Restaurant Onze Kerk

31-622086035

Meer informatie over restaurant Restaurant Onze Kerk

Andries M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Een prachtig restaurant waarin zeker niet bezuinigd is op de kosten om dit alles te creëren. De hele sfeer die het uitademt is bijna adembenemend te noemen. De geserveerde gerechten zijn heerlijk en er wordt goed rekening gehouden met allergieën. Hier zullen we zeker vaker komen. Hopelijk komt er ook spoedig een fietsoplaadpunt.
Jack-1966 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Omgebouwde kerk in hartje Hooge Zwaluwe (dus in het midden van een gezellig klein dijkdorp), eigenaren hebben zeker niet op uitstraling bezuinigd en interieur ziet er dan ook geweldig uit. Eten was goed niet overdreven echter prijs/kwaliteit was zeker goed. Na de lunch nog op het terras gezeten is ook zeer aangenaam.

Bediening is met lokale mensen waardoor je (door het accent, wat overigens zeker niet storend was) echt het gevoel van het Brabantse meekrijg. Ook beide eigenaren waren zeer gastvrij dus voor ons staat het vast, wij komen zeker terug.
Caroline H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Een aanrader. Zeker vanwege de prachtige tot restaurant verbouwde kerk maar ook het eten was goed en de bediening heel vriendelijk. Je kunt vantevoren aangeven wat je echt niet lust of waar je allergisch voor bent. Daarna komen er drie gangen met kleinere hapjes op tafel. Erg gezellig eten. Wij komen er graag nog een keer terug.
Hanneman .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Geweldige locatie, zo eten in de kerk. Gebouw is machtig mooi ingericht met behoud van kerkelijke elementen. De bediening is vriendelijk en werkt aanstekelijk. "Dolletjes" krijg je de neiging te roepen na elke uitleg van de jonge ober. Keuze uit een menuutje: voorgerechtjes, hoofdgerechtjes en een dessert. Alles mooi opgemaakt! En het smaakt goed: van alles wat: diverse voor- en hoofdgerechtjes: vis, vlees, groenten. Een van de minpuntjes is, dat het allemaal wel erg lang duurt voordat er iets op tafel kwam, en er tussendoor ook niet gevraagd werd voor wat drinken of uitleg kwam hoe lang het allemaal nog ging duren. Want drie kwartier wachten met lege borden is wel veel van het goede...... Een ander minpuntje zijn de banken; die zitten na een uurtje toch iets minder comfortabel. Een groot pluspunt: ongevraagd komt een voorstel tot een karaf water op tafel: zoals het hoort! Mooi! Maar we komen zeker terug; de sfeer en het eten is goed.
MysteryGuestQ .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Ik heb hier, begin maart, met een gezelschap van 6 personen gegeten.
'Onze Kerk' werkt met vaste menu's, je kunt zelf dus niet kiezen.
Om schijnbaar geen risico's te willen lopen is het eten niet uitgesproken van smaak, en zijn er geen bijzondere keuzes gemaakt.

Sommige gangen in een soort van tapas stijl. Bij ons hoofdgerecht (3 à 4 gerechtjes) werd op die manier o.a. entrecote geserveerd. Helaas was een groot stuk niet eetbaar door zenen e.d. in het vlees. Hierdoor was er niet genoeg voor alle tafelgenoten.
Het commentaar van de ober, nadat we dit gemeld hadden was dat het een 'lokaal product' is en dat het kan gebeuren. Daar konden we het mee doen. Er werd ons verder geen oplossing geboden.
Verder viel het ons op dat de verwarmde borden (prima) in een smoezelige theedoek naar de tafels gebracht werden (niet prima) en zagen we nog wat meer schoonheidsfoutjes..
Bij het afrekenen werd het schaaltje met de rekening voorzien van 5 pepermuntjes, terwijl we met z'n zessen waren. De ober had dus blijkbaar totaal geen aandacht voor zijn gasten.
Dit was eens en nooit weer.

Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Schitterende locatie in Hooge-Zwaluwe (niet Made). Deze kerk is omgebouwd naar een horecabedrijf, zeer geschikt voor events etc en afgelopen zondag ben ik gaan eten..mixed feelings...Het is lastig om punten te geven als je teveel mitsen en maren hebt. Telefonisch doorgegeven dat er 1 vegetariër bij zat en dat er 2x vis en 1x vlees gegeten zou worden. Dit was voor het jonge onervaren doch vriendelijke serveerster teveel van het goede en zag dit is: 1X geen vis en vlees, 1x geen vis en 2x geen vlees. Toch zagen wij dat overall het personeel goed is. Kwestie van een 6- en 8 bij wijze van spreken. Het concept is leuk, Brabantse 'tapas' met diverse streekgebonden producten, echter klopten de verhoudingen totaal niet. Zoals vermeld ben ik vegetariër. Waar de vleeseter aan tafel een overvloed kreeg aan gerechtjes (4 + side dishes) en de vis gerechten ook in overvloed aanwezig waren moest ik het bij mij voorgerecht stellen met een sla-tje, u leest het goed een sla-tje en pompoensoepje (shotglas)...en als hoofdgerecht een in stukken gesneden Dutch Weed Burger met wat side dishes, ondermaats. De vleesgerechten waren daarentegen weer van zeer goed niveau en de vis (hoewel 1 grote portie zalm ipv meerdere gerechten) ook. Apart dat men juist in een restaurant wat zich profileert als streekgebonden niet iets creatiefs vegetarisch kan voorschotelen. 5- en 7. Echter dit wilt niet zeggen dat ik hier niet meer ga komen, wellicht zal het de volgende keer beter zijn. De vis-vleesgerechten, service en super ambiance zijn goed. Ik zal dan ook deze recensie aanpassen na de volgende keer.