Over restaurant Restaurant Olijfje

Mediterraans genieten

Mediterrane gastvrijheid en smaken staan centraal. Geniet van een ijskoud Spaans biertje 'Mahou' en een mezze, terwijl de chef op de houtskoolgrill de lekkerste gerechten voor je bereidt.

Meer informatie over restaurant Restaurant Olijfje

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 23:30
- Bar 21:00 - 23:30

Theo S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Voor een ieder aan te raden perfecte gastheer en ook het personeel perfect als ik in een jury
zat zou ik een 10 geven.
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Alles klopte in mijn beleving..
Super aardige eigenaar, goede bediening, leuke sfeer...
Zo jammer dat de smaken van het eten me tegen vielen.
Zowel van de mezzes / tapas vooraf, als die van het hoofdgerecht.
Vlak. Waterig, onvoldoende gekruid.
Het eten, daar gaat het mij uiteindelijk om.
Het vlees was wel supermals.
Heel jammer want ik gun het de eigenaar het wel.

Marlene V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Met een groep vrijwilligers van het Rode Kruis zijn we onlangs gaan eten bij Olijfje. We waren met veel mensen maar niets was een probleem, er werd goed voor ons gezorgd door het personeel. We werden hartelijk ontvangen, hebben heerlijk gegeten en een top avond gehad. Alles was meer dan naar wens, dank daarvoor en tot ziens!
Nadine K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Leuke plek! Gezellig, knus en bediening met passie voor het vak en niet te vergeten voortreffelijk eten.. Wij hebben de tapas gegeten en daarna vlees van de grill. Dit is echt een aanrader!
Jordi B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
heel goed onvangen door de vriendelijke bedienning, en het eten was goed en geverieerd, met goede spaanse smaken, een leuke familie avond.
Emrah Y.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wat heb ik weer genoten bij Olijfje! Met een aantal collega's hebben wij genoten van de heerlijke maaltijden, de rustgevende sfeer en zijn erg goed en vriendelijk geholpen door het personeel! Vooral de hygiëne viel me op, dat staat zeer hoog in het vaandel bij Olijfje! Kom je niet vaak meer tegen. Zeker een aanrader!
Diana T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Uitermate vriendelijke bediening, attente gastheer/ eigenaar en heerlijk eten.
Daan T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vriendelijke bediening, attente gadtheer/ eigenaar en heerlijk eten. Lekker vers brood met aioli en olijfjes van het huis en glaxen water als extra. We hebben genoten en komen zeker terug.
Christa S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Fjn dat wij gewoon kraanwater konden bestellen. Heel prettig.
Gastheer is attent, gastvrij en vriendelijk.
Verhoudingsgewijs weinig groenten (250 gram is het advies van de gezondheidsraad) maar ja dat krijg je zelden in een restaurant.
Goed gegeten en tevreden, voorherhaling vatbaar.
Mira T.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
prima gegeten en een heel vriendelijke en oplettende bediening. Geen moment hoeven wachten en de eigenaar laat je aan het eind van de avond uit. Zouden meer restaurants moeten doen!
Wijn was goed en eten ook.
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Ik ben samen met mijn gezin naar restaurant olijfje gegaan voor een leuk avondje. Eenmaal bij het restaurant kregen wij een mooi plekje en een uitgebreide menu kaart. Op het menu kon je kiezen uit veel verschillende gerechten koude gerechten, warme gerechten, tapas, visgerechten, of een lekkere gril je kunt het zo gek nog niet bedenken. Ik koos voor een kipspies een heerlijk gekruide kip spies, De kinderen wouden een paar lekker kipnuggets. Het personeel was erg vriendelijk en het was ook geen probleem om tijdens het eten nog wat extra drinken te vragen. Alles wordt netjes geserveerd en ziet er uit als een mooi kunst werk. Ik zou iedereen die eens lekker uit eten wil dit restaurant aanraden.
NenneS .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Een heel fijne ontvangst. Biertje van de tap vooraf. Buiten, het was goed weer. Fris, heerlijk. We hebben de Spaanse tapas genomen. Echt lekker! Alles, alleen de groenten in olijfolie vond ik minder. Waren ook niet zo warm.
Met z'n tweeën icm Russische salade. Was meer dan genoeg voor z'n tweeën. Wijn erbij, rood, Metlot, zoals die moet zijn. Koffie na, want voor een toetje hadden we geen ruimte meer. Of ze er iets bij hadden, bonbons ofzo? Nee, nou dan alleen koffie. Toen de koffie kwam, kregen we er chocolademousse bij, van de zaak. Zo'n leuk gebaar.
De bedoening is meer dan vriendelijk; ze weten wat hospitality is, alsof ze het hebben uitgevonden.
Hartelijk dank voor uw recensie. Graag zien wij u weer terug bij Olijfje.
Rini B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Het eten was goed. De bediening kwam iets teveel langs, vooral om te vragen of we nog wat wilden drinken. Het eten kwam snel en werd heel netjes geserveerd. Jammer dat het zo vol was, daardoor het erg rumoerig. We zijn daarom ook snel vertrokken, zonder een toetje te nemen.
