Over het restaurant Restaurant Noor

Eén blik in Restaurant NOOR in Bloemendaal is voldoende om te zien dat dit een uitstekende plek is voor een avond uit. Een open keuken, mokkabruine lange banken, wijnrode accenten die terugkomen in de verlichting en de prachtig wijnkast die overigens met bijzondere wijnen gevuld is. Ja, met de uitstraling zit het wel goed bij Restaurant NOOR!

Chef Michel biedt een dagelijks wisselend 5-gangen-verrassingsmenu met de mogelijkheid om bijpassende wijnen te drinken. Ook bij deze wijn-spijscombinatie laat Michel zijn kennis blinken. De gerechten en wijnen vullen elkaar op zo’n manier aan dat de smaken van beiden nog beter tot hun recht komen.

Heb je zin in een gezellig avondje uit, ongedwongen met lekker eten én goede wijn? Reserveer dan direct een tafeltje bij Restaurant NOOR in Bloemendaal. Makkelijk online en direct bevestigd!

Openingstijden:

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Noor

Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Prima restaurant!
Zéker als je gewoon het keuze menu neemt, je lekker laat verassen. Mooie gerechten met een uistekende wijnkeus als arrangement !
Goede stoelen, dus je kan lekker zitten tafelen !
W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Frans R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Top Paasmenu! Klasse gegeten. Alles klopte: lekker goed bezet restaurant, alerte bediening en food van hoge klasse. Blijft een aanrader
Marjo S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk eten en,een gezellige ambiance.
Peter F.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Uitstekende kwaliteit en zeer attente en vriendelijke bediening. Wij komen graag met lunchtijd omdat het dan wat rustiger is. Topzaak, fijn dat deze in Bloemendaal is.
Machiel H.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, gerechten met verrassende smaken. Gezellige ongedwongen sfeer. Superservice, we zijn zelfs door de eigenaar naar het hotel teruggebracht met zijn eigen auto ivm de zware regenval op dat moment.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Met de buren (die ooit met volle tevredenheid bij Noor in de oude lokatie te Haarlem gegeten hadden) afgesproken om het 12-jarige bestaan van Noor mee te vieren en te gaan genieten van een 5-gangen menu voor de prijs van 2006 (37,50 euro).
De gerechten waren geweldig (o.a. tonijn met wasabe, coquille met o.a. heerlijke botersaus, diamanthaas, allen subtiele en kloppende smaken), maar ik persoonlijk vond de hoeveelheden te klein. Ik had op z'n minst iets royalere hoeveelheden bij het hoofdgerecht (diamanthaas) verwacht, ook meer groente en aardappelen.
Deze keer had ik echter nog steeds trek na het dessert, terwijl ik normaliter de laatste jaren bijna nooit meer plek heb voor het dessert.
Deze keer twijfelde ik bij thuiskomst of ik nog even Thuisbezorgd moest bellen, maar heb dat toch maar niet gedaan en gecompenseerd tijdens het ontbijt thuis de ochtend erna.

Kortom, leuke actie, prijs was inderdaad die van 12 jaar terug maar de hoeveelheden waren des hongerwinter's.
Zelfs bij een nabij gelegen sterrenrestaurant in de Overveense duinen ben ik elke keer voldaner weggegaan (ook 5-gangen).
In mijn ogen heb ik dus alsnog een normale prijs betaald voor zeer afgepaste hoeveelheden.

Verder was het enorm rumoerig, ik neem aan door een groep van 20, die die avond een personeelsfeest had.
Ik kon mijn tafelgenoten maar net verstaanl; ik neem aan, dat het normaliter wat rustiger is.

