Over het restaurant Restaurant Op Buuren

Tafelen aan de Vecht

Idyllisch lunchen of dineren aan de Vecht. Dat kan bij restaurant Opbuuren in Maarssen. Verse producten en eerlijke bereidingen hebben hier prioriteit en dat proef je terug in de prachtige gerechten die op tafel worden getoverd. Vaar je toevallig langs? Leg dan aan laat je verwennen met een heerlijke en voedzame lunch. Er is voor ieder wat wils en dus dus ook voor elk dagdeel wat wils. Een heerlijke plek waar je je gastronomische hart op kan halen!

Glas champagne

Zondag gesloten

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Op Buuren

Inge V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Er is geen menukaart, maar aan tafel worden de voorkeuren besproken en op grond daarvan hebben we een heerlijk diner gehad. Alles super vers en met passie klaar gemaakt.
Wopke T.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening>
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heerlijke ambiance met goed gevoel van bediening en de kok om een diner op maat te maken. We zijn enorm verwend met heerlijke gerechten en privacy zodat we samen een heerlijke culinaire mooie avond hebben gehad.
Docter K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
wat een top avond. De chef aan tafel en maakte er een feest van.
vermelde ook veel inzake wat we aten waarom de bereiding op deze manier was. wat een feest we komen snel terug
Liezel L.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
We ga zeker weer terug, heerlijk gegeten, verse producten, verrassende combinaties en goede service.
Neige .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Met lekker weer beginnen met een drankje in de zon, heerlijke plek aan de Vecht ook al zit het een beetje verscholen in een soort woonwijk. De gerechten zijn schilderijtjes, zo mooi en ook bijzonder lekker. Alles wordt met zorg gemaakt/geserveerd. Een aanrader en ik geloof ook een 'signature dish' van de chef is (niet zomaar) pasta met truffels (en veel meer ingrediënten uiteraard). Goddelijk! Bediening is vriendelijk en vakkundig, weet exact te vertellen wat er allemaal op je bord ligt.
Miekmiek .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Op een donderdagavond geweest met 2 personen. Het klopte vanavond allemaal. Prettige bediening, de iets minder ervaren vrouw kwam heel sympathiek over en naast de hele ervaren vrouw kwam ook de chef zelf geregeld aan tafel. Gekozen voor het 5-gangenmenu. Het eerste gerecht was king crab, heel smaakvol. Daarna volgde de langoustine met iberico-spek en dat was super lekker. Het 3e gerecht was traditioneel met truffel en een hele bijzondere wijn erbij, unieke combinatie. Het hoofdgerecht was fazant, ook weer ontzettend lekker met een heerlijke soepele rode wijn erbij. Het toetje was een beetje gewoontjes, een vruchtentaartje maar daar miste ik een bijzondere smaak. Al met al een geweldige avond gehad. Bediening was vlot en attent, sfeer is prettig, iedereen doet heel erg zijn best het iedereen naar de zin te maken.
Anneke L.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Na wat wisselingen van kaart en het publiek waar ze op mikken, besloten we om met de Restaurant week Opbuuren weer eens te bezoeken.
Volgens mij is de restaurant week bedoeld om als restaurant te laten zien wat je in huis hebt, gasten kunnen een restaurant “proberen” en dan hoop je dat ze zeker een keer terug komen.
Helaas gaat dit voor mij bij Opbuuren niet gebeuren.
Aan een ding heeft het niet gelegen en dat was de kwaliteit van het eten. Dit is heel goed. Wat vonden wij dan minder:
• Geen amuse. Dit mag je van Opbuuren toch wel van verwachten. Ik heb overigens nog nooit een restaurant week menu gehad zonder amuse…
• Als aperitief hadden wij een Cava. Helaas kwam direct het voorgerecht. Snel werd de bijbehorende wijn ingeschonken (wijn arrangement). Maar daar zit je dan met een voorgerecht met wijn en een vol glas Cava.
• Het hoofdgerecht was vooral vlees (super kwaliteit), maar op een flintertje groente na voor de rest niets. Er werd een schaal frietjes bij geserveerd.
• Nagerecht, zoet of kaas. Het was geen kaas plank maar een kaas dessert. Kazen zijn duur in NL, maar om voor een kaas dessert ook nog extra EUR 7.50 te vragen…….
Over het algemeen is het dus een tegen gevallen.
Als je als restaurant geen mensen wenst die langs komen voor een restaurant week menu, doe er dan niet aan mee.
Gelukkig zijn er heel veel restaurants die wel iets moois en verrassend doen tijdens deze week en daar komen we graag een keer terug!
Rene R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Aardig, maar haalt net niet het niveau wat je verwacht voor deze prijzen.
Mooie zaak, mooi terras, weliswaar in een nieuwbouwwijk, maar wel een mooie wijk aan de Vecht. Goede ontvangst en lekker aperitief.
Helaas begint dan het lange wachten op het voorgerecht (in een verder bijna lege zaak). Steak tartaar: volgens mij niet ter plekke bereid, in ieder geval veel te fijn gemalen, maar wel mooi gegarneerd. Gazpacho ook prima.
Dan weer lang wachten op hoofdgerecht: sukade. Prima maar wel heel erg weinig (bijna zo dun als carpaccio)voor € 25 met wel heel erg weinig garnering. Daarbij frieten (past al niet erg bij dit niveau) van wel héél matige kwaliteit.
Partner had één rolletje cannelloni á € 21,50 (dit is trouwens € 6,50 meer dan op de site staat!).
Al met al: twee redelijke gangen, duurde bijna twee uur en kostte met glaasje (prima) wijn € 100.
Paar andere servicepuntjes: toiletpapier was op, parkeerplaats is wel even puzzelen (met code en geen direct ingang).
Slotjes .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Hier met 3 personen gedineerd. De hand van de chef Karl van Baggem duidelijk zichtbaar in kwaliteit en opmaak. Deze keer a la Carte gegeten en diverse voor, tussen en hoofd gerechten geproefd. Allemaal uitstekend. De Risotto met truffel perfect. Diverse gerechten op het niveau van De Hoefslag. Het lijkt erop, dat de heer Van Baggem hier naar het zelfde niveau aan het werken is. Prettig dat men eigen parkeer plaatsen op het afgesloten terrein achter het restaurant heeft. Dit scheelt zoeken naar een parkeer plaats.
Wij komen snel weer terug. Dank, Elly, Frank en Bert Slot
alexandra75 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Met partner lekker onverwachts uit lunchen. Wat n kadootje! Restaurantweek menu, 3 gangen, heerlijk gegeten. Ambiance op niveau. Bediening uiterst vriendelijk & attent. Flesje wijn erbij, maakte t tot n fijne middag uit.
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Gisteren heerlijk, ontspannen en gezellig gegeten.
De geweldige chef kok zorgt voor een verrassend menu wat evenals de gehele sfeer in het restaurant ster-waardig is.
De bediening is vriendelijk en alert. De inrichting is smaakvol met veel ruimte tussen de verschillende tafels.
Een heerlijk avondje uit!
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Gisteren zakelijk gegeten. Bediening was super attent. Een voorbeeld voor andere restaurants.
Eten was van hoge kwaliteit. De kok kwam tussendoor vragen hoe we het vonden en bij vertrek nog een praatje maken. Wederom een welkom gevoel. Veel keuze uit mooie wijnen ook.

