Restaurant One

ECI 17 6041 MA Roermond Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant One

Op 17 november 2014 bekroond met één Michelinster!

Gastronomie in de Roerdelta

ECI Cultuurfabriek is de bruisendste plek van Roermond. Op deze stoere, ongepolijste locatie in de Roerdelta vindt je restaurant One.

Zorgde het water van de Roer ooit voor energie voor de industrie op het steeleiland in de Roerdelta, nu is het rustig stromende riviertje een bron van ontspanning voor de gasten van restaurant One. Het ruime terras aan het water is een heerlijke plek voor een relaxte lunch of een uitgebreid diner. Met een van Bethany’s cocktails wordt je aperitief de veelbelovende start van een culinaire beleving.

Mooie ingrediënten die verrassen in geraffineerde gerechten. Dat is typisch Restaurant One. Edwin kookt creatieve, moderne en lichte gerechten die altijd net even iets anders zijn. Edwins internationale ervaringen, de seizoenen én het aanbod van de lokale leveranciers zijn hierbij zijn grote inspiratiebron.

Restaurant One staat voor een ontspannen, persoonlijke ambiance. Een boeiende wijnkaart. En prettige prijzen.

Naast een groot terras aan de Roer, heeft One een loft-achtige, lichte ruimte voor private dining en een bar. In de keuken is plaats gemaakt voor een Chef’s Table waar maximaal vijf personen de koks letterlijk op de vingers kunnen kijken.

Meer informatie over restaurant Restaurant One

• Af te huren
Uitmuntend
9,6
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Restaurant One

Fillio B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Uisteken eten mooie ambiance, goede bedining . Prima locatie, om rustig te dineren ,jamer dat we vanwege de regen geen gebruik konden maken van het prachtige terras!!
Claudio J.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
Topavond gehad bij One. Heerlijk gegeten, mooie wijnen gedronken. Mooi restaurant met een fijne sfeer. We zijn er al een paar keer geweest, maar steeds verrassend vernieuwend. We komen zeker terug
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Voor de prijs ‘moet’ het ook wel maar bij One wordt naar perfectie gestreefd.... en daarin zijn ze wat ons betreft geslaagd. Leuke en bijzondere locatie, hartelijke ontvangst en magnifique eten. Zowel de smaakcombinaties, garnering en bereiding: Top ! Vriendelijk personeel dat op een prettige manier aanwezig is en op de hoogte is van etiquette.
Nellie V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Voor het eerst hier gegeten. Het 10-gangen birthday menu. Supergoed en dat gold echt voor elke gang van de 10! Uitgesproken smaken, mooie presentatie. Als enige kleine kanttekening dat het tempo wellicht iets hoger had mogen zijn. Bediening oogde in het begi wat gehaast en afstandelijk, mogelijk door de drukte in de aanloop van de avond, maar dat werd later echt anders. En wat een prachtige entourage. Heel sfeervol. Had verwacht dat het behoorlijk rumoerig zou zijn kijkend naar het gebouw en de hoeveelheid tafeltjes, maar dat was echt niet zo. Prima prijs-kwaliteit en absoluut voor herhaling vatbaar!
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
In een woord: geweldig!
De gerechten waren smaakkunstwerkjes en de combinatie met de wijnen was helemaal top. Inrichting is vrij industrieel en bij mooi weer (in ons geval) kun je 's avonds eerst even ontspannen op hun terras aan het water.
O ja en als tip: probeer de cocktail van het huis 'Summer Classic'
awh .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vorige keer schreef ik dat ik geen tienen geef. Dat wil ik ditmaal herzien. We waren met z'n tienen en hebben allen enorm genoten van de ambiance, de service en uiteraard het voortreffelijke Tasting 8-gangen menu. Wij gaan hier nog vaker komen!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Top kwaliteit dineren! Absoluut hulde!
Mooi opgemaakte gerechten, welke bijzonder fijn gebalanceerd en smakelijk zijn.
Niet teveel woorden aan vuil maken.

Prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed.
Bediening mag iets meer connectie met de gasten proberen te maken.
Een absolute aanrader, ik ga zeker terugkomen.
awh .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
In één woord: subliem! Tienen geef ik niet (er moet een uitdaging blijven!) maar de negens zijn meer dan verdiend. Wij kozen voor het Tasting menu (op hun website te lezen) en konden als aperitief kiezen uit een uitgebreide lijst alcoholische en niet-alcoholische cocktails. Heerlijke en prachtig opgemaakte gerechten in goed gedoseerde porties. De uitzonderlijke wijnen waren stuk voor stuk een aangename verrassing. Een witte dessertwijn voor de zachte kazen en een rode port bij de hardere kazen gaven extra cachet. Ter afsluiting een heerlijk kopje koffie zónder de gebruikelijke zoetigheden (konden op verzoek wel geserveerd worden). In een prachtig en gedurfd decor een absolute aanrader!
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Vanavond lekker dicht bij huis want we dineren bij 1* restaurant One in Roermond. Het industriële pand en de inrichting blijft uniek en wat ons betreft een van de mooiste van het land.

