Restaurant Noor

Bloemendaalseweg 35 2061 CB Bloemendaal Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Noor

Culinaire traktaties

Restaurant Noor combineert trendy met comfort. In een ruime opzet nestel je je in designstoelen waar je voor de verandering wel een hele avond comfortabel in zit. Uit de open keuken komen prachtige Frans-mediterrane gerechten. Laat verder alles over aan de attente bediening. Die hebben de nodige kennis over wijn en spijs in huis om je van het beste advies te voorzien.

Meer informatie over restaurant Restaurant Noor

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Lang
Dan H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
In Haarlem hebben we vaak met veel plezier bij Noor gegeten. Laatst zijn we voor het eerst bij de nieuwe locatie in Bloemendaal geweest, maar helaas viel het erg tegen. De invulling van het vijfgangen-verrassingsmenu was matig, met weinig variatie tussen de gerechten. Maar vooral de bediening liet het afweten: er werd slecht op ons gelet, en bij verschillende gangen werd geen wijn geserveerd tenzij we zelf opstonden om ernaar te vragen. We wilden Noor eigenlijk het voordeel van de twijfel geven en het binnenkort nog eens proberen. Maar nadat we geen reactie ontvingen op de e-mail die we hierover hebben gestuurd, geven we het op. Jammer!
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Schitterend restaurant met een gezellige uitstraling. Alleen ietwat lawaaiig ! Het eten is gewoon prima ( voor ons de tweede keer in de nieuwe " Noor") en het is een aanwinst voor Bloemendaal. De bediening is zeer attent en professioneel.!een echte aanrader.
Markh .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Het eten bij Noor is vrijwel gelijk gebleven aan het niveau dat in Haarlem werd gehaald. Het restaurant is verhuisd en heeft gekozen voor een grotere locatie (60 plaatsen), moderne inrichting en een grotere keuken met enorme BGE. Het personeel is meeverhuisd en dat voelt bij binnenkomst vertrouwd en prettig.

Gestart met twee heerlijke oesters. Gevolgd door de tonijn tataki met zwarte knoloof. Heerlijk van smaak maar in mijn herinnering was dezelfde dis in Haarlem rijker voorzien van aankleding. Vervolgens picancha van de BGE gegeten. Wederom een heerlijk gerecht; diep rokerige smaak en mals vlees. Maar ook hier viel op dat de aankleding van het gerecht summier was.

Als dessert nam ik chocolade taart en daar was als vanouds niet op aan te merken. De bijpassende wijnen waren prima in orde en Noor heeft tegenwoordig heel behoorlijke single malt whisky in huis dus kon ik bij het dessert genieten van een Coal Isla 12.

Het lijkt wel alsof een nadeel van de oude locatie is mee verhuisd want ook hier is het erg lawaaiig. Vrienden van ons hadden voorspeld dat een verhuizing naar Bloemendaal de prijzen zou opstuwen. Wij waren daar niet zo zeker van. Maar door de afgepaste porties en de geringe aankleding ben ik bang dat ze toch een beetje gelijk hebben gekregen.

