Restaurant Ons Jongens

Boerenkamplaan 167 5712 AD Someren Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Ons Jongens

Maandag t/m Zondag vanaf 08:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,2
9,2
Boykort O.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Hier voor de 3e keer gaan eten. En kan niet anders zeggen dat het gewoon weer goed was. Iets minder qua smaken en verrassing dan de andere keren helaas, maar de chef raadde me aan de volgende keer even de reservering aan te geven als je bijv. een gerecht met lever wilt, hij maakt dat niet standaard omdat veel gasten dat liever niet eten, ze willen toch laagdrempelig zijn.

Gekozen voor 7 gangen en bijpassende wijnen en kan niet anders zeggen dat het gewoon allemaal meer dan betaalbaar is. Het prijswinnende gerechtje waarmee de chef Brabant mag vertegenwoordigen in Barcelona in November is knap gevonden, heerlijk kippetje.

Kom zeker weer eens terug, dan hopelijk met een gerechtje van lever op het bord. ;)
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Na enige oriëntatie op IENS hier tijdens weekendje weg gedineerd. Hoge verwachting door eerdere recensies. Resultaat: toch teleurstellend, en dat is jammer want hier staan koks met passie.

De locatie langs een drukke weg is niet bijzonder, maar prima. Het restaurant is klein, intiem en is netjes, maar eenvoudig ingericht. De ontvangst is prima.

Het menu van de chef belooft veel. Het menu is echter niet goed opgebouwd. Starten met 'hompen' gebakken bloemkool met een mousseline van aardappel en buikspek is niet goed. De gerechten missen een verfijning die wel gepretendeerd wordt. Gerechten worden daarnaast geserveerd in het verkeerde servies (kommetjes) en bestek is simpelweg te klein.

De passie van de koks en aandacht voor de gasten straalt ervan af. Met ervaring in genoemde restaurants en de eerdere recensies verwacht je echter meer niveau. Het lijkt er een beetje op dat een niveau nagestreefd wordt dat er gewoon (nog) niet is. Dat is jammer. Kies wat mij betreft voor meer eenvoudige gerechten en besteedt daar alle aandacht aan en stop met gefröbel. De wijnen waren goed gekozen, heel lekker en betaalbaar.
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Na een jaar zijn we weer eens bij Ons Jongens gaan eten. Het eten was weer geweldig. Alle vijf gangen hadden geweldige smaken. Vooral de derde gang (enigszins oosters) en de vierde gang (fantastische sucade) waren geweldig. En dat alles voor die prijs!
Jammer dat we op de donderdag met zijn vieren daar alleen zaten, maar dat is op zich ook weer heel leuk. Een prive etentje.
Wendyke .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Een klein sfeervol restaurant. Vriendelijk personeel. Gekozen voor een vijf gangen verrassings menu en het was in één woord; geweldig! Een echte aanrader!
Harold S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Super lekker eten,voortreffelijke smaken en veel creativiteit. Een geweldige ervaring voir zo'n jonge brigade!!absoluut een aanrader voor iedereen die van lekker eten houd
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Mooi 5 gangen verrassingsmenu. Borden waren mooi opgemaakt. Leuke en spannende smaakcombinaties met lekkere wijnen erbij. Echt heerlijk gegeten.
Boykort O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Na een jaar weer eens terug naar dit sympathieke restaurant, waar de jonge chef bevlogen kookt.

Net als vorig jaar was al het eten weer perfect. Vooral de vis (zeebaars?) ingelegd met thaise smaken (o.a. citroengras) was voortreffelijk, daar zou je me 's nachts voor wakker kunnen maken.

