Restaurant One

9,1
9,2
Awh .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vorige keer schreef ik dat ik geen tienen geef. Dat wil ik ditmaal herzien. We waren met z'n tienen en hebben allen enorm genoten van de ambiance, de service en uiteraard het voortreffelijke Tasting 8-gangen menu. Wij gaan hier nog vaker komen!
Pvalkier .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Top kwaliteit dineren! Absoluut hulde!
Mooi opgemaakte gerechten, welke bijzonder fijn gebalanceerd en smakelijk zijn.
Niet teveel woorden aan vuil maken.

Prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed.
Bediening mag iets meer connectie met de gasten proberen te maken.
Een absolute aanrader, ik ga zeker terugkomen.
Awh .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
In één woord: subliem! Tienen geef ik niet (er moet een uitdaging blijven!) maar de negens zijn meer dan verdiend. Wij kozen voor het Tasting menu (op hun website te lezen) en konden als aperitief kiezen uit een uitgebreide lijst alcoholische en niet-alcoholische cocktails. Heerlijke en prachtig opgemaakte gerechten in goed gedoseerde porties. De uitzonderlijke wijnen waren stuk voor stuk een aangename verrassing. Een witte dessertwijn voor de zachte kazen en een rode port bij de hardere kazen gaven extra cachet. Ter afsluiting een heerlijk kopje koffie zónder de gebruikelijke zoetigheden (konden op verzoek wel geserveerd worden). In een prachtig en gedurfd decor een absolute aanrader!
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Vanavond lekker dicht bij huis want we dineren bij 1* restaurant One in Roermond. Het industriële pand en de inrichting blijft uniek en wat ons betreft een van de mooiste van het land.

We nemen plaats in de lekkere draaistoelen, worden herkend door de mannelijke bediening (na 6 maanden!) en kiezen voor twee alcoholvrije cocktails (eveneens hulde). Nootjes staan al op tafel en meteen verschijnen diverse heerlijke amuses en lekker vers brood met boter.

Wat volgt is een voorgerecht op 2* niveau bestaande uit kabeljauw, limoen en schuim van komkommer. Wat een heerlijk gerecht, perfect in balans en oogstrelend qua opmaak.

Maar ook het hoofdgerecht van Poulet noir, kastanje, specerijen, zuurkool en het dessert van Cheesecake, noten, specerijen en appel kunnen zeer bekoren.
Tenslotte nog lekkere koffie met vele friandises om af te sluiten.

Alle gerechten worden begeleid door lekkere wijnen, het brood blijft tot en met het hoofdgerecht op tafel staan (evenals de diverse sauzen) en de bediening is prima op dreef.

