Over restaurant Restaurant Noble

Noble huist in het voornamlig, illustere pand Chalet Royal, de kweekvijver voor getalenteerde koks in Den Bosch. Nu is het een luxueuze, maar ongedwongen restaurant waar marmer tafelblad, gekleurd glas en wijnkasten prijken. Op de kaart staan internationale kleine gerechten, waarbij het uitgangspunt shared dining is. Probeer de subtiele smaken en creatieve bereidingswijzen van paling, pekingeend, zwezerik en veel meer.

Meer informatie over restaurant Restaurant Noble

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dagelijks doolopend geopend van 12:00 - 22:00

Mark V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en een mooie plek. Erg enthousiast.
Erno D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben gisteren geluncht bij restaurant Noble. Niet alleen was het heerlijk eten maar vooral de service was super. De bediening was goed en had alle tijd voor ons. Een heerlijke ervaring.
Olav V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wat hebben wij genoten van een geweldige lunch! Zowel de keuken als de bediening hebben ons verrast. Elke gang was bijzonder lekker en het verhaal erbij van de leuke ober top! Wij komen snel terug!
Bastian L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Voor de tweede keer bij Noble gegeten. Het viel erg tegen deze keer. De gerechten waren prima, maar er miste bij veel gerechten "net even dat extra" ding wat het bijzonder (smaakvol) maakt. Ook waren de visgerechten duidelijk van betere smaak en kwaliteit dan de vleesgerechten. Het dessert was too much, maar goed, dat is persoonlijk.
Hetgene wat storend was: de bediening. Totaal desinteresse voor de gast. Wij hebben op die zaterdagavond alle personeelsleden bij ons aan tafel gehad. Dat geeft mij als gast geen bijzonder welkom gevoel. De een was pro actiever dan de ander, maar onder de streep was de bediening ontoereikend voor een zaak als deze. De vorige keer was dat niet zo en was alles goed geregeld en voelde je in de watten gelegd. Daar betaal ik ten slotte ook meer voor!
De inrichting is fantastisch en daar betaal je ook voor. Dat is ook niet erg, maar het niveau was slecht.
Verder viel op dat veel gasten buiten op het terras waren gestart met hun diner en dat vervolgens om de haverklap de terrasdeur open gaat en een koude windvlaag mee naar binnen komt... Denk over dat soort dingen na! Of bied de mensen een andere plek aan uit de tocht; de halve zaak was immers leeg.
Er ontbrak aan coordinatie op 24 september 2016. Erg jammer. Voorlopig ga ik andere restaurants uitproberen, voordat ik een derde keer naar Noble ga.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Met vier personen gaan eten.
Gestart met een glas champagne dus begin was meteen goed.
Heerlijk brood kwam meteen op tafel, wij kozen voor het NOBLE EXPERIENCE menu met het wijn arrangement van 5 glazen.

Wijnen pasten perfect bij de gerechten, opmaak perfect en smaak ook!
Gang twee maakten bij ons de meeste indruk; Tongschar / Tom Kha kai / Shiitake / Sjalot pickle / Pinda / Kokos en
Kabeljauw / Rendang / Spitskool / Saté crisp / Ginger beer.

Top avond en komen zeker terug.
Rosalinde D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Afgelopen maandag 13 september ben ik met een groep vriendinnen gaan eten bij Noble. Dit was een ontzettende heerlijke avond en schrijf daarom ook een keer een recensie. Als iets goed is mag het ook gedeeld worden. We hadden een plekje op het terras gereserveerd en keken uit op een voortreffelijk watertje. Het eten en de wijn was op verzoek op elkaar afgestemd, wat bij iedere gang goed tot haar recht kwam. Vooral het Thaise kokos visgerecht was mijn favoriet. Ik ga zeer regelmatig uiteten in soortgelijke restaurants in de randstad, maar rij hiervoor zeker weer een keer naar Den Bosch, een echte culinaire aanrader.
Patricia Z.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Heerlijk gegeten! Vooral vis met kokos was ongelofelijk lekker! Het terras had een geweldig uitzicht! Een avond om niet te vergeten.
Irmgard D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Op een van de laatste mooie avonden met vriendinnen gegeten op het terras van Noble en genoten van t prachtige uitzicht. Een heerlijke avond verzorgt door een leuke bediening en met absoluut verrassende heerlijke smakende gerechten. We eten hier regelmatig en blijven dit graag doen!
Maddy V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Op mijn verjaardag heerlijk genoten van het verrassings-menu. Heerlijke gerechten in kleine porties om te delen. Beetje onhandig dat sommige gerechten van een bord moeten worden geschept maar deed niets af aan de smaak. Een heerlijk terras op een mooie locatie. Erg rustig. Het is wat hip dus kleed je een beetje leuk aan ;)
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Afgelopen zaterdag met zijn 2-en uitstekend gedineerd. We namen het verrassingsmenu. Grotendeels eens met de voorgaande recensie van het menu overigens echter wij werden er toch heel blij van. De wijnkeuze van het wijnarrangement was "spot-on", geweldig. De bediening draaide onopvallend en op hoge toeren en hoog niveau. Complimenten. De gerechtjes kwamen in een prima tempo door; niet te snel / niet te langzaam. En dan zit je met 25 graden op zo'n fantastisch terras met zo'n uitzicht....we voelden ons bevoorrecht om dit mee te maken.
Wim1978 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen zaterdag met vrienden bij Noble gegeten. De verwachtingen waren hoog gespannen van dit gerenommeerde restaurant. Helaas hebben ze de verwachtingen niet helemaal waar kunnen maken.

