Restaurant-Pizzeria Lucca Due

Haarlemmerstraat 130 1013 EX Amsterdam Nederland Kaart
31-206220353

Over restaurant Restaurant-Pizzeria Lucca Due

Hartverwarmend uit de oven

Een warme lunch! Even geen broodje kaas, maar heerlijk Italiaanse verwennerij. Of kies voor een espresso met huisgemaakte taart. Er is voor het diner uitgebreid keuze uit de steenoven pizza's, lasagna, vis- of vleesgerechten en prachtige kaasplankjes. Daar is zeker een mooie wijn bij te vinden. Allergie? Lucca Due bereidt graag een glutenvrije pizza voor je!

Meer informatie over restaurant Restaurant-Pizzeria Lucca Due

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

- Ontbijt 11:00 - 16:00
- Lunch vanaf 11:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Bordjeleeg .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
BordjeLeeg en tafelgenoot gingen zaterdag 19 november 2016 deden naar het gezellige en bruisende Amsterdam voor een gezellig dagje uit. 's-Avonds brachten we een bezoek aan Italiaans restaurant Pizzeria Lucca aan de Haarlemmerstraat, op loopafstand van Amsterdam Centraal Station. Gezellige sfeer, het decor is vrij eenvoudig, het publiek jong, de zaak zat aardig vol. De geadviseerde Siciliaanse witte huiswijn (glas 3,50) was tongstrelend zacht. Voorgerechten burrata (7,50) en gamberetti (8,50) smaakten prima. Burrata is een heerlijke zachte romige kaas met saus van aubergines en tomaten. Gamberetti zijn garnaaltjes in knoflooksaus. Hoofdgerecht Spigola (18,50) is een dorade met graatjes van de grill. Een heerlijke stevige vis vol van smaak. Aanrader. De Orata al forno (18,50) is een vispakketje uit de oven. De gefileerde vis was heerlijk zacht van smaak. Ook een aanrader. De extra bijbestelde salade (insalatone mista 3,00) was voornamelijk sla en naar de tomaatjes en uitjes moest je zoeken. Een klein minpuntje is dat smaakvolle olijfjes, waar Italie om bekend staat, ontbraken in de garnering bij de voor- en hoofdgerechten en in de sla. Maar dat mag de pret niet drukken, het was een geslaagde avond en we komen graag nog eens terug.
Giallorossi_85 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Pizza's waren erg goed, maar vooral de service was top: omdat we niet veel tijd hadden om te eten en twee mensen vertraagd waren hadden we voor hen alvast pizza's besteld voordat ze er waren. Bij aankomst van de bestelling bleken we echter niet goedat gecommuniceerd te hebben: op een van de pizza's zat ham, terwijl diegene vegetarisch is. Duidelijk onze eigen fout, maar de bediening bood direct aan de pizza terug te nemen. Binnen tien min. kwam vervolgens de andere pizza. Super!
Lekkeretenhier .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Eerder heb ik gegeten bij Lucca op de Palmdwarsstraat. De kaart is ongeveer hetzelfde, maar het smaakte bij Lucca beter dan bij Lucca Due. Ook vond ik daar de sfeer wat intiemer. Bij Lucca Due is er iets mis met de riolering, want die ruik je.
Gideon B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
ik ben de laatste jaren vaker geweest in dit Italiaans restaurant. Voorheen was het wat meer studentikoos en werd je door de huispoes begroet. Nu heeft de zaak een opknapbeurt gehad en is er ook een mooi binnenterras. Daarbij is de kaart vernieuwd en wekt het de suggestie dat je echt authentiek Italiaans kunt eten. So far so good.
Ik was samen met een vriend van mij wezen eten nadat ik een week eerder er wel goed had gegeten, dat was toen een pizza. Nu liep het wat anders.
De bediening was eigenlijk niet op de hoogte van wat bijvoorbeeld op een vleeswaren plankje voor 2 personen zat (geen idee welke kazen en/of worsten). Maar hulpvaardig waren de dames wel, dus nadat ze geïnformeerd hadden bij de kok vertelden ze ons wat we konden verwachten. Vrij snel kregen we inderdaad de beloofde plank met behoorlijk wat inhoud. We waren wellicht op de helft van de plank en toen kwam de serveerster al met de hoofdgerechten. Huh? Maar we zijn nog bezig met ons voorgerecht? De bediening vond het ook vervelend, het argument dat werd gebruikt was dat de kok niet in tafels denkt maar gewoon een vast programma afwerkt. Dus een kleine pauze tussen het eerste en tweede gerecht zat er niet in. Een oplossing werd niet echt geboden, ja het eten kon eventueel kunstmatig warm worden gehouden of er zou een drankje vergoed worden door de zaak. Helaas hebben we het eten maar geaccepteerd. Want het hoofdgerecht was vrijwel niet te doen. Ik had een risotto die nooit vers kan zijn geweest, het was te waterig en te zacht. Ik kon wel door het ijs zakken, waarom maak je zoiets. Maar de lamskoteletten waren echt goed, heerlijk (ik denk op de grillplaat) gebakken. Het eten van mijn vriend was niet veel beter, zijn ossenhaas had zoveel saus dat je jezelf afvraagt waarom zoveel, om het mindere vlees te maskeren? Resultaat het halve eten kon worden teruggenomen. Nu zou je op de rekening verwachten dat de 2 drankjes ter compensatie van de rekening zouden worden gehaald. Nee helaas ook niet. En alweer een vriendelijke bediening die het in tweede instantie wel voor ons er afhaalde. He wat jammer, eigenlijk was het sportief geweest om een dinerbon voor 2 cadeau te geven. Want het wilde vanavond niet lukken.
FrancoisRepos .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Eerlijk en lekker eten met passie bereid in de keuken. De prijs kwaliteitsverhouding van het eten vind ik uitstekend. Vriendelijk en dienstbare opstelling van de bediening. Speciale wensen/verzoeken worden altijd met een glimlach uitgevoerd.
Een mooi voorbeeld van de diversiteit aan culturen in hartje Amsterdam, die allemaal welkom zijn en gezien de belangstelling er zich ook thuis voelen. Een echte aanrader!
Jacqy .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Vandaag voor het eerst, nadat hier eerder Pizzeria Toscane was gevestigd, de pizza Quattro Stagioni besteld om af te halen. Benieuwd natuurlijk omdat die van Toscane ook altijd heerlijk was. De inrichting van de zaak zelf is onveranderd, alleen ander personeel. Welke heel vriendelijk waren.

Nou eerlijk is eerlijk.... de pizza Quattro Stagioni smaakte fantastisch! Vooral het feit dat de pizza voldoende belegd, goed gekruid en een beetje pittig was vonden wij top. Dus voortaan met een gerust hart ook hier weer onze (afhaal) pizza bestellen. Geluk met jullie nieuwe zaak.