We hebben een topavond gehad en komen snel weer terug. Aan te bevelen!
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Gisteravond het WOW effect beleefd bij Restaurant ONE in Roermond. Op uitnodiging van Navenant Culinair Live een geweldige avond beleefd. Eerst een Walking Dinner en daarna een optreden van Suzan (Suus) Seegers in de concertzaal van het poppodium in het zelfde gebouw van de ECI Cultuurfabriek. In een gespeelde en gezongen voorstelling 'Suus zingt Annike MG'. Top voorstelling. Ook top was het Walking Dinner. Speciaal samengesteld voor Navenant. Hapjes vooraf o.a. Cornetto van pompoen en mierikswortel; Krokante aardappel met paprika; Pastinaak bouillon met espresso crème. Als eerste gang: Skrei Loin met bleekselderij, kruiden, avocado en limoen. En daarna Peentjes en Livar Prosciutto met gefermenteerde knoflook, tuinkers en mayonaise. Daarna Groene Curry met pompoen, zeeduivel wang, dashi. Opgevoplgd door Livar Buik met aardpeer en paddenstoeltjes. Als afsluiting Poulet Noir, kastanje, peperkoekpoeder, zuurkool. Na de voorstelling weer terug voor een dessert in de vorm van ONE LOVE, citrus, bloedsinaasappel, granaatappel en witte chocolade. Zowel de keuken als de bediening verdienen een grote pluim. Chefkok/eigenaar Edwin Soumang en zijn charmante echtgenote Bethany DeLong hebben het perfect in de vingers. Hier kom ik zeker terug om te proeven , wat er op de restaurant kaart staat. Want dit smaakt naar meer.
Tara B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Wat een fantastisch mooi en sfeervol restaurant is One. Vriendelijk ontvangen en naar de lounge begeleid voor een aperitief. Wij begonnen met een glas champagne en de mannen met een goede G&T. Vooral de Orange is the new Black is een aanrader. Daar kregen wij ook diverse smaakvolle amuses. Het rolletje met pompoen was wel ons favoriet, zo lekker. Eenmaal aan tafel begon onze reis aan smaaksensaties. Wat een feestje! Tartaar van kalf, groene curry met makreel, risotto van paddestoelen en parmezaan, zwezerik, super malse eend, cheesecake, geweldig kaasplankje en 5 sublieme friandises bij de koffie. Dit allen ook met voortreffelijke wijnen erbij geserveerd. Ik had mijn verjaardag niet beter kunnen afsluiten dan in dit restaurant. Dank en wij komen zeker terug!
Culivin .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Een fantastisch mooi restaurant in een oud industrieel complex. Qua ruimte erg groot maar door de indeling, de zeer fraaie bar en de vloerverwarming voelt het restaurant zeer warm en zelfs intiem aan.
Eerst uitgebreid met zn 3-en genoten bij het zitje bij de bar van een heerlijke Gin-tonic en originele amuses. Uiteindelijk na ruim een uur van het aperitief genoten te hebben aan tafel gegaan (prachtige en comfortabele stoelen) en genoten van een zeer verfijnd en smaakvol 5 gangen diner. Dit keer eens niet gekozen voor een wijnarrangement maar voor een mooie fles wit en een fles rood.
Voor ons een restaurant om terug te keren; mooie totaalbeleving !
Iris T.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Het eten bij One is heel bijzonder en lekker,met smaakexplosies.
Je begint met nootjes en een aantal amuses en dan volgt het menu met
speciale effecten zoals een "tussendoor opfrissertje,een sorbet op een heel bijzondere wijze gepresenteerd,
maar hoe als ik dat zeg is het geen verassing.
De smaken zijn altijd goed,de gerechten kleine porties.
Alles is vers en zeer saakvol.
De stoelen in het restaurant zitten heerlijk,kun je echt goed een aantal uren zitten.
De zelfgemaakte pepermunt na afloop is ook heerlijk!
Bonbonnetje .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Aparte maar mooie locatie de voormalige fabriek van de ECI waar restaurant One is gevestigd.
Eerst genoten we van een aperitief van de cocktailkaart waar vele verschillende varianten Gin tonic op staan. Daarna kozen wij voor het JRE menu, Tartaar van kalf met zoet zuur ijs was een mooie combinatie, vegetarisch tussengerecht een plaatje, hoofdgerecht van Ree met stoofvlees met knolmousseline was heerlijk. Zelfs 2 lekkere desserts als afsluiter. Het menu met bijpassend wijnarrangement is zeer aan te raden. Fijne bediening. Dit bezoek aan restaurant One zal ons nog lang heugen!
