Restaurant Olijfje

Valkenburgerstraat 223 D 1011 MJ Amsterdam Nederland Kaart
31-203304444

Over het restaurant Restaurant Olijfje

Mediterraans genieten

Mediterrane gastvrijheid en smaken staan centraal. Geniet van een ijskoud Spaans biertje 'Mahou' en een mezze, terwijl de chef op de houtskoolgrill de lekkerste gerechten voor je bereidt.

Meer informatie over restaurant Restaurant Olijfje

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 23:30
- Bar 21:00 - 23:30

9,1
Merve E.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Zoals altijd hartelijk ontvangen door de eigenaar van de zaak! Een ware gastheer die elke gast persoonlijke aandacht geeft, elke tafel langs gaat en er altijd met een big smile staat.
Het eten was overheerlijk. Wij hebben verschillende voorgerechten gehad, zowel de Turkse als de Spaanse tapas waren op authentieke wijze bereid en smaakten ons uiterst goed. Aan de hoofdgerechten was te ruiken en te proeven dat deze op een echte houtskool grill zijn bereid. Afgetopt met lekkere rijdt, aardappelen en salade waren ook de hoofdgerechten heerlijk.
Ik kom hier al een aantal jaar en zowel het personeel als de keuken voldoet ten alle tijden aan de verwachtingen. Heerlijk avondje gehad! Hartstikke bedankt!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Goed restaurant met vriendelijke bediening!
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Dit restaurant hebben we meerdere malen bezocht. Het is een zeer gastvrij en gezellig restaurant met een spannende mediterrane multiculturele spijskaart. De prijs kwaliteitsverhouding is uitstekend. In dit restaurant staat de gast echt centraal! Warm aanbevolen!
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Met vrienden gegeten. Super gezellig en heerlijk gegeten. Gastheer is echt gastheer en zorgt ervoor dat het je aan niets ontbreekt.
keithjarrod .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
In tijden niet zo lekker gegeten. Dit is waar horeca voor staan, we voelden ons echte gasten. We hadden een kadobon van giftfor2 dit was diner exclusief drankjes bij het afreken zei de eigenaar "alles is betaald, ik hoop dat jullie terugkomen". Een echte aanrader mochten we Amsterdam bezoeken weten we waar we gaan eten.
Jos N.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Altijd gezellig, goede ontvangst en dienstbaar personeel, geen wachttijden, goed eten, lekkere wijn, wat wil je nog meer!
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Informele sfeer. Gezellig. Eerlijke keuken. Voldoende uitleg bij de gerechten. Nadruk op Turkse keuken maar ook tapas enz. Wij aten vooraf linzensoep. Smaakte zout. Eigenaar legde uit dat er geen zout in de soep zat . Zoute smaak door paprika. Twijfels. Op zich lekker bereid. Als hoofdgerecht 9 tapasgerechten. Lekker. Redelijke prijzen. Voor herhaling vatbaar.
Wanda K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Ik heb nu al een aantal keer heerlijk gegeten in Amsterdam en daar is restaurant olijfje nu ook een van. Vandaag ben ik samen met mijn man naar olijfje gegaan. Na dat ik een tafel had gekregen en ik het menu eens goed had bekeken besloot ik voor een heerlijke linzensoep te gaan ook mijn man vond dit erg lekker. Vervolgens koos ik als hoofdgerecht een lekkere ossenhaas en mijn man koos voor een kipspies. Beide waren erg lekker en het personeel was erg snel en vriendelijk. Als nagerecht besloot ik voor een chocolademousse met slagroom te gaan. Mijn man nam een fruitcocktail. Alles was naar wens en we komen graag nog eens terug.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Voor een ieder aan te raden perfecte gastheer en ook het personeel perfect als ik in een jury
zat zou ik een 10 geven.
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Alles klopte in mijn beleving..
Super aardige eigenaar, goede bediening, leuke sfeer...
Zo jammer dat de smaken van het eten me tegen vielen.
Zowel van de mezzes / tapas vooraf, als die van het hoofdgerecht.
Vlak. Waterig, onvoldoende gekruid.
Het eten, daar gaat het mij uiteindelijk om.
Het vlees was wel supermals.
Heel jammer want ik gun het de eigenaar het wel.

