Over het restaurant Restaurant Pearl

Meat and discover!

Ontdek en geniet van de ingrediënten die met aandacht in hun puurste vorm worden gepresenteerd. Proef de lokale vlees-producten uit het Westland; zorgvuldig geselecteerd in samenwerking met Piet van den Berg (Nice to Meat). Geniet onder andere van premium cuts en
‘vergeten stukken’ en de beste burgers van de Hollandse MRIJ-koeien. Met een herkenbaar concept, hoge kwaliteit producten, life-cooking in het restaurant en persoonlijk aandacht aan tafel, is restaurant Pearl de parel van de stad! De gerechten worden geserveerd met lokaal bier, spannende cocktails en keuze uit een met aandacht gecreëerde wijnlijst. Executive Chef Frank en zijn team nemen jou graag mee in een informele ambiance vol verhalen, gastvrije bediening en passie. Het nieuwe Pearl, waarvan het interieur geinspireerd is op het meesterwerk van Johannes Vermeer (Meisje met de parel), is dé ontmoetingsplek voor iedereen die van goed, eerlijk en lekkȃh eten houdt!

Restaurant Pearl, in Hilton The Hague, ligt in het centrum van de stad en beschikt over een ondergrondse parkeergarage. Reist u met het openbaar vervoer via Den Haag Centraal, neem dan bus 24 (richting Kijkduin) en stap uit bij halte Mauritskade.

