Restaurant Olijfje

Valkenburgerstraat 223 D 1011 MJ Amsterdam Nederland Kaart
31-203304444

Over het restaurant Restaurant Olijfje

Mediterraans genieten

Mediterrane gastvrijheid en smaken staan centraal. Geniet van een ijskoud Spaans biertje 'Mahou' en een mezze, terwijl de chef op de houtskoolgrill de lekkerste gerechten voor je bereidt.

Meer informatie over restaurant Restaurant Olijfje

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 23:30
- Bar 21:00 - 23:30

9,1
Jantien D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heel vriendelijke bediening en erg lekker gegeten. Piepklein minpuntje: als je tapas neemt en nog een keer bestelt, wordt je bordje niet vervangen. Wij hadden omwisseling op prijs gesteld.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Prettig restaurant. Vriendelijke en vlotte bediening. Veel aandacht voor onze wensen.
Esther F.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Personeel was erg vriendelijk, het eten was erg goed. Alle hoofdgerechten worden geserveerd met rijst en salade wat erg fijn is. Je krijgt ook veel eten op het bord. Veel keuze op het menu!
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Voor de tweede keer hier gegeten en het was weer goed. Kwalitatief goed eten en een goede bediening. Wij komen weer terug
Yvon H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
We waren met onze 'gift for you' bon afgelopen zaterdag in Olijfje. Helaas viel het aangeboden tapasmenu flink tegen. Een grote schaal met diverse hele kleine hapjes, werkelijk miniem klein. Waar men wel scheutig mee is: brood in enorme hoeveelheden met een smeerseltje erbij. Daarnaast staan de tafels en stoelen heel dicht op elkaar. Mensen die langslopen, stoten je dus aan. Wij waren niet tevreden. Misschien als je a la carte eet, dat het wel voldoet. Nu raden wij het niet aan anderen aan.
Danielle K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Altijd gezellig bij Olijfje. Eten was weer eens heerlijk (wij hadden het 5-gangen-menu) en het personeel is altijd vriendelijk.
Burak O.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten, super leuke en vriendelijke personeel en de warme energie van de eigenaar was niet te missen. Zeker een aanrader!
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
De naam al diverse keren langs horen gaan op radio Decibel mede daarom waren we toch wel nieuwsgierig geworden. De avond zou worden besloten met een voorstelling in Carré. Alles op loopafstand, vandaar de keuze van het restaurant.
We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaar, het was nog stil want we waren vroeg vanwege de voorstelling. We konden een plek uitzoeken en dat werd een tafeltje bij het raam.
De naam Olijfje is omdat de meeste gerechten met olijfolie wordt klaargemaakt
Doordat het nog stil was hadden we leuke gesprekken met de eigenaar en omdat we de eerste keer er waren kregen we van het huis een linze soep.
Thuis hadden we het menu al doorgenomen op de website en gingen voor de Olijfje Tapasmix.
Lekkere kleine gerechtjes die stuk voor stuk goed smaakte, ook was het ruim voldoende voor ons tweeën. Voor de wijn werd een niet normale keuze gemaakt, het werd een Turkse wijn, kan niet anders zeggen dat het een verrassing voor ons was, helemaal onze smaak.
Als het dessert werd het een kaasplankje met lekker kazen.
Kan niet anders zeggen dat het een leuk en goed restaurant, vriendelijke bediening en een fijne eigenaar/gastheer. We komen zeker nog eens terug.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Een heel gezellig restaurant
Leuke bediening
Goed eten
Zeker de moeite waard om daar te gaan eten
Rifat K.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
1 van m'n favorieten restaurants. Eigenaar een hele aardige kerel echt een gastheer. 't eten proefde vers en was heerlijk bereid met de juiste ingrediënten die geserveerd werd door leuke spontane serveersters. En dat allemaal in een gaaf restaurant met een gezellig sfeertje. Kortom zeker een aanrader !!!
Merve E.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Zoals altijd hartelijk ontvangen door de eigenaar van de zaak! Een ware gastheer die elke gast persoonlijke aandacht geeft, elke tafel langs gaat en er altijd met een big smile staat.
Het eten was overheerlijk. Wij hebben verschillende voorgerechten gehad, zowel de Turkse als de Spaanse tapas waren op authentieke wijze bereid en smaakten ons uiterst goed. Aan de hoofdgerechten was te ruiken en te proeven dat deze op een echte houtskool grill zijn bereid. Afgetopt met lekkere rijdt, aardappelen en salade waren ook de hoofdgerechten heerlijk.
Ik kom hier al een aantal jaar en zowel het personeel als de keuken voldoet ten alle tijden aan de verwachtingen. Heerlijk avondje gehad! Hartstikke bedankt!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Goed restaurant met vriendelijke bediening!
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Dit restaurant hebben we meerdere malen bezocht. Het is een zeer gastvrij en gezellig restaurant met een spannende mediterrane multiculturele spijskaart. De prijs kwaliteitsverhouding is uitstekend. In dit restaurant staat de gast echt centraal! Warm aanbevolen!
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Met vrienden gegeten. Super gezellig en heerlijk gegeten. Gastheer is echt gastheer en zorgt ervoor dat het je aan niets ontbreekt.
keithjarrod .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
In tijden niet zo lekker gegeten. Dit is waar horeca voor staan, we voelden ons echte gasten. We hadden een kadobon van giftfor2 dit was diner exclusief drankjes bij het afreken zei de eigenaar "alles is betaald, ik hoop dat jullie terugkomen". Een echte aanrader mochten we Amsterdam bezoeken weten we waar we gaan eten.
Jos N.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Altijd gezellig, goede ontvangst en dienstbaar personeel, geen wachttijden, goed eten, lekkere wijn, wat wil je nog meer!
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Informele sfeer. Gezellig. Eerlijke keuken. Voldoende uitleg bij de gerechten. Nadruk op Turkse keuken maar ook tapas enz. Wij aten vooraf linzensoep. Smaakte zout. Eigenaar legde uit dat er geen zout in de soep zat . Zoute smaak door paprika. Twijfels. Op zich lekker bereid. Als hoofdgerecht 9 tapasgerechten. Lekker. Redelijke prijzen. Voor herhaling vatbaar.
Wanda K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Ik heb nu al een aantal keer heerlijk gegeten in Amsterdam en daar is restaurant olijfje nu ook een van. Vandaag ben ik samen met mijn man naar olijfje gegaan. Na dat ik een tafel had gekregen en ik het menu eens goed had bekeken besloot ik voor een heerlijke linzensoep te gaan ook mijn man vond dit erg lekker. Vervolgens koos ik als hoofdgerecht een lekkere ossenhaas en mijn man koos voor een kipspies. Beide waren erg lekker en het personeel was erg snel en vriendelijk. Als nagerecht besloot ik voor een chocolademousse met slagroom te gaan. Mijn man nam een fruitcocktail. Alles was naar wens en we komen graag nog eens terug.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Voor een ieder aan te raden perfecte gastheer en ook het personeel perfect als ik in een jury
zat zou ik een 10 geven.
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Alles klopte in mijn beleving..
Super aardige eigenaar, goede bediening, leuke sfeer...
Zo jammer dat de smaken van het eten me tegen vielen.
Zowel van de mezzes / tapas vooraf, als die van het hoofdgerecht.
Vlak. Waterig, onvoldoende gekruid.
Het eten, daar gaat het mij uiteindelijk om.
Het vlees was wel supermals.
Heel jammer want ik gun het de eigenaar het wel.