Restaurant OX

Geversstraat 63A 2341 CR Oegstgeest Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant OX

Lang leve de Josper Grill

Bij OX speelt vlees een onmiskenbare rol op de kaart en mooie vis- en groentengerechten complementeren het diverse aanbod. Chef Patrick Noordzij bereidt alles op bijzondere wijze op een professionele Josper Grill en dit geeft zijn gerechten net dat extraatje waarmee zijn creaties naar een hoger niveau worden getild. Of je nou binnen neerstrijkt of een plekje op het gezellige terras bemachtigt, hier is het altijd genieten!

Meer informatie over restaurant Restaurant OX

Dinsdag t/m Vrijdag 11:30 - 21:30
Zaterdag en Zondag 17:30 - 21:30

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Irene H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Aartibb .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Op zoek naar een goed restaurant niet ver van Katwijk vandaan. Moet ook nog eens voldoen aan de verschillende "eisen" van de eters. We komen uit bij OX en tjonge wat hebben wij genoten! De gamba en kreeftenbitterbal en vleesproeverij was uitstekend. Net als de gerechten van de anderen. Ook de bediening was top, niet te opdringerig, gewoon goed!
Julius W.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Inmiddels voor de 5e keer hier gegeten, ambiance is leuk met fraaie verlichting. Wij gaan altijd met de kinderen (6&9) die het hier erg naar hun zin hebben.
Ox is geen fine dining maar top voor de vlees liefhebber. Voorgerechten zijn dun (3x keuze) en bijvoorbeeld niet warm. Voor het hoofdgerecht kan je je uitleven en dit is wat mij betreft de bedoeling. Een cote de boeuf van Piet van de Berg , bavette voor de liefhebber, stoofvlees etc , ook van de grill, bereidingen top , garnituur vereist aandacht.

Bediening is uitstekend en hartelijk, wijn is in keus misschien beperkt maar wat er geschonken wordt is zeker bij de gerechten top.

Desserts in de vorm van een tarte tattin is net zoals garnituur en voorgerechten een aandachtspunt en voor creatieve aanpassing in aanmerking.

Om kort te gaan : goed restaurant met een bijzondere vleeskaart en uitstekende bereiding en uitstekende wijn en dito bediening.

