Restaurant Perceel

Dorpsstraat 3 2902 BC Capelle aan Den IJssel Nederland Kaart
31-102271922

Over het restaurant Restaurant Perceel

Proef het talent

Talenten Jos Grootscholten en Sharon Tettero brengen internationale ervaring en smaak naar de dijk aan de idyllische IJssel. Het koppel mengt buitenlandse invloeden met zelfgekweekte eetbare bloemen en kruiden. De liefde voor het vak straalt er van af.

Meer informatie over restaurant Restaurant Perceel

9,5
9,3
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijke lunch gehad en eindelijk een keer deze helemaal op het mooie terras aan het water kunnen nuttigen. Besloten de 8 gangen te nemen met op verzoek van onze kant te begeleiden met allemaal rode wijnen ( de sommelier weet inmiddels onze smaak). Van alle gerechten zeiden wij: Wat een smaken, allemaal zo doordacht en goede afstemming met een heerlijk zuurtje. Na 6 gangen,
ZALM gerookt | asperge | hollandaise | passievrucht | kruiden
KREEFT | gefermenteerde koolrabi | bulgur | granaatappel | dragon
TARTAAR rund | cornichons | ui | quinoa | kimchee
EI 62C° | langoustine | asperge | mosterd | granen | wit bier
ROODBAARS | prei | buikspek | daslook | aardappel
ENTRECOTE | kaantjes | stroganoff | peterselie
besloten om af te zien van kaas en dessert want we waren voldaan en dat was geen probleem. Fijne en spontane bediening door iedereen die daar werkt. Wij verheugen ons nu al op een volgende keer.
erik .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Een doordeweekse zakelijke lunch is goed bevallen, heerlijk lunchmenu, amuses prima en relaxte sfeer, 3 uur gezeten en met zijn vieren goed kunnen bijpraten. Aanrader om goed te kunnen lunchen, prijs alles bij elkaar is niet gering maar kwaliteit is top.
Birgitta J.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Top, top, top ! Wat het team van Perceel elke keer weer neerzet kun je niet anders omschrijven. Sharon en Maarten voor en Jos met zijn team in de keuken, ze hebben alles piekfijn in orde. Ook de jonge mensen in de bediening en de keuken verdienen een compliment ! Zeer correct en professioneel vervullen zij hun taken met een vrolijke noot en leuke aandacht voor elke gast. Wat op tafel komt behoeft geen verdere toelichting: alles is top. We blijven hier maar terugkomen.
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Een heel fijn en gezellig restaurant. Goede service. We zaten lekker bij de open haard. Het eten wordt heel mooi opgediend. Vanuit het restaurant kan je enigszins de mensen in de keuken bezig zien. Altijd leuk wat mij betreft. Mooi gerestaureerd pand. We komen hier graag.
KNed .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Voor het eerst gegeten bij dit restaurant. Erg gezellig sfeer, goede en erg aardige bediening. Voortreffelijk 5 gangen menu. De gerechten zijn werkelijk perfect. Heerlijke wijnen, het was top!
Daaf / Dick S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Ongedwongen sfeer, uitstekende bediening met kennis van zaken. Maar het zijn bovenal de mannen in keuken: ze beroerden wat op de schotels terecht kwam als eersten. En dat deden ze zeker niet beroerd - een understatement. Uit de bijzondere, maar eenvoudige presentatie spreekt liefde voor het vak en voor de gast is toch ook hun kennis van smaken het belangrijkste. En die hebben ze! Alles was perfect. Nou ja, we zouden varkenswang krijgen en het werd hertenbiefstuk. En alles werd begeleid met uitstekend passende wijnen voor de een, en voor de 'alcoholvrije' andere eter waren prima passende, smakende sappen. En de kaas? Hou er ruimte voor. Tot slot: er werd uitstekend rekening gehouden met het suikervrij houden van de ingrediënten voor een van de twee. Was het naar genoegen? Volmondig ja!
m N.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Een avond uit, van begin tot eind. Uitstekende gerechten (verfijnd, krachtig, puur, verrassend), uitstekende gastvrijheid, schitterende presentatie. Een sterrenrestaurant zoals je mag verwachten. Stevig aan de prijs, maar de gerechten en presentatie compenserend dat volledig, waardoor prijs kwaliteit in orde is.
Wat mij betreft een echte aanrader!
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
De drie gerechten aanbieding met 3 chefbites waren lekker en verfijnd van smaak. Ook de lekkernijen bij de koffie waren ook lekker. Heel vriendelijk & gastvrij. Een aanrader!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Via een actie (van de Heerlijk) hier gereserveerd. Dit restaurant is volgens mij altijd vol. Zo ook deze donderdagavond.

Wat een feest om hier te eten! Alles klopt. Vriendelijke, attente en kundige bediening. Rustige, wat informele sfeer. En het eten is top!

