Restaurant O

Rechtstraat 76 6221 EL Maastricht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant O

Jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Al jarenlang staat O op onze lijst van favoriete visrestaurants. Dit weekend zijn wij weer bij O geweest. Benieuwd hoe de score deze keer was? Wij weten dat eigenlijk een te krap restaurant is. Teveel tafels te dicht op elkaar en een slechte akoestiek. Maar wij komen voor het eten! De eerste contacten met de bediening verliep wat stroef. Wij gaven aan dat de prijzen op de site niet meer actueel zijn en dat dit verwarrend is, het antwoord dat ze de site niet kunnen aanpassen was niet echt bevredigend.

Maar dan komt de plat met heerlijke verse vis. Kakelvers, goed gekookt en heerlijk van smaak. Dat maakt bijna alles weer goed. Het tussengerecht was een zeer smakelijke carpaccio van zwaardvis met granaatappel. Heerlijk! De gegrilde dorade was prima bereid als was de smaak wat mij betreft iets te vlak. Als smakelijke afsluiting de klassieker crepes suzettes.

De wijnkaart is altijd weer een heerlijk avontuur en ook deze keer was de witte Crizes Hermitages niet te versmaden. Iets te warm in eerste instantie, maar prima van smaak.

De rekening staat in verhouding tot de kwaliteit. Ondanks wat schoonheidsfoutjes en de beperking van de krappe ruimte komen wij volgende keer toch graag weer op bezoek. Misschien is het dan wat rustiger...
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Afgelopen zondag aan het einde van de middag: wat doen we, gaan we al naar huis of eten we eerst nog wat in Maastricht? Dat laatste dan maar en om 17:15 uur kwamen we langs bij O en ze hadden nog een tafel voor 2 omdat er net iemand had afgebeld. JE doet er verstandig aan om tijdig te reserveren.
O is een mooi visrestaurant, met een leuke moderne inrichting. Geen poespas. Alleen de achtergrond muziek was af en toe een ietwat irritante lounge muziek. Daar moet je voor in de stemming zijn.
We hebben erg lekkere en kraak verse oesters uit de Marennes genomen, puur met druppeltje citroensap.(Een punt van verandering is wellicht de doekjes om je handen schoon te maken na het eten van fruits de mer, die doekjes zijn wel erg geparfumeerd).
Een mooi tussengerecht van gegrilde inktvis en als hoofdgerechten een mooi gegrilde tonijn en de vangst van de dag: coquilles met een klassieke dille saus.
Ze hebben een mooie vriendelijk geprijsde wijnkaart.
Kortom een erg leuk restaurant met prima visgerechten en een goede plek om fruits de mer te eten!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
We hebben er heerlijk gegeten.
Oesters vooraf en daarna garnalen op 2 manieren klaargemaakt.. Kroket o.a. Heerlijk
Daarna kabeljauw hoofdgerecht.
Een heerlijk toetje.
Arlette O.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Toen wij ietwat vroeg binnenliepen bij 'O' werd ons verteld dat ze officieel nog niet open waren maar er werd niet moeilijk gedaan over plaatsnemen in de zaak. Ons werd gevraagd of we de avond 'bruisend' wilde beginnen met een een glaasje bubbels, leuke binnenkomer. Wel jammer dat deze zin bij ieder tafel als openingszin werd gebruikt.

Na een heerlijk aperitiefje kregen we de kaart waar genoeg op stond om uit te kiezen. Vooraf de kreeftensoep met daarbij nog croutons, rouille en gruyère. Aan onze tafel met uitleg hoe dit in Frankrijk normaliter gegeten wordt. De tafel naast ons kreeg ook deze soep. Deze helaas zonder uitleg waardoor ze niet wisten wat ze met de extra ingrediënten aanmoedigen. Jammer!

Als hoofdgerecht een hele Kreeft. Héerlijk! Meer of minder kan er niet van maken. Ook de wijn die door de sommelier werd geadviseerd paste erg goed bij dit gerecht. Overigens was iedereen met mij, 6 personen, erg te spreken over het eten en de wijn.

Al met al een gezellige avond gehad en genoten van heerlijke gerechten.
Lizette H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
19 juni heerlijk gegeten bij visrestaurant 'o' . De chef kok kwam zelf aan tafel om het menu uitteleggen. De gerechten ( fruit de mer, caspacho, dorade, tonijn van de grill en de toetjes) waren overheerlijk. Het vriendelijke personeel neemt alle tijd voor je.
NVK21 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Een weekendje naar Maastricht betekent voor mij lekker eten en drinken. Gelukkig werd dit waargemaakt bij restaurant O, waar ik samen met mijn vriend heerlijk genoten heb van de avond.
Gastvrij, goed eten en ongedwongen sfeer.
Het enige minpunt is dat de tafels wat dicht op elkaar staan. We hadden het geluk dat aan beide zijden buitenlandse gasten zaten, wat ons dus uiteindelijk niet hinderde.

