Restaurant Plancius

Plantage Kerklaan 61 1018 CX Amsterdam Nederland Kaart
31-202236946

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Restaurant Plancius

Lekker uit eten in Amsterdam-Oost

In het hartje van de Amsterdamse Plantagebuurt, schuin tegenover Artis, bevindt zich Brasserie Plancius. Een echte brasserie: vol gezelligheid en met gerechten voor jong en oud. Je sluit de avond af met een lekkere Italiaanse koffie. Altijd goed dus!

Meer informatie over restaurant Restaurant Plancius

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00

6,9
7,1
Cheryl93 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Locatie ligt gezellig tegenover Artis. I.v.m. het teamuitje zijn wij voor een High Tea langs geweest. Bij aankomst bleken er niet genoeg 'hapjes' klaar te zijn waardoor er Red Velvet aan de High Tea is toegevoegd. Bij de 2e tevens laatste ronde vond ik een dikke rode haar in mijn appeltaart. Dit is natuurlijk direct aan het personeel doorgegeven. De reactie van de 1e medewerker was: "Sorry, dat kan gebeuren". In de Horeca is dit onacceptabel en dient er in de keuken met een haarnetje gewerkt te worden. Ze heeft gevraagd of ze mij iets anders konden aanbieden, maar dat wilde ik absoluut niet! De kopjes en bordjes waren al niet schoon en best stoffig en nu ook nog een haar, nee bedankt. Vanaf dat moment ook geen slok thee meer genomen. De 2e medewerker gaf aan dat dit absoluut niet de bedoeling was en dat zij dit meteen aan de keuken zou doorgeven.
Anya V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Helaas...om 21:15 werd tijdens ons hoofdgerecht de andere gedekte tafeltjes leeggehaald, bestek werd met veel kabaal in een bak gegooid. Tijdens dessert werd al gevraagd of we misschien straks nog koffie wilden..anders kon de koffiemachine alvast schoongemaakt worden. Je geniet zo echt niet van een avondje uit. Eten was niet geweldig, maar kon ermee door.
Toos K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Carpaccio op een heet bord, kaas was ver te zoeken. Groenten snot gekookt handje vol, beetje patat steak medium droog gebakken dun zielig lapje. Tiramisu mini stukje maar met deze smaak ben je dan gelukkig met de mini uitvoering. Vaker geweest maar vandaag een flop. Dus niet meer.
Kelly V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Op zondag avond een heerlijke avond uit gehad met als afsluiter een etentje bij Plancius. Ik en mijn vriendin hadden een carppacio een andere vriendin had de groenten tempura. Alle drie de gerechten waren goed op smaak! De hoofdgerechten waren ook erg lekker. De bediening was vlot en vriendelijk. Zeker een aanrader!
Hanneke W.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Leuke eetgelegenheid; bediening erg op de automatische piloot; bijna kortaf. Inrichting leuk; prima bank en stoelen. Eten was goed maar niet heel bijzonder.
GoudseGaai .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
17/1 hier gegeten met mijn team. Het was gezellig omdat we een leuk team zijn, maar het eten was niet heel bijzonder. De bediening was niet erg attent. Op het moment dat we binnenkwamen was de special al uitverkocht en ook een aantal dingen van de kaart konden niet meer betsteld worden. De pesto die bij het brood geserveerd werd was watering en flauw. De saus bij de vis die ik als hoofgerecht had was smakeloos. De vis leek niet heel vers. Ik had me na de recensies meer voorgesteld van Plancius.
L. G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Zeer vriendelijke bediening, vlot en aardig. Helaas zo druk dat het zeer rumoerig was. Tafels enorm dicht op elkaar, alsof ze zoveel mogelijk mensen in een ruimte willen proppen. Erg warm ook. Weinig sfeer. Eten redelijk, maar niks bijzonders. Tempura groenten vet en veel te hard gefrituurd. Mayonaise dip er bij hoort niet en past niet. Tempura overgoten met bieslook waardoor alles naar ui smaakte. Eendenborst ok, rosé gebakken zoals ik had gevraagd. Crème brulée als dessert was prima, maar de wortelcake van mijn tafelgenoot was veel te zoet en veel te droog met veel te veel kaneel er in en een toren van slagroom erbij. Lieve mensen die erg hun best doen, maar wij gaan er niet meer eten. Voor die prijzen krijg je niet de kwaliteit die daar bij hoort.
Winnie Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Wij komen vaker bij Plancius... Het is er gewoon gezellig, goed geprijsd, lekker eten en prima service ! Nieuwe datum, voor een high tea dit keer, staat al in de agenda!
Ad S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
De ruimte wordt redelijk volgepropt en er zijn geen merkbare geluiddempende voorzieningen, waardoor het soms echt lawaaiig is. We vonden het eten redelijk lekker. Ik vond zelf het vegetarische voorgerecht - gefrituurde groentes - nogal tegenvallen. De groentes zonder deegjasjes waren slap en helaas niet krokant. Het hoofdgerecht -sliptong- was behoorlijk lekker. Ik had graag als nagerecht dame blanche genomen, maar omdat dat vaak tegenvalt informeerde ik of de chocoladesaus warm is en apart wordt geserveerd en van echte chocola wordt gemaakt. Bij de tweede vraag kreeg ik als antwoord dat de saus al bij het serveren over het ijs is gegoten. Voor mij is de essentie van dame blanche dat warm en koud samenkomen, maar bij Plancis doen ze dat dus niet zo. Jammer. Daarom nam ik maar crème brulee. Die was wel OK.
Bedienend personeel was heel vriendelijk/
Carla B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was gezellig druk het eten was heerlijk precies een goede tussentijd van de gerechten. Het personeel was vriendelijk.
joke W.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
heel aardig personeel, vlotte bediening en heerlijk gegeten. Komen steeds vragen of alles
in orde is, prima, alleen een kop thee voor 3,- euro is flink aan de prijs terwijl een koffie 2,50 kost,
niet in verhouding
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het was erg druk , waarschijnlijk erg veel klanten met voordeelbonnen , bediening was super aardig ondanks dat zij het razend druk hadden !
we hebben de uiensoep vooraf genomen en de hamburger als hoofd, die was helaas koud, maar we kregen zonder problemen een nieuwe en de kok kwam verontschuldiging brengen. Lekker flesje wijn gedronken en een goed likeurtje toe , de rekening was door de ah actie echt super.
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Attente bediening. Het was nog een AH-actie, maar er was keuze uit de kaart met wat bijbetaling. Alle gerechten, van voor- tot nagerecht waren prima. Het eten was van hele goede kwaliteit. Ook de huiswijnen waren goed. De tafels waren heel goed om aan te zitten, ruim en comfortabel, dat was een grote plus voor ons. En wij aten in een mooie sfeervolle ruimte. Alleen het gordijn bij de deur mag wel veel dikker zijn en meer afgesloten. De tafelgasten hadden het koud en dat geldt ook voor de andere tafels, die bij de deur zaten. Voor de rest een mooie avond gehad.
sybhoornstra .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Met mijn zoon hier gegeten.

