Restaurant Olijfje

Valkenburgerstraat 223 D 1011 MJ Amsterdam Nederland Kaart
31-203304444

Over het restaurant Restaurant Olijfje

Mediterraans genieten

Mediterrane gastvrijheid en smaken staan centraal. Geniet van een ijskoud Spaans biertje 'Mahou' en een mezze, terwijl de chef op de houtskoolgrill de lekkerste gerechten voor je bereidt.

Meer informatie over restaurant Restaurant Olijfje

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 23:30
- Bar 21:00 - 23:30

9,2
Slijper1 S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
de bediening was vriendelijk en hield er rekening mee dat we naar het theater moesten, reuze prettig waardoor we rustig konden eten
Imke V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heerlijk gegeten in het gezellige restaurant Olijfje! Service was fanatstisch met zeer betrokken personeel! Een super avond gehad!
Rolf P.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Eerste keer in dit restaurant samen met mijn vriendin en onze dwergteckel (die ook van harte welkom was!).

Heerlijk eten, zeer fijne en gezellige inrichting en de eigenaar + bediening echt helemaal top!

Zelden zo fijn behandeld in een restaurant.

Te gek en bedankt!
Nancy B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Zeer attente bediening en gezellig opgediend eten.
Sushilla H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
We Zijn hier nu voor de derde keer geweest en elke keer is het eten erg lekker. Je krijgt veel en de bediening is altijd heel erg aardig.
Simone O.
Geweldig eten. Helemaal top
sk11507 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Afgelopen weekend hier gegeten,
We waren met een grote groep en het is ons zeer tegengevallen het eten was zeer matig!
De weekenden zou ik hier vermijden te druk en weinig ruimte als we moesten opstaan om bv naar de wc te gaan konden we amper er langs en moesten we de andere gasten storen om te passeren erg storend!
Ook een conflict met de chef gehad hij leek aardig tot ik hem confronteerde met het feit dat er een haar in mijn eten zat, toen hij wees hij me de deur en reageerde agressief en onprofessioneel.
Complimenten aan de nl jongen die wel zijn excuses kwam maken
Maar hier zal ik nooit meer terug gaan
U was met een groep van 10 dames voor een vrijgezellenfeest. Het zag er allemaal heel leuk en plezierig uit tot dat U op een zeer onbegrijpelijke manier verhaal kwam halen bij onze collega's! Waarom zijn er verschillende dames uit de groep bij ons geweest om te excuseren voor uw gedrag?"
Uw eigen haar in het eten gooien voor een(!) doeleinde is niet fair dame!
Wij wensen u heel veel succes.
Philip P.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Eten was heerlijk! De bediening was zeer goed! De eigenaren zijn grappig en behulpzaam. Al met al een hele leuke avond gehad.
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Had tevoren aangegeven om uiterlijk 19.30 uur weg te moeten. Was geen enkel probleem, want restaurant zat vol gasten, waarvan er vele ook naar de Stopera gingen. We werden vriendelijk welkom geheten. Dit Turkse restaurant behoort tot de betere, vind ik. We konden ons voorgerecht (overheerlijke, lichte humus) delen, maar kregen ook een aioli en groene en zwarte olijven en een flinke mand brood die toen hij leeg was, werd vervangen door een nieuwe. Als hoofdgerecht een stoofgerecht van lamsvlees met groenten. Mijn partner had iets met veel paprika en tomaat en ik de specialiteit van het huis, lamsstoofpotje met aubergine en paprika in bakpapier. Erbij rijst, gekruid gebakken aardappeltje en sla, leuk verpakt in rodeslablad. Allemaal overheerlijk, maar veel en veel te veel! We kregen het onmogelijk op! Ik zag dat dat bij veel gasten het geval was. Ondertussen keek ik rond en zag allerlei schalen met heerlijk uitziende hapjes voorbij komen. De mezze of tapas gaan we een volgende keer proberen!
Jeffrey H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Olijfje is een fijn knus restaurant met een goede service, een prettige gastheer en een geweldige keuken!

Ondanks dat alle tafels allemaal bezet waren was de service uitstekend. We werden snel en goed geholpen.

Het eten was voortreffelijk!
Rifat K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten/getafeld bij olijfje. Sfeer was super gezellig evenals de publiek die er aanwezig was. We begonnen met de tapas schotel en ik ging vervolgens voor de mix grill (mijn favo) i.c.m. met een lekker kleine flesje Raki. We hebben genoten was een geslaagd avond. Bedankt!!????????
Michel E.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
een zeer gezellige avond gehad als afsluiting van een dagje Amsterdam Met een groep van 14 mensen heerlijk gegeten. Prima bediening, meer dan voldoende gerechten (we hadden een groepsmenu), gevarieerd, meer dan voldoende! Zeer attente bediening, geen vraag was teveel, flexibel. Een levendige omgeving. Wij komen zeker terug!
groet Michel (Oranje vereniging)
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Prima avond gehad, goed en smaakvol eten.
Fijn personeel die zeer oplettend en gastvrij zijn.
Weggegaan met een goed gevoel, dit was de 5 e keer dat wij hier zijn geweest.
David M.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Prima plek. Niet noemenswaardig goed of slecht. Op de vrijdag dat ik er was zat het goed vol. Misschien zelfs te vol aangezien de bediening er niet meer door kon
Jantien D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heel vriendelijke bediening en erg lekker gegeten. Piepklein minpuntje: als je tapas neemt en nog een keer bestelt, wordt je bordje niet vervangen. Wij hadden omwisseling op prijs gesteld.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Prettig restaurant. Vriendelijke en vlotte bediening. Veel aandacht voor onze wensen.
Esther F.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Personeel was erg vriendelijk, het eten was erg goed. Alle hoofdgerechten worden geserveerd met rijst en salade wat erg fijn is. Je krijgt ook veel eten op het bord. Veel keuze op het menu!
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Voor de tweede keer hier gegeten en het was weer goed. Kwalitatief goed eten en een goede bediening. Wij komen weer terug
Yvon H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
We waren met onze 'gift for you' bon afgelopen zaterdag in Olijfje. Helaas viel het aangeboden tapasmenu flink tegen. Een grote schaal met diverse hele kleine hapjes, werkelijk miniem klein. Waar men wel scheutig mee is: brood in enorme hoeveelheden met een smeerseltje erbij. Daarnaast staan de tafels en stoelen heel dicht op elkaar. Mensen die langslopen, stoten je dus aan. Wij waren niet tevreden. Misschien als je a la carte eet, dat het wel voldoet. Nu raden wij het niet aan anderen aan.