Restaurant Oudejans

Zaterdag en Zondag 11:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Oudejans

Cheryl L.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2018
Gezellig restaurant, authentieke inrichting. Tapas all you can eat concept. Veel keuze uit een diversiteit van kleine hapjes. Leuke en snelle bediening. Groepje van 5 en we kregen alle 5 tegelijkertijd onze gerechtjes geserveerd. Aanrader voor een gezellige avond met smakelijke gerechtjes.
Jarno V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Gekozen voor tapas bij Oudejans. Was van prima kwaliteit voor een prima prijs. Geen gehaast tempo, wat ook prettig is. Is op doordeweekse dagen niet druk.
Sander M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Wij zijn hier met de familie afgelopen zaterdag wezen eten omdat mijn oma 92 was geworden, zij vond het leuk om bij Oudejans te eten omdat zij in De Rijp is opgegroeid. Alles was hier oud, stoelen zaten oncomfortabel en je zat erg op elkaar. Het duurde allemaal erg lang en er was geen keuze voor een kindermenu voor ons zoontje van bijna 3, kinderstoel werd niet eens aangeboden. Iedereen had zijn hoofdgerecht, maar ze waren mijn vriendin haar zalmfilet totaal vergeten, erg slordig maar kan natuurlijk gebeuren... Uiteindelijk heeft mijn oom door een miscommunicatie vandaag dit restaurant gebeld en de complimenten gegeven voor de goede bediening etc. Wordt hij door de eigenaar vanmiddag teruggebeld met de mededeling dat onze zoon zeer vervelend was en dat wij als familie niet meer welkom zijn. Wij zijn ons van geen kwaad bewust maar voelen ons natuurlijk behoorlijk aangesproken. Vol verbazing wil ik daarom graag mededelen dat dit een zeer kindonvriendelijk restaurant is en absoluut geen aanrader!!!
Injo .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Afgelopen zaterdag hier weer eens gegeten. Deze keer het tapazmenu geprobeerd. Een lekker gevarieerd menu, mooie prijs kwaliteit verhouding en lekkere gerechtjes. De bediening is uitmuntend, zo kom je het niet vaak tegen! Een echte aanrader. We gaan hier zeker vaker komen.
Manon M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Zeer goede vriendelijke bediening.

De tapas zijn heerlijk (inmiddels is dit restaurant favoriet bij familie en vrienden)

