Restaurant Plancius

Plantage Kerklaan 61 1018 CX Amsterdam Nederland Kaart
31-202236946

Over het restaurant Restaurant Plancius

Lekker uit eten in Amsterdam-Oost

In het hartje van de Amsterdamse Plantagebuurt, schuin tegenover Artis, bevindt zich Brasserie Plancius. Een echte brasserie: vol gezelligheid en met gerechten voor jong en oud. Je sluit de avond af met een lekkere Italiaanse koffie. Altijd goed dus!

Meer informatie over restaurant Restaurant Plancius

7,1
Levendig
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het was erg druk , waarschijnlijk erg veel klanten met voordeelbonnen , bediening was super aardig ondanks dat zij het razend druk hadden !
we hebben de uiensoep vooraf genomen en de hamburger als hoofd, die was helaas koud, maar we kregen zonder problemen een nieuwe en de kok kwam verontschuldiging brengen. Lekker flesje wijn gedronken en een goed likeurtje toe , de rekening was door de ah actie echt super.
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Attente bediening. Het was nog een AH-actie, maar er was keuze uit de kaart met wat bijbetaling. Alle gerechten, van voor- tot nagerecht waren prima. Het eten was van hele goede kwaliteit. Ook de huiswijnen waren goed. De tafels waren heel goed om aan te zitten, ruim en comfortabel, dat was een grote plus voor ons. En wij aten in een mooie sfeervolle ruimte. Alleen het gordijn bij de deur mag wel veel dikker zijn en meer afgesloten. De tafelgasten hadden het koud en dat geldt ook voor de andere tafels, die bij de deur zaten. Voor de rest een mooie avond gehad.
sybhoornstra .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Met mijn zoon hier gegeten.

Weliswaar rumoerige maar gezellige locatie ongeveer tegenover Artis. We hadden besproken maar mochten een tafeltje kiezen.
We kozen voor een plekje bij het raam. We namen als drankje een glas Shiraz vooraf. uitstekende ronde wijn.
Daarna bestelden we een menu van drie gangen.
Carpaccio van ossenhaas met huisgemaakte pesto, rucola, parmezaanse kaas en pijnboompitten. Prima carpaccio, mooi dungesneden.

Steak, Ierse biefstuk met seizoensgroenten, friet en een champignon- of pepersaus. Daarbij een glas merlot. Vlees was mooi gegrild en lekker mals.

Crême brulée Vanille, roompudding met gekarameliseerde suiker. Niks mis mee.