Halve fles mineraalwater

Zaterdag en zondag 08:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Pearl

Jos V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Mooi eigentijds restaurant met uitstekende bediening en prima gerechten. De biefstuk Bavette is van harte aanbevolen! Voor een optimale restaurantbeleving moet je pas na 19.30 uur aanschuiven want daarvóór is het erg rustig.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten bij restaurant Pearl in Hilton The Hague! wat hebben ze er een verrassend concept neergezet! We kregen een leuke tafel aan het raam met uitzicht op de nieuwe aanlegsteiger van de rondvaartbootjes! nice! en werden heel vriendelijk ontvangen. valt niet mee om je in deze tijd extra te onderscheiden maar dat is ze in Pearl hel goed gelukt! we begonnen met een verzameling van charcuterie & Bites met mooi rookvlees, Duke of Berkshire buikspek en een mooie paté van het huis heerlijk en aan te bevelen! Leuk is dat de charmante bediening langs komt met een mooie plank met mooie stukken bijzonder rund zowel 'vergeten delen' als zgn 'Premium cuts'. ik koos voor de Bavette van Australian Angus begeleid door mooie gegilde groenten en mooie verse salade! een aanrader! Als afsluiting de Sundae Ice Cream aan tafel bereid! wat een leuk idee om heerlijk vanilleroomijs aan tafel te voorzien van zelf uit te kiezen toppics. Kortom naast heerlijk eten ook een heel leuke belevenis!! dank voor de heerlijke zomeravond!!
Marjan T.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We hadden ons verheugd op de ons bekende formule van fine dining met bijpassend wijnarrangement. Al snel na aankomst kregen we te horen dat er heel wat gewijzigd is.
Alhoewel we prima gegeten hebben vonden we t totaal concept teleurstellend.
Juist de formule van fine dining met gerechten van zeer goede kwaliteit had ons meermaal bij restaurant Pearl doen terugkomen.
Voor de huisige kaart komen wij niet meer terug.
De bediening verdiend net als eerder wel een groot compliment. Ze zijn klantgericht , netjes, positief en vriendelijk en vooral ook zeer service gericht.
Conclusie; restaurant Pearl staat door deze wijziging in concept helaas niet langer op ons voorkeurslijst.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
In een aantal gevallen getwijfeld tussen teleurstellend en redelijk in de score. Uiteindelijk gaf de wijze waarop de gemaakte 'fouten' werden goedgemaakt de doorslag naar redelijk. Ben echter wel van mening dat in een restaurant zoals Pearl meer aandacht moet/mag zijn voor dit soort onvolkomenheden. Tenslotte is de locatie mooi, de ambiance prettig en het personeel uitermate vriendelijk. Daarnaast laten andere recensies dat het ook anders kan. Besteld werden carpaccio en steak tartaar als voorgerecht en Angus burger en steak frites als hoofdgerecht. Als de steak tartaar ruim een kwartier op de bar staat terwijl de carpaccio wordt bereid vraag ik mij af of dit de wijze is om met een gerecht bereid met rauw vlees mag worden omgegaan. Beide gerechten smaakten overigens lekker. Flatbread besteld met smeersels. Dit werd op tafel gezet echter zonder lepel of mesje en bordje. Werd op verzoek snel gecorrigeerd. Vervolgens kregen wij de mededeling dat er geen frites was omdat de Frietboetiek nog niet had geleverd. Of wij er problemen mee hadden dat het Hasselback aardappels werden. Geen probleem, kan gebeuren denk je dan. Hoofdgerechten worden geserveerd de Angus burger blijkt prima te zijn echter de steak is niet medium zoals verzocht doch well done. Na excuses van de manager en later de kok werd ook dit rechtgetrokken. De steak die daarna werd gebracht was erg smaakvol en de vers gemaakte bearnaise saus maakte het gerecht af. Echter als het vlees meegenomen wordt zouden ook de Hasselback aardappels meegenomen moeten worden want die koelen vanzelfsprekend af tijdens het wachten. De klap op de vuurpijl moest echter nog komen. Wij zaten goed en wel aan de Hasselbacks en zagen uit onze ooghoeken dat er op de tafel naast ons, jawel......een grote puntzak frites werd neergezet. Hier toch even om opheldering gevraagd. Wat bleek, deze frites was voorbesteld?! Enigszins verbaasd maar geen zin in verdere discussie het maar zo gelaten. Men besefte uiteraard wel dat niet alles was gelopen zoals had gemoeten en erkende dit ook ruiterlijk. Als tegemoetkoming werd keurig e.e.a. in mindering gebracht op de rekening en hier was men absoluut niet kinderachtig in. Door de prima wijze waarop men met het probleem omging en het feit dat de gerechten die we kregen uiteindelijk smaakvol waren komen we zeker terug voor een herkansing.
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Knap is dat zeg. Iets wat ik in theorie niet zo lekker vind, in dit geval een brownie van voor mij veel te pure chocolade, in de praktijk zo bereiden dat ik smul. 'Pearl' biedt een verfijnde keuken, met gerechtjes zoals je zo op BBC Masterchef The Professionals ziet, plaatjes voor het oog, zaligheidjes voor de tong (ja, vanwege de porties verval ik automatisch in verkleinwoorden). Het 3-gangen verrassingsmenu (€35) bood onder meer ook heerlijke zeebaars, gemarineerd (?) in een intens smakende wortel-olie. Gul broodbeleid, aangename sfeer, vlot tempo. Aardige bediening, zij het niet altijd met de gewenste kennis. Nee, witte Bourgogne per glas hebben we niet, krijg ik te horen, en wat is het eerste wat ik op het lijstje zie? Een glas Chablis. Bovendien komt de organisatie ietwat chaotisch over, de serveersters staan elkaar voortdurend achter de computer te verdringen, maar onze elektronische reservering konden ze nergens terugvinden. Maar 'Pearl' is een parel voor Den Haag.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
top avondje personeel professioneel , soepel en snel. Kwaliteit eten ( verrassings menu ) perfect - wijnkeus subliem. Entourage lekker gemakkelijk maar met style.
Met 6 man gegeten voor echt goede prijs . ( 55 euro p/p ) Echt een aanrader - menig klasse restaurant kan hier voorbeeld aan nemen
martine A.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Lang geleden dat ik zo teleurstellend at. Een verrassingslunchmenu, twee gangen voor 28 euro. Geen amuse, het voorgerecht was volgens mijn moeder van het bord te niezen: klein beetje quinoa, halve groene asperge, 5 stukjes gele biet en 5 halve paarse radijsjes. Het leek alsof de kok het hoofdbestanddeel was vergeten en alleen de garnering opdiende. Na een uur kwam het hoofdgerecht, mooi stukje kabeljauw, die echt prima was. Daarbij zat echter de meest smakeloze pasta die ik in jaren at. Het leek of het rode sausje uit een potje kwam en dan ook nog uit een slecht potje. Volgens mij is 2x 28 euro in totaal 56 euro en geen 57. Jammer jammer jammer. Prachtige omgeving en dan zo koken.
Sharon C.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Mooie restaurant en zeer goede bediening!
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Professioneel personeel beleefd zoals verwacht. De gerechten worden mooi geserveerd. De hoeveelheden zijn aan de magere kant.
iensstraat S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Mijn vrouw en ik hebben goed gegeten in restaurant Pearle, waren al twee keer geweest . Het is een restaurant dat je na een paar weken denkt, zullen we weer bij Pearle gaan eten
Baroos .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Gegeten met de AH actie, dus wij hebben een ander/aangepast menu gehad. Gerechten waren lekker, maar niet heel bijzonder. Vooraf zalm, daarna rund, toe chocolade dessert. Wel heerlijke wijnen erbij. Bediening heel goed. Minpuntje vond ik dat het personeel in spijkerbroek loopt, vond ik niet passen bij de entourage.
joke.hania .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Eten zag er zeer verzorgd uit en was heerlijk. Bediening zou iets alerter kunnen zijn.
Verrassend was dat het restaurant van het Hilton hotel was, de sfeer was dan ook als een hotel-restaurant.
Náhani B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Goed gegeten. Ruime keuze van wijnen en cocktails. Mooie ambiance. Het hotel-gevoel blijft wel een beetje. Maar al met al een fijn avondje uit samen.
bergans .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Aangezien het afgelopen woensdagavond vrij vol zat, moesten wij erg lang wachten -gelukkig hadden wij met ons 4 genoeg conversatie- en als compensatie kregen wij extra wijn. Voor ons werd het dus toch een prima avond uit!
Eric A.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Ontvangst vriendelijk, jassen aangenomen.Met lekkere warm broodje en amuse gestart. Voorgerecht fijn gemalen vis met dressing.Hoofdgerecht vis heel goed verzorgd haast geen graten beetgaare groenten heel goed opgemaakt zag er goed verzorgd uit. Dessert warme chocolade met pain damande.Ook heerlijk. De prijs valt reuze mee naar gelang de hoge kwaliteit van het gebodene .
Leuke en beschaafde ambiance. Eric.
georg.frerks .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Heerlijk eten met amuse, voorgerecht, hoofdgerecht en toetje en uitstekende advisering van de bijpassende wijn. Prettige bediening die niet te formeel is.
FD T.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten kwaliteit van de gerechten was goed. Ik heb wijn arrangemen genomen en het pas heel goed bij de gerechten.
Ik kom zeker weer terug..
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Wij hebben gebruik gemaakt van het AH menu. de ambiance is zeer sfeervol.
De wachttijden op apéritief en de eerste gang van het menu waren exorbitant
lang. Overigens werd dit aan het eind van de avond goedgemaakt met koffie
met mignardises van het huis.

