Restaurant Oost-West

Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 23:30

Bourgondisch-eten .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Gisteren met me partner zijn we een heerlijk stukje wezen fietsen. Vanaf de Meern richting Haarzuilens wat aansluitende dorpjes en weer richting huis fietsend. Dit maakt erg dorstig en hongerig en we besloten bij restaurant Oost-West in Vleuten een hapje te gaan eten. We werden erg vriendelijk ontvangen en hadden de keuze om binnen of buiten plaats te nemen. We besloten om lekker buiten te gaan zitten. Onder het genot van een heerlijk glasje wijn en een mandje brood konden we ook nog lekker van het zonnetje genieten. De kaart is prima, als vooraf gekozen voor plateau oost voor 2 pp. En als hoofdgerecht een heerlijke salade geitenkaas, me partner koos voor surf & turf. Het was heerlijk en ruim voldoende. Dessert hebben we overgeslagen, we zatten vol dat doen we de volgende keer maar. We komen zeker hier nog eens terug.
Melloollem .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Attente bediening en het eten was erg lekker. Als voorgerecht gekozen: heerlijke (groot formaat) carpaccio, malse boerderijkip als hoofdgerecht en een overheerlijk toetje. prijs/kwaliteit goed in verhouding. Mooie ambiance en wat zo fijn is dat je voor de deur kunt parkeren. We mochten van de eigenaar even boven kijken waar twee zalen beschikbaar zijn; overweeg om een keer een meeting voor mijn werk te organiseren: zo'n prachtige locatie met een mooie sfeervolle inrichting; is zeker de moeite waard.
Ynnad .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisterenavond voor het eerst, en waarschijnlijk voor het laatst gegeten bij Oost West in Vleuten. We waren met een gezelschap van 4 personen. Vrienden van ons had dit restaurant gezien en wilde hier graag eens eten. Het statige pand ziet er van buiten prima uit en als je binnen komt straalt het een warme sfeer uit met een leuke moderne inrichting. Toen we binnen kwamen werden we begroet door een man die met een kratje aan het slepen was, hij verdween achter de bar en een gordijn, daarna niet meer gezien. Daarom hebben we een poos staan wachten bij de bar tot we opgemerkt werden door een van de twee gastvrouwen. We mochten zelf een plekje uitkiezen omdat het niet heel druk was, een tafel of 5 was reeds bezet.

De kaart is niet al te groot (gelukkig) en er staan enkele klassiekers op. Je mag dan verwachten dat alles van hoge kwaliteit is, helaas niets bleek minder waar. Vooraf hebben we een carpaccio, toast cannibale en de tafeldames deelden een plateau west wat een selectie van voorgerechten is. De carpaccio was ok, de steak tartare leek meer op een ongare gehaktbal zonder enige smaakexplosie. Het gepocheerde ei had een harde dooier en miste de worcestersaus naast de tabasco. Plateau west is een zeer groot voorgerecht die ogenschijnlijk bestaat uit vier volledige voorgerechten. Op de vraag of men wilde uitleggen wat er precies geserveerd was werd niet gereageerd. De toast cannibale had dezelfde omvang als de mijne, ook met een "gepocheerd" ei met harde dooier.

Als hoofdgerecht hadden we 2x de gents steak (1x rare en 1x medium rare) en 2x surf en turf. Als eerste werd de surf en turf op tafel gezet. Direct viel op dat de positionering niet klopte, het ene gerecht was bijna twee keer zoveel als de andere. We hebben hier niks van gezegd, maar het is wel opmerkelijk aan een tafel. De steaks waren ronduit slecht, beide steaks kwamen well done aan tafel. Beide hebben we terug gestuurd. Vervolgens krijg ik mijn steak die voor een rare moest doorgaan, deze was medium gebakken. Mijn tafelgenoot gaf aan deze dan maar te nemen omdat het anders weer terug moest. De gastvrouw zei daarop tegen mij; ow, deze heeft nog te lang in de pan gelegen? U wilt dus alleen even om en om in de pan? Toen het vierde stuk vlees aan tafel kwam leek deze ok van buiten, maar was nog ijskoud van binnen. Beide stukken vlees waren droog, we hebben dit dus niet opgegeten. Een excuus van de gastvrouw volgde met de opmerking dat ze het van de rekening zouden halen.