MennoR .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Eén keer eerder bij "O" gegeten. Een jaar geleden. Vol verwachting vanavond opnieuw de tocht naar het Zuiden gemaakt. Helaas, helaas, hadden we het maar niet gedaan. Wat fout kon gaan, ging fout.
Bij binnenkomst kon men onze reservering niet vinden. Pas nadat mijn vrouw aangaf dat haar 06-nummer wel in het reserveringsboek stond, konden we plaatsnemen. "Of heeft u een andere naam opgegeven toen u reserveerde?"...

Daarna gingen de zaken eventjes goed: bestellingen voor de voorgerechten en de hoofdgerechten opnemen ging probleemloos. En ja, na 20 min. kregen we dat ook. En dat was ook lekker (vandaar ook nog de waardering 3 voor het eten). Maar vanaf dat moment ging het mis.

Na iets meer dan een uur wachten kregen we onze hoofdgerechten. Dus tussen het plaatsen van de bestelling en het moment van serveren zat anderhalf uur. Het gerecht van mijn tafelgenote was goed van smaak en temperatuur. Mijn gegrilde zalm was zachtgezegd 'koel'... Gevraagd aan de serveerster hoe ze het gerecht wilde benoemen: lauw-warm, koud of warm, antwoordde ze "warm". Waarop ik haar vertelde dat de zalm niet warm was. Lauw-warm op zijn hoogst. Ze stelde voor het gerecht warm te laten maken in de keuken. Niet echt wat ik verwachtte: een (opnieuw) opgewarmd stuk zalm na anderhalf uur wachten. Dat was voor mij de druppel. Mijn tafelgenote heeft haar gerecht opgegeten en ik heb de rekening betaald. Waarbij de mevrouw die me te woord stond ook nog meldde: "We hebben uw gerecht maar niet op de rekening gezet." Werkelijk?

Ons idee: waarschijnlijk is er iets misgegaan in de keuken en heeft de zalm allang klaargestaan voordat het andere gerecht klaar was. Vergeten wellicht, maar ik heb liever dat men communiceert dat er iets mis gaat dan het zonder een woord daarover als een topgerecht serveert.

We hebben er een lange rit aan gewaagd om bij "O" te eten, maar dat viel o zo tegen.

