Restaurant Perceel

Dorpsstraat 3 2902 BC Capelle aan Den IJssel Nederland Kaart
31-102271922

Over restaurant Restaurant Perceel

Proef het talent

Talenten Jos Grootscholten en Sharon Tettero brengen internationale ervaring en smaak naar de dijk aan de idyllische IJssel. Het koppel mengt buitenlandse invloeden met zelfgekweekte eetbare bloemen en kruiden. De liefde voor het vak straalt er van af.

Meer informatie over restaurant Restaurant Perceel

9,2
Duur
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
De drie gerechten aanbieding met 3 chefbites waren lekker en verfijnd van smaak. Ook de lekkernijen bij de koffie waren ook lekker. Heel vriendelijk & gastvrij. Een aanrader!
Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Ik vind het een mooi restaurant, alleen zijn ze tegenwoordig niet meer zo kundig als wat ze vroeger leken te zijn. Enorme tegenvaller.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Via een actie (van de Heerlijk) hier gereserveerd. Dit restaurant is volgens mij altijd vol. Zo ook deze donderdagavond.

Wat een feest om hier te eten! Alles klopt. Vriendelijke, attente en kundige bediening. Rustige, wat informele sfeer. En het eten is top!

We hadden een bij de actie horend 3 gangen menu. Uitgebreid met kaas. Bijpassende wijnen. Ik ga alle amuzes en gerechten niet opnoemen. Ga er gewoon maar s eten! Alles is - zoals de masterchef koks zeggen - 'packed full of flavor'. Wij hadden een geweldige avond en komen graag nog eens terug.
Mindel B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Het pareltje van Capelle noemen wij het Perceel altijd. Heerlijk eten, werkelijk prachtig opgemaakte borden, attente en vriendelijke bediening die er alles aan doet om jouw avond super speciaal te maken.
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Dit is en blijft een van mijn favorite restaurants. Deze keer wat extra aandacht voor de kaas. Het boek van de somelier/ fromager hadden we besteld en meegenomen. Het plankje met nederlandse kazen was geweldig. Voor de rest weet het perceel elke keer zichzelf weer te overtreffen. Verrassende smaakcombinatie opgediend in kunststukjes van gerechten. De vriendelijke bediening maakt een bezoek tot een waar feest. Je voelt je in een soort huiskamer zitten met uitzicht op een oud stukje Capelle. Ik zou bijna vergeten de geweldige wijen die er bij geschonken worden en ook de aandacht die er is voor de niet wijndrinkers. Een geweldig assortiment met vruchtendranken met bijbehorend verhaal. Voor de smulpaap een restaurant wat op je lijstje moet staan
Sipke B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Al sinds langere tijd bezoeken wij dit restaurant. En toegegeven, wij zijn verwend. Soms ontstaat daarbij de gedachte dat wij niet snel te verrassen zijn. Foutje; Jos en Bas in de keuken en Sharon en Maarten voor de gasten weten ons elke keer weer te verbazen. Pure verwennerij. Kortom, SUPER. Waarvan akte.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijke gerechten, heerlijke bijpassende wijnen en ontzettend leuke bediening. Een hele fijne ervaring op een doordeweekse avond. Meer dan genoeg gegeten en zeker ook gedronken. Mooi decor, met helaas de tafeltjes iets te dicht op elkaar. Misschien iets teveel tempo in het opdienen van de gerechten in het begin, maar ik hou van lang en rustig tafelen. Zeker een aanrader!
Steranijs .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
De eerste keer, na een tip, gaan eten bij Het Perceel (zonder kortingsbon of wat dan ook). Wat een feest. Alles klopte. Vriendelijke jonge mensen, goede sfeer, fijn terras waar we de hele avond konden blijven zitten. Maar het allerbelangrijkste is dat men kennis van zaken heeft. Prachtige gerechten, smaak in balans en mooi gepresenteerd. Bij ieder gerecht prima passende wijnen. Hier wordt met liefde voor het vak gekookt en dat kun je proeven. Chapeau!
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Een bijzondere ervaring. Heb daar geluncht. Vond de eerste amuses niet bijzonder en wat gezocht, maar de 3 lunch gangen waren absoluut top. Bediening relaxed en niet overdreven.
José D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
In verband met een heerlijk aanbieding en door een tip van een collega een keertje gaan lunchen bij Perceel!
In een woord: fantastisch. Wat een lokatie, wat een service en wat een lekker eten en wijn. We konden gelukkig buiten zitten en nog in de schaduw. Na de heerlijke verrassende amuses gekozen voor een voorgerecht, een hoofdgerecht, kaas en een toetje. Heel relaxed, maar met duidelijk plezier en kennis van zaken werden de zaken opgediend. Alles bijzonder, speciaal en erg lekker. Wij gaan binnenkort opnieuw!
Caroline C.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijk gegeten in het kader van HEERLIJK. In het zonnetje, buiten de wind op het geweldige terras aan het water.
Het voorgeschotelde menu was verrukkelijk en waanzinnig mooi kunstzinnig opgediend. Heel fleurig met veel bloemen en/of delen ervan. Een lust voor het oog en vooral voor de smaakpapillen.
Wat is dit toch een fantastisch restaurant. En de bediening laat ook al niets te wensen over. Dit restaurant is rijp voor een tweede ster m.i. Chapeau en dank voor een geweldige middag!
Ralf V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Voor de tweede keer bij Perceel gegeten, ditmaal met zes personen. Het was onverwachts zo mooi weer dat we de hele avond heerlijk buiten hebben kunnen zitten. Voor leden uit ons gezelschap die het toch nog koud kregen, werden attent dekentjes aangeboden. Het eten was vorige keer al zeer smakelijk; deze keer vonden wij het niveau nog hoger. Na een serie amuses van een zeer hoog niveau volgden een aantal heerlijke gangen waaronder dorade, forel en een toetje gebaseerd op aardbei. De bediening was attent, adequaat en ze hadden kennis van de producten. Hopelijk zijn we snel weer in de gelegenheid om hier te gaan dineren.
Lay123 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Dit restaurant zou je niet verwachten op deze plek, wij hebben er 45 min. voor moeten rijden maar dat was het zeker waard. De kaart bied weinig variatie mogelijkheden, vast menu 4, 5 of 6 gangen maar wat geserveerd wordt is van uitstekende kwaliteit met een bijzonder fraaie opmaak. Wij kozen het 4 gangen menu met als extra toevoeging kaas (€ 14,50) en een oester vooraf, daarnaast nog mooie amuses maakt het geheel avond vullend. Wij dronken een fraaie Rully en een Pomerol Clos Rene, beide heerlijke wijnen. Leuke spontane bediening een jong bedrijf waar hard wordt gewerkt.
H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Prettige ambiance
Verfijnde keuken Super smaakcombinaties tot in de kleinste details De opmaak van de borden is een lust voor het oog. Mooie wijnkaart
Hartelijke zeer correcte bediening door de gastvrouwen -heren.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Vorige keer waren we er in de winter, ditmaal gereserveerd in de zomer. De reis duurde wat langer dan gepland maar we waren er gelukkig toch nog op tijd. Maarten koek stond ons al op te wachten, leuk. Het terras was vanwege het mindere weer niet ingedekt, we kregen een plaatsje aan het raam, prima. Het schaaltje met emping gekruid met Ras el Hanout, stond al op tafel, jammie. Als aperitief de witte huiswijn, een uit zuid west Frankrijk gemaakt van Gros Manseng en Sauvignon die erg goed beviel. De eerste drie hapjes zagen er geweldig uit, aangekleed met veel bloemetjes. Maar ook smaaktechnisch dik in orde.

