Restaurant Plancius

Plantage Kerklaan 61 1018 CX Amsterdam Nederland Kaart
31-202236946

Over restaurant Restaurant Plancius

Lekker uit eten in Amsterdam-Oost

In het hartje van de Amsterdamse Plantagebuurt, schuin tegenover Artis, bevindt zich Brasserie Plancius. Een echte brasserie: vol gezelligheid en met gerechten voor jong en oud. Je sluit de avond af met een lekkere Italiaanse koffie. Altijd goed dus!

Meer informatie over restaurant Restaurant Plancius

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00

6,9
7,1
Odilia D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We waren veel duurder uit dan beloofd.
Achteraf bleek het 3 gangen menu a la carte bij de AH-actie niet geldig te zijn. Reactie van Plansius: "We wisten niet dat u met de AH vouchers had geboekt. Als u bij binnenkomst de vouchers had getoond, hadden we dat meteen aan u verteld." Toch vreemd als je via AH reastaurantactie site geboekt hebt.
Een haar in de burger, een nieuwe burger gekregen.
Bevroren vruchten op de cheesecake.
Pepersaus bij de steaks gekregen i.p.v. champignonsaus. Van één steak moest de saus geschraapt en kregen we daarna de goede saus.
Gelukkig was het eten verder wel goed en het personeel vriendelijk.
Ronald I.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Hebben heerlijk gegeten.
De bediening liet wel een paar steekjes vallen. De vissoep die wij besteld hadden en ook kregen, werd aangekondigd als tomatensoep. De wijn werd pas aan tafel gebracht nadat wij ons voorgerecht, de soep, op hadden. Op tafel stond een aankondiging van wijn per glas die niet op de wijnkaart stond. Het was niet mogelijk om deze wijn per fles te bestellen, achteraf bleek dat wel mogelijk te zijn geweest.
Bovendien was het nogal rumoerig waarschijnlijk door enkele grote groepen die er ook zaten te eten.
Julia B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Afgelopen vrijdag heb ik samen met mijn vriend bij Plancius gegeten. Wij hadden beiden als voorgerecht de soep van de dag gekozen: een romige courgette soep, erg lekker! Als hoofdgerecht had mijn vriend de entrecôte (welke je kon kiezen van het bord) en ik had de lamskoteletten. Zowel de entrecôte als de lamskoteletten waren heerlijk mals! Het kwam van de grill, waardoor het een lekkere grill-smaak had. Als nagerecht had mijn vriend een Irish coffee en ik had de tiramisu: geweldig! Je kon echt proeven dat de tiramisu dagvers en handgemaakt was. De porties zijn behoorlijk groot, dus ik zat ontzettend vol. De bediening was heel vriendelijk en behulpzaam. Er kwam wel 3x een meisje bij ons aan tafel om te vragen of alles naar wens is (zowel bij het voor-, hoofd- als bij het nagerecht). Ze deed dit op een hele beleefde, niet-opdringerige manier. Al met al hebben wij een zeer positieve ervaring gehad bij restaurant Plancius en wij komen zeker nog eens terug!
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We deden mee aan het AH actieprogramma. We werden hartelijk ontvangen. De championsoep was erg weinig en nogal zout. De carpaccio was goed. Het hoofdgerecht bestond uit vis. Was erg goed gebakken met veel verse groente. We kregen als nagerecht cheesecake. Hier zat helaas schimmel op en was nogal oud en droog. Deze hebben zij teruggenomen met heel veel excuus. Dit had echt niet mogen gebeuren volgens de restauranteigenaar. Is meteen omgewisseld voor Dame Blanche en sorbet. Helaas was dit ook geen succes. Bevroren vruchten. We hebben een gratis capuchino gekregen vanwege het ongemak en het nagerecht is uiteindelijk niet in rekening gebracht. We vonden dit goed opgelost maar het gaf wel een domper op de gezellige avond. We hebben wel besloten om nog een keer terug te komen vanwege de hartelijkheid waarmee alles opgelost werd.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuke entourage met aardige en vlotte bediening. We hadden alletwee een drie-gangen menu. Mijn tonijnsteak was uitstekend (wil nog wel eens te droog zijn). De entrecote van mijn partner was goed, de aardappeltjes en pepersaus konden iets warmer.
De creme brulee was zo als het moet zijn, heerlijk.
Jo2sa E.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Nog met 3 extra mensen gekomen , dit was gelukkig geen probleem.
Het eten was goed , redelijke porties tov de prijs.
We komen graag weer eens terug.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Ik ken Plancius goed - goed eten - goed personeel - goede ambiance. Maar vaak wel erg veel lawaai aan tafel geproduceerd luid pratende en luid lachende gasten. Mensen verschoven van plaats - gelukkig werd het later minder - de luidlachenden pasten zich aan. Groet Ton Blom - Zeist
Smulpaapje69 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Via groupon high tea met mijn dochters.
Bij binnenkomst was het heeeel erg druk. Bediening waren erg druk bezig. Van te voren gebeld of ik het menu een beetje kon aanpassen, ja dat kon op de dag zelf. Helaas was het in het praktijk anders, er was weinig aandacht voor mijn verzoek. Conclusie; mijn dochters hebben niet genoeg kunnen eten omdat zij niet alles lekker vonden. Dus tosti erbij besteld. Omdat ik met mijn dochtertjes was had ik ook gehoopt dat het gererveerd zou worden op een etagière, maar het waren gewoon 2 grote borden, jammer.
Steven D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Gisteren lekker wezen eten bij Plancius met mijn vriendinnen. Hadden voor een spotgoedkope prijs een drie gangen menu, en mochten alles kiezen van de kaart. Als voorgerecht hadden we carpaccio's, en groenten-tempura, en als hoofdgerecht hadden we eendenborst, lamskoteletten en voor mij de hamburger. Het was allemaal heel erg lekker en een beetje te veel. Als dessert hadden we de tiramisu om te delen, welke ook heel erg lekker was. De bediening was super vriendelijk en heel snel. We komen hier zeker nog terug
Cla B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Met 6 vrienden met de AH dinerbon. Een vriendelijk ontvangst. Leuke plek vlak bij de ingang. Het voorgerecht van al mijn tafelgenoten zijn erg goed in de smaak gevallen. De hoofdgerechten waren super, zeker de vis van de dag was volgens hun voortreffelijk. Mijn eendenborst was perfect bereid. Echt voortreffelijk. Het toetje was ook top. Al met al alle tafelgenoten waren super tevreden over het eten en de prijs kwaliteit verhouding was goed. De bediening /service was ook heel goed. We hoefden tussen de gangen door niet lang te wachten op de volgende gang. Wij waren wat aan de drukke kant maar zelf daarvan kregen wij geen klachten. Leuke sfeer en wij komen zeker nog een keer terug.
Lavateraa12 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
het eten was heerlijk,het is er wel rumoerig, maar dat komt om dat het druk was. het is in het algemeen een goed restaurant
Marja O.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Er ging veel mis. Te hard gebakken eendenborst, wrange wijn, verkeerde salade geserveerd en veel te vette tempura en geen lekkere vegetarische pastagerecht. Maar veel werd meteen gecorrigeerd. Niet alles. Na vroegere vele goede ervaringen toch nu wat teleurstellend. Ik had mijn vrienden dit restaurant aangeraden maar zal dat niet meer doen. Vooral niet voor vegetariers.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Plancius klinkt zo mooi! En het ligt in een mooie wijk.
De laatste keer dat wij er aten is alweer een paar jaar terug. Plancius krijgt weer een kans van ons. Toen we aankwamen, zaten onze vrienden al op het terras met een drankje. Ik zag het niet meteen, maar toen ik ging zitten bleek ik in dikke patatten te hebben gestaan die kennelijk door vorige gasten waren gemorst. Een vriendelijke ober die ik erop wees lachte "ja, kinderen hè, die met het eten spelen". Maar opruimen kwam niet in hem op. We gingen binnen eten. Het interieur is ongelijk, slecht verlicht. De meeste plaatsen lijken langs de muur te zijn gecreëerd, waar een bank tegen aan is geplaatst. Maar er zijn gelukkig ook enkele losse tafels, waaronder twee ronde.
De kaart is bescheiden. Onze vrienden nemen beiden de kabeljauw, mijn lief neemt de hamburger (ik blijf dat geen restaurant eten vinden) en ik de eendeborst. Die laatste is goed gegaard, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Geen knapperig vel en de puree achtige substantie die er naast ligt is al net zo vlak van smaak. Als er gevraagd wordt of het smaakt zeg ik dat dan ook eerlijk. Een tijdje later komt de kok om te vragen of ik dan misschien iets anders wil. Maar inmiddels heb ik voldoende gegeten. We bestellen ook nog een toetje. Dat was ok-ish. De vriendelijkheid van de bediening en de kok is het beste wat van Plancius gezegd kan worden.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Bediening was vriendelijk en duidelijk. Carpaccio was wel erg dun gesneden, soep was smakelijk. Gelijk wordt gevraagd op welke wijze je het vlees wil hebben, bij 1 was "rare" echter toch "medium" . Hoofdgerechten waren verder goed. Dame Blanche bleek met koude chocolade saus, dus niet genomen. Locatie iets aan de rumoerige kant, maar wel goed te doen.
shrimpie23 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
High wine via Groupon gereserveerd.