Gisteren geluncht, was ook weer heerlijk. Rijkelijk belegde broodjes. Wanneer je op het terras zit, lijkt het net of je op vakantie bent.
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Vanavond (weer) heerlijk gegeten in Oudejans. Opvallend is de zeer prettige bediening, en zeer behulpzaam bij voedselintoleranties.
Rijperijsje is - ook voor deze ijskenner - superlekker.
We komen hier graag terug.
Wandav V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vamiddag hier gaan eten met zn tweeen. Vriendelijke serveerster. Kwamen veel locals binnen om even te borrelen. We hebben de tapas genomen. Was goed en kwam snel op tafel. Smaakte ons goed. De wijn was ook heerlijk.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wat een goed restaurant en dat in het kleine dorpje de Rijp. Familie-etentje met 6 personen en we hebben allen 6 heerlijk gegeten van de tapaskaart. Heel veel keuze, gelukkig ook in de vegetarische tapas! Het personeel was vriendelijk en behulpzaam bij het bestellen, "zonder saus of dressing" was geen probleem. Naast mijn glas wijn kreeg ik desgevraagd (zonder morren) een glas kraanwater. De sfeer is prettig, maar het is er doordat het er druk is (reserveren!) wel rumoerig, maar het eten is zo goed, dat ik dat voor lief neem. Wat ik het lekkerste vond? De ravioli met spinazie en ricotta, de salade couscous met geitenkaas, de patatas bravas, de groentequiche en de spiesjes met tomaat en mozzarella. Tegenvaller vond ik de nacho's met cheddarkaas en quacamole, dat was een beetje een aan elkaar geplakte vette hap. Kleine tip: maak de portie van de spiesjes met tomaat en morzarella wat groter: één spiesje is wel heel weinig. Kom hier echter zeer graag terug en ga dan zeker voor de ravioli en de salade couscous.
Injo .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We werden uiterst vriendelijk ontvangen en omdat we niet hadden gereserveerd konden we even aan de bar wachten totdat er een plekje vrij kwam. Dit ging uiterst snel en we konden direct bestellen. Een heerlijk en goed gevulde garnalencocktail vooraf en als hoofdgerecht een mooi stuk kabeljauw. De garnituur was naar wens en tevens voldoende. De bediening was jong maar super vriendelijk en attent. De prijs kwaliteitverhouding is ook prima in orde. Wij komen hier zeker terug.
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
TOP LOCATIE. 14 juli j.l. ons trouwfeest hier gegeven. Vanaf 14.30 tot 01.30 uur is het in één woord geweldig geweest. Het diner en de hapjes tijdens de feestavond waren voortreffelijk,het personeel super vriendelijk en attent. We bedanken Hein en zijn crew voor het verzorgen van onze fantastische dag.
Simon W.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij hebben hier gegeten met een groep van 7 personen.
De kok verstaat zijn vak - het eten was prima in orde. Precies wat je in een gelegenheid als deze verwacht: geen bijzondere liflafjes maar eerlijk eten, op een vakkundige manier klaargemaakt.
De bediening was op zich vriendelijk en correct, maar hier wil ik toch een opmerking over maken. We hebben met zijn zevenen best wel wat verteerd zou ik zeggen, maar toen er bij de hoofdmaaltijd gevraagd werd om een kan water werd daar moeilijk over gedaan. Het moest perse flessenwater zijn - en toen dat kwam bleek dat ook nog een klein flesje te zijn. De bediening verschool zich - waarschijnlijk terecht - achter de manager.....
Ik wens me in welk restaurant waar dan ook als gast welkom te voelen. Dat is de meerwaarde van een restaurant, maar dat heeft het management hier schijnbaar niet begrepen. Als ik nog eens in deze contreien uit eten ga zal mijn keuze in eerste instantie niet meer op dit restaurant vallen.......
Appel59 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Geweldig restaurant, leuke warme inrichting. Weer de Tapas gegeten en het was wederom geweldig, zeer vriendelijk personeel, mooie kleine verzorgde hapjes, precies de juiste maat, en ook als extra even wat brood, pasta en geb aardappeltjes erbij en ook veel vegetarische mogelijkheden, hierdoor echt voor een ieder wat wils. Dus ruime vlees, vis en vega kaart. Het lukt je echt niet om alle hapjes 1x te bestellen, zoveel keuzes. Vorige keer was er iemand mee welke een 4 gangen menu wilde, wat ook geweldig was, en dan keurig de vraag bij de tapas gangen, wanneer zullen we een gerecht leveren, zodat we toch tegelijk eten hadden. Dus geen verplichting allen tapas of allen menu. Dit was de tweede keer voor mij binnen een paar weken, en ik kom zeker snel weer terug.
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Vanavond getrakteerd op een menu van de dag [€28,50] in De Rijp.
Dit adres is een familiebedrijf. De derde generatie staat aan het roer van een jong team. Vriendelijke bediening. De gastheer neemt ook tijd zelf even een praatje te maken met zijn gasten.

Na een stukje stokbrood wit en bruin van de lokale broodbakker en een aioli werd ons met ruime tussen pauze een heerlijk 4 gangen diner uitgeserveerd.
Met een 'zalmbombe' op een bedje van sla, gedecoreerd met een paar schijfjes citroen, gekiemde zaden en sporen dillemayonaise werd de toon gezet. De zalm bol was groot. Misschien te groot om goed tot zijn recht te komen.
De kervel soep met een soepstengel was romig en werd mede op smaak gebracht door reepjes ham.
Het hoofdgerecht een bout van gesmoorde parelhoen met een truffelsaus. Een kenner zal ongetwijfeld de smaak van een truffel hebben herkend. Het gevogelte lag op een bedje van wel erg fijn gesneden (soep)groenten. Als bijgerechten verder gebakken aardappeltjes, frites met mayo en een heerlijke huisgemaakte rabarber. In een bescheiden hoeveelheid. Maar genoeg bij een vier gangen diner.
Een dessert van de chef vanavond bestaande uit drie elementen; een chocolademousse met grove stukjes chocolade, een bolletje mango ijs en een glaasje panna cotta pudding met een verse vruchtensaus.
Servet is van papier een klein.
Tafelwater onbeperkt per karaf!
Wijn wit van het huis.
Koffie na.

