Restaurant Plancius

Plantage Kerklaan 61 1018 CX Amsterdam Nederland Kaart
31-202236946

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Restaurant Plancius

Lekker uit eten in Amsterdam-Oost

In het hartje van de Amsterdamse Plantagebuurt, schuin tegenover Artis, bevindt zich Brasserie Plancius. Een echte brasserie: vol gezelligheid en met gerechten voor jong en oud. Je sluit de avond af met een lekkere Italiaanse koffie. Altijd goed dus!

Meer informatie over restaurant Restaurant Plancius

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00

7,1
7,1
jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
de porties kunnen iets groter, voor 18 euro 2 lamskoteletjes met wat aardappeltjes en een beetje groente vind ik toch iet aan de prijzige kant. voor grote eters is dit te weinig
voor grote eters is dit te weinig. drankjes ook duur 2,90 voor een flesje fris, 3,75 voor verse sinaasappelsap.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Gisteren met partner. Eten was prima, bediening vriendelijk. Alleen een UUR per gang moeten wachten. Dit doen wij NOOIT MEER.
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Vreselijke wc geur die uit de kelder komt. Helaas zaten we niet ver van de trap naar beneden. De vitello Tonato was erg zuur en niet smakelijk. Mijn biefstukje was een drooggebakken stukje karton. Jammer, jammer.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Plancius heeft steeds een goede keuken. De bediening was behulpzaam en vriendelijk. Alleen op het aantal gasten liepen er slechts drie in de bediening. Voor iedere gang hebben wij een uur moeten wachten. Dit doen wij nooit meer natuurlijk.
claudia.klok .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Opnieuw lekker gegeten en weer iemand enthousiast gemaakt voor Plancius. Goed/leuk personeel ook. Hier gaat zeker een opvolging op komen.
Pauline P.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Een bijzonder attente en enthousiaste bediening die je erg welkom laat voelen. Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant. Absoluut de moeite waard om er eens te gaan eten!
Pauline P.
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Spijskaart niet erg uitgebreid, doch biedt voldoende keuze. Wijnkaart idem dito. Maar alles wat erin staat het proeven waard, te meer daar alles heeft iets een onverwacht lekkere onderdeel. Een perfect honingdressing of een zeer geslaagd sinaasappelsausje. Enig opmerking betreft het geluidsniveau, een wat dempende plafond zou de zaak ten goede komen.
Natalie H.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Vriendelijke bediening,eten was goed en lekker.
Zeker een aanrader!
mirjamenrichard .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij dit leuke restaurant tegenoverArtis.
Vooraf hadden we de carpaccio, lekker dun gesneden.
Als hoofdgerecht de steak, prima geserveerd met voor ons de juiste garing,rose.Mijn zoon had de eendeborst,smaakvol en royaal
Als toetje huisgemaakte tiramisu,ook erg lekker.
De bediening was vlot en vriendelijk.
De huiswijn wel aan de prijzige kant
Kortom zeker de moeite waard en we komen nog eens terug
flurps .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Redelijk gegeten maar wisselende kwaliteit bediening - niet bereid om karaf water neer te zetten naast allerlei andere bestellingen. Jammer. Mooie ligging!
Robin T.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Weer eens heerlijk gegeten, en de service was perfect. Op naar de volgende keer. We hebben met z'n vieren gegeten en het was als vanouds super lekker en goede service
ellytenhoeve .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
hebben hier gisterenavond met onze zoon en schoondochter weer heerlijk gezellig gegeten.
zeer prettige bediening en komen hier heel graag terug.
Jesikamailli M.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Heerlijk gegeten.
Voirgerecht: garnalen
Hoofdgerecht: steek
Nagerecht: huisgemaakte chocoladetaart
Alles was vrij snel klaar. Het was heel gezellig, ik vond de interieur van het reataurant top. De bediening was vriendelijk en hulpzaam. Ze waren ook heel kindvriendelijk.
rosemarie H.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
We mochten bij 29gr niet buiten zitten, ondanks de 8 vrije tafels. "Was nou eenmaal beleid bij een Groupon bon" en er kwamen "nog meerdere high Tea's die niet allemaal buiten zouden kunnen zitten". Geen een andere high tea gezien en toch echt binnen moeten zitten, had nou eenmaal al betaald via Groupon. Een keer maar nooit weer.
H V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Hier terecht gekoen door een bon luch voor 2. Uitstekende gerechten, lekker. Aardige dame in de bediening.
Daniela A.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Afgelopen maandag ben Ik bij Restaurant Plancius gaan eten, het restaurant ligt op een goede plek en is makkelijk te bereiken. Vanaf het begin van onze aankomst zijn mijn moeder en ik hartelijk ontvangen. We begonnen met een broodplankje waarvan de kruidenboter en de pesto huisgemaakt waren, verder nam ik een ceasersalade die erg lekker was maar een beetje teveel en mijn moeder nam de groenten tempura die er erg lekker uit zag. Als hoofdgerecht bestelden we allebei de steak deze was perfect gebakken medium/well done net als hoe we hadden aangegeven. Als toetje konden we met het 3 gangen menu van 15,75 ook een heerlijk gebakje uit de vitrine kiezen ik nam de Carrot cake en mijn moeder nam een tiramisu de carrot cake was erg lekker en niet te machtig en de tiramisu was mooi opgemaakt en smaakte goed. Al met al had ik een erg leuke en goede ervaring. De bediening was erg vriendelijk en stelde ons op gemak. Dit is zeker voor herhaling vatbaar
Demy D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Cheryl93 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Locatie ligt gezellig tegenover Artis. I.v.m. het teamuitje zijn wij voor een High Tea langs geweest. Bij aankomst bleken er niet genoeg 'hapjes' klaar te zijn waardoor er Red Velvet aan de High Tea is toegevoegd. Bij de 2e tevens laatste ronde vond ik een dikke rode haar in mijn appeltaart. Dit is natuurlijk direct aan het personeel doorgegeven. De reactie van de 1e medewerker was: "Sorry, dat kan gebeuren". In de Horeca is dit onacceptabel en dient er in de keuken met een haarnetje gewerkt te worden. Ze heeft gevraagd of ze mij iets anders konden aanbieden, maar dat wilde ik absoluut niet! De kopjes en bordjes waren al niet schoon en best stoffig en nu ook nog een haar, nee bedankt. Vanaf dat moment ook geen slok thee meer genomen. De 2e medewerker gaf aan dat dit absoluut niet de bedoeling was en dat zij dit meteen aan de keuken zou doorgeven.
Anya V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Helaas...om 21:15 werd tijdens ons hoofdgerecht de andere gedekte tafeltjes leeggehaald, bestek werd met veel kabaal in een bak gegooid. Tijdens dessert werd al gevraagd of we misschien straks nog koffie wilden..anders kon de koffiemachine alvast schoongemaakt worden. Je geniet zo echt niet van een avondje uit. Eten was niet geweldig, maar kon ermee door.