Over restaurant Restaurant Pomphuis

Ultiem genot

Jezelf een avond in de watten laten leggen? Zoek niet verder. Bij restaurant Pomphuis worden voortreffelijke gerechten geserveerd voor een heel fijne prijs. In de zomer zit je hier prachtig op het sfeervolle terras, maar ook de ambiance binnen mag er zijn. Daarbij is de service van een zeldzaam hoog niveau.

Meer informatie over restaurant Restaurant Pomphuis

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lekkerbel .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Robin-Pieter .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Op vrijdag gegeten bij Restaurant Pomphuis in Ede. Na een hartelijke ontvangst een mooi tafeltje gekregen. Het restaurant zat vrijwel vol, overal geanimeerde gesprekken en misschien voor sommige mensen wat teveel geluid.
Met een lekker broodje bij de drankjes de kaart bekeken. Gekozen voor de Graanhoender en de Ossenhaas. Ondanks de drukte kwam het eten vrij vlot na bestellen. Netjes opgemaakte borden, vriendelijke bediening.
De ossenhaas was precies goed gegrild en uitstekend van smaak. Hetzelfde ging op voor de graanhoeder. Niets op aan te merken. Ook een goede balans met de bijgerechten. Als dessert de vers gebakken Frangipane Peer en een espresso. Heerlijk!
De prijs viel alleszins mee. Een aanrader voor als je op zoek bent naar een prima restaurant vlakbij park de hoge veluwe.
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Geweldige bediening, goede sfeer, zalig eten, heerlijke bijpassende wijn, warm bad gevoel. Kan eigenlijk niet beter. Als je hier nog nooit geweest bent dan mis je echt iets!

Eric D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Bij binnenkomst was het al duidelijk dat we elkaar aan tafel moeilijk zouden verstaan. De galm was werkelijk oorverdovend. We hebben uiteindelijk na een uur ons voorgerecht geserveerd gekregen en na twee uit het hoofdgerecht. Toen we vroegen of het nog lang zou duren voordat we het hoofdgerecht zouden krijgen werd met een grap gezegd dat we het wel direct konden krijgen maar dat men er ook wel met zorg mee om wilde gaan... De wijn was overigens erg lekker, maar ja daar betaalden we dan ook stevig voor. Jammer, ik betwijfel of ik het pomphuis nog een tweede kans ga geven.
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijk gegeten in een leuke en gezellige sfeer.Het wachten op het hoofdgerecht na het voorgerecht, bijna 1,5 uur, was lang. Daarna verliep alles in een prima tijdsbestek.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Ontvangst was hartelijk, kregen een prima plek. Lekker aperitief genomen. Als voorgerecht namen we standaard carpaccio (altijd lekker) en huisgerookte zalm: leuk bordje en lekker, maar erg karig. Als hoofdgerechten een combinatie van lamsstoof en lamsfilet. Erg lekker, maar het andere hoofdgerecht, de ossenhaas, waar bovendien een surplus van € 5,- op zat, sprong er niet echt uit. Was niet sappig.
Desserts hadden ook niet het waauw effect. Maar al met al een gezellige avond gehad.