Ik zou graag nog een keer willen terug komen, maar ik ben een beetje bang gemaakt door de eerdergenoemde 'sterk afgepaste' hoeveelheden.
Esther M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We kozen voor het 5 gangen menu. De gerechten waren superlekker, vooral de tonijn en de coquilles waren heerlijk, maar het was wel wat weinig. Bij het hoofdgerecht zouden asperges zitten maar een heel klein stukje van 1 asperge was wel erg weinig. Nu weet ik wel dat je in de meeste restaurants bijna geen groente krijgt maar dit was wel erg weinig ook zat er maar een krieltje doormidden gesneden bij. Jammer want voor de rest was het heerlijk. We gaven het aan bij de serveerster en die haalde haar schouders op en zei tsja, de kok houdt nou eenmaal niet zo van groente. Graag zou ik dan mogelijkheid hebben om apart wat groente bij te bestellen. Het wijnarrangement was goed. Interieur gezellig.
Graziella P.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijke gerechten in een verrassend menu. Helaas was de mededeling van mijn tafelgenoot dat ze het liefst zo weinig mogelijk tot geen zout mag de eerste twee gerechten niet goed doorgekomen. Dat was een beetje jammer. Voor de rest super goede kwaliteit, aardig personeel, en zeer gezellig en sfeervol. Borden mooi opgemaakt. Kom zeker nog een keer teug!
Georgine V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijk 5 gangen menu!! Wij hebben genoten! Zeker aan te bevelen.
Bediening is erg aardig en oplettend.
Noor heeft trouwens ook een mooie lunchkaart, zomers gezellig buiten zitten.
Richard W.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Heerlijk eten voor een eerlijke prijs. Attente, vriendelijke bediening zonder poeha. Goede wijn-spijs combinatie's. Prima!
Marielle H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Heerlijk 5 gangen menu gehad. Hun beste toppers in 1 menu. Van vlees tot vis. Met heerlijke wijn erbij. En precies genoeg tijd tussen de gangen en zeer aardige nette bediening.
Charles H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Wij vonden het erg rumoerig, teveel gasten (12) aan een tafel., die te uitgelaten waren!
Wij kwamen eerder binnen dan 2 paar andre gasten, maar werden als derde geholpen. Wij eten vrij regelmtig bij Noor.
BolusdePauskabouter V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Voor het eerst gegeten bij Noor in Bloemendaal. Dat stelde niet teleur, in tegendeel. Met zijn vieren gekozen voor het viergangen verassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. We begonnen met een poke bowl. Eenvoudig sushi-rijst, Sojabonen, Wakame salade, Komkommer, Avocado, knoflook en tonijn. Verfijnd en licht pittig. Heerlijk met een frisse sauvignon blanc. Daarna toch een kleine misser. Een van ons had aangegeven geen schaaldieren en schaaldierproducten te eten, maar toch kregen we een bisque (kreeftensoepje). Daar miste toch net even de aandacht! Lekker was het wel, evenals de daarbij geserveerde steak tartare! Hierbij een (letterlijk) tintelfrisse grune veltliner. Het derde gerecht in de reeks was skrei op en bedje van knelsolderij puree. Ook hier weer eenvoudige smaken, heel goed gecombineerd. Begeleid door een prima passende viognier (waar inderdaad de (bij het eerste gerecht beloofde) lichte abrikoossmaak bleef hangen). We sloten de gerechten af met een prima diamanthaas met gepofte groente. Wijn hierbij was een wat tegenvallende riocha (maar is echt kwestie van smaak).
Overall conclusie. Erg goed eten, mooie smaakcombinaties (eenvoudig, maar ERG goed), goede bijpassende wijn. Ontspannen sfeer, goede bediening (maar iets scherper op wensen en smaakvoorkeuren van de klant mag!). Prijs stevig, maar niet onterecht. Hele plezierige avond gehad bij Noor. Wat mij betreft aanrader!
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Oesters een lachertje, sfeer, akoustiek erg matig. Tonijn vooraf zeer karig. Friet bij hoofdgerecht opgebakken en taai. Sommige gerechten okay, maar vooral meubilair, verlichting en styling abominabel.
Mariska D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Bij Noor worden we altijd zeer hartelijk verwelkomt. En ze doen net dat stapje extra om je te verwennen met bijv. een suggestie voor een wijntje dat net even lekkerder of specialer is. Het eten is altijd van super kwaliteit, wat je ook kiest. Kan Noor dus van harte aanbevelen.
Joanita .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Het verrassingsmenu met wijnarrangement, was tongstrelend. Bij het voorgerecht zaten we al meteen rechtop in onze stoel. Geweldig! Maar ook de overige gerechten en het dessert waren echte verwennerijen. We komen wederom weer graag terug al dan niet met vrienden. Wij vinden restaurant Noor een absolute aanrader!
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Bottom line: algehele indruk prima, met name erg lekker eten. Echt het enige dat tegenviel was dat we lang op onze amuse en daarna voorgerecht moesten wachten, verder echt een prima avond gehad.
johan S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
zalig de verjaardag van mijn vrouw er gevierd.
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
verrukkelijk menu, erg lekker gegeten met een goede bediening, die bekwaam uitleg gaf. ..............................................................................................................................................................................................................