Voor deze combinatie een restaurant om terug te komen !
Marlot D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Voor de lunch met een moeilijke groep langs geweest (gluten, lastige eters, lastig kauwen etc). De verzorging werd ondanks de vele wensen en vragen door de bediening uitstekend opgepakt; vriendelijk, oplottend en met verstand van zaken.
De kaart was goed aan het seizoen afgestemt met herkenbare en toch originele gerechten.
Zeer fijn gegeten en gezeten, bedankt!
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Tja, verdeeldheid in de relatie.... Eerder waren we hier een keer, toen het nog van een vorige eigenaar was. Ik vond het toen ronduit slecht, maar dat is nu duidelijk anders. Mijn partner en ik vinden het eten prima. We houden beiden van (rood) vlees en met carpaccio, ribeye en bavette kom je bij Ox goed aan je trekken.
Waar mijn vrouw het allemaal prima vind, doet de sfeer bij mij afbreuk aan het eten. De leegte verderop in de zaak en de nabijheid van andere gasten (in mijn ogen wat opgepropt) zijn niet mijn ding, terwijl de bediening wat mij betreft niet veel meer doet dan ze moeten doen. Het eten is gewoon goed, maar de ambiance maakt het voor mij niet voor herhaling vatbaar. Maar eerlijk is eerlijk, dat is een persoonlijke mening, die dus door mijn partner niet geheel gedeeld wordt.
De beoordeling is dan ook voldoende, helt niet over en ik denk in de omgeving Leiden/Oegstgeest elders beter aan mijn trekken te komen.
Gabriëlle V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Erg smakelijk gegeten in restaurant Ox. In een restaurant waar het om vlees draait, weten ze ook uitstekend hoe dit het beste te bereiden! De carpaccio vooraf was lekker, maar standaard. Als hoofdgerecht hadden we de procureur en sukade steak, beide zeer mals en goed in proportie! Het dessertmenu is eenvoudig en beperkt, maar de special van brownie en kokosmakroon was lekker. Voor het hoofdgerecht is dit restaurant echt een aanrader, aan de voor- en nagerechten zou nog wat bijgeschaafd mogen worden om ook daarvoor nog een keer terug te komne.
Thes V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Op het terras gezellig geborreld en heerlijk gegeten. Keuze genoeg voor elk wat wils. Proffesionele zeer vriendelijke bediening. Gezellig restaurant, echt een aanrader. Ox is top.
Chzeut .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Na een drukke dag even uit eten bij Ox. Bediening is op zich vlot en ok en een mooie ambiance. We kozen allebei de Ox burger omdat we even geen zin hadden in een driegangen diner. Hoewel de aankleding van het gerecht aardig is (houten plank), als je goed kijkt is het een nauwelijks gepimpte hamburger met erg weinig frietjes en een salade (3 blaadjes sla, 5 plakjes radijs en 2 verdwaalde snippers komkommer) waar elk dieetboek enthousiast van zou worden. Partner was blij met de wafel. Kortom, het had wel iets beter gegarneerd kunnen worden en met bv. mayonaise geleverd kunnen worden.
Gerwenpn .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Een geweldige bediening, vriendelijk, verstand van zaken. Het eten zelf was ook prima, incl. het lekkere Jopen bier en mooie wijnen. Een aanrader!
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Dineren bij Ox is een aanrader en een aanwinst voor Oegstgeest. Het eten van de grill is bijzonder smaakvol. Prima bediening
Ijp .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Voorafjes: perensalade met blauwe kaas, geen perentijd blijkbaar want peer was niet rijp. Rookvlees met tomatensalade, slechts 2 stukjes tomaat & heel veel quinoa oid, vlees wel prima.
Hoofdgerechten: ossenhaasspies & bavettesteak, beiden 'medium' besteld maar 'rare' geserveerd, bij reclameren een kletsverhaal over speciale grill. Het maakt mij niet uit waarin of waarop het vlees wordt bereid, rare is rare & medium is medium. Vlees wel van goede kwaliteit. Erbij gegrilde groenten (lekker) & friet, helaas met mayonaise in een halfvolle spetter spuitfles ipv in een bakje. Het geheel op een houten plank ipv op een bord, niet onze smaak, wij prefereren een bord.
XXXXXXXXX .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijke vleesgerechten (spies iets aan de koude kant bij het uitserveren). Gerecht gecombineerd met vergeten groenten.
Kimberly K.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Op een donderdag 's ochtends gemaild naar eigenaar om te reserveren en een extra verzoek aan te geven (champagne bij binnenkomst). Robert (de eigenaar) dacht attent mee over opties en zowaar, bij binnenkomst direct een glas champagne en zijn felicitaties. Uiterst vriendelijke bediening. Kaart is wel wat aan de kleine kant, maar ik kan nooit kiezen dus wat mij betreft prima! Eten kwam ook snel, ondanks dat het restaurant vol zat. Voorgerecht (pompoensoep, groenteboullion en brood) was lekker, brood was erg royaal gesneden, in tegenstelling tot andere restaurant waar je twee kleine stuks brood per persoon krijgt. Hoofdgerecht, bavette steak en Royal burger, ook erg lekker. Bij de bavette steak wel wat weinig jus en de burger mocht wat mij betreft iets beter van temperatuur zijn (ietwat lauw). Geen dessert, maar wel heerlijk wijntje (Shiraz 'Deakin'). Wij komen hier zeker nog een keer terug!
Juul75 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Voor het eerst hier gegeten. Hoewel vlees inderdaad een hoofdrol heeft in dit restaurant, was mijn zeebaars met palingsaus overheerlijk. De groenten erbij waren mooi gepresenteerd en goed klaargemaakt.
De bediening was uiterst attent. Dank voor de gezellige avond dus! We komen zeker terug.
Yveslejeune .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Op 18 Dec met 4 personen gegeten. Leuke ontvangst. Uitleg van de chefkok gekregen over de mogelijkheden. Voorgerecht: pompoensoep en trio vlees; beiden heerlijk. Hoofd; bavette-steak op aanraden kok. Was een topper. Heerlijk wijntje erbij. Echt genoten, komen zeker terug
Y de Jong.
Nans88 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Wij hebben met 2 personen heerlijk gegeten bij Restaurant Ox! De Waygu burger en de ribeye, prima geprijst (18 en 21 euro). Als dessert de chocolate fudge brownie, waarvan ik toch iets meer verwacht had: vond hem een beetje droog. Ook de prijs vond ik aan de hoge kant: 8 euro. Qua drank was de sauvignon blanc en verse jus heerlijk!!!

