Over het restaurant Restaurant Pearl

Meat and discover!

Ontdek en geniet van de ingrediënten die met aandacht in hun puurste vorm worden gepresenteerd. Proef de lokale vlees-producten uit het Westland; zorgvuldig geselecteerd in samenwerking met Piet van den Berg (Nice to Meat). Geniet onder andere van premium cuts en
‘vergeten stukken’ en de beste burgers van de Hollandse MRIJ-koeien. Met een herkenbaar concept, hoge kwaliteit producten, life-cooking in het restaurant en persoonlijk aandacht aan tafel, is restaurant Pearl de parel van de stad! De gerechten worden geserveerd met lokaal bier, spannende cocktails en keuze uit een met aandacht gecreëerde wijnlijst. Executive Chef Frank en zijn team nemen jou graag mee in een informele ambiance vol verhalen, gastvrije bediening en passie. Het nieuwe Pearl, waarvan het interieur geinspireerd is op het meesterwerk van Johannes Vermeer (Meisje met de parel), is dé ontmoetingsplek voor iedereen die van goed, eerlijk en lekkȃh eten houdt!

Restaurant Pearl, in Hilton The Hague, ligt in het centrum van de stad en beschikt over een ondergrondse parkeergarage. Reist u met het openbaar vervoer via Den Haag Centraal, neem dan bus 24 (richting Kijkduin) en stap uit bij halte Mauritskade.

Halve fles mineraalwater

Diner: 18.00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Pearl

Ann R.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Zeer attente en vriendelijke bediening. Mooi interieur, gezellig.
En onze gerechten waren sober maar heerlijk. Vlees was super.
Christiaan S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Afgelopen maandag voor de tweede keer bij Restaurant Pearl gegeten. Bediening is uitmuntend, vriendelijk en verstand van de producten. Net zoals mijn eerste bezoek kwamen ze nu ook aan tafel met de keuze uit het verschillende vlees en messen, hierbij een duidelijke uitleg! Bij onze 3 gangen menu hadden we een heerlijke Argentijnse Malbec, genieten! Beide enorm genoten van de flat iron, echt heerlijk! De Canadese jongeman kwam uiteindelijk met de Sundae trolly, een goede en mooie afsluiter van onze avond. Voor een gezellige avond en goed eten moet je hier zeker zijn, erg centraal binnen Den Haag!
Dave W.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Gisteren voor de viering van ons 2 jarige huwelijk bij de Pearl gaan eten. Super vriendelijke ontvangst met uitleg over het restaurant en je krijgt ook meteen wat om te proeven. Goed begin. Hierna kregen we een andere vriendelijke meneer aan tafel voor het opnemen van de drankjes en het eten. Als voorgerecht hebben we een plankje met diverse lekkernijen genomen. Super lekker. Echt een aanrader. Als hoofdgerecht nam ik de ladysteak en mijn echtgenoot de flat iron. De flat iron was echt super mals. Heerlijk. De ladysteak was echter flink taai. Deze ging dan ook terug naar keuken. Binnen enkele minuten werd er een nieuwe gebracht. Deze bleek echter niet medium te zijn, maar medium rare. Ook deze ging weer terug. Gek genoeg werd ineens de bediening overgenomen door een zeer behulpzame dame. De kok kwam zelf mijn steak brengen met excuses. En we kregen als tegemoetkoming 2 glazen wijn. Deze keer was de steak erg lekker en mals! Heerlijk gegeten, maar verliep dus wat rommelig..
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Onprofessionele bediening, een uur wachten wachten op een paar porties verse oesters en kant-en-klare halve kreeft, geen excuses, geen 'we brengen even een broodje alvast want u zit al meer dan een half uur te wachten', wel heel upselling nieuwe flessen wijn brengen voor het gezelschap, gelet op de hoeveelheid gasten bijna te veel bediening, maar amper effectief... hoe krijg je het voor elkaar?
Noah Wasim S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Goede punten:
-Mooie locatie en gelegen in een mooi hotel
-Kwaliteit van vlees is goed
-Makkelijk bereikbaar
-Lekker desserts

Slechte punten:
-Lang niet de service voor een restaurant welk gelegen ligt in een 5-sterren hotel
-Lange wachttijden en slechte coördinatie
-Bestek slecht geleverd of op tafel gegooid, indien met een groep mensen
-Eten wordt in kleine boorden geleverd, zonder lepel/vork erin welk gedeeld moet worden met iedereen
-Prijzen aan de hoge kant, net als elk ander 5-sterren restaurant
-Weinig keus aan extra's