Alle 7 gangen waren van een topniveau en de bijpassende wijnen waren heerlijk. Hier kun je eten op topniveau voor een relatief zachte prijs, kom zeker snel weer terug.
Marius W.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
elk jaar gaan we een paar keer naar dit restaurant, gewoon om onszelf eens lekker te verwennen, uiteten kan je overal, eten zoals hier bijna nergens, het eten is er altijd top met iedere keer weer verrassende gerechten, de bediening is vriendelijk en de uitleg bij ieder gerecht tot in detail, het bijpassend wijn arrangement past goed bij de gerechten
Willem1406 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Nadat we al zoveel goeds hadden gehoord en gelezen over Ons Jongens in Someren - Eind hebben we daar gisteren voor de eerste keer gegeten. Al snel kwam ik erachter dat we dit al veel eerder hadden moeten doen.

In het kleine restaurant werden we vriendelijk ontvangen en naar ons tafeltje gebracht. We kozen voor het vijfgangenmenu met een bijpassend wijnarrangement. Helaas kan ik niet zo goed vertellen wat er allemaal geserveerd werd, maar Jan, Remco en Donna vertellen dit vol passie. Bij iedere gang kwam een van de drie vertellen over het gerecht waarbij Donna ook uitgebreid vertelde over de bijbehorende wijn. De gerechten waren heerlijk en de wijnen waren erg lekker bij de gerechten. Het plezier en de passie van Jan, Donna en Remco straalt af op het eten, het was voortreffelijk. Van de crème brulee vooraf, tot de 'Magnum ala Jan' op het einde hebben we genoten van de sfeer, volle smaken, wijnen en het eten. Als allerlaatste kregen we nog een rondleiding door de keuken, met persoonlijke uitleg door Jan over de technieken die hij gebruikt.

Echt een aanrader, voor iedereen die eens lekker wil gaan uiteten. Hartelijk dank!
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Het was weer een fantastische avond met een mooi 6-gangendiner met bijpassende en verassende wijnen. Hoogte punten waren voor mij de heilbot met pastinaak, biet, kroketje van gevogelte en het ribstuk (zeer goede garing) met prei, bospeen, spitskool etc. De reden om geen 10 te geven is dat een 9,5 niet gegeven kan worden en de garing van de rundersukade was voor mij niet optimaal maar dan heb ik het over een klein detail. Vermeld mag nog worden dat door de verlaging van het plafond de akoestiek sterk verbeterd is. Complimenten aan het team en de zeer persoonlijke bediening die we hebben mogen ontvangen. Tot volgend jaar.
Rijkmail D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
"Ons Jongens" stond al een jaartje op ons verlanglijstje, en niet voor niets bleek ons! Warm welkom. "Sorry, alleen nog het kleine tafeltje maar dadelijk komt de mooie tafel aan het raam vrij en dekken we die voor jullie". Was echt niet nodig, want zelfs dit kleinste tafeltje geeft voldoende privacy in het huiskamer restaurant. We kozen voor het vijf gangen verrassingsdiner met bijpasende wijnen. Bleek een uitstekende keuze. Een heerlijk, bijzonder en mooi uitgebalanceerd menu en hele goede wijnkeuze. De serveerster was vanwege een ongeval plotseling uitgevallen maar dit werd met veel charme door de jonge eigenaren/koks/broers, met hier en daar een kleine hapering maar met verve opgevangen. De liefde voor het vak en de producten (zelf gezochte paddestoelen, bijzondere kruiden, super verse vis en botermals vlees) is duidelijk aanwezig. "Ons jongens" op weg naar de eerste Michelin ster!
Edward J.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Vriendelijke ontvangst.
Leuke betaalbare wijnkaart.
We hadden gekozen voor een 4 gangen verassingsmenu, en daar zeker geen spijt van gehad. Deze Jongens gaan het nog ver schoppen.
Ilsevandeursen .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Ons Jongens is een gezellig restaurant, in huiskamer-sfeer. Het eten is verrukkelijk. De kok/eigenaar komt regelmatig zelf naar je tafeltje om uit te serveren of om te vragen of alles naar wens is. We hebben een 6-gangen-menu gekozen en elke gang was werkelijk een cadeautje. Er was niets wat 'gewoon' was, het was allemaal TOP!
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Bij binnenkomst meteen een gastvrij gevoel.
Eten zeer goed, vriendelijke bediening en leuk kleinschalig.

