Restaurant Plancius

Speciale deals

-50% op de Rekening

Over het restaurant Restaurant Plancius

Lekker uit eten in Amsterdam-Oost

In het hartje van de Amsterdamse Plantagebuurt, schuin tegenover Artis, bevindt zich Brasserie Plancius. Een echte brasserie: vol gezelligheid en met gerechten voor jong en oud. Je sluit de avond af met een lekkere Italiaanse koffie. Altijd goed dus!

Meer informatie over restaurant Restaurant Plancius

Daniël V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Annika V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Lekker geluncht, fijn broodje gegeten. Sfeervolle ambiance, fijne tafels. Wil nog eens terug gaan voor de wijn proeverij.
K.R S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Teleurstelling bij binnenkomst: zware bakgeur uit de open keuken en een wat gedateerd, versleten interieur.
De bediening was niet bijzonder maar het eten wel boven verwachting! De zaak zat ook lekker vol (vrijdagavond).
Alianne V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Er was weinig bedienend personeel aanwezig, waardoor alles wat langer duurde. Evengoed wist men vriendelijk en geduldig te blijven. Foute rekening werd goed opgelost met excuses. Eten: carpaccio zoals die moet zijn, zonder al te veel tierelantijnen. Zeer goede tonijnsteak, precies de juiste gaarte. Gezellige ambiance, ongedwongen sfeer.
Marika G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Leuk restaurant, goede prijs kwaliteit verhouding. Vriendelijke en snelle bediening. Mijn tonijnsteak had wel iets meer medium gemogen maar was goed van smaak. We houden dit restaurant zeker in gedachten
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Hier geweest voor Lunch. Broodjes zijn niets bijzonder. Het duurt erg lang. En bediening is moeilijk te vinden. Het rook er bovendien naar de riolering.
Teleurstellend in ieder opzicht.
Miep H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
We hebben een fijne, gezellige avond gehad op een leuke plek in de stad. Het personeel is hier heel erg vriendelijk. niet gehaast en regelmatig even kijkend of alles in orde is.
Frits W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Het hoofdgerecht was schandalig slecht. Nauwelijks groente, weinig frites en een middelmatige steak voor 18 euro. De bijbehorende saus kwam duidelijk uit een pakje. De pepersaus bevatte geen peperkorrels en maar was gemaakt door extra gemalen peper door de saus te doen. De champignonsaus bevatte ipv gemalen peper wat schijfjes champignon. De bediening was echter geweldig, die probeerde het gebrek aan kwaliteit goed te maken door extra groente te halen. Door de abominabele akoestiek was een gesprek nauwelijks mogelijk.
pmvb .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Een gezellige (familie-)zaak. Vriendelijk. Prima gegeten. Leuke avond.
Klein minpuntje slechts: wijnen op de menukaart zijn er niet
allemaal en ik weet niet zeker wat ik dronk. Maar eerlijk is eerlijk:
het was goede wijn.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Er hangt een verschrikkelijke stank in het restaurant. Volgens de medewerkers was de vet put geleegd en gaf dit deze stank. In een eerder review kwam deze klacht ook naar boven. Lijkt dus eerder een structureel probleem. We kwamen met vrienden uit Amerika eten, ik schaamde me dood. Ik raad iedereen aan hier niet te eten, tot het stankprobleem opgelost is.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Met een Groupon hier gegeten. We werden vriendelijk ontvangen en mochten zelf een 2-persoonstafeltje uitkiezen. Vooraf gekozen voor de Rundercarpaccio. Ik had graag de garnalen cocktail gehad, maar bij navraag bleek 3 keer in de week Hollandse garnalen geserveerd te worden, helaas op de dag dat wij er waren werden het Noorse garnalen. Als hoofdgerecht gingen we voor de steak. Deze was uitstekend gebakken. Rare en medium-rare. Als nagerecht namen we de tiramisu. Het smaakte lekker, maar ik miste een beetje de alcohol.
De bediening is erg vriendelijk en vlot.
joke W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Plancius is een fijn restaurant, genoeg keus en een keurige bediening en de toetjes HEERLIJK,
een restaurant om vaker terug te komen.
Alianne V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Relaxte sfeer. Kregen alle tijd voor een gezellige avond. Eten van hoog niveau, huiswijn boven verwachting.
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Leuk restaurant, lekker en gezellig om er te eten, fijne plek dichtbij Centraal station. Al twee keer gegeten nu en zou er zeker weer terug gaan.
Andrina C.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Lekker gegeten, vlotte bediening. Eten was prima!
Carola D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Super leuk restaurant met heel vriendelijk personeel.
Het eten was geweldig!
Als ik weer in Amsterdam ben kom ik terug.
Aanrader!
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Vriendelijk en gezellig
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Super leuk restaurant, met zeer vriendelijke bediening!
Cindy doet haar werk met veel plezier en straalt dit ook zeer zeker uit!
Hierdoor voel je echt dat je geen nummer bent maar gast.
De borden zijn zeer mooi opgemaakt en het eten prima.
Ook een glaasje kraanwater is geen probleem, is niet overal zo.
Een pluim voor het team en Cindy!
T V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores. Zie scores.
Toon I.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
alles klopte prima, Alleen de wijn bij de entrecote, bleef onaangeroerd op de balie staan. Die hebben we zelf maar gepakt. Het vetrandje aan de entrecote ontbrak, waardoor het meer op biefstuk leek, maar wel goed.
Aks je om 18.00 eet kun je verwachten dat er spelende en jengelende kinderen zijn