Restaurant NINE

Arnold Schönberglaan 9 1082 MJ Amsterdam Nederland Kaart
31-206424603

Over restaurant Restaurant NINE

Een culinaire reis

In dit moderne restaurant geniet je van kleine gerechten die gecombineerd een complete maaltijd vormen. Van klassiek Frans tot spicy Thais; de chef hanteert een spannende internationale stijl van koken. Verrassende smaken waarvan je geen genoeg kunt krijgen. Strijk hier ook zeker eens neer tijdens lunchtijd, krijg je geen spijt van.

Meer informatie over restaurant Restaurant NINE

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m vrijdag
Zaterdag en zondag gesloten

Ans W.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
EngelOverDeTong !.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Op een doordeweekse avond Nine uitgeprobeerd met de AH-restaurantactie. Het restaurant (waar je overigens ook kookcursussen kunt volgen) zit aan de buitenkant van het kantorenpark bij station Amsterdam Zuid. Nou vroor het én waaide het, maar zo aan de snelweg met al die hoge kantoren is het sowieso een weinig warme omgeving.

De bediening is vriendelijk en informatief. Zo begrijp ik dat het er tijdens de lunch een drukte van jewelste is, maar 's avonds is het er stil. Vanavond is de zaak voor 1/3 vol. Het voorgerecht van het verrassingsmenu is een schaal met gambas ajillo, gegrilde tonijn met wasabi, zalm sashimi en inktvis. Het hoofdgerecht een trendy bavette met anderhalve sperzieboon en wat blokjes aardappel (op ons verzoek voorzien van extra frites). Als dessert hangop met sinaasappelijs.

Het voorgerecht was super. Het hoofdgerecht aardig - hoewel de bavette wel behoorlijk stevig en zelfs ietwat taai was. Het nagerecht was een ronduit slechte combi. Het zure van de hangop botste enorm met de ook ietwat friszure smaak van het ijs, waardoor het tweede wat je proeft ineens niet lekker is. Onverstandig.

Al met al een redelijk diner. Locatie matig, ambiance redelijk, bediening vriendelijk, gerechten aardig. Tot de afrekening kwam. Met wat wijntjes, theetjes en water erbij waren we (met dus een gratis menu) waren we meer dan 100 euro kwijt. Gewoonlijk had dit diner me pakweg 150 euro gekost en dat is het echt niet waard.
Dionnebenard01 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Samen met een vriendinnetje hier lekker wezen lunchen met de AH-restaurantactie. Als voorgerecht kregen we een heerlijke variatie van vis (Tonijn, zalm, garnaal etc.) en als hoofdgerecht kalfsfilet. Het eten was zeer goed en met zorg bereid. Na afloop nog genoten van een lekkere kop koffie. Qua prijs kwaliteitverhouding i.c.m. de AH restaurantactie zeker een aanrader!!
Vodje66 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Hier terecht gekomen n.a.v de AH restaurant bon actie.
Een verrassend 3 gangenmenu stond op de rol, fantastisch gegeten!
De verassing laat ik daarom voor wat het is, wil je daar achter komen dan zeg ik bezoek n9ne..
Het is niet de goedkoopste locatie (3 gangen keuze was € 42,50) maar je word langzamerhand "dood gegooid" met 3 gangenmenu's voor € 23 - 30,- p/p waar niet echt iets spannends aan is nou hier wel!
Na je dessert lekker in de Chesterfield bank onderuit met een koffie en likeur.
Fijne bediening, aanrader!
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
We hadden de indruk dat er geen of weinig concessies waren gedaan bij de het AH verrassingsmenu.
En voor deze prijs was het uitzonderlijk.
Vooraf tonijn, garnalen, zalm en octopus,
Hoofdgerecht lamsrack, 2 plakjes kalfsvlees, heerlijke stukjes courgette en aubergine in een truffelsaus.
Toe hangop waarbij een verrukkelijk chocoladecakeje (warm) gevuld met frambozen.
Huiswijn Merlot niet spectaculair maar goed.
Bediening vriendelijk. Zoals al eerder in commentaren vermeld: brood moet extra worden betaald.
Zeg dat even. De karaf kraanwater daarentegen zonder toeslag.
Stoelen plezierig, toiletten netjes, afzuiging kan beter, acoustiek naar behoren.
Kortom een verrassingsavond in Zuid.
Nina M.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
De gerechten waren redelijk goed, maar zeker niet verrassend. Het ontvangst en de bediening waren absoluut niet om over naar huis te schrijven, zelfs een beetje onbeschoft. Ik vond het daardoor erg duur voor wat het was.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Ik ben hier gisteravond samen met een vriendin uiteten gegaan met de AH-dinerdeals. We zijn vriendelijk en gastvrij ontvangen en zo zijn wij ook de rest van de avond geholpen. Het gerecht was een verassingsmenu waarbij met onze wensen rekening is gehouden. Het voorgerecht was een variatie aan vis met verschillende bereidingen. Het hoofdgerecht was voor mijn lamskotelet zonder bot en varkenshaas met seizoensgroenten. Als dessert hadden we een trio met hangop, makarons en chocoladecakejes. Het eten was heerlijk, goed bereid en voldoende. Ze hebben me op deze manier een goed beeld van hun kunnen gegeven. Aanrader.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Eten was super lekker! We hadden het verassingsmenu vd appie. Leuke avond gehad! Lekkere wijn en met name het voorgerecht was echt top!
N G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Via AH-actie bij Nine gegeten. Ze proberen het wel maar voor- en hoofdgerecht waren niet echt lekker (mijn smaak) maar toetje maakte het gelukkig wel goed.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk gegeten! We hadden de AH actie gebruikt en kregen een heerlijk voorgerecht met diverse vissoorten en ook gamba's, daarna een super lekker hoofdgerecht en het toetje was zalig. Fijne plek, vriendelijke en vlotte bediening, die meedacht. Fijne sfeer. Een succes! Ik had geen idee dat ze er al 3 jaar zitten. Voor herhaling vatbaar, ook zonder AH actie.
Thera M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Prima avond gehad. Service is goed. Wijn uitstekend.
Het eten is goed bereid, maar niet bijzonder. Voor het geld wat wij hebben besteed hier kan ik op verschillende plekken in Amsterdam beter en interessanter eten.
Ik denk ook dat nine het moet hebben van de locatie. Dus als je bij WTC een hapje wilt een is het een prima plek. Kan je ergens anders naartoe, dan zou ik dat zeker doen.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijk eten! Voorgerecht met diverse vissoorten, hoofdgerecht lamscoteletten en dessert van hangop met een chocoladecakeje. Heerlijk gegeten met AH bonnen.
Bewoner1076 V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Genoten van een heerlijk 3 gangen verrassingsmenu, alles was zeer verzorgd. Eigenaar zeer attent, zei dat onze car2go was meegenomen. Mooi interieur, vooral de verlichting, goede stoelen. Kortom een leuke verrassing op de zuidas.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Lekker gegeten, en super vriendelijk service in een gezellige decor. Mooi restaurant om een keer via de AHrestaurantactie te gaan.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Wat een heerlijk rustig gelegen restaurant ... even op adem komen in de altijd zo drukke Zuidas. Wij hadden een beetje last minute gereserveerd voor een lunch met de AHrestaurantactie. Dat was geen probleem. Heerlijk menu met vis. Borden zagen er mooi uit en het smaakte voortreffelijk. Hele vriendelijke bediening die regelmatig kwam vragen of alles naar wens was. We gaan zeker nog een keer terug!
Suzesloep .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Fantastisch gegeten,super super vriendelijk geholpen in een gezellige entourage. Wij gaan graag nog een keer terug en hebben dit al verschillende mensen aangeraden.
Janneke.koopman .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Heerlijk en ontspannen gegeten hier. De gastheer deed zijn werk uitstekend, was zeer attent en ook gezellig. Het eten , we hadden t AH- menu smaakte heerlijk evenals de wijn. We hadden een visgerecht als voorgerecht en ook eentje als hoofdgerecht, beide heerlijk bereid. We verlieten Nine heel tevreden .

