Restaurant Planken Wambuis

Verlengde Arnhemseweg 146, N224 Ede-Arnhem 6718 SM Ede Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Planken Wambuis

Heerlijk tafelen

Tussen de bomen vind je dit karakteristieke restaurant, aan de rand van het gelijknamige natuurreservaat. Binnen kookt chef Manfred Majoor gerechten die perfect in harmonie zijn met de natuur om hem heen. Een fantastische plek om eens rustig van een subliem diner te genieten.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Planken Wambuis

NS Station Ede-Wageningen of NS Station Wolfheze, vervolgens met een (Regio) taxi.
  • Kom je met de auto?
    Op 800 meter van A12 & A50, aan de N224 tussen Ede & Arnhem. Navigatie instellen: Verlengde Arnhemseweg 146 6718 SM Ede. 10 minuten van Ede & 10 minuten van Arnhem.
  • : Gratis grote eigen parkeerplaats, 2 minder validen parkeerplaatsen direct naast de entree.

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00 uur tot 23.00 uur.
Keuken 12.00 uur tot 21.30 uur.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
PC V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Dani P.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Inrichting was een beetje druk alleen verder is het verlegen op een super mooie plek helaas langs de snelweg maar verder wel top echt wel goed
S.C.C. B.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
De plaatsing van de tafel schuin onder een trap vond ik niet prettig.
Er werd geen suiker en melk bij de High tea geserveerd.
We moesten zelf om schone borden en bestek vragen na de hartige hapjes van de High tea (oa vis) voor we aan de zoete hapjes konden beginnen.
Rutger K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Fantastisch gegeten bij planken wambuis. Wat een mooi restaurant met een geweldige keuken. Wegens de drukte op zaterdag zaten wij heerlijk op de 1ste verdieping te genieten van het eten maar ook vooral voor de perfecte jongeman in de bediening. Veel passie voor zijn vak en ook nog humor erbij. Complimenten voor het team.

Komen gauw weer terug.

