Restaurant O

Service8/10
Decor8,1/10
Wisimo . Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Ons dagje ver treinen 'onderbroken' voor een heerijke maaltijd bij "O". Vangst (!) van de dag was tonijnsteak (!) en die smaakte prima. Lekkere verse groente erbij, waar ik nog wel wat meer van had gelust, maar ja...Mijn partner had een goed stuk vlees (zegt hij) en we dronken een uitstekende fles rode wijn. Om kraanwater vragen was geen probleem en daarvoor een extra compliment, want vaak moet je een fles kopen! De bediening was prima en attent. Jammer dat het geen autoloze straat is.
Foodandfit . Gastronoom (21 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Weer heerlijk gegeten bij 'O'. Kreeftensoep vooraf, Dorade en Heek als hoofdgerecht, crème brule om het af te ronden. Juiste portie grote, goede smaak, bediening bijzonder vriendelijk en verstand van zaken. (als je er zelf verstand van hebt zie je het ook, het zit hem vaak in het detail waar ik zo vrolijk van wordt) Ruime maar niet overvolle wijnkaart aan betaalbare prijzen. We zijn er al eerder geweest en gaan zeker terug.
Maudjongeleen J. Bourgondiër (4 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Het voorgerecht was ok? maar hoe moeilijk is dan ook een carpacio van rauwe zalm.
Miste verfijning en portie zéér minimaal.
Hoofdgerecht was een goed bereide dorade,maar of de eenvoudige bereiding een prijs van € 26 rechtvaardig....
Als goede thuiskok ben ik niet verrast en wel ruim € 100 kwijt zonder dessert.

Bediening was correct maar niet meer dan dat.
Lag iets hautains aan ten grondslag.
RoZu16 . Gastronoom (46 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Afgelopen weekend twee keer mogen genieten van het Maastricht aan Tafel menu. Heerlijke oesters / kikkerbillen vooraf, een goed gebakken tarbot en een smaakvol kaasplankje na. Daarbij tot twee keer toe een heerlijke wijn uitgezocht uit de wijnkaart. Een restaurant waar ik zeker nog een keer terug zal gaan.
Corinne-bilthoven . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Vol verwachting gingen wij n.a.v. goede recensies naar restuarant O toe.
De entourage van het restaurant was leuk, de bediening was correct, maar werd door ons als afstandelijk en hooghartig ervaren.
Het voorgerecht van kabeljauw smaakte goed, evenals de kreeftsoep. Het hoofdgerecht van tarbot en zonnevis smaakte 'matig'.
Het nagerecht tiramisu was duidelijk geen specialiteit van het huis, de crepes Suzette was prima.
Al met al géén restaurant om snel terug te keren.
MaartjeMarije21 . Bourgondiër (2 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Wat jammer want ik keek er naar uit om hier te eten, maar het viel tegen. We waren met 6 personen en bij binnenkomst duurde het ruim een half uur voordat er iemand hallo kwam zeggen en de drankjes kwam opnemen. Op het visplateau trof iemand uit ons gezelschap een slechte en behoorlijk stinkende oester. De bediening reageerde nogal laconiek en kwam snel met een nieuwe oester aan. Toch kan dat voor een visreaturant echt niet, stel dat deze persoon het niet had opgemerkt? Dan is je weekendje Maastricht goed verpest. Volgens mij kunnen ze het wel want de hoofdgerechten en desserts waren prima. Maar de overall ervaring was helaas een tegenvaller.
Foodandfit . Gastronoom (21 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Op een zomeravond op zoek naar een beschikbaar terras in Maastricht is niet zo gemakkelijk. Restaurant 'O' heeft een klein terras buiten en er was nog plek voor 2. Aangezien 'o' op mijn wishlist stond maar meteen de koe bij de horens, of in deze de vis bij de kieuwen gepakt. Voorgerecht kreeftensoep, goed en slim om halverwege nog een lepeltje soep extra aan te bieden, daar is ze lekker genoeg voor. Hoofdgerecht een 500 gram sole meuniere, die hebben we mogen delen. Bediening doet er niet moeilijk over en kijkt je ook niet raar aan bij zulke vragen. Uiteraard nog een creme brulee ter afsluiting, voldoende en heerlijk. Wij komen zeker terug.
Paul U. Gastronoom (30 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Het blijft bijzonder, een heerlijk visrestaurant zo ver van zee en zo kort bij de maas. Verwen jezelf en bestel een plats fruit de mer. Heerlijk! Lekkere grijze garnalen, heerlijke wulken, kreeft... En dat alles in een heerlijke ambiance. Daarna de Bouillabaise, opgediend aan tafel op een bird met heerlijk bereide vis.
Voor nagerecht was er geen plekje meer over helaas.

De bediening is zeer aangenaam, de sfeer gezellig. Het restaurant is niet al te groot, je zit dus wat op elkaar, maar wij hebben dat zeker niet vervelend gevonden.