Gelegenheid:
Zakelijk dinner (43 personen)
Jan A.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Heeeel fduur en eten wat ons niet aan stond
Branka G.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Prima restaurant, goede kaart met kwaliteitsproducten. Extra touch, het kiezen van je eigen steak knife. Ook het dessert de sundae tafel, kiezen van de toppings aan tafel is erg leuke extra. We wonen in de buurt en zullen vaker hier naar toe gaan.
Anne H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Een heerlijk avond gehad bij Pearl. Genoten van de ruime keuze van gerechten van de kaart. Keurige bedieningen (nemen ruim de tijd voor je) én Kathleen, Jamie, Eoin en Daniël complimenten. Kortom: zeker een aanrader en tot snel!
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Mooi eigentijds restaurant met uitstekende bediening en prima gerechten. De biefstuk Bavette is van harte aanbevolen! Voor een optimale restaurantbeleving moet je pas na 19.30 uur aanschuiven want daarvóór is het erg rustig.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten bij restaurant Pearl in Hilton The Hague! wat hebben ze er een verrassend concept neergezet! We kregen een leuke tafel aan het raam met uitzicht op de nieuwe aanlegsteiger van de rondvaartbootjes! nice! en werden heel vriendelijk ontvangen. valt niet mee om je in deze tijd extra te onderscheiden maar dat is ze in Pearl hel goed gelukt! we begonnen met een verzameling van charcuterie & Bites met mooi rookvlees, Duke of Berkshire buikspek en een mooie paté van het huis heerlijk en aan te bevelen! Leuk is dat de charmante bediening langs komt met een mooie plank met mooie stukken bijzonder rund zowel 'vergeten delen' als zgn 'Premium cuts'. ik koos voor de Bavette van Australian Angus begeleid door mooie gegilde groenten en mooie verse salade! een aanrader! Als afsluiting de Sundae Ice Cream aan tafel bereid! wat een leuk idee om heerlijk vanilleroomijs aan tafel te voorzien van zelf uit te kiezen toppics. Kortom naast heerlijk eten ook een heel leuke belevenis!! dank voor de heerlijke zomeravond!!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Met 4 gezins-familieleden opnieuw bij Pearl gegeten. Vorige bezoek was een half jaartje geleden en dat beviel prima, mooie menutjes, met ruime en aantrekkelijke menukaart in gewoon Nederlands en inrichting met o.a. fraaie comfortabele stoelen. Helaas, bij binnenkomst bleek er afgelopen maanden kennelijk een switch te zijn gemaakt naar meer internationaal c.q. hotel-zaken/bezoekers van het restaurant. Menu/kaart niet alleen sterk ingeperkt en flink in prijzen gestegen, maar was ook alleen in de engelse taal beschikbaar, een veeg voorteken. Gelukkig bleek onze bedienster dezelfde vriendelijke en attente vrouw als eind vorig jaar. En ook de wijn, een prijzige maar mooie Chardonnay beviel ons goed. Helaas vonden we de 4 verschillende hoofdmenu´s karig qua aankleding , geen groente of sla erbij, dat moest zo bleek apart erbij besteld worden en beslist duur tov het gebodene. Voor een 4 personen gezinsetentje is Pearl door hun switch richting zakenlui en internat. toeristen voor ons helaas afgevallen.
Marjan T.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We hadden ons verheugd op de ons bekende formule van fine dining met bijpassend wijnarrangement. Al snel na aankomst kregen we te horen dat er heel wat gewijzigd is.
Alhoewel we prima gegeten hebben vonden we t totaal concept teleurstellend.
Juist de formule van fine dining met gerechten van zeer goede kwaliteit had ons meermaal bij restaurant Pearl doen terugkomen.
Voor de huisige kaart komen wij niet meer terug.
De bediening verdiend net als eerder wel een groot compliment. Ze zijn klantgericht , netjes, positief en vriendelijk en vooral ook zeer service gericht.
Conclusie; restaurant Pearl staat door deze wijziging in concept helaas niet langer op ons voorkeurslijst.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
In een aantal gevallen getwijfeld tussen teleurstellend en redelijk in de score. Uiteindelijk gaf de wijze waarop de gemaakte 'fouten' werden goedgemaakt de doorslag naar redelijk. Ben echter wel van mening dat in een restaurant zoals Pearl meer aandacht moet/mag zijn voor dit soort onvolkomenheden. Tenslotte is de locatie mooi, de ambiance prettig en het personeel uitermate vriendelijk. Daarnaast laten andere recensies dat het ook anders kan. Besteld werden carpaccio en steak tartaar als voorgerecht en Angus burger en steak frites als hoofdgerecht. Als de steak tartaar ruim een kwartier op de bar staat terwijl de carpaccio wordt bereid vraag ik mij af of dit de wijze is om met een gerecht bereid met rauw vlees mag worden omgegaan. Beide gerechten smaakten overigens