Begrijp me niet verkeerd, het is een geweldig mooi restaurant (zeker op het terras waar je mooi weg kijkt over de Bossche broek), maar een aantal zaken vond ik echt wel storend.

Wij gaan regelmatig uit eten in dergelijke restaurants en hebben dus goed vergelijkingsmateriaal.

Het eten was gewoon goed (overigens geen amuses wat geen must is maar verhoogd wel de service) met name de eerste twee gangen (5 gangen kennismaking menu), waren top en bijzonder goed. Het hoofdgerecht (lamskoteletjes) waren ook goed, maar niet heel bijzonder (redelijk). Hierna volgde het kaasplankje (3 soorten kaas, niets bijzonders) en het nagerecht was ronduit teleurstellend. Een heel klein (uiteraard wel zelf gemaakt) witte choco mouse op n stick enkel met wat verse aardbeien.

Na de twee super voor gerechten liep de kwaliteit met iedere gang terug.

Daarnaast was de bediening ronduit rommelig te noemen (steeds een ander aan onze tafel) wat resulteerde in een fout van bijna 50 euro op onze rekening (per ongeluk de drank rekening van een andere tafel bij ons bij geteld). Op zich vind ik dat geen ramp hoor, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, maar er kon amper een excuus vanaf. Op zich ook nog niet zo erg maar van zon goed aangeschreven partij verwacht je toch anders.

Als laatste merkten we dat men op het laatst 0:30 uur) toch wel erg graag naar huis wilden en raffelde wat zaken af. Op zich ook niet gek want de bediening waren voornamelijk jonge studenten.