wij kozen voor vis voor- en hoofdgerecht en hebben kennis gemaakt met de
Corvina vis, een zoutwatervis, waarvan wij het bestaan niet kenden. Dit alles
vergezeld van een heerlijke witte sauvignon uit Nieuw Zeeland, die zeer aan de
prijs was (€ 9 per glas).
Alles bijeen een goed bereid menu in een gezellige omgeving.
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad, waarin we uitstekend zijn bediend!
Met feedback werd gedurende de avond meteen iets gedaan. Het diner had een mooie opbouw en het wijnarrangement paste goed bij het eten.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
We zouden uit onszelf niet gauw in een hotelrestaurant in eigen stad gaan eten. We kwamen nu met de Albert Heijn actie hier terecht. Elk gerecht had een eigen karakter, nergens kwamen ingredienten terug. De combinaties waren creatief zonder buitennissig te worden. Het wijnarrangement was bijzonder goed gekozen, de wijnen werden uitgebreid toegelicht aan tafel. Iets te vaak werd geinformeerd of we het lekker vonden, of alles naar wens was etc. Voor 60 plus waren de porties prima, maar jongeren hadden vast graag wat meer vulling, met meer dan twee kleine aardappelkroketjes of een lepel quinoa. Zoals vaak wordt de rekening qua kosten gedomineerd door de drankjes, dus toch meer dan 100 euro voor twee inclusief korting. Maar dat was het waard.