Marlene V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Met een groep vrijwilligers van het Rode Kruis zijn we onlangs gaan eten bij Olijfje. We waren met veel mensen maar niets was een probleem, er werd goed voor ons gezorgd door het personeel. We werden hartelijk ontvangen, hebben heerlijk gegeten en een top avond gehad. Alles was meer dan naar wens, dank daarvoor en tot ziens!
Nadine K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Leuke plek! Gezellig, knus en bediening met passie voor het vak en niet te vergeten voortreffelijk eten.. Wij hebben de tapas gegeten en daarna vlees van de grill. Dit is echt een aanrader!
jordi B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
heel goed onvangen door de vriendelijke bedienning, en het eten was goed en geverieerd, met goede spaanse smaken, een leuke familie avond.
Emrah Y.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wat heb ik weer genoten bij Olijfje! Met een aantal collega's hebben wij genoten van de heerlijke maaltijden, de rustgevende sfeer en zijn erg goed en vriendelijk geholpen door het personeel! Vooral de hygiëne viel me op, dat staat zeer hoog in het vaandel bij Olijfje! Kom je niet vaak meer tegen. Zeker een aanrader!
Diana T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Uitermate vriendelijke bediening, attente gastheer/ eigenaar en heerlijk eten.
Daan T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vriendelijke bediening, attente gadtheer/ eigenaar en heerlijk eten. Lekker vers brood met aioli en olijfjes van het huis en glaxen water als extra. We hebben genoten en komen zeker terug.
Christa S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Fjn dat wij gewoon kraanwater konden bestellen. Heel prettig.
Gastheer is attent, gastvrij en vriendelijk.
Verhoudingsgewijs weinig groenten (250 gram is het advies van de gezondheidsraad) maar ja dat krijg je zelden in een restaurant.
Goed gegeten en tevreden, voorherhaling vatbaar.
Mira T.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
prima gegeten en een heel vriendelijke en oplettende bediening. Geen moment hoeven wachten en de eigenaar laat je aan het eind van de avond uit. Zouden meer restaurants moeten doen!
Wijn was goed en eten ook.
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Ik ben samen met mijn gezin naar restaurant olijfje gegaan voor een leuk avondje. Eenmaal bij het restaurant kregen wij een mooi plekje en een uitgebreide menu kaart. Op het menu kon je kiezen uit veel verschillende gerechten koude gerechten, warme gerechten, tapas, visgerechten, of een lekkere gril je kunt het zo gek nog niet bedenken. Ik koos voor een kipspies een heerlijk gekruide kip spies, De kinderen wouden een paar lekker kipnuggets. Het personeel was erg vriendelijk en het was ook geen probleem om tijdens het eten nog wat extra drinken te vragen. Alles wordt netjes geserveerd en ziet er uit als een mooi kunst werk. Ik zou iedereen die eens lekker uit eten wil dit restaurant aanraden.
NenneS .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Een heel fijne ontvangst. Biertje van de tap vooraf. Buiten, het was goed weer. Fris, heerlijk. We hebben de Spaanse tapas genomen. Echt lekker! Alles, alleen de groenten in olijfolie vond ik minder. Waren ook niet zo warm.
Met z'n tweeën icm Russische salade. Was meer dan genoeg voor z'n tweeën. Wijn erbij, rood, Metlot, zoals die moet zijn. Koffie na, want voor een toetje hadden we geen ruimte meer. Of ze er iets bij hadden, bonbons ofzo? Nee, nou dan alleen koffie. Toen de koffie kwam, kregen we er chocolademousse bij, van de zaak. Zo'n leuk gebaar.
De bedoening is meer dan vriendelijk; ze weten wat hospitality is, alsof ze het hebben uitgevonden.
Hartelijk dank voor uw recensie. Graag zien wij u weer terug bij Olijfje.