Restaurant Pex

Evert Wijtemaweg 5 2565 AA Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Pex

Veelzijdige locatie

Restaurant PEX ligt op een verrassende plek in het bos, vlakbij het centrum van Den Haag. Hier kom je even bij van de drukte van alledag. Alleen of met vrienden en familie. Ook kinderen zullen zich hier heerlijk vermaken in de mooie kinderhoek. PEX biedt behalve de mooie liggen en een heerlijke kaart nog veel meer. In de vergaderzalen kun je ook terecht met je collega’s of zakenrelaties. Alle faciliteiten zijn aanwezig.

Halve fles mineraalwater

Nienke C.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Dit voormalige pannenkoekenrestaurant is onder nieuw beheer omgevormd tot een gezellig ogend bistro-restaurant met een grotere kaart voor een breder publiek. Maar omdat er nog een apart menuonderdeel met pannenkoeken werd aangeboden bestelden wij alle vier alsnog een pannenkoek met respectievelijk spek, kaas en gember. Doen we dus nooit meer. De fabrieksmatige pannenkoek-klonen leken zo uit de magnetron te komen; aan de rand van mijn pannenkoek zat zelfs nog een substantieel deel van de plastic voorverpakking. De smaak was overigens acceptabel, maar de mythe van dit traditioneel ambachtelijke gerecht werd onherstelbare schade aangedaan. Het vertrouwen in de andere gerechten is hiermee ook geschaad, en wij komen dan ook niet meer terug.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wij komen zeker terug.Was Gezellig en de Dames waren ook vriendelijk.
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Hier recent met 15 man geluncht, echt perfect geregeld. De kinderen kunnen heerlijk spelen en de zeer uitgebreide kaart biedt voor ieder wat wils. Het eten is gewoon goed en de porties ruim. De bediening had het druk (zoals bijna altijd) maar iedereen was erg vriendelijk. Het is vaak een prettige drukte (chaos) daar moet je wel van houden.
Cock D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Een prachtige locatie. Midden in de stad een plek die meer doet denken aan de Veluwe of de Utrechtse heuvelrug.
Het eten is goed, maar ook niet meer dan dat. Wij aten gegrilde zalm met bijlage en de Pex hamburger. Met bier en wijn erbij rekenden we 43,00 euro af.

De bediening is top. Vriendelijk en voorkomend.
Het restaurant is zeer geschikt voor mensen met kinderen.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Op een zomerse namiddag op het terras beland van dit restaurant. Het duurde even voor men ons in de gaten had, we zaten in een soort loungehoek maar toen men wist dat wij er zaten geen gebrek aan belangstelling. Na wat gedronken te hebben van een overigens goede huiswijn wat te eten besteld. De kaart is redelijk klein maar voor elk wat wils. Mij werd geadviseerd de gegrilde zalm en mijn tafelgenoot nam een salade met zalm. Het eten is er prima en voldoende. Leuke plek op een mooie zomerdag.
Nico M.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een geweldige locatie, midden in de fraaie Bosjes van Pex. (Vandaar de naam Pex) De pannenkoeken waren snel op tafel en smakelijk. Niet heel bijzonder, maar gewoon goed. De service is prima en met een glimlach. Het decor is top! Leuke zaak om op een zondagmiddag even lekker te chillen in de zon.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ben geen liefhebber van eten op de zaterdag avond. Topdrukte. Meerdere familiefeestjes. Knap hoe deze organisatie er in slaagt iedereen strak te bedienen. Lieve jonge meisjes. Handig met die handheld computertjes. Leuk humeur. Hoofdschotel Indisch lopend buffet. Heerlijke sateh. Brilliante kitimoen(zure komkommer). Toe cheesecake uit de eigen collectie. Niet goedkoop gekmakend lekker. Daar ga ik voor terug.
Friederycke H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
We hebben op een doordeweekse donderdagavond in februari met twee peuters bij Pex gegeten. De kids aten een pannenkoek en wij een hamburger. Beide smaakten prima. De kinderen hebben zich goed vermaakt met al het speelgoed. Het is wel echt een kinderrestaurant, dus druk en hectisch. Ik denk dat wij nog eens terugkomen in de zomer, als we buiten kunnen zitten.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Vandaag high tea genoten. Merendeel van de hapjes was erg lekker. Dames van de bediening wisten helaas niet goed wat er op tafel gezet werd, de wrap met gehakt bleek kip te bevatten.... Er was doorgegeven dat een van de gasten vegetariër is- daar was niet apart rekening mee gehouden maar ook voor haar was er genoeg keuze. Groot pluspunt was dat we niet werden weggekeken en konden blijven zitten zolang we wilden. Doorlopend verse thee was ook erg fijn.
Graafland .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Bediening zeer vriendelijk en behulpzaam. Afgelopen zaterdag gegeten. Omdat mijn dochter in verband met voedselallergie eigenlijk niets kon bestellen, werd spontaan aangeboden om met de kok een oplossing te zoeken. Dat werden heerlijke pannenkoeken. We kregen na afloop zelfs het resterende beslag mee naar huis, dus kon mijn dochter de volgende dag thuis nog een keer genieten.
Sarah V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Geweldig leuke lokatie op een zomerdag zoals afgelopen week. De grote speeltuin en voorzieningen voor kinderen zijn uniek in Den Haag. We aten tongetjes en bavette, beide goed klaargemaakt en mooie porties. Onze serveerster wist van wanten; het was druk maar ze had toch aandacht voor haar tafels. Een grote tegenvaller was de vieze zurige saus bij de bavette, wat zonde van zo'n mooi stuk vlees. De nabestelde groenten (die misten we bij de vis) waren snel aan tafel maar smaakten naar zonnebloemolie. De zogenoemde brownie was echt niet te eten en de combinatie met vermoedelijk witte chocoladeijs deed er nog een schepje bovenop. Toch is de lokatie geweldig, de basis prima. Het verdient aanbeveling de saus apart te laten serveren...
Angela R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
leuke plek in t bos sfeervol terras, bediening bijzonder vriendelijk en alert, met name de dames shelly, felice en kim die ons altijd [en dat is sinds 2 maandjes toch al een keer of 10] door hun enthousiasme en goede manieren een leuke lunch of fijn diner bezorgen. dat is natuurlijk ook mede door de goede kwaliteit van t eten maar dat moet toch een samenspel zijn met de bediening ga zo door meiden en ook de keuken .
Ton03 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Met 2 personen hier gegeten. Voor de deur is er voldoende parkeergelegenheid. Het restaurant heeft ook terras.