Hartelijk dank voor uw recensie. Graag zien wij u weer terug bij Olijfje op een rustige dag.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Voor het eerst sinds tijden weer eens bij een nieuw restaurant gegeten, en ik vond het de moeite waard. Een gelukkige combinatie van Turks en Spaans. Naar mijn idee waren er iets te veel toeristen en ook twee vrijgezellenfeestjes tegelijk was wat veel, maar er waren ook wel genoeg plaatselijke gasten. En terecht, want het eten was bijzonder goed. We hebben ons deze eerste keer op het Turkse deel geconcentreerd en ons beperkt tot voorgerechten, dus in feite de mezze-methode. De gepaneerde gamba's en de (koude) CerkezeTavugu (koude kipfilet met walnoten) zijn een absolute aanrader. En dat geldt eigenlijk niet minder voor de gevulde aubergine en de kalamaris (gepaneerd en gebakken).
De bediening is vriendelijk, maar een beetje slordig. De uitstraling van de eigenaar of gerant, afkomstig uit de Amsterdamse Pijp maakt een hoop goed.
Voor de inrichting of het uitzicht hoef je hier niet echt te wezen, als is het buiten wel levendig en gezellig, maar we kwamen tenslotte voor het eten, en dat is de moeite waard.
Hartelijk dank voor uw bezoek bij Olijfje en uw recensie. Graag zien wij u weer terug voor onze overige mediterrane gerechten.
Ekleinen .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Je merkt hier heel erg dat er mensen aan het werk zijn met liefde voor het vak die trots zijn op hun restaurant. En dat is helemaal terecht. Uitstekend eten en een zeer gastvrije bediening. Een aanrader.
Hartelijk dank voor uw bezoek bij Olijfje en uw recensie. Graag zien wij u weer terug voor onze overige gerechten.
Nokpan .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We werden zeer vriendelijk ontvangen en kregen goede tips over welke keuze en over hoeveelheid. Ze zijn zeer flexibel bij een wijziging in gemaakte keuzes. Het eten was heerlijk, eigengemaakt en verse ingrediënten. Echt een aanrader.
Hartelijk dank voor uw bezoek bij Olijfje en uw mooie recensie.
Graag zien wij u weer terug bij Olijfje.
Els J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
We hebben genoten van de overheerlijke gerechten en het super vriendelijke personeel. Regelmatig werd gevraagd of alles naar wens was, zelfs toen alle tafels bezet waren bleef men meer dan voldoende aandacht aan ons schenken.
Dit restaurant is in alle opzichten een aanrader.
Wij danken u hartelijk voor uw bezoek bij Olijfje en uw mooie recensie. Dit geeft ons weer extra ruggesteun.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Laatst hier wezen eten met m'n vriend. Ook via iens dit restaurant gevonden,kijkend na het cijfer waren onze verwachtingen hoog.
We kwamen aan,en mochten plaatsnemen op het terras , weer was nog goed. We begonnen met wat kleine gerechtjes, gaven meteen aan dat we een kaart tot onze beschikking wilde houden omdat we hierna nog meer wilden bestellen . Tot nu toe bediening wel okay. Gerechten kwamen, dit viel erg tegen..zat een haar in een kroket en het gerecht wat zogenaamd de topper zou zijn viel vies tegen. We dachten laten we nog wat bestellen kan altijd dat er iets fout gaat..geen bediening meer gezien!!!! Uiteindelijk met pijn en moeite kwam er iemand en gaven wij aan dat er een haar in een kroket zat, hierop antwoorde hij; kan zijn dat die haar op de kroket was gevallen, nou hij zat er in..ook zeiden we dat we het slecht vonden dat we niet bediend werden en er überhaupt niet werd gevraagd hoe alles smaakte, hierop loog de bediener, volgens hem was hij aan onze tafel geweest. Kritiek konden ze absoluut niet tegen en de bediener stond dus ook nog glashard te liegen. We gaven aan dat we anders nog wat wilden bestellen..nu niet meer. Ze gaven aan geen recensie hierover te willen krijgen.. nou echt wel, want dit restaurant raad ik echt niemand aan. Komen hier nooit meer terug!!
Hartelijk dank voor uw bezoek bij Olijfje. Helaas kan ik uw recensie niet serieus nemen.
Een recensie met bovenstaande inhoud zegt meer over uw doel!
Nadat ik uw recensie met mijn collega's geëvalueerd te hebben geloof ik eerder mijn drie collega’s die u continu in hun vizier hadden!
Ik wens u heel veel succes.
Juliana K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wij hebben de mix tapas olijfje genomen voor 2 personen, wat erg lekker was. Wij werden bij binnenkomst goed ontvangen en ook werd er regelmatig gevraagd of alles naar wens was. In tijden hebben wij dit niet meer zo intens meegemaakt. Super mooie locatie op 5min afstand van het rembrandplein dus ook na het eten kun je nog na genieten in de stad van Amsterdam. Aanrader wij komen zeker nog een keer terug.
Wij danken u hartelijk voor uw bezoek bij Olijfje en uw prachtige woorden over ons.
Dit motiveert ons en geeft extra energie om meer ons best te doen.
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gisteren (weer) heerlijk gegeten in dit geweldige restaurant. Waren iets te vroeg (onze schuld), maar mochten even aan een andere tafel wachten. Heerlijk gegeten, fantastische bediening, lekker informele sfeer, de mensen geven je het heerlijke gevoel dat je hier welkom bent, alsof je een vriend bent....Kortom wij komen zeker terug.
Een restaurant waar menig ander horecaondernemer een voorbeeld aan zou mogen nemen!!
Wij danken u weer hartelijk.
Leuk u weer te zien bij Olijfje en graag tot ziens.