Een echte aanrader.
Zeker reserveren!!
René W.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Eten bij Ons Jongens in Someren-Eind is een bijzondere ervaring in een gemoedelijke setting. Het eetgedeelte is het best te omschrijven als een huiskamer waar - verdeeld over 5 tafels - plek is voor zo'n 20 mensen. De kaart vermeld weliswaar een aantal a-la-carte gerechten, maar dit restaurant staat vooral bekend om 'n creatieve verrassingsmenu's die als 3, 5 of 7 gangen op de kaart staan. Onze groep koos voor het 5 gangen menu, waarbij de 2 kleinere eters ook konden kiezen voor een gangetje minder. Vanaf het aperitief en de amuse (een heel leuk wortel/noten schuimpje met geitenkaas) werden de creaties van de keuken met prettige tussenpozen uitgeserveerd door gastvrouw Donna en chef Jan. Wat er door Jan verteld werd over ingrediënten en bereidingswijze was leuk om te horen maar slecht na te vertellen, dus ik beperk me hier maar tot de essentie van onze ervaring: We vonden de gerechten allemaal prachtig van presentatie en - belangrijker - heel erg lekker. De bediening heeft oog voor detail en is professioneel en ontspannen, wat voor een paar begin-twintigers toch best wel bijzonder is. Wij waren in ieder geval erg op ons gemak en hebben een hele leuke avond gehad. Ons Jongens weten waar ze het over hebben, maken gerechten die in een sterrenrestaurant niet zouden misstaan en doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. En dat is eigenlijk best bijzonder. Wij zijn in ieder geval blij dat we één van Brabant's best bewaarde geheimen ontdekt hebben.
Marcooo .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Gisteren met hoge verwachting hier gezellig uit eten gegaan waarbij onze verwachtingen zelfs nog overtroffen zijn. Het eten is samen met de persoonlijke toelichting van de kok zeer verfijnd en exquise van smaak. De service uitstekend en kan alleen nog op kleine puntjes (jas/wijn) verbeteren. Een 10 voor service is dus niet helemaal terecht maar een 9 zou de service tekort doen.
Frankrutgers .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
werkelijk fantastisch, alles TOP, enorm verrassend diner, ietsjes mindere decor werd meeeer dan goed gemaakt door persoonlijke aandacht van "ons jongen".

verdiend alle lof, chapeau!!!
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
In een relaxte huiskamersfeer genoten van creatieve culinaire hoogstandjes in een vijf gangendiner samen met Tonnie en Donna. Een gezellige avond met een super bediening en een jonge vakbekwame kok die zelf de gerechten komt presenteren. Na ons vorige bezoek mag ik beamen dat de verbouwing zeker het beoogde resultaat heeft bereikt wat betreft de akoestiek.
Bedankt " Ons Jongens" voor deze fijne avond!!!!
Harry Bennenbroek
Jurgen I.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Dit is de eerste keer dat ik mij "gedwongen" voel om een recensie te schrijven. De uitspanning bij golfbaan in Someren trok ons niet en via Iens toevallig deze gevonden. Van buiten twijfelde we even of het de juiste locatie was maar binnen alles anders. We kozen voor 3 gang verassingsmenu maar schakelde na 2 gangen over naar 5 gangen menu. Heerlijk gegeten en ik hoop dat deze jonge kok nog lang zijn passie voor eten en zijn gasten houdt!
Alfred D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Zondagavond 23 augustus met vieren uitstekend gegeten. We hadden het 4 gangen Menu du Chef, verrassende voorgerechtjes op apart servies, hoofdgerecht runderlende in dunne plakken, alles prima bereid, mooi geserveerd en heerlijk om te eten evenals het nagerecht. De gangen werden enthousiast toegelicht door de jongste van de 'Jongens'
Klein restaurant, 20 couverts, fraai , ietwat donker, ingericht. Al met al een aanrader!