Restaurant Noble

Wilhelminaplein 1 5211 CG Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Noble

Noble huist in het voornamlig, illustere pand Chalet Royal, de kweekvijver voor getalenteerde koks in Den Bosch. Nu is het een luxueuze, maar ongedwongen restaurant waar marmer tafelblad, gekleurd glas en wijnkasten prijken. Op de kaart staan internationale kleine gerechten, waarbij het uitgangspunt shared dining is. Probeer de subtiele smaken en creatieve bereidingswijzen van paling, pekingeend, zwezerik en veel meer.

Meer informatie over restaurant Restaurant Noble

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dagelijks doolopend geopend van 12:00 - 22:00

Gitte K.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Het restaurant ziet er prachtig uit, goede, prettige zetels. De bediening laat zeer te wensen over. Wij zaten reeds 10 (!!) minuten en hadden nog niemand aan onze tafel gezien voor aperatief en kaart. Het is een complex gebeuren de kaart. We kregen geen advies over gerechten die goed bij elkaar passen wat resulteerde in een bij elkaar geraapt zooitje waardoor je niks meer proeft. Jammer jammer jammer
Jeanne D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Gekozen voor de 'experience' .Mooie smaken en texturen! Jammer dat bij een shared dinner, je vaak de overheerlijke saus niet op je bord krijgt. Wij vonden het kalfsvlees en ook de hoen niet verfijnd genoeg, De hoen was te droog. Het verschil in benaderingswijze van de bediening groot. Ze doen hun best maar veelal op de automatische piloot, waardoor je geen binding voelt. m.n. de sommalier, en ik twijfel niet over haar kennis, ratelde in hoog tempo al haar kennis over ons heen, het zou een robot kunnen zijn. Kortom, daar even in investeren zodat mensen een complete experience krijgen hetgeen hoort bij een sterren restaurant.
Lenneke N.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Veel te veel obers en gewichtigheid. Ik had eenngerecht met kalfsvlees en venkel. Kalfsvlees niet weg te kauwen in plaats van te zuigen en de venkel niet gaar. De capuccino had een mislukt patroon. Barista een leerling?
Opgeblazen overdreven kakgehalte wat absoluut niet wordt waargemaakt.
Minder opgeprikte bediening en meer waar voor je geld. Dit was echt schandalig!
Tineke H.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Gezellig en goed gegeten in gezellige ambiance
Marielle S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijke avond gehad. De bediening is werkelijk van topkwaliteit. En de Noble Experience was een lekkere, creatieve, leerzame en soms onverwachte reis door de smaakpapillen! De Skrei was mijn persoonlijke favoriet.

Ook niet onbelangrijk: ik heb hier 3,5 uur kunnen zitten, zonder rugpijn te krijgen. Zo fijn om ook goed te kunnen zitten!
Steven 0.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Afgelopen vrijdag hier gegeten met 8 personen, in een private dining kamer. We kozen voor oesters en loempias met peking eend als bites bij het aperitief. Daarna het experience menu met zelfgekozen wijnen.

De gerechten kwamen als shared dining in porties per 2 op tafel, een wisseling in 1 van de gerechten werd zonder probleem uitgevoerd. Leuk concept want je hebt ondanks de 5 gangen alsnog veel gerechtjes en veel smaken. De kwaliteit van de gerechten was heel goed en de verschillende bereidingen perfect uitgevoerd.

Dan tot slot nog de prijs, 9,50 voor champagne, 5 euro voor likeur en tot slot slechts 3 euro voor een waterarrangement. Hulde daarvoor, we komen het nergens meer tegen.