JM E.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Met de AH bonnen kregen we een 3-gangen verrassingsmenu.
We kregen zowel vis als voor- én als hoofdgerecht. Om eerlijk te zijn vond ik dat een beetje jammer. Als ik kan kiezen dan heb ik voor het hoofdgerecht toch liever vlees. Maar ik moet zeggen dat we zeer verrast waren en erg lekker hebben gegeten.
Alle 3 gerechten waren erg smakelijk, mooi opgemaakte borden, prettige porties en goed bereid.
Het voorgerecht was een combinatie van tonijn, garnalen en zalm. Vooral de garnalen waren érg lekker. Hoofdgerecht was een soort van lasagne met oa scholfilet. Het dessert was wederom een combinatie waarvan de hangop met bosfruit coulis superlekker was. De bediening was ook prettig. De locatie is niet een gezellige; een wat zakelijke omgeving buiten het centrum maar zeker het omrijden waard.
Kelly K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Prima eetgelegenheid voor diegenen die in de omgeving werken. Als je van buitenaf komt ben je duur uit met parkeren. Ruim 7.- voor 1,5 uur. Dit restaurant is vooral bedoeld voor de werkenden in de omgeving, het is in het weekend gesloten. Jammer dat buiten zitten op het terras geen echt goede optie is, je waait er weg, ook bij stralend weer.
De lunch was uitstekend. Kleine mooi opgediende porties en prima kwaliteit. Bediening is vriendelijk en attent.
rendier .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wij waren bij NINE met een gift4you-voucher en hebben een heerlijk 5-gangen verrassingsmenu voorgeschoteld gekregen. We begonnen met een klein gerecht met zalm en licht aangebakken tonijn. Dat was heerlijk. Vervolgens kwam er wat kalfsvlees met ansjoviscrème. Dat smaakte mij wat teveel naar vis, maar mijn tafelgenoot vond het erg lekker. Daarna kwam een stukje gebakken kabeljauw met ketjapnoedels. Ook erg smakelijk. Het hoofdgerecht was een flink stuk ossenhaas met rosevalaardappel en wat groente. Het dessert was hangop met frambozen en bosbessen + crème brullee. Ook dat was niet te versmaden. Al met al een mooi samengesteld menu. Ruim voldoende ook qua portie.
Het viel ons op dat alle gasten er met een of andere bon zaten, o.a. de AH-actie. NINE ligt dan ook wat uit de loop op de Zuidas, je komt er denk ik niet spontaan binnen / langs.
De bediening was prima, de wijn ook.