en de wijntjes stonden al in de koeler, fijn. Als aperitief de huis champagne, de brut classic van Deutz die uitstekend beviel. De eerste amuse was een Zeeuwse platte op Russische wijze, met koude sabayon, spinazie en kaviaar. Heerlijk en super combinerend met de champagne, jammie.

De tweede amuse was geïnspireerd op een oud recept van de moeder van Dirk. Een keurige cilinder van delicate makreeltartaar gevuld met met piccalilly en afgewerkt met stukjes gerookte roomkaas. Verfijnd met hele frisse toets, mooi.

De derde amuse was afgeleid van een signature gerecht. Een hele mooie presentatie. Cilinder van rauwe tonijn met druppels kaffir lime, erop crème van kippenlever afgewerkt met een krokantje, ernaast een gel van mango in een kervelolie. Een mooie smakencombinatie, delicaat met exotische toets door de kaffir en mango.

Bram Klinge presenteerde keurig de eerste begeleider. Uit de Alsace de ‘Black Tie’ een blend van Pinot Gris en Riesling 2016, die het beste van de twee soorten naar boven brengt. Op het bord een hele strakke presentatie van langoustine bereidingen. Rechts een dikke zacht gebakken staart op een compote van venkel. In het midden een hoorntje van brikdeeg gevuld met tartaar gedipt in bieslook op een quenelle tartaar. Links een quenelle crème fraise afgewerkt met wat Anna Gold en takje dille, ertussendoor gesprenkeld vinaigrette van citroen. (Dirk noemt het porno, lol). Een ware delicatesse, van top producten en top bereidingen die mooi combineerde met de sappige wijn. (9,85)

Uit Sicilië een Colomba Platino 2011 van Duca di Salaparuta gemaakt van Inzolia, mooi goud geel, fris aroma met tonen van geel fruit, in de mond licht complex met wat spanning op de tong, speciaal. De chef presenteerde zelf het gerecht. Dikke plakken zacht gegaarde coquille op een bedje van witlof a la crème, afgewerkt met balsamico, paaltjes van groene appel, zwarte truffel en krokantjes van coquille. De delicate coquille kreeg met de witlof een stevige tegenhanger wat ik ietsje minder vond. De wijn was een schot in de roos. (9,3)

Voor bij het pièce Chateau Hyot 2013 uit de Castillon Côtes de Bordeaux gemaakt in een stevige Saint-Émilion stijl. Uit de keuken een klassieke presentatie. Centraal een borstfilet van Anjou duif met dunne plakken kastanje champignon (ingepakt in varkensdarm) op een bedje stoofvlees van de duif. Eromheen een krans van romige gort met (keurig verdeeld) drie cilindertjes zoetzure rode biet. Aan tafel afgewerkt met de eigen jus verrijkt met wat wijn. Het bestorven vlees had een prima cuisson, super zacht en was mooi hoog op smaak. De stevige wijn combineerde erg goed. (9,5)

Over naar een hele mooie Sauternes 2015 van chateau Laribotte, edelzoet met weelderig aroma. Uit de keuken een ultra strakke presentatie van een signature gerecht. Een lange driehoek van ganzenlever met erop een gelei van framboos, aan tafel afgewerkt met streepjes oude aceto balsamico. De lever had een hele verfijnde smaak die prima combineerde met de frisse framboos, Nog wat extra fruitigheid door de aceto wat het meer verteerbaar maakt. De wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie aroma en ronde tonen, genieten. (9,75)

De dessertwijn was een Moscatel de Setubal van Dona Helena met in het aroma tonen van muskaat en rozijnen, rond in de mond met een licht stroperige afdronk. Uit de keuken een klassieker. Mille-feuille met ertussen dotjes hazelnoot praline en ernaast een quenelle vanilleroomijs. Prima uitgevoerd, wel behoorlijk zoet met mooie toets van hazelnoot. De wijn combineerde goed, werd wat frisser en tegelijk ook wat branderig in de afdronk. (9,4)

Als afsluiter nog een krachtige espresso in een mooi glaasje met ernaast een drietal erg lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd met in de hoofdrol Bram Klinge. Inmiddels al behoorlijk wat ervaring opgedaan, hele goede presentaties van wijnen en gerechten. Wijnen waren keurig geselecteerd, wel enkele aan de stevige kant. Chef Dirk Zwerts kwam met zijn kok enkele keren helpen met uitserveren en presenteren, leuk.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, de heerlijke lever was van het huis waarvoor super bedankt.

