Restaurant Planken Wambuis

Verlengde Arnhemseweg 146, N224 Ede-Arnhem 6718 SM Ede Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Planken Wambuis

Heerlijk tafelen

Tussen de bomen vind je dit karakteristieke restaurant, aan de rand van het gelijknamige natuurreservaat. Binnen kookt chef Manfred Majoor gerechten die perfect in harmonie zijn met de natuur om hem heen. Een fantastische plek om eens rustig van een subliem diner te genieten.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Planken Wambuis

NS Station Ede-Wageningen of NS Station Wolfheze, vervolgens met een (Regio) taxi.
  • Kom je met de auto?
    Op 800 meter van A12 & A50, aan de N224 tussen Ede & Arnhem. Navigatie instellen: Verlengde Arnhemseweg 146 6718 SM Ede. 10 minuten van Ede & 10 minuten van Arnhem.
  • : Gratis grote eigen parkeerplaats, 2 minder validen parkeerplaatsen direct naast de entree.

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00 uur tot 23.00 uur.
Keuken 12.00 uur tot 21.30 uur.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
L B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Gisteren hebben we hier met z'n viertjes een heerlijke avond gehad.
Het was erg druk dus waren we blij dat we optijd hadden gereserveerd!
We werden zeer vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht.
We hebben ons zeer laten verwennen met een proeverij plank vooraf!
Dit was een geweldige combinatie van diverse vlees, vis warm en koude gerechtjes.
Als hoofdgerecht hadden wij de asperges met zalm en flamande.
Helemaal top!
Bediening was ook heel erg vriendelijk en behulpzaam!
Nogmaals bedankt en tot zeer snel!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Heel soms heb je van die avonden waarin alles klopt. Van parkeren tot ontvangst. Van aperitief tot digestief voorgerecht tot nagerecht....hele bijzondere avond met geweldige klik met die ene dame van de bediening!
mrsjones .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Ter gelegenheid van schoonmoeders haar 90e verjaardag een High Tea met de familie.
Afwisselende High Tea gerechtjes. Warme spinazietaart, op de etagère zoete gebakjes, scones met clotted cream en confiture, hartige wraps en sandwiches.
Het smaakte ons allen heerlijk. Vriendelijke bediening.
Barentsz .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Heerlijk gegeten bij Planken Wambuis. Hertenfilet goed bereid, lekker bijgerechten, heerlijk kaasplankje en aardige wijn.
Maar niet alleen de maaltijd verraadt dat je in een 'wild'-restaurant eet. Het personeel zelf is ook behoorlijk jachtig! De rust en restaurantbeleving die ik graag zou ervaren bij een goede en niet al te voordelige maaltijd was ver te zoeken.
We zaten nog niet en moesten al bestellen. We hadden nog niet besteld of de hertenfilet werd al uitgeserveerd; van een broodmandje was sowieso geen sprake. Voor het antwoord op de vraag om de best passende wijn was geen tijd en werd kortaf gereageerd. Het bedienend personeel zelf liep druk heen en weer, maar was zo druk dat het gevraagde dan alsnog vergeten werd. Al met al voelde we ons snel door de maaltijd heengewerkt zodat we plaats konden maken voor nieuwe eters.
Ik denk dat we in het vervolg ergens anders op wildjacht gaan.
tessa N.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Afgelopen dinsdag heerlijk gelucht met mijn moeder. Ik kan geen beter terras in de zon bedenken midden in de bossen. Net of we een paar daagjes weg waren. We kwamen niks te kort en hebben erg lekker gegeten. Het was het helemaal waard.
PC V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Een gezellig restaurant met de sfeer en de kwaliteit van een beter eetcafé.
Leuke gerechten en wijnen. Hier en daar enigszins aan de prijs.
Ossenstaartbouillon was lekker. Van mij persoonlijk mag er wat minder garnituur in van soorten groenten die de bouillon zoeter laten smaken.
Biefstuk was prima. Garnituur prima.
Schaaltje met aardappel was niet op het niveau dat je verwacht. Geen vers geschilde pieper maar helaas uit een zakje met wat room en kaas. Dat kan veel beter. Het schaaltje groenten was beetgaar en heerlijk.
Dani P.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Inrichting was een beetje druk alleen verder is het verlegen op een super mooie plek helaas langs de snelweg maar verder wel top echt wel goed
S.C.C. B.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
De plaatsing van de tafel schuin onder een trap vond ik niet prettig.
Er werd geen suiker en melk bij de High tea geserveerd.
We moesten zelf om schone borden en bestek vragen na de hartige hapjes van de High tea (oa vis) voor we aan de zoete hapjes konden beginnen.
Rutger K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Fantastisch gegeten bij planken wambuis. Wat een mooi restaurant met een geweldige keuken. Wegens de drukte op zaterdag zaten wij heerlijk op de 1ste verdieping te genieten van het eten maar ook vooral voor de perfecte jongeman in de bediening. Veel passie voor zijn vak en ook nog humor erbij. Complimenten voor het team.

