Restaurant Paviljoen Reeuwijkse Hout

Reeuwijksehoutwal 4 2811 NW Reeuwijk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Paviljoen Reeuwijkse Hout

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Richard N.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Dit restaurant heeft een heel mooi terras en je kan er prima eten. De bediening is vlot, zelfs als het druk is. Vooral de sate reeuwijkse hout is een aanrader.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Op een regenachtige zondagmiddag in het Reeuwijkse Hout wezen lunchen met onze ouders, die allebei slecht ter been zijn en met een rollator lopen. Wij hadden van tevoren gereserveerd. Het restaurant bleek bij aankomst overvol. Bij de ontvangst stuurde de gastvrouw ons naar een hoek waar je onmogelijk met een rollator kunt komen. Zij zag dat niet als een probleem en liet ons gewoon een beetje aanmodderen. Na wat doorvragen en enig aandringen konden we gelukkig alsnog naar een tafel die wel bereikbaar was. Er werd ons niet gewezen op een plek waar we jassen kwijt konden of de rollators konden parkeren. Het personeel vond het niet nodig om de fles wijn of de fles water te openen en uit te schenken. Het eten was overigens uitstekend. Alles lekker vers en heel smakelijk. Het reeuwijkse hout is een hele populaire lunchgelegenheid. Dat is wat betreft het eten helemaal terecht. Iets meer oog voor de gasten en een beetje meer ruimte om de tafeltjes heen en het zou een toptent zijn.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
zondagmiddag aan het water, en dan ook nog vlakbij huis, wat wil een mens nog meer. prima geluncht, een heerlijk hamburger en nog lekkerder scampi's. goede frites, frisse salade en als je even wat extra saus bij de spareribs wil wordt het perfect en snel geregeld (en zonder kosten)
gewoon goed, en eerlijk eten tegen een normale prijs
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Zondagmiddag, heerlijk weer en daarom lekker op het grote terras gezeten met mooi uitzicht over de Reeuwijkse plassen. Het terras was niet geheel gevuld, en er liep erg veel bediening in de rondte. Daardoor stonden er om de haverklap twee of drie meiden te beppen in het midden aan de counter voor het lege servies goed. wij moesten een paar keer ons best doen om aandacht te krijgen, ook de tafel achter ons had hier commentaar op, jammer. Verder een heerlijke tonijnsalade gegeten, jammer dat ze geen glutenvrij brood hadden. We hebben er nog nooit het diner geprobeerd maar dat gaan we zeker ook nog eens proberen, de keuken lijkt mij zeker de moeite waard, en met mooi weer een heerlijke locatie.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
De lunch bestaande uit enerzijds ambachtelijke croquetten en anderzijds camembert salade met garnituur bestaande uit crawberry compote, verschillende sla soorten, komkommer met heerlijk brood was goed. De ambachtelijke croquetten waren goed gevuld met vlees in verhouding tot de ragout. De camembert was voldoende gesmolten om lekker te kunnen uitsmeren over het heerlijke brood. De garnituur was overdadig veel, maar dat vind je ook terug in de prijs. Dat kan ook niet anders. De bediening correct en vlot. De ambiance is plezierig. Uitzicht over plas of riet.
De tafeltjes zijn wat aan de kleine kant. Zeker als je grote borden en/of bijpassend schotels hebt.
Plezierig is dat de tafels niet wiebelen, hetgeen nog wel eens het geval is bij dit sort etablissementen.
Molly__ .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Mooie locatie aan het water. Plekje op het terras gezocht, dat er kaal uitzag. Niks op tafel - geen asbak, peper/zout, plantje...terwijl de zon toch echt vanaf 12 uur geschenen heeft en we de hele avond buiten hebben gezeten. Iets op tafel zou het gezellig maken.

De keuze op de menukaart is redelijk beperkt maar de gerechten zien er verzorgd uit en grote porties. Carpaccio dik gesneden en een flinke hap als voorgerecht. Gamba's echt top. Hoofdgerechten wederom grote porties, en erg smakelijk. Omdat we voor een dessert gingen hebben we het hoofdgerecht niet opgekregen. Desserts goede portie en goed op smaak. Koffie voor bij het dessert kwam direct, desserts 15 minuten later.
De bediening is jong maar vriendelijk en goed zichtbaar op het terras. Ze lopen interessant met oortjes en walkie talkies maar toen we vroegen wat de soep van de dag wast moest de jongeman naar binnen om het te vragen...waarom dan die oortjes? Wel erg vriendelijk en snelle service.