Samengevat kunnen we stellen dat Dirk weer is gegroeid in zijn Frans klassieke stijl. Strakkere presentaties gecombineerd met de kunst van het weglaten. De focus komt dan helemaal op kwaliteit en daar ontbreekt het niet aan. Het was wederom een hele mooie beleving in een romantische sfeer met veel gezelligheid. Wat zijn we weer verwend, bedankt!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Lekkere wijnen, goed eten. Super sfeer
Richard H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Zeer lekker eten, goede service en Bram kan heel leuk vertellen over de wijn zodat je er direct zin in hebt om de wijn te proeven. Het eten is ook mooi opgediend en super lekker van smaak allemaal.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Vrij kleine, leuk ingerichte zaak met een knipoog naar het verleden. Keurig personeel dat vlot en vriendelijk werkt. Mooie gevarieerde menukaart met klassiekers maar ook moderne gerechten.
Smaakt is uitstekend maar soms wat 'vlak'. De prijs is 'stevig', eigenlijk mag je daarvoor toch wel iets meer finesse verwacht. Maar we hebben in ieder geval goed gegeten.
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Wat me altijd stoort dat je ondanks de flessen wijn die je ook besteld zo veel voor water moet betalen.In het buitenland maak je dit zelden mee,
Chantal J.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Zeer sfeervol smaakvol restaurant met gevoel voor detail. Echt een aanrader. Prijs kwaliteit is uitstekend.
Penoat .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Wat jammer
Want het begon zo fantastisch met heerlijke amusen. Deze werden gevolgd door het mini voorgerecht carpaccio van cocquilles, middlematig van smaak; dit werd gevolgd door, wat door alle vijf gasten aan onze tafel als een volstrekte mislukking werd bestempeld. Het betrof het hoofdgerecht, een kwartel. Deze werd geserveerd met twee kleine haricots verts en een in twee gesneden mini aardappel. De zeer kleine hoeveelheid zou ik niet eens vermeld hebben, ware het niet dat van de kwartel slechts de pootjes (net) eetbaar (gaar) waren, laat staan de rest van het kleine beestje. Je kon het (rauwe) vlees gewoon niet van de beenderen verwijderen, noch met mes en vork, noch met behulp van onze vingers ! Een van onze gasten had zelfs de pech dat de kwartel na aansnijden bebloed op het bordje lag. Ik zou deze (waarheidsgetrouwe) beoordeling niet op deze manier geschreven hebben indien er een toepasselijke reaktie op deze misser was gegeven. Toen wij de ober netjes informeerde over de stand van zaken, verdween hij naar de keuken, kwam terug en vertelde ons min of meer dat dit allemaal normaal was. Het bloed was van het levertje van het beestje, wat inderdaad ook nog (rauw) aanwezig was in de buikwand. Uiterst beleefd trachtten we duidelijk te maken dat alle vijf vogeltjes te vlug uit de oven waren gevlogen en dat alleen de pootjes nog maar net eetbaar waren. Dit mocht niet baten. Zonder verder commentaar werd het dessert geserveerd, gevolgd door de koffie. Geen enkele suggestie, excuses, compensatie werd voorgesteld en we zijn dan ook min of meer met een niet of nauwelijks gevulde buik vertrokken, terwijl we met onze gemiddelde leeftijd van ongeveer 70 jaar qua porties geheel niet veeleisend zijn ! De rekening kwam tot 260 Euros, inclusief enkele glaasjes bier en huiswijn ! Gezien de omstandigheden beslist geen value for money. Mijn advies aan het restaurant: als je een fout maakt, geef het toe en zorg dat je klanten tevreden naar huis gaan. Dan zullen ze je vergeven, terugkomen en mooie reviews schrijven (zoals de meeste van mijn reviews, vooral op Tripadvisor, waar ik een restaurant expert level 10 heb)
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We hadden Dirk Zwerts nog een bezoek beloofd in de zomer. Onze vriendin was er nog nooit geweest dus geboekt met zijn drietjes voor een lunch op zondag. Na een kleine wandeling over het plein neergestreken op het terras, onder het luifel, waar het deze middag prima toeven was.
Een tafel was netjes voor drie personen ingedekt, de wijntjes stonden al in de koeler en het team was start klaar, fijn. Als aperitief de huis champagne van Deuz die uitstekend beviel. De stelling met kunstwerkjes voor de hapjes was inmiddels gereed en ik moet zeggen dat het er indrukwekkend uit zag. De hapjes zelf kende ik inmiddels maar ze smaakte er niet minder om. De bloemkool crème met gepofte rijst en mangosorbet was, met dit warme weer, mijn favoriet.