Conclusie: Al met al uitstekend gegeten; bediening was vlot en vriendelijk. Sfeer was gezellig. De huiswijn was lekker maar €4,75 per glas vonden we wat aan de hoge kant.
Erika B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Tijdens een weekendje Amsterdam dit restaurant bezocht. Wijnhandel eigenlijk gezien de recensies iets meer verwacht van de kwaliteit.
Wij vonden het erg rumoerig en overgewaardeerd.
Kipsate van kippendij hebben wij elders beter genoten. Frietjes waren lekker en heet.
Amsterdam41 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Wederom een voortreffelijke lunch genoten bij Plancius.
De uiensoep en tomatensoep zijn beide goed. De hamburger en saté met frietjes ook heerlijk.
De zoete afsluiting met carrotcake en chocolade taart was verrukkelijk.
En een super leuke bediening niet te vergeten!
Winnie Z.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Plancius is gewoon een prettige locatie waar je goed kan eten en de bediening vriendelijk is.
Deze keer was het extreem druk en ging het niet goed bij de bestelling (verkeerd gerecht) en ging de afrekening ook niet vlekkeloos (we hadden een Appiekaart), maar dat los ik wel op.... Volgende keer bij Plancius staat al in de planning!
George K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Op een Zondag wezen komen eten met de AlbertHeijn actie. In 1 woord TOP. Personeel was perfect; Oplettend, attent en begripvol! Ik nam de vis van de dag en vroeg frietjes inplaats van de aardappeltjes wat keurig was bereid! Vriendin nam de steak. Leuk bord, steak was heerlijk mals en goed gebraden. Op het eind een Scroppino genomen en een Dame Blanche en was verukkelijk. Al met al een zeer mooie ervaring en mijn complumenten naar het personeel! Een zekere aanrader dus! Tot de volgende keer!
Odilia D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We waren veel duurder uit dan beloofd.
Achteraf bleek het 3 gangen menu a la carte bij de AH-actie niet geldig te zijn. Reactie van Plansius: "We wisten niet dat u met de AH vouchers had geboekt. Als u bij binnenkomst de vouchers had getoond, hadden we dat meteen aan u verteld." Toch vreemd als je via AH reastaurantactie site geboekt hebt.
Een haar in de burger, een nieuwe burger gekregen.
Bevroren vruchten op de cheesecake.
Pepersaus bij de steaks gekregen i.p.v. champignonsaus. Van één steak moest de saus geschraapt en kregen we daarna de goede saus.
Gelukkig was het eten verder wel goed en het personeel vriendelijk.
Ronald I.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Locatie is leuk. Eten was redelijk. Groente en aardappelen niet erg gaar en vlees te koud. Moeilijk om contact te krijgen met bedienend personeel.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Hebben heerlijk gegeten.
De bediening liet wel een paar steekjes vallen. De vissoep die wij besteld hadden en ook kregen, werd aangekondigd als tomatensoep. De wijn werd pas aan tafel gebracht nadat wij ons voorgerecht, de soep, op hadden. Op tafel stond een aankondiging van wijn per glas die niet op de wijnkaart stond. Het was niet mogelijk om deze wijn per fles te bestellen, achteraf bleek dat wel mogelijk te zijn geweest.
Bovendien was het nogal rumoerig waarschijnlijk door enkele grote groepen die er ook zaten te eten.
Julia B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Afgelopen vrijdag heb ik samen met mijn vriend bij Plancius gegeten. Wij hadden beiden als voorgerecht de soep van de dag gekozen: een romige courgette soep, erg lekker! Als hoofdgerecht had mijn vriend de entrecôte (welke je kon kiezen van het bord) en ik had de lamskoteletten. Zowel de entrecôte als de lamskoteletten waren heerlijk mals! Het kwam van de grill, waardoor het een lekkere grill-smaak had. Als nagerecht had mijn vriend een Irish coffee en ik had de tiramisu: geweldig! Je kon echt proeven dat de tiramisu dagvers en handgemaakt was. De porties zijn behoorlijk groot, dus ik zat ontzettend vol. De bediening was heel vriendelijk en behulpzaam. Er kwam wel 3x een meisje bij ons aan tafel om te vragen of alles naar wens is (zowel bij het voor-, hoofd- als bij het nagerecht). Ze deed dit op een hele beleefde, niet-opdringerige manier. Al met al hebben wij een zeer positieve ervaring gehad bij restaurant Plancius en wij komen zeker nog eens terug!
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We deden mee aan het AH actieprogramma. We werden hartelijk ontvangen. De championsoep was erg weinig en nogal zout. De carpaccio was goed. Het hoofdgerecht bestond uit vis. Was erg goed gebakken met veel verse groente. We kregen als nagerecht cheesecake. Hier zat helaas schimmel op en was nogal oud en droog. Deze hebben zij teruggenomen met heel veel excuus. Dit had echt niet mogen gebeuren volgens de restauranteigenaar. Is meteen omgewisseld voor Dame Blanche en sorbet. Helaas was dit ook geen succes. Bevroren vruchten. We hebben een gratis capuchino gekregen vanwege het ongemak en het nagerecht is uiteindelijk niet in rekening gebracht. We vonden dit goed opgelost maar het gaf wel een domper op de gezellige avond. We hebben wel besloten om nog een keer terug te komen vanwege de hartelijkheid waarmee alles opgelost werd.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuke entourage met aardige en vlotte bediening. We hadden alletwee een drie-gangen menu. Mijn tonijnsteak was uitstekend (wil nog wel eens te droog zijn). De entrecote van mijn partner was goed, de aardappeltjes en pepersaus konden iets warmer.
De creme brulee was zo als het moet zijn, heerlijk.
Jo2sa E.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Nog met 3 extra mensen gekomen , dit was gelukkig geen probleem.
Het eten was goed , redelijke porties tov de prijs.
We komen graag weer eens terug.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Ik ken Plancius goed - goed eten - goed personeel - goede ambiance. Maar vaak wel erg veel lawaai aan tafel geproduceerd luid pratende en luid lachende gasten. Mensen verschoven van plaats - gelukkig werd het later minder - de luidlachenden pasten zich aan. Groet Ton Blom - Zeist
Smulpaapje69 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Via groupon high tea met mijn dochters.
Bij binnenkomst was het heeeel erg druk. Bediening waren erg druk bezig. Van te voren gebeld of ik het menu een beetje kon aanpassen, ja dat kon op de dag zelf. Helaas was het in het praktijk anders, er was weinig aandacht voor mijn verzoek. Conclusie; mijn dochters hebben niet genoeg kunnen eten omdat zij niet alles lekker vonden. Dus tosti erbij besteld. Omdat ik met mijn dochtertjes was had ik ook gehoopt dat het gererveerd zou worden op een etagière, maar het waren gewoon 2 grote borden, jammer.
Steven D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Gisteren lekker wezen eten bij Plancius met mijn vriendinnen. Hadden voor een spotgoedkope prijs een drie gangen menu, en mochten alles kiezen van de kaart. Als voorgerecht hadden we carpaccio's, en groenten-tempura, en als hoofdgerecht hadden we eendenborst, lamskoteletten en voor mij de hamburger. Het was allemaal heel erg lekker en een beetje te veel. Als dessert hadden we de tiramisu om te delen, welke ook heel erg lekker was. De bediening was super vriendelijk en heel snel. We komen hier zeker nog terug
Cla B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Met 6 vrienden met de AH dinerbon. Een vriendelijk ontvangst. Leuke plek vlak bij de ingang. Het voorgerecht van al mijn tafelgenoten zijn erg goed in de smaak gevallen. De hoofdgerechten waren super, zeker de vis van de dag was volgens hun voortreffelijk. Mijn eendenborst was perfect bereid. Echt voortreffelijk. Het toetje was ook top. Al met al alle tafelgenoten waren super tevreden over het eten en de prijs kwaliteit verhouding was goed. De bediening /service was ook heel goed. We hoefden tussen de gangen door niet lang te wachten op de volgende gang. Wij waren wat aan de drukke kant maar zelf daarvan kregen wij geen klachten. Leuke sfeer en wij komen zeker nog een keer terug.
lavateraa12 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
het eten was heerlijk,het is er wel rumoerig, maar dat komt om dat het druk was. het is in het algemeen een goed restaurant
Marja O.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Er ging veel mis. Te hard gebakken eendenborst, wrange wijn, verkeerde salade geserveerd en veel te vette tempura en geen lekkere vegetarische pastagerecht. Maar veel werd meteen gecorrigeerd. Niet alles. Na vroegere vele goede ervaringen toch nu wat teleurstellend. Ik had mijn vrienden dit restaurant aangeraden maar zal dat niet meer doen. Vooral niet voor vegetariers.