lekker. Flatbread besteld met smeersels. Dit werd op tafel gezet echter zonder lepel of mesje en bordje. Werd op verzoek snel gecorrigeerd. Vervolgens kregen wij de mededeling dat er geen frites was omdat de Frietboetiek nog niet had geleverd. Of wij er problemen mee hadden dat het Hasselback aardappels werden. Geen probleem, kan gebeuren denk je dan. Hoofdgerechten worden geserveerd de Angus burger blijkt prima te zijn echter de steak is niet medium zoals verzocht doch well done. Na excuses van de manager en later de kok werd ook dit rechtgetrokken. De steak die daarna werd gebracht was erg smaakvol en de vers gemaakte bearnaise saus maakte het gerecht af. Echter als het vlees meegenomen wordt zouden ook de Hasselback aardappels meegenomen moeten worden want die koelen vanzelfsprekend af tijdens het wachten. De klap op de vuurpijl moest echter nog komen. Wij zaten goed en wel aan de Hasselbacks en zagen uit onze ooghoeken dat er op de tafel naast ons, jawel......een grote puntzak frites werd neergezet. Hier toch even om opheldering gevraagd. Wat bleek, deze frites was voorbesteld?! Enigszins verbaasd maar geen zin in verdere discussie het maar zo gelaten. Men besefte uiteraard wel dat niet alles was gelopen zoals had gemoeten en erkende dit ook ruiterlijk. Als tegemoetkoming werd keurig e.e.a. in mindering gebracht op de rekening en hier was men absoluut niet kinderachtig in. Door de prima wijze waarop men met het probleem omging en het feit dat de gerechten die we kregen uiteindelijk smaakvol waren komen we zeker terug voor een herkansing.
Romy N.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Ik heb hier in februari gegeten. Het restaurant was toen net opnieuw geopend. Een leuke moderne en rustige sfeer. Leuke binnenkomst langs de open keuken met een klein aperative. Daarna doorverwezen naar onze tafel waar een deskundige bediening ons hielp. Eten was perfect bereid en kwam met kleine tussenpauzes naar de tafel. Met een live cooking van ons dessert was de sundae een perfecte afsluiting van een top avond.
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Knap is dat zeg. Iets wat ik in theorie niet zo lekker vind, in dit geval een brownie van voor mij veel te pure chocolade, in de praktijk zo bereiden dat ik smul. 'Pearl' biedt een verfijnde keuken, met gerechtjes zoals je zo op BBC Masterchef The Professionals ziet, plaatjes voor het oog, zaligheidjes voor de tong (ja, vanwege de porties verval ik automatisch in verkleinwoorden). Het 3-gangen verrassingsmenu (€35) bood onder meer ook heerlijke zeebaars, gemarineerd (?) in een intens smakende wortel-olie. Gul broodbeleid, aangename sfeer, vlot tempo. Aardige bediening, zij het niet altijd met de gewenste kennis. Nee, witte Bourgogne per glas hebben we niet, krijg ik te horen, en wat is het eerste wat ik op het lijstje zie? Een glas Chablis. Bovendien komt de organisatie ietwat chaotisch over, de serveersters staan elkaar voortdurend achter de computer te verdringen, maar onze elektronische reservering konden ze nergens terugvinden. Maar 'Pearl' is een parel voor Den Haag.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
top avondje personeel professioneel , soepel en snel. Kwaliteit eten ( verrassings menu ) perfect - wijnkeus subliem. Entourage lekker gemakkelijk maar met style.
Met 6 man gegeten voor echt goede prijs . ( 55 euro p/p ) Echt een aanrader - menig klasse restaurant kan hier voorbeeld aan nemen
Martine A.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Lang geleden dat ik zo teleurstellend at. Een verrassingslunchmenu, twee gangen voor 28 euro. Geen amuse, het voorgerecht was volgens mijn moeder van het bord te niezen: klein beetje quinoa, halve groene asperge, 5 stukjes gele biet en 5 halve paarse radijsjes. Het leek alsof de kok het hoofdbestanddeel was vergeten en alleen de garnering opdiende. Na een uur kwam het hoofdgerecht, mooi stukje kabeljauw, die echt prima was. Daarbij zat echter de meest smakeloze pasta die ik in jaren at. Het leek of het rode sausje uit een potje kwam en dan ook nog uit een slecht potje. Volgens mij is 2x 28 euro in totaal 56 euro en geen 57. Jammer jammer jammer. Prachtige omgeving en dan zo koken.
Sharon C.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Mooie restaurant en zeer goede bediening!
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Professioneel personeel beleefd zoals verwacht. De gerechten worden mooi geserveerd. De hoeveelheden zijn aan de magere kant.
iensstraat S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Mijn vrouw en ik hebben goed gegeten in restaurant Pearle, waren al twee keer geweest . Het is een restaurant dat je na een paar weken denkt, zullen we weer bij Pearle gaan eten