Restaurant Plancius

Plantage Kerklaan 61 1018 CX Amsterdam Nederland Kaart
31-202236946

Promoties zijn kortingen van 20%, 30%, 40% of 50% op de gehele rekening, inclusief drankjes. De korting is alleen geldig bij een reservering via IENS, op de betreffende dag en tijd waarop de korting in de online agenda van het restaurant op IENS wordt weergegeven. Promoties via IENS zijn niet geldig in combinatie met andere acties.
Speciale deals

-50% op de Rekening

Over het restaurant Restaurant Plancius

Midden in de Amsterdamse Plantagebuurt bevindt zich Plancius, een sfeervolle en moderne brasserie, vlak tegenover Artis en naast het Verzetsmuseum. Ondanks de moderne inrichting, zijn er ook historische elementen terug te zien. Het is dan ook een bijzondere hotspot. Zowel voor ontbijt, lunch, borrel en diner kun je terecht bij Plancius. Met een uitgebreide menukaart vol met vlees-, vis- en vegagerechten is er voor ieder wat wils. Daarnaast is Plancius ook ’s zomers leuk om te bezoeken door het grote terras, die verbonden staat met de ruimte binnen. Ga eens langs en ontdek het zelf!

Meer informatie over restaurant Restaurant Plancius

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00

7,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Plancius

Eugene A.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Vandaag verjaardagen van onze 2 kinderen gevierd met High Tea. Wat een domper was dit. Het aangebodene was karig: hartige hapjes waren klein van formaat en zoete hapjes hadden verschillende groottes, het leek meer passend gemaakt te zijn voor de groep. Bediening had moeite om klantvriendelijk te zijn. Liep als zuurpruim in de ruimte. Heb High Tea's bij verschillende gelegenheden meegemaakt maar dit was met stip de laagste score. Als een zaak als vaste klant opereert bij Groupon dan is de kans groot dat je daar geen 2e keer meer naar toe gaat. Nooit meer dus. Overigens hadden we geen groupon gekocht.
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Het eten was lekker, we hadden n bon van gift4you, bediening vriendelijk, het tochtte echter flink, eerst hadden we n plek achter t raam/deur, daarna ergens in t midden, maar ook kou vannde deur die elke keer open ging, tenslotte hing er helaas n rioollucht van t toilet.
burty .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Vrijdag wederom hier 3gangen menu genomen. Dit keer oa spareribs. Geweldig mals. Blijft aanrader. Ook tafelgenoten hebben weer heerlijk gegeten
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Vriendelijk personeel bediende met aandacht.
We zaten op een plek waar we wel last hadden van een koude tocht als er mensen de voordeur in of uit gingen.
Af en toe kwam er een geur van riool/grondlucht voorbij wat jammer was.
A.L B.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Jammer dat wij niet de beschreven hightea kregen en erg jammer dat ons dit niet werd medegedeeld.
We gaan er niet meer naartoe.
LoesK .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Met 6 volwassen dit restaurant met vouchers bezocht. In eerste instantie werden we bij de deur neer gezet, waar het erg tochten. Gelukkig mochten we achter in de zaak plaats nemen en zagen we een open keuken. Het restaurant zat vol, waardoor het geluidsniveau als hinderend ervaren kon worden.
Personeel deed erg zijn best en was correct en gezellig.
De gerechten voldeden aan onze verwachtingen. Zeker voor de minieme prijs die we er voor betaalde was het erg veel en goed. Het nagerecht was echter teleurstellend. Wel grote hoeveelheden, maar qua kwaliteit deden ze ver onder voor het voor- en hoofdgerecht.
Danielle R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Op zich was het eten goed, maar prijs/kwaliteit klopt niet helemaal. 2 witte boterhammen met 2kroketten en een klein beetje garnering voor 9,75 vond aardig aangepakt!
Annemieke W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Eten prima, bediening erg aardig maar nog wat onervaren ('Hoe wilt u de spareribs, rare, medium...'). De spareribs waren overigens heerlijk! Interieur is gezellig maar vooral bij het raam tocht het enorm! Dat moet echt verbeterd worden.
Qwendolyn H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Vorige week geweest, riool lucht komt je tegemoet bij binnenkomst. Beneden bij de toiletten nog erger. Verjaardags feestje met high tea. Groot teleurstelling, 8 stukken uitgedroogd taart door midden gesneden. Uitgedroogd stukjes brood met wat erop..Dit is geen high tea! Bordjes
vies. Wel aardige personeel. Helaas niet nog een keer.
