Restaurant Powng Tong

Dinsdag t/m Zondag 04:00 - 22:00

6,8
David S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Ik heb nu voor de 3e of 4e keer gegeten. We komen terug voor het heerlijke eten voor een goede prijs. Grote portie echt heerlijke curries. De bediening is vlot, vriendelijk en correct. Qua inrichting is het verre van chique. Maar beter zo met heerlijk eten en een zo-zo inrichting dan andersom. Ik kijk er naar uit om weer terug te komen.
Tim H.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Als je zomaar binnenvalt met tien man omdat je iets wilt vieren en vraagt of ze iets lekkers op tafel kunnen zetten verwacht je niet dat je na 15 minuten zo'n geweldig maal voorgezet krijgt. Vijf dampende schalen met geurige gerechten van varkensvlees, gamba's, kip, rundvlees en eieren geserveerd met twee soorten rijst en noodles. De inrichting is weliswaar wat sober, maar dat deert toch niemand als je zo lekker kunt eten voor zo weinig geld. Als je een keer in Den Helder bent: het omrijden waard.
Jokpil .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Hartelijke ontvangst, snelle en vriendelijke bediening. Lokaal is wat sober maar sfeevol gedecoreerd met Thaais materiaal, de fotomvan de Koning neemt een fraaie plaats in. Goede kaart, vriendelijke prijzen. Voorgerechten smaakvol. Er werden extra borden geserveerd om de voorgerechten te kunnen delen op initiatief van het personeel! Hoofdgerechten zeer smaakvol, goed gekruid en in voldoende mate. Nagerecht eenvoudig maar lekker. Samengevat een goed adres om goed te eten tegen een schappelijke prijs.
Enrico747 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Na ruim een jaar weer eens gegeten bij Powng Tong, zie mijn recensie van augustus 2014.

Er is weinig veranderd, of het moet gaan om de lokatie: weliswaar op dezelfde plek maar nauwelijks vindbaar vanwege bouwactiviteiten bij de buren die worden afgeschermd door hoge schuttingen.

Ook nu is alles nog even goed verzorgd, de staf is aimabel en het eten is pico bello.

Één puntje om in de gaten te houden: er wordt veel zoeter gekookt dan vorig jaar, en dat is geen vooruitgang.

Jammer mensen, kook gewoon je eigen keuken, dan blijft het authentiek.
Daphne8641 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
We hebben vanavond de daghap gehaald. Dit was een gele curry met kip en gebakken rijst. Wij vonden de kip erg droog en er zat weinig pit en smaak aan. De kippenvleugeltjes die we erbij geleverd kregen durfden we niet eens uit te proberen omdat het er niet goed uit zag.
Daarnaast hadden we de hapjesmix besteld maar na een paar happen waren we hier helemaal klaar mee. Ze hadden geen smaak en het waren zompige, vette balletjes. Jammer van het geld!
Sebastiaan H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Powng Tong is een aangename verrassing in Den Helder. Sinds ik hier voor mijn werk verblijf, kom ik regelmatig in het restaurant (/afhaal). Grote pluspunt is het heerlijke eten en snelle service. Porties zijn aan de grote kant en vaak te eten met twee personen. Prijs is prima!

Service is correct en juist, maar anticipeert nauwelijks op gesprekjes of opmerkingen buiten de kaart om.

Nadeel van het restaurant is de in- en uitloop van mensen voor de afhaal, welke de mogelijke rust verstoren, daarom heb ik decor minder beoordeeld.
Enrico747 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Een paar dagen op vakantie in Den Helder en het eten in het hotel was niets bijzonders, dus??
Er blijkt weinig keus, maar toevallig kwamen we op het eind (aan de oostzijde) van de Beatrixstraat Powng Tong tegen. Mijn vriendin is Thaise en eigenlijk hadden we al langer geleden besloten geen Thais meer te eten in een NL restaurant: volledig 'versuikerd' omdat de klanten dat zouden willen (gebeurt nu in Thailand overigens ook, tot onze ontsteltenis) en meestal 'modieus' geprijsd, dwz duur!
Maar, ja, toch maar weer eens proberen.
Geweldig!

Het restaurant is vrij smal en diep, maar er is meer dan genoeg ruimte om de tafeltjes die dwars staan ook nog eens een cm of 25 van de muur vrij te houden. Waar vind je dat nog?