De oester wilde we ook wel, ditmaal uitgevoerd met Lapsang souchong thee en dille olie. Keurig gepresenteerd, een hele grote Gillardeau oester met een zeer delicate smaak, super.

De tweede amuse was Hollandse nieuwe op een aardappel krokantje met een lekkere dip, prima.

De laatste amuse was een asperge soepje met een verrassende smaak component, de rode grapefruit die aan het soepje een hele andere beleving gaf, mooi.

De eerste begeleider werd door Maarten uitvoerig toegelicht, een Australische Pikes White Mullet 2014, een blend waarin de riesling de boventoon voert, mooi aroma en complex met heerlijke zuren in de mond. Op het bord een tartaar van dorade met erop roosjes van pata negra ham, tussen komkommer schijfjes quenelles van aardappel en groene blaadjes, ernaast toefjes crème van komkommer en een sausje van venkel. Een heerlijk licht gerecht met delicate smaakjes die prima samen smelten met de zuren van de heerlijke wijn.

Over naar een Franse Albariño 2015 van Laurent Miquel, bloemig aroma met tonen van grapefruit, fris in de mond met aangename mineraliteit en een rijke afdronk. Uit de keuken een forelfilet met erop stukjes kreeft en stukjes fetakaas afgewerkt met bloemetjes. Ernaast een quenelle spitskool met gedopte tuinboontjes, afgewerkt met daslook olie en een schuimige kreeftensaus. De forel die vorige keer in mijn beleving wat te gronderig was, was ditmaal veel subtieler. De kreeft en feta zorgde voor een goede balans en een aangename textuur. Allemaal relatief lichte smaken die keurig in balans waren met de wijn.

Over naar rood met de Pinot Noir 2015 Estate Series van Errazuriz, mooie heldere robijn rode kleur, in het aroma tonen van kers, aardbei en subtiele rooktoets, sappig in de mond met een elegante afdronk. Op het witte bord twee bereidingen van lam. Een balk van de rug, keurig doorgegaard met krokant gebakken vetrandje en een stukje uit de nek, langzaam gegaard met hele zachte textuur. Ernaast witte asperge en een crème van tamarillo (boomtomaat) met hierop krokant van brood, zaden en zilte groentjes. Aparte uitgeserveerd een bakje met mousseline van aardappel met krokante spelt en verse bieslook. De filet was mooi op smaak en het krokantje vetje gaf een extra dimensie, ook de cuisson sprak me erg aan. Net ietsje verder dan de medaillons die ik wel vaker op het bord heb. Het stukje uit de nek was behoorlijk hoog op smaak. De wijn was een prima ondersteuner en vulde het gerecht met zijn aroma, frisheid en aardse tonen aan.