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Gisteren voor de tweede keer genoten van het Tastingmenu. Aperitief op het terras met dezelfde knabbels als de vorige keer, lekker. Geen amuses dit keer, wel erg lekker eten verder. De wijnen van het arrangement waren voor een deel dezelfde als de vorige keer, de toelichting erop was deze keer helaas een stuk minder. Nogal kort en nietszeggend; we konden ook het etiket lezen om zomaar te zeggen. Het mannelijke deel van de bediening was zeer attent, lette op alles en maakte regelmatig een praatje, erg vriendelijk. Het was weer erg lekker, maar de beleving was dit keer minder dan de vorige keer.
Geke N.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Wauw wat een culinair feest in een prachtige inspirerende omgeving. Wij (horecamensen) bezochten dit restaurant tijdens de wijn-spijswandeling. Onze redelijk bijdehande gezelschap zat als makke lammetjes aan tafel. En dat wil wat zeggen! Prachtige locatie; creatief, vernieuwend, relaxed. Met een stralende lach worden wij ontvangen door de jonge bedieningsbrigade. Geen moeite te veel om het ons naar de zin te maken. Daar wordt je al blij van. We dronken een (heerlijke) witte wijn met een bijzonder verhaal, "no sex for the butterflies". Deze wijn was een uitstekende begeleider van de cerviche. Wijn-spijs zeer representatief voor deze zaak. Allemaal verlieten wij deze locatie met het stellige gevoel: "Hier wil ik niet weg", ik wil meer....!'' Een reden om twee uur rijden voor lief te nemen en hier terug te keren voor een diner met alles er op en eraan en te overnachten in het Arresthuis, Damianz van van der Valk. Dank voor de geweldige indruk! Jullie hebben begrepen waar de wijn-spijswandeling voor dient.
Lotte H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Wat een beleving! Echt top! Het eten is tot in de finesse perfect. Unieke combinaties, mooie opmaak van de gerechten en origineel! De bediening is vriendelijk, gastvrij, klantgericht en professioneel! We komen zeker een keer terug!
Jandams .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Een groot feest was het verblijf bij Edwin Soumang en zijn (beeldschone) Bethany: na een 4-tal lekkere amuses volgde langoustine met komkommer, bleekselderij, ponzu hangop en "Golden Label" kaviaar, een topgerecht. Tartaar van kalf met gepikkelde groenten, piccalilly en ijs van zoet zuur was verbluffend lekker en prachtig in balans (zoet-zuur-zout). Daarna coquille, scheermesje, groene curry en tauge: wow !!!
Mooi lam (perfecte cuisson) met mint, aubergine en hollandaise was al even smakelijk, maar het absolute hoogtepunt was de geschaafde eendenlever met biet en vijg: wat een vondst om dat zo op te maken !!
Lekkere wijnen erbij (o.a. een prachtige Pacherenc du Vic Bilh uit het z/w van Frankrijk), een rimpelloze bediening, goede timing tussen de gerechten en een oase van rust maakten deze avond zoals hiervoor aangehaald.
Wij komen hier ieder jaar minimaal een keer en een ding is evident: Soumang stijgt nu naar een waanzinnig hoog niveau (iets te maken met zijn kersverse vaderschap?) en gaat op deze wijze zeker voor een 2e Michelin-ster. Ook Bethany is duidelijk in haar element en heeft de touwtjes strak in handen. Een rekening (voor 2 pers.) van € 224,- is, voor een 5-gangen-menu met wijn, is uitstekend qua prijs-kwaliteit.
Erikzd .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Geweldige avond gehad bij restaurant one in Roermond. Zeer verrassende smaakcombinaties. Alle gangen zijn fantatisch, mooi geserveerd en gebracht door een vriendelijk zwarte brigade. Inrichting geweldig. Ik verheug me op de volgende keer.
Marlène K.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Wat een prachtige locatie. Deze maakt op zich al dat de avond geslaagd is. Wow....
Bij aankomst rook het naar de chinees, niet echt een uitnodigend luchtje. Maar bij de amuses werd duidelijk dat dit luchtje verspreid werd door de kroepoek van rode kool, die overigens wel erg lekker was. We moesten lang op het aperitief wachten. En dat was een zware taak met de aanlokkelijke amuses die al geruime tijd op tafel klaar stonden.
Onze keuze viel op het JEUNES RESTAURATEURS D’EUROPE MENU. De gerechten waren heerlijk, maar geen echte toppers er tussen. De wijnen daarentegen waren wel stuk voor stuk bijzonder goed. En werden rijkelijk geschonken bij het wijnarrangement. De rekening viel erg mee. We komen zeker nog een keer terug.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op 14 februari mogen genieten van een overweldigend valentijn diner bij One. Doordat het restaurant gevestigd is in een oude fabriekshal is de sfeer altijd al heel bijzonder; maar nu was door de aanwezigheid van een aantal valentijn details het geheel echt perfect!