De inrichting is traditioneel met veel lokale zaken en bijzonder mooie prints van Buddha op de ramen.

Het eten wordt bereid volgens de Noord-Thaise keuken en is volledig authentiek. Mijn Thaise vriendin komt uit dezelfde provincie (Petchabun) als de eigenaresse/kokkin en was blij verrast met de kwaliteit.

Weetje: de kokkin is de enige kok om te garanderen dat de smaken immer hetzelfde zijn.

We hebben gegeten:
Tom Yam Kung: Dit is een zeer pittige soep! Geen gerommel met ingrediënten, absoluut verse garnalen en, zoals gezegd, goed heet.
Larb Kai.Dit Thaise kipgerecht met verse rauwe groenten was vandaag het hoofdgerecht van de dag. Ook hier geen commentaar anders dan: uitstekend! En heet!
Yam Woon Sen (de preciese spelling ben ik vergeten), een glass-noodle salade met varkensvlees.

Door de witte rijst wordt wat gefruite ui gedaan.

Alle gerechten waren vlekkeloos, vers, zeer pittig en precies zoals mijn vriendin (en ik inmiddels ook) ze kennen uit Petchabun.

Voor alle duidelijkheid: er zijn dus geen concessies aan smaak gedaan!
Mocht je iets minder heet willen eten dan zal dat beslist mogelijk zijn, maar dan is het niet meer authentiek Noord-Thais!

De bediening werd verzorgd door een van de dochters. Deze was vlot, correct en niet opdringerig (in sommige restaurants presteren ze het om te vragen of je nog iets wilt drinken terwijl je glas nog niet leeg is.

Om twee redenen een aanrader eerste klas: geweldige kwaliteit voor een zeer redelijke prijs.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Dit vind ik veruit het lekkerste restaurant van Den Helder. Super goed Thais eten, precies zoals in Thailand en voor een goede prijs. Heerlijke viskoekjes, sate, curries etc. Afhalen kan ook, en is veel en gezond voor weinig geld. Absoluut een aanrader en een aanwinst voor het karige restaurant aanbod in Den Helder.
Diantha R.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Bij familiebezoek in Den Helder bij dit restaurant terecht gekomen. Uitstekende ervaring; eten echt klassiek thai, uitermate vriendelijke bediening, geen moeite teveel als er om enige aanpassing werd gevraagd van een gerecht (minder/meer peper). Ben zelf Amsterdammer, voor amsterdamse begrippen uitermate goedkoop. Kom volgende keer zeker nog n keertje thai eten
RiesJoke .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
We hadden onze bedenkingen gezien de 1e recensie. Maar we zijn gelukkig toch gegaan naar PwongTong. We werden geholpen door 2 jonge mensen die misschien niet zoveel voeling hebben met de traditionele oude begroetingen, maar die ons keurig bedienden. Het eten was zeker niet koud! De smaak was heerlijk (Ik moet erbij zeggen dat we in diverse landen Thais hebben gegeten en dus wel wat gewend zijn): alles vers!. Een aanrader. Jammer dat we zo ver moeten rijden vanuit Noordbrabant anders zouden we hier regelmatig komen! Ries & Joke
Prapai M.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Was aanwezig met 2 thaise dames,waarvan 1 mijn vrouw sinds 30 jaar.Wij groeten het personeel en de eigenaar op tradionele thaise wijze, en hier werd geheel niet op gereageerd.
De voorgerechten waren koud, de gebakken rijst (kaw pad) leek met boter te zijn gebakken, wat uit den boze is en de rijst was olieachtig.
Na comentaar is de eigenaresse nog verhaal komen halen in het hotel waar wij verbleven. Absoluut geen aanrader.
David S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
Ik kom oorspronkelijk uit Den Helder en woon nu in Amsterdam. Ben ik in Den Helder, dan kook ik zelf of ga ik in Schagen eten. Er is wel goede horeca in Den Helder maar de keuze is te beperkt. Dit restaurantje werd me aanbevolen en ik ben aangenaam verrast. Zo verrast dat ik het restaurant heb aangemeld op iens. De rest van de recensie kan ik vrij kort over zijn. Het eten is erg lekker en niet duur. De service is ook uitstekend. Ik heb weer een reden extra om naar Den Helder te gaan!