STeak tartaar (voorgerecht) en de sukade van lam zijn aanraders. Desserts weinig keuze maar bij de koffie krijg je ook voldoende lekkers dus eigenlijk ook niet nodig.

Ik kom terug.
Ilona D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Ons vorige bezoek was zeer goed dus besloten een groepje mensen mee te nemen om ook van dit succes te genieten. Er werd bij binnenkomst vlot geanticipeerd op het aantal mensen waar we mee binnen kwamen. We mochten heerlijk bij de haard zitten wat na de koude fietstocht zeer welkom was.
Mooie kaart met veel keus, niet te groot.
De wijnen waren interessant en mocht ieder van ons zelfs proeven. Dat vonden we een mooi gebaar. Het voorgerecht met coquilles viel wat tegen. Er lag veel op het bord en maar weinig coquille. De smaak van de coquille was dan ook nauwelijks meer te vinden tussen de andere smaken op het bord. De gamba was echter zeer goed van smaak. Daar hadden we er wel meer dan 1 van willen proeven. Een aantal van ons genoot van de ganzenlever vooraf en ook de polderhoen werd goed ontvangen. Vervolgens de hoofdgerechten. Helaas werd niet bij iedereen verteld wat er op het bord aanwezig was en bij de ossenhaas werd vergeten om daar een plakje eendenlever op te doen, ondanks dat dit besteld was. Dit werd bij navraag wel geleverd maar was er gering en niet even mee verwarmd op het vlees. Jammer. Dit is ons vorige keer ook al gebeurd. De ossenhaas was wel perfect! Heerlijk.
Onze tafelgenoten genoten van het gerecht met kreeft maar waren niet heel enthousiast over de zwezerik. Dit was op verschillende manieren bereidt. Niet voor iedereen herkenbaar en niet zoals verwacht. We kregen met 5 personen een klein beetje frites bij het hoofdgerecht en hebben hier nog wat van bij besteld. De meerprijs hiervoor vonden we ronduit schandalig. Dat raden we dan ook iedereen af.
Er zijn dus wel punten voor verbetering vatbaar in onze ogen.
Desondanks wel een geslaagde avond en we komen zeker nog eens terug.
ECS88 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gisteren met mijn vriend gegeten. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze plaats geleid. Er was keuze uit a la carte, een verrassingsmenu en een vegetarische keuze zou in de keuken ter plekke klaargemaakt worden.
Het voorgerecht zag er prachtig uit en het smaakte heerlijk. De wijn was ook erg lekker, vooral de rode wijn die mijn vriend had.
Mijn hoofdgerecht was ook erg lekker, maar ik had graag iets meer verschillende smaken op mij bord gehad. Het toetje daarentegen was weer erg lekker en verrassend. Cheesecake die er niet als cheesecake uitzag, maar wel zeer goed smaakte.
Bij de koffie kregen we nog twee koekjes en twee chocolaatjes. De chocolaatjes waren verrukkelijk, maar de cappuchino had iets warmer gemogen.
Het restaurant zag er erg mooi uit en de bediening was erg vriendelijk, oplettend en attent.
Verbeterpuntjes: warmere cappuchino en een vegetarisch menu.
We komen hier zeker nog eens terug.
Bruce .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Met kerstavond, kerstdiner gegeten..... wow wat een mooie zaak zeg, daar is niet bezuinigd op het interieur. Hele mooie open keuken ,zodat je precies kon zien wat de chef met zijn brigade aan het doen was. Super lekkere kleurrijke gerechtjes, we begonnen lekker met een mondvermaakje en een lekkere frisse Cava. Als voorgerecht kregen we ceviche van kabeljauw met appel, hollandse garnaal en venkel.... heerlijk fris ... mooi aansluitend op de Cava... tussengerecht dungesneden