Zin in vis? Ga naar O. Aanrader.
Jacques K. Gastronoom (50 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
In dit gezellig, drukke visrestaurant buitengewoon goed gegeten. De zaak is eenvoudig strak ingericht en hetgeen wordt geboden is van hoge kwaliteit. De bediening is foutloos. Echt een adres om aan te raden.
Sandra K. Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Uitstekend gegeten bij Visrestaurant 'O'. Als voorgerechten Bretonse oesters en tonijntartaar. Bij de oesters werden ook enkele gamba's geserveerd. De tonijn was licht pittig en fris aangemaakt. Het hoofdgerecht 'Catch of the day' liet wat lang op zich wachten, maar het resultaat was de moeite waard: precies goed gekookte asperges met gravad lax, gegarneerd met kleine porties botersaus en erwten. De witte Siciliaanse huiswijn was een goede match. Als toetje volgde een mascarpone taartpunt met aardbeien-rabarber stukjes ernaast. De bediening is professioneel en zeer vriendelijk. Sfeervolle moderne inrichting met linnen gedekte tafels aan een lange bank aan de muurzijde. Een echte aanrader voor visliefhebbers!
Ans E. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Bij ons bezoek aan Maastricht mochten wij dit restaurant niet overslaan. Aangeraden door familie. We hebben heerlijk gegeten. Een super lekkere verse Fruits du Mer, zalige garnalen kroketten en de schelvis van het menu. Begeleid door de huiswijn een hele mooie Chardonnay.
We waren zeer te spreken over de gastvrije bediening. De gastvrouw heeft ons een prima avond bezorgd.
Volgende bezoek aan Maastricht komen We zeker terug.
Margo V. Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
In themaweek Maastricht aan Tafel, hier gereserveerd.
We werden hartelijk ontvangen en voorzien van aperitief.
We kozen voor het themamenu met een kleine wijziging.
Heerlijk gegeten, uiterst smaakvolle aromatische kreeftensoep, vergezeld van rouille, kaas en croutons, opgevolgd door een gegrilde zonnevis op een andijviestampotje met pastinaak en linzensaus, afgesloten met chocolademousse met mango en pistachenoten en pistache ijs.
Wat ons vooral trof, is de oprechte bevlogenheid en toewijding van het team, hier wordt met liefde voor het vak gewerkt, gasten voelen zich echt gast! Complimenten!
Wij gaan zeker terug!
Walther V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Eindelijk eens bij "O" gedineerd met vrienden. Al lang een wens van ons. We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouwen en Dennis. Wij hadden al snel besloten om het menu te eten, met toch hier en daar een uitzondering. Daar werd zeer gastvrij op gereageerd. Een overheerlijke fruits de mer, rijkelijk en super vers. De kreeftensoep was ook goed gevuld en erg smakelijk.
De griet in z'n geheel als hoofdgerecht, super gegrild en geserveerd. Heerlijke flensjes.
Een zeer goede prijs en kwaliteit verhouding. Uitstekende wijnen. Gastvrije service. Wij hebben genoten. Een aanbeveling waard. Dit restaurant ziet ons snel terug.
Walther Verbruggen
Jeroen E. Gastronoom (27 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Al jarenlang staat O op onze lijst van favoriete visrestaurants. Dit weekend zijn wij weer bij O geweest. Benieuwd hoe de score deze keer was? Wij weten dat eigenlijk een te krap restaurant is. Teveel tafels te dicht op elkaar en een slechte akoestiek. Maar wij komen voor het eten! De eerste contacten met de bediening verliep wat stroef. Wij gaven aan dat de prijzen op de site niet meer actueel zijn en dat dit verwarrend is, het antwoord dat ze de site niet kunnen aanpassen was niet echt bevredigend.

Maar dan komt de plat met heerlijke verse vis. Kakelvers, goed gekookt en heerlijk van smaak. Dat maakt bijna alles weer goed. Het tussengerecht was een zeer smakelijke carpaccio van zwaardvis met granaatappel. Heerlijk! De gegrilde dorade was prima bereid als was de smaak wat mij betreft iets te vlak. Als smakelijke afsluiting de klassieker crepes suzettes.

De wijnkaart is altijd weer een heerlijk avontuur en ook deze keer was de witte Crizes Hermitages niet te versmaden. Iets te warm in eerste instantie, maar prima van smaak.

