Restaurant Olijf

Berg 18 5671 CC Nuenen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Olijf

Chris P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Erg gezellig restaurant. Vriendelijk en verzorgend personeel. Geweldige uitleg bij het lekkere culinaire eten. Top tent.
Marian O.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Olijf, fijne bediening en ongedwongen tafelen.Wij wilden geen cava als welkomstdrankje en ze speelden er goed op in, we kregen iets anders wat ook erg vernieuwend en lekker was. Nieuwe ideeën opgedaan. Top! De bediening vertelde waar de wijnen vandaan kwamen en waar de gerechten uit bestonden, heel kundig. Fijne sfeer en avondvullend. Wij komen zeker weer terug.
Hamondt .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vanavond weer eens naar de Olijf geweest:voor ons een avondje naar ons THUIS -restaurant!
't was weer genieten op en top:
Van aperitief (gin-tonic en ' n Swinckels) tot koffie-serviesje na . Goede attente,alerte persoonlijke bediening van gemotiveerd betrokken enthousiast personeel en 'n geweldige kok in de keuken
Het menu werd begeleidt door
'n wijnarrangement met perfect passende wijn die het gerecht naar 'n nog hoger niveau tilde!
Wat hebben wij wederom GENOTEN!!
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
We hebben enorm genoten van ons etentje bij Olijf. Het was goed verzorgd, de bediening was prettig en deskundig. Het eten was een culinaire droom. De een na de andere verrassing werd voor ons op tafel gezet. Prachtig verzorgd, creatief, verrassend, smaakvol in alle betekenissen. Deze kok is echt een tovenaar! Een mooi wijnarrangement erbij. Extra pluspuntje is dat je hier ook een BOB-arrangement kunt krijgen.
Lyla .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
We zijn hier vaste klanten en genieten altijd van mooi gepresenteerde en lekkere gerechten. Alleen jammer dat de vlees dit keer iets te doorbakken was terwijl we medium rare hadden aangegeven. Ze wouden wel onze gerecht terug sturen naar de keuken, maar we zijn geen moeilijke eters en hebben nog genoten van ons dinner. Service is zoals altijd attent.

Lleuken .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
In dit restaurant voel je je altijd welkom. Er wordt geluisterd naar je wensen en het eten is een feestje ! Goede en leuke wijnadviezen en kennis van zaken. Sfeervolle ambience , verrassende gerechten en men doet er echt alles aan om je avond geslaagd te laten zijn met heerlijk eten.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Het werd weer eens tijd om naar restaurant Olijf in Nuenen te gaan. Zoals altijd prima ontvangen. We kozen weer het 4 gangen verrassingsmenu en na even in de indrukwekkende wijnkaart te hebben gekeken een bijpassend arrangement.
Voorgerecht was een Aziatische fusion mooi geschroeide beef wel wat veel verschillende smaken op het bord. Tussengerecht een bonbon van kabeljauw waarschijnlijk een staartstuk waardoor wat vaster had wat spannender gemogen.
Het hoofdgerecht was een mooi runderstaartstuk met oa quiche en spinazie erg smakelijk.
Zoet nagerecht gekozen, fijne afsluiter met verrassend kurkuma ijs.
Uiteraard nog een koffie van een kleine Eindhovense brander erg krachtig en lekker.
Blijft een prima Restaurant.
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Lekker en goed gegeten. Met de hele tafel het 4-gangen verrassingsmenu. Hoogtepunt was het tussengerecht: risotto met schaaldieren. Het hoofdgerecht was schamel: een paar (mooie) stukjes rundvlees, maar behalve een paar groentetjes geen bijgerechten in de vorm van aardappels; dat kan beter. Nagerecht van kaas vond ik zelf heerlijk, mijn tafelgenoten hadden spijt omdat hun zoete dessert niet bijzonder was.
Er werd perfect rekening met wat de tafelgenoten niet lustten: erg professioneel. De bediening voor de rest erg informeel gekleed maar aardig. Muziek stond echt te hard (waarom toch altijd die house!?) Een rustigere muziek zou beter passen bij de sfeer en het publiek. We hebben overigens 4 (!) keer moeten vragen of het volume omlaag kon omdat onze tafel onder de box stond en we elkaar nauwelijks konden verstaan.
Kleine puntjes voor verbetering dus, maar al met al positief oordeel. Wie weet komen we nog eens terug.
EstherSss .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Een fantastische avond gehad bij Olijf. De bediening was erg attent, kundig en erg meelevend. We hadden iets te vieren en kregen als verrassing vuurwerk bij het toetje (we hadden dit allebei niet zien aankomen)! Zo ontzettend leuk :D Daarbij was het eten ook nog eens heerlijk. Dankjewel Olijf, wij komen zeker nog eens terug!
CSpronck .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant. Wijnarangement was super lekker en er werd professioneel over verteld.
Veel personeel in de bediening, niet continue dezefde persoon per tafel maar allemaal waren ze vriendelijk en kundig.
Fheringa .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Als ik af ga op het enthousiasme en inzet van het personeel dan zou ik niets liever dan een positieve beoordeling willen geven. Helaas was de kwaliteit van de gerechten te wisselvallig. Sommige gerechten waren uitstekend en in alle gevallen waren de borden heel goed opgemaakt. Er wordt overduidelijk veel energie in gestoken om de gast het naar de zin te maken. Maar een aantal gerechten waren echt niet goed. Nu ben ik geen fijnproever maar ik durf met overtuiging te stellen dat de haas veel te droog was, en het gerecht met hertenrug weinig smaak had. Ik hoop dat de keuken deze review ter harte neemt en de bovengenoemde gerechten nog eens onder de loep neemt.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Vantevoren mijn allergie aangegeven (algehele melkallergie) en daar zou rekening mee gehouden worden 'S middags toch nog even gebeld voor de zekerheid zodat er echt niks mis zou gaan.

Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en brood met voor mij een aparte truffeldip vanwege melkallergie, superattent!

We kozen voor het verassingsmenu en mijn allergie lijst was bekend
Als voorgerecht een zalmtartaar ontzettend mooi plaatje op het bord.
Lekkere grote 1e hap en wat proef ik.. Geitenkaas!! Meteen naar de bediening gegaan en aangegeven wat ik zojuist meemaakte.

1000 maal excuses koffie van het huis en als hoofdgerecht het gerecht wat ik graag wilde lief en attent hoe lekker het eten verder ook was heeft deze grove fout voor mij wel de nadelen gehad ook ver na het diner nog..

Ik waardeer de oplossingen die aangedragen werden al was het kwaad natuurlijk al geschiedt en heb ik veel last gehad zo hoort het niet te gaan zeker niet na 3 x informeren.

Lekker eten, fijne ambiance, goede service maar gezien de gespannenheid waar ik de rest Vd avond mee heb gezeten en de klachten daaropvolgend maken het voor mij een twijfelgeval hier nog eens te gaan dineren.

Geen allergie? Zeker gaan een aanrader
Eveline_ .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Wij hebben hier laatst met mijn schoonouders gegeten ter gelegenheid van hun huwelijks jubileum. Van te voren gebeld of er iets mogelijk was om het bruidspaar extra in het zonnetje te zetten en we werden bij het toetje verrast met een erg leuke felicitatie van chocolade :). Uiteraard mocht het 'vuurwerk' niet ontbreken. Erg leuk.

Het eten was echt heerlijk, zoals wij hier gewend zijn. De service is altijd top en ook wordt er meegedacht voor een - hele - zoete wijn voor oma die hier dan echt van kan genieten.

Wel heb ik nog een aantal kleine puntjes ter verbetering van de service:
- de laatste twee keren dat wij zijn komen eten wordt er helaas bij het uitserveren van de gerechten niet meer verteld wat er allemaal op het bord ligt. Dit is erg jammer, omdat het menu slechts uit steekwoorden bestaat en er uiteindelijk een hele hoop kleine, lekkere, componenten op je bord ligt. Zeker ook omdat de componenten erg verassend zijn, kun je ook niet altijd raden wat het is.
- bij het bestellen van mijn gerecht, vier gangen met hoofdgerecht 'fruit de mer' werd mij nog een extra waarschuwing gegeven dat het een behoorlijk groot gerecht was en of ik het dan wel zeker wist. Hier had ik echter al rekening mee gehouden door een soepje te bestellen en achteraf zeker geen spijt gehad dat ik fruit de mer besteld had. Heerlijk!!!
- de venkelsoep die ik besteld had smaakte niet heel erg naar venkel en ook zat hier vis, mosselen/inktvis/.., in. Ik vond de soep desalniettemin erg lekker, maar iets meer venkelsmaak had wel gemogen. Verder misschien niet overbodig lm te vermelden dat er vis/vlees in een soep zit, aangezien niet iedereen dit graag eet.
- bij het hoofdgerecht hoort kennelijk geen friet. Dit is prima natuurlijk, maar het zou fijn zijn als er nog even wordt gevraagd bij het opnemen van de bestelling of je dit wel of niet wilt bestellen. In ons geval kwamen we hier pas na het uitserveren achter, waardoor iedereen zijn eten al (bijna) op had toen de friet arriveerde.