Zoals al door velen beschreven; de gerechten zijn van een bijzonder niveau; zowel wat betreft smaak als presentatie. Je ziet gewoon hoeveel aandacht aan de details is besteed.

Wat bijzonder vermelding verdiend is het alcoholvrije cocktail arrangement waar ik van heb mogen genieten. Bij elk van de 8 gerecht kreeg ik een cocktail geserveerd die perfect aansloot bij de ingredienten die gebruikt werden on het gerecht!

Eigenlijk is het enige vreemde dat dit restaurant slechts 1 Michelin ster heeft; kan zich makkelijk meten met twesterren restaurants.
Roenee H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Eens in de zoveel tijd serveert One het Facebook verassingsmenu. Een mooie gelegenheid om kennis te maken met dit sterren restaurant. De telefonische reservering vooraf verliep uiterst professioneel. Bij aankomst was dat niet anders. Keurig maar niet 'stijf'. Het restaurant zelf is gevestigd op een heel bijzondere plek (in een oude fabriekshal) maar is alles behalve koud en kil. In de knusse lounge kregen de eerste amuses geserveerd en voor het echte werk werden we naar een sfeervolle tafel geleid (met prima stoelen!). Het menu was inderdaad verassend en bijzonder goed. Wat een genot! Alles was tot in de puntjes verzorgd en de gangen volgde elkaar in het perfecte tempo op. Absoluut een plek om nog vaak terug te komen!
11floris .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Recensie restaurant One

Gereserveerd bij One in Roermond. Van tevoren wat recensies gelezen, deze zijn wat wisselend van uitstekend tot slecht. Het heeft een Michelinster dus slecht kan het niet zijn volgens ons, want hiervoor moet je toch wat in je mars hebben. Aangekomen worden netjes onze jassen aangenomen, en drinken we een apparatief met wat amuses in de lounge ruimte.
We worden later naar onze tafel geleid. We starten de avond. Het bedienend personeel is vriendelijk maar ongeïnteresseerd, lopen langs strak voor zich uit kijkend, je moet enige moeite doen om hun aandacht te krijgen. Het eten is volgens ons niet een ster waard, de opmaak van borden hebben wij in sterloze restaurants wel beter gezien. Het heeft allemaal geen wauw effect en een smaaksensatie ontbreekt. Het toppunt voor mij was wel het toetje, rijstepap met mango in een kokosnoot schaaltje, zag eruit alsof het met een lepel erin was gekwakt, van een restaurant met een ster mag je toch wel een betere afsluiter verwachten. De wijnen waren goed en werden kort en bondig beschreven. Wat ons verder opviel is dat er niet tot nauwelijks gevraagd werd of het gesmaakt had of dat alles naar wens was. Hebben zelf voor wat brood moeten vragen, zout olijfolie en boter stond er wel, later werd er gevraagd om brood bij te vullen zelfs tot 2x toe echter ook toen weer na lang wachten toch nog moeten vragen.
Bij ons rijst nu de vraag waar moet je aan voldoen om een Michelinster te krijgen?? Laatste jaren regelmatig in sterren restaurants gegeten dus wij denken dat we wel mogen en kunnen vergelijken, en One tja voor ons geen sterren restaurant. In Zuid Limburg zijn er restaurants die hier met kop en schouders boven uitsteken en geen ster hebben. Een sterren restaurant is een avondje uit en dan verwacht je niet dat je om 19 uur aanschuift en dan thuis nog naar Humberto tan kunt kijken.

Dewijnproever .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Het ontvangst was niet echt goed. We werden verzocht om te wachten en daarna werden we begeleid naar onze tafel met de jassen op de arm. De "hostess" leek een stagiaire en toen we zaten werden we verder niet meer aangekeken door onze bediening. De bediening begroette ons verder niet en we kregen een ander menu voorgeschoteld dan op internet stond (het menu wat mij triggerde om bij One te gaan eten) De bediende vertelde dat dit menu al een maand niet meer in gebruik was en dat het raar was dat dit nog op internet zou staan (eenmaal aangekomen thuis blijkt het nog erop te staan) De amuses waren redelijk tot slecht en het voorgerecht was ook niet echt lekker zodat het hoofdgerecht wel moest uitblinken. Dit was helaas ook niet het geval en mede door de 3 stagiaires die er rondliepen werd de avond een deceptie. De wijn was wel lekker, dit was dus het enige hoogtepunt van de avond. Ik ga er lig niet meer heen.
Margo V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Bij binnenkomst werden we niet opgevangen en moesten echt even wachten voordat onze jas werd aangenomen en naar onze tafel werden geleid.
Als amuse kregen we een popcorn-soepje, aparte smaak maar liever niet meer!
We hebben a la carte gegeten. voorgerecht-hoofdgerecht, dessert.
Smaken zijn vlak, niet mooi in evenwicht. Jammer we hadden hoge verwachtingen en die zijn niet waargemaakt. De bijpassende wijnen waren wel goed qua smaak en afstemming.
Ook bij vertrek was er niemand van de bediening om onze jassen te halen en/of gedag te zeggen....
al met al een teleurstellende ervaring.