Restaurant Ons Jongens

9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Ons Jongens

Frank W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het was weer een culinaire beleving . Jan ga zo door je blijft groeien in je vak. Compliment hiervoor!!!! Bedankt voor de fijne avond.
Birgit S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Dit was ons tweede bezoek aan Ons Jongens en wederom geweldig goed. De gerechten zijn plaatjes en zeer smaakvol. Verrassende combinaties; smaakexplosies. Het enthousiasme en de passie stralen af van de chef; hij heeft plezier in zijn vak en is een kei! Kortom zeer aan te bevelen.
Nelleke S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Gastvrij vriendelijk restaurant. Jonge chefkok die koken in zijn vingers heeft. Door de kleinschaligheid van t restaurant ook tijd om even met de gasten te praten. Keurige bediening. Verrukkelijke verrassings gerechten zowel qua smaak, kleur en opmaak van de borden. Gebruik van verse ingredieënten. Heerlijke wijnen. Je voelt je welkom.wij hebben genoten en complimenten voor chefkok Jan.
jjbongers4 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
De volgende ochtend was mijn allereerste gedachte, het beeld van het prachtige nagerecht!
Ik ben niet zo van het foto's maken, maar heb nu spijt dat ik het niet gedaan heb.
We hebben samen genoten van heerlijk, verrassend en kleurrijk eten. Wat een verschillende smaken. Alle gerechten zagen er ook prachtig uit.
We kunnen alleen maar vol lof over jullie praten en zeggen tot ziens.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag hebben wij gegeten bij restaurant Ons Jongens. Wij hadden gekozen voor het 5 gangen diner en werden verrast door het ene lekkere gerecht na het andere. De smaakcombinaties waren verrassend en perfect op elkaar afgestemd. De persoonlijke uitleg bij elke gang van de chefkok maakte het voor ons echt af! Zeker voor herhaling vatbaar!
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Leuk, klein bescheiden restaurant aan doorgaande weg in Someren-Eind. Vijf tafels in een huiskamerachtige sfeer. Het paars op de muur is wel even wennen en waarom er onder de tafel een soort geluidsdemping is aangebracht, geen idee. Lekker eigentijdse muziek op de achtergrond, past bij de uitstraling van de beide broers, beetje rebels. Gegaan voor het viergangenmenu. Prima amuse. Heerlijk gerechten, waarbij vooral aardse smaken de boventoon voeren. In dit menu zat ook de 'award-winner', peterseliewortel, erg apart, heerlijk gerecht. De ossenhaas erg mals, heerlijk. Nagerecht diverse smaken, waaronder een huisgemaakte Magnum. Beetje veel chocolade. Beter was geweest het als een soort bonbon in het gerecht te leggen, nu zit je in een, best wel, toprestaurant, een ijsje op een stokje te eten. Bediening prima, regelmatig brood, helemaal goed. Persoonlijke aandacht van de gastvrouw prima, lekker losjes, maar genoeg overzicht. Erg de moeite waard dit leuke, kleine en persoonlijke restaurant te bezoeken.
Suzanne E.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten, het 6 gangen menu met 4 personen. Het diner is zeker op sterrenniveau. Met name het in Barcelona prijswinnende gerecht was een topper. En voor het ijsje zouden wij omrijden. Machtig lekker! Heerlijke bijpassende wijnen. Het enige verbeterpunt: de uitstraling van het restaurant zou 100% verbeteren met tafelkleden. Wij komen zeker terug!
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Gisteren gegeten bij restaurant Ons Jongens. We hebben genoten van het heerlijke eten. Wij kozen voor het 5 ganzen chefs menu. We kregen verrassende gerechten, prachtige smaken en mooie combinatie. Geweldige prijs kwaliteit verhouding. Daarnaast was iedereen heel vriendelijk. Wij komen hier zeker terug.
Boykort O.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Hier voor de 3e keer gaan eten. En kan niet anders zeggen dat het gewoon weer goed was. Iets minder qua smaken en verrassing dan de andere keren helaas, maar de chef raadde me aan de volgende keer even de reservering aan te geven als je bijv. een gerecht met lever wilt, hij maakt dat niet standaard omdat veel gasten dat liever niet eten, ze willen toch laagdrempelig zijn.

Gekozen voor 7 gangen en bijpassende wijnen en kan niet anders zeggen dat het gewoon allemaal meer dan betaalbaar is. Het prijswinnende gerechtje waarmee de chef Brabant mag vertegenwoordigen in Barcelona in November is knap gevonden, heerlijk kippetje.

Kom zeker weer eens terug, dan hopelijk met een gerechtje van lever op het bord. ;)
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Na enige oriëntatie op IENS hier tijdens weekendje weg gedineerd. Hoge verwachting door eerdere recensies. Resultaat: toch teleurstellend, en dat is jammer want hier staan koks met passie.

De locatie langs een drukke weg is niet bijzonder, maar prima. Het restaurant is klein, intiem en is netjes, maar eenvoudig ingericht. De ontvangst is prima.

Het menu van de chef belooft veel. Het menu is echter niet goed opgebouwd. Starten met 'hompen' gebakken bloemkool met een mousseline van aardappel en buikspek is niet goed. De gerechten missen een verfijning die wel gepretendeerd wordt. Gerechten worden daarnaast geserveerd in het verkeerde servies (kommetjes) en bestek is simpelweg te klein.