Toch maar voor een toetje gegaan waarbij de tafeldames voor een cheese cake gingen en de heren voor een gedeeld kaasplankje met een likeurtje. Beide smaakten prima.

Er lijkt hier ook wat horeca ervaring te missen; bier wordt "dood" op tafel gezet, aannemen van bestellingen duurt lang en men kent de kaart niet uit het hoofd waardoor alles meerdere malen gezegd moet worden, sausjes bij het vlees worden vlak voor serveren pas nagevraagd, vlees met bakje saus op de plank wordt verkeerd om geserveerd. Ook stond bij het afrekenen aan de bar de bar volledig gevuld met vuile glazen. Het zijn allemaal kleine dingen, maar het toont wel aan dat men het niet onder controle heeft ondanks dat het niet bijzonder druk was.

Ons gezelschap gaat regelmatig uit eten en hebben nog nooit iets terug gestuurd, maar dit was gewoon niet goed. Als je dan 180,- moet afrekenen waar twee hoofdgerechten en het nagerecht al van de rekening zijn gehaald dan is er iets mis met de prijs/kwaliteit verhouding. Jammer want het pand en locatie verdient meer.
CAberglaan .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gisteravond in dit oh zo gezellige restaurant wezen eten. Ondanks dat ik niet uit de buurt van Vleuten kom, zijn wij hier terecht gekomen op aanbevelen van een collega.

Toen wij de auto
Nagenoeg voor de deur parkeerde viel het prachtige pand gelijk op, dit schepte bij mij ook wel een verwachting dat het best is een prijzig avondje kon gaan worden,
Maar de prijzen zijn zeer schappelijk en vielen ons 100% mee.

Bij binnenkomst werden wij vriendelijke ontvangen en mochten wij een tafel naar keuze uitzoeken.

Wat ons allemaal gelijk opviel was de gemoedelijke en vriendelijke sfeer, erg prettig.

Als vooraf een plateau Oost, Carpaccio en de courgette soep. In een woord, HEERLIJK! Mijn schoonzus en ik hebben vaak het probleem dat wij niet kunnen kiezen, wat deze menukaart ideaal maakt voor ons, je kunt ook een samenstelling van de kaart bestellen.

Als hoofdgerecht "de vis van de markt", Surf&Turf, Steak en de spare ribs. Wat een porties! Mijn man is een goeie eter, maar kreeg zijn bordje zelfs niet leeg.
Super kwaliteit en leuke manier van serveren.

Ook de wijnen waren zalig.

Het is jammer dat wij niet om de hoek wonen anders was dit ons waste plakje geworden.