Het restaurant is kind vriendelijk en heeft zelfs een speelzaal.
Wij werden zeer vriendelijk ontvangen en de hele avond was de bediening goed en allert. Wij zijn een donderdagavond geweest en het was niet druk. Ik begrijp dat het normaal gesproken altijd drukker is.

Het brood wat vooraf werd geserveerd was warm en heel vers. Ik had als hoofdgerecht de kipsate en deze goed van smaak en was ruim voldoende. Mijn tafelgenoot had een maaltijdsalade en deze was ook ruim voldoende en ook goed van smaak.

Het is een gezellig restaurant. Maar het is kindvriendelijk, dus lopen er ook veel kinderen rond die even tijdens of na het pannenkoeken eten gaan wandelen of naar de speelkamer gaan. Wij vonden het niet erg.
Foodie89 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Op 2e paasdag met de familie gezellig aangeschoven bij het ontbijtbuffet. Het was goed druk! Eten prima, zeker voor 13,50 pp inclusief prosecco, jus en koffie. Leuke zaak gericht op kinderen dus onze kleine kon gezellig spelen. Jammer van de regen want er stond buiten ook een springkussen! Bediening een beetje onoplettend maar wel vriendelijk. Al met al een prima paasochtend!
Gilbert P.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Zeer kind vriendelijk restaurant, we waren met een grote groep inclusief kinderen.
Niet echt een restaurant om romantisch met zijn tweetjes te gaan eten.
De kwaliteit van de gerechten liep erg ver uit een. De schnitzel was bv veel te zout
maar de Bavette Steak was prima a point.
De espresso kan veel sterker.
Dus leuk voor een grote groep.
kees B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Met een groep prima gegeten bij PEX. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Smakelijke soepen vooraf, en een mooi palet aan hoofdgerechten (zeewolf tot angus beef steak) en salades. Een ieder was tevree. Goede huiswijnen en mooi bieraanbod. Bediening door 2 (jonge) dames was correct en vriendelijk.
Emma G.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Op 2 november was het stralend weer, zodat we besloten om bij Pex op het terras te gaan lunchen. Het was er enorm druk en het was duidelijk dat de bediening niet gerekend had op deze stroom gasten. Maar hoe druk het ook was , men bleef heel vriendelijk en het personeel deed zijn best om iedereen zo snel mogelijk te bedienen. We bestelden voor de lunch een broodje huisgemaakte tonijnsalade met een wit wijntje erbij. Het broodje (boerenbruin) was knapperig en ruim belegd; de tonijnsalade was heerlijk aangemaakt en de garnering was lekker vers en royaal. De wijn smaakte ook heerlijk. Een prima lunch voor een hele redelijke prijs. We moesten dan wel even wachten op onze bestelling, maar door de gezellige drukte op het terras was dat helemaal niet erg en de kwaliteit van het eten was prima.
Fred Ria L.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Wij hebben deze vrijdagavond bij PEX gevierd dat we 44 jaar getrouwd zijn. Dit samen met onze kinderen en kleinkinderen. Het eerste wat ik wil benoemen is de gezellige, ongedwongen sfeer en de vriendelijke bediening. Er was een tafel voor ons gereserveerd maar toen we vroegen of we aan de ronde tafel plaats mochten nemen was dat geen probleem.
Wij hadden alle 8 iets anders uitgekozen om te eten en waren allen tevreden.
De kleinkinderen 2 jaar, 4 jaar en 12 jaar hebben zich vermaakt in de speeltuin en de speelruimte binnen.
Wij gaan zeker nog eens terug naar PEX!!!
Fred en Ria

chefsmaak .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Afgelopen zondag genoten van de zon, boslucht en het heerlijke terras in de bosjes van PEX. Na veel goede berichten over dit restaurant hadden wij ook besloten om langs te gaan, prettig verrast. We waren met z'n vieren, heerlijk gegeten en genoten van de ambiance. Dit restaurant is werkelijk prachtig opgeknapt en past helemaal in de omgeving. Wij hebben gekozen voor het openingsmenu, heerlijke steaks en mijn vrouw koos voor een zalmfilet. Beide goed gebakken en smaakvol bereid! Tevens zeer prettig verrast over de prijsstelling, mooie fles wijn voor €17,50! Waar kom je dat in Den Haag nog tegen.

PEX ga zo door! Je ziet ons snel weer terug!