Kikiboe .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
De bediening was goed, correct en vriendelijk, de een wat warmer dan de ander.
Het eten vonden we oké, niet heel erg bijzonder of heel erg lekker (wat je wel verwacht voor die prijs).
De champagne was erg goed!
De tafels staan heel erg dicht op elkaar, wat wij erg onprettig vonden. Je kan niet eens rustig om je heen kijken zonder je buurman/buurvrouw recht in zijn/haar gezicht te kijken. Als je naar het toilet moet heb je dus een probleem. De kuipstoeltjes zaten niet comfortabel.
Al met al scoort dit restaurant een voldoende bij ons, maar is helaas niet voor herhaling vatbaar.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
We mochten op oudejaarsavond aanschuiven in het kleine, sympathieke en sfeervolle O. Natuurlijk werd onze beinvloedingsvermogen enigszins aangetast door de nieuwjaarsstemming en de alcohol, maar toch verdient restaurant een mooie recensie. Het is een visrestaurant pur sang. Als je niet van vis houdt, ben je hier op het verkeerde adres (voor de echte carnivoren staat er wel een vleesgerechtje op het menu, maar daar kom je niet voor). We starten met heerlijke schaal met fruit-de-mers. Ik had daarna mooie gerookte vis en daarna klassieke slibtongetjes. We kozen er wat bijpassende wijnen uit. Per glas is er niet heel veel aanbod (da's nog een tip), maar er is wel een ruim assortiment van goede en toch betaalbare flessen. Vriendelijke en adequate bediening, die geen moeite teveel is. Zeker een adres om opnieuw te bezoeken, ook op een 'gewone' avond!
caspar0 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Een restaurant dat tot voor kort intimiderend overkwam. ..
Voor de jaarwisseling bij O gegeten, een mooie afsluiting van het jaar.
O is en blijft het beste visrestaurant uit de omgeving, naar mijn mening vergelijkbaar met cafe de turin in Nice alleen dat met iets meer poespas.
De essentie blijft het eten en zowel de kwaliteit als de prijs/kwaliteits verhouding is gewoon super! Dit gecombineerd met een kundig team dat super meedenkt, zowel in de keuken als in de service staat garand voor een geweldige gastronomische avond!
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Die eerste flauwe bocht na Maastricht Airport is magisch. Daar ontvouwt zich het buitenland. Afgelopen met de vlakte, met de industrieterreinen, het Hollandse.
De combinatie Nuttig en Aangenaam resulteerde in een kort weekend Maastricht waarbij Aangenaam mooi in lijn gebracht kon worden met Culinair.
Overal zijn restaurants, goed, minder goed, slecht. Waarom lijkt het toch dat Maastricht meer biedt dan die andere Hollandse contreien ? In dit geval eet je Vis toch liefst aan zee ? Of aan de haven? Daar denken ze bij ''O'' anders over.
We schuiven aan op vrijdagavond en wanen ons te Cannes of een andere mondaine badplaats. In ''O'' is het zomeravond warm, buiten een rijtje tafels, de plateaus Fruit de Mer volop(tues) aanwezig, een Rechtstraat met de sfeer van een lome boulevard.
Het welkom is informeel en hartelijk. Het aperitief, een frisse witte uit de Loire met een begeleidende amuse is vlot ter tafel.
We besluiten met enige weerstand niet te gaan voor de uitgebreide selectie plateaus, ook niet een klein proeverijtje, maar voor de Carte. Het menu van de dag presenteert een prachtige kabeljauw, op z'n Mediterraans. De kaart zelf biedt daarnaast een krokant gebakken zeebaars (filets) met een gedurfde saus van ansjovis en jonge groenten.
Als vooraf kunnen we het niet nalaten een half dozijn Gillardeau's te delen. We hebben al snel spijt van die hoeveelheid; een dozijn had ook niet misstaan. De osters zijn vlezig, en mooi van formaat.
Daarna, ondanks de zomerse sferen, kiezen we beiden voor de kreeftensoep met rouille en mooi krokante dunne toast in de rol van croutons met Gruyere.
Hoewel de rouille niet de klassieke receptuur volgt, is deze meer Mediterrane variant uiterst smakelijk bij de voortreffelijke soep en geeft een mooie hint van tomaat ter completering.
Van de uitgebreide, maar zeer zorgvuldig samengestelde wijnkaart kiezen we voor een enigszins onverwachte Cotes de Gascogne van Alain Brumont uit 2011, een blend van de Sauvignon Blanc en de inheemse Gros Manseng, een druif die deze uitermate frisse witte een boost aan fruit en appel geeft. Mooie wijn voor een schier onwaarschijnlijke aangename prijs die de gerechten eer aan doet.
Over de hoofdgerechten kan ik kort zijn. Zowel kabeljauw als zeebaars zijn perfect bereid. Laatstgenoemde heeft een mooi beloofd krokant buitenkantje en de kabeljauw is simpelweg op z'n verst. Uitstekend van smaak waarbij complimenten voor de zeebaars begeleidende saus van ansjovis die niet (te) zout is maar voldoende subtiel om de vis overeind te houden. Van de jonge groenten die beide gerechten begeleiden kan wellicht opgemerkt worden dat ze ietwat kort gekookt zijn. De bite is iets te veel ''al dente'', een constatering die overigens de smaak onverlet laat.
We besluiten onze smaakpapillen niet te folteren met zoetigheid of een kaasselectie. We zijn meer dan blij met hetgeen we hier hebben genoten, hetgeen overigens niet wegneemt dat de desserts ongetwijfeld van een vergelijkbaar niveau zijn. De kaart doet althans zo vermoeden.
Conclusie: ''O'' is een uitstekend visrestaurant, op een leuke locatie, niet stads maar mondain, uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en zo Maastrichts als maar kan. Aanrader !!
Kelly S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Viel tegen, tonijn was ruk! Niet mals en erg taai. Fruits du mer zat kuit bij de garnalen en kreeft. Bediening was aan begin van de avond goed, naarmate het drukker werd steeds slechter. Zonde
Marietta W.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Aan mooi gedekte tafel buiten een fantastisch menu van 4 gangen gegeten. Prijs-kwaliteitsverhouding prima! Prachtig voorgerecht van verse seafood (en niet weinig), spaghetti alla vongele, geweldig mooi stuk zwaardvis op een bijzonder manier klaargemaakt en een heerlijk nagerecht. Wij waren onder de indruk. Wij komen uit Den Haag dus zijn wel wat gewend. Goede en aardige bediening. Toen het ging regenen ging het diner geruisloos binnen door. Goede timing ook. Wij komen terug!
sdubbes .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Mooie avond gehad bij " O " , voor het menu gekozen , het plateau de fruits de mer was uitstekend, evenals de octopus met chorizo , de poon met asperges en Hollandaisesaus, als afsluiting aardbeien met witte chocolademousse en aardbeiijs.
Perfecte bediening en prima huiswijn maakten het helemaal af.
Kortom een restaurant om terug te komen.
Philippe R.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Lekker eten in een van de mooiste gedeeltes van Maastricht. De kaart is super, het personeel weet goede wijnsuggesties te doen. Enige minpuntje is dat de tafels best dicht op elkaar staan en de zaak best luidruchtig is. Verder top avond gehad!
Alexander Z.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
Gisteravond zijn wij bij O wezen eten. De reden was dat wij met onze kookclub hier eens willen gaan eten en ik dit ging uitproberen. Het ontvangst was prima. Als voorgerecht hadden wij een kreeftsoep (was een te zout) en markreel mousse die te zuur was. Als hoofdgerecht hadden we de Tonijn en Rode Poon. Hier was weinig op aan te merken en dat was qua smaak best goed alleen erg machtig. Verder was de service op het ontvangst na erg traag. Wij hebben 3x voor de rekening moeten vragen en 25 minuten moeten wachten op onze jassen nadat we die al 5x hadden gevraagd.
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Strakke inrichting. Jonge, ontspannen, maar zeer professionele bediening. Schitterend schaal- en schelpdieren plat'o' als entree (ook als hoofdgerecht beschikbaar). Aliwijn kruiken en wulken, gekookt in venkel. Heerlijk!