Voor zo'n restaurant, wat toch in het hogere segment van de gemeente Ede valt, verwacht je echter wel een mooier glas, waar de wijn in geschonken wordt.
Nel S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Heerlijk gegeten in restaurant Pomphuis. We hebben het 3 gangen menu genomen en alle gerechten waren zeer goed. Vriendelijke en attente bediening en het restaurant is gezellig ingericht, kortom een geweldige avond gehad.
Urbino .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
We hebben het 4-gangen verrassingsmenu genomen met wijnarrangement. Eten was niet zo verrassend, maar goed klaar gemaakt en gezien prijs/kwaliteit prima. Wijn was uitstekend gekozen. De service was netjes en aardig. Er viel wel eens wat, maar ok. Het decor gezellig. Het restaurant was vrij groot en goed bezet op een dinsdagavond. Geluidsniveau goed. Door de recensies en de buitenkant van het pand hadden wij een wat sjiekere zaak verwacht. Toen bij binnenkomst een plastic kaartje in een houder op tafel werd gezet met de keus uit borrelhapjes etc. waren we van dat idee gelijk genezen. Geen probleem, de prijs viel mee. Kortom: goed adres, mooi terras. Als wij in Ede zouden wonen, zouden we zeker vaker gaan, maar geen omweg waard.
MeereGuus .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Voor een vriendenprijs een hoogstaand culinair diner in een prachtige ambiance. Het Pomphuis nog zoals het bedoeld was in vroeger tijden.
Een goede ontspannen bediening maakt je avond compleet. Een absolute aanrader!!
Martijn 24 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Het eten bij het pomphuis is altijd goed, dat is een zekerheid. Ook dit keer weer gekozen voor het driegangenmenu. Als vast voorgerecht natuurlijk de carpaccio met truffelmayonaise. Als hoofdgerecht lamsfilet met lams stoofpotje. Mooi vlees met heerlijke zomergroenten. Als dessert gekozen voor de witte chocomousse met aardbeien. Het zijn allemaal mooie evenwichtige gerechten met echte smaak.
De bediening is attent, alert en behulpzaam. Er was overigens veel personeel omdat vrijwel alle tafels bezet waren.
Het decor is geweldig, een prachtige groene tuin met een grote veranda. In de tuin is ook een bar gemaakt waardoor de gasten 'vanuit' de tuin worden bediend.
Voor mij is het pomphuis hét restaurant van Ede! Gezien het feit dat alle tafels bezet waren, delen kennelijk meer mensen die mening.
KarinOostNL .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Het was een bijzonder mooie zomeravond op een prettig terras. Mooie gerechten en vriendelijke en attente bediening. We komen nog een keer terug :)
Harrie2010 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We hebben genoten van een heerlijk 3 gangenmenu voor een aantrekkelijke prijs. Vooral de spaghetti met gambas was erg lekker. daarbij een zeer goede vrolijke bediening en een prima sfeer. Kortom een topavond.
BudiMassaid .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Je kunt hier prima eten als je verder geen speciale (dieet)wensen hebt. Van dit restaurant verwachtte ik dat de keuken creatief kon omgaan met een bij de reservering opgegeven feit dat mijn vrouw veganistisch is. Dit betekent dat ze geen melk, eieren, kaas en geen vlees eet. De keuken kon zich hierop voorbereiden maar helaas bleek dat niet zo te zijn. Dat bleek bij het dessert wat een teleurstelling was, namelijk een gesneden appel. En de teleurstelling werd alleen groter toen het dessert werd aangevuld met vruchten uit blik nadat we aangaven dat het dessert niet voldeed aan onze verwachtingen. Om die reden is het de laatste keer dat we in dit restaurant hebben gegeten.
Sabrina P.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Na een eerdere mindere ervaring bij dit restaurant.. Moet ik zeggen dat dit bezoek ons goed bevallen is...
Eten was goed op smaak, vooral de kalfsukade met kalfshaas is een echte aanrader, ik zou wel graag wat meer groen op het bord zien of als bijgerecht er bij kunnen kiezen.. Toetje met witte chocolademousse was ook om je vingers wel af te likken...
Naar horen zeggen was de salade niçoise goed op smaak ... evenals de catch of the day
Bediening vriendelijk en correct..
fluevosm .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We begonnen met 4 aaneengesloten broodjes met knoflookboter, een lekker begin.
Het 3-gangen menu werd gestart met een huisgerookte zalm met “kimchi”, sushirijst, wasabi crème en soja gelei en een salade van diverse bietensoorten, bietenblad, geroosterde venkel, citroen en geitenkaas. Beiden waren heerlijk van smaak.
De vangst van de dag zou zalm zijn met een licht wijnsausje en wat garnituur. De frieten lieten we maar voor het was. Wederom een heerlijk gerecht. Waar we beiden een heerlijke Chardonnay bij dronken.
Als afsluiter nam mijn vrouw een witte chocolademousse met in sambuca gemarineerde aardbeien en aardbeienijs en ikzelf kersen cheesecake met pistache ijs. Beiden werden met grote tevredenheid verorberd.
We sloten dit heerlijke etentje met 2 cappuccino's van Jacks koffiebonen, die ik eigenlijk nooit tegen kom. Goed heet geserveerd, lekker.
Al met al heerlijk gegeten in een gezellig afwijkend ingericht restaurant met enthousiast personeel.
Nicholas S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Met grote groep collega's gegeten. Menu met goede keuzemogelijkheid. Smakelijke carpaccio vooraf gekozen en lekker gebakken ossenhaas met een heerlijke pepersaus. Aardappelgratin iets droog wel op smaak. Goede frieten. Geblancheerde groente veroorzaken een korte teleurstelling. Kraak nog smaakt. Vrijwel rauw brok courgette. Steekt af tegen de rest. Desserts echt top!
Rudi L.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wat een leuke vondst op IENS. Wij moesten naar Arnhem, maar omdat de Giro daar binnen kwam hebben een restaurant gezocht in de buurt om de drukte to ontlopen.

Na een vriendelijk ontvangst hebben wij een tafel buiten op het terras/tuin gekregen. Het was Moederdag dus het was druk en waren blij dat wij gereserveerd hadden. De bediening was aanwezig zonder opdringerig te zijn en al was het druk hebben wij nooit het gevoel gehad dat er haast was.

Het eten was erg lekker en de hoeveelheid eten was goed gebalanceerd voor een drie-gangen menu. De prijs/kwaliteit verhouding klopt helemaal.

Toen wij weg gingen kreeg mijn moeder nog een prachtige roos als Moederdag attentie -- erg leuk idee.
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij het Pomphuis. De bediening was echt super en we zaten heerlijk op het terras, echt super ambiance. Het eten was oke. Niets op aan te merken, maar ook niet om over naar huis te schrijven. Mijn man had kabeljauw, catch of the day, die was prima, maar nogmaals, vrij standaard. Al met al hebben we een leuke avond gehad en genoten
D S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Het is lang geleden dat we zo lekker gegeten hebben. Heerlijke zelf (koud) gerookte zalm vooraf en goede gamba's voor mijn man. Kalfssukade smolt weg in mijn mond en ook de ossenhaas was voortreffelijk.
De service was zeer vriendelijk, hartelijk en uiterst in balans in een mooi decor. Jammer dat we zo ver weg wonen, want dit is zeker het omrijden waard!
Sander C.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Ruime porties en heerlijk eten. De service was snel en goed. Voor de bierliefhebber: Hertog Jan Grand Prestige op de tap!