Komen gauw weer terug.

Conny en bert-jan
Alex B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Super lekker gegeten. Minpunt is de wat "lompe" (maar overigens wel vriendelijke) bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Als verrassingslunch voor mijn vriendin, had ik nu eens de Planken Wambuis gekozen. Vroeger veel langsgereden, maar toen was het nog een ouderwetse zaak. Afgaande op de foto's van de website, dacht ik: dat is wel een goede verbetering en leuke entourage tegenwoordig, dus laten we dat eens proberen. In Arnhem hebben we al zóveel tentjes gezien en geprobeerd, en de PW is maar 10 minuten rijden voor ons. Eenmaal het parkeerterrein op gereden, was het druk en glad door ijzel: dus even uitkijken geblazen. Eenmaal binnen kwam de leuke, mooie en warme sfeer ons tegemoet: veel hout en wildaccessoires. Omdat het erg druk was, en wij niet gereserveerd hadden, moesten we even aan de bar wachten: het duurde even voordat ons werd gevraagd of we wat wilden drinken, maar dat is dan ook het enige kritieke puntje op onze hele lunch. Toen ons een tafel werd aangewezen, ging alles in een fraai tempo en met een uiterst sympathieke bediening. Er werd héél erg rekening gehouden met de wensen van mijn vriendin i.v.m. haar slokdarmissues: echt super. Geen gekruide of vette dingen, en de dame in de bediening had op eigen beweging ook de aardappelpartjes laten vervangen door puree: super! Ik had een boerenkip-salade, en die was in combinatie met het superlekkere en –verse brood écht een aanrader. Niks te klagen: zeer goed en leuk gegeten, voor een zeer schappelijke prijs. We komen binnenkort terug voor wat andere (hoofd)gerechten. We hebben er een nieuw vast adresje bij!
Mirko M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Wij hebben via iens gereserveerd en dat was prima geregeld, incl. bevestiging van de reservering.
Met het gezin hebben wij 4 verschillende driegangenmenu's gegeten met ieder een eigen soort wild. De bediening was plezierig en het eten heerlijk. Wij hebben in de zaal beneden gezeten en daar laat de akoestiek te wensen over wanneer het vol is en bij ons was het vol.
Naomi F.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Een gezellig en leuk restaurant. De bediening was erg goed en enthousiast. We hebben heerlijk gegeten en komen hier zeker terug!
addegroot .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Met een aantal collega's gegeten voor het kerstdiner. Prima eten, leuk opgediend. Misschien mag het personeel een tikje enthousiaster zijn. Maar verder niks op aan te merken. Met borrel erbij +/- 60,- p/p
De tafel van Herma O.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Overzichtelijk aantal gerechten op het menu ,voor ieder wat wils en aan gepast aan het seizoen.
Verschillende wildgerechten gegeten,die erg goed waren bereid en smakelijk opgediend werden.
Voldoende geserveerd,maar de mogelijkheid bij te vragen was aanwezig.
Margreet D.
we hebben heerlijk gegeten.
Pieter B.
Buitengewoon prettige sfeer, zeer vriendelijk personeel en prima kwaliteit van wat van de kok komt. Dus een duidelijke aanrader!
Janet F.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Gezellig levendig restaurant , prettige bediening en vooral ook mooi verzorgde gerechten. We hebben heerlijk wild gegeten. We komen graag terug.!
Gordon-Ramsay .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
na lange tijd weer eens wezen eten bij Planken Wambuis. We namen plaats aan een tafel met een venster naar de keuken. Ondanks dat het restaurant vol zat heerst er in de keuken een zekere rust. Men heeft het duidelijk helemaal in de hand. als voorgerecht een mooie Hertencarpaccio met een lekkere frisse salade in het midden. als hoofdgerecht een Zwijns-haas met garnituur en voor mijn gast een Hertenbiefsuk. het geheel lekker begeleid met een mooi glas rode huiswijn. Toe nog een lekkere ruime kaasplank met port. Planken Wambuis is voor iedereen een aanrader.. Tot de volgende keer.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Zeer attente dames in de bediening.
Aarjanenbee .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Lunchen na een boswandeling.
We Waren hier heel veel jaren geleden eens geweest en kwamen er nu bij toeval weer eens langs.
Vanwege de drukte (op zaterdag) hebben we boven gezeten. Beneden vonden we het sfeervoller. De wildbouillon smaakte prima net als de wallander kroket. De bediening was attent. We komen graag terug.