Restaurant Prikkelz

Hint 7B 5521 AE Eersel Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Prikkelz

Een combinatie van Brabantse hapjes

Patron Dirk Zwerts combineert Brabantse gerechten in het centrum van Eersel. Gemoedelijkheid, natuur, gastvrijheid, keukentafelverhalen en humor. Het resultaat is de huisspecialiteit Prikkelz, kleine spannende hapjes ontstaan uit verschillende structuren en smaken.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Prikkelz

Maandag t/m zondag 12.00 - 21.30 uur

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Prikkelz

Theo B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Sfeervol en gezellig restaurant. Geen wijnkaart maar de keuze wordt gemaakt met behulp van de gerant uit de letterlijk gepresenteerde flessen. Leuk idee en bespaart Prikkelz een (vaak té) uitgebreide voorraad.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
De lamsfilet was te gaar en de af kruiding was niet echt onze smaak.
Alix M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Hartelijke ontvangst door de maître, zeer lekkere en verfijnde keuken. Leuke aangepaste wijnen. We komen zeker nog eens terug.
Pascal M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
zoals steeds TOP !
we komen zeker terug bij een volgend Eersel bezoek
**********************************************
***********************************************
Dianne V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Lekkere en aparte gerechten, die mooi opgemaakt zijn. Eerst diverse amuses gekregen en daarna het 5 gangen menu. Dit was meer dan genoeg voor ons!
De bediening was erg goed: de ober was alert, vriendelijk en snel, maar kwam ook relaxt over.
Voor ons een hele fijne culinaire en ontspannen avond dus.
Caroline G.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
We waren beide zeer tevreden over het verrassingsmenu. Echt geweldige smaken. Bovendien kon de BOB zelfs een half glas rode wijn bestellen (tegen half tarief!) en werden de 2 flessen water met bubbels niet eens doorberekend. Echt klasse! We komen zeker nog eens terug.
Wim1961 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Dennis L.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Super gegeten, gerechten waren heerlijk. Daarnaast was de service ook uitstekend! in 1 woord top! Echt een aanrader als je lekker (en kwalitatief hoogwaardig) wilt eten waar het tevens ook nog gezellig is!
Wilmie V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Prima gegeten in een goede ambiance!
Diane H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Zeer gezellig en vlotte, vriendelijke bediening! De wijnen waren allemaal in onze smaak. We komen zeker met ons gezelschap terug!
Alfons B.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Zeer goede bediening ,stielman en de chef top.menu aangeraden en dat was een zeer goede beslissing.
Jongteam maar toch al veel ervaring.
An V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Dank je voor de fijne attentie voor de verjaardag. Hebben genoten van het begin tot het einde. Super vriendelijke bediening en prettig dat de menu toch nog aangepast kon worden al hadden we het niet tijdig gemeld
Ellen R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Wow, alles perfect, amuses gerechten alles zo smaakvol en goed. En de gastheer ook zoals altijd zeer goed. Complimenten aan iedereen.
Liefs xx
Anke M.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Heeeerlijk gegeten. Wat een fijne avond in een gezellige huiselijke sfeer. Bediening met kennis van zaken. Heel fijn. Bedankt.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Eten van zeer goede kwaliteit al zijn de porties aan de kleine kant. Daartegenover staat het enthousiasme van de ober. Super. Een plaats om terug te keren.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Het eten was goed en de sfeer gezellig. Het enige minpunt was dat de amuzes niet vegetarisch waren terwijl we met 2 van de 4 vegetarisch waren en dat enkele weken vooraf hebben aangegeven.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
We hebben een leuke avond gehad dankjewel
Een verbeterpuntje,op de tafel zat veel kaarsvet. Ook was de tafel beschadigd waardoor ik steeds het idee had dat de tafel niet schoon was. Stip het een aan met verf of een stift dan gaan de gasten er niet aan krabben.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Een geweldige ervaring: vriendelijke bediening, heerlijke en originele gerechten en een gemoedelijke sfeer. Het was top!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Mijn maat vond de carpaccio lekkerder dan ik. Zelf had ik iets met zalm verwacht. Het hoofdgerecht was lekker maar zoals we vaker bij diverse restaurants bemerkt hebben te karig en hetzelfde geldt ook voor het nagerecht.
We kozen het 3-gangen verrassingsmenu en we kregen wel en paar hapjes vooraf.
De huiswijn (Zuid-Frankrijk) was van uitstekende kwaliteit. Neem je een andere wijn dan beginnen de prijzen bij
€ 32,50 We moesten het volle pond betalen, geen euro korting dus. Conclusie: we zijn geen grote eters de kwaliteit is goed maar de kwantiteit kan beter. Martin V.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Alweer zeven jaar geopend. Inmiddels is de eigen signature van Dirk Zwerts helemaal doorontwikkeld. Toevallig was er een vriend op bezoek dus ditmaal geboekt voor een lunch op donderdag met vijf personen.

