Restaurant Noor

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:00
Lunch
Woensdag t/m zondag vanaf 12:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Noor is een restaurant waar je gezellig en smaakvol kunt eten. Wij hadden twee smaakvolle voorgerechten (Tonijn en Steak Tartaar).
Zoals gezegd erg lekker en de tonijn was fanatasievol opgediend. De Steak Tartaar was erg basic opgediend; dat vond ik persoonlijk jammer want
de smaak was heerlijk en als het dan iets fantasievoller is opgediend dan zou dat elkaar complementeren.
Als hoofdgerecht hadden we Eendenborstfilet met sinaasappelsaus en Dorade met asperges. Mooi geserveerd en erg smaakvol.
Tot slot als desert een Duo Penotti van chocolademousse. Leuk gedaan en smaakvol.
De wijn was goed en de bediening netjes en oplettend. Al met al zeker een aanrader om gezellig en lekker te gaan eten in het
hartje van Bloemendaal. Heb ik nog tips? Ja. Hoewel het echt een kwestie van smaak is zou mijn tip zijn om goed op te letten op details.
Daarmee kan men bij Noor zeker verder groeien naar (wat mij betreft) hogere cijfers. Ik doel hiermee op bijv. de gekleurde lampen
in het zonnescherm; niet doen of anders (netter), opdienen voorgerecht (zorg dat de heerlijke smaak past bij de wijze van opmaken van het voorgerecht), geef een tip of advies ten aanzien van de wijn keuze (voor niet wijnkenners) en let op dat personeel niet hele lange gesprekken (vermoedelijk prive) voert met bekende klanten.
Anne Riemke V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Geweldig lekker eten, drie gangen menu is heel redelijk geprijsd, borden prachtig opgemaakt, uitstekende en hele aardige bediening. Kortom, een aanwinst voor bloemendaal!
Femke K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk gegeten. Bediening was niet heel vlot maar is niet zo erg als je geen haast hebt. Vooral t wachten op.t toetje en de rekening duurde lang. Gezellige, mooi opgezet restaurant.
robkempers .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Wij kenden het restaurant niet. Ontvangst was uiterst plezierig en vriendelijk..
Het eten was een uitgebreide kaart met genoeg keuze. Zoals ik schreef het eten was uitmuntend alleen wat jammer was (en dit natuurlijk persoonlijk dat het vlees werd opgediend op houten borden en neit op warme borden) ikzelf vind dit niet hygiënisch maar verder komen wij zeker terug.
Rina V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Een uitstekend restaurant met een schitterende menukaart. Het eten was heerlijk en afwisselend. Ook het personeel was persoonlijk en aangenaam. Wij hebben zeer genoten. De enige tip is de lay-out van de menukaart. Dat leek op een blaadje dat je in een eenvoudig eetcafé krijgt. Zo'n mooie menukeuze mag best een leren mapje en roomwit papier :).
sln .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk gegeten. Was gezellig druk. Bediening was vriendelijk en goed. Heerlijke kaart, was moeilijk kiezen. Ook de wijn was prima.
Barry H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
4 Gangen genoten van mooie smaken met mooie producten!
Voorgerecht een papadum met zalm.
Tussen een stukje Tarbot, en Coquille, zeer goed
Hoofd een proeverij van lamsvlees uit de big green egg, heerlijk.
Dessert zoet en kaas, niks mis mee.
Een aanrader dus!
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Wij waren hier vanavond om een verjaardag te vieren en waren met een groot gezelschap. Super lekker gegeten. Bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. De gerechten zagen er stuk voor stuk prachtig uit en waren allen zeer smakelijk. Ik had het 3 gangen experience menu wat een absolute aanrader is.
Het is absoluut een verrijking voor Bloemendaal. Wij komen hier zeker nog eens.
markh .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Kerstmenu bij Noor was een groot feest. Na wat Iberico ham een moderne variant van een garnalen cocktail met bisque, tarbot en heerlijke oester mayo. Zalige picancha van BGE, Jacobsschelpen met kalfswang en tomaat (wat een topper) om op weg te gaan naar overheerlijke Wellington van hertenrug. Kaas en vervolgens verschillende chocolade gerechtjes toe. Echt fantastisch gegeten.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
We hebben hier op 2e kerstdag gedinneert met onze dochter van 14 jr.
was zeker niet zoals we verwacht hadden.....
Zeer weinig door de te kleine gerechtjes.
Ook vonden wij de antourage niet fijn en hing er totaal geen "kerst sfeer".
Tevens zat het Resturant maar voor de helft vol.
We hadden ons er zeer op verheugd maar is ons erg tegengevallen.
Zeker als je de rekening gepresteerd krijgt en hier bijna €350,- voor hebt moeten betalen....
Jammer, dit doen we niet weer!
Reen P.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Vanavond met partner gegeten, het 4 gangen menu van de chef met bijpassend wijnarrangement. Het eten was o.k., niet meer en niet minder. Misschien waren de verwachtingen te hoog, maar waar we bij andere prijstechnisch zelfde niveau restaurants een amuse krijgen: hier niet. Beide voorgerechten waren met vis, bij het eerste voorgerecht (de coquilles) was de groentegarnituur nog bijna koelkast koud. Het vleeshoofdgerecht was kalfssukade, niet verkeerd maar wel heel simpel bereid en geserveerd. Voor de kaas na moesten we bijbetalen. Waarom, vroegen we ons af toen we de zoete desserts zagen. Drie plakjes kaas, goed van smaak, maar waarom bijbetalen? Het wijnarrangement was ok, niet verrassend en niet bijzonder. Overall was het eten ok. Erg storend was het geluid: dat is enorm. Misschien hadden we de pech dat er 1 grote groep was, maar een normaal gesprek was niet mogelijk, we zijn met hoofdpijn vertrokken. Voor € 75 pp hebben we graag meer het gevoel dat we gast zijn, in plaats van dat we hier mogen eten. De bediening had geen aandacht voor de gasten; het eten en drinken werd gebracht maar de lege waterkaraf bleef leeg.
linden93 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Slechte bediening verpest echt zoveel. Je eten kan nog zo lekker zijn, het gaat om de ervaring en daar draagt de bediening aan bij. Helaas heeft de bediening van Noor het nog niet helemaal door. We werden onder andere niet verwelkomt (de deur werd bijna zelfs voor onze neus dicht gegooid) en we moesten lang wachten voor dat we een drankje aangeboden kregen. Daarbij staat op de kaart dat bij de carpaccio een tonijn tataki geserveerd wordt. De tonijn tataki was blijkbaar op, maar dit vergaten ze ons even te melden en we kregen 'gewoon' de carpaccio geserveerd zonder. Toen wij er naar vroegen werd er ook geen excuses gemaakt maar moesten we het er maar mee doen. Daarbij is tonijn een vrij duur product en als je 3 carpaccio's besteld en 3x geen tonijn ontvangt, mag je toch best verwachten dat er wat van de prijs afgaat of dat je een koffie van het huis ontvangt? Fout gedacht. En dit waren niet de enige dingen die gebeurt zijn. Erg jammer dat ze niet weten wat gastvrijheid is!
Dan H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
In Haarlem hebben we vaak met veel plezier bij Noor gegeten. Laatst zijn we voor het eerst bij de nieuwe locatie in Bloemendaal geweest, maar helaas viel het erg tegen. De invulling van het vijfgangen-verrassingsmenu was matig, met weinig variatie tussen de gerechten. Maar vooral de bediening liet het afweten: er werd slecht op ons gelet, en bij verschillende gangen werd geen wijn geserveerd tenzij we zelf opstonden om ernaar te vragen. We wilden Noor eigenlijk het voordeel van de twijfel geven en het binnenkort nog eens proberen. Maar nadat we geen reactie ontvingen op de e-mail die we hierover hebben gestuurd, geven we het op. Jammer!
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Schitterend restaurant met een gezellige uitstraling. Alleen ietwat lawaaiig ! Het eten is gewoon prima ( voor ons de tweede keer in de nieuwe " Noor") en het is een aanwinst voor Bloemendaal. De bediening is zeer attent en professioneel.!een echte aanrader.
markh .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Het eten bij Noor is vrijwel gelijk gebleven aan het niveau dat in Haarlem werd gehaald. Het restaurant is verhuisd en heeft gekozen voor een grotere locatie (60 plaatsen), moderne inrichting en een grotere keuken met enorme BGE. Het personeel is meeverhuisd en dat voelt bij binnenkomst vertrouwd en prettig.