Conny en bert-jan
Alex B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Super lekker gegeten. Minpunt is de wat "lompe" (maar overigens wel vriendelijke) bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Als verrassingslunch voor mijn vriendin, had ik nu eens de Planken Wambuis gekozen. Vroeger veel langsgereden, maar toen was het nog een ouderwetse zaak. Afgaande op de foto's van de website, dacht ik: dat is wel een goede verbetering en leuke entourage tegenwoordig, dus laten we dat eens proberen. In Arnhem hebben we al zóveel tentjes gezien en geprobeerd, en de PW is maar 10 minuten rijden voor ons. Eenmaal het parkeerterrein op gereden, was het druk en glad door ijzel: dus even uitkijken geblazen. Eenmaal binnen kwam de leuke, mooie en warme sfeer ons tegemoet: veel hout en wildaccessoires. Omdat het erg druk was, en wij niet gereserveerd hadden, moesten we even aan de bar wachten: het duurde even voordat ons werd gevraagd of we wat wilden drinken, maar dat is dan ook het enige kritieke puntje op onze hele lunch. Toen ons een tafel werd aangewezen, ging alles in een fraai tempo en met een uiterst sympathieke bediening. Er werd héél erg rekening gehouden met de wensen van mijn vriendin i.v.m. haar slokdarmissues: echt super. Geen gekruide of vette dingen, en de dame in de bediening had op eigen beweging ook de aardappelpartjes laten vervangen door puree: super! Ik had een boerenkip-salade, en die was in combinatie met het superlekkere en –verse brood écht een aanrader. Niks te klagen: zeer goed en leuk gegeten, voor een zeer schappelijke prijs. We komen binnenkort terug voor wat andere (hoofd)gerechten. We hebben er een nieuw vast adresje bij!
Mirko M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Wij hebben via iens gereserveerd en dat was prima geregeld, incl. bevestiging van de reservering.
Met het gezin hebben wij 4 verschillende driegangenmenu's gegeten met ieder een eigen soort wild. De bediening was plezierig en het eten heerlijk. Wij hebben in de zaal beneden gezeten en daar laat de akoestiek te wensen over wanneer het vol is en bij ons was het vol.
Naomi F.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Een gezellig en leuk restaurant. De bediening was erg goed en enthousiast. We hebben heerlijk gegeten en komen hier zeker terug!
addegroot .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Met een aantal collega's gegeten voor het kerstdiner. Prima eten, leuk opgediend. Misschien mag het personeel een tikje enthousiaster zijn. Maar verder niks op aan te merken. Met borrel erbij +/- 60,- p/p
De tafel van Herma O.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Overzichtelijk aantal gerechten op het menu ,voor ieder wat wils en aan gepast aan het seizoen.
Verschillende wildgerechten gegeten,die erg goed waren bereid en smakelijk opgediend werden.
Voldoende geserveerd,maar de mogelijkheid bij te vragen was aanwezig.
Pieter B.
Buitengewoon prettige sfeer, zeer vriendelijk personeel en prima kwaliteit van wat van de kok komt. Dus een duidelijke aanrader!
Margreet D.
we hebben heerlijk gegeten.
Janet F.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Gezellig levendig restaurant , prettige bediening en vooral ook mooi verzorgde gerechten. We hebben heerlijk wild gegeten. We komen graag terug.!
Gordon-Ramsay .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
na lange tijd weer eens wezen eten bij Planken Wambuis. We namen plaats aan een tafel met een venster naar de keuken. Ondanks dat het restaurant vol zat heerst er in de keuken een zekere rust. Men heeft het duidelijk helemaal in de hand. als voorgerecht een mooie Hertencarpaccio met een lekkere frisse salade in het midden. als hoofdgerecht een Zwijns-haas met garnituur en voor mijn gast een Hertenbiefsuk. het geheel lekker begeleid met een mooi glas rode huiswijn. Toe nog een lekkere ruime kaasplank met port. Planken Wambuis is voor iedereen een aanrader.. Tot de volgende keer.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Zeer attente dames in de bediening.
Aarjanenbee .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Lunchen na een boswandeling.
We Waren hier heel veel jaren geleden eens geweest en kwamen er nu bij toeval weer eens langs.
Vanwege de drukte (op zaterdag) hebben we boven gezeten. Beneden vonden we het sfeervoller. De wildbouillon smaakte prima net als de wallander kroket. De bediening was attent. We komen graag terug.
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Samen met mijn man onlangs van een ontzettend goed verzorgt en bovenal heerlijk diner genoten. Uiterst vriendelijke en snelle bediening. Het restaurant is erg sfeervol en gezellig ingericht. Kwaliteit van het eten is perfect en met veel zorg bereid. Een echte aanrader!
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Leuk ingericht restaurant met veel wildgerechten en originele voorgerechten op de kaart die goed van smaak zijn. Ook veel keuze voor de kinderen. Na een voortvarend begin ging de vaart in het uitserveren van de gerechten er flink uit. Mede daardoor zaten we een uur langer dan we normaal nodig zouden hebben voor 2 gangen en koffie. De kwaliteit van de voorgerechten ligt hoger dan die van de hoofdgerechten.
Brian G.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Afgelopen vrijdag super lekker gegeten bij dit mooie restaurant. Het hoofdgerecht was echt super!! Echt een aanrader voor jong en oud.

Het team van Planken Wambuis bedankt voor het diner!

Met vriendelijke groet,

Brian Gerritz
Dijcksma J.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Samen met zestien personen gegeten bij Planken Wambuis. Vooraf afspraak gemaakt en een ieder zijn keuze voor het menu laten vaststellen. Dit heeft voortreffelijk gewerkt. Geen kaarten meer tijdens het gezellig gesprek onderling en , laten we dat niet vergeten, alles wat we gevraagd hebben kwam keurig op tijd op tafel en gelijk voor een ieder. De kwaliteit van het eten was echt geweldig en ons samenzijn van 17.00 uur tot 20.00
Andre S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Sfeervol genieten! Gisteren met mijn vrouw genoten van een heerlijk wilddiner in dit sfeervolle restaurant. Alle eten was even lekker bereid en werd mooi gepresenteerd. Personeel is vriendelijk en bescheiden aanwezig. Goede prijs-kwaliteit verhouding! Voor ons de eerste keer hier, maar zeker niet de laatste!
Marlon V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Zeer matige hightea met (zo leek het) ingekochte zoetigheden. Prijs kwaliteit verhouding was niet in orde. Jammer van de mooie lokatie. Voor hetzelfde bedrag kun je bij andere lunchrooms een betere hightea krijgen.