Goede service: vriendelijk, uitgebreid en duidelijk. Top!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Aangemoedigd door vrienden hebben we gereserveerd bij OX. Het was vreselijk slecht weer, maar dat had kennelijk veelmensen niet weerhouden hetzelfde idee te hebben. We werden heel vriendelijk ontvangen en werden uiterst efficiënt en vriendelijk bediend. Wat ons weerhouden had er eerder naartoe te gaan? Eigenlijk alleen het debacle van Beukenhof/Koetjes en Kalfjes, de FC Twente van de regionale horeca , een jaar geleden. Wat een ongelofelijk verkeerd vooroordeel. We sloegen voorgerechten over en bestelden een goede Argentijnse Rode Huiswijn en gewoon plat water en twee maal steak Bavette , zo rood mogelijk. In goed tempo werd dat geserveerd met lekkere frieten. Eén dingetje : de meeste van de geroosterde "vergeten"groenten gewoon vergeten! Please. Kracht noch smaak. Na een petit grand dessert aan de ene kant. Super en een Irish Coffee aan de andere kant. Eindelijk weer een een Irish zoals Irish hoort te zijn! Een lekker gezellige maaltijd voor een prijs die uitstekend in verhouding is met de kwaliteit. Hoop dat meer mensen die van lekker en efficiënt eten houden met een gezellige ambiance OX gaan bezoeken.
M.W.M. W.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het tweepersoonstafeltje waar wij aanzaten was erg klein. Wij hadden een gerecht met 3 soorten vlees. De plank waar dit op lag was groot, onze borden pasten haast niet op het tafeltje.
Ria K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Voor tweede keer hier ongepland wezen eten.
Het was drukker dan de eerste keer ivm een feestje, maar dat weerhield de bediening er niet van om ons prima van dienst te zijn.
Heerlijk gegeten, vlotte bediening. Niet alleen vlot, maar er werd geregeld gevraagd of alles naar wens was, of we nog wat te drinken wilden, etc (gelukkig niet te vaak maar vaak genoeg).

enige nadeel is dat er zulk slecht parkeergelegenheid voor / nabij het restaurant is.
maar het eten is meer dan prima!
Chris J.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Op zich hebben we hier goed gegeten (beiden de house steak), maar de lyrische verhalen van sommige eerdere beoordelaars kan ik helaas niet delen. Het vlees was niet specifiek beter of malser dan in een ander steakrestaurant. De frietjes waren zelfs minder: bros en vettig. De gegrilde groenten ok maar niet bijzonder. Daar heb je geen Josper oven voor nodig. Salade vooraf met kip uit de Josper was onsamenhangend. Carpaccio wel mooi en ok. Crème brulee als toetje was net als de rest niet bijzonder, behalve dat men bij OX het rare/originele idee heeft gehad om er een bolletje ijs op te leggen. Al met al niet slecht maar zeker niet bijzonder of excellent. Wel fijn dat Oegstgeest weer een restaurant heeft.