Weliswaar rumoerige maar gezellige locatie ongeveer tegenover Artis. We hadden besproken maar mochten een tafeltje kiezen.
We kozen voor een plekje bij het raam. We namen als drankje een glas Shiraz vooraf. uitstekende ronde wijn.
Daarna bestelden we een menu van drie gangen.
Carpaccio van ossenhaas met huisgemaakte pesto, rucola, parmezaanse kaas en pijnboompitten. Prima carpaccio, mooi dungesneden.

Steak, Ierse biefstuk met seizoensgroenten, friet en een champignon- of pepersaus. Daarbij een glas merlot. Vlees was mooi gegrild en lekker mals.

Crême brulée Vanille, roompudding met gekarameliseerde suiker. Niks mis mee.

Conclusie: Al met al uitstekend gegeten; bediening was vlot en vriendelijk. Sfeer was gezellig. De huiswijn was lekker maar €4,75 per glas vonden we wat aan de hoge kant.
Erika B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Tijdens een weekendje Amsterdam dit restaurant bezocht. Wijnhandel eigenlijk gezien de recensies iets meer verwacht van de kwaliteit.
Wij vonden het erg rumoerig en overgewaardeerd.
Kipsate van kippendij hebben wij elders beter genoten. Frietjes waren lekker en heet.
Amsterdam41 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Wederom een voortreffelijke lunch genoten bij Plancius.
De uiensoep en tomatensoep zijn beide goed. De hamburger en saté met frietjes ook heerlijk.
De zoete afsluiting met carrotcake en chocolade taart was verrukkelijk.
En een super leuke bediening niet te vergeten!
Winnie Z.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Plancius is gewoon een prettige locatie waar je goed kan eten en de bediening vriendelijk is.
Deze keer was het extreem druk en ging het niet goed bij de bestelling (verkeerd gerecht) en ging de afrekening ook niet vlekkeloos (we hadden een Appiekaart), maar dat los ik wel op.... Volgende keer bij Plancius staat al in de planning!
George K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Op een Zondag wezen komen eten met de AlbertHeijn actie. In 1 woord TOP. Personeel was perfect; Oplettend, attent en begripvol! Ik nam de vis van de dag en vroeg frietjes inplaats van de aardappeltjes wat keurig was bereid! Vriendin nam de steak. Leuk bord, steak was heerlijk mals en goed gebraden. Op het eind een Scroppino genomen en een Dame Blanche en was verukkelijk. Al met al een zeer mooie ervaring en mijn complumenten naar het personeel! Een zekere aanrader dus! Tot de volgende keer!
marissa-v .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Ik ben hier wezen lunchen met een bon van Groupon. Het was heel erg leuk. Gezellig restaurant, goede keuze van gerechten en we hebben alle drie heerlijk gegeten. Vooraf hadden we gekozen voor de soep, heerlijk gevuld en goed van smaak, als hoofdgerecht saté, de kroketten en de donut met zalm. Allemaal zalig en flinke porties. De bediening was vlot en vriendelijk en we komen zeker nog een keer terug. Ook een aanrader in de zomer, tegenover Artis en een heel mooi terras.
Odilia D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We waren veel duurder uit dan beloofd.
Achteraf bleek het 3 gangen menu a la carte bij de AH-actie niet geldig te zijn. Reactie van Plansius: "We wisten niet dat u met de AH vouchers had geboekt. Als u bij binnenkomst de vouchers had getoond, hadden we dat meteen aan u verteld." Toch vreemd als je via AH reastaurantactie site geboekt hebt.
Een haar in de burger, een nieuwe burger gekregen.
Bevroren vruchten op de cheesecake.
Pepersaus bij de steaks gekregen i.p.v. champignonsaus. Van één steak moest de saus geschraapt en kregen we daarna de goede saus.
Gelukkig was het eten verder wel goed en het personeel vriendelijk.