langoustines met diverse wortel , dat was een schilderijtje .... tweede tussengerecht namen Gebakken Coquille met aardpeercreme en saus van doperwt met een kaas tuille , wederom een schilderij om te zien en de smaak erg verrassend. Hoofd kregen we Hertenrugfilet, sukade van hert en een hertenstoof met een rode wijnsaus. Te lekker gewoon... Dessert was chocolade met pistache(tja wie vindt dat niet lekker)... De bediening was super attent , alles kon en mocht, dankjewel. Wij hebben super genoten van deze avond en gaan zeker snel weer bij jullie terug komen.... Nogmaals dank jullie wel
Oma1991 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Vandaag met mijn kleinzoon gegeten. Ik was er nog nooit geweest. We werden vriendelijk ontvangen en omdat ik met een rollator loop kon ik gebruik maken van de lift. We kwamen binnen in een mooie zaak. We begonnen met een glaasje cava die uitstekend smaakte. Vervolgens had ik een erg lekkere witte wijn. We kregen wat zoutjes en daarna een goed broodje met luchtige boter. We hadden een verrassingsmenu. We begonnen met een steak tartaar. Daarna hadden we een coquille met sinaasappel, chorizo, tomaat en peen. Vervolgens kregen we een truffelrisotto. En als hoofdgerecht kregen we hertenrugfilet met frietjes. Als dessert kregen we een banaan royaal. Ik vond het allemaal erg lekker. Het personeel was zeer vriendelijk. Ik was blij dat ik uitgenodigd was om hier te komen eten. Ik kom graag nog een keer.
Yoran W.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Gisterenavond gegeten met z'n viertjes voor de heerlijk 10 daagse. We kregen een vastgesteld menu 3 gangen met uitbreiding tot 5 gangen. Wij gingen voor de 4 gangen. Voor ons kregen we vooraf carpaccio van veluwse eendenborst gemarineerd in hoisin. De vega kreeg verschillende biet structuren met geitenkaas en schuim van zoethout. Tussengerecht coquille met gele peencreme, brunoise van sinaasappel, chorizo en tomaat met schuim van sinaasappel. Vega heerlijlke truffel risotto. Hoofdgerecht. Zachtgegaarde kabeljauw op pastinaak creme met diverse groentjes en saus van bergamot. De vega diverse soorten en bereidingen van wortel en peen met een thom kai kai saus. Superrrrr. Daarna gekozen voor het kaasplankje met verrassende kazen zoals boern trots (paddestoelen kaas, tallegio, oude stolwijker en een super lekkere blauwschimmel genaamd blauwklaver uit Kamerik. Bij dit alles hebben we heerlijk genoten van de bijpassende wijntjes geschonken door de super enthousiaste zwarte brigade. Team Opbuuren wederom super bedankt voor de hele fijne avond.
Gideon V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
zaterdagavond gegeten
op een klein misverstand na was alles wat op tafel kwam dik in orde.
Aan alle dieetwensen was gehoor gegeven.
Het decor is overdone maar smaken verschillen.
de service in het restaurant is uitstekend, maar als je vertrekt zijn ze je kennelijk direct vergeten . We stonden achter het hek geparkeerd maar dat ging niet automatisch open dus maar weer naar binnen of het hek aub open kon.
dat moet beter.
Robert T.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Mooi restaurant in het mooie OpBuuren. De kaart switcht nog wel eens van haute cuisine naar bistro en vice versa, maar dat houdt het wel spannend. Het smaakt in ieder geval altijd prima. Vriendelijke bediening, goede sfeer. Jammer dat het vaak rustig is, dat snap ik toch niet helemaal. Ook voor de borrel kun je prima terecht bij dit leuke restaurant aan De Vecht.