Restaurant Plancius

Plantage Kerklaan 61 1018 CX Amsterdam Nederland Kaart
31-202236946

Over het restaurant Restaurant Plancius

Midden in de Amsterdamse Plantagebuurt bevindt zich Plancius, een sfeervolle en moderne brasserie, vlak tegenover Artis en naast het Verzetsmuseum. Ondanks de moderne inrichting, zijn er ook historische elementen terug te zien. Het is dan ook een bijzondere hotspot. Zowel voor ontbijt, lunch, borrel en diner kun je terecht bij Plancius. Met een uitgebreide menukaart vol met vlees-, vis- en vegagerechten is er voor ieder wat wils. Daarnaast is Plancius ook ’s zomers leuk om te bezoeken door het grote terras, die verbonden staat met de ruimte binnen. Ga eens langs en ontdek het zelf!

Meer informatie over restaurant Restaurant Plancius

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Plancius

F.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Voor de tweede keer met een voucher heerlijk gegeten! Een gezellig sfeertje met prima prijzen en goede keuze van de kaart.
S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Erg vriendelijk personeel. En erg goed gegeten.zal her zeker aanbevelen aan anderen.
Geen lange wacht tijde tot het eten kwam. Ga er zeker nog een keer naar toe.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
heerlijk gegeten, aardige bediening & dat voor een betaalbare prijs
we komen zeker nog een keertje eten want het was erg lekker
T.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Eten was goed, personeel erg vriendelijk. Er was duidelijk te weinig personeel, zodat het eten laat kwam en er onderdelen ontbraken. Ook vergat men bestelde drankjes te brengen. We moesten erom vragen. Men was wel zo vriendelijk op ons verzoek een dessert in tweeën te delen en dat evengoed mooi opgemaakt te serveren.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Zeer gastvrij ontvangen Vriendelijke en gezellige bediening en heerlijk gegeten.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
We hebben genoten van een gezellig en goed etentje Super hartelijke bediening Zeer gastvrij.
Ruime keuze op de menukaart
Voor herhaling vatbaar
cah.martens .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Goede lunch buiten op het terras. Vlotte en vriendelijke bediening.
Wijze van serveren van hamburger niet heel handig op klein plankje en ‘hoog gestapeld met prikker’.
H.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Heel lekker eten en genoeg keuze op de menukaart. De locatie was leuk en gezellig ingericht. Het personeel was heel vriendelijk en kundig. Plancius is een echte aanrader.
Gwen D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Een heerlijke lunch met goede service. Nog rustig terwijl de rest van de tafels werd klaargezet voor de high tea
Josephine V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Erg jammer dat ze ons probeerde weg te sturen halverwege de high wine omdat we er “te lang zaten” en dat terwijl we nog gewoon eten wilde bestellen. DIk minpunt
Farieda R.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Ik was hier voor een high wine. De wijnen waren goed en glazen goed gevuld. De plank met hapjes (kaasjes en charcuterie) was voldoende al vonden we niet alles van goede kwaliteit. Toen we binnenkwamen, werden we genegeerd door een van de serveersters. Ik moest naar de bar lopen om te woord gestaan te worden. De mannelijke bediening was veel vriendelijker.
Jorn S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Gezellig levendige plek in een mooi stukje van Amsterdam tegenover Artis. Vriendelijk personeel en je wordt na een bestelling snel geholpen. Eten viel een klein beetje tegen. Maar als ik andere recensies lees heb ik 't idee dat t toevallig gewoon een slechte dag was.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Hier met een Groupon-voucher voor 2 personen gedineerd. Het duurde nog al lang voor dat de bestelling werd opgenomen: terwijl wij zaten te wachten ging de bediening doodleuk de spiegels oppoetsen en ondertussen grappen maken met collega's. Nadat hun aandacht nadrukkelijk werd gevraagd, liep verder alles op rolletjes. Het eten was goed. Zowel het voorgerecht (tartaar van zalm en een Griekse salade) het hoofdgerecht (gekonfijte eendenbout en de zalmfilet) waren goed bereid en goed van smaak. Niks mis mee. Ook de gekozen taartpunten (wortelcake en cheesecake) waren uitstekend. Waarom we hier eigenlijk niet vaker komen, is me niet helemaal duidelijk...
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
18 april 2018: dinner in Rest. Plancius:
Geweldig restaurant! Heerlijk gegeten. Goede en snelle service. Vriendelijk personeel.

M.S.
Dirk P.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Wij zijn fervent bezoeker van restaurants dit keer hadden wij gereserveerd bij Gftforyou bij Plancius.
De waarde van onze voucher was 20,- euro ex drankjes.
Dit was het eerste restaurant waar een kopje thee (glas gekookt water a 3 EURO) duurder was dan een cappuccino.
Ik had de carpaccio met bruin brood a euro 9,75 2 kleine sneetjes bruinbrood met een hompje vlees wat pesto en wat pijnboompitjes echt een tegenvaller
WW T.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Dit is een echte aanrader!
Wij komen regelmatig bij Plancius eten, omdat het eten gewoon heel goed is, de bediening erg attent en de prijs is gewoon aantrekkelijk.
Daarnaast ligt het tegenover Artis en dus erg aantrekkelijk gesitueerd.

Wen Tung
Purmerend
Lana K.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Het restaurant is in werkelijkheid helaas geen match met hoe het op de website overkomt.
Weinig sfeer, lang op gerecht wachten en kwaliteit van het voedsel ook niet zoals gehoopt.
Katja B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Heerlijke gegeten en wat een aardige bediening, het eten was er heel snel en ze dachten goed mee over wat we gingen bestellen. We echt een prima avond gehad en komen graag nog eens terug.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Leuke bediening. Kaart is niet bezonder, maar wat we aten, was wel smaakvol. Nagerecht viel tegen: Dame blanche met bijzonder weinig chocoladesaus. Dat kan echt beter!
António Eduardo D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We komen vaak bij Plancius, met z'n tweeën, met vrienden of met familie, altijd gezellig????
Personeel is jong en erg attent em simpatiek.
Normaal komen we met een voucher van Groupon, maar nu met een Iens arrangement was het zeer aantrekkelijk kwa prijs????????????