Bedankt voor de fantastische avond
Mark W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Op vrijdagavond gegeten met 4. Menu met bijpassend wijn arrangement genomen. 95 euro pp.
De belangrijkste reden om deze review te schrijven is vanwege het gedrag van het personeel en gastvrouw.
Met name de gastvrouw lijkt totaal ongeïnteresseerd en plichtmatig. Je hebt het gevoel te veel te zijn die avond. Geen vriendelijkheid, attentheid of gezelligheid. De basale etiketten t.a.v. bedienen worden ook niet gehanteerd. Op zich niet erg maar als je je als hippe sterren tent wilt profileren is dat opvallend en dan dus storend.
Eten over het algemeen niet ok. Veel show maar weinig smaak. Hoofdgerecht lam. 2 van de vier mede tafelaars moesten hun kaken hard laten werken om dit te verwerken.
Na 3 uur tafelen was het reeds klaar. 450 euro lichter en gevoel dat we weinig verrassends hadden meegemaakt. Dit was de derde keer eten bij noble. De eerste keer na het verkrijgen van de ster. Het toont wederom aan hoe moeilijk het is een bepaald niveau vast te houden. Een vierde keer zal nog even op zich laten wachten.
jacoba V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
sfeervol restaurant zeer goede bediening
Grieteke Z.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Helaas bediening (nog) beetje onwennig!
Te weinig kennis van wijnkaart.
En helaas te opdringerige achtergrondsmuziek!!
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Gisteren gezellig voor mijn broer zijn verjaardag gaan eten. We werden erg gastvrij ontvangen door de gastvrouw Noemenswaardig is de goede service, ik ben zwanger dus kan niet alles eten. Alles werd bij twijfel nagevraagd in de keuken bij en er werden veel mogelijkheden geboden. Ik vond t erg fijn dat er zo veel aandacht aan besteed werd. Eten was heerlijk en de sfeer was relaxed. Echt een aanrader als je iets te vieren hebt en in ongedwongen sfeer in een sterrenrestaurant wil eten. Bedankt voor de leuke avond!
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Het eten was goed, maar wij vonden het niet heel bijzonder. Vooral de springrolls en frites (met wasabimayonaise, bah) waren niet persé beter dan bij een gemiddeld (chinees) restaurant. Wat ook jammer is, is dat de tafels erg dicht bij elkaar staan, waardoor je ongewild de hele gesprekken van je buren kunt/moet volgen. Alles bij elkaar goed, maar voor ons niet ster-waardig
De tafel van Roelof D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Omdat wij voor het eerst bij Noble hadden gereserveerd kozen wij voor de Noble Experience, met wijn arrangement. Dat bleek een fantastisch goede keus! Elke gang bestond uit een aantal kleinere gerechten die allemaal perfect met elkaar matchten en ook heel goed bij de wijn aansloten. De uitleg over de gerechten en wijn was zonder meer enthausiast en leerzaam. De sfeer was goed en ontspannen wij voelden ons meteen welkom en thuis!
Ellen V.
Een geweldige verwenavond in relaxte sfeer. We hebben samen een superlekkere kennismakingsavond met de keuken van Noble gehad. Vriendelijke no-nonsense bediening die ervoor zorgde dat in een aardig druk restaurant toch de persoonlijke noot zeker aan bod kwam.
Kevin B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Erg goed gegeten.. goede afwisseling in smaken en goede bijpassende wijnen.. zelf al waren ze verassend.. de bediening leek iets minder enthousiast. Toch zeker een heerlijke avond gehad.
Ery W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
In deze zaak perfect gegeten heerlijk smaakvol een heel goed bediend alles werkelijk 100%. Het eten was perfect van smaak. De hoeveelheden die we dan ook nog konden delen waren van dien aard dat delen geen optie was. Nogmaals smaken perfect en beter. Hoeveelheden minimaal. Wijnen super voor een zeer aanvaardbare prijs. Koffie na was koud maar bij een opmerking direct een nieuwe met excuses. Goede avond gehad met twee personen.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en een mooie plek. Erg enthousiast.
Erno D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben gisteren geluncht bij restaurant Noble. Niet alleen was het heerlijk eten maar vooral de service was super. De bediening was goed en had alle tijd voor ons. Een heerlijke ervaring.
Olav V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wat hebben wij genoten van een geweldige lunch! Zowel de keuken als de bediening hebben ons verrast. Elke gang was bijzonder lekker en het verhaal erbij van de leuke ober top! Wij komen snel terug!
Bastian L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Voor de tweede keer bij Noble gegeten. Het viel erg tegen deze keer. De gerechten waren prima, maar er miste bij veel gerechten "net even dat extra" ding wat het bijzonder (smaakvol) maakt. Ook waren de visgerechten duidelijk van betere smaak en kwaliteit dan de vleesgerechten. Het dessert was too much, maar goed, dat is persoonlijk.
Hetgene wat storend was: de bediening. Totaal desinteresse voor de gast. Wij hebben op die zaterdagavond alle personeelsleden bij ons aan tafel gehad. Dat geeft mij als gast geen bijzonder welkom gevoel. De een was pro actiever dan de ander, maar onder de streep was de bediening ontoereikend voor een zaak als deze. De vorige keer was dat niet zo en was alles goed geregeld en voelde je in de watten gelegd. Daar betaal ik ten slotte ook meer voor!
De inrichting is fantastisch en daar betaal je ook voor. Dat is ook niet erg, maar het niveau was slecht.
Verder viel op dat veel gasten buiten op het terras waren gestart met hun diner en dat vervolgens om de haverklap de terrasdeur open gaat en een koude windvlaag mee naar binnen komt... Denk over dat soort dingen na! Of bied de mensen een andere plek aan uit de tocht; de halve zaak was immers leeg.
Er ontbrak aan coordinatie op 24 september 2016. Erg jammer. Voorlopig ga ik andere restaurants uitproberen, voordat ik een derde keer naar Noble ga.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Met vier personen gaan eten.
Gestart met een glas champagne dus begin was meteen goed.
Heerlijk brood kwam meteen op tafel, wij kozen voor het NOBLE EXPERIENCE menu met het wijn arrangement van 5 glazen.

Wijnen pasten perfect bij de gerechten, opmaak perfect en smaak ook!
Gang twee maakten bij ons de meeste indruk; Tongschar / Tom Kha kai / Shiitake / Sjalot pickle / Pinda / Kokos en
Kabeljauw / Rendang / Spitskool / Saté crisp / Ginger beer.

Top avond en komen zeker terug.
Rosalinde D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Afgelopen maandag 13 september ben ik met een groep vriendinnen gaan eten bij Noble. Dit was een ontzettende heerlijke avond en schrijf daarom ook een keer een recensie. Als iets goed is mag het ook gedeeld worden. We hadden een plekje op het terras gereserveerd en keken uit op een voortreffelijk watertje. Het eten en de wijn was op verzoek op elkaar afgestemd, wat bij iedere gang goed tot haar recht kwam. Vooral het Thaise kokos visgerecht was mijn favoriet. Ik ga zeer regelmatig uiteten in soortgelijke restaurants in de randstad, maar rij hiervoor zeker weer een keer naar Den Bosch, een echte culinaire aanrader.