Team Oost-West, ga zo door!
Annemieke1234 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat hebben wij superlekker gegeten bij Oost West. Ruime keuze aan gerechten, zeer vriendelijke en attente bediening. De uitstraling van het pand is erg mooi en het interieur sfeervol. Op het terras is het heerlijk vertoeven. Kortom, een grote aanwinst voor het dorp van Vleuten. Wij komen nogal eens ergens om te smikkelen en bij Oost West heb ik niets kunnen ontdekken wat niet ok was. Een dikke 10.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk gegeten, fijne ambiance. De avond dat ik er was, was er net een nieuwe kaart en dat was ook nog even lastig voor het personeel. Ze waren gewoonweg met te weinig om iedereen te kunnen bedienen. Dit zorgde ervoor dat het allemaal wat langer duurde. Niettemin vind ik het zeker een restaurant om terug te komen. Veel lekkere dingen op de kaart.
Stoofpot .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het is een restaurant met een lichte knipoog naar de oosterse keuken. Goeie sfeer en vriendelijke behulpzame bediening. We hebben buiten gegeten op het terras. Wij hebben 6 uur! buiten gezeten op prima stoelen.
Als voorgerecht sprong de Koreaanse Bulgogi er echt uit. Heel smakelijk verrassend gerecht met perfect bereid vlees en overheerlijke gemarineerde radijs met gebakken knoflook. Top!
Hoofdgerecht was een zeer malse tournedos die met veel groente werd geserveerd. Samen met de geadviseerde wijn Il Padrino uit Sicilie een geweldige combinatie.
Als desert de cheescake met frambozen. Ook bij het nagerecht was mijn bord leeg. Het was erg prettig dat er gewoon een karaf leidingwater op tafel komt als je er om vraagt.
Goede prijzen voor goed eten.
We komen graag nog een keertje terug.
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Het restaurant is recent opnieuw ingericht. Van oubollig naar modern.
Mooie koper en bruintinten maken dat er een fijne sfeer hangt. Wij waren er redelijk vroeg en het was nog rustig. Niet veel later kwamen er achter elkaar meerdere tafels tegelijk binnen. Hierdoor liep de enige jonge ober op zijn tenen. Hij bleef echter vriendelijk.
Het duurde allemaal wat langer dan normaal. Maar uiteindelijk ben je uit eten en is het niet erg om wat te wachten. Men is zo gewend dat alles maar snel moet dat voor sommige mensen geduld geen schone zaak is.. Wij hebben goed gegeten. Vooraf asperge soep. Hij was romig met stukjes ei en asperge erin.
Ook de carpaccio en koude pizza met tonijn goed van smaak. Het hoofdgerecht de kabeljouw met risotto. De risotto was te droog en maar wel smakelijk. De varkenshaas met groene asperge en champignonsaus was ruim van portie.
Twee burgers met friet leuk gepresenteerd in een houten bakje.
Vanwege tijdnood geen dessert genomen. Doordat het allemaal wat langer duurde waren de drankjes van de rekening gehaald. Heel netjes van Oost West.
Jvgv .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Gisteravond in dit gezellige restaurant gegeten met 6 personen. We werden gastvrij ontvangen door de bediening die er alles aan deed om het ons naar de zin te maken. Als voorgerecht hadden we het oosters plateau en carpaccio, alles smaakte even lekker! Als hoofdgerecht hadden we lamsracks, oosterse zalm en spare-ribs, alles zag er prachtig uit en smaakte net zo goed als het eruit zag. Het leuke aan dit restaurant is dat de keuken Hollands-Frans is met een knipoog naar de oosterse keuken dus er is voor ieder wat wils. Wij gaan hier zeker terugkomen!
LuukKO .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Na er al een paar keer ‘s avonds gegeten te hebben, zijn mijn partner en ik ’s middags wezen lunchen bij restaurant Oost-West. Het was een zonnige dag, daarom was het erg lekker om buiten op het terras te zitten. We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. De lunchkaart is erg divers. Mijn partner nam de soto ajam vooraf. Als hoofdgerecht hadden we een broodje beenham en een carpaccio onder het genot van een lekker glaasje wijn. De gerechten waren goed op smaak en in de juiste porties. Daarna nam ik zelf nog een cheesecake met frambozen en chocola toe.

Ik ben altijd erg tevreden over dit restaurant. Jullie zullen mij ook zeker in de toekomst hier nog terugzien.
Femke L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Afgelopen vrijdag met een vriendin hier bij oost-west afgesproken en gekeken naar de loven recencie, uiteraard met hoge verwachting naar de BESTE THAIS van Utrecht. Het eten was ok maar niet wow, en veel verwacht van speciale Thais gerechten maar helaas werden we zwaar teleurgesteld, het was helemaal geen Thaise keuken maar HollandsFrans dus vonden we niet reëel dat zij bij de lijstje van de beste Thais hoort.
Iens moet echt beter hier gaan opletten.
Edwin T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gegeten op een zaterdagavond met gezin (2 pubers). We waren vroeg, bijna de enige gasten, maar toen we weggingen was het gezellig druk. Kleine naar gevarieerde kaart. Voorgerecht koude pizza, grote stukken rauwe tonijn op knapperig filodeeg, beef Bulgogi, beetgaar subtiele smaak en een Oosters Dim sum plankje voor twee met zalm, garnalen en dumplings. Hoofdgerecht de Angus burger en de eendeborst. You see what you get, goed bereid en prima op smaak. Nagerecht crème brulée en de cheesecake. Iets minder bijzonder dan de voorgerechten maar waardige afsluiting. Enige dissonant: het broodmandje met afbakbroodjes. Waarom niet de smakelijke hamburgerbroodjes in plakjes serveren?
Annemieke .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Bediening was op 24-02 iets te vrolijk en enthousiast. Stukje vlees en pastinaakpuree was heerlijk. Kruidenboter vooraf, bij t brood, was smakeloos. En veel te veel peperkorrels in m'n pepersaus terwijl ik wel hou van pit.
Jammer dat de burger niet meer voorradig was. Leuk om een keer geweest te zijn maar ik weet niet of ik er weer zal komen.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Zaterdag met zijn vieren gegeten in Restaurant Oost-West,leuke ambiance en ongedwongen sfeer. Vriendelijke bediening.
De kaart is goed gesorteerd, prijs- kwaliteit verhouding is uitstekend.
Super gegeten, complimenten voor de kok !