3 wijnen p.p. en 2 planken vol met brood, dips, vleeswaren en kazen. Wijnen zaten ontzettend vol maar waren niet heel bijzonder (lindemans gokten we). Schalen waren leuk en vol, maar wel vrij standaard dingen (zoals rookkaas, salami, stukjes komkommer... niet veel bijzonders).

Restaurant vonden wij niet heel gezellig. We wilden graag buiten zitten (plek genoeg) maar dit mocht niet omdat we via groupon kwamen. Dat was jammer; binnen roken we de frituur erg sterk.

Niet perse voor herhaling vatbaar dus. Voor 25 euro (2 pers.) was het prima. Wij hadden hier geen 50 euro (originele prijs) voor over gehad.
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Een restaurant met een slechte akoestiek. Heel lawaaiig. En dan vallen er in de keuken ook nog geregeld borden glazen etc. Dat maatkt het er allemaal niet relaxer op. Personeel was traag, slecht verstaanbaar. Meer aandacht voor elkaar dan voor de gasten.
Het eten was redelijk. De pasta Carbonara kwam iit de magnetron. Van boven gloeiend heet, van onder lauw. De twee vegatarische pasta's waren wel heel erg verschillend qua hoeveelheid. De prijzen zijn niet absurd hoog, maar in vergelijking met de geleverde kwaliteit maakt het bij elkaar toch wel duur. Jammer.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Het terras was heerlijk met dit mooie weer. De bediening muntte niet uit door deskundigheid, maar was wel vriendelijk. Het eten was zeer matig. Met name de lamskoteletten waren taai en zenig.
Per saldo toch meer een toeristenfuik dan een serieus restaurant.
Werners1 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We waren verrast doordat restaurant. Waren er nog nooit. Hele leuke kaart. Prettige prijzen. Attente bediening. Enige minpuntje: heel erg lawaaierig. 'n
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Bestelde steak medium rare, maar deze werd well done opgediend. De fout werd onmiddellijk en zonder problemen rechtgezet. De bediening hield het hoofd koel ondanks de hitte en drukte op het terras.