Al met al was het eten van zeer goed tot voldoende, maar voor deze prijs verwachtten wij net wat meer service, net wat beter eten. Ondanks dit met onze vrienden wel een gezellige avond gehad maar zal niet snel terug komen ben ik bang.
Kadetbeschuit .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gisteravond samen met mijn vrouw heerlijk gegeten bij Noble, waar wij voor het verrassing menu zijn gegaan. Een vijf gangen menu met veel variatie waarin het gepassioneerde kooktalent van chef kok Edwin Katz goed naar voren kwam. Het was een geweldige ervaring !
De bediening was zeer goed en elegant. Het wijnarrangement van mijn vrouw was prima en verrassend ( vertelde ze ) en in mijn alcohol vrije aperitief heb ik de gin niet gemist.
Al met al een hele plezierige avond.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Net als we aan komen lopen begint het te druppelen. Wat jammer, want we hadden ons verheugd op een etentje op het terras van Noble, met schitterend uitzicht op Het Bossche Broek, het moerrasgebeid dat tot aan de muren van Den Bosch (en daarmee Noble) loopt. Alleen al dit wijdse panorama is een bezoekje aan Noble waard. Maar we zijn dus gedwongen binnen te gaan zitten, hetgeen geen straf is, want het interieur ziet er modern, strak, licht en kleurrijk uit. Vooral de gekleurde glaspanelen voor de ramen geven het een apart karakter. Noble hanteert een shared dining concept. In de praktijk komt dat neer op kleine gerechtjes die midden op tafel worden gezet en waarvan elke tafelgenoot een exemplaar kan pakken. Aardig idee, maar waarom je nu zelf de gerechtjes moet verplaatsen van het gezamenlijke bord naar je eigen bord blijft wat onduidelijk. Bovendien blijkt het alleen te gelden voor het begin van de avond, want vanaf het hoofdgerecht krijgt iedereen weer gewoon zijn eigen bord. Wat we op die borden vinden is overigens prima van kwaliteit. We kiezen voor het Noble experience menu, hetgeen het grote voordeel heeft dat we een waaier aan verschillende gerechtjes krijgen, soms 3 per gang. Met 5 gangen komt er zo aardig wat langs. Zo krijgen we een lekker frisse tartaar, hoen met asperges, verschillende vissen (makreel, kabeljauw, paling) en lam (zowel rib als nek). Bij de drie kazen zit een eigen kaas die lekker kruidig is en we sluiten af met een aardig dessert met sereh ijs. Stuk voor stuk smakelijk en goed klaar gemaakt. Maar hier en daar had het wel wat spannender gemogen: het sprankelt niet van creativiteit en van een chef als Edwin Katz verwachten we iets meer. De bediening doet netjes en vriendelijk zijn en haar werk (wel wat veel verschillende mensen aan tafel) maar ook daar lijkt het soms of standaard verhaaltjes verteld worden, iets wat op dit niveau een beetje afbreuk doet aan de ervaring. Complimenten voor de sommelier die een indrukwekkende heeft samengesteld; het wijnarrangement dat we krijgen is lekker divers en past goed bij de gerechten.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Heerlijk geluncht met 9 man op zondagmiddag bij Noble. We zaten op het terras met een prachtig uitzicht over het water en de velden aan de rand van Den Bosch. Vijf gangen met smaakvolle gerechten werden geserveerd en voor de eters met individuele wensen en allergieën werden ook zonder problemen de mooiste gerechten gemaakt. Dat de eerste paar gerechten per tweetal op een bord worden geserveerd, had van mij alleen niet gehoeven. Na verplaatsen van zo'n gerechtje ziet het toch een stuk minder mooi uit. Het 'kitkat' toetje was heerlijk en een mooie afsluiter! Daarnaast was de bediening heel correct en dachten ze met ons mee. Een aanrader dus.
Xandra H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Ons laatste restaurant op onze tocht werd een lunch in Noble. Nou ja lunch? Van half 1 tot half 5 is niet echt lunch te noemen. Een prachtige locatie. Jammer dat het weer niet zo mooi was en het ging regenen anders was het terras vast heerlijk geweest. Leuk idee van sparing diner, de uitvoering heb ik wel eens beter gezien nu werden de voorgerechtjes in plaats van een bord voor ieder een bord met voor ieder een aantal gerechtjes. Her eten is prima en de wijnen ook. Hier was een Bob arrangement ook echt een Bob arrangement. Daar was ik wel blij om. Lekker lang tafelen, lekker eten in een prachtige locatie. Iets om voor terug te komen.
Cassowary .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Prachtige ligging, mooi terras en prachtig interieur.
Wij hadden het verrassingsmenu. Wat aan de prijs, maar het eten was heerlijk.
Wijnarrangement was royaal.
Prima voortgang van de avond. Wel veel verschillende gezichten aan tafel.
Al met al een heerlijke avond gehad. Wij komen zeker terug.
Nicole186 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Al diverse keren hier gegeten en de kwaliteit van gerechten altijd fantastisch! Ook de inrichting van restaurant top, mooie ambiance en leuk om te borrelen of te dineren. Één ding heel jammer: veel personeelswisselingen en nooit een blijk van herkenning door eigenaar of personeel. Zou leuk zijn om hier een toffe gastvrouw of gastheer in dienst te nemen die een team maakt van de bediening!!
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Op een heerlijke warme zaterdagmiddag hebben we uitstekend geluncht bij Noble. Wat een heerlijke lokatie voor een mooi terras! Omdat we fanatiek liefhebber zijn van kroketten en deze sinds de aanschaf van het 'groot culinair croquettenboek' van Chef Kats ook zelf maken, waren we blij dat ook 'zijn' bitterballen op de kaart staan. Deze zijn mooi gevuld en goed van smaak! Wel zou het leuk zijn, als de chef nog 1 of 2 culinair verantwoorde versies van deze gefrituurde lekkernijen op de kaart zou zetten. Omdat het lunchmenu niet op zaterdag geserveerd wordt, aten we een aantal gerechten van de kaart: coquilles, kalfswang, Peking eend, de Mc Kats burger, king krab en meer. Wel een puntje van kritiek: de Peking eend staat als een 'signature dish' op de kaart, maar deze is nagenoeg hetzelfde als bij de gemiddelde Chinees.... Een dun flensje, wat plakjes (te droge) eend, bosui en (ingelegde) komkommer met standaard Hoi Sin saus. Daar hadden we echt meer van verwacht!
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Fantastisch gegeten ( en dat met een geheel vol restaurant) met super goede en leuke bediening. Ik wilde schrijven dat Noble zeker twee Michelin sterren verdient maar zie nu dat het nog geen enkele ster heeft. Onbegrijpelijk ! Michelin moet dit snel recht zetten. Alle 5 gerechtjes waren zeer verrassend en bijzonder smaakvol tot en met de salmiak bonbon bij de koffie toe.
JanineMelkers .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Een keer per jaar gaan mijn man en ik een nachtje weg naar Den Bosch zodat we bij Noble kunnen eten. Noble is voor ons echt een avondje uit. Als vrouw ben je nooit overdressed en dat is ook wel eens fijn! Wij beginnen altijd met een cocktail en en bite aan de bar en als deze op zijn worden we naar de tafel gebracht. Goed wijnadvies. De heerlijke kleine gerechtjes zorgen ervoor dat de hele avond gevuld is en wij rond middernacht pas richting het hotel gaan. Ik kan niet wachten tot ons volgende nachtje Den Bosch.