Gestart met twee heerlijke oesters. Gevolgd door de tonijn tataki met zwarte knoloof. Heerlijk van smaak maar in mijn herinnering was dezelfde dis in Haarlem rijker voorzien van aankleding. Vervolgens picancha van de BGE gegeten. Wederom een heerlijk gerecht; diep rokerige smaak en mals vlees. Maar ook hier viel op dat de aankleding van het gerecht summier was.

Als dessert nam ik chocolade taart en daar was als vanouds niet op aan te merken. De bijpassende wijnen waren prima in orde en Noor heeft tegenwoordig heel behoorlijke single malt whisky in huis dus kon ik bij het dessert genieten van een Coal Isla 12.

Het lijkt wel alsof een nadeel van de oude locatie is mee verhuisd want ook hier is het erg lawaaiig. Vrienden van ons hadden voorspeld dat een verhuizing naar Bloemendaal de prijzen zou opstuwen. Wij waren daar niet zo zeker van. Maar door de afgepaste porties en de geringe aankleding ben ik bang dat ze toch een beetje gelijk hebben gekregen.

We blijven terugkomen en zien nu al uit naar een volgende zomer waarbij we hopelijk buiten kunnen eten.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Voor het eerst Noor bezocht op hun nieuwe locatie in Bloemendaal.
Gelukkig was het eten nog net zo geweldig als in Haarlem. Alle gerechten waren echt plaatjes en de smaak was heel goed. De bediening was prettig en behulpzaam.
Bij de heerlijk zachte 'black angus' zaten ook staafjes koolrabi die ik niet lekker vind.
De zaak is behoorlijk groot heeft harde muren en zat vol. Als je met elkaar wilde praten moest je schreeuwen.
Te gehorig dus.
EA_v_V .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Het eten was erg lekker! We moesten wel even geduld opbrengen voor de eerste gang op tafel kwam, maar dat was niet erg hinderlijk. Het was de eerste dag voor de serveerster, maar ze loste alles wat ze niet wist keurig op. Heel vriendelijk personeel.
Frank J.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Lekker eten. Met name de vleesgerechten zijn erg goed. Visgerechten zijn wat vlakker qua smaak. Over het algemeen hadden de meeste gerechten een tikkeltje meer zout kunnen gebruiken.
Wij startten de avond om 19.15 en stonden, zonder koffie toe, pas om 22.40 buiten. Voor een 5 gangen verassingsmenu, vonden wij het tempo aan de te lage kant. Als Noor zich op dit punt weet te verbeteren, komen we graag weer!
Wisse W.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening en een gezellige setting. Wel jammer dat voor bijna alle gerechtjes bijbetaald moet worden wanneer je een menu neemt. Waarom dan een a la carte menu voor een vaste prijs?
Nicole W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Super mozzarella in het voorgerecht. Lekkere meloentartaar. Briljante entrecote en verrassend basilicumijs. Een geslaagde avond!