Restaurant Plancius

Plantage Kerklaan 61 1018 CX Amsterdam Nederland Kaart
31-202236946

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Speciale deals

40% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Restaurant Plancius

Midden in de Amsterdamse Plantagebuurt bevindt zich Plancius, een sfeervolle en moderne brasserie, vlak tegenover Artis en naast het Verzetsmuseum. Ondanks de moderne inrichting, zijn er ook historische elementen terug te zien. Het is dan ook een bijzondere hotspot. Zowel voor ontbijt, lunch, borrel en diner kun je terecht bij Plancius. Met een uitgebreide menukaart vol met vlees-, vis- en vegagerechten is er voor ieder wat wils. Daarnaast is Plancius ook ’s zomers leuk om te bezoeken door het grote terras, die verbonden staat met de ruimte binnen. Ga eens langs en ontdek het zelf!

Meer informatie over restaurant Restaurant Plancius

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Plancius

S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2019
tevreden over de entourage en het gebodene, tevreden over de entourage en het gebodene, ik hoop dat ik nu de 120 tekens bereikt heb.
G.A.C.H. B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2019
Wij maakten gebruik van de AH dinerbon maar ik begrijp nog steeds niet hoe de berekening tot stand is gekomen. Volgens mij klopte het niet maar ik had geen zin om na een gezellig etentje hierover te gaan mopperen. Het was verder OK. Ik zal het wel niet goed gelezen hebben.
Aardige bediening en goed eten.
M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2019
We werden hartelijk ontvangen. De hapjes werden vrij snel geserveerd en er werd ons ook gevraagd of alles naar wens was.
De hartige hapjes waren heel mooi gepresenteerd en was ook erg lekker. De zoete hapjes waren wat minder, beetje aan de droge en zoete kant.
Ling T.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2019
Heerlijk gegeten. Wij hadden een groupon deal 3-gangen a -la-carte. Alle porties waren ook erg groot, gerechten goed op smaak en goede wijnkaart. Geen aanmerkingen daarop. De verlichting mag iets zachter, en wellicht kunnen ze iets aan de inrichting doen het is een beetje sfeerloos.
Meraud D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2019
Het eten was prima. de entrecote was perfect medium. De pepersaus was wel ietwat "simpel". De gekruide patatjes waren erg lekker. Postief punt: een fatsoenlijke portie warme groente bij het vlees (mix bloemkool/broccoli). prima dus.
De bediening was erg vriendelijk maar wat slordig; eten vergeten door te geven waardoor het lang duurde; ook drankbestelling was een keer vergeten. Groot minpunt: al opruimen en stoelen op de tafels zetten terwijl er nog 2 tafels bezet waren. Het was toen 22.00u.
Romy C.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2019
Het eten bij plancius is eigelijk altijd lekker!! Dit keer hadden wij een high tea gedaan. Ik zou het leuker vinden om meer verschillende hapjes te krijgen. Dat wel. De kwaliteit van het eten is goed en hebben altijd leuke deals. Prijs / kwaliteit verhouding top!!
Saskia W.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2019
Iedere keer opnieuw ben ik onder de indruk van de heerlijke gerechten, de mooie opmaak van de borden en de prima bediening.
Er is ook erg veel keus.
Wij komen hier regelmatig.
Patty V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2019
Was super dat het zo dicht bij Artis is. En ook prima om af te spreken. Ook qua prijs goed te doen. Maar qua aanbod van de lunch was het wat gewoontjes terwijl op het bord heerlijke dingen stonden. Vvolgende keer komen we later en nemen we de avond kaart :-)
Arie K.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2019
Prima gegeten , gezellige ambiance!
Ilka D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2019
Net terug van een dagje Amsterdam met afsluiting een etentje met de ah actie in restaurant plancius , zoals altijd lekker gegeten in een leuke accomodatie
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2019
Het eten was heerlijk. Vriendelijke bediening. Ga er zeker een keer terug
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
De ontvangst was niet heel goed. Ondanks reservering stond er geen tafel voor ons klaar en toen we eenmaal zaten werden we even later naar een andere (minder gezellige) tafel gestuurd. Het personeel was wel steeds vriendelijk. Het eten vond ik matig. Pasta had niet heel veel smaak en het voorgerecht bestond uit voornamelijk bladerdeeg (1 champignon en een klein stukje brie). Ook was de biefstuk wat taai. Op zich oké gegeten, maar zonder AH-bon was het het niet waard.
A.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Heerlijke plek, ondanks chaotische drukte blijft er overzicht bij t personeel.. is tevens de charme van deze plek! Goed eten!
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Hier weer met z'n tweetjes gegeten met een Groupon. Er werd aangekondigd dat het allemaal wat langer zou duren i.v.m. de drukte de middag ervoor. Maar dit viel allemaal reuze mee. De bediening was prima, hoewel de dame in het begin vergat om ons te verwelkomen met een 'goede avond' voor dat ze vroeg wat wilden drinken. Dit werd echter ruimschoots gecompenseerd met de mannelijke bediening, die overigens een vertrouwd gezicht was. De (eerlijk is eerlijk) zelf uitgezochte sauvignon blanc, een La Tulipe, vonden we niet bijzonder, de aanbeveling van Ilja Gort ten spijt. Gelukkig was de carpaccio heerlijk. Ook de biefstuk was goed medium gebakken, alhoewel die van mij er hier en daar nogal zwart geblakerd uitzag. Met de portie groentegarnituur, kom je zeker niet aan de aanbevolen 200 gram p.p., maar ze smaakte wel evenals de patatjes. Jammer dat de kokostaart als nagerecht niet voorhanden was, dus we moesten het doen met een crème brûlée, niet slecht, maar wel een beetje gewoontjes. Al met al weer geen slechte beurt van het restaurant.
Z.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
Zalm was niet vers, bagel was nog rauw, sla was lauwwarm. Krokante kip was wel erg lekker. We wachtten plusminus een half uur op ons drankje en nog eens een half uur op ons eten, ondanks dat het rustig was en er minstens vier man personeel aan het werk was. Jammer! Het tentje was wel leuk ingericht en lag gunstig.
Victor S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
prima plek.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2018
Super lekker gegeten! Goed restaurant; service staat hoog in het vaandel en bijzonder klantvriendelijk. Eten mooi en met zorg geserveerd! Gezellige avond gehad!
Caroline F.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2018
We kregen 40% korting op het eten. Het eten was heel lekker, vooraf carpaccio, heerlijk vers vlees op kamertemperatuur met een heerlijke basilicumdressing en wat rucola en parmezaanse kaas. Als hoofdgerecht diamanthaas, ook heerlijk, de jus en bijlagen op het bord pasten er uitstekend bij. De bediening was prima, vriendelijk en niet te te snel of te langzaam, precies goed. De sfeer in het restaurant was relaxed. De aanmelding eenvoudig. Wij gaan hier zeker nog eens eten!
V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Lekker gegeten op 1e kerstdag. Voor vlees en viseters voldoende keuze. Voor vegetariers en veganisten zou het meer kunnen.
WW T.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2018
Komen hier regelmatig met Groupon, maar ook zonder is het de moeite waard, zoals gisteren.

Heerlijk gegeten met 9 man voor een vriendelijke prijs.
Veel keus, bediening was super en de ambiance sfeervol.

Tot de volgende keer.