Over het restaurant Restaurant Oogst

Heerlijk eten met de beste wijnen

Even geleden is Maxime omgebouwd tot restaurant Oogst. Een totaal andere, bijzondere formule! Dit restaurant, aan de Denneweg in de prachtige wijk in Den Haag, is gelegen middenin een straat van kunstgaleries en antiekwinkels. Oogst haakt in op de huidige trend van kleinere gerechten en komt met een kaart van tien, steeds wisselende, gerechtjes a €9,-, wat je een heerlijk gevarieerde avond geeft.

Na een intensieve museumochtend is het goed toeven bij Oogst, maar ook na een lange vergadering krijg je hier een welverdiende lunch of ‘s avonds een excellent diner. Geniet van deze culinaire parel in het bruisende hart van Den Haag.

Meer informatie over restaurant Restaurant Oogst

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

Cees Z.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Wachttijd tussen de maaltijden is te lang.
gerard S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Lekker eten, vriendelijke bediening, totdat we vroegen om de gerechten iets sneller op elkaar te serveren. toen was het antwoord "als ik tijd heb. "
Saskia H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wat een geweldige keuken..heerlijk gegeten en leuke formule. Wachttijd veel te lang.
Yorick G.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
In het verleden heb ik gegeten bij de voorloper van dit restaurant: Maxime. Een leuk concept: met een kleine kaart ervoor zorgen dat je kwaliteit kunt leveren voor een redelijke prijs. Destijds was het eten weliswaar erg goed, maar viel de service tegen en dat bleek ook bij Michelin opgevallen te zijn waardoor Maxime de Bib Gourmand kwijtraakte. Inmiddels is Oogst de nieuwe invulling aan een redelijk vergelijkbaar concept.

Bij binnenkomst hartelijk ontvangen, deur werd opengehouden en jas werd aangenomen. Wij kozen voor een charcuterie en daarna twee gerechtjes die ieder voor 9 euro op de kaart staan.

Voor beide gerechten gold dat de borden prima, mooi opgemaakt waren. Helaas viel de smaak wat tegen. Misschien was de verwachting hoog, maar er mistte toch wat spektakel in de smaakcombinaties. De gerookte zal was tot een soort mousse vermalen en de dressing zorgde ervoor dat de zalmsmaak wegviel. Lekker was de doorzichtige, ziltige gel die bij het gerechtje werd geserveerd. De tweede gang kreeg haar smaak vooral door de geslaagde toevoeging van oesterblad, maar het blaadje was snel op en daarmee was de rest van het gerechtje ook weer vlak van smaak.

Niet super, niet vies, maar al met al toch tegenvallend. Wellicht dat met twee euro meer per portie er een grotere stap gezet kan worden, of dat er meer keuze gemaakt wordt in de ingrediënten waardoor er met een kleinere kostprijs per bord meer smaak op tafel gezet kan worden. Dit is wel nodig om het concept te laten slagen. Nu was de maaltijd gewoon erg vlak.

Vervelende verrassing kwam bij het afrekenen. Er wordt een concept gehanteerd waarbij je als je twee gerechtjes a 9 euro kiest, je er voor 1 euro een dessert bij krijgt. Opzich een koopje, ware het niet dat Oogst creatief is in het achteraf aanmerken wat wel en geen dessert is. Als gast mag je er toch vanuit gaan dat het aangeboden kaasplankje onder de noemer "desserts" ipv gerechten valt. Dit wordt in ieder geval niet vermeld waardoor je op de bon als verrassing 8 euro meer gepresenteerd krijgt. Een tikje flauw (net als het eten) om dit op deze manier aan te pakken. Het voelde een beetje als een tourist-trap. Ook helemaal niet nodig. Zet dan op de menukaart dat er voor een kaasplankje een supplement wordt gevraagd, heel gebruikelijk op veel restaurantkaarten.

Andere verrassing op de rekening was dat de thee achteraf drie ipv een keer was aangeslagen. Op het wenken van de ober wist hij zonder te kijken al dat dit was gebeurd, toch moesten we expliciet om een nieuwe bon vragen.

Zodra wij ons geld hadden achtergelaten was het personeel ons meteen vergeten. De eerder vriendelijk aangenomen jas konden wij zelf uit de garderobe terugzoeken, laat staan dat we uitgelaten werden zoals we werden begroet.

Het is een lastig concept: goed eten voor een zachte prijs. Toch ben je al met al voor een paar kleine gerechtjes en paar glazen wijn snel 50 euro per persoon kwijt en dat betekent dat je ondanks de relatief goedkope prijsklasse toch in een hoger segment actief bent dan de gemiddelde bistro. Dat houdt in dat je nu eenmaal ook moet zorgen voor een goede service (tot het einde van het bezoek ipv tot het versturen van de pinbetaling) en voor echt lekker eten!

Anders is een concept als deze gedoemd om haar voorganger achterna te gaan en precies tussen wal en schip te vallen.

