Restaurant P.KING

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
7,2
Jouke W.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Na een paar jaar weer eens binnen gelopen bij P.King voor borrel. Niet zeker of onze herinnering beter was dan de werkelijkheid of dat er zo veel is veranderd. De bediening had het druk, tent zat gezellig vol. Je kan elkaar goed verstaan. De Tom Kha Kai soep was sneu, 1 stukje kip en 1 stukje rundvlees (?) op de bodem ontdekt, geserveerd met uienbrood..? Meerdere dingen van de borrel kaart bleken niet beschikbaar dus het was even zoeken. Tafel naast ons had hetzelfde probleem. Uiteindelijk werd het ossenworst en kaasstengels, waren prima maar daar kan je ook niet zo veel fout aan doen. De plek zelf is smoezelig, wc's zijn op het randje van vies en er loopt een kat rond. Ik begrijp het muizenprobleem in Amsterdam maar vind het toch vreemd als een kat op de stoel tegenover je zichzelf even goed gaat liggen poetsen en de eigenaar hem nog even een extra aai geeft. Al met al een teleurstelling en geen aanrader.
Brigitte D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Wat later op de avond kwamen wij bij P.King binnen maar gelukkig was de keuken nog open. Binnen en buiten stonden veel tafeltjes leeg maar wel met alle glazen, borden etc. van de vorige bezoekers er nog op. Niet erg uitnodigend maar omdat wij toch iets wilden eten en geen zin hadden om verder te kijken zijn we toch gaan zitten. De ober was enorm vriendelijk en verklaarde dat hij inderdaad nogal achter liep op het afruimen. Het eten is goed, wij aten de spareribs en de hamburger. Voor een snelle hap met vrienden een top tent.
cderuiter1 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gegeten met 2 personen, voorgerecht: thaise kippensoep, hoofdgerechten: steak + pekingeend met pannenkoekjes. Pekingeend stond op de kaart als voorgerecht maar gevraagd of dit ook als hoofdgerecht kon worden besteld, evt. tegen meerprijs. In sommige restaurants blijkt dit lastig of wordt geprobeerd om meer/iets anders te laten bestellen. Hier gaf de ober aan dat het geen probleem was en dat we later altijd konden bijbestellen. Fijn deze flexibiliteit! Soep en steak waren goed en de eend was lekker en genoeg (voor maar €10). Andere pluspunten: vriendelijke, goedgemutste ober, warme terraskachels en lekkere roséetjes en witte wijn. Ook fijn dat het glas kraanwater (bij de wijn) dat elders nogal eens wordt “vergeten” of naar afwaswater smaakt, hier gewoon lekker gekoeld en in een royaal glas werd gebracht. Wij komen hier graag nog eens.
berndw .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Hadden met een groep van 16 gereserveerd. Bij binnenkomst naar boven verwezen. Stond geen tafel gedekt. Hebben zelf meerdere tafels aan elkaar moeten schuiven en de vuile vaat op moeten ruimen. Begint al lekker, maargoed dat is niet het ergste. Brood met aioli en tapenade besteld voor de groep. Hele kleine porties. Ook dat kan gebeuren. Geen ramp. Hoofdgerechten besteld, werd 1 hoofdgerecht te weinig geserveerd. Toen we dat netjes meldden, werd er in discussie gegaan. Toen wij vroegen of zij dus beweerde dat 1 van ons 2 hoofdgerechten had zitten eten, zei ze: "nee, dat zeg ik niet, maar ik heb er wel genoeg uitgeserveerd". Daar moesten we het mee doen. 1 iemand van ons naar beneden gelopen om even duidelijk te maken dat er wel degelijk nog een hoofdgerecht moest komen. Na een lange discussie eindelijk toch gekregen. Het eten was niet duur, maar ook absoluut niet lekker. Patat bakken blijkt toch erg moeilijk. Ik ga hier nooit meer terug en snap niet waar alle positieve recensies over de bediening vandaan komen, want ik wil in de snackbar op de hoek nog niet zo behandeld worden. Ik ga er vanuit dat dit een incident was en dat ze niet iedereen zo behandelen, want anders hou je je hoofd niet boven water denk ik in deze tijd.
Manita V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Broodje bltc en een heerlijke soep voor de lunch. Wat een supervriendelijk personeel. Zeker een leuke plek om langs te gaan in Amsterdam.
lisette V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Heerlijke veggie burger met een smoothie gekozen. Eten was relatief snel klaar na het bestellen. Fijne tent. Bediening is behulpzaam en vergeet zo nu en dan een bestelling compleet af te leveren. Zou er zeker nog een keer gaan eten.
maximeboer .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Positief beginnen: Mooie zaak op een mooie locatie. Service was ronduit slecht, ongeinteresseerd en ik moest meerdere malen zelf opstaan om het eea te vragen daarom een 5, onvoldoende. Eten was ok, maar niet denderend. Het concept fusion is daarbij niet helemaal op mij overgekomen. Positief eindigen: een leuke plek om een borrel te doen!
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Verwarrende menukaart die de ober ook niet echt lijkt te begrijpen. Er staan Italiaanse en Aziatische gerechten op, maar de fusion lijkt niet goed uitgedacht. Al met al was het redelijk te eten allemaal, maar toch geen aanrader om nog eens terug te komen.
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Met klasgenoten hier gegeten, maar vond het niet echt een aanrader. Werd veel te drukke muziek (alternatieve drukke jazz en soort experimentele dance muziek), veel te hard gedraaid, was erg donker en de satéschotel die ik had was echt beneden de maat. Bevatte veel stukjes vet, had iets langer op de grill mogen liggen en de frietjes waren slap en smakeloos. Gelukkig had ik laat geluncht. Bediening vergat dingen en ondanks dat we vanaf het begin al liepen te klagen over de muziek werd deze pas helemaal aan het eind vd maaltijd aangepast naar iets rustigers. Geen aanrader.
Jordy K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Het eten was beneden peil. De tagliatelle met zelfgemaakte pesto dreef in een plasje van olie en had zéér weinig smaak en de tiramisu leek op een Danio toetje met vanillevla. Sinds de tent van eigenaar is veranderd is het restaurant en het menu erg gedaald in mijn waardering. Meer mensen denken er blijkbaar zo over want er waren maar 2 tafels bezet.
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Heerlijke wijn en genoten van Peking eend wat voor Nederlandse standaard aardig in de buurt komt van de eend in Beijing!
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Een tosti oude kaas en rode ui geconsumeerd op het piepkleine terras aan de Vijzelstraat, waar het verkeer langs raast. Niet zomaar oude kaas, maar die van Reypenaar en dat proef je. De bediening is vlot en vriendelijk. Brood, bij de kroketten, is wat matig. Mosterd lekker pittig. Lekkere biologische sapjes op de kaart. Voor Amsterdam een redelijke locatie. Decor verschilt van plek, om de hoek Herengracht had dat een hoger cijfer kunnen opleveren.
s-coenen .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Eten en de wijn was lekker, helaas was de service uitermate slecht.
We hebben hier avond gegeten buiten op het terras, ondanks dat het rustig was werd er weinig aandacht aan ons besteed. Bediening kwam niet langs om te vragen of het eten naar wens was of om drankjes aan te vullen. Dit ook als feedback gegeven naar de bediening, maar dit werd niet gewaardeerd. Wij gaan hier niet meer terug. Hecht je waarde aan goede service, dan zou ik dit restaurant afraden.