Anne-Lotte D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Eten was zompig (tosti met portobello) en smakeloos. Daarnaast rook het erg naar toiletreiniger waardoor de mooiste plekjes bij het raam niet te harden zijn. Restaurant wordt ook niet goed onderhouden: enorme stofnesten in de lamp boven ons tafeltje, plakkerige tafels, bestek niet schoon). Bediening was wel vriendelijk.
Al met al: jammer en helaas niet aan te raden!
Paula A.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Voor het eerst bij Plancius wezen eten met nudeal bonnen voor een driegangen diner. Het was echt een 10 waard. Het personeel was super vriendelijk en behulpzaam. Het eten was echt top, prachtig geserveerd en alles smaakte heerlijk. We komen zeker terug, was een zeer aangename avond bij Plancius.
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Had van een vriendin een kadokaart gekregen voor mijn verjaardag: gezellig een borrel en een hapje in een restaurant naar keuze. Deze was gevallen op Plancius, omdat we er elke dag langsrijden en nog nooit binnen waren geweest. Bij binnenkomst mochten we een plekje uitkiezen: dit werd een plekje dichtbij bij de bar, niet alleen omdat daar de meeste mensen al gezellig zaten, maar des te meer omdat de geur van de wc ons opviel in de buurt van het raam? Het personeel gaf ons het gevoel niet zo goed te weten wat ze met ons aan moesten, ze kregen immers veel mensen met een “ kadokaart” en wat moesten ze ervoor geven? De vraag rees ook op, doe je zoveel mee aan verschillende acties omdat het restaurant niet zo goed loopt? Een jongedame uit de bediening gaf aan dat het ook kan zijn voor juist een eerste ‘ontmoeting’ met een restaurant. Dan moet deze wel goed zijn wil je nog eens terug komen. Het was niet erg druk,maar moesten wel even wachten op ons drankje. Bij ons wijntje een bittertarnituur besteld. Deze kwam en redelijk enthousiast bestelde we nog een wijntje die niet meer binnen de bon zou vallen maar wel lekker zou zijn bij het bittergarnituur. Deze kwam maar niet en het gevoel hebbend dat we er niet toe deden, was voor mij doorslaggevend om het te laten bij een borrel en een bittergarnituur zoals de bon ook al aangaf. Zeer spijtig niks meer genomend en ook nooit meer doen te besluiten terugkomend .
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Gezellige atmosfeer, goed en vriendelijke bediening. Zijn er al vaker geweest, nog nooit teleurgesteld. Leuk dat huisdieren welkom zijn. Geen gezeur over de hond die je eventueel moet meenemen.
m c R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
er zijn cafetaria's waar de frituurwalm je minder hard tegemoet slaat dan in dit nogal rumoerige restaurant.
dankzij coupon-aanbieding waren de gerechten erg gunstig geprijsd, echter de toetjes en erg matige wijnen waren zeer aan de prijs! er wordt wel snel bediend door vrolijk personeel, lof is hier wel op zijn plaats.
de entrecote had zijn saus hard nodig want hij was in een niet erg smakelijk soort bakvet gebakken. (5 euro toeslag, ik adviseer de biefstuk). niet voor romantische diners dus, maar dat was nu niet het geval.
Vincent S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Het eten was erg lekker en de bediening erg aardig, er word bij iedere gang even gecheckt of alles naar wens is. Prima service
Xkimm .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Bestel de de soep van de dag, zou broccolisoep zijn. Soep kwam, was de kleur van melk en proefte niet naar broccoli. Bleek aardappelsoep te zijn! Wat een flater! Denk ook nog dat de aardappel niet helemaal gaar was toen hij gepureerd werd, zaten allemaal harde stukjes in. Had oom de grilled steak sandwich, grote stukken steak met de draad meegesneden waardoor hij niet af te bijten was. Vlees was niet op smaak gebracht en zat verstopt onder een grote laag gefrituurde uitjes, zonde van de smaak. Mijn vriendin had de grilled chicken sandwich, deze was zover doorgebakken dat hij helemaal droog gebakken was. Daarbij komt ook nog eens dat de rioollucht van het toilet boven in het restaurant gedeelte te ruiken is. Niet nog eens!
Z.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
We hebben hier inmiddels meerdere keren gegeten en nog niet èèn keer teleurgesteld!Prijs kwaliteitsverhouding is heel gunstig ,eten is goed ,en de bediening is altijd erg aardig.
Lenny G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Het was een goed KERST-menu, goede ambiance. Wij komen hier beslist weer terug.! De bediening was ook heel
attent.!
Het restaurant is ook goed bereikbaar met de tram lijn 9.
Marijn T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Wij hadden iets meer van het eten verwacht. Bediening was goed.
En er was een riool geur of vetput geur in de zaak.
Olha K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Erg mooi restaurant. Vriendelijk mensen.Smakelijk eten! Alles prima!!!!!