De passie van de koks en aandacht voor de gasten straalt ervan af. Met ervaring in genoemde restaurants en de eerdere recensies verwacht je echter meer niveau. Het lijkt er een beetje op dat een niveau nagestreefd wordt dat er gewoon (nog) niet is. Dat is jammer. Kies wat mij betreft voor meer eenvoudige gerechten en besteedt daar alle aandacht aan en stop met gefröbel. De wijnen waren goed gekozen, heel lekker en betaalbaar.
wendyke .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Een klein sfeervol restaurant. Vriendelijk personeel. Gekozen voor een vijf gangen verrassings menu en het was in één woord; geweldig! Een echte aanrader!
Harold S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Super lekker eten,voortreffelijke smaken en veel creativiteit. Een geweldige ervaring voir zo'n jonge brigade!!absoluut een aanrader voor iedereen die van lekker eten houd
marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Mooi 5 gangen verrassingsmenu. Borden waren mooi opgemaakt. Leuke en spannende smaakcombinaties met lekkere wijnen erbij. Echt heerlijk gegeten.
Boykort O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Na een jaar weer eens terug naar dit sympathieke restaurant, waar de jonge chef bevlogen kookt.

Net als vorig jaar was al het eten weer perfect. Vooral de vis (zeebaars?) ingelegd met thaise smaken (o.a. citroengras) was voortreffelijk, daar zou je me 's nachts voor wakker kunnen maken.

Alle 7 gangen waren van een topniveau en de bijpassende wijnen waren heerlijk. Hier kun je eten op topniveau voor een relatief zachte prijs, kom zeker snel weer terug.
Marius W.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
elk jaar gaan we een paar keer naar dit restaurant, gewoon om onszelf eens lekker te verwennen, uiteten kan je overal, eten zoals hier bijna nergens, het eten is er altijd top met iedere keer weer verrassende gerechten, de bediening is vriendelijk en de uitleg bij ieder gerecht tot in detail, het bijpassend wijn arrangement past goed bij de gerechten
Willem1406 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Nadat we al zoveel goeds hadden gehoord en gelezen over Ons Jongens in Someren - Eind hebben we daar gisteren voor de eerste keer gegeten. Al snel kwam ik erachter dat we dit al veel eerder hadden moeten doen.

In het kleine restaurant werden we vriendelijk ontvangen en naar ons tafeltje gebracht. We kozen voor het vijfgangenmenu met een bijpassend wijnarrangement. Helaas kan ik niet zo goed vertellen wat er allemaal geserveerd werd, maar Jan, Remco en Donna vertellen dit vol passie. Bij iedere gang kwam een van de drie vertellen over het gerecht waarbij Donna ook uitgebreid vertelde over de bijbehorende wijn. De gerechten waren heerlijk en de wijnen waren erg lekker bij de gerechten. Het plezier en de passie van Jan, Donna en Remco straalt af op het eten, het was voortreffelijk. Van de crème brulee vooraf, tot de 'Magnum ala Jan' op het einde hebben we genoten van de sfeer, volle smaken, wijnen en het eten. Als allerlaatste kregen we nog een rondleiding door de keuken, met persoonlijke uitleg door Jan over de technieken die hij gebruikt.

Echt een aanrader, voor iedereen die eens lekker wil gaan uiteten. Hartelijk dank!
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Het was weer een fantastische avond met een mooi 6-gangendiner met bijpassende en verassende wijnen. Hoogte punten waren voor mij de heilbot met pastinaak, biet, kroketje van gevogelte en het ribstuk (zeer goede garing) met prei, bospeen, spitskool etc. De reden om geen 10 te geven is dat een 9,5 niet gegeven kan worden en de garing van de rundersukade was voor mij niet optimaal maar dan heb ik het over een klein detail. Vermeld mag nog worden dat door de verlaging van het plafond de akoestiek sterk verbeterd is. Complimenten aan het team en de zeer persoonlijke bediening die we hebben mogen ontvangen. Tot volgend jaar.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
"Ons Jongens" stond al een jaartje op ons verlanglijstje, en niet voor niets bleek ons! Warm welkom. "Sorry, alleen nog het kleine tafeltje maar dadelijk komt de mooie tafel aan het raam vrij en dekken we die voor jullie". Was echt niet nodig, want zelfs dit kleinste tafeltje geeft voldoende privacy in het huiskamer restaurant. We kozen voor het vijf gangen verrassingsdiner met bijpasende wijnen. Bleek een uitstekende keuze. Een heerlijk, bijzonder en mooi uitgebalanceerd menu en hele goede wijnkeuze. De serveerster was vanwege een ongeval plotseling uitgevallen maar dit werd met veel charme door de jonge eigenaren/koks/broers, met hier en daar een kleine hapering maar met verve opgevangen. De liefde voor het vak en de producten (zelf gezochte paddestoelen, bijzondere kruiden, super verse vis en botermals vlees) is duidelijk aanwezig. "Ons jongens" op weg naar de eerste Michelin ster!
Edward J.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Vriendelijke ontvangst.
Leuke betaalbare wijnkaart.
We hadden gekozen voor een 4 gangen verassingsmenu, en daar zeker geen spijt van gehad. Deze Jongens gaan het nog ver schoppen.
ilsevandeursen .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Ons Jongens is een gezellig restaurant, in huiskamer-sfeer. Het eten is verrukkelijk. De kok/eigenaar komt regelmatig zelf naar je tafeltje om uit te serveren of om te vragen of alles naar wens is. We hebben een 6-gangen-menu gekozen en elke gang was werkelijk een cadeautje. Er was niets wat 'gewoon' was, het was allemaal TOP!