Het broodje wat al jaren in ontwikkeling is begint stilaan zijn hoogtepunt te naderen. Net uit de oven dus nog erg warm, heerlijk krokant, lekker luchtig van binnen en goed van smaak.

De eerste begeleider werd keurig op een relaxte wijze door Bram Klinge gepresenteerd. Een Riesling Brauneberger Juffer Kabinet Feinherb 2012 uit de Moezel van Schiffmann, in overleg met Roy Pelgrim (Cordial) geselecteerd, heerlijk! Uit de keuken een keurig gestapeld gerecht. Drie dikke plakken, subtiel gerookte Noorse zalm met erop noordzeekrab, grijze garnalen, plakjes van diverse zomergroentjes, oesterblad en een blaadje bloedzuring. Het geheel was bescheiden besprenkeld met een vinaigrette gemaakt van garnalen koppen. De kwaliteit van de gebruikte ingrediënten spat ervan af. Hele pure smaken die prima combineren en waarmee je ook naar hartenlust kon afwisselen. De wijn vulde het gerecht keurig aan met zijn heerlijke aroma en mooie ronde zuren. Een prima eerste ronde (9.5)

Voor bij de bouillabaisse (recept uit Marseille) was een wijn geselecteerd uit de cassis die men er ter plaatse standaard bij drinkt. De l’Instant blanc van Château Barbanau waarvan het aroma mij aan een elegante snoepjes rosé deed denken. Naast het gerecht bloeide hij helemaal op tot de perfecte begeleider. Heldere bouillon gemaakt van vissenkoppen uit de Noordzee met erin vongole, scheermessen, mosselen, een stuk krokant gebakken roodbaars en twee halve kriel aardappelen. Het geheel was afgewerkt met takjes dille, knapperig zeekraal en lamsoren met ernaast nog geroosterd sneetje brood in een pikante rouille. Hele pure, zuivere en verfijnde smaken. Een klassieker op zijn mooist, helemaal toppie. (9.7)

Voor bij het pièce was een hele mooie Haut Medoc 2011 geselecteerd van het huis Citran die netjes uit een korf werd geschonken. Heerlijk aroma met tonen van donker fruit en terroir, medium krachtig in de mond. Daar we alle drie de ribeye hadden laten vallen kregen we als alternatief zwezerik. Deze was door arroseren gegaard. Ernaast stukken kreeft, cantharellen met erop een quenelle peterseliepuree, aan tafel afgewerkt met de eigen jus die een subtiel zoetje had. De zwezerik was perfect gegaard, heerlijk zacht zonder dat hij glibberig was en de smaak was prima, deze werd nog delicater in combinatie met de kreeft. De peterselie zorgde voor een optimale koppeling naar de wijn (verrassend) die door het zoetje in de jus wat werd getemd in zijn tannines. Dit laat weer zien dat er zorgvuldig is voorgeproefd, complimenten. Hele tevreden gezichten aan tafel. (9.8)

Nu even een Chinees intermezzo met de matsutake die wij allen nog nooit gegeten hadden. Een heldere bouillon van matsutake gevuld met stuken matsutake, eigen gemaakte noedels, ringen van bosui, takje koriander en een viooltje. Geen wijntje ernaast om zo optimaal te kunnen genieten van de pure smaak van de matsutake. Deze leek wat op de oesterzwam, ietsje vleziger met een subtiel bittertje, origineel. Om in de sfeer te blijven werd er een slokje maca (Chinees drankje) na geserveerd, leuk. (9.5)

Over naar een hele mooie Sauternes 2011 van chateau Haut-Mayne, geconcentreerd edelzoet met weelderig aroma, wow. Op het bord een cracker met speculaas kruiden op een bedje van abrikozen confituur waarop een dikke plak terrine van ganzenlever. Het gerecht herkende we van vorige keer, ditmaal wat hoger op smaak en geëvolueerd naar een ware delicatesse waarbij de rijkere Sauternes naadloos aansloot, genieten! (9.8)