Maria994 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Afgelopen vrijdag wezen eten met partner. Ik vond de ervaring in dit restaurant in een woord; TOP!
De gerechten die wij hebben besteld waren zeer smakelijk en niet onbelangrijk, een goede prijs- kwaliteitsverhouding. Vooral de bulgogi is een aanrader. De bediening was zeer alert en attent. Er werd een goed wijn advies gegeven en ook nog eens een gezellig praatje. Als laatste complimenten voor de inrichting. De sfeer is modern, gezellig en tegelijkertijd zeer toegankelijk. Restaurant Oost-West; jullie zien ons snel terug!
Petra_van_Haren .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zaterdag 16-1 bij restaurant Oost-West gegeten. Vooraf zalm en als hoofdgerecht gamba's en daarbij een lekkere wijn. Het was heerlijk! Bediening was top, gezellige sfeer en we zullen er zeker een keer terug komen. Dank jullie wel voor een top avond!
Rohini85 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Afgelopen weekend met de hele familie gegeten bij Oost-West. Leeftijden: van 1,5 tot 95 jaar! Voor ieder wat wils! De kinderen konden gezellig spelen in de speelruimte vol met kleurboeken, puzzels, spelcomputer, zitzakken en auto's. De volwassenen zaten gezellig aan tafel bij de prachtige kerstboom. De versiering is mooi, je voelt je er echt thuis. En wat een heerlijke gerechten, ik kon niet kiezen. Vooraf een verrukkelijke carpaccio, als hoofdgerecht een zalm met sojasaus. In verband met allergie een speciaal sorbetijsje gekregen. Wat een verrassing van de kok. En de bediening, supervriendelijk. Zij laten je ook echt een avondje genieten. Echt een toptent!
Claudia R.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Fijn restaurant op een mooie plek in het dorp Vleuten, al een aantal keer bezocht sinds de opening. Twee keer met familie (1x grote 1x kleine groep) en 1x tijdens een wijnproeverij (ook erg goed bevallen) Ik kan niks negatiefs aan dit restaurant ontdekken! Prettige bediening, die er alles aan doet om je op je gemak te stellen en die tijd maakt voor een praatje, en je goed advies kan geven over het eten. Je kunt qua eten echt letterlijk van oost tot west kiezen, gevarieerde kaart dus en ook voor de kinderen is er een aparte speelruimte. Vrij parkeren ernaast ook handig. Al met al een absolute aanrader als je houdt van een warme sfeer en gevarieerd en lekker eten.
WOverweg .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Met twee personen gegeten en het eten was super lekker. De kaart is goed samen gesteld niet te groot maar geeft wel voldoende keuze. Goed wijn advies gekregen voor bij de gerechten. De bediening was heel vriendelijk en ze dachten met je mee. Het restaurant ziet er gezellig uit met warme kleuren.
Judith.kee .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wat een mooi restaurant in een statig pand in het mooie Vleuten. Gastvrije ontvangst, warme inrichting, heerlijk eten, porties zijn echt goed ook voor de grote eters onder ons (zoals ik) gratis parkeren (en dichtbij wat op hoge hakken toch erg fijn is). Ja, zeker voor herhaling vatbaar. Jammer dat ik de bob was en niet meer van die overheerlijke wijn mocht nuttigen. Voor herhaling vatbaar!