We blijven terugkomen en zien nu al uit naar een volgende zomer waarbij we hopelijk buiten kunnen eten.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Voor het eerst Noor bezocht op hun nieuwe locatie in Bloemendaal.
Gelukkig was het eten nog net zo geweldig als in Haarlem. Alle gerechten waren echt plaatjes en de smaak was heel goed. De bediening was prettig en behulpzaam.
Bij de heerlijk zachte 'black angus' zaten ook staafjes koolrabi die ik niet lekker vind.
De zaak is behoorlijk groot heeft harde muren en zat vol. Als je met elkaar wilde praten moest je schreeuwen.
Te gehorig dus.
EA_v_V .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Het eten was erg lekker! We moesten wel even geduld opbrengen voor de eerste gang op tafel kwam, maar dat was niet erg hinderlijk. Het was de eerste dag voor de serveerster, maar ze loste alles wat ze niet wist keurig op. Heel vriendelijk personeel.
Frank J.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Lekker eten. Met name de vleesgerechten zijn erg goed. Visgerechten zijn wat vlakker qua smaak. Over het algemeen hadden de meeste gerechten een tikkeltje meer zout kunnen gebruiken.
Wij startten de avond om 19.15 en stonden, zonder koffie toe, pas om 22.40 buiten. Voor een 5 gangen verassingsmenu, vonden wij het tempo aan de te lage kant. Als Noor zich op dit punt weet te verbeteren, komen we graag weer!
Wisse W.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening en een gezellige setting. Wel jammer dat voor bijna alle gerechtjes bijbetaald moet worden wanneer je een menu neemt. Waarom dan een a la carte menu voor een vaste prijs?
Nicole W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Super mozzarella in het voorgerecht. Lekkere meloentartaar. Briljante entrecote en verrassend basilicumijs. Een geslaagde avond!
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Zo heerlijk gegeten (complimenten aan de kok!) en een geweldige en vriendelijke service. Echt waar voor je geld, kwaliteit en kwantiteit. Niet te veel, voldoende en heerlijk!
Jammer dat ze naar Bloemendaal gaan verhuizen, Haarlem verliest hiermee een toprestaurant :-(
Heel veel succes met jullie restaurant in Bloemendaal!
Alex B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Met 2 collega's hebben we hier heerlijk gegeten. Keuze gemaakt voor het 3-gangen menu. Coquilles vooraf, angus entrecote als hoofd, kaasplank na. Alles heerlijk klaargemaakt met zeer diverse en smakelijke kaasjes. Zeer goede prijs-/kwaliteitsverhouding.
Noor gaat verhuizen naar Bloemendaal, maar is absoluut een aanrader om ze ook op het nieuwe adres te bezoeken
Tasty68 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Het eten was fantastisch en de bediening heel correct. Ondanks de drukte kregen wij ons eten snel gereserveerd nadat ik had aangegeven dat we om een bepaalde tijd thuis moesten zijn.
Mijn complimenten! Enig nadeel vond ik dat je vrij dicht naast andere mensen zat.
Maar op de nieuwe locatie zal hier waarschijnlijk wel rekening mee gehouden worden!
BolusdePauskabouter V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Geen ster, wel sterrenkwaliteit. Eten bij Noor is pure verwennerij. Het restaurant is niet groot, er loopt geen enorme hoeveelheid personeel, maar.... de aandacht is volledig gericht op het eten en de klant! Bij binnenkomst staat (vers) brood met aioli en boter en een schaaltje olijfjes al klaar. Eerst even een drankje en dan bestellen. De kaart is overzichtelijk met een beperkt aantal voor- en hoofdgerechten en desserts. Gekozen voor het drie gangen a al carte menu. Vooraf steak tartare en coquilles. Geen poespas, maar wat een smaak! Eitje op de steak precies goed, coquilles precies goed. Top. En dan het hoofdgerecht. Buiten de kaart om was er black Angus entrecote (voor twee personen). We waren met z'n drieën dus 1 keer de black Angus en 1 maal ossenhaas besteld. Werd meteen gemeld dat als het met twee kon, met drie ook geen probleem was. Zo gezegd, zo gedaan. Dat bleek een uitstekende keus. Geserveerd op een stoere houten plank kregen we een behoorlijk stuk vlees, botermals, met een perfect op de gril dichtgeschroeide buitenkant. Daarbij een garnituur van asperges en roseval aardappeltjes (dat hadden er wat ons betreft wel wat meer mogen zijn :-) ). Het werd helemaal afgemaakt met truffeljus en bearnaisesaus. In een woord 'overheerlijk'. Ook de wijn verdient nog even vermelding. Bij de coquilles een Maastrichtse Riesling, bij de steak tartare een zuid France Chardonnay en bij de entrecote een stevig Argentijnse Malbec. Stuk voor stuk lekker wijnen en uitstekend passend bij de gerechten. Over de desserts (2 keer chocolade en 1 keer omelette siberienne) kunnen we kort zijn. Super! Aparte vermelding verdient de bediening. Slechts 1 dame die alle tafeltjes bedient met ondersteuning voor de wijn. Onopvallend aanwezig, vriendelijk en alert. Voor de sommelier geldt hetzelfde. Beiden met duidelijke niet overdreven korte toelichting op gerecht en wijn. Ga je ergens eten in Haarlem, wil je daar de tijd voor nemen en gun je het jezelf om er ook echt van te genieten is Noor the place to be.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Gegeten in het kader van de Heerlijk 10 daagse.
Brood met boter en knoflooksaus kwam al snel.
We konden kiezen tussen een verrassingsmenu of het kreeftenmenu.
Dat laatste kozen wij. Een heerlijke kreeftenbisque vooraf.
Als hoofdgerecht het karkas van de kreeft gevuld met wilde spinazie en stukjes kreeft.
Dus geen geworstel met tangen. Bovendien was de combinatie werkelijk verrukkelijk.
Lekkerder nog dan puur kreeft.
Als dessert een rabarber- bavarois. Weer een prima combinatie.
Hier gaan we vast binnenkort weer eten. Ook de bediening was heel goed.
Sandy W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We hebben gekozen voor het menu en zijn ieder gerecht weer verrast door de combinaties.
Ook de verschillende wijnen passen erg goed bij de gerechten. Heerlijk.
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Noor met gastvrije bediening. Goede kennis van zaken op gebied van wijnen en dranken. Verrassend, zonder te vragen, kregen wij bij het kaasplankje 3 soorten drankjes waaronder aparte sherry. Top avond. Aanrader.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Noor. Vooraf een gedeeld gerecht met zal,, tonijn, oesters, een heerlijk avontuur. Bij het nagerecht herhaalde zich dat met allerlei heerlijkheden. Het hoofdgerecht lam met asperges heerlijk!
Margo L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij kozen voor het 10 jarig bestaans menu en het eten was heerlijk. Bij de voorgerechten was de kreeftensoep echt geweldig, de gegrilde lamsbout als hoofdgerecht was precies goed en de nagerechten waren allemaal heerlijk. Kortom, wij komen zeker nog eens terug. Voor een avond Noor moet je wel de tijd nemen, de bediening had wel iets sneller gemogen. Wel vriendelijk personeel, die alles goed uitlegt!
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Met twee personen gedineerd in dit zeer drukbezochte restaurant. Een goede ervaring.Vriendelijke bediening die de tijd neemt om het menu uit te leggen. We kozen voor een proeverij van voor gerechten. Allemaal zeer smaakvol Daarna de asperges à la flamande ...heerlijk .Met bijpassende wijn , een geslaagde avond. Mijn dank.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Zakje brood vooraf, keurig! Ossenhaas als hoofdgerecht was heerlijk mals, de bearnaise en asperges pasten er prima bij. Het toetje met rood fruit en ijs was ook heerlijk, dus qua eten een prima score!

Maar, wanneer je alleen een hoofdgerecht en een toetje (en koffie) neemt, wens ik eerlijk gezegd niet pas na ruim 3 uur het restaurant uit te lopen.. De bediening is vriendelijk, maar in mijn beleving bijzonder traag en niet erg alert.
Eveline A.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Heerlijk gegeten! Waren met 7 personen, waarvan er een al bijtijds de trein moest halen. Alle zeilen werden bijgezet om te zorgen dat dat ging lukken. Op het toetje na (helaas want was erg lekker) was dat ook gelukt.