Als bovenstaande puntjes verbeteren gaat dit zeker een 10 worden. Wij komen over een tijdje graag terug!!
Ineke V .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Ik had gekozen voor het 3-gangen verrassingsmenu. Aangezien ik niet van schaal- en schelpdieren houd werd het voorgerecht 2 verschillende bereidingswijzen van tonijn: tartaar en gebakken. Een bijzondere lekkere keuze al had de tartaar wat mij betreft iets minder koud gemogen. Mijn man koos gamba's die perfect bereid waren en als hoofdgerecht de zeetong. Als te verwachten was ook deze goed alleen jammer dat de bijbehorende frites werden geserveerd op het moment dat wij beiden het hoofdgerecht op hadden. Dit werd goed gemaakt met het kaasplankje; i.p.v. de beperktere keus die bij het verrassingsmenu hoorde had men het uitgebreider gemaakt als ware het a la carte.
Fwdehaas D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Al een aantal keer lekker gegeten in Nuenen bij Olijf. Goede service, lekker eten., leuke manier van opdienen Verschillende mogelijkheden om diverse soorten wijn per glas te bestellen. Goede prijs kwaliteit. Wij komen zeker terug.
Ajram .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij Olijf. Kwamen op de bonnefooi en hadden nog net 1 tafeltje op het terras.
Jammer dat het terras aan een redelijke drukke weg ligt. Binnen is het echter mooi ingericht.
Gekozen voor het Van Gogh menu met wijnarrangement. Heerlijk! Vooral het voorgerecht met tonijn was top! Lekkere wijnen erbij. Prijs kwaliteit is prima, echt niet duur voor het gebodene. Bediening was ook goed, we voelden ons echt welkom.
Anke G.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Heerlijk 4 gangen verrassingsmenu gegeten. Zeer goed rekening gehouden met zwangerschap. Bediening is echt top, leggen je echt in de watten. Wijnarrangement echt aanrader en kaas als dessert ook aanrader.
Anne-Fleur D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Recent hier mogen dineren, fantastische ervaring. Super leuk en jong team, moderne keuken en wijnen, gin tonic als aperitief was echt fantastisch en van deze tijd. Prijs-kwaliteit van verrassingsmenu heel goed, gerechten prachtig opgemaakt, de belevenis is gewoon af. De tafeltjes zouden voor mij nog iets verder van elkaar af mogen staan, maar de ruimte is verder heel slim en mooi ingericht. Bedankt voor de heerlijke ervaring, wij komen zeker terug!
Yates .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Wat een fantastische ervaring hebben we gisteren gekend. Gekozen voor het 5 gangen verassingsmenu. Tafeltje 10 aan het raam is een prettig plekje.
Ieder bord was een schilderij waar Vincent jaloers van zou worden, een feest voor het oog en een beleving voor de mond.
Bijzonder dat een jong team van mensen zo'n professionele attitude neerzet. Mooie zaak vriendelijke bediening en het eten is in mijn beleving een dikke 10!

Vergeet het kopje koffie niet als laatste ronde met bijpassend lekkernijen palletje.
Caspar0 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Voor mijn verjaardag genoten in het smaakvol ingerichte Olijf.
Persoonlijk vindt in Olijf een van de beste restaurants uit de regio, al viel het deze keer nogal tegen.
We kozen voor het 4-gangen verrassingsmenu maar volgens mij was er iemand verkouden in de keuken...?
Het voor en hoofd gerecht waren lekker en innovatief.
Maar het tussen gerecht, kabeljauw en venkel, was zo uit balans dat alles wegviel en ik bij het hoofdgerecht nog steeds alleen de saus (olie?) proefde.
Ook het dessert heeft bij mij een vergelijkbaar gevoel achter gelaten, het was zoooo zoet en uit balans. Jammer, ik had er meer van verwacht...
Gelukkig maakte het zeer deskundige team in bediening veel goed