De dessertwijn was een Hongaarse Tokaji Aszú 2007 met drie Puttonyos. Mooi goud geel, in het aroma subtiele kruidigheid met hints van honing, in de mond complex met bescheiden suikers en een lange afdronk. Op een hoog wit bord een dikke plak parfait van nougatine in een soepje van passievrucht met erop partjes vers citrusfruit. De parfait was subtiel romig en zoet met lekkere krokantjes en stukjes hazelnoot, door de zuren van passie en citrus werd de smaakbeleving een stuk lichter. De smakencombinatie was keurig in balans met de heerlijke wijn. (9.3)

Als afsluiter nog een krachtige espresso in een klassiek kopje uit grootmoeders tijd met ernaast een drietal lekkere, klassieke friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd door Bram Klinge. Een talentvolle jongeman die met veel passie de begeleidende wijnen selecteert en presenteert. Zelfs ditmaal nog mooiere keuzes uit klassieke gebieden. Dirk kwam zo af en toe even helpen met uitserveren, leuk.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, vijfgangen menu Extase €55,-, begeleidende wijnen €6,50, Champagne €8,95 en koffiearrangement €4,75. De exclusieve matsutake beleving was van het huis, waarvoor super bedankt.

Samengevat kunnen we stellen dat de weg die door Dirk is ingeslagen met zijn klassieke stijl van bereiden verrassend mooie resultaten oplevert. Dirk is een rasechte perfectionist, dat proef je terug in de uitgekiende smaakbalansen. De uitgelezen wijnen, van hoge kwaliteit, die zonder uitzondering naadloos aansloten en de hele gezellige bediening maakte deze middag tot een waar succes. Ik kan stellen mijn beste beleving bij Prikkelz tot nu toe.
Fijn te horen dat het lokale publiek de zaak ook steeds vaker weet te vinden met zijn toegankelijke stijl. Een aanrader voor de liefhebbers van de klassieke keuken, levensgenieters en wijnliefhebbers. Bedankt!
Tiny V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Deze keer waren we minder enthousiast dan anders. Misschien kwam het door de drukte dat het wat minder was dan we gewend zijn bij Prikkelz. In het begin kwamen de gerechten veel te snel achter elkaar. Toen we daar iets over zeiden, werd uitgelegd dat dit door de drukte kwam. Als dat even van tevoren wordt uitgelegd, bespaart dat irritatie. De bediening was sowieso wat minder. De gastheer, Bram, deed uitstekend zijn werk en had het alleen al druk met het corrigeren ( zeer subtiel) van de twee andere mensen in de bediening. Logisch dat mensen het vak moeten leren maar ik kies daar een ander restaurant of een minder drukke avond voor uit.
Het eten was prima, we hebben genoten maar hadden de indruk dat er wat minder overheerlijke amuses en dito tussendoortjes waren.
We komen zeker terug want we gaan ervan uit dat dit een 'verkeerde' avond was. Prikkelz is te goed om je te laten afschrikken door een, hopelijk, eenmalige tegenvaller.
Wil H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij hadden hier gereserveerd met 4 personen.
Ontvangst was wat minimaal.
Het was vrij rustig in het kleine restaurantje.
De bediening gaf goede uitleg over het eten en de verschillende wijnen.
Wij hadden gekozen voor een 3 gangen menu.
De prijs was hoog in verhouding wat we er voor gehad hebben.
Groeten Wil
Het eten was lekker vooral het nagerecht was erg goed.
Het hoofd gerecht was wel een klein portie.
Het voorgerecht was prima in ballans.
De smaken waren goed op elkaar afgestemd.

Jeroen44 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Heerlijk genoten van een heerlijk 5 gangenmenu. Een prima champagne Deutz Brut Classic zorgde voor een mooie aftrap. We hadden iets te vieren. Heerlijk avondje uit met mooie heerlijke gerechten prima bijpassende wijnen. Top
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Heerlijk op het terras geluncht. Meerdere tongstrelende amuses. Daarna een 4 gangen lunch met een prima afwisseling van vis, vlees, kaas en zoet dessert. Bijpassende wijnen waren allemaal heerlijk. Uitstekende cappuccino met friandises, dit hadden er wel iets meer mogen zijn...
Geen karaf ijswater maar alleen flessen.
Prima gegeten, we komen zeker terug!