We hadden een bij de actie horend 3 gangen menu. Uitgebreid met kaas. Bijpassende wijnen. Ik ga alle amuzes en gerechten niet opnoemen. Ga er gewoon maar s eten! Alles is - zoals de masterchef koks zeggen - 'packed full of flavor'. Wij hadden een geweldige avond en komen graag nog eens terug.
Mindel B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Het pareltje van Capelle noemen wij het Perceel altijd. Heerlijk eten, werkelijk prachtig opgemaakte borden, attente en vriendelijke bediening die er alles aan doet om jouw avond super speciaal te maken.
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Dit is en blijft een van mijn favorite restaurants. Deze keer wat extra aandacht voor de kaas. Het boek van de somelier/ fromager hadden we besteld en meegenomen. Het plankje met nederlandse kazen was geweldig. Voor de rest weet het perceel elke keer zichzelf weer te overtreffen. Verrassende smaakcombinatie opgediend in kunststukjes van gerechten. De vriendelijke bediening maakt een bezoek tot een waar feest. Je voelt je in een soort huiskamer zitten met uitzicht op een oud stukje Capelle. Ik zou bijna vergeten de geweldige wijen die er bij geschonken worden en ook de aandacht die er is voor de niet wijndrinkers. Een geweldig assortiment met vruchtendranken met bijbehorend verhaal. Voor de smulpaap een restaurant wat op je lijstje moet staan
Sipke B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Al sinds langere tijd bezoeken wij dit restaurant. En toegegeven, wij zijn verwend. Soms ontstaat daarbij de gedachte dat wij niet snel te verrassen zijn. Foutje; Jos en Bas in de keuken en Sharon en Maarten voor de gasten weten ons elke keer weer te verbazen. Pure verwennerij. Kortom, SUPER. Waarvan akte.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijke gerechten, heerlijke bijpassende wijnen en ontzettend leuke bediening. Een hele fijne ervaring op een doordeweekse avond. Meer dan genoeg gegeten en zeker ook gedronken. Mooi decor, met helaas de tafeltjes iets te dicht op elkaar. Misschien iets teveel tempo in het opdienen van de gerechten in het begin, maar ik hou van lang en rustig tafelen. Zeker een aanrader!
steranijs .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
De eerste keer, na een tip, gaan eten bij Het Perceel (zonder kortingsbon of wat dan ook). Wat een feest. Alles klopte. Vriendelijke jonge mensen, goede sfeer, fijn terras waar we de hele avond konden blijven zitten. Maar het allerbelangrijkste is dat men kennis van zaken heeft. Prachtige gerechten, smaak in balans en mooi gepresenteerd. Bij ieder gerecht prima passende wijnen. Hier wordt met liefde voor het vak gekookt en dat kun je proeven. Chapeau!
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Een bijzondere ervaring. Heb daar geluncht. Vond de eerste amuses niet bijzonder en wat gezocht, maar de 3 lunch gangen waren absoluut top. Bediening relaxed en niet overdreven.
José D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
In verband met een heerlijk aanbieding en door een tip van een collega een keertje gaan lunchen bij Perceel!
In een woord: fantastisch. Wat een lokatie, wat een service en wat een lekker eten en wijn. We konden gelukkig buiten zitten en nog in de schaduw. Na de heerlijke verrassende amuses gekozen voor een voorgerecht, een hoofdgerecht, kaas en een toetje. Heel relaxed, maar met duidelijk plezier en kennis van zaken werden de zaken opgediend. Alles bijzonder, speciaal en erg lekker. Wij gaan binnenkort opnieuw!
Caroline C.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijk gegeten in het kader van HEERLIJK. In het zonnetje, buiten de wind op het geweldige terras aan het water.
Het voorgeschotelde menu was verrukkelijk en waanzinnig mooi kunstzinnig opgediend. Heel fleurig met veel bloemen en/of delen ervan. Een lust voor het oog en vooral voor de smaakpapillen.
Wat is dit toch een fantastisch restaurant. En de bediening laat ook al niets te wensen over. Dit restaurant is rijp voor een tweede ster m.i. Chapeau en dank voor een geweldige middag!
Ralf V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Voor de tweede keer bij Perceel gegeten, ditmaal met zes personen. Het was onverwachts zo mooi weer dat we de hele avond heerlijk buiten hebben kunnen zitten. Voor leden uit ons gezelschap die het toch nog koud kregen, werden attent dekentjes aangeboden. Het eten was vorige keer al zeer smakelijk; deze keer vonden wij het niveau nog hoger. Na een serie amuses van een zeer hoog niveau volgden een aantal heerlijke gangen waaronder dorade, forel en een toetje gebaseerd op aardbei. De bediening was attent, adequaat en ze hadden kennis van de producten. Hopelijk zijn we snel weer in de gelegenheid om hier te gaan dineren.
lay123 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Dit restaurant zou je niet verwachten op deze plek, wij hebben er 45 min. voor moeten rijden maar dat was het zeker waard. De kaart bied weinig variatie mogelijkheden, vast menu 4, 5 of 6 gangen maar wat geserveerd wordt is van uitstekende kwaliteit met een bijzonder fraaie opmaak. Wij kozen het 4 gangen menu met als extra toevoeging kaas (€ 14,50) en een oester vooraf, daarnaast nog mooie amuses maakt het geheel avond vullend. Wij dronken een fraaie Rully en een Pomerol Clos Rene, beide heerlijke wijnen. Leuke spontane bediening een jong bedrijf waar hard wordt gewerkt.
H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Prettige ambiance
Verfijnde keuken Super smaakcombinaties tot in de kleinste details De opmaak van de borden is een lust voor het oog. Mooie wijnkaart
Hartelijke zeer correcte bediening door de gastvrouwen -heren.