Restaurant Perceel

Dorpsstraat 3 2902 BC Capelle aan Den IJssel Nederland Kaart
31-102271922

Over het restaurant Restaurant Perceel

Proef het talent

Talenten Jos Grootscholten en Sharon Tettero brengen internationale ervaring en smaak naar de dijk aan de idyllische IJssel. Het koppel mengt buitenlandse invloeden met zelfgekweekte eetbare bloemen en kruiden. De liefde voor het vak straalt er van af.

Meer informatie over restaurant Restaurant Perceel

9,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Perceel

Masja D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
Bij binnenkomst meteen heel hartelijk ontvangen! Het interieur was net vernieuwd en zag er heel smaakvol uit! Onze complimenten! De bediening was goed op elkaar ingespeeld en liet niets te wensen over! Het eten was grandioos en elk gerecht zag er uit als kleine kunstwerkjes!
Wij hebben genoten!
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Was weer fantastisch. Geweldige ontvangst, ontspannen sfeer en goede oplettenheid. Gerechten waren uitzonderlijk qua smaak componenten en worden op een zeer mooie wijze opgediend. Is en blijft een van de top restaurants in de omgeving van Rotterdam. Vooral in de persoonlijke aandacht onderscheiden ze zich. En bijna vergeten de lekkere wijnen en kazen.
Iwan V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Genoten van een voortreffelijk 5 gangen diner, inclusief passende wijnen, amuses en afsluitend koffie/thee met friandises.
We werden gastvrij ontvangen in het oude sfeervolle raadhuis. Alle gerechten waren super op smaak en verraste ons op een zeer positieve manier! Zeer vriendelijke en attente bediening, die de gerechten en wijnen prima begeleide en goede uitleg gaf. Voor ons had het tempo op sommige momenten wel iets langzamer mogen zijn, maar al met al was het een TOP avond!
André T.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Iedere keer weer is het eten hier fantastisch. De vier gangen lunch, 4 amuses & chefbites waren heel lekker en verfijnd. Vooral de runder tartaar, de signature dishes van de chef was erg lekker. Bediening was voorkomend professioneel en tegelijkertijd ook heel vriendelijk/gastvrij. Sfeer was goed. Echt top, een aanrader!
Ralf V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Voor de lunch bij restaurant Perceel geweest. Was voor ons een nieuwe ervaring, normaal gaan we altijd voor het diner.
Het was niet heel druk op een doordeweekse woensdag. Het eten, de wijn en het personeel waren allemaal ongekend goed. Weer even sparen en dan gaan wij graag weer terug naar Perceel.
Bonnârd D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Top. Gewoon top. Nou, eigenlijk niet 'gewoon' top, want er wordt hard voor gewerkt. En met succes! Vanaf binnenkomst tot en met uitgeleide door de chef klopt alles. Het eten is subliem tongstrelend met een geweldig mooie originele presentatie. Een zeer vriendelijke en adequate brigade die in ons geval geen steek liet vallen. Wij konden geen dissonant ontdekken. Wat een aanrader dit restaurant. Michelin; kom maar door met die 2e ster....
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
We proberen altijd eens per jaar bij Perceel te eten. Zo'n klein & knus restaurant. Hierdoor voelt het alsof de service persoonlijk is. De gerechten zijn heerlijk, wij gaan altijd voor een groot menu. Bijpassende wijnen zijn ook top, zelf de wijn zonder alcohol is heerlijk! De gastvrouw Sharon is ontzettend lief en geeft je het gevoel alsof je thuiskomt. Ik heb in de Lekker2018 gelezen dat ze horen bij de grootste stijgers in de top100. Helemaal terecht!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Toen we binnen kwamen had het personeel het te druk, we mochten zelf een tafel uitzoeken en werden een tijdje aan ons lot overgelaten. Toen kregen we drie lekkere amuses, maar moesten wel zelf om iets te drinken vragen. Na deze wat lastige start hebben we heerlijk vijf gangen lang gegeten en was de bediening perfect!! Een heerlijke huiswijn erbij, top. Dit was de derde maal en zeker niet de laatste.
Alfred L.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Vanavond een sensatie voor het oog en smaak ondergaan. Elk gerecht is een schilderij met smaak explosie, zo mooi. Correcte vriendelijke bediening met oog voor detail. Echt een aanrader en waar voor je geld. Komen zeker terug!
Sam-1989 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gisteravond hier gegeten! De ervaring was van begin tot het einde top! De bediening is zeer correct, vlot en gezellig. We hadden een goede tafel met veel privacy. Het eten was hoog op smaak en elke gang was opnieuw geweldig. Extra compliment voor de sommelier. De wijnen passen perfect bij het eten en de signaturedish van de chef is een van de lekkerste dingen die ik ooit op heb! Wij komen hier zeker terug!