De dessertwijn was weer een originele, Cerdon 2015 van Renardat-Fache, licht mousserend met in het aroma tonen van aardbei in de mond zacht met relatief weinig suikers. Op het bord een klassieke combinatie. Verse aardbei en een quenelle basilicum ijs met mousse van appel en pistachenootjes. Mooie smaken gecombineerd met aangename structuren.

Als afsluiter een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises waarin de gezouten karamel met jasje van popcorn in positieve zin opviel.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd ondanks het uitverkochte huis. Maarten Koek (door Heerlijk uitgeroepen tot Fromager van 1016) presenteerde op kundige wijze de wijnen. Sharon Tetterlo is een top gastvrouw die alle gasten op hele vriendelijk en zachtaardige wijze aandacht geeft. De leerling Marjolijn Moes was ook kundig in het presenteren van de gerechten.

Prijs-kwaliteitsverhouding is goed tot zeer goed, huiswijn koste €5,25, oester €4,50, vier gangen menu €44,50 begeleidende wijnen en het koffie garnituur €7,50.

Kortom een hele mooie beleving deze middag en terecht dat Perceel in de toplijst van Nederland staat. De signatuur van Jos Grootscholten, met het gebruik van verse kruiden en bloemen is deze middag zeer goed tot zijn recht gekomen, temeer daar het nu het seizoen van de bloemen is. We voegen Perceel dan ook graag toe aan onze favorieten lijst.
Sonja K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Vandaag voor het eerst bij he Perceel geweest. Wij zijn er helemaal blanco naar toe gegaan en we dachten verwen ons maar. Nou dat is gelukt. Het was op en top tot in de kleine details verzorgd. Chapeau voor de masterkok en assistenten en uiteraard chapeau voor Sharon en Maarten.
Nog even een oppepper voor Sharon: Je bent een Florence Nightingale voor de haute cuisine en dat menen wij uit de grond van ons hart!
André T.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Afgelopen vrijdag hebben we bij Perceel lunch gegeten met mijn moeder en mijn moeder gebruikt rolstoel. Wat een service, alles was goed geregeld, bedankt Sharon! De gerechten waren nog steeds lekker, naast de drie gangen heerlijk menu hebben we ook 3 chefsbites en tussengerecht eendenlever met druiven genomen. We hebben genoten van de lunch. Een aanrader!
Ferry T.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Vanmiddag van een lunch genoten op het terras. Mooie smaken in de amuse dus het begin was veel belovend. Helaas is dat niet waar gemaakt, over de smaken niks te klagen maar ik miste het wauw effect helaas. Mooie wijn uitgekozen en me verblijd met 3 gangen plus extra hoofd en kaas was erg lekker. Mijn complimenten voor de keuken maar probeer de smaken nog wat verfijnder te maken. Al met al een top middag rustig genoten onder een fijne sfeer in Capelle aan den IJssel.
Dorine V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Het stond al een tijdje op ons verlanglijstje om eens bij Perceel te eten. De Rieslingweeks (zie rieslingweeks.com, tot 12 juni) was een goede aanleiding. Het was onze eerste keer bij Perceel, maar het zal zeker niet de laatste keer worden.

Bij elke gang van het menu kregen we allemaal verfijnde smaken op een bordje, precies goed gecombineerd tot mooie gerechtjes, die ook nog een feest voor het oog waren, versierd met verse kruiden en bloemetjes. En dat weer aangevuld met verrassende wijnen, die er super bij pasten - in dit geval Rieslings natuurlijk, wat kun je verschillende wijnen maken van dezelfde druif. Het geheel was steeds perfect gecombineerd, lekker langzaam eten en genieten.

Perceel zal geen drie sterren krijgen, omdat er geen linnen op tafel ligt. Dat hoeft van ons ook niet, het zou er maar opgeprikt van worden. En omdat de kaart niet heel breed is, maar ook dat hoeft niet. In het menu kregen wij gerechtjes die we van de kaart niet gekozen hadden, maar dan hadden we echt iets gemist. Een stukje zalm die deed denken aan gerookte zalm, maar dan veel zachter van smaak. Rundertartaar die smolt op de tong. En wat we niet licht zullen vergeten: paling met asperges en dragon, met een heel aparte oude riesling erbij.
Omdat het een lunch was, hebben we de kaas overgeslagen. Bekroond fromager Maarten vertelde echter zo enthousiast over de wijnen, dat wij de volgende keer graag willen horen wat hij over de kazen te vertellen heeft.
Roy D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Het wordt eentonig, maar Perceel is echt een pareltje ! Geweldige smaakcombinaties, vaak met een verfrissend zuurtje. Eten bij Perceel is echt een feestje ! Geen 3 x 10, terwijl dat eigenlijk ook best zou mogen.....!