Wij laten een volgend bezoek voorlopig even zitten.

Bezocht Mei, 2017
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Voor de vijfde keer bij dit restaurant geweest. Het blijft een van onze favoriete adressen in Den Haag. We hebben super gegeten: alle gerechtjes waren heerlijk. Leuke smaken, goede uitvoering (vis perfect gaar, lekkere beurre rouge) en mooie bordjes. De geserveerde wijnen waren lekker en pasten goed bij de gerechten. De bediening is top.

Wij blijven enthousiast en komen dus snel terug.
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Lekker gegeten tijdens de lunch. De kaart is niet heel uitgebreid. Prettige bediening, uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Helene H.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Prijs-kwaliteit top, aangename sfeer, perfecte timing, verfijnde gerechten en lekkere aangepaste wijnen. Een echte aanrader!
Robajo B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
u al voor derde keer gegeten, prima restaurant, waar voor je geld
Lonneke V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Prima gegeten bij Oogst, maar mijn verwachtingen werden niet helemaal waargemaakt. Dit lag zeker niet aan de service, die vriendelijk was, of de locatie, op de prachtige Denneweg. Ik vond de gerechtjes wat aan de kleine kant en had achteraf gezien aan twee hartige gerechten en een dessert niet genoeg.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Lekker eten maar vrij eenvoudig of klassiek. En menukeuze is beperkt. Erg lekkere Sauvignon blanc! Er is redelijk veel tijd tussen de gerechten, maar ons stoorde dat helemaal niet omdat het net de bedoeling was om bij te praten. Hou er rekening mee dat alle gerechten vrij klein zijn. Voor ons (3 dames) was 3 gerechten + dessert precies genoeg maar ik kan me voorstellen dat heren minstens een gerecht extra willen. Supervriendelijke en professionele bediening.
Mirella V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Hele leuke en fijne avond gehad. Leuke mensen in de bediening en goede koks
reina Z.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
prima - voor herhaling vatbaar
Saskia L.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten!
Wouter J.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Ontvangst prima. Kregen klein rond 2 couverts-tafeltje voor ons 3en, maar gelukkig houden wij van "knus". Persoonlijk houd ik niet van de Franse wijze van dicht bij elkaar staande tafeltjes; de Franse vriendin van mijn zoon vindt dit geweldig! Inrichting is sfeervol; geluidsniveau was soms storend hoog. Nadat wij besteld hadden kwam de amuse; deze waren "nietszeggend". Daarentegen waren onze eerste gerechten zeer smaakvol; steak tartar en risotto. Onze tweede gang was tot onze spijt echt niet goed. De kabeljauw was meer gekookt dan gebakken en had een waterige smaak; de noten, kappertjes en beurre noisette voegde aan de smaak niets toe. De stukjes gestoofde kalfsborst waren droog en smaakloos; de waterige shiitake-roomsaus en aardappel waren niet beter. Teleurgesteld hebben wij dit bij de overigens prima bediening gemeld. Het dessert en de kazen hebben onze smaakpapillen weer verwend. Wij hebben lang moeten wachten op de verschillende gerechten . Wij adviseren een amuse te serveren bij het aperitief.
De tafel van Marc B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Heerlijke gegeten op de Denneweg. Medewerkers hielden ook goed rekening met het feit dat wij op tijd bij de schouwburg zouden zijn.
Geert N.
Prettig restaurant met heerlijke gerechten. Meer vegetarische gerechten zou wel fijn zijn.
Nita K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten!!
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
lekker en verzorgd gegeten en ook gedronken. we gaan zeker terug. Kortom : een aanrader !
Angeniet V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Het was een fijne avond in een goede sfeer en accommodatie. Wij zullen het adres bij iedereen aanbevelen en komen graag nog een keer terug.
Marie-Christine S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Consistente hoge kwaliteit en goede service. De formule is ideaal en de kaart overzichtelijk. En ook nog een aantrekkelijke prijs. Ik kom zeker weer terug!
Ine V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Hoewel dit restaurant in de Lekker nogal werd opgehemeld, was het voor ons toch een teleurstellende ervaring. Ruim een uur moeten wachten op je hoofdgerecht is onacceptabel; te wijten aan de bediening die e.e.a. niet in de gaten hield. Werd wel netjes goedgemaakt met uitgebreide excuses en een extra glas wijn, maar ruim drie uur zitten voor een eenvoudig 3-gangenmenu is echt te lang. De dun gesneden St. Jacobsmosselen in het voorgerecht waren zó dun gesneden, dat ik ze niet terug proefde, het gerecht was een onduidelijk zalfje met partjes citrusvruchten. Hoofdgerecht van Schotse zalm was erg goed. Voor de kaas als nagerecht werd 9 euro extra in rekening gebracht, wel vooraf gezegd. Bovendien is het restaurant erg rumoerig. Voor ons geen 'repeater'