We nemen plaats in de lekkere draaistoelen, worden herkend door de mannelijke bediening (na 6 maanden!) en kiezen voor twee alcoholvrije cocktails (eveneens hulde). Nootjes staan al op tafel en meteen verschijnen diverse heerlijke amuses en lekker vers brood met boter.

Wat volgt is een voorgerecht op 2* niveau bestaande uit kabeljauw, limoen en schuim van komkommer. Wat een heerlijk gerecht, perfect in balans en oogstrelend qua opmaak.

Maar ook het hoofdgerecht van Poulet noir, kastanje, specerijen, zuurkool en het dessert van Cheesecake, noten, specerijen en appel kunnen zeer bekoren.
Tenslotte nog lekkere koffie met vele friandises om af te sluiten.

Alle gerechten worden begeleid door lekkere wijnen, het brood blijft tot en met het hoofdgerecht op tafel staan (evenals de diverse sauzen) en de bediening is prima op dreef.

We hebben een topavond gehad en komen snel weer terug. Aan te bevelen!
Tara B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Wat een fantastisch mooi en sfeervol restaurant is One. Vriendelijk ontvangen en naar de lounge begeleid voor een aperitief. Wij begonnen met een glas champagne en de mannen met een goede G&T. Vooral de Orange is the new Black is een aanrader. Daar kregen wij ook diverse smaakvolle amuses. Het rolletje met pompoen was wel ons favoriet, zo lekker. Eenmaal aan tafel begon onze reis aan smaaksensaties. Wat een feestje! Tartaar van kalf, groene curry met makreel, risotto van paddestoelen en parmezaan, zwezerik, super malse eend, cheesecake, geweldig kaasplankje en 5 sublieme friandises bij de koffie. Dit allen ook met voortreffelijke wijnen erbij geserveerd. Ik had mijn verjaardag niet beter kunnen afsluiten dan in dit restaurant. Dank en wij komen zeker terug!
culivin .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Een fantastisch mooi restaurant in een oud industrieel complex. Qua ruimte erg groot maar door de indeling, de zeer fraaie bar en de vloerverwarming voelt het restaurant zeer warm en zelfs intiem aan.
Eerst uitgebreid met zn 3-en genoten bij het zitje bij de bar van een heerlijke Gin-tonic en originele amuses. Uiteindelijk na ruim een uur van het aperitief genoten te hebben aan tafel gegaan (prachtige en comfortabele stoelen) en genoten van een zeer verfijnd en smaakvol 5 gangen diner. Dit keer eens niet gekozen voor een wijnarrangement maar voor een mooie fles wit en een fles rood.
Voor ons een restaurant om terug te keren; mooie totaalbeleving !
Iris T.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Het eten bij One is heel bijzonder en lekker,met smaakexplosies.
Je begint met nootjes en een aantal amuses en dan volgt het menu met
speciale effecten zoals een "tussendoor opfrissertje,een sorbet op een heel bijzondere wijze gepresenteerd,
maar hoe als ik dat zeg is het geen verassing.
De smaken zijn altijd goed,de gerechten kleine porties.
Alles is vers en zeer saakvol.
De stoelen in het restaurant zitten heerlijk,kun je echt goed een aantal uren zitten.
De zelfgemaakte pepermunt na afloop is ook heerlijk!
bonbonnetje .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Aparte maar mooie locatie de voormalige fabriek van de ECI waar restaurant One is gevestigd.
Eerst genoten we van een aperitief van de cocktailkaart waar vele verschillende varianten Gin tonic op staan. Daarna kozen wij voor het JRE menu, Tartaar van kalf met zoet zuur ijs was een mooie combinatie, vegetarisch tussengerecht een plaatje, hoofdgerecht van Ree met stoofvlees met knolmousseline was heerlijk. Zelfs 2 lekkere desserts als afsluiter. Het menu met bijpassend wijnarrangement is zeer aan te raden. Fijne bediening. Dit bezoek aan restaurant One zal ons nog lang heugen!
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Gisteren voor de tweede keer genoten van het Tastingmenu. Aperitief op het terras met dezelfde knabbels als de vorige keer, lekker. Geen amuses dit keer, wel erg lekker eten verder. De wijnen van het arrangement waren voor een deel dezelfde als de vorige keer, de toelichting erop was deze keer helaas een stuk minder. Nogal kort en nietszeggend; we konden ook het etiket lezen om zomaar te zeggen. Het mannelijke deel van de bediening was zeer attent, lette op alles en maakte regelmatig een praatje, erg vriendelijk. Het was weer erg lekker, maar de beleving was dit keer minder dan de vorige keer.