De rekening staat in verhouding tot de kwaliteit. Ondanks wat schoonheidsfoutjes en de beperking van de krappe ruimte komen wij volgende keer toch graag weer op bezoek. Misschien is het dan wat rustiger...
Johan H. Gastronoom (29 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Afgelopen zondag aan het einde van de middag: wat doen we, gaan we al naar huis of eten we eerst nog wat in Maastricht? Dat laatste dan maar en om 17:15 uur kwamen we langs bij O en ze hadden nog een tafel voor 2 omdat er net iemand had afgebeld. JE doet er verstandig aan om tijdig te reserveren.
O is een mooi visrestaurant, met een leuke moderne inrichting. Geen poespas. Alleen de achtergrond muziek was af en toe een ietwat irritante lounge muziek. Daar moet je voor in de stemming zijn.
We hebben erg lekkere en kraak verse oesters uit de Marennes genomen, puur met druppeltje citroensap.(Een punt van verandering is wellicht de doekjes om je handen schoon te maken na het eten van fruits de mer, die doekjes zijn wel erg geparfumeerd).
Een mooi tussengerecht van gegrilde inktvis en als hoofdgerechten een mooi gegrilde tonijn en de vangst van de dag: coquilles met een klassieke dille saus.
Ze hebben een mooie vriendelijk geprijsde wijnkaart.
Kortom een erg leuk restaurant met prima visgerechten en een goede plek om fruits de mer te eten!
Anneke V. Gastronoom (20 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
We hebben er heerlijk gegeten.
Oesters vooraf en daarna garnalen op 2 manieren klaargemaakt.. Kroket o.a. Heerlijk
Daarna kabeljauw hoofdgerecht.
Een heerlijk toetje.
Arlette O. Gastronoom (14 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Toen wij ietwat vroeg binnenliepen bij 'O' werd ons verteld dat ze officieel nog niet open waren maar er werd niet moeilijk gedaan over plaatsnemen in de zaak. Ons werd gevraagd of we de avond 'bruisend' wilde beginnen met een een glaasje bubbels, leuke binnenkomer. Wel jammer dat deze zin bij ieder tafel als openingszin werd gebruikt.

Na een heerlijk aperitiefje kregen we de kaart waar genoeg op stond om uit te kiezen. Vooraf de kreeftensoep met daarbij nog croutons, rouille en gruyère. Aan onze tafel met uitleg hoe dit in Frankrijk normaliter gegeten wordt. De tafel naast ons kreeg ook deze soep. Deze helaas zonder uitleg waardoor ze niet wisten wat ze met de extra ingrediënten aanmoedigen. Jammer!

Als hoofdgerecht een hele Kreeft. Héerlijk! Meer of minder kan er niet van maken. Ook de wijn die door de sommelier werd geadviseerd paste erg goed bij dit gerecht. Overigens was iedereen met mij, 6 personen, erg te spreken over het eten en de wijn.

Al met al een gezellige avond gehad en genoten van heerlijke gerechten.
Lizette H. Bourgondiër (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
19 juni heerlijk gegeten bij visrestaurant 'o' . De chef kok kwam zelf aan tafel om het menu uitteleggen. De gerechten ( fruit de mer, caspacho, dorade, tonijn van de grill en de toetjes) waren overheerlijk. Het vriendelijke personeel neemt alle tijd voor je.
NVK21 . Bourgondiër (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Een weekendje naar Maastricht betekent voor mij lekker eten en drinken. Gelukkig werd dit waargemaakt bij restaurant O, waar ik samen met mijn vriend heerlijk genoten heb van de avond.
Gastvrij, goed eten en ongedwongen sfeer.
Het enige minpunt is dat de tafels wat dicht op elkaar staan. We hadden het geluk dat aan beide zijden buitenlandse gasten zaten, wat ons dus uiteindelijk niet hinderde.

MennoR . Bourgondiër (2 recensies) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Eén keer eerder bij "O" gegeten. Een jaar geleden. Vol verwachting vanavond opnieuw de tocht naar het Zuiden gemaakt. Helaas, helaas, hadden we het maar niet gedaan. Wat fout kon gaan, ging fout.
Bij binnenkomst kon men onze reservering niet vinden. Pas nadat mijn vrouw aangaf dat haar 06-nummer wel in het reserveringsboek stond, konden we plaatsnemen. "Of heeft u een andere naam opgegeven toen u reserveerde?"...

Daarna gingen de zaken eventjes goed: bestellingen voor de voorgerechten en de hoofdgerechten opnemen ging probleemloos. En ja, na 20 min. kregen we dat ook. En dat was ook lekker (vandaar ook nog de waardering 3 voor het eten). Maar vanaf dat moment ging het mis.

Na iets meer dan een uur wachten kregen we onze hoofdgerechten. Dus tussen het plaatsen van de bestelling en het moment van serveren zat anderhalf uur. Het gerecht van mijn tafelgenote was goed van smaak en temperatuur. Mijn gegrilde zalm was zachtgezegd 'koel'... Gevraagd aan de serveerster hoe ze het gerecht wilde benoemen: lauw-warm, koud of warm, antwoordde ze "warm". Waarop ik haar vertelde dat de zalm niet warm was. Lauw-warm op zijn hoogst. Ze stelde voor het gerecht warm te laten maken in de keuken. Niet echt wat ik verwachtte: een (opnieuw) opgewarmd stuk zalm na anderhalf uur wachten. Dat was voor mij de druppel. Mijn tafelgenote heeft haar gerecht opgegeten en ik heb de rekening betaald. Waarbij de mevrouw die me te woord stond ook nog meldde: "We hebben uw gerecht maar niet op de rekening gezet." Werkelijk?

Ons idee: waarschijnlijk is er iets misgegaan in de keuken en heeft de zalm allang klaargestaan voordat het andere gerecht klaar was. Vergeten wellicht, maar ik heb liever dat men communiceert dat er iets mis gaat dan het zonder een woord daarover als een topgerecht serveert.

We hebben er een lange rit aan gewaagd om bij "O" te eten, maar dat viel o zo tegen.