We werden begeleid naar het romantisch ingerichte nisje, de tafel was keurig ingedekt en de wijntjes stonden al in de koeler, fijn. Als aperitief de huis champagne, de brut classic van Deutz die uitstekend beviel. De eerste amuse was een Zeeuwse platte op Russische wijze, met koude sabayon, spinazie en kaviaar. Heerlijk en super combinerend met de champagne, jammie.

De tweede amuse was geïnspireerd op een oud recept van de moeder van Dirk. Een keurige cilinder van delicate makreeltartaar gevuld met met piccalilly en afgewerkt met stukjes gerookte roomkaas. Verfijnd met hele frisse toets, mooi.

De derde amuse was afgeleid van een signature gerecht. Een hele mooie presentatie. Cilinder van rauwe tonijn met druppels kaffir lime, erop crème van kippenlever afgewerkt met een krokantje, ernaast een gel van mango in een kervelolie. Een mooie smakencombinatie, delicaat met exotische toets door de kaffir en mango.

Bram Klinge presenteerde keurig de eerste begeleider. Uit de Alsace de ‘Black Tie’ een blend van Pinot Gris en Riesling 2016, die het beste van de twee soorten naar boven brengt. Op het bord een hele strakke presentatie van langoustine bereidingen. Rechts een dikke zacht gebakken staart op een compote van venkel. In het midden een hoorntje van brikdeeg gevuld met tartaar gedipt in bieslook op een quenelle tartaar. Links een quenelle crème fraise afgewerkt met wat Anna Gold en takje dille, ertussendoor gesprenkeld vinaigrette van citroen. (Dirk noemt het porno, lol). Een ware delicatesse, van top producten en top bereidingen die mooi combineerde met de sappige wijn. (9,85)

Uit Sicilië een Colomba Platino 2011 van Duca di Salaparuta gemaakt van Inzolia, mooi goud geel, fris aroma met tonen van geel fruit, in de mond licht complex met wat spanning op de tong, speciaal. De chef presenteerde zelf het gerecht. Dikke plakken zacht gegaarde coquille op een bedje van witlof a la crème, afgewerkt met balsamico, paaltjes van groene appel, zwarte truffel en krokantjes van coquille. De delicate coquille kreeg met de witlof een stevige tegenhanger wat ik ietsje minder vond. De wijn was een schot in de roos. (9,3)

Voor bij het pièce Chateau Hyot 2013 uit de Castillon Côtes de Bordeaux gemaakt in een stevige Saint-Émilion stijl. Uit de keuken een klassieke presentatie. Centraal een borstfilet van Anjou duif met dunne plakken kastanje champignon (ingepakt in varkensdarm) op een bedje stoofvlees van de duif. Eromheen een krans van romige gort met (keurig verdeeld) drie cilindertjes zoetzure rode biet. Aan tafel afgewerkt met de eigen jus verrijkt met wat wijn. Het bestorven vlees had een prima cuisson, super zacht en was mooi hoog op smaak. De stevige wijn combineerde erg goed. (9,5)

Over naar een hele mooie Sauternes 2015 van chateau Laribotte, edelzoet met weelderig aroma. Uit de keuken een ultra strakke presentatie van een signature gerecht. Een lange driehoek van ganzenlever met erop een gelei van framboos, aan tafel afgewerkt met streepjes oude aceto balsamico. De lever had een hele verfijnde smaak die prima combineerde met de frisse framboos, Nog wat extra fruitigheid door de aceto wat het meer verteerbaar maakt. De wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie aroma en ronde tonen, genieten. (9,75)

De dessertwijn was een Moscatel de Setubal van Dona Helena met in het aroma tonen van muskaat en rozijnen, rond in de mond met een licht stroperige afdronk. Uit de keuken een klassieker. Mille-feuille met ertussen dotjes hazelnoot praline en ernaast een quenelle vanilleroomijs. Prima uitgevoerd, wel behoorlijk zoet met mooie toets van hazelnoot. De wijn combineerde goed, werd wat frisser en tegelijk ook wat branderig in de afdronk. (9,4)

Als afsluiter nog een krachtige espresso in een mooi glaasje met ernaast een drietal erg lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd met in de hoofdrol Bram Klinge. Inmiddels al behoorlijk wat ervaring opgedaan, hele goede presentaties van wijnen en gerechten. Wijnen waren keurig geselecteerd, wel enkele aan de stevige kant. Chef Dirk Zwerts kwam met zijn kok enkele keren helpen met uitserveren en presenteren, leuk.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, de heerlijke lever was van het huis waarvoor super bedankt.

Samengevat kunnen we stellen dat Dirk weer is gegroeid in zijn Frans klassieke stijl. Strakkere presentaties gecombineerd met de kunst van het weglaten. De focus komt dan helemaal op kwaliteit en daar ontbreekt het niet aan. Het was wederom een hele mooie beleving in een romantische sfeer met veel gezelligheid. Wat zijn we weer verwend, bedankt!