Prijs aan de hoge kang voor de kwaliteit. Glas witte wijn en rode wijn gedronken, allebei huiswijn. Prijs op de bon 4 euro. Na het afrekenen zagen we de flessen wijn naast de kassa staan met een bordje ernaast...3.60 per glas. Foutje, of hebben we toch niet de huiswijn gekregen?

Al met al een prima avond op een mooie locatie met prima eten en een flinke rekening, en wat kleine puntjes die van de zevens een negen zouden maken.
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We eten graag bij het Reeuwijkse Hout. Ze hebben een heerlijk terras.. maar ook binnen is het erg gezellig. Een etentje is goed te combineren met een wandeling om de plas.
Chrismartauk .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Wat ik bijzonder jammer vind is dat kleine maaltijden niet worden geserveerd. Ik kan niet veel eten, dus maak ik graag gebruik van de mogelijkheid die veel andere restaurants wèl kennen, namelijk om een halve of zgn seniorenmaaltijd te bestellen. De enige mogelijkheid is dat je in plaats van twee boterhammen met twee kroketten, één boterham met één kroket kunt bestellen waarvoor dan wel de volle prijs moet worden betaald. Zeer klantonvriendelijk en niet voor herhaling vatbaar
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Na een wandeling door de Reeuwijkse plassen daar op het terras neergestreken. We hadden trek in iets kleins en gingen voor een maaltijdsalade; of beter twee: de salade met tonijn en die met geitenkaas. Het bleken beide zeer ruim bemeten en uitstekend samengestelde salades te zijn. Die met tonijn had verse tonijn en tonijn uit blik op een zeer gevarieerde salade en de salade met warme geitenkaas was ook zeer gevarieerd met heerlijke cranberry's en appel. Ze weten daar hoe ze iets goeds moeten maken en opdienen. De bediening was goed en accuraat en het is een heerlijke plek om buiten te zitten. Met zo'n kwaliteit voor de lunchkaart gaan we ook de grote kaart een keer proberen.
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Het is druk op het terras dus we zoeken een plaatsje en rekenen op een lange tijd wachten. Maar dat zou geen straf zijn geweest op dit heerlijke terras. Verrassend snel komt een jonge dame ons vragen of we wat willen drinken. De verse muntthee en heerlijke koffie komen rap. Met vers roomboter koekje. Van de kaart nemen we een broodje tonijnsalade en een clubsandwich. Ook die komen onverwacht snel, zien er verzorgd en smakelijk uit en smaken ook zo.
De tonijnsalade geeft de indruk echt huisgemaakt te zijn met gedroogde tomaat en een lekker broodje. Mijn clubsandwich is drie laags boterhammen, vers uitgebakken spek, gerookte kip (plakjes vleeswaar) tomaat, ham, kaas komkommer en mayonaise. Afgemaakt met een handje chips. Tussentijds wordt keurig gevraagd of alles naar wens is. Het bewijs dat jonge bediening met gevoel voor service uitstekend kan werken. Knap hoor in al die drukte! Na nog een rondje koffie en thee rekenen we 30€ af. Netjes in vehouding tot de kwaliteit van de kaart, het terras en de service.
Nancy A.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Het restaurant binnen is oud. Mag wel eens gepimpt worden. Buiten op het terras kan je heerlijk zitten met uitzicht op de Reeuwijkse Plassen.
Eten is qua prijs, kwaliteit verhouding prima. De eendjes op het terras laten t zich ook smaken :-)
Hetty S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
We aten vandaag 2 saté en 1x spareribs, met sla en patat. Het vlees was gaar en mals; de salade arm van formaat. De entourage rommelig. De bediening was traag en onoplettend; moesten 2e vragen waar de bestelling bleef. De friet kwam later! Drankje erbij en een nagerecht. De prijs kwaliteit verhouding is niet in balans. Te duur. Ik zou het restaurant dan ook niet aanraden. Wel de ligging uiteraard.
Annalen .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Eten doen we hier niet meer. Is niet veel bijzonders.
Na een wandeling om de plas, drinken we hier wel altijd wat.
We bestelden 3 koffie (latte) en 1 van de drie wilde er een glaasje kraanwater bij, wegens oververhitting.
Hier moet je een euro voor afrekenen. Jammer , tenzij ze het, aan een goed doel zouden geven zoals bij een restaurant in Noorden. Die noemen het "Kika water" en schenken duizenden euro's per jaar aan Kika. Maar dit kan je echt niet maken. Geen fooi dus voor het personeel.
Buiten zitten is leuk maar binnen is het een zeer donker hol waar het ook nog wel eens muf ruikt.