Vervolgens kreeft. Eenvoudig geweldig. Knap en dapper om het zo eenvoudig te serveren. Als dessert de creme brulee van tonka bonen. Partner nam kaasplankje, waar (heel bijzonder) rode wijn werd geserveerd. Toen partner toch om port verzocht werd er heel professioneel een mooie port geserveerd.

Veel aandacht voor de mooie wijnen. Samenvattend: Nog wat extra amuses ertegenaan en doorgaan met originele foefjes: De chefs kunnen het, en dan zit 'O' niet ver van een ster, denk ik.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Werkelijk fantastisch gegeten in dit gezellige restaurant in 'Petit Paris'. Bediening was zeer professioneel en attent, goed wijnadvies (leuk dat er voor de tweede persoon met een knipoog een bordje werd neergezet om mee te kunnen peuzelen bij de fuits de mer en het dessert!)
4 gangen diner bestond uit prachtig opgemaakte en overheerlijke fruits de mer (méér dan voldoende voor 1 persoon!), verrukelijke bloemkoolsoep met king krab, zeeduivel en dessert met o.a. perenpanacotta.) A la carte werden de kokkels met knoflook en peper besteld alsmede een moot heerijke op de huid gebakken Spaanse baars. De geadviseerde Bourgogne was hier een topper bij.
Wij sloten als laatste gasten de deur om er zodra we in Maastricht zijn weer gauw te reserveren!
sarahnvv .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Heerlijk gegeten! Prijs kwaliteit verhouding was erg goed. Het menu van de maand gegeten, was erg goed uitgebalanceerd en had veel verschillende soorten smaken en type vis. De fruits de mer is zeker aan te raden, erg leuk om een maaltijd mee te starten. Voor het tweede gerecht King krab met couscous en soep van bloemkool was is een beetje bevreesd, omdat vaak de couscous te droog is en bloemkoolsoep niet erg spannend is. Niks van dit alles was van toepassing! Het was heerlijk, ik heb nog nooit zulke lekkere bloemkoolsoep gegeten. De kok kwam zelfs met het pannetje langs voor een extra portie! Als ik weer een keer in Maastricht ben ga ik zeker terug!
Manuel D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Vaker in de Rechtstraat wezen eten en op aanraden eens bij O gereserveerd. Wie van vis houdt zit hier goed. Bijna het gehele restaurant koos voor een zelfde soort voorgerecht, nl. een etagere met oesters, kokkels, amandes, krab etc. Super gezellig om zo met zn 2-en te eten, de schaal puilt uit van de verse schaal en schelpdieren. De kokkels eruit vissen met een speciaal soort naaldje, de roze garnalen zelf pellen, een heerlijke witte Alabariño erbij en het was af. Ook dit restaurant gaan we vaker bezoeken.