Toiletgroep is fris.

Roy G.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Wij aten hier voor de tweede maal.
In één woord: geweldig! Bediening correct en zeer vriendelijk, sfeer gezellig en eten zeer goed.
Lekkere gerechten en veel variatie. Tapas, maar toch geen tapas.
Je moet het eigenlijk gewoon proberen.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Tja, daar kom je dan met een gezelschap voor een High tea. Je verwacht er veel van, maar het valt toch wat tegen. We worden ontvangen met een wel erg klein glaasje prosecco. Na en half uur worden de etagères op tafel gezet met een aantal hartige hapjes en een klein glaasje soep. Verder een voldoende keuze aan theesoorten. Warm water werd regelmatig bijgevuld. Na een uurtje werden de etagères gewisseld en zijn nu voorzien van zoete gerechten. Volgens mij rechtstreeks van de groothandel. Weinig variatie en wel zeer zoet.
Jammer, wij hebben het wel eens beter gehad. De bediening was vriendelijk maar liet zich weinig zien.
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Al jaren kom ik hier met een zekere regelmaat lunchen. Met een klein zonnetje kan je al snel op het heerlijke terras zitten achter glas. De bediening is heel prettig; vlot, vriendelijk en vrolijk! Bij ons zijn de broodjes met Hollandse garnalen, geitenkaas en het broodje hamburger favoriet. Wat zo fijn is: het is echt de moeite. Een groot broodje met veel beleg en lekkere sla, alles is heel goed op smaak gemaakt. Lekkere wijn, prima koffie en ook als het regent zit je binnen fijn. Een heerlijk plekje in het prachtige de Rijp..
Sandra N.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Voor de tweede keer naar volle tevredenheid gegeten. De gerechten zijn erg smaakvol en de service is zeer goed, je wordt geholpen met een glimlach. Enige minpuntje is dat er bij het hoofdgerecht bijna geen groente wordt geserveerd (wat boontjes op het bord, en een bakje sla en een bakje rabarber). Je kunt hier gezellig zitten en ook buiten op het terras is het goed toeven.
Qroki .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2013
Verleden week hier gedineerd. De service is hier top, uiterst vriendelijk en voorkomend. We aten o.a. Bretonse kip en mijn disgenote ribeye. Alles goed bereid en met aandacht geserveerd. Kortom uiterst tevreden. Het decor is wat gedateerd maar past in deze omgeving.
Peter1007 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Wezen lunchen op een koude schaats zaterdag.
Eten:
We hadden een specialiteit van het huis, de loempia, overdekt met een gebakken ei. Helaas was deze echt veel en veels te vet. Het is natuurlijk een frituur product, maar je kon veel olie er gewoon uit drukken. Kan niet gezond zijn. Daarbij was van iemand het ei toch echt te zwart aan de onderkant. Vooral voor de dames die hier toch net weer wat meer op letten: dit gerecht niet nemen.
Service: erg goed. Personeel (of de eigenaresse) is erg vriendelijk en service gericht. Ook met het aanraden van een mooi biertje.
Decor: grootste minpunt is eigenlijk de belachelijk grote schemerlampen bij het raamkozijn. Hierdoor kan je eigenlijk niet naar buiten kijken, en dat is juist het leuke van de plek waar ze zitten. Verder zou er op bepaalde plekken wel wat vaker (of uberhaupt een keer) mogen worden schoongemaakt, bijvoorbeeld tussen de verwarming.