C. D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Wauw wat een culinair feest in een prachtige inspirerende omgeving. Wij (horecamensen) bezochten dit restaurant tijdens de wijn-spijswandeling. Onze redelijk bijdehande gezelschap zat als makke lammetjes aan tafel. En dat wil wat zeggen! Prachtige locatie; creatief, vernieuwend, relaxed. Met een stralende lach worden wij ontvangen door de jonge bedieningsbrigade. Geen moeite te veel om het ons naar de zin te maken. Daar wordt je al blij van. We dronken een (heerlijke) witte wijn met een bijzonder verhaal, "no sex for the butterflies". Deze wijn was een uitstekende begeleider van de cerviche. Wijn-spijs zeer representatief voor deze zaak. Allemaal verlieten wij deze locatie met het stellige gevoel: "Hier wil ik niet weg", ik wil meer....!'' Een reden om twee uur rijden voor lief te nemen en hier terug te keren voor een diner met alles er op en eraan en te overnachten in het Arresthuis, Damianz van van der Valk. Dank voor de geweldige indruk! Jullie hebben begrepen waar de wijn-spijswandeling voor dient.
Lotte H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Wat een beleving! Echt top! Het eten is tot in de finesse perfect. Unieke combinaties, mooie opmaak van de gerechten en origineel! De bediening is vriendelijk, gastvrij, klantgericht en professioneel! We komen zeker een keer terug!
jandams .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Een groot feest was het verblijf bij Edwin Soumang en zijn (beeldschone) Bethany: na een 4-tal lekkere amuses volgde langoustine met komkommer, bleekselderij, ponzu hangop en "Golden Label" kaviaar, een topgerecht. Tartaar van kalf met gepikkelde groenten, piccalilly en ijs van zoet zuur was verbluffend lekker en prachtig in balans (zoet-zuur-zout). Daarna coquille, scheermesje, groene curry en tauge: wow !!!
Mooi lam (perfecte cuisson) met mint, aubergine en hollandaise was al even smakelijk, maar het absolute hoogtepunt was de geschaafde eendenlever met biet en vijg: wat een vondst om dat zo op te maken !!
Lekkere wijnen erbij (o.a. een prachtige Pacherenc du Vic Bilh uit het z/w van Frankrijk), een rimpelloze bediening, goede timing tussen de gerechten en een oase van rust maakten deze avond zoals hiervoor aangehaald.
Wij komen hier ieder jaar minimaal een keer en een ding is evident: Soumang stijgt nu naar een waanzinnig hoog niveau (iets te maken met zijn kersverse vaderschap?) en gaat op deze wijze zeker voor een 2e Michelin-ster. Ook Bethany is duidelijk in haar element en heeft de touwtjes strak in handen. Een rekening (voor 2 pers.) van € 224,- is, voor een 5-gangen-menu met wijn, is uitstekend qua prijs-kwaliteit.
Erikzd .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Geweldige avond gehad bij restaurant one in Roermond. Zeer verrassende smaakcombinaties. Alle gangen zijn fantatisch, mooi geserveerd en gebracht door een vriendelijk zwarte brigade. Inrichting geweldig. Ik verheug me op de volgende keer.
Lene K.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Wat een prachtige locatie. Deze maakt op zich al dat de avond geslaagd is. Wow....
Bij aankomst rook het naar de chinees, niet echt een uitnodigend luchtje. Maar bij de amuses werd duidelijk dat dit luchtje verspreid werd door de kroepoek van rode kool, die overigens wel erg lekker was. We moesten lang op het aperitief wachten. En dat was een zware taak met de aanlokkelijke amuses die al geruime tijd op tafel klaar stonden.
Onze keuze viel op het JEUNES RESTAURATEURS D’EUROPE MENU. De gerechten waren heerlijk, maar geen echte toppers er tussen. De wijnen daarentegen waren wel stuk voor stuk bijzonder goed. En werden rijkelijk geschonken bij het wijnarrangement. De rekening viel erg mee. We komen zeker nog een keer terug.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op 14 februari mogen genieten van een overweldigend valentijn diner bij One. Doordat het restaurant gevestigd is in een oude fabriekshal is de sfeer altijd al heel bijzonder; maar nu was door de aanwezigheid van een aantal valentijn details het geheel echt perfect!

Zoals al door velen beschreven; de gerechten zijn van een bijzonder niveau; zowel wat betreft smaak als presentatie. Je ziet gewoon hoeveel aandacht aan de details is besteed.

Wat bijzonder vermelding verdiend is het alcoholvrije cocktail arrangement waar ik van heb mogen genieten. Bij elk van de 8 gerecht kreeg ik een cocktail geserveerd die perfect aansloot bij de ingredienten die gebruikt werden on het gerecht!

Eigenlijk is het enige vreemde dat dit restaurant slechts 1 Michelin ster heeft; kan zich makkelijk meten met twesterren restaurants.