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Hier na een wandeling rond de plassen geluncht. We kregen een lekker broodje en prima pannenkoek. Rustieke inrichting met uitzicht op het water. Wel wat aan de prijs (cola kost €2,50) maar je betaalt natuurlijk ook voor de leuke locatie.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Typisch geval van hier kom ik graag terug. Top locatie, lekker eten en prima bediening. Mening restauranthouder moet hier maar eens een kijkje komen nemen. Van harte aanbevolen!
Scholletje P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Met een vriendin gaan lunchen. Makkelijk parkeren. Jammer dat het slecht weer was, anders hadden we op het grote terras kunnen zitten. Gelukkig hadden wij wel een tafeltje bij het raam en konden we over de plassen kijken. Vriendelijk personeel. Restaurant zag er netjes uit. Broodje en pannenkoek waren allebei heerlijk. Toen het drukker werd, merkte je wel dat sommige tafels wat dicht op elkaar staan. We komen zeker nog een keertje terug om van het terras te kunnen genieten.
Dirk1970 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Ik was even niet geweest vanwege werkzaamheden in het buitenland, het was al een fijne plek maar de zaak is aangepast aan deze tijd wat opvalt is de openhaard met daaronder de gekoelde vitrine met desserts en gebak. De bediening is erg attent en vriendelijk en het eten was heerlijk chapeau en ga zo door.
Suba .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Op weg van Gouda richting Utrecht besloten een wat vroeg dinertje te nuttigen in Paviljoen Reeuwijkse Hout. Het restaurant is schitterend gelegen aan de rand van de Reeuwijkse Plassen en wij hadden een prima tafeltje aan het raam zodat we ook ruimschoots konden genieten van de talrijke watervogels.
Het werd een wat gemengde ervaring.
Allereerst de kwaliteit van het eten: niets op aan te merken. Ik nam de dagschotel van wildzwijn medaillon met aardappelpuree, haricots verts en een prima bijbehorende wild jus. Mijn partner koos voor de Wiener schnitzel. Grote portie, mals vlees, goed gepaneerd en gebakken. Daarbij frites en ook een aparte portie haricots verts omdat mijn partner de reguliere rauwkost salade helaas niet kan verdragen. Verandering kon wel maar alleen als we de meerprijs voor de groente wilde betalen. Was geen probleem al is een meerprijs van €5,95 aan de forse kant.
De bediening is attent al is de onderlinge verdeling van tafels niet altijd even duidelijk.
De gemengde ervaring zit in de oriëntatie van het restaurant: is het een restaurant waar je kunt genieten van goed bereide gerechten of is het toch meer gericht op een snelle snack / c.q. drankje.
Wij bestelden als aperitief een glas wijn maar toen we de bestelling plaatsten, werd niet gevraagd of we wellicht ook een voorgerecht zouden willen gebruiken. Toen de wijn glazen leeg waren, werd niet gevraagd of we een nieuw glas wilden ( evenmin toen het hoofdgerecht werd geserveerd). Er werd niet gevraagd of we water bij de gerechten wilden en evenmin of we een dessert wilden. Gezien de kwaliteit van de geserveerde hoofdgerechten, hadden we hier wellicht kunnen genieten van een volledig menu maar helaas restaurant / bediening is hier niet op ingespeeld. Naar de mening van Suba een gemiste kans!
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Op een herfstachtige maandagavond ervoor gekozen om een zakelijke bespreking te combineren met dineren. Mijn keuze viel op de vegetarische lasagna. Achteraf gezien niet de beste keuze. Het gerecht was erg machtig en iets te droog. Qua omvang van de portie zeer ruim voldoende. Mijn tafelgenoot had de keuze laten vallen op de kipsate en dat gerecht zag er veel beter uit en werd ook vol smaak verorberd. Een volgende keer ga ik dan ook zeker voor een vleeskeuze.
De bediening was overigens dik op orde en ook de aankleding van het restaurant met een rustieke uitstraling spreekt in positieve zin tot de verbeelding. Het enige aandachtspunt is dat er iets meer sfeerverlichting toegepast mag worden om te voorkomen dat het interieur een te donkere indruk achterlaat.
Fleurtje12 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Wij komen hier regelmatig lunchen of dineren. Altijd gezellige, vrolijke en goede bediening. Ondanks de drukte weten ze het altijd goed te communiceren met elkaar. Eten is altijd heerlijk vooral de saté reeuwijksehout of het broodje geitenkaas. Zeker een aanrader!!