Joh V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Wat een feest, professionele bediening en daarnaast ook nog spontaan en enthousiast ! De keuken doet de rest, originele gerechten met mooie. Verse producten. Snel gaan want hier komt binnenkort een ster bij!
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijke lunch gehad en eindelijk een keer deze helemaal op het mooie terras aan het water kunnen nuttigen. Besloten de 8 gangen te nemen met op verzoek van onze kant te begeleiden met allemaal rode wijnen ( de sommelier weet inmiddels onze smaak). Van alle gerechten zeiden wij: Wat een smaken, allemaal zo doordacht en goede afstemming met een heerlijk zuurtje. Na 6 gangen,
ZALM gerookt | asperge | hollandaise | passievrucht | kruiden
KREEFT | gefermenteerde koolrabi | bulgur | granaatappel | dragon
TARTAAR rund | cornichons | ui | quinoa | kimchee
EI 62C° | langoustine | asperge | mosterd | granen | wit bier
ROODBAARS | prei | buikspek | daslook | aardappel
ENTRECOTE | kaantjes | stroganoff | peterselie
besloten om af te zien van kaas en dessert want we waren voldaan en dat was geen probleem. Fijne en spontane bediening door iedereen die daar werkt. Wij verheugen ons nu al op een volgende keer.
erik .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Een doordeweekse zakelijke lunch is goed bevallen, heerlijk lunchmenu, amuses prima en relaxte sfeer, 3 uur gezeten en met zijn vieren goed kunnen bijpraten. Aanrader om goed te kunnen lunchen, prijs alles bij elkaar is niet gering maar kwaliteit is top.
Birgitta J.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Top, top, top ! Wat het team van Perceel elke keer weer neerzet kun je niet anders omschrijven. Sharon en Maarten voor en Jos met zijn team in de keuken, ze hebben alles piekfijn in orde. Ook de jonge mensen in de bediening en de keuken verdienen een compliment ! Zeer correct en professioneel vervullen zij hun taken met een vrolijke noot en leuke aandacht voor elke gast. Wat op tafel komt behoeft geen verdere toelichting: alles is top. We blijven hier maar terugkomen.
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Een heel fijn en gezellig restaurant. Goede service. We zaten lekker bij de open haard. Het eten wordt heel mooi opgediend. Vanuit het restaurant kan je enigszins de mensen in de keuken bezig zien. Altijd leuk wat mij betreft. Mooi gerestaureerd pand. We komen hier graag.
KNed .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Voor het eerst gegeten bij dit restaurant. Erg gezellig sfeer, goede en erg aardige bediening. Voortreffelijk 5 gangen menu. De gerechten zijn werkelijk perfect. Heerlijke wijnen, het was top!
Daaf / Dick S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Ongedwongen sfeer, uitstekende bediening met kennis van zaken. Maar het zijn bovenal de mannen in keuken: ze beroerden wat op de schotels terecht kwam als eersten. En dat deden ze zeker niet beroerd - een understatement. Uit de bijzondere, maar eenvoudige presentatie spreekt liefde voor het vak en voor de gast is toch ook hun kennis van smaken het belangrijkste. En die hebben ze! Alles was perfect. Nou ja, we zouden varkenswang krijgen en het werd hertenbiefstuk. En alles werd begeleid met uitstekend passende wijnen voor de een, en voor de 'alcoholvrije' andere eter waren prima passende, smakende sappen. En de kaas? Hou er ruimte voor. Tot slot: er werd uitstekend rekening gehouden met het suikervrij houden van de ingrediënten voor een van de twee. Was het naar genoegen? Volmondig ja!
m N.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Een avond uit, van begin tot eind. Uitstekende gerechten (verfijnd, krachtig, puur, verrassend), uitstekende gastvrijheid, schitterende presentatie. Een sterrenrestaurant zoals je mag verwachten. Stevig aan de prijs, maar de gerechten en presentatie compenserend dat volledig, waardoor prijs kwaliteit in orde is.
Wat mij betreft een echte aanrader!
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
De drie gerechten aanbieding met 3 chefbites waren lekker en verfijnd van smaak. Ook de lekkernijen bij de koffie waren ook lekker. Heel vriendelijk & gastvrij. Een aanrader!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Via een actie (van de Heerlijk) hier gereserveerd. Dit restaurant is volgens mij altijd vol. Zo ook deze donderdagavond.

Wat een feest om hier te eten! Alles klopt. Vriendelijke, attente en kundige bediening. Rustige, wat informele sfeer. En het eten is top!

We hadden een bij de actie horend 3 gangen menu. Uitgebreid met kaas. Bijpassende wijnen. Ik ga alle amuzes en gerechten niet opnoemen. Ga er gewoon maar s eten! Alles is - zoals de masterchef koks zeggen - 'packed full of flavor'. Wij hadden een geweldige avond en komen graag nog eens terug.